Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
174 190
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
N nawrotki
+21 / 21

Czad - upchnąć prawie 17 000 000 kolorów na obrazku, który ma ~250 000 punktów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~strasznynerd
+8 / 8

Dodaj jeszcze kompresję stratną JPG.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sceptyk00
0 / 0

najważniejsze, że tu nie ma ani jednego odcienia eqruie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~Eryk_L
+3 / 5

to nic w porównaniu z kobietami, które potrafią każdy z tych kolorów inaczej nazwać

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Burger500
+1 / 1

No właśnie i faceci też gdy poświęcą trochę uwagi odsuwając to idiotyczne "ja znam 5 kolorow i mi starczy". 24 bity na kolor to za mało mam nadzieję ze Apple lub ktoś inny rozszerzy to

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Paszko_Rymbaba
+2 / 2

Nie zawiera. Po pierwsze musiałby mieć rozdzielczość przynajmniej 4096x4096 pikseli a po drugie aby zachować oryginalną intencję grafika musiałby zostać ewentualnie skompresowany bezstratnie a został skompresowany stratnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dashrek
-1 / 1

@Paszko_Rymbaba jpg, to dyskretna transformata cosinusowa i jak się chce to można zapisać bezstratnie, ale 1 punkt i tak o wszystkim świadczy - poza tym liczba świadczy o 24 bitach, czyli true color, więc to nie są i tak wszystkie kolory, i na dodatek ludzkie oko jest w stanie je wszystkie rozpoznać. Przewagę na kolorem cyfrowym ma kolor analogowy, do tego w informatyce istnieją palety z kolorami zmiennoprzecinkowymi. Taka paleta jest chociażby w Unity 3D, a to co jest tutaj to jest w gimpie, mówię tu o Gdk Pixpuf lub pango jak kto woli, zależy od języka programowania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 listopada 2018 o 0:02

avatar ~KX
0 / 0

@Dashrek. To chyba nie wiesz jak działa kompresja JPG ,JPEG , JPGx , JPG 2000. Dopiero PNG masz algorytm zipega bazujący na bezstratnym algorytmie kompresyjnym. i jest wybierany gdy parametry wysokiej jakości w kompresji stratnej zbliżają się po kompresji do 75% objętości mapy bitowej. Dlaczego bo statystycznie kompresja bezstratna daje właśnie 75-80 % wagi mapy bitowej. Przy czym do kompresji nie są wybierane na wprost bity stosu mapy bitowej a osobno rozbite warstwy HSV . W JPG Bezstratnie może zapisać kwadrat 8x8 pixeli o stałym kolorze lub prostej kompzycjii kolorystycznej tworzącej skupione prostokąty nie składającej się z więcej niż 4 kolorów . Każda bardziej skomplikowana struktura nigdy nie zostanie odtworzona identycznie. wiąże się to z ograniczeniem macierzy kwantylizatora i ilości składowych odtworzeniowych jakich ilość jest ograniczona w zależności wersji pliku JPG do 8 ,16 lub 32 składowych na pojedynczy blok kompresyjny w jednej z warstw albo kolorystycznych RGB lub CMK albo warstwach HSV. bloki kompresyjne mogą są 8x8 pixeli i chyba już w JPG 2000 w 16x16 .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Paszko_Rymbaba
0 / 0

@Dashrek
Po pierwsze zaznaczyłem, że ten obrazek na demotywatorach został skompresowany stratnie, bo jest skompresowany stratnie i nie pisałem o możliwościach kompresji bezstratnej w JPEG a po drugie użyłem zwrotu "aby zachować oryginalną intencję grafika", bo jak podejrzewam jeśli twierdzenie o kolorach i niepowtarzalności było prawdziwe oryginalny obraz miał wymiary jakie podałem i mógł być skompresowany tylko bezstratnie.
Teraz coś o DCT: z tego co pamiętam to rozwinięcia w szeregi Fouriera mają charakter nieskończony dla funkcji, której nie można przedstawić jako liniowej kombinacji funkcji trygonometrycznych i to samo tyczy się transformat - zarówno w dziedzinie funkcji analitycznych jak i dyskretnych. Zakładając jednak skończoną precyzję reprezentacji i możliwość wykonania deterministycznie zaokrąglenia to jak sądzę ( na czuja - intuicyjnie i bez dowodu ) można przeszktałcić reprezentacje prostokątnej płaszczyzny dwuwymiarowej składającej się z dowolnej ilości pikseli o skończonej ilości wartości w obraz DCT o skończonej ilości współczynników. Nie jestem jednak pewien, czy format JPG zakłada dowolną wielkość danych wyjścia, nie pamiętam wielkości płaszczyzn używanych do transformacji i czy dla zakładanych wielkości transformowanych płaszczyzn będzie to działało w finale bezstratnie ( i dla każdego możliwego viewera ) z uwagi na ograniczenia formatu. Poza tym nie jestem przekonany, czy JPG musi kompresować transformując dane DCT i nie ma też trybu kompresji bezstratnej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Dashrek
0 / 0

@~KX niech ci będzie, sprawdziłem to gimpem, 100% kompresji to ponad 2000 błędów w przypadku pokrycia w różnicy takiego samego obrazka 64x64 ustawionej pomiędzy obrazkiem ppm- czyli bezstratnego, oraz przepisanym jpgiem, 1884 błędy 1 pixelowe i 182 błedy 2 pixelowe 3 błędy 3 pixelowe jak otwieram jako tekstowy z ctrl f. A niby dałem 100% :D. 2068/12288. W związku z tym przyznaję rację. Wal minusy ile wlezie nie robiłem programów z jpgami od 4 lat. I na dodatek po latach by walnął wężyk od początku do końca obrazka, bez bloków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mazona
+1 / 1

To o wiele MNIEJ niż ludzkie oko jest wstanie rozpoznać :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Burger500
0 / 0

Dokładnie, 24 bity to za mało

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~KX
0 / 0

@mazona Tyle kolorów to 32 bitowy kolor . Wierz mi ludzkie oko jest w stanie rozpoznać różnicę każdego koloru 32 bitowego. Sam sprawdzałem jak rysowałem Musisz jednak mieć stary monitor CRT i to jeszcze z linii dla grafików bo te tańsze mogły mieć 24 bitowy przetwornik .. 99,9% monitorów LCD nie potrafi wyświetlić pełnej macierzy 32 bitowej kolorów i na ogół wyświetla jedynie 24 bitowy kolor te lepsze 28 bitowy kolor najsłabsze 20 bitowy kolor Wynika to z ograniczeń technologi polaryzacyjnej kryształów LCD w obecnie zastosowanych technologiach wytwarzania macierzy. Na początku ery kolorowych LCD istniała technologia pozwalająca na produkcje takich macierzy (szklanych a nie jak obecnie plastikowych ) ale została wycofana z użytku z uwagi na dużą ilość odrzutów macierzy mających martwe pixele lub zwarte pixele. To że akceptuje interfejs z definicją 32 bitowego koloru nie oznacza że taki wyświetla.
Jedyny znany mi monitor LCD potrafiący wyświetlić realnie kolor 32 bitowy była krótka początkowa seria kosmicznie drogich videotabletów firmy WACOM. I nie do końca jest to monitor tylko tablet połączony z monitorem służący do rysowania. Tak z dekadę temu 19'' kosztowała 5000 $ i była dostępna tylko na rynku w Japonii , USA i UK

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar U99
0 / 0

Kobieta nazwie wszystkie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar ~loolo12345
0 / 0

Lamus i tyle :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem