łatwizna. napisane jest w drugim rzucie, czyli zawsze jak wypadnie dwa razy 6 jest drugi rzut. czyli z lewej strony na dwóch kostkach rysujesz dwie szóstki, a niżej trójkę i jedynkę. Po prawej dwie szóstki i niżej dwie dwójki. proste
Z tego, co widać na obrazku, nie wynika, że rzut był dwiema kostkami.
Narysowane są "komplety" po 4 kostki.
Można więc domniemywać, że był to rzut 4 kostkami.
Nie ma też niczego, co by wskazywało na to, że są to jakieś nietypowe kostki.
Przy powyższych założeniach jest tylko jedno rozwiązanie - 4 x 1
czyli jedynka na każdej z czterech kostek.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 kwietnia 2019 o 23:02
@tomek_s Czy Ty rozumiesz co ja piszę? JASNE, że 4 = 4 + 0. Ale jeszcze raz : NIE MA KOSTKI Z ZEREM. Jeśli się rzuca się dwoma kostkami to rezultat 4 + 0 jest NIEMOŻLIWY.
@tomek_s No rzeczywiście - nareszcie zauważyłem, że jedna z kostek ma z boku namalowane zero. Ale nie takie kostki były przedstawione w zadaniiu. Nigdy w życiu nie widziałem kostki z zerem. Klasyczne kostki nie mają zera. Jeśli się dopuści odchyłkę od "normalnych" kostek to można kązdą liczbę dostać w każdy sposób.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
4 kwietnia 2019 o 19:12
@jeszczeNieZajety
"Nigdy w życiu nie widziałem kostki z zerem".
To, że czegoś nie widziałeś, nie znaczy, że nie istnieje.
" Klasyczne kostki nie mają zera. " " Ale nie takie kostki były przedstawione w zadaniu"
Nikt nie twierdzi, że to nie prawda. Jedynie odniosłem się do komentarza ". Nie istnieje kostka z zerem."
Czyli pisząc ten komentarz miałeś na myśli "Nie istnieje kostka z zerem (jeśli weźmie się pod uwagę tylko kostki klasyczne z namalowanymi cyframi 1-6, i takie przedstawione w zadaniu)"
Oraz .". Ale jeszcze raz : NIE MA KOSTKI Z ZEREM. : NIE MA KOSTKI Z ZEREM.(jeśli weźmie się pod uwagę TYLKO kostki klasyczne)
@tomek_s No dobrze, będę ścisły. W warunkach zadania, TAK JAK JA JE ROZUMIEM na podstawie rysunku rozwiązania nie ma. JASNE, że istnieje nieskończenie wiele rzeczy, których nigdy nie widziałem i nie zobaczę, t
Może Pawełek gra w monopoly na kodach i rzuca czterema kostkami i pierwszy rzut jest po lewej a drugi po prawej xd. Nie mam pojęcia ale jeśli tak jest to po prawej są same jedynki, tylko taki mam pomysł
Ktoś tu próbuje zrobić burzę w szklance wody. Po pierwsze jak widać po kawałku poprzedniego zadania już na wcześniejszej części strony są jakieś polecenia dotyczące tego co należy namalować na kostkach. Poza tym wcześniejsze kostki są zamalowane przez dziecko a nie autora zadania (pewnie dotyczy to wcześniejszych poleceń). Więc czy tym skomplikowanym zadaniem matematycznym jest uzyskanie czterech oczek na dwóch kostkach? Dla wciąż nie domyślających się 3+1 lub 2+2. Jeśli zaś rzut był czterema kostkami(a na pewno informacja taka była we wcześniejszej części poleceń) to 1+1+1+1. Polsko dokąd zmierzasz...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 kwietnia 2019 o 10:51
Ja nie wiem w czym wy problem widzicie, na pierwszej 4 a druga wpadła pod szafe. A że Paweł pewnie jest dzieckiem i nie przesunie szafy i dalej gra jedną.
Uwielbiam takie obrazki, gdzie robimy zdjęcie jednego zadania, pomimo iż wyżej są dane potrzebne do jego wykonania.
Wyżej dowiadujemy się, że nasz Pawełek albo sumuje, albo odejmuje. Więc rozwiązanie jest proste. 1 i 3, 2 i 2, 6 i 2 oraz 5 i 1
Na jednej kostce cztery, druga spadła za szafę i nie da się jej wyciągnąć ;-)
A poważnie, zadanie za mało precyzyjnie sformułowane. Na konkursie, gdzie przychodzą głównie dzieci kumate z matematyki, raczej zostałoby zakwestionowane.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
9 kwietnia 2019 o 11:24
łatwizna. napisane jest w drugim rzucie, czyli zawsze jak wypadnie dwa razy 6 jest drugi rzut. czyli z lewej strony na dwóch kostkach rysujesz dwie szóstki, a niżej trójkę i jedynkę. Po prawej dwie szóstki i niżej dwie dwójki. proste
Przestań tyle jarać!!!
1-3 2-2* 3-1 2*-2
@gottvater Nie wg systemu edukacji :D
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 marca 2019 o 22:58
Z tego, co widać na obrazku, nie wynika, że rzut był dwiema kostkami.
Narysowane są "komplety" po 4 kostki.
Można więc domniemywać, że był to rzut 4 kostkami.
Nie ma też niczego, co by wskazywało na to, że są to jakieś nietypowe kostki.
Przy powyższych założeniach jest tylko jedno rozwiązanie - 4 x 1
czyli jedynka na każdej z czterech kostek.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 kwietnia 2019 o 23:02
@gottvater te same dwójki aż Ci nie wyjdzie prawdopodobieństwo wyrzucenia dwóch dwójek 1/3.
@gottvater to może tak, Paweł rzucił dwoma kostkami. Suma oczek wyszła 4. Jakie jest prawdopodobieństwo, że wyrzucił dwie dwójki?
@gottvater nie wierzę, serio uważasz, że w tym przypadku z zadania szansa, że to były dwie dwójki jest 1/3?
@konto usunięte Powinno być 1/2. Jak masz problem z rozróżnieniem to odwróć zadanie: jaka jest szansa, że wypadła jedynka i trójka?
1-3 to jedynka i trójka, ale 3-1 to też jedynka i trójka. Łącznik i (oraz) nie definiuje kolejności wypadania.
Na 1 kostke 4 a druga ukradl PIS :)
Nie ma jeszcze jednej możliwości. Nie istnieje kostka z zerem.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0050/7966/2705/products/16mm-dice---numbers-0-5-15509034_grande.jpg
@tomek_s No ale żeby suma była 4 z DWU kostek (różnych od 2+2, 3+1, 1+3) to wciąż nie widzę.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 kwietnia 2019 o 22:27
@jeszczeNieZajety 4+0
@tomek_s Czy Ty rozumiesz co ja piszę? JASNE, że 4 = 4 + 0. Ale jeszcze raz : NIE MA KOSTKI Z ZEREM. Jeśli się rzuca się dwoma kostkami to rezultat 4 + 0 jest NIEMOŻLIWY.
@jeszczeNieZajety chyba, że spojrzysz na kostki na zdjęciu. Myślisz, że te kostki nie istnieją?
@tomek_s No rzeczywiście - nareszcie zauważyłem, że jedna z kostek ma z boku namalowane zero. Ale nie takie kostki były przedstawione w zadaniiu. Nigdy w życiu nie widziałem kostki z zerem. Klasyczne kostki nie mają zera. Jeśli się dopuści odchyłkę od "normalnych" kostek to można kązdą liczbę dostać w każdy sposób.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 kwietnia 2019 o 19:12
@jeszczeNieZajety
"Nigdy w życiu nie widziałem kostki z zerem".
To, że czegoś nie widziałeś, nie znaczy, że nie istnieje.
" Klasyczne kostki nie mają zera. " " Ale nie takie kostki były przedstawione w zadaniu"
Nikt nie twierdzi, że to nie prawda. Jedynie odniosłem się do komentarza ". Nie istnieje kostka z zerem."
Czyli pisząc ten komentarz miałeś na myśli "Nie istnieje kostka z zerem (jeśli weźmie się pod uwagę tylko kostki klasyczne z namalowanymi cyframi 1-6, i takie przedstawione w zadaniu)"
Oraz .". Ale jeszcze raz : NIE MA KOSTKI Z ZEREM. : NIE MA KOSTKI Z ZEREM.(jeśli weźmie się pod uwagę TYLKO kostki klasyczne)
@tomek_s No dobrze, będę ścisły. W warunkach zadania, TAK JAK JA JE ROZUMIEM na podstawie rysunku rozwiązania nie ma. JASNE, że istnieje nieskończenie wiele rzeczy, których nigdy nie widziałem i nie zobaczę, t
Chyba wszyscy tu kończyli gimnazjum.
4 a druga stanęła na kancie więc 0
Może Pawełek gra w monopoly na kodach i rzuca czterema kostkami i pierwszy rzut jest po lewej a drugi po prawej xd. Nie mam pojęcia ale jeśli tak jest to po prawej są same jedynki, tylko taki mam pomysł
Ktoś tu próbuje zrobić burzę w szklance wody. Po pierwsze jak widać po kawałku poprzedniego zadania już na wcześniejszej części strony są jakieś polecenia dotyczące tego co należy namalować na kostkach. Poza tym wcześniejsze kostki są zamalowane przez dziecko a nie autora zadania (pewnie dotyczy to wcześniejszych poleceń). Więc czy tym skomplikowanym zadaniem matematycznym jest uzyskanie czterech oczek na dwóch kostkach? Dla wciąż nie domyślających się 3+1 lub 2+2. Jeśli zaś rzut był czterema kostkami(a na pewno informacja taka była we wcześniejszej części poleceń) to 1+1+1+1. Polsko dokąd zmierzasz...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 kwietnia 2019 o 10:51
Wyrzucił 2 i 2, ale rzut się nie liczy, bo kostka spadła na ziemię :D
Ja nie wiem w czym wy problem widzicie, na pierwszej 4 a druga wpadła pod szafe. A że Paweł pewnie jest dzieckiem i nie przesunie szafy i dalej gra jedną.
*to dalej gra jedną.
Uwielbiam takie obrazki, gdzie robimy zdjęcie jednego zadania, pomimo iż wyżej są dane potrzebne do jego wykonania.
Wyżej dowiadujemy się, że nasz Pawełek albo sumuje, albo odejmuje. Więc rozwiązanie jest proste. 1 i 3, 2 i 2, 6 i 2 oraz 5 i 1
Na jednej kostce cztery, druga spadła za szafę i nie da się jej wyciągnąć ;-)
A poważnie, zadanie za mało precyzyjnie sformułowane. Na konkursie, gdzie przychodzą głównie dzieci kumate z matematyki, raczej zostałoby zakwestionowane.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 kwietnia 2019 o 11:24