@RoosZeiry
Dałbym plus za ten komentarz (zwłaszcza za pierwsze zdanie),
ale nie dam z powodu tego idiotycznego xD.
Dałbym minus za to idiotyczne xD, ale nie dam,
bo zgadzam się z komentarzem (zwłaszcza z pierwszym zdaniem).
Idiota.. omal się nie zabił dwa razy popełnił ten sam błąd.. To nie pełna czasza z czasów II wojny .. a prawdopodobnie miał takie przeszkolenie . To latające skrzydło, Natychmiast po otwarciu chwytamy dwa ucha przy pasach ! i ciągniemy dla stabilizacji i przejścia z opadania lot ślizgowy Własnei po to sie to robi żeby pasy się nie splatały .. a gościu nic nie zrobił
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 marca 2019 o 19:02
@killerxcartoon
Mylisz sie, mozesz sprawdzic sam w podreczniku skoczka: https://www.skydive.waw.pl/podrecznik-skoczka-aff/:
1. Otwarcie czaszy (strona 24/25), kroki:
- wzrokowa kontrola czaszy
- kontrola otoczenia (czy nie walniesz zaraz w innego szkoczka)
- odhamowanie czaszy: delikatne ściągniecie linek do polowy zakresu: szarpanie na maksa jak opisałeś nieodhamowanej czaszy TO WLASNIE PROSZENIE SIE O PROBLEMY!
2. Sytuacja awaryjna z filmu to tak zwany "twist": zwykle skręcenie linek. Troche przy tym rzuca, ale nie jest to żaden dramat. Gościu postąpił dokładnie według podręcznika (strona 50): odpięcie głównej czaszy, kiedy sytuacja powtórzyła się z zapasem, balansowanie ciałem przeciwnie do kierunku skręcenia. Jak widać zadziałało.
@killerxcartoon Chyba w życiu nie skakałeś. Za linki owszem trzeba pociągnąć, aby wyhamować spadochron i spokojnie sobie lecieć, ale dopiero po tym jak linki są normalnie ułożone, bez żadnego skręcenia a slider zjeżdżający z góry spokojnie sobie opadł i jest tuż nad głową. Sam miałem kilka razy podobną sytuację z skręceniem, na szczęście zawsze bez wyczepu z głównej czaszy. Więc to co zrobił ten koleś na filmiku jest jak najbardzej poprawne. Pozdrawiam
Po wypuszczeniu czasy natychmiast uchwycić uchwyty przy pasch głównych , Nie ciągnąć , odczekać do wypełnienia się wszystkich komór..... i dopiero w tedy lekko pociągnąć celem przejścia w lot szybowy .
Po to masz je uchwycić natychmiast na wypadek gdyby czasza nie otwierała się , nie napełniała symetrycznie i równomiernie oraz zaczęła obracać .. ma to zapobiec właśnie by pasy się nie skrzyżował jak na filmie .. jak je uchwycisz nie będzie elementu elastycznego jaki może się skręcić i ciebie też obróci ... nie jest to przyjemne w tedy bo wchodzisz w korkociąg .. ale i tak korkociąg na dużej wysokości jest bezpieczniejszy od skrzyżowanych pasów.
Dlatego nie mam zamiaru nigdy narażać bez potrzeby swojego życia xD, chociaż bardzo bym chciał skoczyć.
@RoosZeiry
Dałbym plus za ten komentarz (zwłaszcza za pierwsze zdanie),
ale nie dam z powodu tego idiotycznego xD.
Dałbym minus za to idiotyczne xD, ale nie dam,
bo zgadzam się z komentarzem (zwłaszcza z pierwszym zdaniem).
Idiota.. omal się nie zabił dwa razy popełnił ten sam błąd.. To nie pełna czasza z czasów II wojny .. a prawdopodobnie miał takie przeszkolenie . To latające skrzydło, Natychmiast po otwarciu chwytamy dwa ucha przy pasach ! i ciągniemy dla stabilizacji i przejścia z opadania lot ślizgowy Własnei po to sie to robi żeby pasy się nie splatały .. a gościu nic nie zrobił
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 marca 2019 o 19:02
@killerxcartoon
Mylisz sie, mozesz sprawdzic sam w podreczniku skoczka: https://www.skydive.waw.pl/podrecznik-skoczka-aff/:
1. Otwarcie czaszy (strona 24/25), kroki:
- wzrokowa kontrola czaszy
- kontrola otoczenia (czy nie walniesz zaraz w innego szkoczka)
- odhamowanie czaszy: delikatne ściągniecie linek do polowy zakresu: szarpanie na maksa jak opisałeś nieodhamowanej czaszy TO WLASNIE PROSZENIE SIE O PROBLEMY!
2. Sytuacja awaryjna z filmu to tak zwany "twist": zwykle skręcenie linek. Troche przy tym rzuca, ale nie jest to żaden dramat. Gościu postąpił dokładnie według podręcznika (strona 50): odpięcie głównej czaszy, kiedy sytuacja powtórzyła się z zapasem, balansowanie ciałem przeciwnie do kierunku skręcenia. Jak widać zadziałało.
@killerxcartoon Chyba w życiu nie skakałeś. Za linki owszem trzeba pociągnąć, aby wyhamować spadochron i spokojnie sobie lecieć, ale dopiero po tym jak linki są normalnie ułożone, bez żadnego skręcenia a slider zjeżdżający z góry spokojnie sobie opadł i jest tuż nad głową. Sam miałem kilka razy podobną sytuację z skręceniem, na szczęście zawsze bez wyczepu z głównej czaszy. Więc to co zrobił ten koleś na filmiku jest jak najbardzej poprawne. Pozdrawiam
Po wypuszczeniu czasy natychmiast uchwycić uchwyty przy pasch głównych , Nie ciągnąć , odczekać do wypełnienia się wszystkich komór..... i dopiero w tedy lekko pociągnąć celem przejścia w lot szybowy .
Po to masz je uchwycić natychmiast na wypadek gdyby czasza nie otwierała się , nie napełniała symetrycznie i równomiernie oraz zaczęła obracać .. ma to zapobiec właśnie by pasy się nie skrzyżował jak na filmie .. jak je uchwycisz nie będzie elementu elastycznego jaki może się skręcić i ciebie też obróci ... nie jest to przyjemne w tedy bo wchodzisz w korkociąg .. ale i tak korkociąg na dużej wysokości jest bezpieczniejszy od skrzyżowanych pasów.