Zadanie rozumiane jako 2-2*2+1 czy 2-2*x*2-1?
W pierwszym przypadku kolejnosc wykonywnia dzialan, czyli 2-4+1 czyli wynik to -1
W drugim przypadku nie da sie tego rozwiazac, bo nie znamy wyniku rownania (po rowna nie sie ma drugiej strony). Tylko patrzac w ten sposob mozna miec problem z policzeniem tego zadania
Nie wiem, czy pamiętasz z lekcji matematyki, ale wyraz wyrażenia algebraicznego posiadający zarówno liczbę i literę zapisuje się zaczynając od liczby, a następnie dopisując literę/litery, najczęściej - choć to akurat nie jest regułą - w kolejności alfabetycznej. Czyli jeśli przyjmiemy, że przedstawione w democie działanie jest napisane przez kogoś ogarniętego jedyną możliwą interpretacją jest 2-2*2+1
@Skalos "jeśli przyjmiemy, że przedstawione w democie działanie jest napisane przez kogoś ogarniętego" to jest internet
Poza tym, do zagadek wlasnie czesto stosuje sie zapis nietypowy albo niejednoznaczny
Ale jeśli przyjmując twoje drugie założenie, no to również nie rozumiem jaki masz problem z brakiem po znaku "=". Można by nawet rzec że ktoś tu chciał być mądry a sam uciekał z lekcji matematyki :p (już pomijam fakt że pomysłu o równaniu niewiadomej, bo widać ewidentnie że autor nie miał tego na myśli ale spoko :D)
Kurde przez przypadek nacisnąłem dodanie komentarza. A mianowicie, skoro nie ma nic podane konkretnego po "=" tzn że przyjmujemy że jest tam zero i voila nagle jest, jakieś czary. Także teraz jak tak bardzo chcesz tu widzieć równanie o jednej niewiadomej, no to już ci odpowiedziałem na twój, jakby nie patrzeć, błachy problem i możesz działać ;)
Jeśli x jest oznaczeniem mnożenia które czasem jest używane zamiast kropki to wtedy wynik będzie 3. Najpierw mnożenie potem dodawanie i odejmowanie. Chyba że x to niewiadoma to ktoś kto zapisywał równanie zapomniał o działaniu między 2x a 2
@olcia483 nie ma czegoś takiego jak najpierw dodawanie, potem odejmowanie one są równoważne, robisz po kolei tak jak w zadaniu.
Tu wychodzi tak (zakładając, że x to znak mnożenia):
2-2x2+1 (najpierw mnożenie)
2-4+1 (teraz będzie odejmowanie)
-2+1 (i dodawanie do liczby ujemnej)
-1
Odpowiedź jest prosta musi wyjść -1 a komu wychodzi -3 to jeszcze zrozumiem. Mnie też uczono, że najpierw jest mnożenie i dzielenie potem dodawanie i odejmowanie, ale jeśli w jednym wyrażeniu mamy dodawanie i odejmowanie to działanie wykonujemy od lewej do prawej.
Jednak bardziej mnie zastanawia po co w matematyce są liczby ujemne skoro to nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości. IMO bardziej wolę matematykę stosowaną tzn ile zapłacę za 20dg szynki po 17 zł za kilogram.
@stokro5 mróz czy temperatura to tylko umowne przyjęte wartości. Bo temperatura to energia a energia jest zawsze dodatnia, nigdy ujemna to raz. Mróz to "ujemna" temperatura ale fizycznie nadal dodatnia ilość energii.
To samo z długami jak w matematyce istnieje wartość ujemna ale nigdy nie spłacasz go np minusowym tysiącem złotych.
Pisząc o braku odzwierciedlenia w rzeczywistości miałem na myśli, że w prawdziwym świecie zawsze możesz mieć +5 krów ale nigdy -5 krów, dlatego uważam liczby ujemne za fikcje.
@deanthehunter - to czy to szynka czy nie to inna para kaloszy
@sarron Jeśli dla Ciebie nie są fikcją to rano kup sobie -2 chleby. Tak jak mówiłem liczby ujemne są tylko umowne i działania z nimi są bzdurą nie przydatną w życiu.
Liczby urojone nie wiem po co komu...
@Sebol1992 Jak przyniosę do sklepu i oddam dwa chleby, to wtedy będzie można powiedzieć, że zakupiłem -2 chleby. Jeżeli wydasz więcej pieniędzy niż zarobiłeś w miesiącu, to jak zapiszesz swój dochód?
@Sebol1992 Jeżeli jesteś komuś winny 5 krów to masz -5 krów i to nie jest fikcja. Samo odejmowanie jest dodawaniem liczb ujemnych, ponieważ 2-2 to tak naprawdę 2+(-2)=0.
Każdy ma potężny komputer w kieszeni a problemem jest to zadanie? Ludzkość wyginie w ciągu trzech pokoleń jeśli tacy idioci będą się rozmnażać! Kompletną bzdurą jest uczyć matematyki w dzisiejszych czasach. Uczyć trzeba obsługi komputerów i smartfonów bo to jest dzisiaj niezbędne do funkcjonowania.
3
@tmocek78 jakim cudem 2- 4+1 może się równać 3?!
@eol121 w klasach 1-3 nie ma liczb ujemnych:)
Kurde, nawet nie patrząc na kolejność wykonywania działań ni w ząb 3 nie wychodzi ^^ to jakiś geniusz matematyczny musi być ^^
@yacoo1191 ja już w drugiej miałem ujemne liczby w wynikach zadań
jaki może być z tym problem? - 1
500+
-1
-3
@TarakaN @nieumiempisacQ co trzeba zrabac w takim zadaniu aby otrzymac taki wynik?
@Xar Wystarczy po mnożeniu zrobić dodawanie. -3 to jest bardziej logiczny błąd niż, gdy wynik jest 3.
-3 -_-
(2-2x1-5+5)x63636366366353536363555353576363636355355353353335=
=(w ch*j)*x
42
@ZONTAR @Skalos x to mnożenie. Powinienem był uprzedzić. Przepraszam;-)
-1
google nie klamie:
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 grudnia 2019 o 8:05
-1
Zadanie rozumiane jako 2-2*2+1 czy 2-2*x*2-1?
W pierwszym przypadku kolejnosc wykonywnia dzialan, czyli 2-4+1 czyli wynik to -1
W drugim przypadku nie da sie tego rozwiazac, bo nie znamy wyniku rownania (po rowna nie sie ma drugiej strony). Tylko patrzac w ten sposob mozna miec problem z policzeniem tego zadania
Nie wiem, czy pamiętasz z lekcji matematyki, ale wyraz wyrażenia algebraicznego posiadający zarówno liczbę i literę zapisuje się zaczynając od liczby, a następnie dopisując literę/litery, najczęściej - choć to akurat nie jest regułą - w kolejności alfabetycznej. Czyli jeśli przyjmiemy, że przedstawione w democie działanie jest napisane przez kogoś ogarniętego jedyną możliwą interpretacją jest 2-2*2+1
@Skalos "jeśli przyjmiemy, że przedstawione w democie działanie jest napisane przez kogoś ogarniętego" to jest internet
Poza tym, do zagadek wlasnie czesto stosuje sie zapis nietypowy albo niejednoznaczny
Ale jeśli przyjmując twoje drugie założenie, no to również nie rozumiem jaki masz problem z brakiem po znaku "=". Można by nawet rzec że ktoś tu chciał być mądry a sam uciekał z lekcji matematyki :p (już pomijam fakt że pomysłu o równaniu niewiadomej, bo widać ewidentnie że autor nie miał tego na myśli ale spoko :D)
Kurde przez przypadek nacisnąłem dodanie komentarza. A mianowicie, skoro nie ma nic podane konkretnego po "=" tzn że przyjmujemy że jest tam zero i voila nagle jest, jakieś czary. Także teraz jak tak bardzo chcesz tu widzieć równanie o jednej niewiadomej, no to już ci odpowiedziałem na twój, jakby nie patrzeć, błachy problem i możesz działać ;)
Autor jeszcze tego nie przerabiał w szkole a demot jest po prostu jego pracą domową :)
Z tego wynika ze sporo ludzi nie bylo jeszcze w 2 klasie
Prawidłowy wynik: pacjent nie potrafi prawidłowo zapisywać działań matematycznych.
-1
Całka potrójna dziewiątego stopnia z logarytmu naturalnego granicy sinusa z pierwiastka sześciennego po obszarze omega.
Jeżeli mieszkańcy Twojej okolicy mają średnie IQ poniżej 90, to nic dziwnego, że tak uważasz
-3
Tam jest chyba błąd, bo zamiast ? powinno być 0. Wtedy wychodzi:
x = 3/4
@sarron Jeśli koniecznie doszukiwać się tu równania, to dlaczego zakładać że znak zapytania to błąd?
x =(3-?)/4
Jeśli x jest oznaczeniem mnożenia które czasem jest używane zamiast kropki to wtedy wynik będzie 3. Najpierw mnożenie potem dodawanie i odejmowanie. Chyba że x to niewiadoma to ktoś kto zapisywał równanie zapomniał o działaniu między 2x a 2
@olcia483 Jak się bardzo postaram to jestem w stanie zrozumieć, że komuś wyjdzie -3. Ale 3? Jak?
@olcia483 nie ma czegoś takiego jak najpierw dodawanie, potem odejmowanie one są równoważne, robisz po kolei tak jak w zadaniu.
Tu wychodzi tak (zakładając, że x to znak mnożenia):
2-2x2+1 (najpierw mnożenie)
2-4+1 (teraz będzie odejmowanie)
-2+1 (i dodawanie do liczby ujemnej)
-1
6435296
... niezłych masz znajomych
Odpowiedź jest prosta musi wyjść -1 a komu wychodzi -3 to jeszcze zrozumiem. Mnie też uczono, że najpierw jest mnożenie i dzielenie potem dodawanie i odejmowanie, ale jeśli w jednym wyrażeniu mamy dodawanie i odejmowanie to działanie wykonujemy od lewej do prawej.
Jednak bardziej mnie zastanawia po co w matematyce są liczby ujemne skoro to nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości. IMO bardziej wolę matematykę stosowaną tzn ile zapłacę za 20dg szynki po 17 zł za kilogram.
@Sebol1992 Ujemne nie mają zastosowania ??? Szok.
@Sebol1992 3,40 zł. A gdzie Panie taką tanią szynkę można kupić? I pytam o szynkę nie jakieś prasowane g*wno szynkopodobne.
@Sebol1992 Ujemne nie mają odzwierciedlenia ??? A stałeś kiedyś na mrozie ?
@Sebol1992 A wiesz, że każdy dług albo należność to liczba ujemna?
@lowelas 500+ nie zna pojęcia długu/należności. Im się po prostu należy :P
@stokro5 mróz czy temperatura to tylko umowne przyjęte wartości. Bo temperatura to energia a energia jest zawsze dodatnia, nigdy ujemna to raz. Mróz to "ujemna" temperatura ale fizycznie nadal dodatnia ilość energii.
To samo z długami jak w matematyce istnieje wartość ujemna ale nigdy nie spłacasz go np minusowym tysiącem złotych.
Pisząc o braku odzwierciedlenia w rzeczywistości miałem na myśli, że w prawdziwym świecie zawsze możesz mieć +5 krów ale nigdy -5 krów, dlatego uważam liczby ujemne za fikcje.
@deanthehunter - to czy to szynka czy nie to inna para kaloszy
@Sebol1992 Liczby ujemne są fikcją? To co powiesz o liczbach urojonych :D
@sarron Jeśli dla Ciebie nie są fikcją to rano kup sobie -2 chleby. Tak jak mówiłem liczby ujemne są tylko umowne i działania z nimi są bzdurą nie przydatną w życiu.
Liczby urojone nie wiem po co komu...
@Sebol1992 Jak przyniosę do sklepu i oddam dwa chleby, to wtedy będzie można powiedzieć, że zakupiłem -2 chleby. Jeżeli wydasz więcej pieniędzy niż zarobiłeś w miesiącu, to jak zapiszesz swój dochód?
@Sebol1992 Jeżeli jesteś komuś winny 5 krów to masz -5 krów i to nie jest fikcja. Samo odejmowanie jest dodawaniem liczb ujemnych, ponieważ 2-2 to tak naprawdę 2+(-2)=0.
Prawdziwy wynik zna tylko Kaczyński. Co powie, to taki wynik zostanie przyjęty.
Profesorowie z uniwersytetu w Bukareszcie w przyszłym roku ogłoszą wynik, więc po co ta jałowa dysputa?
-1
17
Każdy ma potężny komputer w kieszeni a problemem jest to zadanie? Ludzkość wyginie w ciągu trzech pokoleń jeśli tacy idioci będą się rozmnażać! Kompletną bzdurą jest uczyć matematyki w dzisiejszych czasach. Uczyć trzeba obsługi komputerów i smartfonów bo to jest dzisiaj niezbędne do funkcjonowania.
-1 oczywiście
To bardzo proste. Obowiązuje kolejność wykonywania działań: 2-2x2+1=3. Czyli: 2x2+1-2.
@Didymos84 No chyba nie... 2+2=4 ; 2-4= -2 ; -2+1 = -1 ;)
Ty tak na serio? Czy ty jesteś jednym z tych z nauczania zdalnego co to gra w CS'a?
Ty tak na serio? Czy ty jesteś jednym z tych z nauczania zdalnego co to gra w CS'a?
Po co wszyscy liczą? Przecież autor demota sam napisał, że wynikiem jest "?"
Jego kartka, jego długopis, jego pomysł to i jego wynik!
2x2=?-2-1
4x=?-3
x=(?-3)/4
Dobrze?
Utknąłem na dnie Rowu Mariańskiego. Nawet promyk światła tu nie dociera.
Czy ktoś mnie słyszy?
To zależy ile wynosi x
-1
cofam, wynikiem jest ?, rozwiązanie to -1 ;D
2 - 2 * 2 + 1 = 2 - 4 + 1 = -2 + 1 = -1
czy wszyscy już ogarnęli? kolejność rozwiązywania zadań się kłania