Jeżeli żyd gardzi gojami, nie mogę go kochać. Wolę już, żeby uznano mnie za nie katolika. Co to w ogóle za chora myśl szanować ludzi, którzy nie szanują mnie?
@Paszkwilant ja sie tam nieznam, jestem ateista i zdaniem niektorych to z definicji czyni mnie gorszym od nich, katolikow. Ale cos mi sie o uszu obilo, ze glowny nauczyciel chrzescijanstwa mowil cos o nadstawianiu drugiego policzka i w ogole.
Jakos tak to lecialo: Słyszeliście, że powiedziano: Będziesz miłował swego bliźniego, a nieprzyjaciela swego będziesz nienawidził*. 44 A Ja wam powiadam: Miłujcie waszych nieprzyjaciół i módlcie się za tych, którzy was prześladują; 45 tak będziecie synami Ojca waszego, który jest w niebie; ponieważ On sprawia, że słońce Jego wschodzi nad złymi i nad dobrymi, i On zsyła deszcz na sprawiedliwych i niesprawiedliwych. 46 Jeśli bowiem miłujecie tych, którzy was miłują, cóż za nagrodę mieć będziecie? Czyż i celnicy tego nie czynią? 47 I jeśli pozdrawiacie tylko swych braci, cóż szczególnego czynicie? Czyż i poganie tego nie czynią? 48 Bądźcie więc wy doskonali, jak doskonały jest Ojciec wasz niebieski.
14 Błogosławcie tych, którzy was prześladują! Błogosławcie, a nie złorzeczcie! 15 Weselcie się z tymi, którzy się weselą, płaczcie z tymi, którzy płaczą. 16 Bądźcie zgodni we wzajemnych uczuciach! Nie gońcie za wielkością, lecz niech was pociąga to, co pokorne! Nie uważajcie sami siebie za mądrych!
17 Nikomu złem za złe nie odpłacajcie. Starajcie się dobrze czynić wobec wszystkich ludzi!4 18 Jeżeli to jest możliwe, o ile to od was zależy, żyjcie w zgodzie ze wszystkimi ludźmi! 19 Umiłowani, nie wymierzajcie sami sobie sprawiedliwości, lecz pozostawcie to pomście [Bożej]! Napisano bowiem5: Do Mnie należy pomsta. Ja wymierzę zapłatę - mówi Pan - ale: Jeżeli nieprzyjaciel twój cierpi głód - nakarm go. 20 Jeżeli pragnie - napój go! Tak bowiem czyniąc, węgle żarzące zgromadzisz na jego głowę.
21 Nie daj się zwyciężyć złu, ale zło dobrem zwyciężaj!
@Xar skoro się trzymasz tak kurczowo myśli człowieka sprzed 2000 lat to zakładam, że nadal wierzysz w płaską Ziemię, syreny, cyklopy i inne rzeczy, o których pisali starożytni. Ja jednak wolę używać własnego rozumu i bardziej wierzę w zasadę wzajemności, niż to słynne nadstawianie drugiego policzka. Ktoś domaga się ode mnie szacunku, niech mi go też okazuje.
@Xar "jestem ateista pocytuje biblie lub nauki kosciola, by pokazac hipokryzje katolikow. Poumartwiam sie, ze z powodu mojego ateizmu "są tacy" co uwazaja mnie za gorszego, ja natomiast swoimi wypowiedziami pokazuje, ze to oni sa gorsi. Oni musza przestrzegac wszystjiego, ja nie... Bo jestem ateista"
Ech.
A wystarczy byc samemu " w porzadku".
To jak z homoseksualizmem i lgbt.
W Polsce tak naprawde nikogo nie zajmuje czy ktos jest homo czy nie. Tak mamy. Niestety jak np Jej Perfekcyjnosc aktywnie pracuje nad zepsuciem wizerunku ludzi, ktorzy jak wiekszosc chcieli by spokojnie zyc... No to rodzi reakcje.
@Paszkwilant i Twoj wlasny rozum Ci nie podpowiada, ze sa rzeczy o ktorych nie masz pojecia i nie pozostawia malenkiego drobniutkiego marginesu na to, ze moze sie mukisz?
@Paszkwilant Na szacunek trzeba sobie zasłużyć fakt. Jednakże "tolerancja" w swoim pierwotnym znaczeniu to całkiem niezła rzecz ;)
@Xar, co ciekawe to większość "wierzących" nie ma zielonego pojęcia co doktryny tak naprawdę znaczą. Karmieni kum-ba-ja papka z ambony nie przeczytają Biblii całej i nie zastanowią się nad tą "dobrą książką" w której krew się leje strumieniami a za najmniejsze wykroczenie- śmierć.
@Paszkwilant Bo to jest chora, to jest katolicyzm, to sie wciska kity w stylu "nadstaw drugi policzek" w rzeczywistości Bóg nie każe tego, bo to wymysł ludzi, wrogów chrześcijan, pierwotnie Bóg mówił "zabij tego kto zabił twego blizniego" i też "oko za oko ząb za ząb zło za zło". Bóg nie jest upośledzony, jest logiczny, i każdy człowiek o zdrowym rozsądku wie co jest dobre. Tak więc odpłacenie sie za zło nam wyrządzone NIE JEST grzechem.
@ymck Są rzeczy o których nie mam pojęcia. Na takie tematy się nie wypowiadam. Natomiast jeżeli ktoś będzie próbował mi wmówić, że "nadstawienie drugiego policzka" to przejaw miłości bliźniego, uznam go za głupca. Ewentualnie masochistę. Z tego co wyczytałem o Jahwe, prowadząc lud wybrany z Egiptu raczej eksterminował ludzi, niż ich miłował. Nawet własny lud kazał wymordować lewitom, gdy był mu nieposłuszny.
@Paszkwilant Katolicy dołączają nowy testament do starego i uważają go za objaśnienie starego i za ogólnie "ważniejszy". Poza tym w religii katolickiej nie ma prawa własnej interpretacji tylko są oficjalne interpretacje. To nie islam.
@Paszkwilant dlatego sa dwa testamenty. Nastąpila zniana ;)
Co do policzka to mimo iz bliskie mi sa nauki KK. Uwazam je za rozsadne, spojne, logiczne to drugi policzek jest ciezkim orzechem do zgryzienia ;)
@Paszkwilant "...jeżeli ktoś będzie próbował mi wmówić, że "nadstawienie drugiego policzka" to przejaw miłości bliźniego, uznam go za głupca."
Ale to są słowa Chrystusa.
"...bardziej wierzę w zasadę wzajemności, niż to słynne nadstawianie drugiego policzka."
To była zasada Żydów.
@SilesianSeparatist Miłujcie nieprzyjaciół - zgoda. Ważne jednak aby nie popadać w naiwność. Trzeba nam pamiętać także o Mt 18,15-17. Myślę że dobrze ujmuje się to w stwierdzeniu, że katolik nie jest przeciw grzesznikowi ale przeciwko grzechowi. I jeśli stawiamy opór np. tzn. "paradom równości" to jest to nasze "nie" dla propagowania zgorszenia.
@Paszkwilant Skoro kurczowo trzymasz się koła wynalezionego ponad 6000 lat temu to zakładam że ciągle wierzysz w Atum i Re a ich posążki masz w domu pomiędzy wyrobami ceramiki wstęgowej. No litości! Nie można tak argumentować...
@vermythe u mojej babci i w moim rodzinnym domu było Pismo Święte....nigdy nie widziałem by ktokolwiek z domowników kiedykolwiek tę książkę wziął z regału i czytał..... Ja swego czasu.. tak gdzieś jak miałem lat 17 czy 18 zacząłem ją czytać.. ogólnie przeczytałem ją może ze dwa razy... (drugi raz tak jakoś przed 30tką)... Mam dość sporą ilość znajomych, z różnych środowisk a "świętą księge" chrześcijan włącznie ze mną przeczytały 4 osoby... 2 z tych znajomych osób to ateiści, jedna osoba katoliczka.
@mafouta tak. Nie musisz go lubić, ale masz szanować człowieka i jego prawa. Nie znaczy to oczywiście, że nie można się nie zgadzać i stać w opozycji politycznej itp.
@mafouta szacunek
1. «stosunek do osób lub rzeczy uważanych za wartościowe i godne uznania»
2. «przybliżone określenie wartości, wielkości lub ilości czegoś»
źródło: PWN
Według religii chrześcijańskiej jak i według tego konkretnego księdza człowieka trzeba szanować. Jak nie szanujesz to jest to nie tolerancja i bycie anty. W dużym skrócie.
@sberek38 Ale szanowanie wszystkich ludzi jest wpisane w chrześcijaństwo a nie tylko w cytat księdza więc jak wielki chrześcijanin jednego dnia narzeka,że upadają jego religijne wartości bo ktoś matce boskiej tęcze domalował a drugiego sam je łamie szkalując innego człowieka wcale nie jest lepszy. Jak katolicy chcą tak postępować to niech przyznają,że biorą sobie z biblii co wygodniejsze.
"Oto nowe przykazanie daję wam, abyście się wzajemnie miłowali", ale jest tu ostrzeżenie... "Nie sądżcie, że przyszedłem znieść Prawo albo proroków". Znaczy to dla mnie tyle, że mam kochać innego człowieka, jak siebie samego, ale nie mam go wspierać w jego własnym upadku, tolerując rzeczy, które robi, na własną zgubę. To jest jedno z przekleństw dzisiejszych czasów... tzw "tolerancja". Bóg nie jest tolerancyjny, Bóg jest niezmienny i cierpliwy...
bzdura! Biblia mówi, ze homoseksualizm jest zły i taką postawę musi mieć chrześcijanin. Ale chodzi o to, aby nie występowac przeciw ludziom (homoseksualistom) ale przeciw ich chorobie (czy jak to jedni nazywają - ideologii). Czyli generalnie: mamy być przeciw homosekualiźmie ale mamy kochać i pomagać homoseksualistów - a miłość do nich okazujemy właśnie przez to, że mówimy im, że ich poglądy (choroba) jest zła (chorobą) i zachęcamy do wyleczenia się - pomagamy to osiągnąć. Popatrzcie sobie na stastyki: pedofilii, samobójstw, depresji u homoseksualistów w porównaniu do "nomralnych" ludzi, zobaczycie jak zła jest ta choroba i ile zła niesie za sobą.
@psibrat Homoseksualizm nie jest uznawany za chorobę od dawna. Jasne nie musisz zostawać najlepszym przyjacielem homoseksualisty, ale masz go szanować: nie rzucać butelkami, nie bić itp
Podaj jakieś statystyki o pedofili wśród homoseksualistów. Co do depresji i samobójstw to nie jest to nic zaskakującego skoro nie mają akceptacji oraz są prześladowani. wyeliminujemy to i depresja i samobójstwa się zmniejszą
@LeClerc2 jako chrześcijanin to mam obowiązak słuchaś Słowa Bożęgo, które wyraźnie mówi, że homoseksualizm jest zły, że to jest zboczenie. Szanować drugą osobę i nawet ją kochać - jak najbardziej, powinniśmy kochać wszytkich, łącznie z homoseksualistami, ale właśnie oznaką miłości jest mówienie im prawdy. To jest choroba, z tego da się wyjść, tylko trzeba to zaakceptować i słuchać Boga a nie usprawiedliwiać się. Teraz... nie żebym mówił, że mi tak dobrze słuchanie Boga wychodzi, sam robię mnóstwo błedów, ale staram się żyć według autorytetu którym jest dla mnie Słowo Boże a nie jakieś bzdury z telewizji.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 lipca 2019 o 16:47
@CytrynoweDropsy depresja i samobójstwa są spowodowane tą chorobą właśnie a nie brakiem akceptacji. Życie wbrew prawom Boga prowadzą do depresji i myśli samobójczych - wiem nawet po sobie bo miałem i depresję i myśli samobójcze (poważne) a nie mam nic wspólnego z homoseksualizmem. Wszystko się poprawiło jak poznałęm Boga, przyjąłem Jezusa i zacząłem żyć uzględniając Boże wytyczne a nie swoje.
Ja jestem absolutnie przeciw biciu homoseksualistów, piętnowania ich itp. Ja bym im pomógł. Ale marsze promujące to zboczenie i tą chorobę są po prostu nie na miejscu, tego nie powinno być. Jak ktoś chce żyć jako homoseksualista to niech żyje, mi to nie przeszkadza, ale promowanie zła jest złem i trzeba z tym walczyć (pokojowo jak się tylko da).
@LeClerc2 tak chłopie, chcę pomagać menelą, pomagam jak się da, rozmawiam z nimi, namawiam na zmianę życia. Pomagam też psom, wyciągam ze schroniska co roku jednego psa, poprawiam go i oddaje ludizom, sam mem 3 takie w domu. Nie mówię, że jestem idealny bo nie jestem, robie dużo błedów, ale staram się zyć w zgodzie ze Słowem Bożym bo WIEM, że to przynosi szczęście i zdrowie. Życie wbrew przynosi depresję i śmierć. To że jakieś "buraki" wykreśliły homoseksualizm z listy chorób mnie w ogóle nie interesuje, bo nie interesuje mnie zdanie ludzi tylko Słowo Bożę, a ono wyraźnie mówi, że homoseksualizm jest zboczeniem które się rozszerzy w czasach ostatecznych. Tak, namawiam znajomych (moją dziewczynę też namawiałem - nistety jej się to nie podobało) aby sex był dopiero po ślubie.... Tak jak piszę, staram się żyć w zgodzie ze Słowem, upadam jeszcze i grzeszę ale idę w tamtą stronę. Tobie też polecam.
@LeClerc2 na siłę nikogo zmieniać nie chcę, ale trzeba pomagać ludziom zagubionym, ludziom zdemonizowanym, chorym. W tym właśnie okazuje się miłośc do bliżniego, że nie pozwalamy im niszczyć swojego życia i siebie ale pomagamy im się wyciągnąć z problemów, chorób itp. Statystycznie homoseksualista żyje 24 lata krócej niż heteroseksualista, Z raportu Regnerusa (inne mają podobne dane) wynika, że 31% dzieci wychowanych przez lesbijki i 25% dzieci wychowanych przez gejów jest molestowanych seksualnie! Statystyki depresji, samobójstw, chorób płciowych... totalnie wyższe w tej grupie ludzi. Trzeba być chyba debilem, żeby promować tą ideologię, albo być zdemonizowanym, albo ew. mieć totalnie zryty beret przez media. Przykro mi, że masz zryty beret przez media, weź się nawróć i pomagaj tym ludziom znormalnieć a nie zostawiać ich w swoim problemie i jeszcze to promować.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 lipca 2019 o 19:43
@LeClerc2 "bo nie robią krzywdy sobie, ani innym. To jest ich wybór, ich życie." To jest totalnie głupie co piszesz, robią sobie krzywdę, robią innym krzywdę! otwórz oczy i wyłącz telewizor, zacznij szukać prawdziwych informacji (na przykład w necie) a nei słuchać TVN. Jest to ich wybór - ale miłością do bliżniego jest pomaganie mu w problemach, a Ci ludzie mają same problemy. Miłość to nie pozwalanie innym na robienie tego co chcą, to jest głupota. Trzeba ludziom realnie pomagać a nie pozwalać się niszczyć, bo diabeł niszczy ludzi, uczy ich samemu siebie niszczyć, a my mamy na to pozwalać? Jak jesteś wierzący to wspomnij Pismo, gdzie Jezus zrobił bicz i wypędzał kupców i handlarzy ze świątyni. Jezus był miłością, ale miłość to znaczy stawanie na drodzę zła. Gdyby Jezus żył dzisiaj to przypuszczam, że zrobiłby bicz i przepędzał ludzi z tzw "marszu równości" który promuje homoseksualizm i inne zboczenia seksualne. Pooglądaj sobie zdjęcia z tych marszów jak Ci ludzie są ubrani, co robią. Pooglądaj sobie filmy z tego co mówią... może zrozumiesz. Nie chce mi się więcej z Tobą gadać, więc pozrawiam i życzę zrozumienia czym jest prawda a czym jest grzech.
Tak tylko wtrącę. Czy te statystyki czasem nie dotyczą orientacji seksualnych u osób skazanych za czyny pedofilskie? Jeżeli z A -> B to nie znaczy że z B -> A, a jakoś sobie nie wyobrazam falsyfikowalnego badania na homoseksualistach, które mogłoby wykazać taka zależność.
@psibrat Schizofrenia, wymyślanie kolegów i rozmowa z nimi po pewnym wieku, to również się leczy. To są dwie strony barykady, oni są chorzy dla Ciebie, Ty jesteś chory dla nich. Wiem, że skrajniactwo i fanatyzm tego nie rozumie, stąd te walki i pogarda jednych przez drugich.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
27 lipca 2019 o 21:33
@psibrat Nie buraki wypisały homoseksualizm z listy chorób tylko lekarze i instytucje naukowe.Homoseksualizm jest genetyczny. jest to takie samo zboczenie jak np. biały kolor skóry. Tak samo wykształcił się w genach.
Fajnie jak się żyje według swojej religii i jest się dobrym człowiekiem itp ale naukę mamy od tego aby odkrywać świat świadomie.Nie można zmuszać żeby spojrzeli z punktu widzenia religii w którą nie wierzą i ignorowali naukę.
Podobnie też i mężczyźni, porzuciwszy normalne współżycie z kobietą, zapałali nawzajem żądzą ku sobie, mężczyźni z mężczyznami uprawiając bezwstyd i na samych sobie ponosząc zapłatę należną za zboczenie. (Rz 1,27)
Drugie jest to: Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego. Nie ma innego przykazania większego od tych (Mk 12, 31).
Katolik musi miłować każdego człowieka, ale nie oznacza to zgody na grzech i dopuszczanie do namawiania do grzechu innych ludzi. Homoseksualizm jest wbrew woli bożej i nie potrzeba pisma świętego, by to wiedzieć. Obserwując naturę widzimy, że nie po to ewolucja ukształtowała mężczyznę i kobietę, by byli homoseksualnie, ale by rodzili potomstwo. Ten styl życia jest nie higieniczny i szkodliwy dla cywilizacji.
Dlatego jeśli ktoś jest przekonany, że istnieje po tym życiu coś więcej, to nie będzie go interesowało LGBT. A jeśli nie, to niech se każdy uszczęśliwia chemiczną część swojego organizmu jak chce, nic mi do tego, ale wara od moich dzieci.
@adraxer12 Ale w tym co przytoczyłeś nie ma nic o homoseksualizmie, jest tylko mowa o mężczyznach. A gdzie jest napisane, że "nie oznacza to zgody na grzech i dopuszczanie do namawiania do grzechu innych ludzi". Gdzie jest o tym mowa, że masz to tępić czy się temu przeciwstawiać?
Po za tym mówisz coś o ewolucji a w świecie zwierząt homoseksualizm występuje i nie jest tego mało.
Całe szczęście że każdy przyzwoity człowiek,
katolik, muzułmanim, żyd, ateista, hetero czy homo, czarny czy biały,
może pogardzać zdegenerowaną ideologią polityczną jaką jest BLGT...
Nie rozumiem o co tyle krzyku. Biblia mówi, że homoseksualizm jest zły, ale tu nie chodzi o to żeby popierać wszystkich i wszystko jak leci. Po prostu bądź w porządku do drugiego człowieka, bądź na niego otwarty, nie uprzedzaj się, rozmawiaj, pomagaj - czy to tak trudno zrozumieć? Staraj się to robić, nieraz ci nie wyjdzie, nieraz staniesz przed dylematem (bo jak tu być otwartym no. na Hitlera), ale nie ustawaj w tym dążeniu. Po raz kolejny ogarnia mnie zwątpienie w inteligencję komentujących, którzy biorą się za dosłowną interpretację wypowiedzi i co gorsza Biblii, bez brania pod uwagę kontekstów historycznych chociażby...
No nie do końca się z tym zgodzę. Nie należy akceptować negatywnych zachowań. Nie wolno akceptować morderców, pedofilów czy gwałcicieli. Więc bycie antypedofilem jest jak najbardziej katolickie.
i wlasnie dlatego ze zgadzam sie z tym sp ksiedzem (nomen omen niegdys dobrym czlowiekiem) nie jestem katolikiem bo gardze wszelkim odbieganiem od norm spolecznych. jestem zwyczajnie anty... anty w stosunku do wielu spraw
@stxck "gardze wszelkim odbieganiem od norm spolecznych"
Normy społeczne w różnych społeczeństwach były, są różne. Np. niektóre społeczeństwa akceptowały homoseksualizm.
W sumie jako ateista nie powinienem się wypowiadać, ale o ile pamiętam to katolicy grzeszą i nie jest to powodem do usunięcia z kościoła, a bycie antysemitą czy antygejem nie podpada pod grzechy zagrożone ekskomuniką. Więc chyba ksiądz zapomniał o pewnym tekście z biblii o rzucaniu kamieniem.
@mwa "a bycie antysemitą czy antygejem nie podpada pod grzechy zagrożone ekskomuniką" - jak to nie? Najważniejsze przykazanie w wierze rzymskokatolickiej to przykazanie miłości a nie zaden dekalog. A jeżeli chodzi o ten tekst z kamieniami to on również tyczy się tych co są anty. Grzesznik nie może oceniać grzesznika. Więc katolik ma zakaz oceniania czy mówienia homo itp. że robią źle bo grzeszą.
Jeżeli żyd gardzi gojami, nie mogę go kochać. Wolę już, żeby uznano mnie za nie katolika. Co to w ogóle za chora myśl szanować ludzi, którzy nie szanują mnie?
Ta chora myśl to katolicyzm.
@Paszkwilant ja sie tam nieznam, jestem ateista i zdaniem niektorych to z definicji czyni mnie gorszym od nich, katolikow. Ale cos mi sie o uszu obilo, ze glowny nauczyciel chrzescijanstwa mowil cos o nadstawianiu drugiego policzka i w ogole.
Jakos tak to lecialo: Słyszeliście, że powiedziano: Będziesz miłował swego bliźniego, a nieprzyjaciela swego będziesz nienawidził*. 44 A Ja wam powiadam: Miłujcie waszych nieprzyjaciół i módlcie się za tych, którzy was prześladują; 45 tak będziecie synami Ojca waszego, który jest w niebie; ponieważ On sprawia, że słońce Jego wschodzi nad złymi i nad dobrymi, i On zsyła deszcz na sprawiedliwych i niesprawiedliwych. 46 Jeśli bowiem miłujecie tych, którzy was miłują, cóż za nagrodę mieć będziecie? Czyż i celnicy tego nie czynią? 47 I jeśli pozdrawiacie tylko swych braci, cóż szczególnego czynicie? Czyż i poganie tego nie czynią? 48 Bądźcie więc wy doskonali, jak doskonały jest Ojciec wasz niebieski.
14 Błogosławcie tych, którzy was prześladują! Błogosławcie, a nie złorzeczcie! 15 Weselcie się z tymi, którzy się weselą, płaczcie z tymi, którzy płaczą. 16 Bądźcie zgodni we wzajemnych uczuciach! Nie gońcie za wielkością, lecz niech was pociąga to, co pokorne! Nie uważajcie sami siebie za mądrych!
17 Nikomu złem za złe nie odpłacajcie. Starajcie się dobrze czynić wobec wszystkich ludzi!4 18 Jeżeli to jest możliwe, o ile to od was zależy, żyjcie w zgodzie ze wszystkimi ludźmi! 19 Umiłowani, nie wymierzajcie sami sobie sprawiedliwości, lecz pozostawcie to pomście [Bożej]! Napisano bowiem5: Do Mnie należy pomsta. Ja wymierzę zapłatę - mówi Pan - ale: Jeżeli nieprzyjaciel twój cierpi głód - nakarm go. 20 Jeżeli pragnie - napój go! Tak bowiem czyniąc, węgle żarzące zgromadzisz na jego głowę.
21 Nie daj się zwyciężyć złu, ale zło dobrem zwyciężaj!
@Xar skoro się trzymasz tak kurczowo myśli człowieka sprzed 2000 lat to zakładam, że nadal wierzysz w płaską Ziemię, syreny, cyklopy i inne rzeczy, o których pisali starożytni. Ja jednak wolę używać własnego rozumu i bardziej wierzę w zasadę wzajemności, niż to słynne nadstawianie drugiego policzka. Ktoś domaga się ode mnie szacunku, niech mi go też okazuje.
@Xar "jestem ateista pocytuje biblie lub nauki kosciola, by pokazac hipokryzje katolikow. Poumartwiam sie, ze z powodu mojego ateizmu "są tacy" co uwazaja mnie za gorszego, ja natomiast swoimi wypowiedziami pokazuje, ze to oni sa gorsi. Oni musza przestrzegac wszystjiego, ja nie... Bo jestem ateista"
Ech.
A wystarczy byc samemu " w porzadku".
To jak z homoseksualizmem i lgbt.
W Polsce tak naprawde nikogo nie zajmuje czy ktos jest homo czy nie. Tak mamy. Niestety jak np Jej Perfekcyjnosc aktywnie pracuje nad zepsuciem wizerunku ludzi, ktorzy jak wiekszosc chcieli by spokojnie zyc... No to rodzi reakcje.
@Paszkwilant i Twoj wlasny rozum Ci nie podpowiada, ze sa rzeczy o ktorych nie masz pojecia i nie pozostawia malenkiego drobniutkiego marginesu na to, ze moze sie mukisz?
@Paszkwilant Na szacunek trzeba sobie zasłużyć fakt. Jednakże "tolerancja" w swoim pierwotnym znaczeniu to całkiem niezła rzecz ;)
@Xar, co ciekawe to większość "wierzących" nie ma zielonego pojęcia co doktryny tak naprawdę znaczą. Karmieni kum-ba-ja papka z ambony nie przeczytają Biblii całej i nie zastanowią się nad tą "dobrą książką" w której krew się leje strumieniami a za najmniejsze wykroczenie- śmierć.
@Paszkwilant Bo to jest chora, to jest katolicyzm, to sie wciska kity w stylu "nadstaw drugi policzek" w rzeczywistości Bóg nie każe tego, bo to wymysł ludzi, wrogów chrześcijan, pierwotnie Bóg mówił "zabij tego kto zabił twego blizniego" i też "oko za oko ząb za ząb zło za zło". Bóg nie jest upośledzony, jest logiczny, i każdy człowiek o zdrowym rozsądku wie co jest dobre. Tak więc odpłacenie sie za zło nam wyrządzone NIE JEST grzechem.
@ymck Są rzeczy o których nie mam pojęcia. Na takie tematy się nie wypowiadam. Natomiast jeżeli ktoś będzie próbował mi wmówić, że "nadstawienie drugiego policzka" to przejaw miłości bliźniego, uznam go za głupca. Ewentualnie masochistę. Z tego co wyczytałem o Jahwe, prowadząc lud wybrany z Egiptu raczej eksterminował ludzi, niż ich miłował. Nawet własny lud kazał wymordować lewitom, gdy był mu nieposłuszny.
@Paszkwilant Katolicy dołączają nowy testament do starego i uważają go za objaśnienie starego i za ogólnie "ważniejszy". Poza tym w religii katolickiej nie ma prawa własnej interpretacji tylko są oficjalne interpretacje. To nie islam.
@SilesianSeparatist
W punkt!
@Paszkwilant dlatego sa dwa testamenty. Nastąpila zniana ;)
Co do policzka to mimo iz bliskie mi sa nauki KK. Uwazam je za rozsadne, spojne, logiczne to drugi policzek jest ciezkim orzechem do zgryzienia ;)
@Paszkwilant "...jeżeli ktoś będzie próbował mi wmówić, że "nadstawienie drugiego policzka" to przejaw miłości bliźniego, uznam go za głupca."
Ale to są słowa Chrystusa.
"...bardziej wierzę w zasadę wzajemności, niż to słynne nadstawianie drugiego policzka."
To była zasada Żydów.
@SilesianSeparatist Miłujcie nieprzyjaciół - zgoda. Ważne jednak aby nie popadać w naiwność. Trzeba nam pamiętać także o Mt 18,15-17. Myślę że dobrze ujmuje się to w stwierdzeniu, że katolik nie jest przeciw grzesznikowi ale przeciwko grzechowi. I jeśli stawiamy opór np. tzn. "paradom równości" to jest to nasze "nie" dla propagowania zgorszenia.
@Paszkwilant Skoro kurczowo trzymasz się koła wynalezionego ponad 6000 lat temu to zakładam że ciągle wierzysz w Atum i Re a ich posążki masz w domu pomiędzy wyrobami ceramiki wstęgowej. No litości! Nie można tak argumentować...
@vermythe u mojej babci i w moim rodzinnym domu było Pismo Święte....nigdy nie widziałem by ktokolwiek z domowników kiedykolwiek tę książkę wziął z regału i czytał..... Ja swego czasu.. tak gdzieś jak miałem lat 17 czy 18 zacząłem ją czytać.. ogólnie przeczytałem ją może ze dwa razy... (drugi raz tak jakoś przed 30tką)... Mam dość sporą ilość znajomych, z różnych środowisk a "świętą księge" chrześcijan włącznie ze mną przeczytały 4 osoby... 2 z tych znajomych osób to ateiści, jedna osoba katoliczka.
@RomekC A ty myślisz, że jezus kim był, jak nie żydem?
@anty_po_pis Przeczytaj jeszcze raz mój komentarz i odkryj co chciałem powiedzieć między wierszami ;-)
Czy jeżeli nie będę kogoś reprezentującego przeciwne wartości czy działania szanował, to już będzie nietolerancja i bycie anty~?
@mafouta tak. Nie musisz go lubić, ale masz szanować człowieka i jego prawa. Nie znaczy to oczywiście, że nie można się nie zgadzać i stać w opozycji politycznej itp.
@CytrynoweDropsy To chyba nie rozumiesz znaczenia słowa szacunek. Zapytałem nie o "poszanowanie prawa" tylko o szanowanie danej osoby.
@mafouta szacunek
1. «stosunek do osób lub rzeczy uważanych za wartościowe i godne uznania»
2. «przybliżone określenie wartości, wielkości lub ilości czegoś»
źródło: PWN
Według religii chrześcijańskiej jak i według tego konkretnego księdza człowieka trzeba szanować. Jak nie szanujesz to jest to nie tolerancja i bycie anty. W dużym skrócie.
Nie ma to jak cały czas atakować kościół i katoli, a gdy jest to "wygodne", to cytować jakiegoś księdza jako autorytet.
@sberek38 Ale szanowanie wszystkich ludzi jest wpisane w chrześcijaństwo a nie tylko w cytat księdza więc jak wielki chrześcijanin jednego dnia narzeka,że upadają jego religijne wartości bo ktoś matce boskiej tęcze domalował a drugiego sam je łamie szkalując innego człowieka wcale nie jest lepszy. Jak katolicy chcą tak postępować to niech przyznają,że biorą sobie z biblii co wygodniejsze.
Czyli ja nie jestem antysemitą!
OK, dzięki za uwagę.
"Oto nowe przykazanie daję wam, abyście się wzajemnie miłowali", ale jest tu ostrzeżenie... "Nie sądżcie, że przyszedłem znieść Prawo albo proroków". Znaczy to dla mnie tyle, że mam kochać innego człowieka, jak siebie samego, ale nie mam go wspierać w jego własnym upadku, tolerując rzeczy, które robi, na własną zgubę. To jest jedno z przekleństw dzisiejszych czasów... tzw "tolerancja". Bóg nie jest tolerancyjny, Bóg jest niezmienny i cierpliwy...
@Pao1 To w końcu to nie jest religia pokoju i miłości?
bzdura! Biblia mówi, ze homoseksualizm jest zły i taką postawę musi mieć chrześcijanin. Ale chodzi o to, aby nie występowac przeciw ludziom (homoseksualistom) ale przeciw ich chorobie (czy jak to jedni nazywają - ideologii). Czyli generalnie: mamy być przeciw homosekualiźmie ale mamy kochać i pomagać homoseksualistów - a miłość do nich okazujemy właśnie przez to, że mówimy im, że ich poglądy (choroba) jest zła (chorobą) i zachęcamy do wyleczenia się - pomagamy to osiągnąć. Popatrzcie sobie na stastyki: pedofilii, samobójstw, depresji u homoseksualistów w porównaniu do "nomralnych" ludzi, zobaczycie jak zła jest ta choroba i ile zła niesie za sobą.
@psibrat Homoseksualizm nie jest uznawany za chorobę od dawna. Jasne nie musisz zostawać najlepszym przyjacielem homoseksualisty, ale masz go szanować: nie rzucać butelkami, nie bić itp
Podaj jakieś statystyki o pedofili wśród homoseksualistów. Co do depresji i samobójstw to nie jest to nic zaskakującego skoro nie mają akceptacji oraz są prześladowani. wyeliminujemy to i depresja i samobójstwa się zmniejszą
@LeClerc2 jako chrześcijanin to mam obowiązak słuchaś Słowa Bożęgo, które wyraźnie mówi, że homoseksualizm jest zły, że to jest zboczenie. Szanować drugą osobę i nawet ją kochać - jak najbardziej, powinniśmy kochać wszytkich, łącznie z homoseksualistami, ale właśnie oznaką miłości jest mówienie im prawdy. To jest choroba, z tego da się wyjść, tylko trzeba to zaakceptować i słuchać Boga a nie usprawiedliwiać się. Teraz... nie żebym mówił, że mi tak dobrze słuchanie Boga wychodzi, sam robię mnóstwo błedów, ale staram się żyć według autorytetu którym jest dla mnie Słowo Boże a nie jakieś bzdury z telewizji.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2019 o 16:47
@CytrynoweDropsy depresja i samobójstwa są spowodowane tą chorobą właśnie a nie brakiem akceptacji. Życie wbrew prawom Boga prowadzą do depresji i myśli samobójczych - wiem nawet po sobie bo miałem i depresję i myśli samobójcze (poważne) a nie mam nic wspólnego z homoseksualizmem. Wszystko się poprawiło jak poznałęm Boga, przyjąłem Jezusa i zacząłem żyć uzględniając Boże wytyczne a nie swoje.
Ja jestem absolutnie przeciw biciu homoseksualistów, piętnowania ich itp. Ja bym im pomógł. Ale marsze promujące to zboczenie i tą chorobę są po prostu nie na miejscu, tego nie powinno być. Jak ktoś chce żyć jako homoseksualista to niech żyje, mi to nie przeszkadza, ale promowanie zła jest złem i trzeba z tym walczyć (pokojowo jak się tylko da).
@CytrynoweDropsy statystyki sobie poszukaj sam, masz mózg, masz internet - wszystko jest dostępne.
@LeClerc2 tak chłopie, chcę pomagać menelą, pomagam jak się da, rozmawiam z nimi, namawiam na zmianę życia. Pomagam też psom, wyciągam ze schroniska co roku jednego psa, poprawiam go i oddaje ludizom, sam mem 3 takie w domu. Nie mówię, że jestem idealny bo nie jestem, robie dużo błedów, ale staram się zyć w zgodzie ze Słowem Bożym bo WIEM, że to przynosi szczęście i zdrowie. Życie wbrew przynosi depresję i śmierć. To że jakieś "buraki" wykreśliły homoseksualizm z listy chorób mnie w ogóle nie interesuje, bo nie interesuje mnie zdanie ludzi tylko Słowo Bożę, a ono wyraźnie mówi, że homoseksualizm jest zboczeniem które się rozszerzy w czasach ostatecznych. Tak, namawiam znajomych (moją dziewczynę też namawiałem - nistety jej się to nie podobało) aby sex był dopiero po ślubie.... Tak jak piszę, staram się żyć w zgodzie ze Słowem, upadam jeszcze i grzeszę ale idę w tamtą stronę. Tobie też polecam.
@LeClerc2 na siłę nikogo zmieniać nie chcę, ale trzeba pomagać ludziom zagubionym, ludziom zdemonizowanym, chorym. W tym właśnie okazuje się miłośc do bliżniego, że nie pozwalamy im niszczyć swojego życia i siebie ale pomagamy im się wyciągnąć z problemów, chorób itp. Statystycznie homoseksualista żyje 24 lata krócej niż heteroseksualista, Z raportu Regnerusa (inne mają podobne dane) wynika, że 31% dzieci wychowanych przez lesbijki i 25% dzieci wychowanych przez gejów jest molestowanych seksualnie! Statystyki depresji, samobójstw, chorób płciowych... totalnie wyższe w tej grupie ludzi. Trzeba być chyba debilem, żeby promować tą ideologię, albo być zdemonizowanym, albo ew. mieć totalnie zryty beret przez media. Przykro mi, że masz zryty beret przez media, weź się nawróć i pomagaj tym ludziom znormalnieć a nie zostawiać ich w swoim problemie i jeszcze to promować.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2019 o 19:43
@LeClerc2 "bo nie robią krzywdy sobie, ani innym. To jest ich wybór, ich życie." To jest totalnie głupie co piszesz, robią sobie krzywdę, robią innym krzywdę! otwórz oczy i wyłącz telewizor, zacznij szukać prawdziwych informacji (na przykład w necie) a nei słuchać TVN. Jest to ich wybór - ale miłością do bliżniego jest pomaganie mu w problemach, a Ci ludzie mają same problemy. Miłość to nie pozwalanie innym na robienie tego co chcą, to jest głupota. Trzeba ludziom realnie pomagać a nie pozwalać się niszczyć, bo diabeł niszczy ludzi, uczy ich samemu siebie niszczyć, a my mamy na to pozwalać? Jak jesteś wierzący to wspomnij Pismo, gdzie Jezus zrobił bicz i wypędzał kupców i handlarzy ze świątyni. Jezus był miłością, ale miłość to znaczy stawanie na drodzę zła. Gdyby Jezus żył dzisiaj to przypuszczam, że zrobiłby bicz i przepędzał ludzi z tzw "marszu równości" który promuje homoseksualizm i inne zboczenia seksualne. Pooglądaj sobie zdjęcia z tych marszów jak Ci ludzie są ubrani, co robią. Pooglądaj sobie filmy z tego co mówią... może zrozumiesz. Nie chce mi się więcej z Tobą gadać, więc pozrawiam i życzę zrozumienia czym jest prawda a czym jest grzech.
Tak tylko wtrącę. Czy te statystyki czasem nie dotyczą orientacji seksualnych u osób skazanych za czyny pedofilskie? Jeżeli z A -> B to nie znaczy że z B -> A, a jakoś sobie nie wyobrazam falsyfikowalnego badania na homoseksualistach, które mogłoby wykazać taka zależność.
@psibrat Schizofrenia, wymyślanie kolegów i rozmowa z nimi po pewnym wieku, to również się leczy. To są dwie strony barykady, oni są chorzy dla Ciebie, Ty jesteś chory dla nich. Wiem, że skrajniactwo i fanatyzm tego nie rozumie, stąd te walki i pogarda jednych przez drugich.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2019 o 21:33
@psibrat Czy możesz zacytować biblię gdzie jest napisane, że homoseksualizm to zboczenie?
@psibrat Nie buraki wypisały homoseksualizm z listy chorób tylko lekarze i instytucje naukowe.Homoseksualizm jest genetyczny. jest to takie samo zboczenie jak np. biały kolor skóry. Tak samo wykształcił się w genach.
Fajnie jak się żyje według swojej religii i jest się dobrym człowiekiem itp ale naukę mamy od tego aby odkrywać świat świadomie.Nie można zmuszać żeby spojrzeli z punktu widzenia religii w którą nie wierzą i ignorowali naukę.
Co do badań naukowych na temat pedofilia a homoseksualizm. Żadne z nich nie pokazują związku to jest takie coś co ktoś powiedział i wszyscy powtarzają ale nikt nie wie skąd się to wzięło...
https://klubjagiellonski.pl/2019/06/09/nie-mozna-laczyc-pedofilii-z-homoseksualizmem/
Tak a w ogóle katolik to powinien drugi policzek po każdym ataku wystawić. Może frytki jeszcze do tego?
Tyle że to powinno działać w obie strony
Podobnie też i mężczyźni, porzuciwszy normalne współżycie z kobietą, zapałali nawzajem żądzą ku sobie, mężczyźni z mężczyznami uprawiając bezwstyd i na samych sobie ponosząc zapłatę należną za zboczenie. (Rz 1,27)
Drugie jest to: Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego. Nie ma innego przykazania większego od tych (Mk 12, 31).
Katolik musi miłować każdego człowieka, ale nie oznacza to zgody na grzech i dopuszczanie do namawiania do grzechu innych ludzi. Homoseksualizm jest wbrew woli bożej i nie potrzeba pisma świętego, by to wiedzieć. Obserwując naturę widzimy, że nie po to ewolucja ukształtowała mężczyznę i kobietę, by byli homoseksualnie, ale by rodzili potomstwo. Ten styl życia jest nie higieniczny i szkodliwy dla cywilizacji.
Dlatego jeśli ktoś jest przekonany, że istnieje po tym życiu coś więcej, to nie będzie go interesowało LGBT. A jeśli nie, to niech se każdy uszczęśliwia chemiczną część swojego organizmu jak chce, nic mi do tego, ale wara od moich dzieci.
@adraxer12 Ale w tym co przytoczyłeś nie ma nic o homoseksualizmie, jest tylko mowa o mężczyznach. A gdzie jest napisane, że "nie oznacza to zgody na grzech i dopuszczanie do namawiania do grzechu innych ludzi". Gdzie jest o tym mowa, że masz to tępić czy się temu przeciwstawiać?
Po za tym mówisz coś o ewolucji a w świecie zwierząt homoseksualizm występuje i nie jest tego mało.
Całe szczęście że każdy przyzwoity człowiek,
katolik, muzułmanim, żyd, ateista, hetero czy homo, czarny czy biały,
może pogardzać zdegenerowaną ideologią polityczną jaką jest BLGT...
Nie rozumiem o co tyle krzyku. Biblia mówi, że homoseksualizm jest zły, ale tu nie chodzi o to żeby popierać wszystkich i wszystko jak leci. Po prostu bądź w porządku do drugiego człowieka, bądź na niego otwarty, nie uprzedzaj się, rozmawiaj, pomagaj - czy to tak trudno zrozumieć? Staraj się to robić, nieraz ci nie wyjdzie, nieraz staniesz przed dylematem (bo jak tu być otwartym no. na Hitlera), ale nie ustawaj w tym dążeniu. Po raz kolejny ogarnia mnie zwątpienie w inteligencję komentujących, którzy biorą się za dosłowną interpretację wypowiedzi i co gorsza Biblii, bez brania pod uwagę kontekstów historycznych chociażby...
No nie do końca się z tym zgodzę. Nie należy akceptować negatywnych zachowań. Nie wolno akceptować morderców, pedofilów czy gwałcicieli. Więc bycie antypedofilem jest jak najbardziej katolickie.
@rafik54321 Chodziło tutaj raczej o osoby nie robiące nikomu krzywdy
@Klementynka7 antykimkolwiek - to dość jednoznaczne stwierdzenie. Dalsza część wpisu również nie sugeruje żadnych wyjątków.
Oczywiście rozsądny człowiek tak jak ty to zinterpretuje, jednakże owy rozsądny człowiek również podzieli moje zdanie :) .
To ja nie jestem katolikiem i niech ten ksiądz spi#$%@la!
i wlasnie dlatego ze zgadzam sie z tym sp ksiedzem (nomen omen niegdys dobrym czlowiekiem) nie jestem katolikiem bo gardze wszelkim odbieganiem od norm spolecznych. jestem zwyczajnie anty... anty w stosunku do wielu spraw
@stxck "gardze wszelkim odbieganiem od norm spolecznych"
Normy społeczne w różnych społeczeństwach były, są różne. Np. niektóre społeczeństwa akceptowały homoseksualizm.
W sumie jako ateista nie powinienem się wypowiadać, ale o ile pamiętam to katolicy grzeszą i nie jest to powodem do usunięcia z kościoła, a bycie antysemitą czy antygejem nie podpada pod grzechy zagrożone ekskomuniką. Więc chyba ksiądz zapomniał o pewnym tekście z biblii o rzucaniu kamieniem.
@mwa "a bycie antysemitą czy antygejem nie podpada pod grzechy zagrożone ekskomuniką" - jak to nie? Najważniejsze przykazanie w wierze rzymskokatolickiej to przykazanie miłości a nie zaden dekalog. A jeżeli chodzi o ten tekst z kamieniami to on również tyczy się tych co są anty. Grzesznik nie może oceniać grzesznika. Więc katolik ma zakaz oceniania czy mówienia homo itp. że robią źle bo grzeszą.
Powiedz to antylopom!
A jak jest z antyfaszyzmem, antynazizmem ?
O, to dobrze, bo nie jestem katolikiem:) Mogę wyrażać swoją niechęć wobec ideologii lgbt i domagam się tolerancji dla moich poglądów.
A czy katolik może być antypedofilem? No chyba nie może, bo to znaczy, że pogardza drugim człowiekiem, a tego robić nie wolno:D
@mam2koty
Nie może, bo wtedy by też znaczyło, że pogardza także księdzem.
Ja wyznaję kataryzm, nie katolicyzm... więc
czyli prawdziwy katolik nie może być antyhitlerowcem albo antystalinowcem?