@Pasqdnik82 W katolandzie katolicy tworzą budżet gdyż to oni płacą najwięcej podatków.Innych wyznań i ateistów jest mało więc to katolicy wkładają najwięcej do budżetu państwa.To oni wybierają władze w Polsce.
@stanbo W Katolandzie Polacy tworzą budżet. Więcej, tworzą go ludzie pracujący/posiadający firmę. Kościół jest pasożytem znacznie gorszym, niż typowa, patusowata rodzina, której jedynym wkładem do budżetu jest czteropak żubra kupowany codziennie przez Sebę. Oczywiście za kasę z Mops-u.
Jest taki bardzo prosty sposób na sprawdzenie, jak to z tym katolicyzmem jest. Należy odciąć całkowicie Kościół od narodowej kasy, a jego utrzymanie przerzucić na tych "prawdziwych katolików". Ciekawe, ilu z tych rzeszy prawdziwych Polaków/katolików byłoby skłonnych dawać własną kasę w momencie, gdyby takie składki były dobrowolne. Niestety, ale KK jest jednym z głównych przyczyn naszego cofania się do mentalnego Średniowiecza i ekonomicznej ruiny.
Państwa polskiego nie stać na takie rozwiązanie, bo musiałby oddać Kościołowi całe zagrabione mienie, gdyby miał przestać go finansować, łamiąc tym samym konkordat
Serio pytasz poważnie, czemu prawem własności zagrabione mienie Kościoła należy do niego? Zapytam w ten sam sposób, jak kiedyś ktoś Ci dom okradnie i będziesz chciał odzyskać swoje rzeczy. Prawo własności jest jednym z podstawowych praw człowieka, niezależnie od jego wyznania, więc jeżeli coś należy do danej osoby czy jednostki (parafii, diecezji), to do nich należy i kropka. Jeżeli uważasz inaczej, to i tak nie ma o czym dyskutować z komunistą, bo "z głupotą nie należy dyskutować, przed nią się trzeba bronić"
@masterofreal Sprawa chyba nie jest tak jednoznaczna. Bo ciekaw jestem rezultatów, gdyby zestawić to zagrabione mienie z tym, co kk otrzymał od kolejnych rządów w ciągu ostatnich 30-tu lat. Co chwila słychać o kolejnych hektarach, które klechy otrzymują za "Bóg zapłać" albo ułamek wartości.
To mienie dalej by na siebie zarabiało, więc te wypłaty się nie skończą nigdy, nie ma co liczyć na to. Znaleźć w necie wyliczenia, ile tego jest, czy sam sobie poradzisz?
@Bimbol chodzi o tak zwaną sprawiedliwość społeczną - ups... przecież ona nie istnieje ;)! XXI wiek, świeckim państwem rządzi kościół - nic dodać nic ująć.
@Bimbol Co jest żałosnego w democie? Że to prawda? Że Krk okrada Polskę za przyzwoleniem władz? Że sukienkowi mają przywileje na jakie żadna inna organizacja w Polsce nie może liczyć? Że są bezkarni w każdym aspekcie życia?
@cysiek63
Krk był korumpowany przez polityków od początku III RP. Powód prosty, podlizując się kościołowi politycy chcieli zagarnąć część poparcia i autorytetu jaki miał kościół za komuny. To się oczywiście zmienia, kościoły pustoszeją, zmienia się nastawienie społeczeństwa, zwłaszcza wśród młodych. Krąży wiele mitów o kokosach jakie zarabiają księża i o tym jak mają zajebiście. Wiele osób bezmyślnie przykleja każdemu księdzu łatkę pedofila bez wnikania czy zasłużył czy nie - przykład masz powyżej, w pierwszej odpowiedzi jaką dostałem od @allmaechtig.
@Bimbol KrK był korumpowany przez polityków znacznie wcześniej, a w historii najnowszej niemal przez cały okres PRL. Przecież PZPR wynegocjowała z Wyszyńskim uznanie przez Watykan polskiego rządu na uchodźstwie za nielegalny i przewodniej roli PZPR w Polsce w zamian za nieruchomości na ziemiach odzyskanych i grunty pod budowę świątyń na reszcie terytorium.
A co do przyklejaniu każdemu księdzu łatki pedofila, to nie o to chodzi. Jasne że nie każdy ksiądz to pedofil, ale każdy ksiądz w pewnym sensie jest współwinny pozostając w szeregach tej organizacji, która pedofilów chroni i prześladuje ofiary w sposób zorganizowany i systemowy.
@Bimbol Mam kilku przyjaciół księży. I wiem jak żyją. jedni lepiej inni gorzej.Ja piszę ogólnie o Krk jako instytucji. Poza tym piszesz prawdę. To co się dzieje to sprawka polityków. Rozpuścili KRK w Polsce.
@Bimbol wiesz ile ksieza placa podatku dochodowego? Od 440zł do 1559 zł zryczaltowanego podatku KWARTALNIE, w parafiach powyzej 20.000 ludzi! Czaisz, kwartalnie!
Plus, wystarczy, ze zadeklaruja, ze dochod przeznajaczaja na cele np. religijne i bum - podatku placic nie musza! Nawet od hotelu czy restauracji!
W 2014 fundacje i firmy kontrolowane przez kosciol katolicki wplacily do kasy panstwa w formie podatku CIT UWAGA UWAGA, BEBNY... 78 tysięcy złotych
@ciomak12 tacy już byli: Przeszczep i Baryła założyli Kościół Goszenia Dobrej Nowiny. Siedzibę mieli w barze, z którego ściągali haracz. Ale to byli detaliści
@Xar Chciałem zauważyć, że kasa, która trafia do księdza jest już opodatkowana. Zapłaciłem pit, cit, VAT i ZUS. Jeśli mu cokolwiek dam to daję to z własnej i NIEPRZYMUSZONEJ woli. Chyba jest to lepsze niż obowiązkowy 1% na kościół tak jak w Niemczech?
@Buka1976 Dlaczego kler dostaje białej gorączki na dźwięk słów "podatek wyznaniowy"? - przecież gdyby było 95% procent katolików w Polsce, to zrzutka po kilkanaście złotych miesięcznie z nawiązką wystarczyłaby na wszelkie kościelne wydatki. Obyło by się bez tacy, bez płacenia za śluby, pogrzeby, zbierana pieniędzy po kolędzie. Przecież takie rozwiązania funkcjonują od dawna w Europie, min. w Niemczech. Dlaczego Episkopat tego nie wdroży? - bo wiedzą ilu jest naprawdę katolików, a ten podatek to doskonale ujawnia - można to oszacować na około 20%, łącznie z kadrą, z ostrą tendencją zniżkową w następnych latach, gdy ludzie zobaczą ile muszą płacić za gusła i czary
@sliko To, że nie jesteś katolikiem to nie oznacza, że podatek znika. Podatek jest! Tylko idzie do kasy państwa jeśli określisz siebie jako niewierzący. A tak masz wybór dam albo nie dam. Podziwiam cię za to, że pomimo iż jesteś niewierzący chcesz się dobrowolnie opodatkować. Tylko dlaczego ja muszę za to płacić? Ja obecnie dam na tacę lub nie dam na tacę. Mam wybór.
@ciomak12
Autor demota "chrzani wiarę i całą otoczkę" , a widzi tylko przywileje finansowe. Może spróbować, chociaż wątpię by to było w jego zasięgu. Seminarium duchowne to jednak jest szkoła wyższa i trzeba mieć maturę.
@Buka1976 to kolejne kłamstwo powtarzane w kościołach. Wiele lat temu na Śląsku zaczęły się wyjazdy do pracy w Niemczech. Na miejscu pytano ich o wyznanie. Prawie wszyscy zadeklarowali, że są katolikami, ale tylko do pierwszej wypłaty, gdy przekonali się ile wynosi podatek
@Bimbol Tylko to nie jest sytuacja gdzie np pracujesz jako hydraulik czy elektryk na etacie i mówisz mu załóż własną firmę jak Ci nie pasują ile zarabiasz i jak z Ciebie zdzierają.
To może jeszcze zachęć go, że będzie miał darmowe wino i wafle? To, że ktoś narzeka w to jeszcze w sposób bzdurny na księży to jedna, rzecz. Ale że Ty mówisz mu zostań księdzem to sam sugerujesz, ze z jego podejściem nie widzisz żadnych przeszkód. A matura w dzisiejszych czasach to jest śmiech na sali. Studia "WYŻSZE" ma już ponad 50% społeczeństwa.
@sliko Mieszkałem, płaciłem. Nie szło na kościół to szło na państwo. Nie oszukuj się. Potrącają 1% ale w przypadku ateisty wspomagają instytucje dobroczynne. I nie kościół powtarza tylko takie matoły które coś słyszały ale nie płaciły.
@ciomak12
Trafiłeś w sedno: narzeka w bzdurny sposób, dokonując dzikich uogólnień na wszystkich księży nie mając zbyt wielkiej wiedzy o temacie. Ciebie to nie drażni? Bo mnie tak.
@Buka1976 potwierdzam słowa @sliko, mój mąż pracuje w Niemczech i jest dokładnie tak jak mówi sliko - funkcjonuje oficjalny podatek wyzbaniowy, niewierzącym nie odbijają tego podatku w ogóle.
@Taymishi Nie masz obowiązku ciągnąć do emerytury jako mundurowy. Znam paru na mundurowej emeryturze i żaden na tej emeryturze nie siedzi w domu wyczerpany pracą, tylko pracuje dorabiając sobie gdzieś indziej. To po co ta emerytura? Emerytura to świadczenie dla osób, które NIE SĄ W STANIE wykonywać ŻADNEJ pracy z powodu osłabienia organizmu wywołanego WIEKIEM. A to co teraz jest nazywane emeryturą to jakaś parodia tego czym emerytura kiedyś miała być.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
25 lipca 2020 o 0:06
@milamber84
Spójrz na ratowników. Oni nie mają szybszej emerytury. I masz w zawodzie osoby ok. 60 roku życia. Są to osoby z niesamowitym doświadczeniem i wiedzą. Idealni nauczyciele dla świeżaków. Ale chciałbyś być ratowany w stanie zagrożenia życia przez starszego pana? Tak jak wspomniałem, nie ujmuje tym ludziom profesjonalizmu. Ale w pewnym wieku, Twój organizm staje się niepewny. Kontuzja na akcji i trzeba czekać na drugi zrm.
@milamber84 i dlatego dzisiaj na plaży widziałem woprowca, który miał z 55-60 lat. I taka osoba ma ratować moje życie? Policjant, strażak, ratownik to niestety zawód który możesz wykonywać do pewnego stopnia. A później powiesz "mogą być nauczycielami" jak? Zza biurka? Nie ma tylu etatów na szkołach. Moim zdaniem tak jak im teraz zrobili, że mają 25 lat pracy a 31 lat to pełnej wysługi to bardzo dobre rozwiązanie, bo 15 lat było faktycznie poklosiem prlu.
Podziękujcie tym co podpisali konkordat (Aleksander Kwaśniewski)
Potem wszyscy bali się ruszyć ten temat by kościół nie zwrócił się przeciw nim.
Nie liczcie że PiS tu coś zmieni.
@ironidem Ostatnio zdarzyło mi się poszukać Konkordat i widziałem same przywileje dla kasty duchownej i żadnych obowiązków, zastanawiam się jak takie coś mógł ktoś podpisać.
@johnyrabarbarowiec
ani ja nie zamierzalem w swojej wypowiedzi go atakowac
tego typu pytania padaly znacznie wczesniej, ale przez lata kazdy kto je podnosil byl oskarzany o atakowanie kosciola
zauwaz tez ze zadna z wiekszych partii nie odwazyla nic w tej materii zrobic, bo zdaja sobie sprawe z tego kto w polsce rozgrywa karty
@falsen każdy ksiądz jest kłamcą, żyjącym z oszustwa, wykorzystującym starsze osoby, którym często nie starcza na leki i żywność. Niektórzy dodatkowo krzywdzą dzieci, a większość pozostałych to ukrywa
@falsen aha, czyli trzeba być księdzem żeby mieć wszystkie przywileje. Troche to głupie zważając na fakt, ze Polska jest krajem świeckim i kazdy powinien być równy wobec prawa.
@justbecouse nie słuchaj wszystkiego, co gadają. Nauczycielem też się powinno być z powołania, a tymczasem tak i księża, jak i większość nauczycieli to wynik braku innej opcji zawodowej po ukończonej głupio wybranej szkole. Ot i tajemnica.
@Taymishi treść ustawy przemawia. nie rozmawiamy o tym, czy to ma sens, tylko czy jest dostępne dla wszystkich. A stres zawodowy nie jest zarezerwowany tylko dla służb i wojska - dotyczy większości stanowisk kierowniczych przy dużej liczbie podwładnych i dużej odpowiedzialności za grube finansowo projekty. Część pracowników służb to zwykli kierowcy, a procentowo to mało który żołnierz jeździ na misje - większość pierdzi i chleje w koszarach. A przywileje mają wszyscy, nie tylko ci, co na misje jeżdżą.
I co najlepsze zdecydowanie łatwiej zostać księdzem, niż żołnierzem zawodowym, bo wymagania mniejsze. Ale każdy może próbować i jak przejdzie przez sito, to będzie z przywilejów korzystał.
@Taymishi spowodowane jest to urokami demokracji. A tak poważnie to, grupy wyznaniowe w większości europejskich państw mają jakieś przywileje - a Polska jest przecież ultrakatolicka i cały świat o tym wie, więc nie dziw się, że mamy w naszym prawie przekraczające logikę i zdrowy rozsądek przepisy dotyczące kościoła katolickiego. I za PiSu to się nie zmieni.
A co do żołnierzy, to chlać i pierdzieć w koszarach w wieku 60 lat można jak najbardziej :) Mamy czas pokoju, a wyjazdy na misje to rzadkość. Teraz nasze wojsko służy do paradowania pod pomnikami wg wytycznych pisu.
@falsen "A co do żołnierzy, to chlać i pierdzieć w koszarach w wieku 60 lat można jak najbardziej :)
Nie ma już koszarów
W wojsku nikt nie pije
To zniknęło x lat temu. Tak samo jak picie na komendach, w siedzibach straży czy innych służbach.
A w razie wojny / misji / stanu klęski żywiołowej / czegokolwiek innego gdzie wojsko będzie musiało zadziałać te 60 letnie dziadki i babcie założą na siebie ~~ 30 kg sprzętu i będą tak samo efektywni jak młodzi ludzi? raaaczej nie :D
Ja uważam, że wojsko powinno zostać przeszkolone i wspomagać policję na codzień. Bo tak to mamy ponad 100 tyś ludzi, którzy w sporej części tak naprawde nic konkretnego nie robią. Dać im pistolety, pałki gaz, przeszkolić z zakresu kodeksu wykroczeń i patrole piesze po miastach, by pilnować porządku. A siły policyjne kierować tam gdzie są potrzebne, zdarzenia, domówki, miejsca zagrożone i tak dalej.
No więc temat KK jest dla mnie prosty. Nie ma żadnej logicznej przesłanki, która by to uzasadniała.
@Taymishi "Nie ma już koszarów, W wojsku nikt nie pije, To zniknęło x lat temu. Tak samo jak picie na komendach, w siedzibach straży czy innych służbach." - a politycy są uczciwi i nie kradną...
"Nie ma żadnej logicznej przesłanki, która by to uzasadniała." - żadnej, którą byłbyś w stanie zrozumieć. Ale to żaden argument. Poza tym nie wychodź z założenia, że wszystkie przepisy muszą być logiczne, bo się nie raz jeszcze zdziwisz.
Już tłumacze
- Bo 80% zabrało mu państwo dużo wcześniej
- Ty też możesz
- Bo państwo zwraca kościołowi ziemie które wcześniej mu zabrało
- Możesz
Dziękuję
@0bcy w jaki sposób państwo zabrało coś księdzu?
Jakie niby ziemie państwo polskie zabrało kościołowi? O ile wiem to cała ziemia kościoła należy właśnie do państwa xd
@Taymishi A skąd się wziął fundusz kościelny? Powstał od tak bo ktoś lubi księzy? Prawda jest taka, że jak komuniści rządzili w polsce zabrali kościołowi cały majątek i prawie całą ziemię co zobowiązali się zwracać w podatku. PRL upadła my jako spadkobiercy PRLu dziedziczymy jego majątek ale i jego zobowiązania - państwo zamiast oddawać kościołowi pieniądze do ręki płaci za księzy ZUS... no ja osobiście bym wolał dostać 100% do ręki niż 80% na ZUS... zwłaszcza że księża płacą ZUS 2 razy... no ale mniejsza z tym.
Prosze sobie wyobrazić - ja zabieram panu siła cały pana majątek warty dajmy na to milion złotcyh, ale żeby nie było że jestem taki zły obiecuje panu że będę oddawał 1000 zł miesięcznie... no i przychodzi co do czego i mówię panu że... że w sumie to ja założyłem fundusz emerytalny to z tego 1000 zł co mam panu oddać oddam tylko 200 zł a 800 zł przełoże sobie z mojej prawej kieszeni do mojej lewej kieszeni i jak pan dożyje to panu oddam.
Jakby pan się poczuł? Jako ktoś oszukany i okradziony? czy jak szczęściarz któremu ktoś obcy funduje 80% emerytury? Bo właśnie tak wygląda sprawa z 80% ZUSi księzy - państwo zabrało pieniądze kościoło ci obiecało oddać a zamiast oddać przelewa z jednej swojej kieszeni do drugiej a ludziom nie przeszkadza to że panstwo księzy okradło tylko to że im w ogóle coś oddaje w jakiekolwiek postaci
@0bcy Fundusz kościelny powstał w czasach PRL-u jako rekompensata za odebrane Kościołowi nieruchomości. Nieruchomości Kościół już sobie odebrał i to z nawiązką. Jakim prawem więc istnieje jeszcze fundusz kościelny. Logiczne chyba, że skoro Kościół odzyskał nieruchomości to ten fundusz powinien być zlikwidowany, a tymczasem nie tylko istnieje ale jeszcze rośnie! Przecież to jet jawne okradanie społeczeństwa.
@sliko już odzyskał? Moge prosić o źródło? A co do nieruchomości - przecież nieruchomości to nie wszytsko, są jeszcze ruchomości i gotówka i wiele innych rzeczy.
No sytuacja jest słaba a wszytsko to przez rząd ateistó który kościołowi zabrał a teraz trzeba mu oddać - chcecie szukać winnych szukajcie wśród tych którzy kościołowi zabierali a nie w kościele któremu się zwraca
@0bcy państwo "zabrało" to co i tak należało do państwa. Kościół nie ma Swojej ziemi, jedyne to co dostali od nas. Natomiast nie wiem, gdzie ty widzisz biedę kościoła, bo u mnie w mieście kościół stoi co parę set metrów. Więcej kościołów jak biedronek. Za naszą kasę
@Taymishi
"państwo "zabrało" to co i tak należało do państwa."
Nieprawda. To tak jakby tobie państwo coś wzięło (np wypłąte) a ja bym powiedział że i tak ona należała do państwa więc nie widze w tym nic złego
"Kościół nie ma Swojej ziemi, jedyne to co dostali od nas."
Jeżeli ja dam tobie ziemie to jest to ziemia twoja czy moja?
"Natomiast nie wiem, gdzie ty widzisz biedę kościoła, bo u mnie w mieście kościół stoi co parę set metrów. Więcej kościołów jak biedronek."
Gdzie ja powiedziałem że widzę biede kościoła? Ja powiedziałem, że panstwo zaciągnęło u kościoła zobowiązania i teraz ja spłaca.
"Za naszą kasę"
Zgadza się - najpierw państwo zabrało kościołowi by "ufundować" różne rzeczy dla ludu (np darmowe wakacje itp) w zamian za co zobowiązało się ściągać od tego ludu podatki by zwrócić kościołowi to co mu wcześniej wzięlo.
@0bcy dla mnie kościół powinien być utrzymywany wyłącznie przez wiernych. Czemu innym wyznaniom nie dajemy dofinansowań? Poza tym, ilość pieniędzy jakie kościół i ludzie około kościelni aka Rydzyk dostają od państwa, jest absurdalna liczona w miliardach. Zatem albo jedno, albo drugie.
Już nie wspominam że PRL wpędził w ubóstwo miliony ludzi, i jakoś tym ludziom odszkodowania nikt nie płaci
@Taymishi
"dla mnie kościół powinien być utrzymywany wyłącznie przez wiernych. Czemu innym wyznaniom nie dajemy dofinansowań?"
Ze co? Jest wręcz przeciwnie - za PRLu został okradziony TYlko kościół katolicki a odszkodowania dostają wszystkie związki wyznaniowe (dlatego swojego czasu rosło ich jak grzybów po deszczu)
"Poza tym, ilość pieniędzy jakie kościół i ludzie około kościelni aka Rydzyk dostają od państwa, jest absurdalna liczona w miliardach. Zatem albo jedno, albo drugie."
Tyle że chyba myli pan to co kościół "zarabia" z tym co się kościołowi oddaje.
Weźmy np takiego zwykłego generała - jeżeli mamy generała w wojsku i ten generał pełni funkcje generała dostaje wypłate jako generał to są to pieniądze wydane na obronnośc prawda... a jak ten sam generał ma te same uprawnienia i wykonuje te same czynności... ale do tego ma święcenia... to już nagle się okazuje że nie są to wydawane pieniadze na wojsko tylko na "dofinansowanie kościoła" ^^
Wie pan, kiedy mowa o zwracaniu pieniędzy mówmy o tych zwracanych - jeżei jakiś matematyk uczy matematyki to jest to kasa na edukacje, ale jeżeli jakiś katecheta dostaje pieniądze za nauczanie religii to nagle się okazuje że jest to "dofinansowanie kościoła". No bądźmy poważni.
"Już nie wspominam że PRL wpędził w ubóstwo miliony ludzi, i jakoś tym ludziom odszkodowania nikt nie płaci"
Zgadzam się - z tego co wiem to chyb tylko 15% zwykłych ludzi dostało odszkodowania - jednak to że mało ludzio dostało odszkodowania nie jest argumentem za tym aby nikt inny nie dostawał
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
25 lipca 2020 o 12:06
@LeClerc2 klub sportowy daje rozwój dla dzieci. Sport to zdrowie i możliwość zarobku, są mistrzostwa sportowe, sport przekłada się na prestiż państwa. Jest wiele plusów których kościół nijak nie ma :) sportowcy to reklama dla kraju.
Związki zawodowe jak najbardziej z kasy swoich ludzi. Z jakiej racji górnik ma płacić na nauczyciela lub na odwrót.
Co do socjalu, powinien zniknąć. Z małymi wyjątkami, ale żadnego socjalu dla nierobów.
Chodzi o to że kościół nic dla państwa nie robi. Niczego nie daje. Jedynie bierze.
@0bcy ja mówię o tym że państwo DAJE pieniądze na rzecz kościoła. Lub na PRYWATNE uczelnie Rydzyka. Przypominam, że mają zerowy poziom. Nie wygrywają żadnych konkursów. I to są ogromne pieniądze.
Co do wojska to powie mi pan po co kapelanowi stopień generała? Kapelan nie dowodzi kapelanami. Kapelan podlega pod dowódcę jak każdy inny żołnierz. Kapelan w wojsku jest od razu oficerem. Czemu? Nikt nie umie tego logicznie wyjaśnić :)
Katecheta jest w szkole i jest nauczycielem. Więc dostaje pieniądze za swoją pracę, robi ja na rzecz kraju. A ksiądz jest księdzem. Kościół nalezy do Watykanu.
Wspieranie finansowe kościoła nie daje żadnych wymiernych korzyści dla kraju, rozwoju, nauki, medycyny, czy czegokolwiek. Kościoły powinny być finansowane przez wiernych. Zgadzasz się żeby potrącali ci nie wiem 1% pensji. Czy ileś tam. I tyle.
@Taymishi
- Jeżeli mówimy o tych pieniadzach co państwo daje to zgadzam się - państwo nie powinno dawać - tyle że państwo nie powinno dawać NIKOMU a nie tylko kościołowi. Mówi pan tak jakby tylko kosciół dostawał kase tymczasem dostaje ją masa rzeczy - kase dostają rózne związki i rózne organizacje a nikt nie powinien dostawać kasy - stawianie problemu że "jest źle bo kościól dostaje" w ogóle nie oddaje istoty problemu - problem brzmi "jest źle bo wszyscy dostają", jeśli tylko kościół przestałby dostawać niewiele by się zmieniło
- No ja mówie o tym jak niektórzy liczą pieniądze wydawane na kościół. Już nie pamiętam nazwiska ale mamy generała który ma żołnierską emeryture generała a do tego ma święcenia. No to jego generalska żołnierska emerytura po zasłudze lat według niektórych wyliczeń jest liczna jako "dofinansowanie kościoła". To samo z resztą jest np z kulturą - jeżeli ministerstwo kultury uzna coś za zabytek i to naprawia to jest to kasa wudana na kulturę... no chyba że ministerstwo kultury uzna za zabytek jakiś kościółek i go wyremontuje to już to nie jest kasa wydana na kulture tylko "pieniądze na rzecz kościoła oddawane za darmo". Ja po prostu mówie by liczyć pieniądze sumiennie a nie bawić się w księgowość rostowskiego
- No ale zaraz - to jak ksiądz jest katechetą i uczy w polskiej szkole polskich dzieci to jego wynagrodzenie od którego zapłaci ZUS i PIT i które wyda w naszych sklepach liczymy jako "pieniądze przelewane kościołowi"?
Zgadzam się z tym, ż etylko wierni powinni utrzymywać kościół ale nie zgodze się z tym że nic nie daje - kościół jest jednym z fundamentów cywilizacji i jednym z jego podstawowych zadań jest patrzenie władzy na ręce i informowanie wiernych o tym który postępuje wbrew podstawowym zasadom etycznym czy cywilizacyjnym
@0bcy kościoł patrzy władzy na ręce? Proszę Cię.. xD nawet nie będę tego komentować. Państwo powinno inwestować. A nie dawać. Można dbać o zabytki kościelne, ale nie budować nowe kościoły za moje pieniądze :)
@Taymishi ja mówię o tym, że jednym z podstawowych zadań kościoła jest patrzenie władzy na ręce i komentowanie wszystkiego co robi.
A co do zabytków - zgadzam się - państwo nie powinno nic finansować i nikomu nie dawać pieniędzy w formie żadnych dotacji - nie powinno dawać ani na kościół, ani na kulturę, ani na sport, ani na edukacje, ani na służbę zdrowia i inne rzeczy.
@Taymishi xD
dobra - myślałem że rozmawiam z kimś kto ma poważne i przemyślane poglądy a nie "zabierzmy wszytskim i dawajmy tym co ja uważam że powinni dostać"
@Taymishi No ja akurat uważam, że mój kościół powinni utrzymywac TYLKO I WYŁĄCZNIE jego wyznawcy ALE jeśli tylko katolicy mają utrzymywać kościół katolicki to niech tylko kibice utrzymują sportowców, rodzice utzrymują nauczycieli, chorzy i ubezpieczeni utrzymują lekarzy itd.
No co to za sprawiedliwość że ja jako katolik mam utrzymywać 500 isnstytucji z którymi się nie znagzdam i z których nie korzystam a mój kościół już musze utzrymywać sam? Albo każdy płąci na każdego albo każdy płąci na to co uważa za potrzebne.
A co do i plusów kościoła - na dobry początek polecę ksiązke "Jak kościół katolicki zbudował zachodnią cywilizacje" może zacznie doceniać pan role kościoła bo naprawde mógłbym się rozpisać i do jjutra bym pisać nie skończył
@0bcy sport jest narodowy. Polskie drużyny. Polskie symbole. A przede wszystkim rozwój dla dzieci. Większy prestiż państwa. Możliwość rozwoju dla ludzi. Kościół nie ma niczego z tych powyższych. Nauczyciele to edukacja. Korzystałeś z niej. Ja z niej korzystałem i nasze dzieci będą korzystać. Edukacja jest przyszłością. Jest musem w obecnym świecie.
Ponownie kościół nie.
I tak dalej mogę wymieniać. Chociaż dla mnie okej. Mógłbyś zrzec się finansowania ze swojej pensji policji / służby zdrowia czy dowolnej innej budżetowej instytucji ale wtedy nie możesz zadać od niej niczego :)
@Taymishi Co do drugiego akapitu przecież tak powinno być. No ja akurat na policje bym płacił, jednak troche szkoda płacić mi z żoną 12000 zł rocznie na NFZ, wolałbym zamiast tego dopłacić opłacić ubezpieczenie prywatne jednak nie mam takiej możliwości bo państwo siła zabiera nam 12 tysięcy na NFZ każdego roku... i już na prywatne troche droższe a o wiele lepsze mnie nie stać... nas byłoby stać na płacenie za prywatną opiekę 15 tysięcy rocznie ale już nas NIE stać na płacenie 15 tysięcy za opiekę a potem jeszcze raz 12 tysięcy za to za co już zapłaciłem.
No ale nie uważa pan że właśnie tak powinno być? Nie chce płacić na muzea to nie płace na muzea ale za to jak chce wejść to po prostu kupuje bilet? Nie chce płacić na telewizje państwową to nie place na telewizje państwową i po prostu jej nie odbieram? Nie chce płacić na oś to na to nie płace i z tego nie korzystam... przecież to jest naturalne logiczne i oczywiste, a ludzie traktują to jak wielkie odkrycie.
Co do pierwszego akapitu - No ja z pana zdaniem się nie zgadzam, według mnie kościół daje to wszytsko i do tego daje dużo więcej. Ale nie o to jest spór - pan uważa, że na kościół pieniądze nie powinny iść z podatków (i tu się zgadzam) ale na inne rzeczy już tak (bo pan uważa że są pożyteczne) - a co jeżeli ja uważam odwrotnie? Że kościół jest pożyteczny a państwowa edukacja robi więcej złego niż dobrego? Czy nie powinno być tak że każdy docenia to co według niego jest dobre i za to płaci? Dlaczego mamy zmuszać jednych do fundowania tego co jest dobre według drugich?
Dlaczego ja mam płącić nie na to co chce tylko na to co pan chce a pan może płacić na to co sam chce mając gdzieś to o czym ja mówie? Czy nie lepiej by było by każdy płacić na to co chce płacić i na to co uważa za pożyteczne?
Jeśli ja coś uważam za bezużyteczne to na to nie płące a jeżeli pan coś uważa na bezużyteczne to pan na to nie płaci.. co w tym złego? Bo jeszcze ktoś będzie miał inne zdanie niż pan i tek co by pan chciał nie dostanie cudzych pieniędzy?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
4 razy.
Ostatnia modyfikacja:
27 lipca 2020 o 11:45
Skoro jesteśmy tacy sami to dlaczego przedsiębiorca w Polsce kupuje BMW za 170 tys zł bo vat odliczy i "wrzuci" w koszty a ja jako pracownik za identyczne BMW musze zapłacić 240 tys zł.... Dlaczego przedsiębiorca jadąc na wakacje tankuje paliwo w kwocie netto bo vat odliczy no i wrzuci w koszty.. A ja musze płacić w kwocie brutto... Dlaczego przedsiębiorca kupuje quada, komputer, drukarkę, a nawet tv do domu za kwotę netto bo wrzuci w koszty i odliczy vat a ja tego zrobić nie mogę... Nie ma sprawiedliwości na świecie
@globus0024 Dlatego że ustawodawca uważa Ciebie za debila i to przedsiębiorca musi za Ciebie placić zusy srusy i podatki a po za tym coś się koledze pomyliło, na firmę nie można odliczyć w całości samochodu osobowego. No chyba że się prowadzi ewidencję przebiegu :) Tylko jeśli ktoś ma kasę to ma w d... zwrot vatu, woli święty spokój
@poprostualex mój wujek kupił córce samochód w ten sposób, że zatrudnił ją jako swojego kierowcę (że niby wozi go do pacjentów na wizyty domowe i jeździ mu po sprzęt itp), auto wziął na swoją firmę wrzuciwszy to w koszta, i to samo robią z paliwem, bo kuzynka zawsze tankuje na fakturę
@globus0024 bo to BMW wykorzystuje w większości przypadków służbowo i opłaca w 90% emeryture twoich rodziców/dziadków. Do tego opłaca też budowe dróg, po których jeździsz i budowe szpitali, w których sie leczysz. Poza tym jak kupi quada to na własne ryzyko, bo może przyjść smutny pan z us, który nałoży na niego za to kare 10 razy większą niż wartość quada. Musisz zrozumiec, że większość z tego co widzisz jak wyjdziesz z domu jest oplacone z pieniędzy tych złych przedsiębiorców, bo twoje podatki to tylko kropla w morzu tego co placi pracodawca.
Uuu.. A to nowość bo o ile dobrze wiem to np płatnikiem vatu jest konsument. Tylko ze pracodawca po drodze moze sobie część tego podatku przytulić w postaci zwrotu za quada, kosiarkę czy BMW... A płatnikiem podatku PiT jest pracodawca ale potrąca go z pensji pracownika... Więc w sumie to pracownik płaci podatek od swojego wynagrodzenia.
Pracodawca jest jedynie płatnikiem podatku dochodowego.. Który to dochód przeważnie wypracowują mu pracownicy.... Co do np dróg to podatek drogowy płacimy wszyscy w paliwie.
. Za wyjątkiem firm transportowych które są gnębione od lat podatkami drogowymi w innej postaci... Takze w mit Polskiego pracodawcy jako tego uciemięzonego płatnika utrzymującego wszystko w tym kraju juz coraz mniej osób wierzy... Bo to my wszyscy na to pracujemy... Pracodawca nie zatrudnia pracownika zeby zmniejszyć bezrobocie i zeby ktoś miał pracę.. Zatrudnia go dlatego ze jest mu potrzebny.
Zatrudnia go po to zeby mu wypracowywał zyski... I to my wszyscy pracujemy na podatki... A i na podatek dochodowy który płaci pracodawca... I skończcie juz drodzy biznesmani z teorią zbawców gospodarki... Którą szerzyliście głównie w latach 90tych... W dodatku gnojąc pracownika mówiąc... "ciesz sie ze masz robotę bo jak by nie ja to byś nie miał z czego zyć" bo to był stały tekst pracodawców w latach 1989-2006
@globus0024 poczytaj sobie w internecie jak nie znasz zadnego przedsiębiorcy. Polski przedsiębiorca płaci (w przypadku firm produkcyjnych) około 30 różnych podatków, nie będe wszystkich wymieniał bo wszystkich nie znam. Pit i Cit to tylko wierzchołek góry lodowej.
+ nie tylko firmy transportowe płącą podatki od transportu, a każda firma, która zajmuje się deystrybucją swojego towaru
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 sierpnia 2020 o 16:04
zmartwie cie kolego prowadzacy krucjate z Kosciolem ze jest jeszcze wiele innych zawodow i profesji ktore maja przywileje a Ty nie. Np sa tacy co ida szybciej na emeryture a Ty nie. Sa tacy co nie musza placic za bilety w transporcie publicznym a ty musisz. Sa tacy ktorzy moga jezdzic po drogach z sygnalem uprzywilejowanym nie przestrzegajac przepisow a Ty musisz je przestrzegac!
bronisz na siłe te czarną mafie niema dla nich wytłumaczenia tłumaczy sie winny każdy powinien płacić i oddawać jednakowe pieniądze do różnych instytucji i potem emerytura także niezależnie od stanowiska emerytura jest jednakowa jak w czechach
#NieWierzBzdurom Wszyscy duchowni płacą zryczałtowany podatek dochodowy od działalności duszpasterskiej. Duchowni zatrudnieni na etat (np. w szkole) płacą normalny podatek dochodowy, a instytucje prowadzące działalność gospodarczą odprowadzają podatek CIT, PIT, VAT. Co więcej Kościół obciąża budżet finansując liczne przedszkola, szkoły, dzieła charytatywne czy ochronę zabytków i dzieł sztuki.
1. Model biznesowy kościoła wygląda trochę inaczej. Z samego statutu czy charakteru nie jest nastawiony ściśle na zysk. Praktyka bywa różna ale i koszty są inne. Remont kościoła to nie jest koszt farby i gruntu, ale znacznie więcej. Wracając w Polsce mamy wiele różnych grup, i rodzajów działalności, np są rolnicy objęci KRUSem. Dlaczego nie mają być tak samo pod ZUSem jak wszyscy inni. Przecież to normalni przedsiębiorcy. No cóż takie mamy prawo, które rozróżnia wiele rodzajów działalności w tym związki wyznaniowe i umowę o powołanie.
2. I znów wracamy do rolników. Czemu tylko rolnik może kupić działkę rolną a ja nie? Czemu muszę mieć odpowiednie wykształcenie? To jest pozostałość z dawnych lat i ustrojów, gdzie nie możesz kupić ziemi, albo nie możesz sobie budować domu na działce rolnej. Ale zamiast znosić ten przywilej kościołowi to nadał bym go wszystkim obywatelom Polski.
3. Nie widziałem tego zapisu w prawie polskim, wskażesz mi go? Chyba że to jest taki domysł na zasadzie widziałem jak jeden Ukrainiec ukradł coś ze sklepu i nie poniósł konsekwencji, wniosek wszyscy Ukraińcy mogą bezkarnie nas okradać. Nie, to że zdarzył się jakiś jeden czy parę przypadków to jest dowód na korupcję a nie na przywileje. Druga sprawa, że czasami jest to związane z historią, kiedy ta ziemia należała do kościoła, ale została bezprawnie zabrana.
4.Nie wiem czy kiedykolwiek pracowałeś, ale ja w każdej swojej pracy rozmawiałem o polityce. Wiele firm uznaje jakieś ideologie, np telewizje, radio, wszelakie kanały na mediach społecznościowych, pisarze, muzycy, poeci, ale także nowe zawody jak youtuberzy czy blogerzy. Jest mnóstwo zawodów agitujących politycznie, niektórzy mają nawet to w statucie.
Bo to jest katoland, mają konkordat podpisany i mogą wszystko albo prawie wszystko i przywilejów jak od Bałtyku do Tatr.
@Pasqdnik82 W katolandzie katolicy tworzą budżet gdyż to oni płacą najwięcej podatków.Innych wyznań i ateistów jest mało więc to katolicy wkładają najwięcej do budżetu państwa.To oni wybierają władze w Polsce.
@stanbo W Katolandzie Polacy tworzą budżet. Więcej, tworzą go ludzie pracujący/posiadający firmę. Kościół jest pasożytem znacznie gorszym, niż typowa, patusowata rodzina, której jedynym wkładem do budżetu jest czteropak żubra kupowany codziennie przez Sebę. Oczywiście za kasę z Mops-u.
Jest taki bardzo prosty sposób na sprawdzenie, jak to z tym katolicyzmem jest. Należy odciąć całkowicie Kościół od narodowej kasy, a jego utrzymanie przerzucić na tych "prawdziwych katolików". Ciekawe, ilu z tych rzeszy prawdziwych Polaków/katolików byłoby skłonnych dawać własną kasę w momencie, gdyby takie składki były dobrowolne. Niestety, ale KK jest jednym z głównych przyczyn naszego cofania się do mentalnego Średniowiecza i ekonomicznej ruiny.
@Pasqdnik82 Trzeba było uczyc sie na ksiedza i isc do seminarium
@detruxo Wiesz, akurat jakoś mi nie po drodze z tym, by wciskać ludziom ciemnotę i brać za to pieniądze
Państwa polskiego nie stać na takie rozwiązanie, bo musiałby oddać Kościołowi całe zagrabione mienie, gdyby miał przestać go finansować, łamiąc tym samym konkordat
@masterofreal
Czemu miałby? Czerwoni dawali, po 89' też i następni, m. in. żeby swoje kieszenie napchac
Serio pytasz poważnie, czemu prawem własności zagrabione mienie Kościoła należy do niego? Zapytam w ten sam sposób, jak kiedyś ktoś Ci dom okradnie i będziesz chciał odzyskać swoje rzeczy. Prawo własności jest jednym z podstawowych praw człowieka, niezależnie od jego wyznania, więc jeżeli coś należy do danej osoby czy jednostki (parafii, diecezji), to do nich należy i kropka. Jeżeli uważasz inaczej, to i tak nie ma o czym dyskutować z komunistą, bo "z głupotą nie należy dyskutować, przed nią się trzeba bronić"
@masterofreal Sprawa chyba nie jest tak jednoznaczna. Bo ciekaw jestem rezultatów, gdyby zestawić to zagrabione mienie z tym, co kk otrzymał od kolejnych rządów w ciągu ostatnich 30-tu lat. Co chwila słychać o kolejnych hektarach, które klechy otrzymują za "Bóg zapłać" albo ułamek wartości.
To mienie dalej by na siebie zarabiało, więc te wypłaty się nie skończą nigdy, nie ma co liczyć na to. Znaleźć w necie wyliczenia, ile tego jest, czy sam sobie poradzisz?
@masterofreal Znajdź proszę, będę wdzięczny :)
Pierwszy z wielu wynik w Google: https://www.rp.pl/artykul/550009-Kosciol-odzyskal-o-polowe-hektarow-mniej--niz-stracil-w-PRL.html
@masterofreal Dziękuję! :)
Skoro to same profity to zostań księdzem. Kto ci tego broni?
@Bimbol Może woli seks z kobietami po prostu a młodzi chłopcy go nie pociągają, nie pomyślałeś?
@Bimbol chodzi o tak zwaną sprawiedliwość społeczną - ups... przecież ona nie istnieje ;)! XXI wiek, świeckim państwem rządzi kościół - nic dodać nic ująć.
@allmaechtig @Pani_Misia_Kocia
Powtarzacie tylko za innymi to co teraz modne. Żałosne tak jak ten demot.
@Bimbol Ale w domu generalnie wszyscy zdrowi?
@Bimbol Co jest żałosnego w democie? Że to prawda? Że Krk okrada Polskę za przyzwoleniem władz? Że sukienkowi mają przywileje na jakie żadna inna organizacja w Polsce nie może liczyć? Że są bezkarni w każdym aspekcie życia?
@cysiek63
Krk był korumpowany przez polityków od początku III RP. Powód prosty, podlizując się kościołowi politycy chcieli zagarnąć część poparcia i autorytetu jaki miał kościół za komuny. To się oczywiście zmienia, kościoły pustoszeją, zmienia się nastawienie społeczeństwa, zwłaszcza wśród młodych. Krąży wiele mitów o kokosach jakie zarabiają księża i o tym jak mają zajebiście. Wiele osób bezmyślnie przykleja każdemu księdzu łatkę pedofila bez wnikania czy zasłużył czy nie - przykład masz powyżej, w pierwszej odpowiedzi jaką dostałem od @allmaechtig.
@Bimbol KrK był korumpowany przez polityków znacznie wcześniej, a w historii najnowszej niemal przez cały okres PRL. Przecież PZPR wynegocjowała z Wyszyńskim uznanie przez Watykan polskiego rządu na uchodźstwie za nielegalny i przewodniej roli PZPR w Polsce w zamian za nieruchomości na ziemiach odzyskanych i grunty pod budowę świątyń na reszcie terytorium.
A co do przyklejaniu każdemu księdzu łatki pedofila, to nie o to chodzi. Jasne że nie każdy ksiądz to pedofil, ale każdy ksiądz w pewnym sensie jest współwinny pozostając w szeregach tej organizacji, która pedofilów chroni i prześladuje ofiary w sposób zorganizowany i systemowy.
@Bimbol Mam kilku przyjaciół księży. I wiem jak żyją. jedni lepiej inni gorzej.Ja piszę ogólnie o Krk jako instytucji. Poza tym piszesz prawdę. To co się dzieje to sprawka polityków. Rozpuścili KRK w Polsce.
@Bimbol wiesz ile ksieza placa podatku dochodowego? Od 440zł do 1559 zł zryczaltowanego podatku KWARTALNIE, w parafiach powyzej 20.000 ludzi! Czaisz, kwartalnie!
Plus, wystarczy, ze zadeklaruja, ze dochod przeznajaczaja na cele np. religijne i bum - podatku placic nie musza! Nawet od hotelu czy restauracji!
W 2014 fundacje i firmy kontrolowane przez kosciol katolicki wplacily do kasy panstwa w formie podatku CIT UWAGA UWAGA, BEBNY... 78 tysięcy złotych
@Bimbol Czyli zachęcasz by zostać księdzem dla przywilejów finansowych i chrzanić wiarę i całą otoczkę?
@ciomak12 tacy już byli: Przeszczep i Baryła założyli Kościół Goszenia Dobrej Nowiny. Siedzibę mieli w barze, z którego ściągali haracz. Ale to byli detaliści
@Xar Chciałem zauważyć, że kasa, która trafia do księdza jest już opodatkowana. Zapłaciłem pit, cit, VAT i ZUS. Jeśli mu cokolwiek dam to daję to z własnej i NIEPRZYMUSZONEJ woli. Chyba jest to lepsze niż obowiązkowy 1% na kościół tak jak w Niemczech?
@Buka1976 Dlaczego kler dostaje białej gorączki na dźwięk słów "podatek wyznaniowy"? - przecież gdyby było 95% procent katolików w Polsce, to zrzutka po kilkanaście złotych miesięcznie z nawiązką wystarczyłaby na wszelkie kościelne wydatki. Obyło by się bez tacy, bez płacenia za śluby, pogrzeby, zbierana pieniędzy po kolędzie. Przecież takie rozwiązania funkcjonują od dawna w Europie, min. w Niemczech. Dlaczego Episkopat tego nie wdroży? - bo wiedzą ilu jest naprawdę katolików, a ten podatek to doskonale ujawnia - można to oszacować na około 20%, łącznie z kadrą, z ostrą tendencją zniżkową w następnych latach, gdy ludzie zobaczą ile muszą płacić za gusła i czary
@sliko To, że nie jesteś katolikiem to nie oznacza, że podatek znika. Podatek jest! Tylko idzie do kasy państwa jeśli określisz siebie jako niewierzący. A tak masz wybór dam albo nie dam. Podziwiam cię za to, że pomimo iż jesteś niewierzący chcesz się dobrowolnie opodatkować. Tylko dlaczego ja muszę za to płacić? Ja obecnie dam na tacę lub nie dam na tacę. Mam wybór.
@Bimbol Widać że w życiu n ie zarobiłeś ani złotówki :) więc albo jesteś dzieckiem na utrzymaniu rodziców, albo bezrobotną żona na utrzymaniu męża?
@ciomak12
Autor demota "chrzani wiarę i całą otoczkę" , a widzi tylko przywileje finansowe. Może spróbować, chociaż wątpię by to było w jego zasięgu. Seminarium duchowne to jednak jest szkoła wyższa i trzeba mieć maturę.
@Buka1976 to kolejne kłamstwo powtarzane w kościołach. Wiele lat temu na Śląsku zaczęły się wyjazdy do pracy w Niemczech. Na miejscu pytano ich o wyznanie. Prawie wszyscy zadeklarowali, że są katolikami, ale tylko do pierwszej wypłaty, gdy przekonali się ile wynosi podatek
@Bimbol Tylko to nie jest sytuacja gdzie np pracujesz jako hydraulik czy elektryk na etacie i mówisz mu załóż własną firmę jak Ci nie pasują ile zarabiasz i jak z Ciebie zdzierają.
To może jeszcze zachęć go, że będzie miał darmowe wino i wafle? To, że ktoś narzeka w to jeszcze w sposób bzdurny na księży to jedna, rzecz. Ale że Ty mówisz mu zostań księdzem to sam sugerujesz, ze z jego podejściem nie widzisz żadnych przeszkód. A matura w dzisiejszych czasach to jest śmiech na sali. Studia "WYŻSZE" ma już ponad 50% społeczeństwa.
@sliko Mieszkałem, płaciłem. Nie szło na kościół to szło na państwo. Nie oszukuj się. Potrącają 1% ale w przypadku ateisty wspomagają instytucje dobroczynne. I nie kościół powtarza tylko takie matoły które coś słyszały ale nie płaciły.
@ciomak12
Trafiłeś w sedno: narzeka w bzdurny sposób, dokonując dzikich uogólnień na wszystkich księży nie mając zbyt wielkiej wiedzy o temacie. Ciebie to nie drażni? Bo mnie tak.
@Bimbol Nie wiem co mnie drażni bardziej, jego komentarz czy Twoja odpowiedź.
@Buka1976 potwierdzam słowa @sliko, mój mąż pracuje w Niemczech i jest dokładnie tak jak mówi sliko - funkcjonuje oficjalny podatek wyzbaniowy, niewierzącym nie odbijają tego podatku w ogóle.
@Pani_Misia_Kocia Otóż to, opodatkowali by ich w końcu... no i opłaty od uczęszczających a nie wszystkich jak leci....
Bo wszyscy są równi... ale oni równiejsi...
1. 2. 3. Bo to normalne przywileje dla związków wyznaniowych w Polsce?
4. Nigdy nie słyszałam, żeby u nas agitowano politycznie.
@kea1111 i uwazasz,ze to jest nomalne,ze zwiazki wyznaniowe maja takie przywileje?
@Xar Uważasz za normalne, że wiele zawodów ma zaj* przywileje? Politycy, sędziowie, mundurowi itd.?
@kea1111 https://www.money.pl/gospodarka/polityka-na-jasnej-gorze-wicepremier-emilewicz-przemawia-z-ambony-6523862982494337a.html
@zlatko23 a sądzisz,że jesteś w stanie pracować jako mundurowy 45 lat? Życzę powodzenia xd
@Taymishi Nie masz obowiązku ciągnąć do emerytury jako mundurowy. Znam paru na mundurowej emeryturze i żaden na tej emeryturze nie siedzi w domu wyczerpany pracą, tylko pracuje dorabiając sobie gdzieś indziej. To po co ta emerytura? Emerytura to świadczenie dla osób, które NIE SĄ W STANIE wykonywać ŻADNEJ pracy z powodu osłabienia organizmu wywołanego WIEKIEM. A to co teraz jest nazywane emeryturą to jakaś parodia tego czym emerytura kiedyś miała być.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 25 lipca 2020 o 0:06
@milamber84
Spójrz na ratowników. Oni nie mają szybszej emerytury. I masz w zawodzie osoby ok. 60 roku życia. Są to osoby z niesamowitym doświadczeniem i wiedzą. Idealni nauczyciele dla świeżaków. Ale chciałbyś być ratowany w stanie zagrożenia życia przez starszego pana? Tak jak wspomniałem, nie ujmuje tym ludziom profesjonalizmu. Ale w pewnym wieku, Twój organizm staje się niepewny. Kontuzja na akcji i trzeba czekać na drugi zrm.
@milamber84 i dlatego dzisiaj na plaży widziałem woprowca, który miał z 55-60 lat. I taka osoba ma ratować moje życie? Policjant, strażak, ratownik to niestety zawód który możesz wykonywać do pewnego stopnia. A później powiesz "mogą być nauczycielami" jak? Zza biurka? Nie ma tylu etatów na szkołach. Moim zdaniem tak jak im teraz zrobili, że mają 25 lat pracy a 31 lat to pełnej wysługi to bardzo dobre rozwiązanie, bo 15 lat było faktycznie poklosiem prlu.
@Xar
Ja nie komentuję, czy to normalne, czy nie. Odnoszę się tylko do stanu faktycznego.
Bo ludzie nie gonią i nie mają konkurencji. Pozatym nie trzeba u nas murzynów , ludzie sami ciemni jak murzyńskie jaja.
Podobnie starozakonni mają.
I inne związki wyznaniowe.
to bezpardonowy atak na kościół!
Podziękujcie tym co podpisali konkordat (Aleksander Kwaśniewski)
Potem wszyscy bali się ruszyć ten temat by kościół nie zwrócił się przeciw nim.
Nie liczcie że PiS tu coś zmieni.
@ironidem gdyby nie kościół to PIS stracił by 90% wyborców, także na pewno coś zmienią, ale z korzyścią dla kościoła w podzięce
@ironidem Ostatnio zdarzyło mi się poszukać Konkordat i widziałem same przywileje dla kasty duchownej i żadnych obowiązków, zastanawiam się jak takie coś mógł ktoś podpisać.
bo przez lata kazdy kto zadawal takie pytania byl pietnowany jako komunista zyd albo antyklerykal wojujacy z kosciolem
@mieteknapletek Nie bronię kościoła, ale takie pytania słyszę od co najmniej 15 lat.
@johnyrabarbarowiec
ani ja nie zamierzalem w swojej wypowiedzi go atakowac
tego typu pytania padaly znacznie wczesniej, ale przez lata kazdy kto je podnosil byl oskarzany o atakowanie kosciola
zauwaz tez ze zadna z wiekszych partii nie odwazyla nic w tej materii zrobic, bo zdaja sobie sprawe z tego kto w polsce rozgrywa karty
Równi i równiejsi! Co wolno wojewodzie to nie Tobie smrodzie.
Powiedzenia autentyczne jak nigdy wcześniej.
a kto ci broni być księdzem?
@falsen uczciwość
@sliko uczciwość względem siebie, bo ksiądz powinien być porządny, a ty nie jesteś? czy inna jakaś?
@falsen z tego co wiem księdzem powinno się być ze względu na powołanie a nie pieniądze, przynajmniej kiedyś tak gadali
@falsen każdy ksiądz jest kłamcą, żyjącym z oszustwa, wykorzystującym starsze osoby, którym często nie starcza na leki i żywność. Niektórzy dodatkowo krzywdzą dzieci, a większość pozostałych to ukrywa
@falsen a to chyba księdzem powinno się zostawać ze względu na powołanie, a nie na kasę.
Poza tym gdzie tu jest równość? Z jakiej racji mają mieć takie uprawnienia?
@falsen aha, czyli trzeba być księdzem żeby mieć wszystkie przywileje. Troche to głupie zważając na fakt, ze Polska jest krajem świeckim i kazdy powinien być równy wobec prawa.
@LeClerc2 https://wiadomosci.wp.pl/proboszcz-powiesil-sie-na-chorze-wikary-na-klamce-o-samobojstwach-ksiezy-w-polsce-sie-milczy-6280381024311425a
@justbecouse nie słuchaj wszystkiego, co gadają. Nauczycielem też się powinno być z powołania, a tymczasem tak i księża, jak i większość nauczycieli to wynik braku innej opcji zawodowej po ukończonej głupio wybranej szkole. Ot i tajemnica.
@Taymishi gdzie równość? ano tu: księdzem może zostać każdy i korzystać z przywilejów.
@falsen ale czemu mają mieć takie przywileje? Co za tym przemawia?
Przykład Służb - praca w stresie = szybsza emerytura, bo bardziej wyniszcza organizm
Przykład wojska - praca na misjach bojowych, pod ostrzałem, jeszcze szybsza emerytura, bo ekstremalnie wyniszcza organizm.
A co przemawia za przywilejami księdza?
@Taymishi treść ustawy przemawia. nie rozmawiamy o tym, czy to ma sens, tylko czy jest dostępne dla wszystkich. A stres zawodowy nie jest zarezerwowany tylko dla służb i wojska - dotyczy większości stanowisk kierowniczych przy dużej liczbie podwładnych i dużej odpowiedzialności za grube finansowo projekty. Część pracowników służb to zwykli kierowcy, a procentowo to mało który żołnierz jeździ na misje - większość pierdzi i chleje w koszarach. A przywileje mają wszyscy, nie tylko ci, co na misje jeżdżą.
I co najlepsze zdecydowanie łatwiej zostać księdzem, niż żołnierzem zawodowym, bo wymagania mniejsze. Ale każdy może próbować i jak przejdzie przez sito, to będzie z przywilejów korzystał.
@falsen no ale ja się pytam czym to jest spowodowane. Czemu ta grupa zawodowa ma mieć przywileje, co za tym przemawia poza widzimisię ustawodawcy?
Nie służą dla kraju, nie wnoszą obecnie nic. A jedynie wyciągają. Zatem za co przywileje?
Zaś co do żołnierzy to wyobrażasz sobie 60 letniego żołnierza? :-D a nie każdy może być szkoleniowcem
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 sierpnia 2020 o 18:19
@Taymishi spowodowane jest to urokami demokracji. A tak poważnie to, grupy wyznaniowe w większości europejskich państw mają jakieś przywileje - a Polska jest przecież ultrakatolicka i cały świat o tym wie, więc nie dziw się, że mamy w naszym prawie przekraczające logikę i zdrowy rozsądek przepisy dotyczące kościoła katolickiego. I za PiSu to się nie zmieni.
A co do żołnierzy, to chlać i pierdzieć w koszarach w wieku 60 lat można jak najbardziej :) Mamy czas pokoju, a wyjazdy na misje to rzadkość. Teraz nasze wojsko służy do paradowania pod pomnikami wg wytycznych pisu.
@falsen "A co do żołnierzy, to chlać i pierdzieć w koszarach w wieku 60 lat można jak najbardziej :)
Nie ma już koszarów
W wojsku nikt nie pije
To zniknęło x lat temu. Tak samo jak picie na komendach, w siedzibach straży czy innych służbach.
A w razie wojny / misji / stanu klęski żywiołowej / czegokolwiek innego gdzie wojsko będzie musiało zadziałać te 60 letnie dziadki i babcie założą na siebie ~~ 30 kg sprzętu i będą tak samo efektywni jak młodzi ludzi? raaaczej nie :D
Ja uważam, że wojsko powinno zostać przeszkolone i wspomagać policję na codzień. Bo tak to mamy ponad 100 tyś ludzi, którzy w sporej części tak naprawde nic konkretnego nie robią. Dać im pistolety, pałki gaz, przeszkolić z zakresu kodeksu wykroczeń i patrole piesze po miastach, by pilnować porządku. A siły policyjne kierować tam gdzie są potrzebne, zdarzenia, domówki, miejsca zagrożone i tak dalej.
No więc temat KK jest dla mnie prosty. Nie ma żadnej logicznej przesłanki, która by to uzasadniała.
@Taymishi "Nie ma już koszarów, W wojsku nikt nie pije, To zniknęło x lat temu. Tak samo jak picie na komendach, w siedzibach straży czy innych służbach." - a politycy są uczciwi i nie kradną...
"Nie ma żadnej logicznej przesłanki, która by to uzasadniała." - żadnej, którą byłbyś w stanie zrozumieć. Ale to żaden argument. Poza tym nie wychodź z założenia, że wszystkie przepisy muszą być logiczne, bo się nie raz jeszcze zdziwisz.
bo to je*ana mafia która jeśli będziesz jej właził w dupę namówi swój "elektorat" żeby na ciebie głosował.
Kościół to mafia
Już tłumacze
- Bo 80% zabrało mu państwo dużo wcześniej
- Ty też możesz
- Bo państwo zwraca kościołowi ziemie które wcześniej mu zabrało
- Możesz
Dziękuję
@0bcy w jaki sposób państwo zabrało coś księdzu?
Jakie niby ziemie państwo polskie zabrało kościołowi? O ile wiem to cała ziemia kościoła należy właśnie do państwa xd
@Taymishi A skąd się wziął fundusz kościelny? Powstał od tak bo ktoś lubi księzy? Prawda jest taka, że jak komuniści rządzili w polsce zabrali kościołowi cały majątek i prawie całą ziemię co zobowiązali się zwracać w podatku. PRL upadła my jako spadkobiercy PRLu dziedziczymy jego majątek ale i jego zobowiązania - państwo zamiast oddawać kościołowi pieniądze do ręki płaci za księzy ZUS... no ja osobiście bym wolał dostać 100% do ręki niż 80% na ZUS... zwłaszcza że księża płacą ZUS 2 razy... no ale mniejsza z tym.
Prosze sobie wyobrazić - ja zabieram panu siła cały pana majątek warty dajmy na to milion złotcyh, ale żeby nie było że jestem taki zły obiecuje panu że będę oddawał 1000 zł miesięcznie... no i przychodzi co do czego i mówię panu że... że w sumie to ja założyłem fundusz emerytalny to z tego 1000 zł co mam panu oddać oddam tylko 200 zł a 800 zł przełoże sobie z mojej prawej kieszeni do mojej lewej kieszeni i jak pan dożyje to panu oddam.
Jakby pan się poczuł? Jako ktoś oszukany i okradziony? czy jak szczęściarz któremu ktoś obcy funduje 80% emerytury? Bo właśnie tak wygląda sprawa z 80% ZUSi księzy - państwo zabrało pieniądze kościoło ci obiecało oddać a zamiast oddać przelewa z jednej swojej kieszeni do drugiej a ludziom nie przeszkadza to że panstwo księzy okradło tylko to że im w ogóle coś oddaje w jakiekolwiek postaci
@0bcy Fundusz kościelny powstał w czasach PRL-u jako rekompensata za odebrane Kościołowi nieruchomości. Nieruchomości Kościół już sobie odebrał i to z nawiązką. Jakim prawem więc istnieje jeszcze fundusz kościelny. Logiczne chyba, że skoro Kościół odzyskał nieruchomości to ten fundusz powinien być zlikwidowany, a tymczasem nie tylko istnieje ale jeszcze rośnie! Przecież to jet jawne okradanie społeczeństwa.
@sliko już odzyskał? Moge prosić o źródło? A co do nieruchomości - przecież nieruchomości to nie wszytsko, są jeszcze ruchomości i gotówka i wiele innych rzeczy.
No sytuacja jest słaba a wszytsko to przez rząd ateistó który kościołowi zabrał a teraz trzeba mu oddać - chcecie szukać winnych szukajcie wśród tych którzy kościołowi zabierali a nie w kościele któremu się zwraca
@0bcy "rozdajecie wszystko co macie, i podążcie za mną"
@0bcy państwo "zabrało" to co i tak należało do państwa. Kościół nie ma Swojej ziemi, jedyne to co dostali od nas. Natomiast nie wiem, gdzie ty widzisz biedę kościoła, bo u mnie w mieście kościół stoi co parę set metrów. Więcej kościołów jak biedronek. Za naszą kasę
@Taymishi
"państwo "zabrało" to co i tak należało do państwa."
Nieprawda. To tak jakby tobie państwo coś wzięło (np wypłąte) a ja bym powiedział że i tak ona należała do państwa więc nie widze w tym nic złego
"Kościół nie ma Swojej ziemi, jedyne to co dostali od nas."
Jeżeli ja dam tobie ziemie to jest to ziemia twoja czy moja?
"Natomiast nie wiem, gdzie ty widzisz biedę kościoła, bo u mnie w mieście kościół stoi co parę set metrów. Więcej kościołów jak biedronek."
Gdzie ja powiedziałem że widzę biede kościoła? Ja powiedziałem, że panstwo zaciągnęło u kościoła zobowiązania i teraz ja spłaca.
"Za naszą kasę"
Zgadza się - najpierw państwo zabrało kościołowi by "ufundować" różne rzeczy dla ludu (np darmowe wakacje itp) w zamian za co zobowiązało się ściągać od tego ludu podatki by zwrócić kościołowi to co mu wcześniej wzięlo.
@0bcy dla mnie kościół powinien być utrzymywany wyłącznie przez wiernych. Czemu innym wyznaniom nie dajemy dofinansowań? Poza tym, ilość pieniędzy jakie kościół i ludzie około kościelni aka Rydzyk dostają od państwa, jest absurdalna liczona w miliardach. Zatem albo jedno, albo drugie.
Już nie wspominam że PRL wpędził w ubóstwo miliony ludzi, i jakoś tym ludziom odszkodowania nikt nie płaci
@Taymishi
"dla mnie kościół powinien być utrzymywany wyłącznie przez wiernych. Czemu innym wyznaniom nie dajemy dofinansowań?"
Ze co? Jest wręcz przeciwnie - za PRLu został okradziony TYlko kościół katolicki a odszkodowania dostają wszystkie związki wyznaniowe (dlatego swojego czasu rosło ich jak grzybów po deszczu)
"Poza tym, ilość pieniędzy jakie kościół i ludzie około kościelni aka Rydzyk dostają od państwa, jest absurdalna liczona w miliardach. Zatem albo jedno, albo drugie."
Tyle że chyba myli pan to co kościół "zarabia" z tym co się kościołowi oddaje.
Weźmy np takiego zwykłego generała - jeżeli mamy generała w wojsku i ten generał pełni funkcje generała dostaje wypłate jako generał to są to pieniądze wydane na obronnośc prawda... a jak ten sam generał ma te same uprawnienia i wykonuje te same czynności... ale do tego ma święcenia... to już nagle się okazuje że nie są to wydawane pieniadze na wojsko tylko na "dofinansowanie kościoła" ^^
Wie pan, kiedy mowa o zwracaniu pieniędzy mówmy o tych zwracanych - jeżei jakiś matematyk uczy matematyki to jest to kasa na edukacje, ale jeżeli jakiś katecheta dostaje pieniądze za nauczanie religii to nagle się okazuje że jest to "dofinansowanie kościoła". No bądźmy poważni.
"Już nie wspominam że PRL wpędził w ubóstwo miliony ludzi, i jakoś tym ludziom odszkodowania nikt nie płaci"
Zgadzam się - z tego co wiem to chyb tylko 15% zwykłych ludzi dostało odszkodowania - jednak to że mało ludzio dostało odszkodowania nie jest argumentem za tym aby nikt inny nie dostawał
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 lipca 2020 o 12:06
@LeClerc2 klub sportowy daje rozwój dla dzieci. Sport to zdrowie i możliwość zarobku, są mistrzostwa sportowe, sport przekłada się na prestiż państwa. Jest wiele plusów których kościół nijak nie ma :) sportowcy to reklama dla kraju.
Związki zawodowe jak najbardziej z kasy swoich ludzi. Z jakiej racji górnik ma płacić na nauczyciela lub na odwrót.
Co do socjalu, powinien zniknąć. Z małymi wyjątkami, ale żadnego socjalu dla nierobów.
Chodzi o to że kościół nic dla państwa nie robi. Niczego nie daje. Jedynie bierze.
@0bcy ja mówię o tym że państwo DAJE pieniądze na rzecz kościoła. Lub na PRYWATNE uczelnie Rydzyka. Przypominam, że mają zerowy poziom. Nie wygrywają żadnych konkursów. I to są ogromne pieniądze.
Co do wojska to powie mi pan po co kapelanowi stopień generała? Kapelan nie dowodzi kapelanami. Kapelan podlega pod dowódcę jak każdy inny żołnierz. Kapelan w wojsku jest od razu oficerem. Czemu? Nikt nie umie tego logicznie wyjaśnić :)
Katecheta jest w szkole i jest nauczycielem. Więc dostaje pieniądze za swoją pracę, robi ja na rzecz kraju. A ksiądz jest księdzem. Kościół nalezy do Watykanu.
Wspieranie finansowe kościoła nie daje żadnych wymiernych korzyści dla kraju, rozwoju, nauki, medycyny, czy czegokolwiek. Kościoły powinny być finansowane przez wiernych. Zgadzasz się żeby potrącali ci nie wiem 1% pensji. Czy ileś tam. I tyle.
@Taymishi
- Jeżeli mówimy o tych pieniadzach co państwo daje to zgadzam się - państwo nie powinno dawać - tyle że państwo nie powinno dawać NIKOMU a nie tylko kościołowi. Mówi pan tak jakby tylko kosciół dostawał kase tymczasem dostaje ją masa rzeczy - kase dostają rózne związki i rózne organizacje a nikt nie powinien dostawać kasy - stawianie problemu że "jest źle bo kościól dostaje" w ogóle nie oddaje istoty problemu - problem brzmi "jest źle bo wszyscy dostają", jeśli tylko kościół przestałby dostawać niewiele by się zmieniło
- No ja mówie o tym jak niektórzy liczą pieniądze wydawane na kościół. Już nie pamiętam nazwiska ale mamy generała który ma żołnierską emeryture generała a do tego ma święcenia. No to jego generalska żołnierska emerytura po zasłudze lat według niektórych wyliczeń jest liczna jako "dofinansowanie kościoła". To samo z resztą jest np z kulturą - jeżeli ministerstwo kultury uzna coś za zabytek i to naprawia to jest to kasa wudana na kulturę... no chyba że ministerstwo kultury uzna za zabytek jakiś kościółek i go wyremontuje to już to nie jest kasa wydana na kulture tylko "pieniądze na rzecz kościoła oddawane za darmo". Ja po prostu mówie by liczyć pieniądze sumiennie a nie bawić się w księgowość rostowskiego
- No ale zaraz - to jak ksiądz jest katechetą i uczy w polskiej szkole polskich dzieci to jego wynagrodzenie od którego zapłaci ZUS i PIT i które wyda w naszych sklepach liczymy jako "pieniądze przelewane kościołowi"?
Zgadzam się z tym, ż etylko wierni powinni utrzymywać kościół ale nie zgodze się z tym że nic nie daje - kościół jest jednym z fundamentów cywilizacji i jednym z jego podstawowych zadań jest patrzenie władzy na ręce i informowanie wiernych o tym który postępuje wbrew podstawowym zasadom etycznym czy cywilizacyjnym
@0bcy kościoł patrzy władzy na ręce? Proszę Cię.. xD nawet nie będę tego komentować. Państwo powinno inwestować. A nie dawać. Można dbać o zabytki kościelne, ale nie budować nowe kościoły za moje pieniądze :)
@Taymishi ja mówię o tym, że jednym z podstawowych zadań kościoła jest patrzenie władzy na ręce i komentowanie wszystkiego co robi.
A co do zabytków - zgadzam się - państwo nie powinno nic finansować i nikomu nie dawać pieniędzy w formie żadnych dotacji - nie powinno dawać ani na kościół, ani na kulturę, ani na sport, ani na edukacje, ani na służbę zdrowia i inne rzeczy.
@0bcy na nic co nie przynosi wymiernych efektów czy korzyści. Sport kultura, służba zdrowia edukacja je przynosi. Kościół nie
@Taymishi xD
dobra - myślałem że rozmawiam z kimś kto ma poważne i przemyślane poglądy a nie "zabierzmy wszytskim i dawajmy tym co ja uważam że powinni dostać"
@0bcy powiedz mi w takim razie co daje kościół? Co takiego robi dla społeczeństwa, że ja - agnostyk który się z nim nie utożsamia- mam go utrzymywać?
Bo edukacja, sport, służba zdrowia, i szeroko pojętą kultura mają dziesiątki plusów. Od codziennego funkcjonowania aż po rozwój i prestiż państwa.
@Taymishi No ja akurat uważam, że mój kościół powinni utrzymywac TYLKO I WYŁĄCZNIE jego wyznawcy ALE jeśli tylko katolicy mają utrzymywać kościół katolicki to niech tylko kibice utrzymują sportowców, rodzice utzrymują nauczycieli, chorzy i ubezpieczeni utrzymują lekarzy itd.
No co to za sprawiedliwość że ja jako katolik mam utrzymywać 500 isnstytucji z którymi się nie znagzdam i z których nie korzystam a mój kościół już musze utzrymywać sam? Albo każdy płąci na każdego albo każdy płąci na to co uważa za potrzebne.
A co do i plusów kościoła - na dobry początek polecę ksiązke "Jak kościół katolicki zbudował zachodnią cywilizacje" może zacznie doceniać pan role kościoła bo naprawde mógłbym się rozpisać i do jjutra bym pisać nie skończył
@0bcy sport jest narodowy. Polskie drużyny. Polskie symbole. A przede wszystkim rozwój dla dzieci. Większy prestiż państwa. Możliwość rozwoju dla ludzi. Kościół nie ma niczego z tych powyższych. Nauczyciele to edukacja. Korzystałeś z niej. Ja z niej korzystałem i nasze dzieci będą korzystać. Edukacja jest przyszłością. Jest musem w obecnym świecie.
Ponownie kościół nie.
I tak dalej mogę wymieniać. Chociaż dla mnie okej. Mógłbyś zrzec się finansowania ze swojej pensji policji / służby zdrowia czy dowolnej innej budżetowej instytucji ale wtedy nie możesz zadać od niej niczego :)
@Taymishi Co do drugiego akapitu przecież tak powinno być. No ja akurat na policje bym płacił, jednak troche szkoda płacić mi z żoną 12000 zł rocznie na NFZ, wolałbym zamiast tego dopłacić opłacić ubezpieczenie prywatne jednak nie mam takiej możliwości bo państwo siła zabiera nam 12 tysięcy na NFZ każdego roku... i już na prywatne troche droższe a o wiele lepsze mnie nie stać... nas byłoby stać na płacenie za prywatną opiekę 15 tysięcy rocznie ale już nas NIE stać na płacenie 15 tysięcy za opiekę a potem jeszcze raz 12 tysięcy za to za co już zapłaciłem.
No ale nie uważa pan że właśnie tak powinno być? Nie chce płacić na muzea to nie płace na muzea ale za to jak chce wejść to po prostu kupuje bilet? Nie chce płacić na telewizje państwową to nie place na telewizje państwową i po prostu jej nie odbieram? Nie chce płacić na oś to na to nie płace i z tego nie korzystam... przecież to jest naturalne logiczne i oczywiste, a ludzie traktują to jak wielkie odkrycie.
Co do pierwszego akapitu - No ja z pana zdaniem się nie zgadzam, według mnie kościół daje to wszytsko i do tego daje dużo więcej. Ale nie o to jest spór - pan uważa, że na kościół pieniądze nie powinny iść z podatków (i tu się zgadzam) ale na inne rzeczy już tak (bo pan uważa że są pożyteczne) - a co jeżeli ja uważam odwrotnie? Że kościół jest pożyteczny a państwowa edukacja robi więcej złego niż dobrego? Czy nie powinno być tak że każdy docenia to co według niego jest dobre i za to płaci? Dlaczego mamy zmuszać jednych do fundowania tego co jest dobre według drugich?
Dlaczego ja mam płącić nie na to co chce tylko na to co pan chce a pan może płacić na to co sam chce mając gdzieś to o czym ja mówie? Czy nie lepiej by było by każdy płacić na to co chce płacić i na to co uważa za pożyteczne?
Jeśli ja coś uważam za bezużyteczne to na to nie płące a jeżeli pan coś uważa na bezużyteczne to pan na to nie płaci.. co w tym złego? Bo jeszcze ktoś będzie miał inne zdanie niż pan i tek co by pan chciał nie dostanie cudzych pieniędzy?
Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 lipca 2020 o 11:45
Skoro jesteśmy tacy sami to dlaczego przedsiębiorca w Polsce kupuje BMW za 170 tys zł bo vat odliczy i "wrzuci" w koszty a ja jako pracownik za identyczne BMW musze zapłacić 240 tys zł.... Dlaczego przedsiębiorca jadąc na wakacje tankuje paliwo w kwocie netto bo vat odliczy no i wrzuci w koszty.. A ja musze płacić w kwocie brutto... Dlaczego przedsiębiorca kupuje quada, komputer, drukarkę, a nawet tv do domu za kwotę netto bo wrzuci w koszty i odliczy vat a ja tego zrobić nie mogę... Nie ma sprawiedliwości na świecie
@globus0024 Dlatego że ustawodawca uważa Ciebie za debila i to przedsiębiorca musi za Ciebie placić zusy srusy i podatki a po za tym coś się koledze pomyliło, na firmę nie można odliczyć w całości samochodu osobowego. No chyba że się prowadzi ewidencję przebiegu :) Tylko jeśli ktoś ma kasę to ma w d... zwrot vatu, woli święty spokój
@poprostualex mój wujek kupił córce samochód w ten sposób, że zatrudnił ją jako swojego kierowcę (że niby wozi go do pacjentów na wizyty domowe i jeździ mu po sprzęt itp), auto wziął na swoją firmę wrzuciwszy to w koszta, i to samo robią z paliwem, bo kuzynka zawsze tankuje na fakturę
@globus0024 bo to BMW wykorzystuje w większości przypadków służbowo i opłaca w 90% emeryture twoich rodziców/dziadków. Do tego opłaca też budowe dróg, po których jeździsz i budowe szpitali, w których sie leczysz. Poza tym jak kupi quada to na własne ryzyko, bo może przyjść smutny pan z us, który nałoży na niego za to kare 10 razy większą niż wartość quada. Musisz zrozumiec, że większość z tego co widzisz jak wyjdziesz z domu jest oplacone z pieniędzy tych złych przedsiębiorców, bo twoje podatki to tylko kropla w morzu tego co placi pracodawca.
Uuu.. A to nowość bo o ile dobrze wiem to np płatnikiem vatu jest konsument. Tylko ze pracodawca po drodze moze sobie część tego podatku przytulić w postaci zwrotu za quada, kosiarkę czy BMW... A płatnikiem podatku PiT jest pracodawca ale potrąca go z pensji pracownika... Więc w sumie to pracownik płaci podatek od swojego wynagrodzenia.
Pracodawca jest jedynie płatnikiem podatku dochodowego.. Który to dochód przeważnie wypracowują mu pracownicy.... Co do np dróg to podatek drogowy płacimy wszyscy w paliwie.
. Za wyjątkiem firm transportowych które są gnębione od lat podatkami drogowymi w innej postaci... Takze w mit Polskiego pracodawcy jako tego uciemięzonego płatnika utrzymującego wszystko w tym kraju juz coraz mniej osób wierzy... Bo to my wszyscy na to pracujemy... Pracodawca nie zatrudnia pracownika zeby zmniejszyć bezrobocie i zeby ktoś miał pracę.. Zatrudnia go dlatego ze jest mu potrzebny.
Zatrudnia go po to zeby mu wypracowywał zyski... I to my wszyscy pracujemy na podatki... A i na podatek dochodowy który płaci pracodawca... I skończcie juz drodzy biznesmani z teorią zbawców gospodarki... Którą szerzyliście głównie w latach 90tych... W dodatku gnojąc pracownika mówiąc... "ciesz sie ze masz robotę bo jak by nie ja to byś nie miał z czego zyć" bo to był stały tekst pracodawców w latach 1989-2006
@globus0024 załóż jednoosobową działalność i też wrzucaj wszystko w koszta - kto ci broni?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 25 lipca 2020 o 20:13
@globus0024 poczytaj sobie w internecie jak nie znasz zadnego przedsiębiorcy. Polski przedsiębiorca płaci (w przypadku firm produkcyjnych) około 30 różnych podatków, nie będe wszystkich wymieniał bo wszystkich nie znam. Pit i Cit to tylko wierzchołek góry lodowej.
+ nie tylko firmy transportowe płącą podatki od transportu, a każda firma, która zajmuje się deystrybucją swojego towaru
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 sierpnia 2020 o 16:04
Dlatego że większość ustaw jest na bakier z konstytucją a wszyscy mają to i tak gdzieś.
zmartwie cie kolego prowadzacy krucjate z Kosciolem ze jest jeszcze wiele innych zawodow i profesji ktore maja przywileje a Ty nie. Np sa tacy co ida szybciej na emeryture a Ty nie. Sa tacy co nie musza placic za bilety w transporcie publicznym a ty musisz. Sa tacy ktorzy moga jezdzic po drogach z sygnalem uprzywilejowanym nie przestrzegajac przepisow a Ty musisz je przestrzegac!
bronisz na siłe te czarną mafie niema dla nich wytłumaczenia tłumaczy sie winny każdy powinien płacić i oddawać jednakowe pieniądze do różnych instytucji i potem emerytura także niezależnie od stanowiska emerytura jest jednakowa jak w czechach
Tacy sami, a taca między nami...
@gemini1234 jakbym Panasewicza słyszał ;)
Odciąć tą instytucję od dotacji państwowych, czyli od pieniędzy obywateli! Koniec końców
ksiądz może pić w pracy - a ja nie...
@zaabonek oto to! Zapomniałem!
#NieWierzBzdurom Wszyscy duchowni płacą zryczałtowany podatek dochodowy od działalności duszpasterskiej. Duchowni zatrudnieni na etat (np. w szkole) płacą normalny podatek dochodowy, a instytucje prowadzące działalność gospodarczą odprowadzają podatek CIT, PIT, VAT. Co więcej Kościół obciąża budżet finansując liczne przedszkola, szkoły, dzieła charytatywne czy ochronę zabytków i dzieł sztuki.
1. Model biznesowy kościoła wygląda trochę inaczej. Z samego statutu czy charakteru nie jest nastawiony ściśle na zysk. Praktyka bywa różna ale i koszty są inne. Remont kościoła to nie jest koszt farby i gruntu, ale znacznie więcej. Wracając w Polsce mamy wiele różnych grup, i rodzajów działalności, np są rolnicy objęci KRUSem. Dlaczego nie mają być tak samo pod ZUSem jak wszyscy inni. Przecież to normalni przedsiębiorcy. No cóż takie mamy prawo, które rozróżnia wiele rodzajów działalności w tym związki wyznaniowe i umowę o powołanie.
2. I znów wracamy do rolników. Czemu tylko rolnik może kupić działkę rolną a ja nie? Czemu muszę mieć odpowiednie wykształcenie? To jest pozostałość z dawnych lat i ustrojów, gdzie nie możesz kupić ziemi, albo nie możesz sobie budować domu na działce rolnej. Ale zamiast znosić ten przywilej kościołowi to nadał bym go wszystkim obywatelom Polski.
3. Nie widziałem tego zapisu w prawie polskim, wskażesz mi go? Chyba że to jest taki domysł na zasadzie widziałem jak jeden Ukrainiec ukradł coś ze sklepu i nie poniósł konsekwencji, wniosek wszyscy Ukraińcy mogą bezkarnie nas okradać. Nie, to że zdarzył się jakiś jeden czy parę przypadków to jest dowód na korupcję a nie na przywileje. Druga sprawa, że czasami jest to związane z historią, kiedy ta ziemia należała do kościoła, ale została bezprawnie zabrana.
4.Nie wiem czy kiedykolwiek pracowałeś, ale ja w każdej swojej pracy rozmawiałem o polityce. Wiele firm uznaje jakieś ideologie, np telewizje, radio, wszelakie kanały na mediach społecznościowych, pisarze, muzycy, poeci, ale także nowe zawody jak youtuberzy czy blogerzy. Jest mnóstwo zawodów agitujących politycznie, niektórzy mają nawet to w statucie.