@polgol323 Bardzo możliwe że oślepiło go słońce jak dojeżdżał do szlabanów zauważył wszystko zbyt późno a samochód wraz z koparką trudno zatrzymać ot tak. chciał się przed szlabanem zatrzymać...ale kiedy zobaczył że sie nie uda. w ostatniej chwili chciał go chociaż ominąć a to że mu się nie udało.
Nie udało mu się zatrzymać samochodu wiec musiał dodać gazu ... bo to była jedyna szansa uniknięcia zderzenia z pociągiem... i prawie mu się udało.
@polgol323 Chciał i nie bronię go, ale akurat hamował wcześniej i to widać, za późno, ale na pewno początkowo nie jechał z myślą, że sobie ominie ten szlaban, dopiero jak nie wyhamował podjął taką decyzję. Moim zdaniem złą, wyhamował już dość mocno, że pewnie by się zatrzymał gdyby nagle nie odpuścił przed tym szlabanem - właściwie się wtoczył a potem przyspieszył. Tylko on wie co się stało, może netflixa oglądał :)
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
18 stycznia 2020 o 14:27
@polgol323 Nazwij mnie imbecylem... ale... wjechałem kiedyś na most..jak wjechałem na szczyt mostu oślepio mnie słońce i nie zauważyłem czerwonego światła... zaraz koło zjazdu z mostu i przejechałem i pewnie do dzisiaj bym tego nie wiedział gdyby nie policjant który to zauważył.
Gdybym zatrzymał samochód w momencie w którym wjechałem na szczyt mostu w momencie kiedy oslepiło mnie słońce mógłbym spowodować niezły wypadek.. bo kierowcy nagle oślepieni słońcem jadący za mna najprawdopodobniej nie zauwazyliby mnie.
On nie musiał widzieć szlabanu z daleka bo przed szlabanem był zakręt i las dookoła.. jak wszedł w zakręt oślepiło go słońce.. kiedy drzewa przestały je zasłaniać.. Widac wyrażnie odbicie słońca na przedniej szybie.. i to nieźle... i widać też że gdyby kabina była niżej... słońce by go nie oślepiło.. bo widać ze od szyb samochodów za nim słońce się nie odbija
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
18 stycznia 2020 o 15:18
@polgol323 A gdzie ja coś o słońcu pisałem? Ja tylko pisałem, że wcześniej wyhamował zestaw więc nie chciał mijać szlabanu, nie pisałem dlaczego tak późno hamował tylko, że w ogóle to robił, kolega wyżej sugerował, że ten kierowca od początku planował nie przejmować się szlabanem, co nie jest prawdą, bo hamował i tyle - dlaczego za późno? Nie wiem, ale nie sugerowałem nawet oślepienia w komentarzu.
Więc ty mi odbierasz prawko a ja tobie zalecę cofnięcie się do podstawówki i naukę czytania ze zrozumieniem, żebyś nie wciskał swoich fantasmagorii w teksty innych ludzi.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
18 stycznia 2020 o 15:51
@Kocioo facet, przed przejazdami sa specjalne oznaczenia, ze sie do przejazdu zblizasz, i chyba na wiekszosci sa ograniczenia predkosci przed - olal mnostwo znakow i zdziwiony. Mam nadzieje, ze bedzie musial zaplacic za zniszczony sprzet.
A jak go slonce oslepia, to niech jezdzi w ciemnych okularach ze szklami drive
Ps. Kto sie szybciej zatrzyma - pociag czy ciezarowka?
@Xar Tak myślałem o tym.. powinien widzieć znaki... i jechac raczej wolniej. Nie wiemy jednak jak wyglądała widocznosć tych znaków.. bo jest to ostry zakręt. przy oznaczeniach zakrętu znaki informacyjne o przejeździe mogły nie być tak wyraźne.
Ja zakładam ze gdyby je widział zwolniłby. Co innego jak z daleka widzisz przejazd szlabany i migajace światła a co innego jak pokonujesz niebezpieczny zakręt ... i nagle oślepia cię słońce a w ostatnim momencie widzisz zamkniety szlaban.
Oczywiście że teoretyczne jego wina jest ewidentna... ale czasami warto sie zastanowić.. czy ten przejazd jest bezpieczny. bo przejazd tuż za ostrym zakrętem gdzie przejazd wyłania się nagle.. nie wygląda jako coś szczególnie bezpiecznego.. do tego doszło słońce.. i moim zdaniem trzy-cztery sekundy ... to czas który uratował tego kierowcę od śmierci.. a pociąg od poważnej kolizji, której skutki mogły być bardzo poważne
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 stycznia 2020 o 14:28
@polgol323 Firma Ubezpieczeniowa zapłaci tylko za bezpośrednie szkody, a nie za wszystkie. Kto zwróci pasażerom pociągu koszty spóźnienie się, koszty służb ratowniczych?
@Jerzykowski Dokładnie, z pociągiem i autem nie trudno zrozumieć dlaczego to kierowca samochodu ma się upewnić czy wolno mu wjechać na przejazd kolejowy, a w przypadku przejazdu niestrzeżonego nawet zatrzymać się wcześniej. Porównasz to do pieszego na przejściu - wszystkim od********.
Winni są kierowcy i policjanci. Wszyscy zlewają to, że ciężarówki jadą prędkościami autostradowymi po drogach krajowych i tyle. Powinno być 0 tolerancji prędkości, jest to możliwe, bo wystarczy odczytać DOKŁADNĄ prędkość z tachografu po zatrzymaniu (jak robią to np. we Francji). Powinien jechać max 70 km/h. Niemcy jeżdżą te max 66/68 i też transport daje sobie radę. A u nas zapierdzielają po 89 i wszyscy mają to w 4 literach. Osobówki też się cieszą, że mniej ich spowalniają a na wolne ciężarówki (jadące przepisowo) wszyscy psy wieszają.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
18 stycznia 2020 o 16:04
@Sevivo bo widzisz moj drogi, czasem mozesz przez 30km nie miec okazji wyprzedzic taka ciezarowke. A jak jedziesz powiedzmy 200km takimi drogami to ci sie czas podrozy wydluza o 1/3
@Xar Te 30 km przy prędkości 90km/h pokonasz w 20 minut, a przy prędkości 60km/h pokonasz w 30 minut. Czy dla tych 10 minut warto jest aż tak ryzykować?
@LordL przy 200km jechania droga gdzie nie ma ograniczen predkosci i ogolnie prosta droga, a nie przez miasta, skrzyzowania etc.
Marnujesz na samych km godzine swojego zycia
I bardzo dobrze!Mam nadzieje, ze gosciu stracil prace i uprawnienia i nikt go juz jako kierowcy nigdy nie zatrudni! To odmozdzony palant majacy gdzies zdrowy rozsadek i nawet podstawowe przepisy, bezmozg stwarzajacy zagrozenie na drodze! Ciekawe ile samochodow wepchnal do rowu bo sie burak jeden spieszyl...
Raczej co może sie stać, gdy jesteś idiotą bez mózgu, który wjeżdża na przejazd kolejowy, kiedy ten jest zamknięty?
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2020 o 12:00
@polgol323 Bardzo możliwe że oślepiło go słońce jak dojeżdżał do szlabanów zauważył wszystko zbyt późno a samochód wraz z koparką trudno zatrzymać ot tak. chciał się przed szlabanem zatrzymać...ale kiedy zobaczył że sie nie uda. w ostatniej chwili chciał go chociaż ominąć a to że mu się nie udało.
Nie udało mu się zatrzymać samochodu wiec musiał dodać gazu ... bo to była jedyna szansa uniknięcia zderzenia z pociągiem... i prawie mu się udało.
@polgol323 Chciał i nie bronię go, ale akurat hamował wcześniej i to widać, za późno, ale na pewno początkowo nie jechał z myślą, że sobie ominie ten szlaban, dopiero jak nie wyhamował podjął taką decyzję. Moim zdaniem złą, wyhamował już dość mocno, że pewnie by się zatrzymał gdyby nagle nie odpuścił przed tym szlabanem - właściwie się wtoczył a potem przyspieszył. Tylko on wie co się stało, może netflixa oglądał :)
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2020 o 14:27
@polgol323 Nazwij mnie imbecylem... ale... wjechałem kiedyś na most..jak wjechałem na szczyt mostu oślepio mnie słońce i nie zauważyłem czerwonego światła... zaraz koło zjazdu z mostu i przejechałem i pewnie do dzisiaj bym tego nie wiedział gdyby nie policjant który to zauważył.
Gdybym zatrzymał samochód w momencie w którym wjechałem na szczyt mostu w momencie kiedy oslepiło mnie słońce mógłbym spowodować niezły wypadek.. bo kierowcy nagle oślepieni słońcem jadący za mna najprawdopodobniej nie zauwazyliby mnie.
On nie musiał widzieć szlabanu z daleka bo przed szlabanem był zakręt i las dookoła.. jak wszedł w zakręt oślepiło go słońce.. kiedy drzewa przestały je zasłaniać.. Widac wyrażnie odbicie słońca na przedniej szybie.. i to nieźle... i widać też że gdyby kabina była niżej... słońce by go nie oślepiło.. bo widać ze od szyb samochodów za nim słońce się nie odbija
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2020 o 15:18
@polgol323 A gdzie ja coś o słońcu pisałem? Ja tylko pisałem, że wcześniej wyhamował zestaw więc nie chciał mijać szlabanu, nie pisałem dlaczego tak późno hamował tylko, że w ogóle to robił, kolega wyżej sugerował, że ten kierowca od początku planował nie przejmować się szlabanem, co nie jest prawdą, bo hamował i tyle - dlaczego za późno? Nie wiem, ale nie sugerowałem nawet oślepienia w komentarzu.
Więc ty mi odbierasz prawko a ja tobie zalecę cofnięcie się do podstawówki i naukę czytania ze zrozumieniem, żebyś nie wciskał swoich fantasmagorii w teksty innych ludzi.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2020 o 15:51
@polgol323 Raczej niezbyt delikatny ten łuk skoro są znaki... Byc moze jedzie za szybko ale nie koniecznie.
@Kocioo facet, przed przejazdami sa specjalne oznaczenia, ze sie do przejazdu zblizasz, i chyba na wiekszosci sa ograniczenia predkosci przed - olal mnostwo znakow i zdziwiony. Mam nadzieje, ze bedzie musial zaplacic za zniszczony sprzet.
A jak go slonce oslepia, to niech jezdzi w ciemnych okularach ze szklami drive
Ps. Kto sie szybciej zatrzyma - pociag czy ciezarowka?
@ObywatelWszechswiata No jak... przecież skręcał jak mógł zasnąć... ?
@Xar Tak myślałem o tym.. powinien widzieć znaki... i jechac raczej wolniej. Nie wiemy jednak jak wyglądała widocznosć tych znaków.. bo jest to ostry zakręt. przy oznaczeniach zakrętu znaki informacyjne o przejeździe mogły nie być tak wyraźne.
Ja zakładam ze gdyby je widział zwolniłby. Co innego jak z daleka widzisz przejazd szlabany i migajace światła a co innego jak pokonujesz niebezpieczny zakręt ... i nagle oślepia cię słońce a w ostatnim momencie widzisz zamkniety szlaban.
Oczywiście że teoretyczne jego wina jest ewidentna... ale czasami warto sie zastanowić.. czy ten przejazd jest bezpieczny. bo przejazd tuż za ostrym zakrętem gdzie przejazd wyłania się nagle.. nie wygląda jako coś szczególnie bezpiecznego.. do tego doszło słońce.. i moim zdaniem trzy-cztery sekundy ... to czas który uratował tego kierowcę od śmierci.. a pociąg od poważnej kolizji, której skutki mogły być bardzo poważne
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 stycznia 2020 o 14:28
Szkoda tylko, że my jako społeczeństwo ponosimy koszty takiego bezmyślnego zachowania.
@polgol323 Firma Ubezpieczeniowa zapłaci tylko za bezpośrednie szkody, a nie za wszystkie. Kto zwróci pasażerom pociągu koszty spóźnienie się, koszty służb ratowniczych?
Gdyby IC nie był opóźniony to przynajmniej jednego idioty mniej by było na drogach.
To samo co z tą koparką dzieje się z pieszym który wchodzi na pasy bez upewnienia się że może to zrobić bezpiecznie.
@Jerzykowski Dokładnie, z pociągiem i autem nie trudno zrozumieć dlaczego to kierowca samochodu ma się upewnić czy wolno mu wjechać na przejazd kolejowy, a w przypadku przejazdu niestrzeżonego nawet zatrzymać się wcześniej. Porównasz to do pieszego na przejściu - wszystkim od********.
Winni są kierowcy i policjanci. Wszyscy zlewają to, że ciężarówki jadą prędkościami autostradowymi po drogach krajowych i tyle. Powinno być 0 tolerancji prędkości, jest to możliwe, bo wystarczy odczytać DOKŁADNĄ prędkość z tachografu po zatrzymaniu (jak robią to np. we Francji). Powinien jechać max 70 km/h. Niemcy jeżdżą te max 66/68 i też transport daje sobie radę. A u nas zapierdzielają po 89 i wszyscy mają to w 4 literach. Osobówki też się cieszą, że mniej ich spowalniają a na wolne ciężarówki (jadące przepisowo) wszyscy psy wieszają.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 stycznia 2020 o 16:04
@Sevivo bo widzisz moj drogi, czasem mozesz przez 30km nie miec okazji wyprzedzic taka ciezarowke. A jak jedziesz powiedzmy 200km takimi drogami to ci sie czas podrozy wydluza o 1/3
@Xar Te 30 km przy prędkości 90km/h pokonasz w 20 minut, a przy prędkości 60km/h pokonasz w 30 minut. Czy dla tych 10 minut warto jest aż tak ryzykować?
@LordL jesli jade dystans 200km to sie robi z 3 godzin 5 godzin. Bo Ty myslisz,ze to jedna taka ciezaroweczka bedzie jechala?
@Xar Przy 200 km, jest to odpowiednio 2 godziny i 13 minut oraz 3 godziny i 20 minut. Wciąż nie widzę tragedii.
@LordL przy 200km jechania droga gdzie nie ma ograniczen predkosci i ogolnie prosta droga, a nie przez miasta, skrzyzowania etc.
Marnujesz na samych km godzine swojego zycia
bo ten przejazd kolejowy to mu tak nagle pod koła wyskoczył...
szybki rozładunek towar. Pewnie tunel pod tym przejazdem właśnie zaczynają robić.
I bardzo dobrze!Mam nadzieje, ze gosciu stracil prace i uprawnienia i nikt go juz jako kierowcy nigdy nie zatrudni! To odmozdzony palant majacy gdzies zdrowy rozsadek i nawet podstawowe przepisy, bezmozg stwarzajacy zagrozenie na drodze! Ciekawe ile samochodow wepchnal do rowu bo sie burak jeden spieszyl...
kocioo pierwsze słyszę, że nie ma znaków ostrzegawczych przed przejazdami kolejowymi, zignirował każde ostrzeżenie, nie pomyślał jest winny nara.
A czy IC zbliżając się do skrzyżowania zachował bezpieczną prędkość i szczególną ostrożność ?