Wiesz dlaczego się jeździ środkowym pasem i jeszcze w karo się powinno? Aby podczas zagrożenia można było mieć możliwość ucieczki w obie strony. Tylko barany jeżdżą prawym pasem i tiry.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 października 2020 o 23:08
@Clip180 jak Ci kiedyś ramach zagrożenia czy nie wiem.. rozwalenia opony tir ucieknie w środkowy pas, to będziesz wiedział...a nie, przepraszam nie będziesz :)
@Clip180 No takich dyrdymałów jeszcze nie słyszałem.
Faktycznie autostrada (trzypasmowa) jest znana z tego, że z każdej strony czycha na kierowcę niebezpieczeństwo. Z tego względu jest tam najwięcej wypadków. Dlatego też kierowcy czują nieopisany stres, ciągle muszą mieć się na baczności i w związku z tym godzą się na dodatkowe opłaty za jazdę takimi drogami. Bo im ten stres zakłóca proces jasnego rozumowania.
@Clip180 ile wypadków śmiertelnych na autostradach wynika z eksplozji opony? Autostrady wielopasmowe projektowano wg Ciebie po to, żeby kierowca miał z obu stron pusto na wypadek eksplozji opony?
W ogóle jaka jazda w karo? Skąd bierzesz takie bzdurne pomysły? Na trzypasmowej drodze wystarczą cztery pojazdy jadące w karo, żeby ją całkowicie zablokować.
Prawo w Polsce i Europie mówi jasno - kierowca ma się poruszać skrajnym prawym pasem, chyba że przeprowadza manwr wyprzedzania. Jak go skończy, ma wrócić na ten pas. Na szczęście po A1 coraz częściej jeżdżą patrole, które, za drobną opłatą, przypominają o tych zasadach kierowcom, co to muszą mieć bezpiecznie z lewej i prawej.
Jezdzij jak chcesz ja już nie raz miałem taką sytuację że coś na autostradzie przede mną się stało i jak bym nie był na środkowym pasie to nie miał bym gdzie uciekać.
@Clip180. Nie jeździ sie jak ktoś chce tylko jeździ sie zgodnie z przepisami. Prawy pas jest wolny, masz obowiazek jechać prawym pasem. Prawy pas jedzie wolniej niż Ty, jedziesz środkowym. Jak coś sie stało na pasie ktorym jedzisz i nie masz gdzie uciekać to znaczy, że jedziesz za blisko samochodu przed Tobą.
Ze względu że takich dróg w Polsce mamy km liczone w promilach ogólnych dróg ekspresowych i autostrad to jest to zachowanie jak najbardziej normalne. Ten skrajny prawy to albo za 5-10km się skończy i będziesz musiał spitalać albo będzie do skrętu w prawo. Do tego bardzo często ten prawy skrajny jest do tego że łączą się drogi i fajnie mieć go wolnego do spokojnego zjazdu lub włączenia się do ruchu.
@Dawletiarow ja się czasami zastanawiam, czy zrozumienie tego, że jadąc środkiem tacy kierowcy powodują większe zagrożenie na drodze niż nawet zapieprzając ponad limit lewym, wymaga osiągnięcia jakiegoś wysokiego levelu, czy +20 do inteligencji, czy jak...?
@Dawletiarow No taki jest efekt jak się daje prawo jazdy osobom które prowadzenie auta przerasta. Dla takich osób każda zmiana pasa czy włączenie się do ruchu to jest wielkie wyzwanie i stres. Później właśnie jadą środkiem bo się boją że nie będą w stanie zmienić pasa.
@Dawletiarow Gdzieś czytałem że w terenie zabudowanym można jechać którym pasem się chce powyżej 1 pasa w jedną stronę a poza zabudowanym powyżej 2 pasów w jedną stronę.
A ból 4 liter niektórych jak jedziesz cały czas jednym pasem zupełnie jakbyć im matkę przed chwilą przejechał :P
Dodam od siebie przykład mamy 3 pasy, od lewej 1,2,3 jeżeli wszyscy jadą normalnie czyli zapełniając od prawej to każdy kto jedzie szybciej wyprzedza z lewej. Natomiast jak jakiś baran jedzie środkiem czyli nr 2 80, prawy czyli 3 jest wolny, a lewy czyli 1 zajęty bo ktoś wyprzedza i jedzie 90, ty masz 120 albo więcej to jak ich wyprzedzisz? Lewy zajęty, środek zajęty, na 3 pasmowej drodze masz prawo wyprzedzać z obu stron ale nigdy nie wiesz czy gamoń ze środka w ostatniej chwili nie zjedzie na prawy nie patrząc w lusterka jak go wyprzedzasz. Dlatego jedzie się maksymalnie w prawo żeby lewym wyprzedzać....A jak @Meskalink sugeruje potrzebujesz 5-10km prawego pasa wolnego bo jest zjazd albo ktoś tyle potrzebuje żeby się "spokojnie" włączyć, a dla ciebie problemem jest wtedy zmienić pas na lewy, aby go wpuścić jeśli trzeba to lepiej nawet na rower nie wsiadaj.
Niestety nie tylko w Polsce. W Niemczech jest podobnie. Nigdzie więcej na 3 pasmowej autostradzie nie jechałem. A gdzie w Polsce jest 3 pasmowa autostrada?
@Nace92
Świetny przykład. Akurat na wskazanej przez ciebie AOW, co dwa, trzy kilometry jest zjazd. Na każdym z nich spora liczba samochodów chce włączyć się do ruchu właśnie na OWA. Niestety drogi dojazdowe mają ograniczenie do 40km/h , gdy tymczasem na samej OWA ludzie spokojnie jadą swoje 120 km/h Dodj do tego fakt, że odcinki rozbiegowe od 40 do 120 hm/h są dość krótkie. Właśnie dlatego sporo ludzi jedzie środkowym pasem, by dać miejsce włączającym się do ruchu.
Natomiast jazdy środkowym pasem na długich odcinkach autostrady, jeśli nie ma potrzeby ciągłego wyprzedania TIRów, nie potrafie zrozumieć.
Na Tureckiej autostradzie (jak dobrze pamiętam w większości 3 pasmowa, tam zwykłe drogi mają 2 pasy) są takie fajne znaki że ciężarówki mają jechać prawym a mogą wyprzedzać środkowym a na lewy im nie wolno wjeżdżać, za to osobowe mogą na stałe jechać prawym i środkowym! a wyprzedzać mogą lewym. Wyprzedzać co znaczy że mogą tam na chwilę wjeżdżać.
Dzięki temu bez stresu osobówką możesz śmigać środkowym nikomu nie przeszkadzając. Wiem że w Polsce i innych krajach tak nie ma ale ten system ma sens.
Masz rację, ale zobacz sobie jak często wygląda prawy pas zniszczony przez cieżarówki.
Przykład? "Jedynka" przez centrum Częstochowy na wysokości stacji Circle. Są takie koleiny, że w czasie deszczu osobówką nie wyjedziesz z tych koryt.
A powiedz mi, co się takiego strasznego dzieje, jak ktoś nie jedzie prawym, który ma wolny? Poza oczywiście drażnieniem ciebie?
Ani nie stwarza to zagrożenia, ani specjalnie nie przeszkadza. No może tym, co uznają, że lewy pas jest do zapier alania to przeszkadza, ale oni swoją jazdą stwarzają akurat zagrożenie.
Zabawa w obowiązek jazdy prawym pasem moim zdaniem zawsze byłą głupotą. Zazwyczaj prawy pas jest rozjechany, wystają w nim studzienki itp itd, więc ludzie z przyzwyczajenia zostawiają go ciężarówkom do dalszego katowania.
Szeryf jakiś? Co używa tel w sposób niewłaściwy i jeszcze się tym chwali?
Jeśli mnie wzrok nie myli, a szyba byłaby przez wycieraczki przetarta, to widać, że Tir na tym pasie jedzie z przodu, jakieś 600 metrów.
Wiesz dlaczego się jeździ środkowym pasem i jeszcze w karo się powinno? Aby podczas zagrożenia można było mieć możliwość ucieczki w obie strony. Tylko barany jeżdżą prawym pasem i tiry.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 października 2020 o 23:08
@Clip180 jak Ci kiedyś ramach zagrożenia czy nie wiem.. rozwalenia opony tir ucieknie w środkowy pas, to będziesz wiedział...a nie, przepraszam nie będziesz :)
@Pasqdnik82
Dlatego tak jak juz pisalem w karo sie powino jezdzic.
@Pasdqdnik82
Jak komus szczeli opona to niema nikogo po zadnych ze stron
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 października 2020 o 23:37
@Clip180 No takich dyrdymałów jeszcze nie słyszałem.
Faktycznie autostrada (trzypasmowa) jest znana z tego, że z każdej strony czycha na kierowcę niebezpieczeństwo. Z tego względu jest tam najwięcej wypadków. Dlatego też kierowcy czują nieopisany stres, ciągle muszą mieć się na baczności i w związku z tym godzą się na dodatkowe opłaty za jazdę takimi drogami. Bo im ten stres zakłóca proces jasnego rozumowania.
@Clip180 pokazałeś osobówki.. już widzę jak jedziesz w karo z prędkością ciężarówki na autostradzie :)
@Pasqdnik82
Trochę wyobraźni przestrzennej. Jak ciężarówka jedzie to ja wyprzedzam, i napewno nie środkowym pasem tylko lewym aby być jak najdalej od niej.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 października 2020 o 6:59
@siditg
Może jak by ludzie słyszeli i myśleli o takich rzeczach to by było mniej wypadków śmiertelnych na autostradach.
https://www.wyborkierowcow.pl/europa-pobila-kolejny-rekord-chodzi-o-liczbe-ofiar-smiertelnych-wypadkow/
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 października 2020 o 6:56
@trolokaust
Dlatego najwięcej zabitych na 1mln mieszkańców w Europie ma Polska, Rumunia i Bułgaria.
https://www.wyborkierowcow.pl/europa-pobila-kolejny-rekord-chodzi-o-liczbe-ofiar-smiertelnych-wypadkow/
@trolokaust Tia..Jedziemy obowiązkowo prawym pasem, wyprzedzamy lewym... i do czego jest ten trzeci a nieraz i czwarty
@Clip180 ile wypadków śmiertelnych na autostradach wynika z eksplozji opony? Autostrady wielopasmowe projektowano wg Ciebie po to, żeby kierowca miał z obu stron pusto na wypadek eksplozji opony?
W ogóle jaka jazda w karo? Skąd bierzesz takie bzdurne pomysły? Na trzypasmowej drodze wystarczą cztery pojazdy jadące w karo, żeby ją całkowicie zablokować.
Prawo w Polsce i Europie mówi jasno - kierowca ma się poruszać skrajnym prawym pasem, chyba że przeprowadza manwr wyprzedzania. Jak go skończy, ma wrócić na ten pas. Na szczęście po A1 coraz częściej jeżdżą patrole, które, za drobną opłatą, przypominają o tych zasadach kierowcom, co to muszą mieć bezpiecznie z lewej i prawej.
@siditg
Jezdzij jak chcesz ja już nie raz miałem taką sytuację że coś na autostradzie przede mną się stało i jak bym nie był na środkowym pasie to nie miał bym gdzie uciekać.
@Clip180. Nie jeździ sie jak ktoś chce tylko jeździ sie zgodnie z przepisami. Prawy pas jest wolny, masz obowiazek jechać prawym pasem. Prawy pas jedzie wolniej niż Ty, jedziesz środkowym. Jak coś sie stało na pasie ktorym jedzisz i nie masz gdzie uciekać to znaczy, że jedziesz za blisko samochodu przed Tobą.
@trolokaust
Jak będą 20 jeździć na prawym pasie to ich tiry będą wyprzedzać a wtedy to dopiero będzie jazda.
Niestety nakaz ten nie dotyczy kierowców BMW,Audi i Mercedesa.Nie mówię że wszystkich,ale większości.
Pewnie to jakiś odcinek drogi tuż przed Warszawą.
@konradstru nie
@raven000 to pewnie panicze że stolycy jadą.
Ze względu że takich dróg w Polsce mamy km liczone w promilach ogólnych dróg ekspresowych i autostrad to jest to zachowanie jak najbardziej normalne. Ten skrajny prawy to albo za 5-10km się skończy i będziesz musiał spitalać albo będzie do skrętu w prawo. Do tego bardzo często ten prawy skrajny jest do tego że łączą się drogi i fajnie mieć go wolnego do spokojnego zjazdu lub włączenia się do ruchu.
@Meskalink i takie Janusze potem jadą przez 3km lewym z 2 pasów bo on za te 3km kiedyś tam będzie skręcał w lewo...
@Dawletiarow ja się czasami zastanawiam, czy zrozumienie tego, że jadąc środkiem tacy kierowcy powodują większe zagrożenie na drodze niż nawet zapieprzając ponad limit lewym, wymaga osiągnięcia jakiegoś wysokiego levelu, czy +20 do inteligencji, czy jak...?
@Dawletiarow No taki jest efekt jak się daje prawo jazdy osobom które prowadzenie auta przerasta. Dla takich osób każda zmiana pasa czy włączenie się do ruchu to jest wielkie wyzwanie i stres. Później właśnie jadą środkiem bo się boją że nie będą w stanie zmienić pasa.
@siditg Dla nich zwykła zmiana pasa jest wyzwaniem, a Ty chcesz żeby zrozumiały coś takiego?
No to sobie wyobraź, że na trzypasmówce wszyscy jadą prawym pasem.
@PIStozwis brak słów, masz prawy wolny jedziesz prawym, nie masz wolnego jedziesz kolejnym itd.
@Dawletiarow Gdzieś czytałem że w terenie zabudowanym można jechać którym pasem się chce powyżej 1 pasa w jedną stronę a poza zabudowanym powyżej 2 pasów w jedną stronę.
A ból 4 liter niektórych jak jedziesz cały czas jednym pasem zupełnie jakbyć im matkę przed chwilą przejechał :P
Dodam od siebie przykład mamy 3 pasy, od lewej 1,2,3 jeżeli wszyscy jadą normalnie czyli zapełniając od prawej to każdy kto jedzie szybciej wyprzedza z lewej. Natomiast jak jakiś baran jedzie środkiem czyli nr 2 80, prawy czyli 3 jest wolny, a lewy czyli 1 zajęty bo ktoś wyprzedza i jedzie 90, ty masz 120 albo więcej to jak ich wyprzedzisz? Lewy zajęty, środek zajęty, na 3 pasmowej drodze masz prawo wyprzedzać z obu stron ale nigdy nie wiesz czy gamoń ze środka w ostatniej chwili nie zjedzie na prawy nie patrząc w lusterka jak go wyprzedzasz. Dlatego jedzie się maksymalnie w prawo żeby lewym wyprzedzać....A jak @Meskalink sugeruje potrzebujesz 5-10km prawego pasa wolnego bo jest zjazd albo ktoś tyle potrzebuje żeby się "spokojnie" włączyć, a dla ciebie problemem jest wtedy zmienić pas na lewy, aby go wpuścić jeśli trzeba to lepiej nawet na rower nie wsiadaj.
Ciesz się z trzech pasów, płatna?
@wiesiu73 u was szybkiego ruchu są płatne?
Niestety nie tylko w Polsce. W Niemczech jest podobnie. Nigdzie więcej na 3 pasmowej autostradzie nie jechałem. A gdzie w Polsce jest 3 pasmowa autostrada?
@glus_eli W Holandii są nawet sporej długości odcinki 5cio pasmowych i to też nic nie zmienia...
@Nace92
Świetny przykład. Akurat na wskazanej przez ciebie AOW, co dwa, trzy kilometry jest zjazd. Na każdym z nich spora liczba samochodów chce włączyć się do ruchu właśnie na OWA. Niestety drogi dojazdowe mają ograniczenie do 40km/h , gdy tymczasem na samej OWA ludzie spokojnie jadą swoje 120 km/h Dodj do tego fakt, że odcinki rozbiegowe od 40 do 120 hm/h są dość krótkie. Właśnie dlatego sporo ludzi jedzie środkowym pasem, by dać miejsce włączającym się do ruchu.
Natomiast jazdy środkowym pasem na długich odcinkach autostrady, jeśli nie ma potrzeby ciągłego wyprzedania TIRów, nie potrafie zrozumieć.
@glus_eli zaśmieje się, że na śląsku jest dtś, tylko to nie autostrada
Na Tureckiej autostradzie (jak dobrze pamiętam w większości 3 pasmowa, tam zwykłe drogi mają 2 pasy) są takie fajne znaki że ciężarówki mają jechać prawym a mogą wyprzedzać środkowym a na lewy im nie wolno wjeżdżać, za to osobowe mogą na stałe jechać prawym i środkowym! a wyprzedzać mogą lewym. Wyprzedzać co znaczy że mogą tam na chwilę wjeżdżać.
Dzięki temu bez stresu osobówką możesz śmigać środkowym nikomu nie przeszkadzając. Wiem że w Polsce i innych krajach tak nie ma ale ten system ma sens.
Masz rację, ale zobacz sobie jak często wygląda prawy pas zniszczony przez cieżarówki.
Przykład? "Jedynka" przez centrum Częstochowy na wysokości stacji Circle. Są takie koleiny, że w czasie deszczu osobówką nie wyjedziesz z tych koryt.
Prawo jazdy powinno byc przywilejem dla osob ktore rozumieją przepisy i powinno byc odbierano dożywotnio dla osob ktore przepisy mają w dupie
A powiedz mi, co się takiego strasznego dzieje, jak ktoś nie jedzie prawym, który ma wolny? Poza oczywiście drażnieniem ciebie?
Ani nie stwarza to zagrożenia, ani specjalnie nie przeszkadza. No może tym, co uznają, że lewy pas jest do zapier alania to przeszkadza, ale oni swoją jazdą stwarzają akurat zagrożenie.
Zabawa w obowiązek jazdy prawym pasem moim zdaniem zawsze byłą głupotą. Zazwyczaj prawy pas jest rozjechany, wystają w nim studzienki itp itd, więc ludzie z przyzwyczajenia zostawiają go ciężarówkom do dalszego katowania.
Szeryf jakiś? Co używa tel w sposób niewłaściwy i jeszcze się tym chwali?
Jeśli mnie wzrok nie myli, a szyba byłaby przez wycieraczki przetarta, to widać, że Tir na tym pasie jedzie z przodu, jakieś 600 metrów.
Nie tylko w Polsce. W USA jest znacznie gorzej..