@zasysacz masz 100%racje. człowiek się wkooooorwia na tych najgorszych i "czapa" , ale po przemyśleniu...- izolatka!!!! nie praca w kamieniołomie, nie wyje.....ane lux 9m², tylko prosta izolatka 2x1 m z dziurą na odchody. to dopiero jest kara. zdechnie? ok. nastepny we!
@YszamanY W podobny sposób, zgniłe od mitycznych religijnych wymysłów umysły, tłumaczyły sobie wyjątki od własnych dogmatów (nie zabijaj), kiedy palili ludzi na stosach.
No ale.. z racji, że było to wszystko w ich własnym interesie, było dozwolone.
Żałosne.
@YszamanY Z drugiej jednak strony, bóg zabija wszystkich bez wyjątku. Dlaczego, kiedy ludzie robią to samo, jest to grzech? Najwidoczniej, nie do końca możemy brać z niego przykład, jak postępować.
. Gen. 9:6 Kto przelewa krew człowieka, tego krew przez człowieka będzie przelana
Ex 21:14 Jeżeli ktoś zastawia na bliźniego swego zasadzkę, by go podstępnie zabić, to weźmiesz go nawet od ołtarza mojego, by go ukarać śmiercią
BRAWO! Tak powinno działać prawo, oczywiście pod warunkiem bezwarunkowego udowodnienia winy.
Jestem ZA wprowadzeniem kary śmiercie za najcięższe przestępstwa!
Powinni jeszcze zrobić jak w Rosji, że skazaniec wychodzi codziennie na spacerniak i nigdy nie wie, którego dnia dostanie kulkę od snajpera z wieży, a co kilka dni jeszcze walnąć obok niego. To zapewne gorsze niż wyrok z datą wykonania.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 stycznia 2020 o 22:37
@elefun ja nie jestem za karą śmierci, bo to będzie łagodny wymiar kary. Powinien sprawca cierpieć fizycznie, tortury itp. Oczywiście wszystko idzie na żywo w TV by inni wiedzieli co ich czeka. Wtedy by się zastanowili trzy razy czy aby na pewno popełnić dane przestępstwo. Może to trochę niehumanitarne, ale jeśli by nauczyło to czemu nie.
Wywalanie kasy z podatków na tortury dla satysfakcji jednostek jest prymitywne i pozbawione sensu. Z perspektywy społeczeństwa chcemy ochrony. Wyrwać chwasta i po sprawie. Ewentualnie jak chcesz wymierzyć mu dodatkowa karę jako osoba poszkodowana, to na własny koszt. Dlaczego z moich podatków miałbyś utrzymywać i torturować swojego więźnia dla własnej satysfakcji?
Nie uważam strzału w tył głowy za cywilizowaną formę kary głównej (zbyt zajeżdża mi sowietami), ale lepsze to, niż nic. Cywile powinni być jednak wieszani, a wojskowi rozstrzeliwani.
Kara śmierci nic nie zmienia. Zabójstw jest i będzie tyle samo. Obciąża się tylko psychicznie i niszczy życie jej wykonawcom. Polecam serię książek o karze śmierci, w tym o wyrokach wykonanych w Polsce: https://lubimyczytac.pl/seria/19150/rozmowy-z-katem
Nie chce żeby Polska była w grupie krajów, w której jest kara śmierci, wystarczy że ogarnie się problem z wyrzucaniem jedzenia i bardziej zautomatyzuje więźienia w przyszłości. Przekierować tony jedzenia które są blisko terminu ważności, ale są jeszcze zdatne do spożycia, a statystycznie lądują na śmieciach. No, ale też jest fakt że ludzie po prostu lubią krew i myślę że suma sumarum jak historia jest historią, znowu zadrwi z ludzi, wróci kara śmierci i wróci turbo nacjonalizm i o ile same z siebie nie są niczym złym to znajdzie się sebix który w porywie turbo nacjonalizmu będzie uważał że musimy sobie odbić za te wszystkie krzywdy, mam tylko nadzieje że to nie stanie się za mojego życia.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
17 stycznia 2020 o 7:56
kara powinna być adekwatna do czynu a jeżeli chodzi o zbrodnie ze szczególnym okrucieństwem lub w obec dzieci to bezwzględna .Wg.starych praw oko za oko .Jeżeli ktoś jest innego zdania to nie doświadczył tego w gronie bliskich osób.i oczywiście tego doświadczenia im nie życzę. moim zdaniem takich ludzi powinno się wykluczać że społeczeństwa ale nie na zasadzie umieszczania w zakładach zamkniętych gdzie często mają lepsze warunki niż przeciętny Kowalski
@dachkomplex chcecie bajki pisać piszcie dalej. Realnie. Kula w łeb w przypadkach morderców (zabójca to nie morderca). Nawet by mi ręka nie drgnęła przy 100% pewności że to ten.
@maxpaw jestem za karą śmierci, ale właśnie to 100% pewności jest czasem bardzo kruche. Dziś wiemy, ile wyroków 100% było jednak nieprawidłowo wydanych ….
@nyar Sromendzie! Może w ogóle zlikwidujemy prawo, bo jakiemuś 1% pechowców może się zdarzyć pomyłka? Ja mam lepszy pomysł. Jak sędzia wyda zły wyrok mając niewystarczające dowody - skazać go na to samo. A jak pies pomagał bo chciał zamknąć sprawę - współudział. :)
@Jeremi978 to samo gadałbyś gdyby to dotyczyło ciebie, albo twoich bliskich?
Nie poprzestawajmy tylko na sędzim i policjantach, zwolenników kary śmierci też za to rozliczmy.
Błędy zawsze się zdarzają, zdarzać będą, nie ma ludzi nieomylnych.
Tylko niesłusznie skazanych można wypuścić, przeprosić i dać odszkodowanie.
Kara śmierci nie daje takiej opcji.
@nyar Za to daje opcje że pedofil wyjdzie na wolność albo ucieknie i przed*pczy kolejne dziecko. Co często się zdarza. Ile już było spraw typu: siedział za zabójstwo, ledwo wyszedł z paki - zabił kolejny raz. Jeśli mamy niezbite dowody (kurna nikt mi nie wmówi że np. Anders Breivik jest niewinny) to kara śmierci powinna być wykonana jak najszybciej.
@Jeremi978 Jeśli miałbym poświęcić wadliwe prawo i zostawić przy życiu 10 morderców dla uratowania życia choć jednej osoby która została niesłusznie skazana to zrobiłbym to bez wahania.
Dla ludzi, którzy usprawiedliwiają niesłuszne wyroki widzę, że nic nie jest warte życie niesłusznie skazanego. W sumie tak samo jak życie tej nauczycielki dla tych Białorusinów.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 stycznia 2020 o 16:14
Ostre prawo = śmierć 100 śmieci + jednego pechowca + 100 ofiar.
Łagodne prawo = jeden pechowiec żywy + 100 żywych śmieci + 200 martwych ofiar (przy uproszczeniu, że każdy śmieć który zabił zabija statystycznie jedną ofiarę po wyjściu z paki) ) + poczucie bezkarności wśród bandytów i śmianie się rodzinom zamordowanych w twarz.
Noo super wynik! Jeden niewinny przeżył a setka kolejnych gryzie piach. Ale tak jak mówiłem. Jak się ma coś na sumieniu, to się broni łagodnego prawa!
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
19 stycznia 2020 o 18:06
@Jeremi978 Nie mam niczego na sumieniu, jak mnie nie znasz to nie wyciągaj pochopnych wniosków.
Współczuję jedynie twojego płytkiego myślenia, jeśli życie ludzkie jest dla ciebie jedynie statystyką. Nie wspominając już o tym, że biorąc pod uwagę nasze prawo jesteś naiwnym optymistą twierdząc, że ten pechowiec byłby tylko jeden.
Jeśli ktoś jest niewinny, trzeba robić wszystko by go ocalić, bo życie jest największą świętością i jest tylko jedno. I nikt mi nie wmówi, że jest inaczej. Miło by ci było gdyby ktoś z twojej rodziny - powiedzmy hipotetyczny 22 letni brat, który ma całe życie przed sobą
, mnóstwo planów, marzeń i pięknych chwil ginie za niewinność? I już nigdy więcej nie będzie miał okazji żyć na tym świecie
i cieszyć się życiem tylko dlatego, że nic nie zrobił a padł ofiarą koszmarnej pomyłki?
Niesłuszne więzienie można jeszcze jakoś wynagrodzić. A jak wynagrodzisz niesłuszną karę śmierci?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
19 stycznia 2020 o 18:41
@dural46 Wolę jedną przypadkową, nawet tragiczną śmierć niż żeby ludzkie śmiecie, pedofile, mordercy czy gwałciciele chodzili od tak między nami. A jak wynagrodzisz śmierć rodzicom dziewczyny, których zamordował recydywa?
@Jeremi978 Ja tej dziewczyny nie zabiłem, więc dlaczego to ja mam coś wynagradzać? Zwolennicy wprowadzenia kary śmierci bez względu na wszystko zgadzają się na to, żeby zginęła niewinna osoba więc to na nich ciąży odpowiedzialność za wynagrodzenie tej niesłusznej śmierci.
@Jeremi97
§ 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.
§ 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
Więc chyba ci już powiedziałem, żebyś pilnował swojej parszywej gęby, bo źle się to może dla ciebie skończyć. Jeśli masz ochotę na spotkanie na policji a później w sądzie za naruszenie dóbr osobistych, mogę ci takie atrakcje bez problemu zapewnić.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
5 razy.
Ostatnia modyfikacja:
23 stycznia 2020 o 11:35
Ktoś kiedyś powiedział, że wykonanie wyroku śmierci kosztowałoby więcej niż utrzymanie człowieka do końca życia w więzieniu. Biorąc pod uwagę jaką batalię musiałby przejść nasz kraj, żeby taką ustawę wprowadzić oraz ile kosztowałby proces sądowy udowadniający konieczność wykonania kary śmierci, to może faktycznie taniej byłoby tego człowieka skazać na dożywocie. A gdyby już karę śmierci wprowadzono, to skazywanoby maksymalnie jednego człowieka rocznie, tak jak to bywało w PRL-u.
W Polsce by napewno uznano ich za niepoczytalnych w chwili popełnienia czynu posiedzieliby w psychiatryku i rządali odszkodowania bo zato co się stało posadzili by system edukacji.
Ostre prawo = śmierć 100 śmieci + jednego pechowca + 100 ofiar.
Łagodne prawo = jeden pechowiec żywy + 100 żywych śmieci + 200 martwych ofiar (przy uproszczeniu, że każdy śmieć który zabił zabija statystycznie jedną ofiarę po wyjściu z paki) ) + poczucie bezkarności wśród bandytów i śmianie się rodzinom zamordowanych w twarz.
Noo super wynik! Jeden niewinny przeżył a setka kolejnych gryzie piach. Ale tak jak mówiłem. Jak się ma coś na sumieniu, to się broni łagodnego prawa!
PS. Skopiowałem ten komentarz, bo może jakiś inny pajac od łagodnego prawa to przeczyta i się nad sobą zastanowi. Surowe prawo nie zabija jednego niewinnego, tylko ratuje setkę ludzi kosztem jednego pechowca oraz wymierza sprawiedliwość wobec zwyrodnialców. Zobaczymy czy jak będziesz miał córkę to czy będziesz chciał żeby pedofile wychodzili z więzień i chodzili między nami.
@Jeremi978 Skopiowałem ten komentarz, bo może jakiś inny pajac od łagodnego prawa to przeczyta i się nad sobą zastanowi. Surowe prawo nie zabija jednego niewinnego, tylko ratuje setkę ludzi kosztem jednego pechowca oraz wymierza sprawiedliwość wobec zwyrodnialców. Zobaczymy czy jak będziesz miał córkę to czy będziesz chciał żeby pedofile wychodzili z więzień i chodzili między nami.
Pajaca to widzisz na co dzień w lustrze.
Tak jak napisałem wcześniej - jesteś śmieszny i naiwny twierdząc, że przy naszym wymiarze sprawiedliwości pechowiec byłby tylko jeden. I w ogóle fajnie decydować o wymiarze sprawiedliwości jak nie dotyczy to twojej rodziny. Gdyby ktoś z twojej rodziny, kto ma jedno jedyne życie, mnóstwo planów i marzeń zginął przez jakąś durną pomyłkę, inaczej byś śpiewał. Albo ty sam.
Poza tym - żeby zostać skazanym na karę śmierci to trzeba najpierw zabić. I tych 100 "śmieci", jak to określiłeś, odebrało już życie 100 osobom. W jaki sposób kara śmierci ratuje więc życie ludzi?
W USA funkcjonuje od dawna i jakoś nadal są tam morderstwa, więc śmiem wątpić czy ratuje ludzkie życie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
6 razy.
Ostatnia modyfikacja:
19 stycznia 2020 o 18:55
@dural46 Uuuu ale się lewak zesr@ł. Wolę żeby moja rodzina bała się pomyłki niż tego że setka sk***ieli chodzi między nami i może nas zadźgać. Jak mamy niezbite dowody, typu nagranie (nie wmówisz mi że Breivik może być pomyłką) = kula w łeb. Akurat 200 metrów od mojego domu byłą sytuacja gdzie więzień na przepustce zgwałcił i zabił dziewczynę. Siedział również za gwałt i morderstwo. ;) Gdyby go ukatrupiono, młoda dziewczyna pełna marzeń i ambicji chodziłaby między nami. Jakoś jej Ci nie szkoda, tylko przestępcy bandyto?
Uuuu, bardzo merytorycznie. Tylko tyle prawaki mają do zaoferowania, obrażanie i wieśniactwo? To, że jestem przeciwny zabijaniu niewinnych ludzi, nie czyni ze mnie lewaka.
"Wolę żeby moja rodzina bała się pomyłki niż tego że setka sk***ieli chodzi między nami i może nas zadźgać."
Tak, bo w Polsce jest tak duża przestępczość że co drugi człowiek na ulicy chce cię zadźgać xD To nie USA. Jak masz do tego stopnia w dupie swoją rodzinę, że byłbyś gotowy ją poświęcić to tylko pozazdrościć więzi rodzinnych.
"Jak mamy niezbite dowody, typu nagranie (nie wmówisz mi że Breivik może być pomyłką) = kula w łeb."
Nagranie z monitoringu nie jest na tyle wyraźne żeby stuprocentowo wykluczyć pomyłki.
"Jakoś jej Ci nie szkoda, tylko przestępcy bandyto?"
Pomówienia są karalne, więc dobrze Ci radzę, pilnuj lepiej swojej gęby.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
19 stycznia 2020 o 23:18
@dural46 Uuuu ale się przestraszyłem c1pki z neta. Jesteś przeciwny zabijaniu niewinnych ludzi? Szkoda, że nie jesteś przeciwny bezpieczeństwu normalnych ludzi.
@Jeremi978 Odezwał się wielki męski prawicowy maczo, który swoje 5cm między nogami odreagowuje w necie
Ja mam na uwadze bezpieczeństwo wszystkich ludzi, w odróżnieniu od ciebie. Dla ciebie natomiast życie stracone w wyniku pomyłki jest mniej istotne, bo ważne że statystyka się zgadza. Niesłuszne skazanie jest takim samym morderstwem, jak sytuacja o której mówimy wyżej. I jak widzę, nie masz ogródek żeby takie morderstwa popierać. Widzę więc, że niczym się nie różnisz od tych dwóch wyżej :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
23 stycznia 2020 o 11:29
@dural46 Powiem to najprościej jak się da.
Kara śmierci: setka ludzi żywych, bo przestępcy mogący ich zabić, którzy raz zabili są martwi. Plus 1-3 pechowców martwych.
Brak kary śmierci: Jakaś setka ludzi zamordowanych przez recydywy, recydywy na wolności śmieją się ofiarom w twarz, ludzie boją się wyjść na ulice wieczorem, bo nie wiadomo kogo nasz super system prawny wypuścił albo komu dał przepustki. Plus tych 1-3 pechowców żywych.
Ja tylko na chłodno kalkuluję. Lepiej stracić 1-3 pechowców niż żeby bandyci się panoszyli i zamordowali setkę ludzi po wyjściu z więzienia.
Zniesienie kary śmierci jest oszustwem, zachodni świat chce tym zagłuszyć naukę o piekle. Naukę że za zło należy karać... kara więzienia jest zdecydowanie nieadekwatna do wyrządzonej szkody i jedynie kara śmierci może wyrównać krzywdę. Jak ma się czuć rodzina, znajomi osoby zamordowanej, gdy oprawca po 15-25 latach wychodzi na wolność i śmieje się im w oczy... Gdzie jest sprawiedliwość?
jest w tym racja ale jak słyszę o badaniach psychologicznych podejrzanego a potem robienia z niego chwilowo niepoczytalnego i zamykaniu w "ośrodku" na koszt podatnika to widzę w tym zachętę dla niektórych bo co mi zrobią ? dadzą dożywotnio hotel? jestem za tym że tacy ludzie powinni tak jak to było kiedyś pracować na swoje utrzymanie a nie siedzieć w celi z PS4 i dwoma padami
żeby nie grał sam .
Jeśli chcemy przeprowadzać wyroki śmieci "humanitarnie" zwłaszcza wobec katów, to (ponoć) wcale nie jest to tania kara.
Ja absolutnie jestem przeciw zabijaniu i znam mnóstwo argumentów przeciw karze śmierci. Ale znam też wiele zbrodni, gdzie dożywocie jest po prostu zbyt łagodne. Cieszę się, że nie muszę decydować o stosowaniu lub zakazaniu kary śmierci.
Strzał w tył głowy... No cóż stare dobre tradycje.
Łatwo jest się oburzyć, kiedy się czyta i słyszy o szczególnie okrutnych zbrodniach. I jeszcze człowiek się zastanawia dlaczego z jego podatków trzeba utrzymywać takich zwyrodnialców w więzieniu. Tylko jest jedno ale. Już nie istotne są pomyłki sądowe, gdzie niewinny jest skazywany. Ważne jest to, że nie ma kary adekwatnej do zbrodni. Co da za ulgę rodzinie zamordowanej fakt, że zbrodniarze nie żyją? Żadnej. Czy zabici przestępcy poczują, dotkliwość kary? Może przez 5 minut.
Czy kara bezwzględnego więzienia bez możliwości skrócenia wyroku w celu dla tzw. "enek" jest rzeczywiście taka humanitarna? Ludzie na Zachodzie tak strasznie boją się splamić rąk krwią, ale niemalże torturowanie człowieka wymuszoną samotnością do końca jego życia, nie powoduje u nich wyrzutów sumienia. Powiem więcej. Przy takich karach co są w większości UE za najcięższe przestępstwa i sposób ich odbywania, kara śmierci jest aktem łaski. I to nie dlatego, że siedzą w więzieniu jak bydlęta czy są zmuszani do katorżniczej pracy. O nie, oni są pozbawieni tego wszystkiego. Od tego człowiek wariuje.
Nie żeby było mi takich ludzi żal. Sami popełnili takie czyny i wybrali swoją drogę. Ale postronnemu wydaje się, że kara dożywocia jest łagodną karą. A to wina socjalistów, którzy przez dekady tak opisywali więziennictwo.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 stycznia 2020 o 14:28
W czasach powszechnie przeprowadzanych transplantacji kara śmierci to marnotrawstwo. Ktoś, kto odbiera życie powinien je potem ratować czy mu się to podoba czy nie. Bez ręki czy nogi, części płuca czy jednej nerki da się przecież żyć. Ludzi, którzy z premedytacją mordują należy traktować jako skład części zmiennych. Trzymać w więzieniu dla szpiku chociażby, a już na pewno cyklicznie spuszczać krew.
kara śmierci to jest najlepsze rozwiązanie. nie trzeba utrzymywać takiego śmiecia, nie trzeba zastanawiać się czy znów kogoś zabije po ewentualnym wyjściu z więzienia no i nie przekazuje dalej swoich zj*banych genów. i do tego tanioszka bo pocisk do kałacha kosztuje koło 1,50 zł
Szczerze? Bałbym się żyć w kraju, w którym występuje kara śmierci. I nie dlatego, że jestem przestępcą (bo nie jestem) tylko dlatego, że mógłbym pewnego pięknego dnia zostać zwinięty za kraty i stracony za coś czego nie zrobiłem, bo morderca był podobny do mnie. Każdego to może spotkać, pamiętajmy o tym.
@Rageman1990 czasem śmierć to łaskawy wyrok
@zasysacz masz 100%racje. człowiek się wkooooorwia na tych najgorszych i "czapa" , ale po przemyśleniu...- izolatka!!!! nie praca w kamieniołomie, nie wyje.....ane lux 9m², tylko prosta izolatka 2x1 m z dziurą na odchody. to dopiero jest kara. zdechnie? ok. nastepny we!
Masz rację. Ja bym ich skazał na 50 lat ciężkich robót. Bez prawa do zwolnienia warunkowego.
Slabo jeśli byli niewinni...
zapomniałeś dodać " tak mi dopomóż Bóg"
@YszamanY W podobny sposób, zgniłe od mitycznych religijnych wymysłów umysły, tłumaczyły sobie wyjątki od własnych dogmatów (nie zabijaj), kiedy palili ludzi na stosach.
No ale.. z racji, że było to wszystko w ich własnym interesie, było dozwolone.
Żałosne.
@cyaegha tak, jakże łatwo jest usprawiedliwiać zabijanie i jeszcze brak wam publicznej egzekucji by nacieszyć oczy razem z rodzinami ... w XXI wieku
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 stycznia 2020 o 22:51
@YszamanY Z drugiej jednak strony, bóg zabija wszystkich bez wyjątku. Dlaczego, kiedy ludzie robią to samo, jest to grzech? Najwidoczniej, nie do końca możemy brać z niego przykład, jak postępować.
@cyaegha nie mówię o Bogu , w XXI wieku podniecać się zabijaniem ?
Sam/a jesteś żałosny/a
. Gen. 9:6 Kto przelewa krew człowieka, tego krew przez człowieka będzie przelana
Ex 21:14 Jeżeli ktoś zastawia na bliźniego swego zasadzkę, by go podstępnie zabić, to weźmiesz go nawet od ołtarza mojego, by go ukarać śmiercią
@refael72 myślisz że cytatami że swojej książki fantasy kogoś tu przekonasz do swoich racji? Lol.
Inna sprawa, że owy wyrok popieram.
Książka to sobie możesz księgi Jakubowe Tokarczuk nazwać co najwyżej.
BRAWO! Tak powinno działać prawo, oczywiście pod warunkiem bezwarunkowego udowodnienia winy.
Jestem ZA wprowadzeniem kary śmiercie za najcięższe przestępstwa!
Powinni jeszcze zrobić jak w Rosji, że skazaniec wychodzi codziennie na spacerniak i nigdy nie wie, którego dnia dostanie kulkę od snajpera z wieży, a co kilka dni jeszcze walnąć obok niego. To zapewne gorsze niż wyrok z datą wykonania.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 stycznia 2020 o 22:37
@elefun
Czyli sowieckie myślenie ma się dobrze w Polsce postkomunistycznej "dobrej zmiany".Taka katolicka swołocz.
@elefun Jak chcesz go torturować to po ch.. go zabijać?
@elefun ja nie jestem za karą śmierci, bo to będzie łagodny wymiar kary. Powinien sprawca cierpieć fizycznie, tortury itp. Oczywiście wszystko idzie na żywo w TV by inni wiedzieli co ich czeka. Wtedy by się zastanowili trzy razy czy aby na pewno popełnić dane przestępstwo. Może to trochę niehumanitarne, ale jeśli by nauczyło to czemu nie.
@Sevivo
Jeśli zabił komuś żonę, córkę, czy małe dziecko, to sama kula w łeb jest zbyt lekką karą. Mam takie zdanie, możecie minusować.
@grzechotek
W pełni się z tobą zgadzam, chociaż może nie tortury fizyczne, a to co jest w Rosji, napisałem kilka postów wyżej.
Wywalanie kasy z podatków na tortury dla satysfakcji jednostek jest prymitywne i pozbawione sensu. Z perspektywy społeczeństwa chcemy ochrony. Wyrwać chwasta i po sprawie. Ewentualnie jak chcesz wymierzyć mu dodatkowa karę jako osoba poszkodowana, to na własny koszt. Dlaczego z moich podatków miałbyś utrzymywać i torturować swojego więźnia dla własnej satysfakcji?
I bardzo dobrze. Dwóch debili mniej
Niestety wyroki śmierci nie są wykonywane na kobietach. Tej kraj jest seksistowski i mam nadzieję, że feministki zawalczą w tej sprawie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 stycznia 2020 o 23:46
Nie uważam strzału w tył głowy za cywilizowaną formę kary głównej (zbyt zajeżdża mi sowietami), ale lepsze to, niż nic. Cywile powinni być jednak wieszani, a wojskowi rozstrzeliwani.
Kara śmierci nic nie zmienia. Zabójstw jest i będzie tyle samo. Obciąża się tylko psychicznie i niszczy życie jej wykonawcom. Polecam serię książek o karze śmierci, w tym o wyrokach wykonanych w Polsce: https://lubimyczytac.pl/seria/19150/rozmowy-z-katem
zabił, niech zginie
A jakby ta nauczycielka byłaby z twojej rodziny to nadal miałbyś tyle empatii?
Nie chce żeby Polska była w grupie krajów, w której jest kara śmierci, wystarczy że ogarnie się problem z wyrzucaniem jedzenia i bardziej zautomatyzuje więźienia w przyszłości. Przekierować tony jedzenia które są blisko terminu ważności, ale są jeszcze zdatne do spożycia, a statystycznie lądują na śmieciach. No, ale też jest fakt że ludzie po prostu lubią krew i myślę że suma sumarum jak historia jest historią, znowu zadrwi z ludzi, wróci kara śmierci i wróci turbo nacjonalizm i o ile same z siebie nie są niczym złym to znajdzie się sebix który w porywie turbo nacjonalizmu będzie uważał że musimy sobie odbić za te wszystkie krzywdy, mam tylko nadzieje że to nie stanie się za mojego życia.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 stycznia 2020 o 7:56
Dlaczego przez strzał w tył głowy? Do izolatki i niech zdychają przez parę dni.
kara powinna być adekwatna do czynu a jeżeli chodzi o zbrodnie ze szczególnym okrucieństwem lub w obec dzieci to bezwzględna .Wg.starych praw oko za oko .Jeżeli ktoś jest innego zdania to nie doświadczył tego w gronie bliskich osób.i oczywiście tego doświadczenia im nie życzę. moim zdaniem takich ludzi powinno się wykluczać że społeczeństwa ale nie na zasadzie umieszczania w zakładach zamkniętych gdzie często mają lepsze warunki niż przeciętny Kowalski
@dachkomplex O tak, zwłaszcza za przestępstwa wobec dzieci należałoby wyjątkowo surowo karać, tym surowiej im dziecko młodsze...
@dachkomplex chcecie bajki pisać piszcie dalej. Realnie. Kula w łeb w przypadkach morderców (zabójca to nie morderca). Nawet by mi ręka nie drgnęła przy 100% pewności że to ten.
@maxpaw jestem za karą śmierci, ale właśnie to 100% pewności jest czasem bardzo kruche. Dziś wiemy, ile wyroków 100% było jednak nieprawidłowo wydanych ….
Fajnie było by,gdyby przed egzekucją ich torturowali.
Co ciekawe, ci co są zwolennikami kary śmierci bardzo często są też za "ochroną życia od poczęcia do NATURALNEJ śmierci"! Rozdwojenie jaźni?
@DruidTadeusz No i właśnie w ramach tej ochrony życia likwidujemy morderców. To się nazywa sprawiedliwość - rzecz niezrozumiała dla lewaków.
@DruidTadeusz OCHRONY ŻYCIA I ZASADY - ZA ZŁE KARAJ A ZA DOBRE WYNAGRADZAJ, LEWACTWO TO ODWRÓCIŁO - ZABIJAJ NIEWINNEGO I OSZCZĘDŹ ZBRODNIARZA.
Właśnie, jakie oszczędności, zamiast wypłacać odszkodowanie Tomaszowi Komendzie skończyłoby się na komentarzu "...jaki peszek...".
@nyar Sromendzie! Może w ogóle zlikwidujemy prawo, bo jakiemuś 1% pechowców może się zdarzyć pomyłka? Ja mam lepszy pomysł. Jak sędzia wyda zły wyrok mając niewystarczające dowody - skazać go na to samo. A jak pies pomagał bo chciał zamknąć sprawę - współudział. :)
@Jeremi978 to samo gadałbyś gdyby to dotyczyło ciebie, albo twoich bliskich?
Nie poprzestawajmy tylko na sędzim i policjantach, zwolenników kary śmierci też za to rozliczmy.
@FenrirIbnLaAhad Bronisz ich, bo pewnie masz nieczyste sumienie. Jakoś nie widzę żeby masowo wsadzano za niewinność dobrych chłopaków.
@Jeremi978 bo może jeszcze nie stwierdzono ich "niewinności"?
Nikogo nie bronię, po prostu nie jestem bezmyślnym cynglem.
Błędy zawsze się zdarzają, zdarzać będą, nie ma ludzi nieomylnych.
Tylko niesłusznie skazanych można wypuścić, przeprosić i dać odszkodowanie.
Kara śmierci nie daje takiej opcji.
@nyar Za to daje opcje że pedofil wyjdzie na wolność albo ucieknie i przed*pczy kolejne dziecko. Co często się zdarza. Ile już było spraw typu: siedział za zabójstwo, ledwo wyszedł z paki - zabił kolejny raz. Jeśli mamy niezbite dowody (kurna nikt mi nie wmówi że np. Anders Breivik jest niewinny) to kara śmierci powinna być wykonana jak najszybciej.
@Jeremi978 Jeśli miałbym poświęcić wadliwe prawo i zostawić przy życiu 10 morderców dla uratowania życia choć jednej osoby która została niesłusznie skazana to zrobiłbym to bez wahania.
Dla ludzi, którzy usprawiedliwiają niesłuszne wyroki widzę, że nic nie jest warte życie niesłusznie skazanego. W sumie tak samo jak życie tej nauczycielki dla tych Białorusinów.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2020 o 16:14
Ciekawe czy, gdybyś został tak skazany na śmierć, maszerowałbyś z dumą że umierasz za lepszy system.
@dural46 Rachunek:
Ostre prawo = śmierć 100 śmieci + jednego pechowca + 100 ofiar.
Łagodne prawo = jeden pechowiec żywy + 100 żywych śmieci + 200 martwych ofiar (przy uproszczeniu, że każdy śmieć który zabił zabija statystycznie jedną ofiarę po wyjściu z paki) ) + poczucie bezkarności wśród bandytów i śmianie się rodzinom zamordowanych w twarz.
Noo super wynik! Jeden niewinny przeżył a setka kolejnych gryzie piach. Ale tak jak mówiłem. Jak się ma coś na sumieniu, to się broni łagodnego prawa!
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2020 o 18:06
@Jeremi978 Nie mam niczego na sumieniu, jak mnie nie znasz to nie wyciągaj pochopnych wniosków.
Współczuję jedynie twojego płytkiego myślenia, jeśli życie ludzkie jest dla ciebie jedynie statystyką. Nie wspominając już o tym, że biorąc pod uwagę nasze prawo jesteś naiwnym optymistą twierdząc, że ten pechowiec byłby tylko jeden.
Jeśli ktoś jest niewinny, trzeba robić wszystko by go ocalić, bo życie jest największą świętością i jest tylko jedno. I nikt mi nie wmówi, że jest inaczej. Miło by ci było gdyby ktoś z twojej rodziny - powiedzmy hipotetyczny 22 letni brat, który ma całe życie przed sobą
, mnóstwo planów, marzeń i pięknych chwil ginie za niewinność? I już nigdy więcej nie będzie miał okazji żyć na tym świecie
i cieszyć się życiem tylko dlatego, że nic nie zrobił a padł ofiarą koszmarnej pomyłki?
Niesłuszne więzienie można jeszcze jakoś wynagrodzić. A jak wynagrodzisz niesłuszną karę śmierci?
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2020 o 18:41
@dural46 Wolę jedną przypadkową, nawet tragiczną śmierć niż żeby ludzkie śmiecie, pedofile, mordercy czy gwałciciele chodzili od tak między nami. A jak wynagrodzisz śmierć rodzicom dziewczyny, których zamordował recydywa?
@Jeremi978 Ja tej dziewczyny nie zabiłem, więc dlaczego to ja mam coś wynagradzać? Zwolennicy wprowadzenia kary śmierci bez względu na wszystko zgadzają się na to, żeby zginęła niewinna osoba więc to na nich ciąży odpowiedzialność za wynagrodzenie tej niesłusznej śmierci.
@dural46 Godzą się żeby ginęło mniej niewinnych osób niż więcej. Bandyto. ;)
@Jeremi97
§ 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.
§ 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.
Więc chyba ci już powiedziałem, żebyś pilnował swojej parszywej gęby, bo źle się to może dla ciebie skończyć. Jeśli masz ochotę na spotkanie na policji a później w sądzie za naruszenie dóbr osobistych, mogę ci takie atrakcje bez problemu zapewnić.
Zmodyfikowano 5 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 stycznia 2020 o 11:35
Ktoś kiedyś powiedział, że wykonanie wyroku śmierci kosztowałoby więcej niż utrzymanie człowieka do końca życia w więzieniu. Biorąc pod uwagę jaką batalię musiałby przejść nasz kraj, żeby taką ustawę wprowadzić oraz ile kosztowałby proces sądowy udowadniający konieczność wykonania kary śmierci, to może faktycznie taniej byłoby tego człowieka skazać na dożywocie. A gdyby już karę śmierci wprowadzono, to skazywanoby maksymalnie jednego człowieka rocznie, tak jak to bywało w PRL-u.
W Polsce by napewno uznano ich za niepoczytalnych w chwili popełnienia czynu posiedzieliby w psychiatryku i rządali odszkodowania bo zato co się stało posadzili by system edukacji.
Jeśli tak byłoby w Polsce,to tacy ludzie jak Tomasz Komenda czy Arkadiusz Kraska już by nie żyli
@Tomaski6677 A ile ścierw jak Trynkiewicz czy Józef Pluta też by nie żyło?
@Jeremi978 i dlatego niewinni mają ginąć za nic? Wybacz, jesteś mało przekonujący.
@dural46 Rachunek:
Ostre prawo = śmierć 100 śmieci + jednego pechowca + 100 ofiar.
Łagodne prawo = jeden pechowiec żywy + 100 żywych śmieci + 200 martwych ofiar (przy uproszczeniu, że każdy śmieć który zabił zabija statystycznie jedną ofiarę po wyjściu z paki) ) + poczucie bezkarności wśród bandytów i śmianie się rodzinom zamordowanych w twarz.
Noo super wynik! Jeden niewinny przeżył a setka kolejnych gryzie piach. Ale tak jak mówiłem. Jak się ma coś na sumieniu, to się broni łagodnego prawa!
PS. Skopiowałem ten komentarz, bo może jakiś inny pajac od łagodnego prawa to przeczyta i się nad sobą zastanowi. Surowe prawo nie zabija jednego niewinnego, tylko ratuje setkę ludzi kosztem jednego pechowca oraz wymierza sprawiedliwość wobec zwyrodnialców. Zobaczymy czy jak będziesz miał córkę to czy będziesz chciał żeby pedofile wychodzili z więzień i chodzili między nami.
@Jeremi978 Skopiowałem ten komentarz, bo może jakiś inny pajac od łagodnego prawa to przeczyta i się nad sobą zastanowi. Surowe prawo nie zabija jednego niewinnego, tylko ratuje setkę ludzi kosztem jednego pechowca oraz wymierza sprawiedliwość wobec zwyrodnialców. Zobaczymy czy jak będziesz miał córkę to czy będziesz chciał żeby pedofile wychodzili z więzień i chodzili między nami.
Pajaca to widzisz na co dzień w lustrze.
Tak jak napisałem wcześniej - jesteś śmieszny i naiwny twierdząc, że przy naszym wymiarze sprawiedliwości pechowiec byłby tylko jeden. I w ogóle fajnie decydować o wymiarze sprawiedliwości jak nie dotyczy to twojej rodziny. Gdyby ktoś z twojej rodziny, kto ma jedno jedyne życie, mnóstwo planów i marzeń zginął przez jakąś durną pomyłkę, inaczej byś śpiewał. Albo ty sam.
Poza tym - żeby zostać skazanym na karę śmierci to trzeba najpierw zabić. I tych 100 "śmieci", jak to określiłeś, odebrało już życie 100 osobom. W jaki sposób kara śmierci ratuje więc życie ludzi?
W USA funkcjonuje od dawna i jakoś nadal są tam morderstwa, więc śmiem wątpić czy ratuje ludzkie życie.
Zmodyfikowano 6 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2020 o 18:55
@dural46 Uuuu ale się lewak zesr@ł. Wolę żeby moja rodzina bała się pomyłki niż tego że setka sk***ieli chodzi między nami i może nas zadźgać. Jak mamy niezbite dowody, typu nagranie (nie wmówisz mi że Breivik może być pomyłką) = kula w łeb. Akurat 200 metrów od mojego domu byłą sytuacja gdzie więzień na przepustce zgwałcił i zabił dziewczynę. Siedział również za gwałt i morderstwo. ;) Gdyby go ukatrupiono, młoda dziewczyna pełna marzeń i ambicji chodziłaby między nami. Jakoś jej Ci nie szkoda, tylko przestępcy bandyto?
@Jeremi978 "Uuuu ale się lewak zesr@ł."
Uuuu, bardzo merytorycznie. Tylko tyle prawaki mają do zaoferowania, obrażanie i wieśniactwo? To, że jestem przeciwny zabijaniu niewinnych ludzi, nie czyni ze mnie lewaka.
"Wolę żeby moja rodzina bała się pomyłki niż tego że setka sk***ieli chodzi między nami i może nas zadźgać."
Tak, bo w Polsce jest tak duża przestępczość że co drugi człowiek na ulicy chce cię zadźgać xD To nie USA. Jak masz do tego stopnia w dupie swoją rodzinę, że byłbyś gotowy ją poświęcić to tylko pozazdrościć więzi rodzinnych.
"Jak mamy niezbite dowody, typu nagranie (nie wmówisz mi że Breivik może być pomyłką) = kula w łeb."
Nagranie z monitoringu nie jest na tyle wyraźne żeby stuprocentowo wykluczyć pomyłki.
"Jakoś jej Ci nie szkoda, tylko przestępcy bandyto?"
Pomówienia są karalne, więc dobrze Ci radzę, pilnuj lepiej swojej gęby.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2020 o 23:18
@dural46 Uuuu ale się przestraszyłem c1pki z neta. Jesteś przeciwny zabijaniu niewinnych ludzi? Szkoda, że nie jesteś przeciwny bezpieczeństwu normalnych ludzi.
@Jeremi978 Odezwał się wielki męski prawicowy maczo, który swoje 5cm między nogami odreagowuje w necie
Ja mam na uwadze bezpieczeństwo wszystkich ludzi, w odróżnieniu od ciebie. Dla ciebie natomiast życie stracone w wyniku pomyłki jest mniej istotne, bo ważne że statystyka się zgadza. Niesłuszne skazanie jest takim samym morderstwem, jak sytuacja o której mówimy wyżej. I jak widzę, nie masz ogródek żeby takie morderstwa popierać. Widzę więc, że niczym się nie różnisz od tych dwóch wyżej :)
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 23 stycznia 2020 o 11:29
@dural46 Powiem to najprościej jak się da.
Kara śmierci: setka ludzi żywych, bo przestępcy mogący ich zabić, którzy raz zabili są martwi. Plus 1-3 pechowców martwych.
Brak kary śmierci: Jakaś setka ludzi zamordowanych przez recydywy, recydywy na wolności śmieją się ofiarom w twarz, ludzie boją się wyjść na ulice wieczorem, bo nie wiadomo kogo nasz super system prawny wypuścił albo komu dał przepustki. Plus tych 1-3 pechowców żywych.
Ja tylko na chłodno kalkuluję. Lepiej stracić 1-3 pechowców niż żeby bandyci się panoszyli i zamordowali setkę ludzi po wyjściu z więzienia.
Popieram w 100%.
Zniesienie kary śmierci jest oszustwem, zachodni świat chce tym zagłuszyć naukę o piekle. Naukę że za zło należy karać... kara więzienia jest zdecydowanie nieadekwatna do wyrządzonej szkody i jedynie kara śmierci może wyrównać krzywdę. Jak ma się czuć rodzina, znajomi osoby zamordowanej, gdy oprawca po 15-25 latach wychodzi na wolność i śmieje się im w oczy... Gdzie jest sprawiedliwość?
jest w tym racja ale jak słyszę o badaniach psychologicznych podejrzanego a potem robienia z niego chwilowo niepoczytalnego i zamykaniu w "ośrodku" na koszt podatnika to widzę w tym zachętę dla niektórych bo co mi zrobią ? dadzą dożywotnio hotel? jestem za tym że tacy ludzie powinni tak jak to było kiedyś pracować na swoje utrzymanie a nie siedzieć w celi z PS4 i dwoma padami
żeby nie grał sam .
przeciwnikami kary śmierci są tylko potencjalni mordercy i pedofile, czyli głównie lewacy
@przemowczarski a zwolennikami są idioci nie wiedzący jak poyebany system jest w Polsce, i jak łatwo wrobić niewinnego...
W śmierci nie ma kary
Jeśli chcemy przeprowadzać wyroki śmieci "humanitarnie" zwłaszcza wobec katów, to (ponoć) wcale nie jest to tania kara.
Ja absolutnie jestem przeciw zabijaniu i znam mnóstwo argumentów przeciw karze śmierci. Ale znam też wiele zbrodni, gdzie dożywocie jest po prostu zbyt łagodne. Cieszę się, że nie muszę decydować o stosowaniu lub zakazaniu kary śmierci.
Jak minusuję żebraków tak w tym temacie się zgadzam z autorem w 1000 %.
Zbyt łaskawa kara. Tyle ziemi do przekopania na Syberii
Strzał w tył głowy... No cóż stare dobre tradycje.
Łatwo jest się oburzyć, kiedy się czyta i słyszy o szczególnie okrutnych zbrodniach. I jeszcze człowiek się zastanawia dlaczego z jego podatków trzeba utrzymywać takich zwyrodnialców w więzieniu. Tylko jest jedno ale. Już nie istotne są pomyłki sądowe, gdzie niewinny jest skazywany. Ważne jest to, że nie ma kary adekwatnej do zbrodni. Co da za ulgę rodzinie zamordowanej fakt, że zbrodniarze nie żyją? Żadnej. Czy zabici przestępcy poczują, dotkliwość kary? Może przez 5 minut.
Czy kara bezwzględnego więzienia bez możliwości skrócenia wyroku w celu dla tzw. "enek" jest rzeczywiście taka humanitarna? Ludzie na Zachodzie tak strasznie boją się splamić rąk krwią, ale niemalże torturowanie człowieka wymuszoną samotnością do końca jego życia, nie powoduje u nich wyrzutów sumienia. Powiem więcej. Przy takich karach co są w większości UE za najcięższe przestępstwa i sposób ich odbywania, kara śmierci jest aktem łaski. I to nie dlatego, że siedzą w więzieniu jak bydlęta czy są zmuszani do katorżniczej pracy. O nie, oni są pozbawieni tego wszystkiego. Od tego człowiek wariuje.
Nie żeby było mi takich ludzi żal. Sami popełnili takie czyny i wybrali swoją drogę. Ale postronnemu wydaje się, że kara dożywocia jest łagodną karą. A to wina socjalistów, którzy przez dekady tak opisywali więziennictwo.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2020 o 14:28
Sorki, przez przypadek dałem minus. Przepraszam. Oczywiście że plus!
W czasach powszechnie przeprowadzanych transplantacji kara śmierci to marnotrawstwo. Ktoś, kto odbiera życie powinien je potem ratować czy mu się to podoba czy nie. Bez ręki czy nogi, części płuca czy jednej nerki da się przecież żyć. Ludzi, którzy z premedytacją mordują należy traktować jako skład części zmiennych. Trzymać w więzieniu dla szpiku chociażby, a już na pewno cyklicznie spuszczać krew.
kara śmierci to jest najlepsze rozwiązanie. nie trzeba utrzymywać takiego śmiecia, nie trzeba zastanawiać się czy znów kogoś zabije po ewentualnym wyjściu z więzienia no i nie przekazuje dalej swoich zj*banych genów. i do tego tanioszka bo pocisk do kałacha kosztuje koło 1,50 zł
Szczerze? Bałbym się żyć w kraju, w którym występuje kara śmierci. I nie dlatego, że jestem przestępcą (bo nie jestem) tylko dlatego, że mógłbym pewnego pięknego dnia zostać zwinięty za kraty i stracony za coś czego nie zrobiłem, bo morderca był podobny do mnie. Każdego to może spotkać, pamiętajmy o tym.