Ciekawe jakie są pensje dla tych zatrudnionych.
Oczywiście powinny być minimalne krajowe z wyjątkiem może trzech - pięciu najważniejszych osób.
A jakie są?
Dlaczego te 3-5 najważniejszych osób miałoby mieć wyższe pensje? Przecież skoro lotnisko *nie działa*, to dziwnym jest, że osoby zarządzające nim miałyby dostawać za to jakiekolwiek wynagrodzenie, zamiast kar finansowych.
Bo jeśli odejdą to lotnisko straci licencję?I co potem?A jest cień nadziei że ten obiekt za 5-10 lat zacznie przynosić realne zyski, co może się wydawać śmieszne.Ale te kilka milionów rocznie to nie jest tak dużo jak wam się wydaję.Wystarczy przypomnieć że banda Komora wyprowadziła, zapewne poprzez spółki skarbu państwa, 100 MILIARDÓW złotych.Sam radom nie da rady utrzymać takiego obiektu, ale dla państwa polskiego to pikuś.A to jest w końcu poważna infrastruktura.Ten port od samego początku budził zdumienie.Ale teraz już naprawdę bardziej opłaca się dokładać.To tylko świadczy o nieudolności zarządu jeśli nie potrafią zorganizować tego biznesu.Chociaż tak naprawdę nikt z nas nie wie co tam się dzieję i dlaczego.Za to wszystkich już świerzbią języki aby ponarzekać czyja to wina.
@pipibipi
"Bo jeśli odejdą to lotnisko straci licencję?I co potem?"
Może odnowienie licencji za "5-10 lat" będzie tańsze niż wydawanie takiej kasy przez ten czas?
"A jest cień nadziei że ten obiekt za 5-10 lat zacznie przynosić realne zyski..."
Biznes ma się opierać na przewidywanym zysku i szansie jego osiągnięcia (to się chyba nazywa zarządzanie ryzykiem finansowym) a nie na nadziejach.
"...co może się wydawać śmieszne.Ale te kilka milionów rocznie to nie jest tak dużo jak wam się wydaję..."
Niech państwo przesyła mi na konto "kilka milionów rocznie to nie jest tak dużo jak Ci się wydaje".
"...Wystarczy przypomnieć że banda Komora wyprowadziła, zapewne poprzez spółki skarbu państwa, 100 MILIARDÓW złotych..."
Nie wystarczy. Co ma do tego "banda Komora"? To że poprzedni rząd rozp...lił jakąś kasę uzasadnia przep...lenie kasy przez ten rząd? Gratuluję logiki.
"...Sam radom nie da rady utrzymać takiego obiektu, ale dla państwa polskiego to pikuś..."
To może niech każde większe miasto zbuduje sobie lotnisko? A państwo, czyli my, będziemy dokładać do utrzymania takich obiektów.
"...A to jest w końcu poważna infrastruktura.Ten port od samego początku budził zdumienie.Ale teraz już naprawdę bardziej opłaca się dokładać..."
Komu "bardziej opłaca się dokładać"? Kto to oszacował? A może bardziej opłaca się to zamknąć w p...du. I zrobić "muzeum" utopionych pieniędzy.
* Przepraszam za wulgaryzmy. Ale nie mogę spokojnie czytać tak pokrętnej logiki.
Mam brata który jest pilotem (takich dwuosobowych kukuryżników). Opowiadał, że lądował tam jego kolega (dwuosobowym). Skarżył się na forum, że drogo - jak w Warszawie. Dostał odpowiedź, żeby nie marudziła bo w cenie warszawskiej miał lotnisko na wyłączność.
W przypadku tego lotniska powinni minimalizować straty. Zamknąć na 4 spusty - zostawić tylko ochronę. Jak będzie dobre połączenie kolejowe i samochodowe z Warszawą, wybudują pas startowej, który pozwoli przyjmować większe samoloty pasażerskie, podpiszą umowy z firmami lotniczymi- uruchomią lotnisko ponownie. Będzie to zapewne dużo tańsze niż opłacanie przez następne 10 lat 113 osób przy braku przychodów.
@lech2 I uważasz że za te 10 lat coś się zmieni?Prędzej kolejna władza sprzeda to lotnisko.W Radomiu nigdy nie będą lądować duże samoloty bo, tam nigdy nie przyleci pełny samolot.Ten port to absurd, ale na głupotę nie ma lekarstwa.Albo przyjdzie jakiś geniusz który zrobi tam porządki, albo obiekt do wyburzenia.A połączenie z warszawą lepsze już nie będzie.
@pipibipi przy szybkim połączeniu kolejowym i samochodowym z Warszawą (jest szansa że w ciągu 10 lat takowe powstanie) może ściągnąć pasażerów z Warszawy.
Co w tym dziwnego, lotnisko jest po to żeby można było tam latać, tak że musi być czynne. A żeby było czynne, obsługa musi być w pracy.
Kluczowe pytanie jest takie: Ile kosztowałoby i ile trwałoby ponowne uzyskanie certyfikatu lotniska, gdyby teraz je zamknięto. Bo być może bardziej opłaca się płacić ludziom nawet przez 5 lat (zakładając że w tym czasie zaczną się tam regularne loty).
@yazid86
Sęk w tym że oni oczywiście chcą żeby ktoś tam latał, i mają nadzieję że uda się to jakoś zorganizować. Teoretycznie może się udać, założywszy że ruch na Okęciu, w Modlinie i ew. na innych lotniskach w pobliżu tak wzrośnie, że linie lotnicze zaczną szukać innych możliwości.
Nie wiem na ile to ktoś przemyślał i skalkulował, może to nie ma sensu, ale może ma.
@yazid86
Jeżeli CPL powstanie. Ale takiego obiektu nie zbuduje się w 1 kadencję, nawet w 2 czy 3, to będzie trwało dużo dłużej, i całkiem prawdopodobne że rząd innej opcji z niego zrezygnuje.
@JanMariaWyborow Trzeba zaznaczyć że spółka LOT dopiero wstała z kolan, wcześniej bilety lotnicze były tak drogie że mało kto był wstanie sobie na nie pozwolić, przede wszystkim Polacy powinni zacząć korzystać z tego środka transportu, bo na dzień dzisiejszy, są ludzie którzy latają wszędzie, i są tacy którzy nigdy nie latali.
Czy w firmie, która nie prowadzi żadnej działalności potrzebny jest prezes? Może wystarczyłby jakiś prokurent, wyznaczony przez organ założycielski. A czy w ogóle ktoś zbadał, do czego i komu to lotnisko będzie potrzebne ZANIM powstało?
Haha a to dobre, też bym chciał kasę za nicnierobienie. To lotnisko widmo i osobiście mnie przeraża, że ktoś chce tam przenieść ruch z Okęcia. Wolę enterem z Szopena lecieć, gdzie mam blisko niż się tłuc pks-em tam gdzie wrony zawracają
Ciekawe jakie są pensje dla tych zatrudnionych.
Oczywiście powinny być minimalne krajowe z wyjątkiem może trzech - pięciu najważniejszych osób.
A jakie są?
Jeśli nie potrafią się sami utrzymać to wcale nie powinno być żadnych pensji.
Dlaczego te 3-5 najważniejszych osób miałoby mieć wyższe pensje? Przecież skoro lotnisko *nie działa*, to dziwnym jest, że osoby zarządzające nim miałyby dostawać za to jakiekolwiek wynagrodzenie, zamiast kar finansowych.
Bo jeśli odejdą to lotnisko straci licencję?I co potem?A jest cień nadziei że ten obiekt za 5-10 lat zacznie przynosić realne zyski, co może się wydawać śmieszne.Ale te kilka milionów rocznie to nie jest tak dużo jak wam się wydaję.Wystarczy przypomnieć że banda Komora wyprowadziła, zapewne poprzez spółki skarbu państwa, 100 MILIARDÓW złotych.Sam radom nie da rady utrzymać takiego obiektu, ale dla państwa polskiego to pikuś.A to jest w końcu poważna infrastruktura.Ten port od samego początku budził zdumienie.Ale teraz już naprawdę bardziej opłaca się dokładać.To tylko świadczy o nieudolności zarządu jeśli nie potrafią zorganizować tego biznesu.Chociaż tak naprawdę nikt z nas nie wie co tam się dzieję i dlaczego.Za to wszystkich już świerzbią języki aby ponarzekać czyja to wina.
@pipibipi
"Bo jeśli odejdą to lotnisko straci licencję?I co potem?"
Może odnowienie licencji za "5-10 lat" będzie tańsze niż wydawanie takiej kasy przez ten czas?
"A jest cień nadziei że ten obiekt za 5-10 lat zacznie przynosić realne zyski..."
Biznes ma się opierać na przewidywanym zysku i szansie jego osiągnięcia (to się chyba nazywa zarządzanie ryzykiem finansowym) a nie na nadziejach.
"...co może się wydawać śmieszne.Ale te kilka milionów rocznie to nie jest tak dużo jak wam się wydaję..."
Niech państwo przesyła mi na konto "kilka milionów rocznie to nie jest tak dużo jak Ci się wydaje".
"...Wystarczy przypomnieć że banda Komora wyprowadziła, zapewne poprzez spółki skarbu państwa, 100 MILIARDÓW złotych..."
Nie wystarczy. Co ma do tego "banda Komora"? To że poprzedni rząd rozp...lił jakąś kasę uzasadnia przep...lenie kasy przez ten rząd? Gratuluję logiki.
"...Sam radom nie da rady utrzymać takiego obiektu, ale dla państwa polskiego to pikuś..."
To może niech każde większe miasto zbuduje sobie lotnisko? A państwo, czyli my, będziemy dokładać do utrzymania takich obiektów.
"...A to jest w końcu poważna infrastruktura.Ten port od samego początku budził zdumienie.Ale teraz już naprawdę bardziej opłaca się dokładać..."
Komu "bardziej opłaca się dokładać"? Kto to oszacował? A może bardziej opłaca się to zamknąć w p...du. I zrobić "muzeum" utopionych pieniędzy.
* Przepraszam za wulgaryzmy. Ale nie mogę spokojnie czytać tak pokrętnej logiki.
Po przeliczeniu wygląda, że są minimalne.
Popsułeś zabawę farmazonów.Oni już wiedzieli że pis zarabia tam najlepiej.
Tam jakiś kukuryżnik choć raz wylądował??
Mam brata który jest pilotem (takich dwuosobowych kukuryżników). Opowiadał, że lądował tam jego kolega (dwuosobowym). Skarżył się na forum, że drogo - jak w Warszawie. Dostał odpowiedź, żeby nie marudziła bo w cenie warszawskiej miał lotnisko na wyłączność.
W przypadku tego lotniska powinni minimalizować straty. Zamknąć na 4 spusty - zostawić tylko ochronę. Jak będzie dobre połączenie kolejowe i samochodowe z Warszawą, wybudują pas startowej, który pozwoli przyjmować większe samoloty pasażerskie, podpiszą umowy z firmami lotniczymi- uruchomią lotnisko ponownie. Będzie to zapewne dużo tańsze niż opłacanie przez następne 10 lat 113 osób przy braku przychodów.
@lech2 I uważasz że za te 10 lat coś się zmieni?Prędzej kolejna władza sprzeda to lotnisko.W Radomiu nigdy nie będą lądować duże samoloty bo, tam nigdy nie przyleci pełny samolot.Ten port to absurd, ale na głupotę nie ma lekarstwa.Albo przyjdzie jakiś geniusz który zrobi tam porządki, albo obiekt do wyburzenia.A połączenie z warszawą lepsze już nie będzie.
@pipibipi przy szybkim połączeniu kolejowym i samochodowym z Warszawą (jest szansa że w ciągu 10 lat takowe powstanie) może ściągnąć pasażerów z Warszawy.
Lotnisko nie chce ujawnić - przypadkiem nie ma obowiązku ujawniać?
Bo zazwyczaj nie chcą robić czegoś, co MUSZĄ.
@Will_Find_A_Way A ludzie zazwyczaj nie muszą pieprzyć głupot ale chcą.
Co w tym dziwnego, lotnisko jest po to żeby można było tam latać, tak że musi być czynne. A żeby było czynne, obsługa musi być w pracy.
Kluczowe pytanie jest takie: Ile kosztowałoby i ile trwałoby ponowne uzyskanie certyfikatu lotniska, gdyby teraz je zamknięto. Bo być może bardziej opłaca się płacić ludziom nawet przez 5 lat (zakładając że w tym czasie zaczną się tam regularne loty).
@yazid86
Sęk w tym że oni oczywiście chcą żeby ktoś tam latał, i mają nadzieję że uda się to jakoś zorganizować. Teoretycznie może się udać, założywszy że ruch na Okęciu, w Modlinie i ew. na innych lotniskach w pobliżu tak wzrośnie, że linie lotnicze zaczną szukać innych możliwości.
Nie wiem na ile to ktoś przemyślał i skalkulował, może to nie ma sensu, ale może ma.
@yazid86
Jeżeli CPL powstanie. Ale takiego obiektu nie zbuduje się w 1 kadencję, nawet w 2 czy 3, to będzie trwało dużo dłużej, i całkiem prawdopodobne że rząd innej opcji z niego zrezygnuje.
@JanMariaWyborow Trzeba zaznaczyć że spółka LOT dopiero wstała z kolan, wcześniej bilety lotnicze były tak drogie że mało kto był wstanie sobie na nie pozwolić, przede wszystkim Polacy powinni zacząć korzystać z tego środka transportu, bo na dzień dzisiejszy, są ludzie którzy latają wszędzie, i są tacy którzy nigdy nie latali.
Pisałem o tym 3 lata temu https://joemonster.org/art/33704 to mnie w komentarzach zdrajcą Radomia okrzyknięto...
Czy w firmie, która nie prowadzi żadnej działalności potrzebny jest prezes? Może wystarczyłby jakiś prokurent, wyznaczony przez organ założycielski. A czy w ogóle ktoś zbadał, do czego i komu to lotnisko będzie potrzebne ZANIM powstało?
@Paszkwilant To lotnisko było potrzebne, aby przy jego budowie, nakraść się ile da radę, być może z założenia nie miało przetrwać nawet 10 lat.
@pipibipi "To lotnisko było potrzebne..."
Komu?
Zróbmy jeszcze centralny port lotniczy! Będzie do czego dopłacać :)
Chytre lotnisko z Radomia.
Haha a to dobre, też bym chciał kasę za nicnierobienie. To lotnisko widmo i osobiście mnie przeraża, że ktoś chce tam przenieść ruch z Okęcia. Wolę enterem z Szopena lecieć, gdzie mam blisko niż się tłuc pks-em tam gdzie wrony zawracają