@daclaw no suuuuuper tylko, że tam nie ma silnika spalinowego :D a ty byś wodurami palić chciał :D:D:D... Od siebie dodam, że pociąg ten ma cały czas monitoruje poziomy zużycia energii i jeśli zapotrzebowanie w danym momencie jest małe to ogniwa paliwowe pracują na pół gwizdka ładując jednocześnie aku oraz zasilając pociąg. Jeśli poziom zużycia rośnie to wtedy wszystkie ogniwa pracują na 100% + pociąg dodatkowo wspomagany jest za pomocą energii zgromadzonej w akumulatorach. Pociąg oczywiście odzyskuje energię z hamowania. Ze strony systemu którym się zajmowałem również jest innowacyjny = w systemie drzwiowym nie znajdziecie przycisku, komputer sterujący drzwiami ma wewnętrzne i zewnętrzne sensory laserowe + system liczenia pasażerów (do statystyki). Na drzwiach znajdują się fałszywe przyciski z odpowiednimi symbowali, wystarczy zbliżyć do nich rękę aby sensor laserowy zadziałał.
Co do wodoru = elektroliza za pomocą energii z farm słonecznych i wiatrowych czyli chyba jedyne rozsądne gromadzenie energii z tego typu przybytków.
Alstom to francuska firma znana w świcie z łapówkarstwa.
Niektóre kraje mają zakaz jakichkolwiek umów z tą firmą.
Polska oczywiście za czasów PO zakupiła od nich pociągi pendolino...
Do dziś nie ma w nich internetu przez wifi...
Co drugi ma awarie...
Miały być szybkie a nie mamy nawet szyn do szybkiej jazdy...
Więc po co je kupili ?
Zapomniałeś dodać, że producentem jest Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych Konstal, której centrala Alstom tylko zleciał budowę projektu. Te cacko to polska robota.
Niemcy w gazach zawsze mocni byli.
@Saladyn1 Hindenburg,pamiętamy.
Gaz i niemcy to niezbyt dobre połączenie.
Zasilanie silnika wodorem niczym się nie różni od zasilania LPG, więc żadna to rewolucja technologiczna.
Pytanie, skąd wodór i jakie są koszty finansowe/środowiskowe jego wytworzenia.
@daclaw no suuuuuper tylko, że tam nie ma silnika spalinowego :D a ty byś wodurami palić chciał :D:D:D... Od siebie dodam, że pociąg ten ma cały czas monitoruje poziomy zużycia energii i jeśli zapotrzebowanie w danym momencie jest małe to ogniwa paliwowe pracują na pół gwizdka ładując jednocześnie aku oraz zasilając pociąg. Jeśli poziom zużycia rośnie to wtedy wszystkie ogniwa pracują na 100% + pociąg dodatkowo wspomagany jest za pomocą energii zgromadzonej w akumulatorach. Pociąg oczywiście odzyskuje energię z hamowania. Ze strony systemu którym się zajmowałem również jest innowacyjny = w systemie drzwiowym nie znajdziecie przycisku, komputer sterujący drzwiami ma wewnętrzne i zewnętrzne sensory laserowe + system liczenia pasażerów (do statystyki). Na drzwiach znajdują się fałszywe przyciski z odpowiednimi symbowali, wystarczy zbliżyć do nich rękę aby sensor laserowy zadziałał.
Co do wodoru = elektroliza za pomocą energii z farm słonecznych i wiatrowych czyli chyba jedyne rozsądne gromadzenie energii z tego typu przybytków.
i to się chwali,rozwój,przemysł,innowacyjność.Polska ? bieda,wspomaganie patoli,mafia na wiejskiej.
Alstom to francuska firma znana w świcie z łapówkarstwa.
Niektóre kraje mają zakaz jakichkolwiek umów z tą firmą.
Polska oczywiście za czasów PO zakupiła od nich pociągi pendolino...
Do dziś nie ma w nich internetu przez wifi...
Co drugi ma awarie...
Miały być szybkie a nie mamy nawet szyn do szybkiej jazdy...
Więc po co je kupili ?
No tak, bo reszta firm na świecie jest uczciwa.
z serii co może pójść nie tak?
To o ile podrożeją eco-bilety?
Zapomniałeś dodać, że producentem jest Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych Konstal, której centrala Alstom tylko zleciał budowę projektu. Te cacko to polska robota.