Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
2:35

Piotr Kraśko z dedykacją dla polskiej prawicy - mówi o amerykańskiej normalności i oczywistości, czyli rozdziale państwa od jakiegokolwiek Kościoła

To świetnie pokazuje, jak bardzo polska demokracja jest niedojrzała i ile nam brakuje do prawdziwej wolności

www.demotywatory.pl
+
861 951
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
M m4ght
+6 / 34

Bo tak wyglądają Państwa, gdzie dominuje protestantyzm. Tam, gdzie jest religia rzymskokatolicka, jak w Polsce, premiowany jest fundamentalizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M m4ght
0 / 0

@gminnik a może jak Czyngis-chan po zgwałcenie 70 000 kobiet? Po co takie porównanie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

@gminnik Nie masz kontrargumentów, że uderzasz w osobę je wypowiadającą?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar RomekC
0 / 0

@gminnik Czy rozmawiamy o Kraśko czy o rozdziale państwa od Kościoła?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gust
-3 / 71

W Stanach aborcja jest legalna, bo i kara smierci jest legalna.Pan Krasko wygodnie o tym 'zapomina'. Takie cwaniakowanie i wybiorcze branie tego co sie podoba i 'nauczanie' tym innych. Rozdzial kosciolow od panstwa popieram, kompromis aborcyjny popieram, ale i kare smierci czy latwiejszy dostep do broni tez. Nie rozumiem za to lewicowo-demokratycznego poplatania: mordercy zabic nie wolno, ale aborcja to jak syrop na kaszel.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tenqoba
+8 / 30

@gust niestety nie doczytałeś, kara śmierci jest legalna tylko w niektórych stanach...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+10 / 16

@tenqoba
Kara śmierci obowiązuje w 15 stanach dodatkowo w 4 kolejnych stanach nie zasądzono ani nie wykonano takiej od 25 lat w 7 jest w prawie ale obowiązuje moratorium , 25 (24+1) nie ma kary śmierci

Co ciekawe dominuje tam na ogól zwyciężaja republikanie (ale nie we wszystkich) i w stanach gdzie jest dużo katolików

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gust
+1 / 5

@tenqoba Otoz moj drogi, skoro jest legalna w niektorych stanach, znaczy ze w panstwie FEDERALNYM jest legalna. Nie jest nakazana, a legalna! To, ze niektore skladowe czesci z niej zrezygnowaly to inna sprawa. Na poziomie federalnym, a wiec reprezentujacym w swiecie, dopuszcza sie stosowanie kary smierci. Nastepnym razem pomysl, zanim zaczniesz pouczac!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tenqoba
0 / 0

@gust piszesz bzdury...w większości stanów jest zakazana, w części pozostałych, niewykonywana. kluczowe słowo ..zakazana- skup się.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gust
-3 / 3

@tenqoba Kto tu pisze bzdury?? Po pierwsze, za Wikipaedia, obecnie w 28 na 50 stanów kara smierci JEST wykonywana. Matematyka jest NIEUBLAGANA i wskazuje na WIEKSZOSC, nie mniejszosc, jak probujesz klamliwie dowodzic. Po drugie, nawet gdyby byla dozwolona chocby w jednym stanie, to oznacza to, ze ogolne przepisy CALEGO panstwa federlnego, jakim sa Stany Zjednoczone, na to pozwalaja. I, tak, znow za Wikipedia, Konstytucja Stanow Zjednoczonych, a wiec nadrzedne prawo CALEGO kraju, dopuszcza wykonywanie kary smierci! Wyszedles na niewaskiego cymbala, ktory nie dosc, ze nie majac wiedzy, zabiera glos i probuje pouczac, to jeszcze wykazuje sie brakiem myslenia na poziomie elementarnym. No ale lewactwo ma to do siebie: nie wie, nie mysli, ale zabiera glos, bo 'ma racje'.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tenqoba
0 / 0

@gust no to jeszcze raz. po pierwsze gratuluję źródeł. dobrze że napisałeś skąd bierzesz wiedzę bo długo nie mogłem dojść skąd jest taka pobieżna. wikipedia to rzeczywiście świetne źródło. może doczytasz gdzieś...ale kara śmierci na poziomie federalnym została zawieszona już dawno temu...powrócono do niej za waszego ulubieńca Trumpa...niech żyje prawica. nie ma to jednak nic wspólnego z poszczególnymi stanami, które same decydują o jej stosowaniu i w części jest nielegalna, a w części niestosowana. reasumując, wracam do pierwszego mojego postu który jest w 100% prawdziwy. cyt.....@gust niestety nie doczytałeś, kara śmierci jest legalna tylko w niektórych stanach...a to, że nie rozumiesz określenia na poziomie federalnym...trudno nie można od ciebie widocznie zbyt wiele oczekiwać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G gust
-3 / 3

@tenqoba O kurka, ale mi dowaliles tym Trumpem. Chyba bede plakal cala noc w poduszke... Wykazales sie bardzo ograniczonym horyzontem myslowym - mam inne poglady niz ty, na pewno lubie Trumpa... Ale to tylko potwierdza, ze niby taki jestes oczytany, ale rozumu nie masz za grosz. Nie potrafisz czytac ze zrozumieniem. Nie ogarniasz jednej, podstawowej kwestii. Ichnia Konstytucja, a wiec poziom federlalny - (ogolno)krajowy (moze jak uzyje prostszego okreslenia, to dotrze), zezwala na kare smierci. Inaczej ZADEN stan nie moglby jej wprowadzic (co za tym idzie, prawo federlane, wbrew temu co piszesz, ma w tym wzgledzie duzo wspolnego ze stanowym). I o tym pisalem od samego poczatku. Czy to tak trudno pojac?? Teraz odwracasz kota ogonem, bo sie wyglupiles. A moze po prostu mylisz KS federlana z legalnoscia kary smierci na poziomie federalnym. Owszem, Wikipedia moze nie jest najlepszym zrodlem, niemiej wciaz wystarczajacym na szybkie sprawdzenie faktow przeciw tak 'oczytanemu' jak ty. Ale skoro Wiki tak cie razi, skad zatem ty, o krynico madrosci, czerpiesz swoje informacje?? Z zyczeniowych artykulow w Krytyce Politycznej, czy Noizz?? I znow na szybo i pobieznie za lewicowym ( w twoich oczach zapewne wiarygodnym, wiec pomijam inne, bardziej wiarygodne zrodla) CNN: As of June 11, 2020, capital punishment is legal in 28 US states; Since 1976, when the death penalty was reinstated by the US Supreme Court, states have executed 1,516 people (as of July 2020) - czyli Sad Najwyzszy, federlany, zwierzchni dla sadow stanowych przywrocil KS w 1976 (po zaledwie ok 10 latach abolicji). Dalej nie bede sprawdzal, bo szkoda mi czasu. Nigdzie nie pisalem, ze poszczegolne stany nie moga same decydowac, czy KS jest stosowana czy nie. Wprost przeciwnie - przeczytaj jeszcze raz. I znow: chocby jeden jedyny stan mial KS legalna, musi to byc w zgodzie z prawem federalnym - a wiec prawo federalne musi uznawac KS za legalna, zanim stanowe moze ja wprowadzic. Reasumujac (madre slowo, zapisz sobie): prawo federalne jest nadrzedne i jezeli ono ZAKAZYWALOBY KS, to poszczegolne stany musialyby sie do tego zastosowac. Ale w przypadku KS, prawo federalne jedynie zezwala (legalizuje) a nie nakazuje - o czym pisalem od samego poczatku. I tu wracamy do meritum. Tak jak KS jest dozwolona na poziomie federalnym, tak i dostep do broni jest legalny i aborcja jest dozwolona. Nie chce mi sie sprawdzac, ale zapewne jest roznorodnosc pomiedzy konkretnymi stanami jezeli chodzi o szczegoly. Nie wiem tylko czy to zrozumiesz. No ale trudno, nie mozna od ciebie widocznie zbyt wiele oczekiwac....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 listopada 2020 o 23:23

P Puolalainen
+9 / 9

@tenqoba

jaka stabilizacje? Gosciu jeszcze nic nie zrobil a mowisz jakby rzadzil i pokazal jak bedzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tenqoba
0 / 0

@Puolalainen retoryka tych dwóch ludzi jest odmienna, z innych końców. po trumpie, może być tylko stabilniej, tak jak po kaczyńskim.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Puolalainen
+1 / 1

@tenqoba

stabilniej brzmi dobrze, tylko, czy tak bedzie. zobaczymy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pajda3
+8 / 16

@slawke Bardzo cieszę się, że ktoś to napisał.
PS. My też mamy swojego "Bidena" - chodzi z Matką Boską w klapie...
Wycieranie sobie gęby religią jak widać dotyczy każdego zakątka świata. Kamala Harris - czyli jego prawa ręka (a za chwilę w ogóle jego ręka bo Biden ma taką demencję, że jak ostre leki przestaną działać to nie wie co się wokół niego dziej) mogłaby sobie np. z naszym Urbanem ręce podać...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 20

@slawke
Tak ale w Polsce dominuje klerykalizm i kościół dąży do tego by jego poglądy były na siłę narzucone w prawie. . Uzasdnia to większością katolicka bo 90 procent obywateli to katolicy. Jak widać po rekcjach na ulicach i strajku kobiet chyba srodze się rozczarowali bo okazuje się że takie poglądy ma mniejszość a nie większość.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
-3 / 13

@slawke Jeszcze nie dąży. Jak nie dostaną w łeb, to będą. Już ustami Godek chcą zakazać parad LGBT.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
-2 / 12

@slawke Czyżbyś nie widział, co wyprawia polski kościół w porównaniu do tego, co mówi papież?
Czyżbyś nie widział jeszcze ile sensu ma zbieranie podpisów pod projektami obywatelskimi, jeżeli panująca władza ma te projekty gdzieś?

Gadasz, jakbyś był ślepy i głuchy na niewygodne dla twojego światopoglądu fakty, albo żeś się wczoraj urodził.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
+1 / 7

@slawke Długa historia projektów obywatelskich w obecnej iteracji Rzeczpospolitej pokazuje, że najwięcej sensu ma palenie opon i demolowanie Warszawy w stylu górniczym, niż zbieranie podpisów pod projektem obywatelskim. Każdy bez poparcia władzy ląduje w zamrażarce. A że winna temu konstytucja Kwaśniewskiego, cóż, nie tylko im była na rękę taka konstrukcja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
-1 / 3

@slawke Każdy system władzy to taki, gdzie wilki są na górze, a owce na dole. Dlatego nie działa u nas inicjatywa obywatelska, jeśli nie pasuje panującej władzy. Więc inaczej jak pięścią nie da się z władzą w tym kraju dyskutować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J konto usunięte
-2 / 4

@slawke Władza reprezentuje ludzi władzy. Jest wybierana przez większość raz na 4 lata. Potem robi co chce i na chwilkę przed wyborami udaje aniołka, rozdaje nie swoje.

Ja nie mam inicjatyw obywatelskich, dawno sobie darowałem tą fasadę demokracji zaprojektowaną, by inicjatywę oddolną wygaszać. Godek jest tylko takim nieoficjalnym ramieniem obecnej władzy. Ona nie jest zwykłym szarym obywatelem z pomysłem.

A co do przemocy. Nikt nie musi mieć prawa do jej używania. Wystarczy że może i chce. Jak jest jeszcze do tego głupi, to nawet nie przemyśli konsekwencji. Tak jak Godek ze swoim fanklubem nie przewiduje, tak jak Kaczyński nie przewidywał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 10 listopada 2020 o 11:57

J konto usunięte
0 / 6

@slawke Ma duże poparcie obozu władzy. Jakby nie miała, to by nic nie wskórała. Takie są realia tego kraju, jak władzy niewygodne coś, to kończy jak JOWy za platformy, na których przecież platforma sobie kapitał zebrała.

Nie zaprzeczę, że pod protest kobiet podpinają się pijawki z poprzedniego obozu, ale to standard w każdym kraju. Każdy ścierwojad chce się nażreć.

Nie wiem, czy skończy się rozlewem krwi ta impreza, ale może być nieciekawie. Kaczor zapomina, że PRL został dawno temu rozkradziony i rachityczna policja z rachitycznym wojskiem daleko nie zajedzie. Natomiast dzieciako-amatorzy z WOT mogą się okazać taką mieszanką wybuchową, że wszystkim wokoło paluchy pourywa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Timonvit
0 / 4

@slawke Upraszczasz bardzo skomplikowany problem, wobec którego bioetycy są podzieleni. Jeżeli człowiek zaczyna się od momentu poczęcia (warunkiem człowieczeństwa jest tylko kod genetyczny, nie np. odczuwanie środowiska zewnętrznego, świadomość itp.), należy nadać prawa obywatelskie wszystkim zarodkom. Kobieta która poroni we wczesnym etapie ciąży (a to zdarza się bardzo często i często nawet nie są osoby tego świadome), będzie musiała nadać poronionemu zarodkowi imię, zorganizować pogrzeb, i ewentualnie odpowiedzieć za nieumyślne spowodowanie morderstwa (są to absurdy występujące w krajach z całkowitym zakazem aborcji).
Rozumiem że pary heteroseksualne z udokumentowaną bezpłodnością również powinny mieć odebrane prawa do małżeństwa bo nie mają szans na reprodukcję i jest to nieuzasadnione.

Te "świeckie" i "naukowe" argumenty z daleka wyglądają na coś stworzonego na siłę, próba logicznego uzasadnienia religijnego dogmatu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wwer
+1 / 3

@slawke
Nosi różaniec, chodzi na mszę, zwolennik aborcji - cyt: Plemię żmijowe, groby pobielane jesteście

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Timonvit
-1 / 1

Szanuję twoje poglądy chociaż się z nimi nie zgadzam, a tym bardziej ich nie zmienię na demotach. Wspomnę jedynie że jeżeli jedynym warunkiem człowieczeństwa jest kod DNA otrzymany w momencie zapłodnienia, to pogrzeb MUSI się odbyć, bez względu na wolę rodziców bo zarodek staje się obywatelem mającym prawa podstawowe. Co do morderstwa to prawda, źle się wyraziłem bo chodzi i "nieumyślne spowodowanie śmierci" (155 KK), bo poronienie mogło nastąpić np w wyniku wysiłku fizycznego, którego podjęła się kobieta mimo zaleceń lekarza, czy coś w tym stylu. Wiem że brzmi to absurdalnie, ale takie absurdy będą wynikały z absurdalnej regulacji prawnej, nadającej zarodkom człowieczeństwo na podstawie jedynie tego że mają odrębne DNA (zarodek do 7 tygodnia nie ma nawet działającego układu nerwowego).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ananiasz
+1 / 1

Ok zróbmy referendum, myślisz że ludzie poprą decyzję pseudo trybunału łamiącego kompromis? Już pomijam fakt, że o tym powinni w referendum decydować ludzie, których to dotyczy. W wieku 16-45 lat. Łatwo przecież jest szastać moralnością innych

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raj
+9 / 13

Szkoda, że oprócz rozdziału państwa z kościołem nie ma tam również rozdziału państwa z synagogą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M milamber84
+10 / 10

@Acxr nie wchodzą w butach. Oni robią to w stopach owiniętych watą, po cichu, dyskretnie i w taki sposób, byś myślał, że to co ci narzucają jest normalnym, obiektywnym poglądem i wnioskiem do którego sam doszedłeś. Właśnie to udowodniłeś:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R raj
+5 / 5

@Acxr Ależ bzdura. Słyszałeś może o najnowszej definicji antysemityzmu? Aktualnie w USA każda krytyka działań Izraela to antysemityzm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Man_Trucker
+3 / 7

Stany zjednoczone i normalność to oksymoron. Tak, każdy jest równy wobec prawa i każdy powinien mieć jednakowe przywileje, jednak to co sie dzieje w na Świecie z mniejszościami, które próbują wymusić większe prawa tylko dlatego, ze są inni, to zakrawa na farsę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 listopada 2020 o 9:02

M Marpol
+2 / 2

ooooo sam wielokrotnie był lektorem wydarzeń kościelnych a teraz tak sie odcina , hipokryzja
skończyła sie micha w TVP to próbuje zabłysnąć niczym Durczok za kierownicą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Grazynka2323
+4 / 4

Polska demokracja jest niedojrzała. Demokracja jest ugruntowana na wolności słowa, która powinna być daleko posunięta. Jeśli ktoś mówi nienawiścią, nie można zakazać mu mówić, tylko trzeba zacząć mówić na przeciw i dawać swoje argumenty. To że Kościół wypowiada się na tematy polityczne, nie oznacza, że nie mamy rozdziału. Rozdział polega na tym, że dostojnicy kościoła nie mają władzy w państwie. Władze ma np. premier i może robić wszystko co jest w ramach konstytucji i na co się zgodzi społeczeństwo, bo jak się nie zgadza to potem zagłosują na kogoś innego. Więc premier może robić rzeczy z którymi np. nie zgadza się Kościół i nic mu ten Kościół nie zrobi. Zamkną go do więzienia? Nie. Nic mu nie zrobią wtedy. Ten post świetnie pokazuje jak polska demokracja jest niedojrzała, bo w demokracji każdy może wypowiadać się na każdy temat, a tu w Polsce, wielu osobą chciano by zatkać gębę, a to bo nienawiść, a to bo rozdział, a to bo brzydkie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V vlkplzn
+1 / 1

A co z rozszerzeniem na Indian? Spadać. To nie wasza ziemia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Szymon1004
+1 / 1

Pranie mózgu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant
+3 / 3

Rozdział kościoła i państwa w Polsce jest fikcją. Nie mniej jednak akurat USA to nie jest dobry wzór do naśladowania. Przypomnę, że w USA można człowieka trzymać w więzieniu bez sądu - nawet całymi latami (vide: Guantanamo) oraz dozwolone są tortury (water boarding). Ameryka już dawno utraciła prawo do mówienia komukolwiek co jest normalne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Banasik
+2 / 2

Czyli w niedzielę od 9:00 do 10:00 jesteś chrześcijaninem, a poza tą jedną godzinką jesteś kim innym?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Botsman
+1 / 1

Żyję od dłuższego czasu w Czechach i nie wracam. W Polsce niby autostrady pobudowane, miasta się rozwijają. Ale ustrojowo to średniowiecze!
Jakieś zabobony, religia w szkole, nakazy i marsze. Kierują ludziami jakby to były owce. A tak na prawdę to nie dają człowieku żyć ni umrzeć...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar swietyczlowiek
0 / 0

powinna być też wersja dollara:

In Science we trust
albo
there is no God

no, tolerancja dla rezsty, niewierzących,
a tak to dyskryminacja
czyli po chrześcijańsku

Odpowiedz Komentuj obrazkiem