Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
817 876
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
S shark__
+6 / 44

Kaczyński bierze 17 % dochodowego i daje 900 zł 14 nastki
PO brała 18 % dochodowego i dawała "0" słownie zero
Widzisz różnicę autorze demota ?
....nie ma za co.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
-5 / 9

@shark__ To nie jest prawda, że podatek dochodowy wynosi 17%. Wprowadzony wiele lat temu dwuetapowy sposób jego wyliczania spowodował, że rzeczywiście jest on większy. Nawet przy tzw. 13tce dla emerytów brutto 1200zł i netto 981zł daje podatek 18,25%

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X xyper
-4 / 18

@shark__ twoja logika to taka, że dobry złodziej bo mniej kradnie. Jak ktoś zgwałcił Ci np Matkę i dziewczyne, a następny tylko matkę, to ten 2 to już równy chłop Tak? - dziękuję nie ma za co.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Polszczyzna
-1 / 5

@xyper A czemu matkę i dziewczynę, a nie ojca i brata albo najlepiej ciebie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tonik888
+32 / 54

Krytykować też trzeba umieć. Nie popieram PiS, ale przecież to nie oni wprowadzili podatek dochodowy od emerytur. Ta konstrukcja istniała już od dawna.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Buka1976
+8 / 38

@YszamanY To teraz odpowiedz sobie co "dało" czy raczej co "oddało" Peło?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 marca 2020 o 18:39

avatar Buka1976
+7 / 35

@YszamanY Peło tylko brało. Cieszę się, że kogoś jednak ruszyło sumienie i raczył mi coś oddać.PO zlikwidowało OFE, więc nie zabrali? Dziwna wybiórczość pamięci. Pozdrawiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 2 marca 2020 o 19:00

K killerxcartoon
+16 / 32

@tonik888 Nie ale zamiast dawć 500+ wystarczyło podnieść kwotę wolną od podatku tak do 12 krotności najniższej krajowej.. i mamy problem biedy rozwiązany. Nie okrada się biednych starcza im na leki i podstawowe życie , Nie zniechęca się ludzi do pracy. nie trzeba żadnego urzędnika do tego , nie trzeba papierów wniosków rozpatrywań odwołań i całej biurokracji jaka też kosztuje .
Same plusy tego rozwiązania

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-4 / 22

@Buka1976 Gierek tez fajnie dawal. W ktorym roku skonczylismy jego dlugi placic?W 2012?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-4 / 20

@Buka1976 nienawiść cię zaślepia, wszystko się zgadza, tylko że tyle ile miałeś zostało zapisane na twoim koncie w zus-ie ,złotówka do złotówki
co do OFE- to bardzo się z tego ciesze bo to była piramida finansowa na której ktoś się bogacił nie ponosząc żadnej odpowiedzialności ,
za to pis zabierze ci z reszty 15 %,ale pis lubi takich zaślepionych naiwniaków.
pis ci coś daje ? ja ci daję podziękuj ładnie ,i nie miej pretensji jeżeli służba zdrowia cię zawiedzie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 marca 2020 o 19:17

avatar Buka1976
+3 / 11

@Xar HA! Ale skończyliśmy. Tego długu (tu akurat mówię o wszystkich rządzących) nie spłacą nawet nasze pra pra wnuki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raven000
0 / 10

@killerxcartoon same plusy? Nie. Patologia nie dostała by nic i nie dało by się kupić głosów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Buka1976
+8 / 18

@killerxcartoon Nie. Nie mamy. Ponieważ zaniedbania poprzednich ekip są za duże żeby to nadrobić. Popatrz na swój pasek. Nawet całkowite zwolnienie cię z podatku nie da nawet połowy 500plusa. Niemiaszki też płacą kindergeld i jakoś nie słychać u nich takiego buludupyskowytu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Buka1976
+3 / 11

@YszamanY Piszesz najpierw, że kradną OFE, teraz, że piramida. No zdecyduj się. Jestem realistą. NIGDZIE nie napisałem, że ich wybiorę albo, że ich popieram. Popieram program 500+ jako, że Niemcy też mają kindergeld i żyją. Popieram ubezpieczenia społeczne bowiem, że nie każdego stać na prywatne leczenie lub prywatne emerytury. Popieram programy nie ludzi. Przeszkadza mi Rydzyk i pedofile. Przeszkadza mi dzielenie ludzi na PIS i PO. Owszem ja porównywałem bo ich przekręty też widzę i na pewno na nich też nie będę głosował. Uświadom sobie jedno - pieniądze z wypłaty na ZUS i NFZ są NIEOPODATKOWANE!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-1 / 7

@Buka1976 nadal nienawiść cię zaślepia, nie piszę że kradną, nie wiem o czym bredzisz, widzisz bierzesz co dają , być może najpierw robiłeś potem dopadło cię jak żyć i popierasz koryto +, ale mi nie podziękowałeś. ciekawe dlaczego 13 emerytura podawana jest brutto

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Buka1976
+2 / 8

@YszamanY Akurat nie biorę bo mi nie przysługuje. Na 500+się już nie łapię a na emeryturę jeszcze się nie łapię. Kradną. Wszyscy. Więc naprawdę nie wiem na kogo głosować. Dziękować ci nie mam za co. Albo mnie oświeć. Wolę jednak aby coś było oddane niż żeby habili wszystko. Owszem zasady koryta+ warto zmienić ale samo to, że jest, jest pozytywne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Buka1976
0 / 6

@Xar Nie wiem czemu mi usunięto poprzedni komentarz ale czytałem Twoje zapytanie i odpowiem.
@Xar Znasz zasady ubezpieczenia społecznego? Jak umrzesz to twoja żona i twoje dzieci będą pobierały pieniądze z ZUS u. ZUS to nie tylko emerytury. Nie ważne czy przepracowałeś 10 lat czy 50. Rodzina dostanie te pieniądze. Policz sobie przy stałej stawce aby łatwiej było. Weźmy najniższą krajową. 700 zł płacisz miesięcznie czyli 8400 rocznie. Emerytura najniższą to 980 zł na tą chwilę czyli 11740. Jeśli ci się zemrze to pieniądze bierze żona i dzieci czyli 3 osoby. (Ale trzymamy się emerytur. Odwal trochę roboty bo ja teraz nie mam jak ale zbierz dane ile płacono na emerytury w roku 1990, 1995, 2000, 2005 policz ile płacono wtedy a ile się bierze teraz. W roku 1997 no. najniższą krajową miałeś na poziomie 600zl. Ile płacono ZUS u?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 marca 2020 o 19:59

avatar Xar
-1 / 1

@Buka1976 To nieprawda, ze zona i dzieci dostaja emerytue po zmarlym. Mozna dostac rente rodzinna dopoki dziecko sie uczy(czyli max 26lat), ale ta renta nie jest jakas mega wysoka - jakies 1100zl brutto
Mowisz o jednym szczegolnym przypadku

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Buka1976
-1 / 3

@Xar Jak zwał tak zwał. Pieniądz jest wypłacany z ZUS. Jestem przekonany, że u "prywacioka" byłoby gorzej. O ile prędzej nie opłacałoby się mu ogłosić plajty. Jest jeszcze kwestia odprowadzonych składek. Po roku pobierania emerytury dziś właśnie "przejadłeś" składki odprowadzone w latach 1990 - 1995. Tak, właśnie tak wygląda więcej pobierasz niż dajesz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 4

@Buka1976 w Niemczech Kindergeld to okolo 1/8 najnzszej krajowe, w Polsce w momencie wprowadzenie 1/4. Pracujac na minimalnej rocznie dostajesz 14tysiecy ktore zamiast do Ciebie ida do panstwa - serio, to Twoim zdaniem nawet polowa 500+ nie jest? Niemcy PKB(4. na swiecie) 5 razy wieksze od Polski, a i tak Polska na socjal wydaje wiecej (procent PKB)niz Francja czy Finladnia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Buka1976
+1 / 3

@Xar Yyyy. Jak to liczysz??? Na najniższej krajowej odprowadzane jest 121 złotych podatku pit. Jak ci wyszło, że całkowite zwolnienie z podatku da ci 14 tysięcy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
-1 / 3

@Buka1976 "Cieszę się, że kogoś jednak ruszyło sumienie i raczył mi coś oddać."

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Buka1976
+1 / 3

@YszamanY No i w czym problem? Miałem 500 + 3 lata już nie mam. Mam ci za to dziękować, czy cuś? Może z tego wpisu wywnioskowałeś, że pałam nienawiścią? Nie rozumiem?!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar YszamanY
0 / 2

@Buka1976 hipokryta
i nie podziękowałeś mi że ci dawałem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Buka1976
0 / 2

@YszamanY Yyyyy? Ja Akurat miałem zwrot (niecałego) podatku. Więc personalnie nic mi nie dawałeś a wręcz nawet ja dawałem więcej niż odbierałem. Ale mi to nie przeszkadza. Teraz jestem płatnikiem netto i też mi nie przeszkadza, że jeśli twoje dzieci będą brały to z "moich". Na zdrowie.. bylebyś był na tyle mądry aby tego nie przepić tylko zainwestować w przyszłość dzieci. Ja nie miałem takiej możliwości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+1 / 1

@Buka1976 normalnie. Od superbrutto odjalem netto

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Izyda666
0 / 0

@Xar
A no... Ciekawe kiedy spłacimy długi późniejszych rządów...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mwa
+4 / 4

@killerxcartoon
No ale w październiku KO miało okazje przedstawić ten pomysł. I co?! Gowno, wolało bawić się w hejcik na PiS.
Niestety ale póki opozycja nie stworzy sensownej alternatywy do PiS póty będzie przegrywać w wyborach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H homar9
0 / 2

@killerxcartoon Żeby odliczyć 500 trzeba zarabiać ponad 3000 zł Nie wszyscy tyle zarabiają

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stanbo
-2 / 2

@Xar Gierek nic nie dawał..Gierek budował fabryki,miasta i drogi.Splacał odsetki.Jaruzelski przestał spłacac i dług narastał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+2 / 2

@mwa
W 100 procentach się zgadzam.. opozycja ma 0 programu .. jedyne co mówi to odsunąć pis.. A co będzie jak się odsunie.. wychodzi na to że nic i będzie kontynuacja tego samego G . Schetyna cokolwiek mówi brzmi niewiarygodnie jak by kłamał i sam w to nie wierzył.
Nie wspominając że numer PO z wyborem dodatkowych sędziów TK kosztował nas podważenie zaufania do państwa prawa... W każdym razie ja zwątpiłem w takie państwo po tym ..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Buka1976
0 / 0

@Xar Czyli odliczyłeś nie tylko podatek ale też rentowe, chorobowe i ZUS emerytalne. Brawo TY.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Buka1976
0 / 0

@gminnik Fakt, sorka za zapędzenie się w dyskusji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M m1989w
0 / 0

@tonik888 dziwne bo też nie lubię pisuarów ale muszę się zgodzić nie za każdym gównem czy szambem które wybije w naszym kraju stoi paczka kaczorka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Rithven
0 / 0

@tonik888 dodam tylko (ale mogę się mylić), że najpierw przy płaceniu podatku odpisuje się składki a dopiero z golca płaci się podatki. Więc później emerytura jest opodatkowana tym niepobieranym wcześniej podatkiem. Oczywiście głupia jest sama konstrukcja. Jakby wszystko od początku opodatkował to byłoby prościej i bez zbędnych komplikacji (wiem, że niektórzy zarabiają mnóstwo i podatek byłby nieproporcjonalny do dawanej emerytury ale to też można na wstępie łatwo uregulować by nie opodatkowywać później emerytur - wystarczy chcieć; nadmienię że uwalniają emerytury tzn nie będzie górnej granicy wypłacania więc ....)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
0 / 0

@tonik888 To trzeba było ją zlikwidować! Już choćby po to, żeby nie marnować pieniędzy na urzędników którzy obliczają podatek od pieniędzy które przed chwilą ich koledzy wypłacili z kasy państwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
0 / 0

@killerxcartoon W Polsce jest zarejestrowanych 84 partie polityczne. Nikt Ci nie bronił się rozeznać w programach i poprzeć kogoś innego. Głosujesz na gówno, to masz gówno w Sejmie. Proste.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@Prally
PO mnie zawiodła.. Numerem z TK pokazała dokładnie to samo co robi PiS że nie ważne są zasady i gdzieś ma prawo..
PiS robi to po prostu bardziej bezczelnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Prally
0 / 0

@killerxcartoon

Jak już mówiłem, w Polsce jest 84 partie polityczne, tylko że ludziom nie chce się zainteresować tematem, i głosują na tych, na których poniekąd każe głosować telewizja.

W tej chwili do Sejmu weszło już ugrupowanie któremu nikt nie dawał szans, i jego notowania stale rosną. Tak więc system da się złamać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
0 / 0

@Buka1976 na jakiej podstawie wziales te bzdurne wyliczenia, ze sie z ZUSu wiecej wyplaca niz sie na niego wplaca?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Beretti
+3 / 5

@Faydee , myślę za jak rządziła PO z PSL-em to przecież nie było podatków i nikt emerytów nie okradał , no pewnie tak było bo oni po prostu nie dostawali 13 emerytur i nie było rewaloryzacji . Jak mówił Rostowski - pseudo minister finansów - na to pieniędzy po prostu nie ma .................a jednak ..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
-3 / 3

@Beretti no i nie ma - w 2018 najnizszy wskaznik inwestycji od 1998(danych za 2019 jeszcze nie ma), rozwalenie Funduszu Rezerwy Demograficznej, ponad 30 nowych podatkow, sprzedaz za 4 miliardy praw do emisji CO2, zarabanie 15% OFE i wiele, wiele innych od rezerw zlota przez PPK konczac

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Maciek10147
-3 / 5

Demot dobry, ale jestem ciekawy ile emerytów przegląda demotywatory, do ilu dojdzie ten przekaz :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Arturooooo
+3 / 3

Biedny autor, nie wie że za PO było to samo tylko bez 13 wypłaty, a autor dopiero teraz płacze że nie da się żyć, a za PO siedział cicho...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jonaszewski
+2 / 2

Tak gwoli ścisłości, to nie jest podatek od emerytury, tylko odroczony podatek PIT od pensji. Bo składki na emeryturę odkłada się przed opodatkowaniem. Czyli to jest tak jakby "zatrzymana" część wynagrodzenia, wypłacana dopiero po przejściu na emeryturę. Dlatego PIT, czyli podatek od dochodu, a nie jakiś inny "podatek emerytalny".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fiksusik
0 / 0

Polityków ze wszystkich partii - rządzącej i opozycji - mam w tym samym miejscu, gdzie oni mnie. Chciałbym tylko obiektywnie zauważyć, że podatek od emerytur był na długo przed hegemonią PiS-u.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
+2 / 2

@fiksusik Tak, był podatek dochodowy od emerytur ale gdzieś po drodze zdaje się "ktoś" obiecał go zlikwidować. Do tego jeden pan krzyczał "podam się do dymisji jeśli w pierwszym roku mojej prezydentury kwota wolna od podatku będzie niższa niż 8000zł". Jeszcze jeden pan z przyozdobionym kanistrem pokazywał jak to cena paliwa może spaść o połowę przez usunięcie z niej akcyzy i innych podatków i że wystarczy mu odwagi, żeby to zrobić. Można by tak wymieniać i wymieniać.
A jak jest teraz? Otóż podatki - było 18% pit, jest 17%. Czyli PIS obniża podatki. WOW. Szkoda, że z drugiej strony wprowadził kilkanaście nowych a pozostałe podniósł.
Zrównoważony budżet? Pewnie, podniesiemy dekretem pensję minimalną, dzięki czemu wzrośnie średnia krajowa, dzięki czemu z kolei wzrosną składki do zus i realne sumy wpływające do budżetu w formie podatku dochodowego, do tego wzrosną ceny w sklepach (no bo tą podniesioną na siłę minimalną z czegoś trzeba ludziom zapłacić) to i wpływy z vat wzrosną. Tak, zrównoważony budżet to sztuczka księgowa, która udała się tylko przez opisany wyżej mechanizm plus jednorazowe zastrzyki gotówki - z koncesji na telefonię 5G (w przyszłym roku już tej kasy nie będzie), z kradzieży 15% środków z OFE (tak, wiem "tylko" drugiej połowy bo pierwszą ukradli, przepraszam - przepisali do zusu, panowie z PO - tej kasy w przyszłym roku też nie będzie), ze spieniężenia rezerw złota sprowadzonych z UK (tutaj to nie jest nawet wprost powiedziane, ale przewidzenie dokładnej kwoty jaką wniesie do budżetu NBP przed publikacją i nawet obliczeniem wyniku rocznego NBP jest co najmniej podejrzane - ale tak, tej kasy również za rok nie będzie).
Fajnie, że jest 500+? No pewnie, że fajnie. Inflacja napędzana ponownym obrotem tej samej kasy jednak już taka fajna nie jest. Te 5 lat temu za 300zł w markecie człowiek miał koszyk wypchany po brzegi. Dzisiaj potrzeba na to co najmniej 400zł. Niezły wynik - ponad 30% wzrostu cen przez 5 lat. Czyli realna inflacja w okolicach 5%, nie 1,5-2% jak co roku próbowali wmawiać ludziom. No ale koszyk inflacyjny GUS jest tak dobrany, żeby było dobrze. Jak to było? "Podrożał chleb, mięso, cukier, ale OLEJ STANIAŁ"...
Dobra, to sobie popisałem. Minusujcie do woli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fiksusik
0 / 0

@Vinyard Ty naprawdę wierzyłeś tym panom, o których piszesz w pierwszym akapicie??? Belka podatek od dochodów kapitałowych też wprowadzał tylko "na chwilę", a potem jakoś nikt go nie zlikwidował i jest do dziś. PO go nawet "uszczelniła". Herbert napisał "Niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda/ Dla katów, szpicli..." - a ja do tego zestawu dodałem sobie jeszcze polityków, niezależnie od partii. Mam niejaki szacunek dla politycznych Don Kichotów, ale ich stare wygi szybko autują lub ośmieszają w oczach opinii publicznej. Inna sprawa, że ci romantyczni zapaleńcy poza szczerymi chęciami niewiele mają do zaoferowania i programy pozostające w świecie fantazji, bo bez szans na poparcie większości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
0 / 0

@fiksusik Nie wierzyłem i nie wierzę. Opisuję tylko kłamstwa i arogancję, którą widać gołym okiem a mimo to wciąż mamy tłumy ludzi, którzy gotowi są z zębami do gardła rzucić się przeciwnikom "ich" partii.
Nie mogę pojąć jakim cudem ci sami ludzie od 30 lat (i ich następcy stosujący tą samą retorykę) w kółko powtarzają ten sam schemat kłamstw, matactw, nepotyzmu, kolesiostwa i jawnego złodziejstwa ciągle znajdując wśród ludzi poparcie... Wciąż te same twarze i nazwiska... zmieniają się tylko szyldy... masakra

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 4 marca 2020 o 18:21

F fiksusik
0 / 0

@Vinyard Ten mechanizm akurat jest dość prosty - mówią ludziom to, co ci chcą usłyszeć. Ludziska mają krótką pamięć i nie potrafią po latach rozliczać z obietnic. A nawet jeżeli się komuś coś przypomni, to łatwo go zneutralizować (wskazanie jakiegoś wroga-sabotażysty, który uniemożliwił realizację programu, wrzutka jakiegoś tematu zastępczego itp.). Stosunkowo nowym pomysłem (w historii III RP, bo w ogóle to rzecz znana przynajmniej od starożytności) jest rozdawnictwo. Na to ciężko będzie znaleźć antidotum. Przeciętny wyborca dostrzeże jego zgubne skutki dopiero z poziomu Wenezueli.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
0 / 0

@fiksusik nic dodać nic ująć. A pomyśleć, że w założeniu demokracja powinna polegać na tym, że "przedstawicieli narodu" można równie łatwo powołać jak też ODWOŁAĆ. Gdyby wyborcy mieli realne narzędzie do wywalenia konkretnego delikwenta raz na zawsze z sejmu/polityki to mielibyśmy zupełnie inny układ. Oczywiście zakładając, że ogół społeczeństwa to nie banda ćwierćmózgów gotowych zniszczyć życie człowiekowi pod byle pretekstem...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 marca 2020 o 9:45

F fiksusik
0 / 0

@Vinyard Jest tylko jeden mały problem... Taką poprawkę do konstytucji musieliby wprowadzić politycy ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
0 / 0

@fiksusik dlatego ograniczyłem się do "gdybania".
Wg mnie mamy do wprowadzenia 2 ważne poprawki w ogólnie pojętym "byciu posłem".
1. Wyłącznie większościowy sposób liczenia głosów. 460-u delikwentów z największą (bezwzględnie) ilością głosów wchodzi do sejmu. Jedyny proporcjonalny przelicznik zastosowałbym w postaci limitu liczby posłów kandydujących z danego okręgu/powiatu/województwa czy jak to tam podzielić. Żadnego liczenia proporcji z list partyjnych itd.
2. Ograniczenie liczby kadencji w sejmie do 2, max 3. Nie z rzędu tylko w życiu. Delikwent był posłem przez 3 kadencje - dziękujemy, do widzenia. Bierzemy nowych.
Na ten moment mamy partiokrację zamiast demokracji i tak naprawdę istnienie sejmu jest dla mnie kompletnie bez sensu. Bo na cholerę utrzymujemy 460 posłów skoro decyzje jak mają głosować podejmuje szef? To niech będzie miejsc w sejmie tyle ile jest partii - szefowie sobie usiądą, dogadają się i już. Po co marnować kasę?
Ale to tylko moje prywatne utopijne gdybanie. Pewnie zaraz mnie zaleje fala minusów i odpowiedzi jaki głupi jestem i jak nic nie rozumiem, ale spoko. Chcecie wierzyć politykom to sobie wierzcie ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fiksusik
0 / 0

@Vinyard Alternatywą mógłby być jeszcze model szwajcarski. Sprawy najwyższej wagi rozstrzyga referendum, reszta jest w rękach sprawnej i profesjonalnej administracji. Cały czas jesteśmy jednak w błędnym kole, bo jaka ś... zniszczy własne koryto (?).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mrooki
0 / 0

Hm, to za PO i SLD nie było podatków od emerytur? Ciekawe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudia
0 / 0

Pieniądze odkładane na emeryturę są zwolnione z podatku w momencie ich odkładania, za to nakładany jest na nie podatek w momencie ich wypłacania. Można to oczywiście zmienić, czyli płacił byś dodatkowo podatek od środków przekazywanych (przymusowo) do ZUS a potem dostawał byś już czystą kasę, baz obciążenia. Co Ty na to?
szczerze nie lubię PiS, ale krytykować to trzeba z głową, a nie stosować półprawdy i manipulacje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obserwuj
0 / 0

Wcześniej nie było podatku?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem