Kolos MS Braemar przecisnął się przez Kanał Koryncki
Kanał Koruncki to wyjątkowo wąska przeprawa, której do tej pory unikały większe statki pasażerskie. Tymczasem szeroki na 22 m MS Braemar przepłynął trasę.
Statek pasażerki MS Braemar ma 196 m długości i 22 m szerokości i jest jak do tej pory największym, któremu udało się przepłynąć Kanał Koryncki. Do pokonania było prawie 6,5 km, a cała przeprawa wymagała bardzo dużej precyzji
I wiedzą co robią.. to niebezpieczne . Wiesz co to efekt coandy ..albo efekt przysysania powierzchniowego ?
Jeśli statek o płaskiej burcie nadto zbliży się do krawędzi przekopu jak też jest płaska, to przeciskająca się woda tą wąską szczeliną na dodatek spiętrzoną dziobem co wywołuje zwiększone ciśnienie i przepływ zacznie przysysać statek do krawędzi przekopu, mało tego prób odbicia by nie przejechać burtą o skały zwiększ tylko ssanie i przyciąganie do tej krawędzi wykopu. Tylko statki posiadające boczne strumieniowanie lub obrotowe śruby na gondolach w kilku miejscach kadłuba są odporne na to zjawisko bo zmienią kierunek przepływu i ciśnienia przykrawędziowe. Było kilka takich wypadków np w kanale Bristolskim czy podczas mijania się dwóch statków .
U nowożytnych Greków jak zawsze z myśleniem nie ten teges. Wydali masę kasy na kanał który jest do niczego :D
24.6m szeroki kanal zgodnie z wikipedia jak by sie ktos zastanawial
I wiedzą co robią.. to niebezpieczne . Wiesz co to efekt coandy ..albo efekt przysysania powierzchniowego ?
Jeśli statek o płaskiej burcie nadto zbliży się do krawędzi przekopu jak też jest płaska, to przeciskająca się woda tą wąską szczeliną na dodatek spiętrzoną dziobem co wywołuje zwiększone ciśnienie i przepływ zacznie przysysać statek do krawędzi przekopu, mało tego prób odbicia by nie przejechać burtą o skały zwiększ tylko ssanie i przyciąganie do tej krawędzi wykopu. Tylko statki posiadające boczne strumieniowanie lub obrotowe śruby na gondolach w kilku miejscach kadłuba są odporne na to zjawisko bo zmienią kierunek przepływu i ciśnienia przykrawędziowe. Było kilka takich wypadków np w kanale Bristolskim czy podczas mijania się dwóch statków .
Można sobie wyobrazić jak to jest płynąć statkiem jakieś 350km/h
A ja czasem nie mam problem zaparkować seicentem ...