Zabiję Cię:) dopiero po kilku nieudanych próbach liczenia wpadłam na to!
Wszystko zależy od tego, jak przedstawisz tę zagadkę: jeśli zasugerujesz, że to zagadka matematyczna, to człowiek będzie szukał prawidłowości matematycznych, jeśli natomiast powiesz, że jest to zagadka logiczna, to ma większe szanse skupić się na kwestii graficznej.
Ponieważ w democie mowa o tym, że zagadka rozwiązywana jest w szkołach podstawowych lub ponadpodstawowych (na lekcjach) to jednak sugeruje zagadkę matematyczną. Zgiń za to! :P
@preskot No właśnie wszystko sprowadza się do tego, że nie jest to zagadka matematyczna. Polecam sprawdzić się w testach na inteligencję. Tu wszystko polega na wyszukiwaniu jakiegoś wzorca i przekładaniu go na brakujący element. https://mensa.dk/iqtest/
Podobno ludzie lepiej funkcjonują w dzień. Ja zdecydowanie lepiej czuje się w nocy :) Poza tym, odkąd mamy prąd i żarówkę, przestaliśmy być ograniczeni dostępnością światła słonecznego. W nocy jakoś lepiej mi się czyta i myśli. Zwłaszcza jak dzieciaki już smacznie sobie śpią :P
Z punktu widzenia matematyki ta zagadka jest błędna. Znak równości oznacza dwie liczby, zmienne, czy cokolwiek innego co jest sobie równe. Np. 8=8, albo 4+4=8, ale nie może być to działanie (a na to wskazuje znak równości) typu 8=2, ponieważ jest ono równaniem sprzecznym. Nie dziwię się, że programiści mają z tym problem.
@Firewolf_Jess
Tak, i w opisie domota jest błąd, bo to nie nastolatkowie sobie radzą z rozwiązaniem tej łamigłówki tylko dzieci które potrafią liczyć do 10 ale piszą od bardzo niedawna.
Można to rozwiązać matematycznie - nie na kółka.
Patrząc na wyniki przy zbiorach tych samych liczb - np. 0000 i 9999 = 4, a 1111 = 0. Jeśli cztery zera są równe 4, to jedno zero = 1. I idąc analogicznie można wywnioskować wartość ósemki - 8809 = 6 - 6-2 = 4 - mamy dwie ósemki więc 4:2 = 2. Tym rokiem rozumowania można wywnioskować wszystkie wartości jak i wyniki. Także 2581 = 2
@Trevorsky I jest to tak spójne, że faktycznie któraś liczba jest ujemna? Czy znaki dodajesz tak, by pasowały do teorii? Bo to dzielenie to mi tutaj jednak nie pasuje.
Ludzie wy zawsze szukacie jakichś skomplikowanych obliczeń... przy znaku „=” to również może być funkcja. Czytałem komentarze i większość liczy kółka... ja, jak pierwszy raz na to spojrzałem, to uznałem, że po lewej stronie są pokazane argumenty, a po prawej stronie jest suma wartości wszystkich argumentów lewej strony. Więc najpierw szukałem wartości tych argumentów.
Np.: „6666 = 4”
Jeśli założyłem, że prawa strona to suma wartości podanych argumentów na lewej stronie, to 4 (z prawej strony) podzielone na 4 (ilość argumentów) to równe 1.
Czyli argumentowi „6” przydzielono wartość „1”, czyli dla „0000 = 4” to tak samo 0 - > 1.
(4x = 4 |:4)
(x = 1)
jeśli 3,2 i 1 ma wartość 0 to w równaniu „9313 = 1” 9 musi mieć wartość 1.
(a+b+c+b = 1)
(a+0+0+0 = 1)
(a = 1)
No to przy „8809 = 6”. A że wiedziałem, że 0 i 9 ma wartość 1, to podstawiałem i wiedziałem ze 8 to 2.
(x+x+y+z = 6)
(2x+1+1 = 6)
(2x+2 = 6 |-2)
(2x = 4 |:2)
(x = 2)
8 -> 2
No i przy takich dalszych to doszedłem do tego, że 5,2,1 to 0 a 8 to 2. więc ostatnia funkcja to.
0+0+2+0 = 2
Nie myślcie, że ja to obliczałem na kartce czy coś xD po prostu staram się to jeszcze w inny sposób wytłumaczyć, ale zanim na mnie naskoczycie, że mogłem po prostu kółka w liczbach policzyć, to w sumie dokładnie to samo zrobiłem.
Bo jak ktoś liczy kółka w liczbie 8, to przydziela on ósemce liczbę 2 (no bo ma 2 kółka)
jak ktoś liczy kółka w liczbie 6, to przydziela on tej liczbie 1...
8 -> 2
6 -> 1
...
Jestem programistą. Skoro to zagadka dla nastoletnich uczniów (a raczej dla dzieci, bo nastoletni już liczyć jakoś powinni potrafić), to nie ma związku z większą matematyką. Bardziej przypomina test na inteligencję. Można to rozwiązać na kilka sposobów. Sam zwróciłem uwagę na to, że ciągi tych samych cyfr zawsze mają 0 lub 4. Gdyby jeszcze było 8888=8, to bym się już od razu połapał.
Tak czy siak 0 mamy z liczb 1, 2, 3, 5, 7, a 4 dostaliśmy z liczb 0, 6, 9. Już na oko widać, co je wyróżnia.
Dobry programista powinien brać pod uwagę wszystkie dane, także opis demota.
Rozwiązanie to 0.
Chodzi tu o liczbę "kółek".
@jakajakaja Rozwiązanie to 2 :) sam(a) napisłe(a)ś, że to liczba kółek :) w 8 sa dwa
@valdizet Kuźwa, jak to wyszło, że źle weszło, to nie wiem
2
janusz jest odpowiedzią na wszystkie problemy
Zabiję Cię:) dopiero po kilku nieudanych próbach liczenia wpadłam na to!
Wszystko zależy od tego, jak przedstawisz tę zagadkę: jeśli zasugerujesz, że to zagadka matematyczna, to człowiek będzie szukał prawidłowości matematycznych, jeśli natomiast powiesz, że jest to zagadka logiczna, to ma większe szanse skupić się na kwestii graficznej.
Ponieważ w democie mowa o tym, że zagadka rozwiązywana jest w szkołach podstawowych lub ponadpodstawowych (na lekcjach) to jednak sugeruje zagadkę matematyczną. Zgiń za to! :P
miałem ten sam dylemat, ostatecznie zaglądnąłem w komentarze.
@preskot No właśnie wszystko sprowadza się do tego, że nie jest to zagadka matematyczna. Polecam sprawdzić się w testach na inteligencję. Tu wszystko polega na wyszukiwaniu jakiegoś wzorca i przekładaniu go na brakujący element.
https://mensa.dk/iqtest/
2
@Jasiek2r nie ma problemu :)
Podobno ludzie lepiej funkcjonują w dzień. Ja zdecydowanie lepiej czuje się w nocy :) Poza tym, odkąd mamy prąd i żarówkę, przestaliśmy być ograniczeni dostępnością światła słonecznego. W nocy jakoś lepiej mi się czyta i myśli. Zwłaszcza jak dzieciaki już smacznie sobie śpią :P
@InnyNieDlaWykolejonegoSwiata Dla mnie to też najlepsza pora, nic nie rozprasza.
2
nie wiem i nie obchodzi mnie to. Zbędna wiedza i niepotrzebne utrudnianie codziennego życia
....ile razy ta sama zagadka dla inteligentnych inaczej będzie pojawiać się na demotach ?
37
2.
I nie policzyłem tego po "liczbie kółek", tylko klasycznie jak każdą łamigłówkę matematyczną.
Z punktu widzenia matematyki ta zagadka jest błędna. Znak równości oznacza dwie liczby, zmienne, czy cokolwiek innego co jest sobie równe. Np. 8=8, albo 4+4=8, ale nie może być to działanie (a na to wskazuje znak równości) typu 8=2, ponieważ jest ono równaniem sprzecznym. Nie dziwię się, że programiści mają z tym problem.
@Firewolf_Jess
Tak, i w opisie domota jest błąd, bo to nie nastolatkowie sobie radzą z rozwiązaniem tej łamigłówki tylko dzieci które potrafią liczyć do 10 ale piszą od bardzo niedawna.
Można to rozwiązać matematycznie - nie na kółka.
Patrząc na wyniki przy zbiorach tych samych liczb - np. 0000 i 9999 = 4, a 1111 = 0. Jeśli cztery zera są równe 4, to jedno zero = 1. I idąc analogicznie można wywnioskować wartość ósemki - 8809 = 6 - 6-2 = 4 - mamy dwie ósemki więc 4:2 = 2. Tym rokiem rozumowania można wywnioskować wszystkie wartości jak i wyniki. Także 2581 = 2
@Trevorsky I jest to tak spójne, że faktycznie któraś liczba jest ujemna? Czy znaki dodajesz tak, by pasowały do teorii? Bo to dzielenie to mi tutaj jednak nie pasuje.
2
Nie trzeba liczyć kółek :)
Można to wywnioskować inaczej
Z zapisów widać że 2 ma wartość 0, 5 == 0, 1==0 a 8 == 2.
Tam więc wynik to 2
A jeśli programista ma z tym problem to noo.... Ma problem :)
Ludzie wy zawsze szukacie jakichś skomplikowanych obliczeń... przy znaku „=” to również może być funkcja. Czytałem komentarze i większość liczy kółka... ja, jak pierwszy raz na to spojrzałem, to uznałem, że po lewej stronie są pokazane argumenty, a po prawej stronie jest suma wartości wszystkich argumentów lewej strony. Więc najpierw szukałem wartości tych argumentów.
Np.: „6666 = 4”
Jeśli założyłem, że prawa strona to suma wartości podanych argumentów na lewej stronie, to 4 (z prawej strony) podzielone na 4 (ilość argumentów) to równe 1.
Czyli argumentowi „6” przydzielono wartość „1”, czyli dla „0000 = 4” to tak samo 0 - > 1.
(4x = 4 |:4)
(x = 1)
np. z „3213 = 0” wychodzi, że:
2 -> 0
1 -> 0
3-> 0
(a+b+c+a = 0)
(2a+b+c = 0)
jeśli 3,2 i 1 ma wartość 0 to w równaniu „9313 = 1” 9 musi mieć wartość 1.
(a+b+c+b = 1)
(a+0+0+0 = 1)
(a = 1)
No to przy „8809 = 6”. A że wiedziałem, że 0 i 9 ma wartość 1, to podstawiałem i wiedziałem ze 8 to 2.
(x+x+y+z = 6)
(2x+1+1 = 6)
(2x+2 = 6 |-2)
(2x = 4 |:2)
(x = 2)
8 -> 2
No i przy takich dalszych to doszedłem do tego, że 5,2,1 to 0 a 8 to 2. więc ostatnia funkcja to.
0+0+2+0 = 2
Nie myślcie, że ja to obliczałem na kartce czy coś xD po prostu staram się to jeszcze w inny sposób wytłumaczyć, ale zanim na mnie naskoczycie, że mogłem po prostu kółka w liczbach policzyć, to w sumie dokładnie to samo zrobiłem.
Bo jak ktoś liczy kółka w liczbie 8, to przydziela on ósemce liczbę 2 (no bo ma 2 kółka)
jak ktoś liczy kółka w liczbie 6, to przydziela on tej liczbie 1...
8 -> 2
6 -> 1
...
Jestem programistą. Skoro to zagadka dla nastoletnich uczniów (a raczej dla dzieci, bo nastoletni już liczyć jakoś powinni potrafić), to nie ma związku z większą matematyką. Bardziej przypomina test na inteligencję. Można to rozwiązać na kilka sposobów. Sam zwróciłem uwagę na to, że ciągi tych samych cyfr zawsze mają 0 lub 4. Gdyby jeszcze było 8888=8, to bym się już od razu połapał.
Tak czy siak 0 mamy z liczb 1, 2, 3, 5, 7, a 4 dostaliśmy z liczb 0, 6, 9. Już na oko widać, co je wyróżnia.
Dobry programista powinien brać pod uwagę wszystkie dane, także opis demota.