Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
951 1002
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
F fahamore
+13 / 29

czytaj 1365 oddziały w PL, firmy z Watykanu ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
+21 / 43

Całkiem sporo szpitali zamknięto, a kościoła ani jednego. Ale przyjdzie czas, że i kościoły będą zamykane. Naleje im się do dupy od tej pazerności, podłości i rozpasania moralnego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
+5 / 5

@profix3 Według księży jak obecny trend się utrzyma, to za 10-15 lat pozamykają kościoły, bo mało wiernych chodzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P profix3
+5 / 5

@Jeremi978 Księży też będzie mniej, bo w seminariach pustki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar polm84
-1 / 1

@Jeremi978 oj tam oj tam, koscioly w polsce beda mialy zawsze jak paczki w masle. nie bylo jakis czas temu nowelizacji tej "tarczy antykryzysowej" ze koscioly tez sie pod nia podciagnely?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
+4 / 6

@polm84 Poooczeeekaaaaj! Poczekaj jeszcze 10-15 lat jak nasi seniorzy odejdą. Obecni 40-60 latkowie mają różny stosunek do religii, często jej wręcz nie lubią albo modlą się ale nie praktykują. Młodzież? Większość jak chodzi to tylko z przymusu dziadków. Bez starców kościół rozsypie się z hukiem jak domek z kart!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Eridian
-1 / 1

@Jeremi978 Spokojnie. Wojenkę sie jakąś urządzi i znów owieczki będą klęczeć w ławeczkach...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
0 / 0

@Eridian Idź się połóż do trumny i czekaj! Jak nie ma żadnej szansy na wolność czy normalność, to po co żyjesz? Idź smęcić w zamkniętej trumience, bo i tak życie nie ma sensu i zaraz wszystki się zj*bie i niebo spadnie nam na głowę!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Eridian
+1 / 1

@Jeremi978 Nie tak zaraz ten ambaras - odparł Asparanoix... Poza tym jest szansa, że część jednak już zauważy, że klęczenie nic nie daje. Ale na to niewielka nadzieja - odpowiedział Schoppenhauer...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
0 / 0

@Eridian Jak jesteście słabymi ciotami, to zróbcie miejsce dla Ubermnesch'ta! - Warknął Nietzsche podnosząc gardę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Eridian
+1 / 1

@Jeremi978 Ubermenschu, czyżbyś nie zauważał, że nie mówię o sobie, tylko o ogóle? ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Jeremi978
0 / 0

@Eridian Marudo, czyżbyś nie zauważył jakobym robił to samo tylko ironiczniej? :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 listopada 2020 o 16:34

E Eridian
+1 / 1

@Jeremi978 Tak ciężko dziś odróżnić ironię od głupoty, szepnęłi Eridian i Jeremi978, każdy po swojej stronie monitora...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tadek77
+25 / 59

szpitale budowane z podatków a kościoły z datków. To może skasujmy podatki skoro mało efektywne???

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
+19 / 29

@tadek77 Kościół w Polsce ma prawo: 1. ma prawo nie odprowadzać podatków z tytułu przychodów z działalności niegospodarczej. 2. ma prawo nie prowadzić na ten temat dokumentacji. 3. jest zwolniony z opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej, jeśli w danym roku podatkowym albo w następnym dochody został (deklaratywnie) przeznaczone na cele kultowe, oświatowo-wychowawcze,naukowe, kulturalne, działalność charytatywno-opiekuńczą, punkty katechetyczne, konserwację zabytków,inwestycje sakralne oraz remonty. 4.jest zwolniony z podatków i świadczeń na rzecz samorządów. 5. jest zwolniony z podatków od spadków i darowizn oraz wynikających z tego tytułu opłat skarbowych. Darczyńcy mogą wyłączyć ofiarowane kwoty z podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym i wyrównawczym. 6. jest zwolniony od opłat celnych, jeśli dary są przeznaczone (deklaratywnie)na cele kultowe, charytatywno-opiekuńcze oraz oświatowo-wychowawcze. Kler płaci symboliczny podatek ryczałtowy uzależniony od liczby mieszkańców parafii. Ostatnio wynosi on 133-513 zł KWARTALNIE dla wikariusza i 443-1591 zł dla proboszcza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
+7 / 15

@sliko O Funduszu Kościelnym i Komisji Majątkowej nie wspomnę!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Laviol
+11 / 17

@tadek77, dodam: "Z budżetu państwa corocznie przeznacza się ok. 1,2 mld zł na wynagrodzenia dla katechetów, a ok. 0,5 mld zł idzie na działalność edukacyjną Kościoła katolickiego. Fundusz Kościelny pochłania 150 mln zł. " A także grunty, które nie raz Kościół bardziej dostaje niż kupuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+11 / 19

@tadek77 A wielka wyciskarkę do cytryn czyli to badziewie w Warszawie zwane świątynią opatrzności ufundowano prawie w całości z podatków. Ustawowo jest zakazane dofinansowywanie budowy kościołów ale muzeów już nie. Wystarczyło wiec wydzielić jakąś niszę czy pomieszczenie z tego kościoła na izbę pamięci Jana Pawła drugiego i można było nazwać to muzeum i dofinansować. I tak tutaj było . Co jest wielkim przekretem jaki wymyślił Głódź.
Dofinansowano tak z budrzetu wiele kościołów ...
Bywa też inna metoda finansowania kościoła np zlecenie uczelni redemptorysty jakieś wątpliwych szkoleń typu odnośnie etyki chrześcijańskiej i ministerstwo płaci miliony czy ostatnio zleceni ojcowi dyrektorowi budowę parku patriotycznego między jego kościołem a uczelnią.
Do tego dolicz przekazywanie cennych gruntów z 99% zniżką kościołowi . I tak przykładowo działkę w centrum miasta jaką wyceniono na 7 milionów złotych co jest strasznie zaniżoną kwotą bo pierwsza wycena była miedzy 16-24 miliony kościół zakupił od samorządu za 70 tysięcy.
A komisja majątkowa za ten sam zakupiony grunt w ramach reparacji za pełną wycenę kościół dostał odszkodowanie i za cześć ekwiwalent w ziemi rolnej jaką zresztą odrolnił i sprzedał deweloperowi ze 20 krotnym zyskiem .

Tak kościół robi interesy.

Dodać do tego należy jeszcze wynagrodzenie dla ksieży jacy nauczają religii w publicznych szkołach za państwowe pieniądze i to po mimo tego że kościół forsując wprowadzenie religii do szkół zapewniał że księża nie będą opłacani z podatków... utrzymało się to 2 lata bo w 1993 przegłosowani budżet w ministerstwie oświaty.

Gdyby kościół utrzymywał się z datków wiernych a nie z cwaniactwa kombinacji i przekretów to wierz mi nie miał bym takiego wrogiego podejścia do kleru. Pamiętam jak w latach 90tcyh dostał te zwolnienia z podatków na cele kultowe...Wiele osób z osiedla kupowało wtedy samochody od księdza jaki je z Niemiec sprowadzął bez cła i opłat . Co kwartał jedno.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ixpire1234
-4 / 10

@sliko
Tak, ale jaki procent parafian tak naprawdę przychodzi na mszę i wrzuca na tacę. Nie wiem ile jest datków z chrztów, ślubów - coraz mniej, pogrzebów i intencji mszalnych. I kolęda. Ale energię elektryczną też zużywa i musi opłacić. Wszelkie remonty, nie zawsze z dotacjami unijnymi. A co jeśli kościół jest pod opieką konserwatora zabytków? A ogrzewanie? Często elektryczne. Byłeś kiedyś zimą przy -20 stopniach w kościele? Powiedzmy, żeby pozwiedzać. Nic nie jest za darmo. Organista, kościelny, ozdoba ołtarza - czyli kwiaty. Obrusy, szaty liturgiczne czyste. Mnóstwo pozornie nieistotnych rzeczy. A wszystko kosztuje.
Ja nikogo tutaj nie biorę w obronę, ale takie są fakty. Ksiądz gospodaruje lepiej lub gorzej pieniędzmi. Nic na to nie poradzę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mieteknapletek
+6 / 10

@Ixpire1234
"A wszystko kosztuje."
oczywiscie ze kosztuje, wiele innych rzeczy tez kosztuje. znajomy mial firme, utrzymaje jej tez kosztowalo ale on za lokal sam placil a nie kupil go od panstwa za ulamek ceny, jak cos potrzebowalo naprawy, to wyciagal kase z wlasnej kieszeni, a nie domagal sie od klientow dodatkowej zrzutki na naprawe sprzetu
nie przypominam sobie tez zeby w szkolach za panstwowe pieniadze prowadzono agitacje wspierajaca jego biznes

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
+5 / 7

@Ixpire1234 A podatnik powinien to finansować bo...?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+1 / 3

@tadek77 przy darowiznach i upustach rzedu 99%

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ixpire1234
-3 / 3

@Oriolus A jaki mamy na to wpływ? Po drugie, czy to dotyczy tylko kościoła katolickiego czy wszystkich wyznań? Wiem, że mnóstwo kasy idzie dla upraszczając ojca Rydzyka. A skromnością to on nie grzeszy.
Myślę, że podatnik ma to finansować ponieważ gdyby było inaczej to dużo ludzi odeszłoby z Kościoła katolickiego. Te osoby dzisiaj też do tego kościoła nie chodzą. Wtedy ten kościół finansowany byłby o ile się nie mylę to z podatków wiernych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
+1 / 3

@Ixpire1234 cyt.: "Myślę, że podatnik ma to finansować ponieważ gdyby było inaczej to dużo ludzi odeszłoby z Kościoła katolickiego"

A powinno nas to martwić, bo ...?
Kościół powinien być utrzymywany przez wyznawców. To dość oczywiste rozwiązanie. Nie widzę powodu aby łożyć np. na emerytury księży, czy obdarowywać ich majątkami za symboliczną złotówkę.
Nie widzę również powodu aby przychody kościoła nie były objęte podatkami. Niby czemu?
Większość Polaków wyjeżdżających do Niemiec staje się ateistami, ciekawe czemu?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ixpire1234
-3 / 3

@Oriolus Nie sądzę, że powinno nas to martwić. Wiele osób jest w tym Kościele bo ładnie wygląda ślub kościelny czy katolicki pogrzeb. A młodzieży w kościele już praktycznie nie ma. Nie dziwię się że wyjeżdżają i żyją po swojemu. Zostają w Kościele ci naprawdę wierzący.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
+1 / 3

@Ixpire1234 Problemem nie są wierni, problemem są księża. To oni własnymi rękoma zabijają Kościół.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ixpire1234
+1 / 1

@Oriolus Trudno się nie zgodzić. Nie wszyscy oczywiście bo są i tacy, którzy przyciągają ludzi do Kościoła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 sierpnia 2020 o 6:06

A Aqq300
0 / 2

Tadek, nie pieprz. Dobrze wiesz, że większość datków pochodzi z podatków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pawelkolodziej
+1 / 3

@tadek77 kościół dostaje z podatków rocznie 21 miliardów, tymczasem zadłużenie wszystkich szpitali łącznie to 13 miliardów ... skausuj podatki to kościół straci sens istnienia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S szteker
+15 / 37

Proponuję takie rozwiązanie. Każdy wierzący, który uważa, że modlitwa i kościół go ochroni i uzdrowi, to zamiast do szpitala w przypadku choroby, niech uda się do kościoła i niech Bóg go leczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R restauracja_wietnam
-1 / 7

@LeClerc2 Oto i pojawił się naczelny obrońca katoli na demotach troll LeSrelk2. Mógłbyś z łaski swojej pasożycie jeden wierzyć w swojego boga za swoje pieniądze? :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S konto usunięte
+2 / 10

Ponieważ kościół to poważna instytucja mimo wszystko ,skuteczna ,natomiast nasze Państwo to tylko teoria

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T trolik1
+1 / 13

Jesteś na prochach? Czy chory?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
+4 / 12

@kanzas19 Niestety nie masz racji. Gros kosztów związanych z utrzymaniem (a czasami budową, jak Świątynia Opatrzności) kościołów, finansowaniem"personelu", wyposażeniem i konserwacją sprzętu i pomieszczeń ponosi podatnik, bez względu na swój światopogląd, wyznawaną religię czy chęci.
Masz rację, duża część winy jest po stronie lewaków. I tych dawnych - komuna (fundusz kościelny, księże emerytury, zwolnienia podatkowe), a część nowa PiS-owska lewica wchodząca KK w w dudę, bez mydła czy innego lubrykantu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
+1 / 1

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kanzas19
-3 / 3

@Oriolus

Podaj jakikolwiek inny przykład oprócz Świątyni Opatrzności, do której budowy, rząd Polski i sejm zobowiązał się ustawą.

Co do innych 'kosztów" to również piszesz nieprawdę.

Prawdą jest jednak, że od kilkunastu lat kościoły są odnawiane za tzw. fundusze europejskie, w których część to podatki Polaków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kanzas19
-2 / 4

@Xar
I co z tego?
Żydokomuna ukradła Kościołowi i przywłaszczyła sobie większość jego majątku.
Po '89 oddano Kościołowi ok. 20-25% z jego majątku, podczas gdy np. żydom "oddano" ponad 100% - Nie dość, że oddawano nieruchomości to również wypłacano też rekompensaty za zwrócone mienie.
O oddawaniu kamienic 150-latkom nie wspomnę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcinn_
+3 / 3

Przy okazji ile szpitali zamknięto?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pejter
-4 / 4

No bo ludzie równie często chodzą do kościoła co do szpitala..., znam takich co nie chodzą tu i tu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E elpiwo
-4 / 12

Przypominam, że zanim okradziono katolików szpitale prowadzili wyłącznie oni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T trolik1
+3 / 13

Następny przyćpany... :/ Otwórz oczy. I wyłącz radio z ryjem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Oriolus
+5 / 9

@globus0024 Świątynia Opatrzności też?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kamel86
+1 / 11

Na remonty, modernizację, przebudowy i rozbudowy szpitali co roku idą setki milionów jak nie miliardy zł.

szacując że kościół kosztuje 3mln zł * 1365 = 4mld zł / 30lat = 130mln zł na rok.
Na samą walkę z koroną wirusem państwo dało dodatkowe 7,5 mld zł.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fiksusik
+2 / 8

Aktualnie działające szpitale z reguły borykają się z kłopotami kadrowymi. Samo wybudowanie nowych niewiele by poprawiło sytuację pacjentów - najwyżej można by przenosić niektóre istniejące i pracujące w trudnych warunkach do nowoczesnych budynków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Ixpire1234
+7 / 9

Kościołów przybywa, a ludzi w kościołach ubywa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quel
+1 / 3

@Ixpire1234
ale tak będzie bardziej kameralnie i będą mieć bliżej :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
-1 / 11

Fajne statystyki - a może policzmy ile pieniędzy poszło w ciągu roku na szpitale a ile na kościoły... to chyba byłoby troche bardziej miarodajne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
0 / 8

- pytanie nr 1 - ile wtedy było szpitali i kościołów
- pytanie nr 2 - skąd państwo miało szpitale?
- pytanie nr 3 - ile kasy państwo dało na te szpitale i ile dało na kościoły

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
+1 / 1

@0bcy Chcesz tymi pytaniami zmusić do myślenia? Zwłaszcza nr 3?
Życzę powodzenia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
0 / 0

@0bcy

1. Tego nie udało mi się znależć
2. Za wszelkie szpitale itp zwrócono kościołowi w 1990r blisko 100ha. Już nie wspomnę, ze na budowe samych kościołów państwo też wspomagało.
3. Nieważne ile dało, dało tyle za dużo. Na kościół 78.333.000,00 zł rocznie na szpitalne w przybliżeniu 105 500 000(tylko w to też się wlicza wynagrodzenie dla "opieki duchownej"). Nie sądzisz, ze ta różnica jest zdecydowanie za mała?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
+1 / 1

@Livanir

2 - ja nie mówię, że państwo nie pomagało, ale wiem, że np kościół u mnie w stu procentach powstał nawet nie ze składek tylko ze zwykłej pracy ludzi którzy po prostu przychodzili i sami ten kościół budowali.

3 - uważam, że za równo na kościół jak i na szpitale poszło za dużo pieniędzy.
Ja to widzę tak:
Na kościoły poinno iść 0 (+ zwrot wynikający ze zobowiązań)
Natomiast na szpitale powinno iść 0

Wiązałoby się to z tym, że pieniądze zostałyby w kieszeniach ludzi i wtedy zarówno na kościoły i na szpitale co do grosza poszłoby dokładnie tyle ile ludzie chcieliby żeby poszło.

A co do kwoty która idzie na kościół to wiesz... ja jestem za sprawiedliwością i uczciwości. powiesz mi jak te pieniądze na kościół zostały policzone? Bo jak ja nie mam zamiaru zaniżać kwot które szły na kościół bo nie jestem kłamcą... ale rozwala mnie jak co niektórzy zawyżają te kwoty ponad granice racjonalności i logiki.

Np - jak jakiś konserwator uzna jakiś pomnik za zabytek i miasto go odrestauruje za 30 tysięcy... to jest to 30 tysięcy na kulturę... ale jeżeli jakiś konserwatoru uzna jakąś kapliczke czy kościółek za zabytek i miasto go odrestauruje... to już to nie są pieniądze wydane na kuture tylko na kościół!!!!!111
Jak ktoś jest zwykłym obywatelem świeckim i uczy matematyki... to są pieniądze wydane na edukacje, jak jakiś zwykły obywatel uczy historii to są to pieniądze wydane na edukacje.. ale jeśli ten sam zwykły obywatel uczy religi... to są to pieniądze WYDANE NA KOŚCIÓŁ !!!!1!!!1!!one
Jak jakiś człowiek jest generałem i otrzymuje wynagrodzenie generała w związku z pełnieniem funkcji generała to są to pieniądze wydane na obronność... ale jeśli ten sam generał ma te same uprawnienia generała i pełnie obowiązki generała za które dostaje wypłate generała... ale poza tym, że jest generałem to ma jeszcze święcenia... to już to nie są pieniądze wydane na obronnośc TYLKO PIENIĄDZE WYDANE NA KOŚCIÓŁ!!!11!!!!!1!!!!!cos(0)
Jak jakiś przedsiębiorca prowadzi firme i dostanie zwrot podatku to jest to zwrot podatku... ale jeśli jakiś ksiądz prowadzi firme i dostanie zwrot podatku.. TO SĄ TO PIENIADZE WYDANE KA KOŚCIÓŁ!!!!
Jeżeli państwo zabrało komuś pieniądze i je zwraca - to jest to zwrot majątku... ale jeśli państwo zabrało majątek kościołowi i zwraca go kościołowi... TO JEST TO FUNDOWANIE KOŚCIOŁOWI MAJĄTKÓWWWW!!11!!1!!1!!4^0


Wiesz.... ja jestem za tym by każdy wydawał swoje pieniądze tak jak chce i byłoby po problemie... a jeżeli bawimy się w podawanie kwot to podawajmy je tak jak wyglądają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Livanir
-1 / 1

@0bcy Jesteśmy państwem świeckim, więc wydawanie jakiejkowielk kasy na religie czy duchownych jest kasą wydawaną na kościół. W szkole świeckiej powinni uczyć matematyki i historii, nie religii. Dodawanie jest bardziej potrzebne, niż 7 grzechów głownych,
Kapelan w szpitalu czy wojsku nie jest potrzebny, w przeciwieństwie do generała. Zapewniam Cię, ze wojskowi ksieża nie zajmują się sprawami jak zwykły szeregowiec.

Wydawanie kasy na to, co nie jest potrzebne, a wręcz stoi w sprzeczności(Kapelan w wojsku... hehehe.. a co z którymś przykazaniem "niezabijaj" i o nastawianiu drugiego policzka).

W skrócie: Na edukacje w świeckiej szkole powinny iść tylko pieniądze na naukowe fakty i teorie. Na szpitale tylko to co powinno isć na leczenie i utrzymanie pacjenta. Inaczej mamy duże pole do nadużyć, jak własnie KK świetnie to wykorzystuje.

Gdyby było inaczej i to robili dla dobrej woli ludzi, to zatrudniali by też innych duchownych.

Poza tym studia teologiczne, nibyy studia i edukacja, a jednak są kryteria wykluczające ze względu na wiarę- to nie powinno mieć miejsca w żadnej placówce dofinansowanej w takim stopniu przez państwo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
0 / 0

@Livanir Jesteśmy państwem świeckim a nie ateistycznym to raz. A dwa żyjemy w socjalizmie gdzie wszyscy płacą wszystkim na wszystkich.

Co do szkoły - w szkole powinno sie uczyć tego co chcą rodzice. Jak rodzice chcą religii to powinno sie jej uczyć a jak nie chcą religii nie powinno sie jej uczyć.

Co do duchownych w wojsku - jest powiedzenie że wśród żołnierzy nie ma ateistów. Moim osobistym zdaniem obecność kapelana bardzo mocno podnosi morale a po drugie to jest sprawa wojska cy ma kapelana czy też nie - ale niezależnie od tego czy oddział ma kapelana czy też nie - to jeśli dowódca stwierdzi że potrzebny w oddziale jest kapelan to jest to wydatek wojskowy a nie finansowanie kościoła na litość...

Co do przykazania "nie zabijaj i drugi policzek" tylko pokazujesz jak bardzo religia potrzebna jest w szkole, bo to tak jakbyś sie kłócił na studiach że tego sie nie da policzyć bo przecież nie ma pierwiastków z liczb ujemnych.

A co do studiów - podstawą wszystkich studiów jest czysta wiara. Nie możesz uczyć się fizyki jeżeli np nie wierzysz w symterie praw w czasie - a tego udowodnić sie nei da - w to sie wierzy ta samo jak w wiele innych naukowych dogmatów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
-1 / 7

@ButelkaWhisky "Chyba tego nie trzeba komentować".
Może jednak wypadałoby skomentować? Co takiego wydarzyło się w 1989?
Jak widać @profix3, @tadek77, @Oriolus, @Laviol, @killerxcartoon, @szteker nie odnieśli się do demota bezpośrednio. Może mają braki z historii?
BTW Wypada podawać źródło przy takich demotach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 sierpnia 2020 o 16:08

Q Quel
0 / 0

Ale gdzie problem?
Chętnych na lekarzy nie ma, a seminaria pełne xD

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
+1 / 1

@Quel 1989 był 30 lat temu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
+2 / 4

W 2014 roku zburzono nigdy niedokończone Akademickie Centrum Medyczne w Zabrzu, szpital - monstrum. Co jest najlepszym dowodem na to, że szpitali w sensie budynków, kubatury, nie brakuje. Bo gdyby brakowało, to by nie burzono tylko dokończono.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Luke83
+3 / 5

Czy mogę prosić o jakieś wiarygodne źródło tej informacji, zanim ją zacznę rozpowszechniać? Dziękuję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
+1 / 3

@Luke83 antyklerykalny demot z głównej i źródło? No prosze cię...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L Luke83
0 / 0

Jasne, wiem o tym. Mi też nie po drodze z KK, ale bądźmy obiektywni. Rzucanie jakichś wyssanych z palca liczb jedynie naraża autora i udostepniaczy na ośmieszenie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcinn_
-3 / 5

Siedzieć cicho i dawać grzecznie na tacę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tomekniec1984
-2 / 4

Autorze demota- nie dajesz na tacę to zamknij ryj i daj owsiakowi jak ci się to nie podoba

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zemsta1488
+1 / 3

O ile dobrze pamiętam, to takie osoby powinny żyć w ubóstwie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar 0bcy
0 / 4

@zemsta1488 Źle pamiętasz, w ubóstwie ślubują życie bracia zakonni, nie księża.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A asia92bbjess
0 / 2

No i co z tego??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Lambdrone
0 / 0

Specjalnie tyle kościołów wybudowali, żeby modlić się o zdrowie. Bo nieważne ile szpitali by zbudowali, i tak będziemy odbiegać pod względem medycznym od Zachodu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Adalbert7
0 / 0

Wniosek taki, że ludzie bardziej potrzebują kościołów niż szpitali. Takie są prawa rynku popytu i podaży.. dzieci drogie oburzone

Odpowiedz Komentuj obrazkiem