@ yoooozek niestety to go nie rozgrzesza. Tak można by tłumaczyć każdą stłuczkę. "Panie władzo ja go nie widziałem...". Po to ciężarówki mają masę różnych lusterek pod różnymi kątami, aby właśnie miał szansę go zobaczyć.
Do tego jeśli obejrzysz całe nagranie to zobaczysz, że ciężarówka chciała wyprzedzić rowerzystę tuż przed wjazdem na skrzyżowanie. Byli całkiem konkretnie rozpędzeni więc dopiero nie ruszali. Ciężarówka jest szybsza niż rower, więc aby zrównali się na skrzyżowaniu to ciężarówka musiała go doganiać przed skrzyżowaniem, a więc raczej miał szansę go zobaczyć. Mało tego. Nie widzę włączonego kierunkowskazu, a rowerzysta chciał jechać prosto. Więc rowerzysta nawet nie miał podstaw stwierdzać że ciężarówka będzie skręcać.
Pełna wina kierowcy w tym przypadku.
@lasek0110 tak, mógł uważać - troche wyobraźni. Przejedź się kiedyś cieżarówką - chociaż jako pasażer to zrozumiesz o co chodzi i jakim rakiem nawet w Polsce są bezmyślni pedalarze którzy myślą że kierowca wielotonowego pojazdu ma 360 stopni non stop pod kontrolą.
Widzę, że teoretyk bez grama pojęcia. Jest setki akcji skierowanych do pieszych i rowerzystów w związku z tym, że kierowca ciężarówki nie widzi nic co jest w pewnej odległosci od jego ciągnika, ale zawsze się znajdzie jakiś cymbał co nie jechał niczym innym w życiu jak hulajnogą elektryczną.
@rafik54321 Powinno coś się zrobić z tymi tirami bo nie może być tak, że w ruchu drogowym uczestniczą pojazdy ze środka których nie widać co się wokół dzieje. Niedawno był inny filmik na którym ciężarówka stała na pasach, pieszy zaczęli przechodzić a ten nagle ruszył prawie ich rozjeżdżając bo założył, że pewnie już nikt nie idzie. Oczywiście nie da się zrezygnować z tirów ale trzeba by coś w tej kwestii zmienić i np nakazać montowanie kamer tak na wysokości pół metra nad ziemią z każdej strony pojazdu aby kierowcy mogli widzieć co się wokół nich dzieje. Obecnie niby mają te lusterka ale jak widać to niezbyt się sprawdza więc trzeba coś do tego dodać aby zwiększyć bezpieczeństwo innych uczestników ruchu i pieszych.
@auto1 wybacz, ale jak zwykle neguję zachowanie rowerzystów, tak tutaj trzeba oddać że rowerzysta nie popełnił żadnego błędu przy wykonywaniu manewru jazdy na wprost. Jechał przy krawężniku, tak jak trzeba, nie sygnalizował zmiany kierunku tak jak należy.
Wiesz, każdy powinien uważać maksymalnie jak potrafi. Wg mnie rowerzysta zrobił wszystko co mógł, zachował należytą ostrożność i nie miał nawet najmniejszych podstaw aby założyć iż ciężarówka będzie skręcać (z braku kierunkowskazu u ciężarówki).
Z drugiej strony, gdybyśmy mieli zakładać że kierowca TIRa jest taki że może pierdyliarda rzeczy nie widzieć i uważać to za spoko sytuację, to po co odrębna kategoria na osobówki i ciężarówki powyżej 3,5t?
Faktycznie, kierowcy dużych ciężarówek się niejako "rozgrzeszają" że nie widzą bo jadą dużym pojazdem, tylko że to nie jest tłumaczenie. Jeśli nie czujesz się na siłach, to nie prowadź tak dużego pojazdu. W końcu to już duuuużo wyższy poziom niż jazda małym wozidełkiem jak np fiat panda.
Kolejna sprawa, TIR ma maaasę różnych lusterek, podwójne lusterka boczne, dodatkowo lusterko na dachu (aby dojrzeć co jest bezpośrednio przed maską), jeszcze po jednym na bokach itp. Właśnie po to aby unikać takich sytuacji, ale po prostu trzeba w nie patrzeć.
Skoro kierowca nie włączył kierunkowskazu czyli nie zrobił jednej z ważniejszych rzeczy, to raczej też nie spojrzał w lusterka.
@Adrian1234 kamery myślę niewiele dadzą w praktyce. Raczej wystarczyłyby czujniki i jeśli owy czujnik by coś wykrył, dopiero włączałaby się kamera. Jednak to po prostu drogie rozwiązanie.
Lusterka średnio się sprawdzają nie dlatego że zamysł jest słaby, a po prostu kierowcy nie do końca w nie patrzą. Miałem okazję siedzieć w różnych ciągnikach. DAF 105, Scania R i inne. Na serio duuuużo w nich widać. Prawie całą przestrzeń w okół ciągnika (tj przód i boki) na odległości około 1m od ciągnika.
Między innymi właśnie przez takie sytuacje drogowe mam daleko w d... i jeżdżę po chodniku. Wolę naprawdę zaryzykować 50-100 mandatu (jeszcze mi się nie dostało) niż dać się zmielić pod kołami. Ludzie różnie jeżdżą autami, czasem są zmęczeni, czasem zamyśleni i pewnie czasem to ich wina ale co mi z tego że mnie przeprosi już po fakcie.
Na powtórce widać że ciężarówka miała dużą prędkość, chciała wyprzedzić rowerzystę - co na skrzyżowaniu i bezpośrednio przed skrzyżowaniem jest zabronione.
@Anonymozus123 Na właśnie to ciekawe, że inaczej ocenia się prędkość ciężarówki na podstawie początku nagrania i powtórki. Na bazie pierwszego ujęcia można się wahać czy nie ruszali spod świateł (tuż za ciężarówką jedzie biała osobówka, chociaż niewiele pojazdów z tej drogi w czasie nagrania wyjeżdża). W takim przypadku łatwiej o wytłumaczenie dla kierowcy, bo jeśli rowerzysta dojechał z prawej kiedy stali na światłach, to faktycznie mógł go nie dostrzec i nie uwzględnić podczas manewru. Trochę mało danych, żeby od razu uważać kierowcę za mordercę.
Czy tylko ja uważam, że autorów takich komentarzy jak @U99 policja powinna tropić i jeżeli mają prawko, skierować ich na przymusowe badanie psychiatryczne celem weryfikacji czy powinni je mieć?
No szczęściarz jak nic!
Nowy rok dopiero co się zaczął, a ten już cały limit szczęścia wykorzystał, i przy okazji zaciągnął jeszcze kredyt na następne 5 lat xD
@Many1992 @gottvater 2019 rok się już skończył a filmik był już udostępniany w grudniu więc jak najbardziej można gościowi przyznać tytuł za rok 2019.
Mi się nie przydarzyła nigdy taka sytuacja. Czy to znaczy, że mam pecha?
No ale w tej sytuacji to kierowca ciężarówki dał ostrego ciała...
@ yoooozek niestety to go nie rozgrzesza. Tak można by tłumaczyć każdą stłuczkę. "Panie władzo ja go nie widziałem...". Po to ciężarówki mają masę różnych lusterek pod różnymi kątami, aby właśnie miał szansę go zobaczyć.
Do tego jeśli obejrzysz całe nagranie to zobaczysz, że ciężarówka chciała wyprzedzić rowerzystę tuż przed wjazdem na skrzyżowanie. Byli całkiem konkretnie rozpędzeni więc dopiero nie ruszali. Ciężarówka jest szybsza niż rower, więc aby zrównali się na skrzyżowaniu to ciężarówka musiała go doganiać przed skrzyżowaniem, a więc raczej miał szansę go zobaczyć. Mało tego. Nie widzę włączonego kierunkowskazu, a rowerzysta chciał jechać prosto. Więc rowerzysta nawet nie miał podstaw stwierdzać że ciężarówka będzie skręcać.
Pełna wina kierowcy w tym przypadku.
@lasek0110 Nie. Po prostu pedalarz musi czasem użyć mózgu (jeżeli go posiada) i nie wpierdzielać się pod ciężarówke
@lasek0110 tak, mógł uważać - troche wyobraźni. Przejedź się kiedyś cieżarówką - chociaż jako pasażer to zrozumiesz o co chodzi i jakim rakiem nawet w Polsce są bezmyślni pedalarze którzy myślą że kierowca wielotonowego pojazdu ma 360 stopni non stop pod kontrolą.
Widzę, że teoretyk bez grama pojęcia. Jest setki akcji skierowanych do pieszych i rowerzystów w związku z tym, że kierowca ciężarówki nie widzi nic co jest w pewnej odległosci od jego ciągnika, ale zawsze się znajdzie jakiś cymbał co nie jechał niczym innym w życiu jak hulajnogą elektryczną.
@rafik54321 Powinno coś się zrobić z tymi tirami bo nie może być tak, że w ruchu drogowym uczestniczą pojazdy ze środka których nie widać co się wokół dzieje. Niedawno był inny filmik na którym ciężarówka stała na pasach, pieszy zaczęli przechodzić a ten nagle ruszył prawie ich rozjeżdżając bo założył, że pewnie już nikt nie idzie. Oczywiście nie da się zrezygnować z tirów ale trzeba by coś w tej kwestii zmienić i np nakazać montowanie kamer tak na wysokości pół metra nad ziemią z każdej strony pojazdu aby kierowcy mogli widzieć co się wokół nich dzieje. Obecnie niby mają te lusterka ale jak widać to niezbyt się sprawdza więc trzeba coś do tego dodać aby zwiększyć bezpieczeństwo innych uczestników ruchu i pieszych.
@auto1 wybacz, ale jak zwykle neguję zachowanie rowerzystów, tak tutaj trzeba oddać że rowerzysta nie popełnił żadnego błędu przy wykonywaniu manewru jazdy na wprost. Jechał przy krawężniku, tak jak trzeba, nie sygnalizował zmiany kierunku tak jak należy.
Wiesz, każdy powinien uważać maksymalnie jak potrafi. Wg mnie rowerzysta zrobił wszystko co mógł, zachował należytą ostrożność i nie miał nawet najmniejszych podstaw aby założyć iż ciężarówka będzie skręcać (z braku kierunkowskazu u ciężarówki).
Z drugiej strony, gdybyśmy mieli zakładać że kierowca TIRa jest taki że może pierdyliarda rzeczy nie widzieć i uważać to za spoko sytuację, to po co odrębna kategoria na osobówki i ciężarówki powyżej 3,5t?
Faktycznie, kierowcy dużych ciężarówek się niejako "rozgrzeszają" że nie widzą bo jadą dużym pojazdem, tylko że to nie jest tłumaczenie. Jeśli nie czujesz się na siłach, to nie prowadź tak dużego pojazdu. W końcu to już duuuużo wyższy poziom niż jazda małym wozidełkiem jak np fiat panda.
Kolejna sprawa, TIR ma maaasę różnych lusterek, podwójne lusterka boczne, dodatkowo lusterko na dachu (aby dojrzeć co jest bezpośrednio przed maską), jeszcze po jednym na bokach itp. Właśnie po to aby unikać takich sytuacji, ale po prostu trzeba w nie patrzeć.
Skoro kierowca nie włączył kierunkowskazu czyli nie zrobił jednej z ważniejszych rzeczy, to raczej też nie spojrzał w lusterka.
@Adrian1234 kamery myślę niewiele dadzą w praktyce. Raczej wystarczyłyby czujniki i jeśli owy czujnik by coś wykrył, dopiero włączałaby się kamera. Jednak to po prostu drogie rozwiązanie.
Lusterka średnio się sprawdzają nie dlatego że zamysł jest słaby, a po prostu kierowcy nie do końca w nie patrzą. Miałem okazję siedzieć w różnych ciągnikach. DAF 105, Scania R i inne. Na serio duuuużo w nich widać. Prawie całą przestrzeń w okół ciągnika (tj przód i boki) na odległości około 1m od ciągnika.
Ten kierowca to idiota roku.
Między innymi właśnie przez takie sytuacje drogowe mam daleko w d... i jeżdżę po chodniku. Wolę naprawdę zaryzykować 50-100 mandatu (jeszcze mi się nie dostało) niż dać się zmielić pod kołami. Ludzie różnie jeżdżą autami, czasem są zmęczeni, czasem zamyśleni i pewnie czasem to ich wina ale co mi z tego że mnie przeprosi już po fakcie.
Na powtórce widać że ciężarówka miała dużą prędkość, chciała wyprzedzić rowerzystę - co na skrzyżowaniu i bezpośrednio przed skrzyżowaniem jest zabronione.
@Anonymozus123 Na właśnie to ciekawe, że inaczej ocenia się prędkość ciężarówki na podstawie początku nagrania i powtórki. Na bazie pierwszego ujęcia można się wahać czy nie ruszali spod świateł (tuż za ciężarówką jedzie biała osobówka, chociaż niewiele pojazdów z tej drogi w czasie nagrania wyjeżdża). W takim przypadku łatwiej o wytłumaczenie dla kierowcy, bo jeśli rowerzysta dojechał z prawej kiedy stali na światłach, to faktycznie mógł go nie dostrzec i nie uwzględnić podczas manewru. Trochę mało danych, żeby od razu uważać kierowcę za mordercę.
@marucha79 Na światłach stał pod lusterkiem w martwym punkcie i kierowca go nie widział ...
Ja widzę solidnego kandydata do wysłania na badania okulistyczne, psychiatryczne i do odebrania prawa jazdy za próbę zabójstwa.
Czy tylko ja uważam, że tak powinien kończyć każdy rowerzysta, który uważa się za szczególnie uprzywilejowanego uczestnika ruchu drogowego?
@U99 tak, tylko ty
Czy tylko ja uważam, że autorów takich komentarzy jak @U99 policja powinna tropić i jeżeli mają prawko, skierować ich na przymusowe badanie psychiatryczne celem weryfikacji czy powinni je mieć?
No i co on tam 0dpierdaIa? Mądry to on się nie urodził, ale żeby ułomnym się urodzić? ;c no tragedia.