@egoiste tak prowokacyjnie zapytam - a z badaniami którego ośrodka? Bo jedyne, co łączy różne opracowania, to wniosek, że większość chce, żeby było jak było do tej pory.
@trebi ani ze skrajnej prawej, ani lewej strony nic dobrego nigdy nie przyjdzie. Z tym, że centrum jest teraz puste, bo dupol popisowski spowodował totalne spolaryzowanie sceny politycznej. Czeka nas więcej takich jałowych sporów.
@sidtig
Akurat ten sport nie jest jałowy. To bardzo istotny spór dla każdego, kto ma choć trochę oleju w głowie. Pisiory dokonały zamachu na własnych obywateli. To nie jest czas i miejsce na symetryzm
Inaczej bedziesz śpiewał jak żona czy siostra urodzi monstrum które w krzyku i wyciu umrze po kilku minutach. Pewnie z radością je pochoeadz i będziesz się cieszył że do nieba trafiła kolejna duszs
Wiele osób swoją wiedzę opiera na badaniach ośrodka katolickiego opartego o jakąś książkę napisana 2000 lat temu. W sumie gadanie z wężem w tej opowieści to jakieś psychiczne szaleństwo. Więcej życiowych przed odnajdziemy w Harrym Poter.
@AIkanaro
Pod względem gospodarczym, to PiS jest tym, jak "prawdziwa prawica" widzi współczesną lewicę. Sama lewica - w sporej mierze - jest dużo bardziej rozsądna w kwestiach gospodarczych niż PiS. Ale w tym przypadku problemem jest prawicowy, katolicko-narodowy fundamentalizm, który wychodzi na "prawej" stronie sceny politycznej poza samych zwolenników PiS.
@Rydzykant Precyzyjnego wyniku nie dadzą żadne sondaże, tylko ewentualne referendum, ale jak wiemy, pytanie byłoby tak sformułowane, że będzie wybór między jedną opcją a drugą, a nie wiele możliwych rozwiązań i z którą się najbardziej zgadzasz. Czyli np. "jesteś za całkowitym zakazem aborcji czy za dotychczasowym kompromisem", a w obecnej opcji pis byłoby raczej "jesteś za ochroną każdego życia czy za dopuszczaniem do zabijania bezbronnych".
@trebi trochę niejasno się wyraziłem - nie ma na tą chwilę żadnych perspektyw na rozwiązanie tego sporu i w tym sensie jest jałowy. Niekonstruktywny. Ani SK z lewicą (światopoglądową), ani PiS, nie odpuszczą na centymetr. Problem pozostanie nierozwiązany i to bardzo źle, bo zgadzam się, że jest istotny.
@szteker Errare humanum est, ale chętnie pomogę, jeżeli zechcesz coś merytorycznego wnieść do dyskusji.
@iblessed @Rydzykant @egoiste dlatego właśnie pytałem, o które badania chodzi, bo na bazie kilku (tyle widziałem) można wyciągnąć dowolne wnioski. Najuczciwsze wydaje mi się stwierdzenie, że Polacy w większości byli zadowoleni z dotychczasowego stanu rzeczy i zupełnie niepotrzebnie zaczęto w tym grzebać.
@egoiste aaa... o to chodzi... Pełna zgoda. Jest wyraźny głos proaborcyjny w społeczeństwie.
Z tym, że ja odnoszę się do wczorajszych protestów SK i postrzegam tą organizację całościowo. A część ich postulatów jest... delikatnie mówiąc osobliwa... Szczególnie te artykułowane ad-hoc przez działaczki (niespisane tu http://strajkkobiet.eu/postulaty/).
Na początku protestowało (wyszło na ulicę) w sumie kilkaset tysięcy, może nawet ponad milion osób w Polsce. Jak SK zawłaszczył sobie ten temat i pozuje na główną siłę walczącą o tę sprawę, to w Warszawie mamy marsz kilkuset uczestników, w pozostałych 48 miastach po kilka-kilkanaście. Jak dla mnie to dość mocno pokazuje kontrast pomiędzy sprzeciwem wobec dłubania w kompromisowym prawie aborcyjnym, a popieraniem garstki oszołomów o zabarwieniu anarchistycznym.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
28 stycznia 2021 o 18:18
@siditg Warto doprecyzować jedną rzecz - protesty od początku były zorganizowane przez SK, więc nie można mówić o tym, że SK zawłaszczył sobie ten temat. Od pierwszego, dość spontanicznego wyjścia na ulicę w dniu ogłoszenia wyroku w październiku to dziewczyny z SK jako pierwsze były pod TK i już wtedy z tym znanym transparentem "Wyp.....". SK organizuje te wszystkie czarne marsze i protesty od 2016.
Jeśli chodzi o same protesty aktualnie, to ludzie po prostu już odpuścili wychodzenie na ulicę, emocje opadły - to normalna dynamika strajków - na początku jest największy boom, później zapał opada.
@iblessed na tej samej zasadzie można powiedzieć, że szaman-bizon był organizatorem niedawnego wjazdu na Kapitol.
Mało kto szłyszał w ogóle o Strajku Kobiet, do czasu jego wylansowania się na tych protestach. Jak tylko panie działaczki pojawiły się w TV, zaprezentowały 'szacowne' grono Rady Konsultacyjnej i zaczęły opowiadać konkretnie o swoich wizjach, tak szybciutko pozostało im organizować protesty w oparciu jedynie o swoich najwierniejszych działaczy (to widać na relacjach w sieci - niektórych 'uczestników' zaczynam nawet rozpoznawać). Odwrócili się celebryci (wczoraj p.Lempart osobiście się na to żaliła), odwróciły się siły polityczne, które też chciały coś uszczknąć, odwrócili się zwykli ludzie, którzy się zorientowali, co się dzieje. A potem sobie jeszcze strzelały w stopy tymi chryjami z policją i kiepskim aktorstwem.
Początkowy ruch był oddolny, powszechny, niezsynchronizowany i niezorganizowany. Były protesty w miejscowościach, o których panie działaczki nawet nie słyszały - w jednym w środę, w innym w piątek, raz w południe, raz wieczorem, raz pod urzędem miejskim, innym razem pod kościołem, albo pod biurem poselskim PiSu.
Strajkowi Kobiet może się tak wydawać, że to ich zasługa (w ogóle dużo rzeczy im się wydaje). Franek Dolas też był przekonany, że wywołał drugą wojnę światową.
@Rydzykant no nie do końca. A co z tymi właśnie przypadkami, kiedy rodzice starają się o dziecko, a wychodzą takie sytuacje, jak zagrożenie życia matki, albo poważne uszkodzenie płodu? To by pewnie rozwiązało dużą część problemu, ale nie cały.
@siditg W ogóle nie ma racji i porównanie do bizona jest bardzo nietrafne. Uwierz mi, że strajki aborcyjne są od początku organizowane przez SK. Pisanie, że się wylansowały na protestach jest po prostu śmieszne, bo od pierwszego dnia październikowych protestów one były na pierwszym planie razem z wieloma orgaziacjami i aktywistami feministycznymi i proporcyjnymi, bo te grupy walczą w Polsce od lat w sprawie aborcji. A to jak to SK rozegrał medialnie i kiedy pojawiły się w mediach, to inna bajka. To że się odwróciło wiele grup społecznych jest efektem tych postulatów, tej rady i wszystkich dziwnych działań, o których piszesz - co do tego nie mam uwag i się zgadzam, ale jeszcze raz powtórzę, SK oraz inne organizacje feministyczne, proabo są odpowiedzialne za organizację protestów w dużych miastach. I jest to ruch zapoczątkowany oddolnie, ale przez wspomniane organizacje.
@iblessed ależ bardzo trafne - szaman-bizon jest długoletnim aktywistą ruchu QAnon i skrajnie prawicowych organizacji w USA, popierających mocno Trumpa. Do czasu wystąpienia na kapitolu znany tylko zainteresowanym, a teraz ma swoją stronę na wikipedii.
Mówisz, że się nie wylansowały... Kiedy spłynęło 1,5 bańki na zrzutce? Kiedy konferencje prasowe SK pojawiły się na żywo we wszystkich telewizjach? Kiedy nagle każdy polityk lewicy zechciał mieć zdjęcie z p. Lempart i Suchanow? To nie jest lans?
Zresztą sama p. Lempart powiedziała kiedyś publicznie (to nie jest dokładny cytat), że "OSK nie prowadzi ludzi, tylko idzie z nimi". Więc o czym my tu w ogóle dyskutujemy...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
30 stycznia 2021 o 17:34
@siditg
Masz rację. Takie przypadki będą zawsze, ale jest to już ewidentnie wskazanie medyczne do dokonania aborcji. Czyli sytuacja utrzymująca dotychczasowy "kompromis aborcyjny", a jednocześnie praktycznie eliminująca podziemie aborcyjne oraz aborcyjną turystykę. Czyli byłaby to znaczna poprawa.
@siditg To nie jest wylansowanie, tylko naturalna kolej rzeczy faktu, że ruch się rozrósł i ludzie zaczęli wspierać organizację, która była organizatorem protestów oraz na czele każdego z nich, a że sypnęli pieniędzmi - no cóż, nie Twoimi, więc nie rozumiem, co Ci do tego.
Kiedy konferencje pojawiły się w TV - może wtedy, kiedy ktoś uznał, że warto to puszczać?
Wylansować to się może blogerka modowa albo marka na chwytliwym temacie. Tak jak było multum przypadków przy okazji BLM, gdzie ktoś miał w dupie dny ruch, ale wykorzystywał hashagi dla zasięgów.
A że SK urosło na aborcji - to jest ich główna idea powstania, więc o jakim lansie tu mówimy.
O, to znaczy że zaraz będą przepychać jakąś trudną ustawę, nowe podatki, a może coś się ruszyło w sprawie Srebrnej czy innej afery niewygodnej kurduplowi.
Może nawet nie ustawa, ale dalszy lockdown. Przedsiębiorcy otwierają się masowo, średnia zachorowań na której mieli opierać swoje decyzje już jest bliska zielonym wskaźnikom. Nie mieli realnych podstaw do ograniczeń, strajkiem dużo łatwiej to przykryć. Na pewno po takich zbiorowiskach będzie więcej testów, więcej zachorowań i można dalej ciągnąć lockdown.
Co do strajku to jeżeli ktoś myśl, że Ci co idą w pierwszych rzędach strajku dbają o ludzi i obchodzi ich los prostego człowieka powinni poszukać ściany i sprawdzić jej wytrzymałość.
@AdiJuve Mam nadzieję, że część ludzi po "pierwszej fali" strajków pamięta jeszcze te chore postulaty rewolucjonistów, przez które wszystko zaczęło gasnąć i nie zapomną po co w ogóle wyszli...
@sadisticson Dzieje sie dokladnie to co bylo zaplanowane. Ludzie mieli wyjsc na ulice i to robia. Nieomylny i nieskazitelny rzad prezesa Kaczynskiego potrzebuje kozla ofiarnego, ktory odpowie za slamazarne tepo szczepien i za brak pomocy dla upadajacych przedsiebiorcow. PiS mial idealny plan na szczepienia i na to jak pomuc przedsiebiorcom, ale ta cholota z ulicy, te antypolskie elementy, ktore daza do upadku Polski i pragna zniszcyc koscioly i wyplenic chrzescijanstwo, ten plan pokrzyzowal i dlatego jest jak jest.
To samo pomyslałam temat aborcji zawsze tematem zastępczym do czegoś grubszego. Maja Panią Lempart co prowadzi te szopke dziwnym trafem policja jej nie za bardzo rusza niech idzie robi szopke. A oni w tym czesie robią cos znacznie gorszego za chwile pewnie sie ukaze w dzienniku ustaw jakis chory zapis. Z tymi marszmi i Lempart to totalna ustawka ze strony nierządu
W Polsce jak widać programy socjalne powinny być uznawane za korupcję i zdelegalizowane. Bo widać jakich przedstawicieli wybiera to pie***nięte społeczeństwo.
Mordowanie ludzi wchodzi lewactwu w krew. Najprościej morduje się bezbronnych. Dzieci, inwalidów w Anglii. Kto następny polegnie na fundamencie lewackiego świata? Lewactwo jednak pełne sprzeczności. Psa nie wolno kopnąć a bachora można bezkarnie wyskrobać.
@Seker73 zapoznaj sie czym jest bezglowiec bezsercowiec. I zadaj sobie pytanie, jakim skonczonym poje*em bez empatii trzeba byc, aby zmuszac kobiete do rodzenia czegos takiego
@mygyry87 nie, nie trzeba. Wystarczy ją przeczytać ze zrozumieniem, żeby wiedzieć, że za pomocą konstytucji można uzasadnić legalność aborcji, zwłaszcza w takiej sytuacji.
@mygyry87 Przede wszystkim trzeba zmienić członków TK na legalnie wybranych. Co ci po zmianie konstytucji jak prezesem TK będzie miernona z sądu okręgowego, nielegalnie wciśnięta do TK?
np z badań statystycznych w USA występuje taki dziwaczny paradoks.. Spora część ludzi chcący zabronić aborcji czyli usunięcia płodu z powodu ochrony życia ludzkiego , choć płód jeszcze nie jest człowiekiem nie ma nic przeciko karze śmierci a wręcz ja popiera choć niewątpliwie jest to już człowiek.
@killerxcartoon @jeszczejak może dlatego, że jedna część za swój 'dekalog' uznaje tzw. prawa człowieka (których nie stosuje się względem dziecka nienarodzonego) a druga coś zupełnie innego (gdzie kara śmierci funkcjonuje).
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 stycznia 2021 o 17:14
Trybunał Konstytucyjny nie publikuje wyroków - to zadanie należy do premiera.
I trudno mówić o wyroku TK jeżeli został on wydany przy udziale 3 nielegalnie wybranych członków.
@egoiste Kłania się art. 173 Konstytucji RP - upolityczniony pseudo-TK nie jest trybunałem w konstytucyjnym rozumieniu, a zatem wszystkie jego wypociny są z mocy prawa nieważne. Gdy tylko pisiory przegrają wybory, z łatwością ten nic niewart papierek unieważnimy.
@egoiste Nie pamiętasz? Przed przejęciem władzy przez PIS w 2015 PO szybko i wbrew zasadmo obsadził go„swoimi sędziami by potem sparaliżować pracę tego organu.PIS miało większość, więc mogło rządzić bez pytania opozycji o zdanie, a Trybunał był dla PO jedynym ratunkiem by hamować reformy PISu. i chronić interesy swoich. Nie wnikam czy PIS czy PO chcieli lepiej, mówię tylko jak było.
@renkr Ja to pamiętam dobrze. PO wybrało 5-ciu sędziów w tym 2 na zapas. DWÓCH, a TK składa się z 15 sędziów, więc jacy "wszyscy"? Tyle, że Duda nie odebrał przysięgi także od pozostałej - legalnie wybranej - trójki. TK wydał wyrok w którym stwierdził niekonstytucyjność przepisu w zakresie umożliwiającym wybór sędziów których kadencja wygasa za następnej kadencji sejmu. No i tego wyroku Szydło nie opublikowała. I wiesz co jest tutaj najśmieszniejsze? To, że obowiązuje coś takiego jak domniemanie konstytucyjności, więc nieopublikowanie wyroku sprawiało, że wybór całej piątki był wiążący i mający moc prawną.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 stycznia 2021 o 12:22
@egoiste Sam wiedzisz, że były to polityczne "wycinanki" kto kogo będzie trzymał w szachu. Ale po co ta partyzantka. ??Suweren wybrał trzeba było to zaakceptowac a nie okopywac się w Trybunale. Nie ściemniaj że ci to nie pachnie chucpą. Obie strony kombinują, obie maja za uszami, ale niech teraz "przegrani" nie udają, że są czyści jak łza , bo "sądy sądami a sprawiedliwość ma być po naszej stronie".
@egoiste Serio??? A ja wiem, że tych dwóch wybrali niezgodnie z konstytucją bo juz po czasie. Ziostawmy to jednak, bo nie ma co sie wtym babrać po latach proponuję przyjrzec się pokrzywdzonemu Rzeplińskiemu.który w rozmowie z mazurkiem (Oko press) nazwał protestujących w obronie aborcjo HOŁOTĄ. Tak hołotą, wywiad z października tego roku.
Mazurek: Rozumiem demonstracje przed siedzibami PiS, ale dlaczego idą pod kościoły?
Prof. Rzepliński: A myśli pan, że hołota francuska zachowuje się inaczej? A hołota amerykańska jest inna?
@renkr Nie po czasie tylko przed czasem. I co to znaczy "zostawmy to"? Trójka dublerów siedzi w TK, łącznie z miernotą z sądu okręgowego jako przewodniczącą i mamy to zaakceptować?
Nie ma znaczenia co powiedział Rzepliński w wywiadzie, który swoją drogą później prostował. Nie ma obecnie TK w rozumieniu konstytucji. I za to tzw prezydentowi należy się trybunał stanu
A co powiedział Borys Budka i inni w 2015 po tym jak Trybunał orzekł że poprzedni Sejm niezgodnie z konstytucją wybrał dwóch sędziów"
"- Za to działanie przepraszamy i jesteśmy przekonani, że na kanwie tej sprawy już nigdy więcej nie zdarzy się taka sytuacja - dodał. W podobnym tonie wypowiadali się również inni politycy PO.
Co do tych dwóch uderzam się w pierś - powiedział Marcin Święcicki.
Krzysztof Brejza (PO) dodał z kolei, że "PO już wcześniej uderzyła się w pierś, składając wniosek do Trybunału Konstytucyjnego. Własną ustawę PO zaskarżyła po raz pierwszy.
Kamila Gasiuk-Pihowicz z Nowoczesnej przyznała, że wybór dwóch sędziów "na zapas" w październiku był nieodpowiedzialnym działaniem PO, która wyszła z przekonania, że większości sejmowej można wszystko. - Że możemy z butą i arogancją sięgnąć także po dwóch dodatkowych sędziów Trybunału Konstytucyjnego - dodała.
@greggor Powtarzasz zasłyszane frazesy czy nawet nie wiesz od czego się ta obrona Konstytucji wzięła? Bo wzięła się właśnie od tego, że do TK nielegalnie wciśnięto Przyłębską, Muszyńskiego i Ciocha (którego miejsce obecnie zajmuje Wyrembak).
Więc jak możesz pisać o wyroku zgodnym z konstytucją gdy wydał go niekonstytucyjny skład?
@egoiste A kolejną sporną kwestią jest to, że Pawłowicz i Piotrowicz najpierw w sejmie głosowali za wnioskiem do Trybunału, a jak trafili do Tegoż Trybunału, to orzekali w sprawie tego samego wniosku, co jest również podważane prawnie.
@egoiste
Nie wiem czemu piszesz o jakiś sprawach z nielegalnym włączeniem kogokolwiek do jakiegokolwiek gremium, gdy mi chodzi o 2 kompletnie odmienne kwestie:
1) Art. 38
2) Andrzej Zoll
@greggor Co art 38 i co Andrzej Zoll? Art. 38 mówi o prawnej ochronie życia każdego człowieka... a nie kiedy się to życie człowieka zaczyna. To już kwestia prywatnego poglądu.
@egoiste
"To już kwestia prywatnego poglądu."
OK, więc wg mojego prywatnego poglądu Twoje życie jeszcze się nie zaczęło, zatem nie podlega konstytucyjnej ochronie.
nie chce tutaj debatowac na temat czy aborcja jest dobra czy zla, bo podejscie do niej zalezy tylko od wyznawanego przez czlowieka swiatopogladu
natomaist uwazam ze przeciwnicy aborcji powinni poprzec ten protest. i nie ze wzgledow swiatopogladowych, ale dlatego ze rzad w czasie wielkiego kryzysu jakim jest pandemia, przepycha kontrowersyjna ustawe. jezeli nie wystapicie przeciwko niemu teraz, jutro kiedy bedzie wam szkodzi moze juz byc za pozno
PIS sobie rozgrywa Polskę jak chce. Rano wszystkie media rozpisują się o pośle z PIS, który się zaszczepił poza kolejnością choć sam wieszał psy na celebrytach. Jeden telefon i pyk wieczorem wszyscy już tylko o aborcji i protestach.
@wojtomasz - dokładnie. Chcesz wiedzieć więcej, to te pierwsze tematy musisz mieć w 4 literach. Czyli pana posła i teraz te strajki. Patrz co się dalej i "głębiej" dzieje.
@Lulus
Z jednej strony macie rację, w tym sensie że PiS przykrywa tym wyrokiem "TK" inne niewygodne dla siebie sprawy. Z drugiej strony - wasze podejście też jest w jakimś sensie wkalkulowane w rozgrywanie Polski przez PiS. Oni liczą też na to że część będzie miała temat aborcji "w 4 literach" i przepchną coś, co obiecali swoim mocodawcom a co, w innych okolicznościach, spotkało by się z jeszcze ostrzejszym sprzeciwem. PiS w swojej grze nie ma problemu z poświęcaniem innych - w tym wypadku to nie jest sztuczny temat, to (czyli zmiana w kwestii aborcji) to realne skrzywdzenie nas, Polaków.
@egoiste - aborcja, to tylko mały kamyczek. Nadal możesz sfinansować to z własnej kieszeni za granicą. A można tak naprawdę i na tym polu bardzo łatwo śrubę dokręcić. Szykuje się coś lepszego, tylko nie wiem jeszcze co(może w końcu te przymusowe mandaty?).
W każdym razie co do samej aborcji, to wygląda tak, że generalnie zakazana, ale jakaś luka jest(czyli za granicą, wracasz i nic nikomu do tego i żyjesz).
@Lulus To nie luka, zawsze można w ten sposób usunąć ciążę bo prawo polskie obowiązuje tylko w Polsce. Ale co dalej? Pigułka dzień po także za granicą i problemu nie będzie?
@egoiste Liczba aborcji - ok. 1100. Liczba urodzeń ok. 360 tys. (najniższa od kilku lat). To jest 0,3%.
Można przyjąć, że w skali makro to jest mało istotna sprawa.
@egoiste No cóż - jak do tego doprowadzą, to logiczne co będzie - rynek nie lubi próżni.
I to, że zawsze można było w ten sposób usunąć ciążę, to nie znaczy, że nie można tej opcji odebrać. oto przykład, jak można by było dokręcić śrubę:
Wystarczy wprowadzić "uprzejmie donoszę" i obowiązek rejestracji każdej ciężarnej kobiety. Za usunięcie ciąży(bo widać, że dana Pani X wróciła mniejsza), postawić zarzut o zabójstwo. Za tym pociągnąć paragraf, że w momencie ciąży, ciało kobiety staje się ciałem dziecka i nie może do końca decydować. - Ot, podałem, jak można i tego zabronić i "zmusić" kobiety do porodu.
Aktualnie tego jeszcze nie masz, a temat aborcji wyciągali zawsze, jak zaczynało być gorąco. Także zdystansuj się lekko do tego tematu i patrz, co władza będzie teraz robić.
@trebi aborcja, aborcją, ale będąc najedzonym tym tematem, może Ci umknąć cała reszta. Zobacz, że wiadomości już pieją o aborcji. Myślisz, że zatrąbią o "przepisie", który wprowadzą "po cichu", czy raczej zatrąbią już po fakcie dokonanym?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 stycznia 2021 o 17:39
@Lulus A w jaki sposób wyegzekwujesz ten obowiązek rejestracji ciąży? I możesz sobie wprowadzać dowolne przepisy, one obowiązują tylko na terytorium RP. To znaczy, że jeżeli kobieta za granicą zrobić coś co jest w Polsce zakazane to nie popełnia przestępstwa. I w jaki sposób ktoś by w ogóle udowodnił, że doszło do aborcji a nie do poronienia?
No i chyba nie sądzisz, że po każdej kobiecie widać ciążę i to w tak wczesnej fazie?
I nie zamierzam się od niczego dystansować. Jeżeli władza robi coś godnego krytyki to trzeba krytykować.
@egoiste "To znaczy, że jeżeli kobieta za granicą zrobić coś co jest w Polsce zakazane to nie popełnia przestępstwa." - Prawo tworzą ludzie w sejmie. To znaczy, że i to może ulec zmianie. Wystarczy stworzyć odpowiedni paragraf. I nie jest to takie "niemożliwe".
"I w jaki sposób ktoś by w ogóle udowodnił, że doszło do aborcji a nie do poronienia?" - wiązało by to się ze śledztwem i sporymi kosztami, ale nie powiesz mi, że nas na to by nie było stać, skoro dotujemy TV i robimy nieodbyte wybory.
Pokazuję tylko, że paradoksalnie wszystko jest możliwe, jakby chcieli(w końcu od czegoś jest władza).
"No i chyba nie sądzisz, że po każdej kobiecie widać ciążę i to w tak wczesnej fazie?" - jasne, że nie widać. Ale badania prenatalne nie robisz w domu przed TV. Czyli opcja "rejestracji" tak jakby jest otwarta. Jedyne co masz, to zwykłe apteczne testy ciążowe, ale nimi płodu nie przebadasz.
Ze słowami, że pani X wróciła mniejsza miałem na myśli późniejszy okres. Ten zapis musiałby się siłą rzeczy pojawić, bo celem byłoby całkowite uniemożliwienie i ściganie za aborcję, czyli wykluczenie też i późniejszych miesięcy ciążowych.
"Jeżeli władza robi coś godnego krytyki to trzeba krytykować." - Tu masz rację. Zwracam tylko uwagę, by nie żyć wyłącznie tym tematem i patrzeć władzy dalej na ręce.
Ludzie w sejmie tworzą prawo obowiązujące na terenie RP. Wyobrażasz sobie ukaranie mandatem kierowcy który np jechał niemiecką autostradą i przekroczył polskie ograniczenie prędkości?
" wiązało by to się ze śledztwem i sporymi kosztami"
No, już widzę jak chętnie zagraniczni ginekolodzy współpracują z władzami kraju uznany za totalitarny.
"Ale badania prenatalne nie robisz w domu przed TV. "
Wcale nie trzeba ich robić - kobieta robi test, okazuje się że jest w ciąży i potem jedzie ją usunąć. Nie wyegzekwujesz tego.
Poza tym - RODO. A to jest trochę ważniejsze niż ustawodawstwo krajowe.
"Ze słowami, że pani X wróciła mniejsza miałem na myśli późniejszy okres."
W większości przypadków pani X wróci taka sama jak była.
@Lulus
Zgadzam się z tym że PiS wykorzystuje temat aborcji do przykrycia innych świństw. Ale to co robi z aborcja też jest świństwem. Dla części z nas ważnym tu i teraz, dla reszty ważnym w dłuższej perspektywie (nas, dzieci, wnuków). Moeieni że temat nie jest (również) ważny to podążanie za taktyką pisiorow. Dla jednych aborcja ma nie być tematem, dla innych rujnowanie gospodarki,dla innych wyprowadzanie z Unii, itd. Nie dajmy się podzielić.
No coz, ilosc zakazen spada, ludzie nie chca szczepionek, rzad jest zmuszony do odmrazania gospodarki - no wiec trzeba znalesc wymowke zeby tego nie robic. Ktos ma jeszcze watpliwosci, ze rzadzaca partia jest antypolska?
"Zabierali nam wolność po trochu. Nikt nie zwracał uwagi. Aż było już za późno."
Nie jest to dokładny cytat, ale mniej więcej takie słowa wypowiada bohaterka "Opowieści podręcznej". Ciekawe czy my się obudzimy zanim będzie za późno.
@siditg widzisz, niby logiczne ale poprzednim razem, na początku protestów, jednak zastosowali taki manewr i zdaje się, że sporo osób uwierzyło. Tarcze czy inna pomoc też wg nich dostają wszyscy przedsiębiorcy, a w praktyce mało kto się łapie. To nie chodzi o to, żeby mówić prawdę tylko, żeby mówić, że co złe to nie my.
Jak ktoś już powiedział - Polska Wenezuelą Europy
@Saba20 na szczęście jeszcze nie. Te grupki lewoskrętnych dziwaków są w sumie niewielkie a ich postulaty nie trafiają na żaden podatny grunt.
@siditg Dzięki za głos zdrowego rozsądku
@siditg Proponuję zapoznać się z badaniami opinii publicznej na temat aborcji
@sidtig na szczęście mamy też prawoskrętnych dziwaków, w dodatku u władzy, nie?
@egoiste tak prowokacyjnie zapytam - a z badaniami którego ośrodka? Bo jedyne, co łączy różne opracowania, to wniosek, że większość chce, żeby było jak było do tej pory.
@trebi ani ze skrajnej prawej, ani lewej strony nic dobrego nigdy nie przyjdzie. Z tym, że centrum jest teraz puste, bo dupol popisowski spowodował totalne spolaryzowanie sceny politycznej. Czeka nas więcej takich jałowych sporów.
@sidtig
Akurat ten sport nie jest jałowy. To bardzo istotny spór dla każdego, kto ma choć trochę oleju w głowie. Pisiory dokonały zamachu na własnych obywateli. To nie jest czas i miejsce na symetryzm
@trebi Cały problem polega na tym, że PiS nie jest partią prawicową, a na pewno nie pod względem gospodarczym.
@siditg CBOS
https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2007/K_152_07.PDF
Widzę, że kolega @siditg jest wielkim fanem Jarosława, a we mszy uczestniczy tylko gdy przewodzi jej ojciec Rydzyk?
Inaczej bedziesz śpiewał jak żona czy siostra urodzi monstrum które w krzyku i wyciu umrze po kilku minutach. Pewnie z radością je pochoeadz i będziesz się cieszył że do nieba trafiła kolejna duszs
Wiele osób swoją wiedzę opiera na badaniach ośrodka katolickiego opartego o jakąś książkę napisana 2000 lat temu. W sumie gadanie z wężem w tej opowieści to jakieś psychiczne szaleństwo. Więcej życiowych przed odnajdziemy w Harrym Poter.
@AIkanaro Społecznym i polityczny zresztą też nie. Tylko ideologiczno-religijnym tak.
@AIkanaro
Pod względem gospodarczym, to PiS jest tym, jak "prawdziwa prawica" widzi współczesną lewicę. Sama lewica - w sporej mierze - jest dużo bardziej rozsądna w kwestiach gospodarczych niż PiS. Ale w tym przypadku problemem jest prawicowy, katolicko-narodowy fundamentalizm, który wychodzi na "prawej" stronie sceny politycznej poza samych zwolenników PiS.
@AIkanaro pod kątem gospodarczym to socjalizm, a społecznym konserwatyzm
@egoiste to badanie sprzed 13 lat i wtedy była połowa za, a ostatnie sondaże pokazywały chyba trochę więcej niż połowa za aborcją
@Rydzykant Precyzyjnego wyniku nie dadzą żadne sondaże, tylko ewentualne referendum, ale jak wiemy, pytanie byłoby tak sformułowane, że będzie wybór między jedną opcją a drugą, a nie wiele możliwych rozwiązań i z którą się najbardziej zgadzasz. Czyli np. "jesteś za całkowitym zakazem aborcji czy za dotychczasowym kompromisem", a w obecnej opcji pis byłoby raczej "jesteś za ochroną każdego życia czy za dopuszczaniem do zabijania bezbronnych".
@Saba20 Raczej Chile
@sceptykiem_sie_urodzic
Akurat starsza część z gadającymi węzami ma jakieś 3400-3200 lat.
@trebi trochę niejasno się wyraziłem - nie ma na tą chwilę żadnych perspektyw na rozwiązanie tego sporu i w tym sensie jest jałowy. Niekonstruktywny. Ani SK z lewicą (światopoglądową), ani PiS, nie odpuszczą na centymetr. Problem pozostanie nierozwiązany i to bardzo źle, bo zgadzam się, że jest istotny.
@szteker Errare humanum est, ale chętnie pomogę, jeżeli zechcesz coś merytorycznego wnieść do dyskusji.
@iblessed @Rydzykant @egoiste dlatego właśnie pytałem, o które badania chodzi, bo na bazie kilku (tyle widziałem) można wyciągnąć dowolne wnioski. Najuczciwsze wydaje mi się stwierdzenie, że Polacy w większości byli zadowoleni z dotychczasowego stanu rzeczy i zupełnie niepotrzebnie zaczęto w tym grzebać.
@siditg https://oko.press/az-53-proc-za-aborcja-na-zadanie-do-12-tygodnia-blizej-europy-dalej-od-kosciola-sondaz-oko-press/
@egoiste ale ja wiem dokładnie, co pisze oko.press. Mam przytoczyć badania z ośrodków katolickich, które będą równie 'obiektywne' w tym temacie?
@siditg To ty twierdziłeś, ze te postulaty popiera jakaś garstka, więc to ty wykaż że tak jest. Na twierdzącym spoczywa ciężar dowodu
@egoiste aaa... o to chodzi... Pełna zgoda. Jest wyraźny głos proaborcyjny w społeczeństwie.
Z tym, że ja odnoszę się do wczorajszych protestów SK i postrzegam tą organizację całościowo. A część ich postulatów jest... delikatnie mówiąc osobliwa... Szczególnie te artykułowane ad-hoc przez działaczki (niespisane tu http://strajkkobiet.eu/postulaty/).
Na początku protestowało (wyszło na ulicę) w sumie kilkaset tysięcy, może nawet ponad milion osób w Polsce. Jak SK zawłaszczył sobie ten temat i pozuje na główną siłę walczącą o tę sprawę, to w Warszawie mamy marsz kilkuset uczestników, w pozostałych 48 miastach po kilka-kilkanaście. Jak dla mnie to dość mocno pokazuje kontrast pomiędzy sprzeciwem wobec dłubania w kompromisowym prawie aborcyjnym, a popieraniem garstki oszołomów o zabarwieniu anarchistycznym.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 28 stycznia 2021 o 18:18
@siditg Warto doprecyzować jedną rzecz - protesty od początku były zorganizowane przez SK, więc nie można mówić o tym, że SK zawłaszczył sobie ten temat. Od pierwszego, dość spontanicznego wyjścia na ulicę w dniu ogłoszenia wyroku w październiku to dziewczyny z SK jako pierwsze były pod TK i już wtedy z tym znanym transparentem "Wyp.....". SK organizuje te wszystkie czarne marsze i protesty od 2016.
Jeśli chodzi o same protesty aktualnie, to ludzie po prostu już odpuścili wychodzenie na ulicę, emocje opadły - to normalna dynamika strajków - na początku jest największy boom, później zapał opada.
Powołujmy się na dane sprzed 14 lat i oko.press jakże obiektywne medium prasowe.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 stycznia 2021 o 21:12
@iblessed na tej samej zasadzie można powiedzieć, że szaman-bizon był organizatorem niedawnego wjazdu na Kapitol.
Mało kto szłyszał w ogóle o Strajku Kobiet, do czasu jego wylansowania się na tych protestach. Jak tylko panie działaczki pojawiły się w TV, zaprezentowały 'szacowne' grono Rady Konsultacyjnej i zaczęły opowiadać konkretnie o swoich wizjach, tak szybciutko pozostało im organizować protesty w oparciu jedynie o swoich najwierniejszych działaczy (to widać na relacjach w sieci - niektórych 'uczestników' zaczynam nawet rozpoznawać). Odwrócili się celebryci (wczoraj p.Lempart osobiście się na to żaliła), odwróciły się siły polityczne, które też chciały coś uszczknąć, odwrócili się zwykli ludzie, którzy się zorientowali, co się dzieje. A potem sobie jeszcze strzelały w stopy tymi chryjami z policją i kiepskim aktorstwem.
Początkowy ruch był oddolny, powszechny, niezsynchronizowany i niezorganizowany. Były protesty w miejscowościach, o których panie działaczki nawet nie słyszały - w jednym w środę, w innym w piątek, raz w południe, raz wieczorem, raz pod urzędem miejskim, innym razem pod kościołem, albo pod biurem poselskim PiSu.
Strajkowi Kobiet może się tak wydawać, że to ich zasługa (w ogóle dużo rzeczy im się wydaje). Franek Dolas też był przekonany, że wywołał drugą wojnę światową.
@Rydzykant no nie do końca. A co z tymi właśnie przypadkami, kiedy rodzice starają się o dziecko, a wychodzą takie sytuacje, jak zagrożenie życia matki, albo poważne uszkodzenie płodu? To by pewnie rozwiązało dużą część problemu, ale nie cały.
@siditg To nie są grupki. Lewoskrętne dziwaki, to dzisiejsza większość sejmowa i rząd.
@siditg W ogóle nie ma racji i porównanie do bizona jest bardzo nietrafne. Uwierz mi, że strajki aborcyjne są od początku organizowane przez SK. Pisanie, że się wylansowały na protestach jest po prostu śmieszne, bo od pierwszego dnia październikowych protestów one były na pierwszym planie razem z wieloma orgaziacjami i aktywistami feministycznymi i proporcyjnymi, bo te grupy walczą w Polsce od lat w sprawie aborcji. A to jak to SK rozegrał medialnie i kiedy pojawiły się w mediach, to inna bajka. To że się odwróciło wiele grup społecznych jest efektem tych postulatów, tej rady i wszystkich dziwnych działań, o których piszesz - co do tego nie mam uwag i się zgadzam, ale jeszcze raz powtórzę, SK oraz inne organizacje feministyczne, proabo są odpowiedzialne za organizację protestów w dużych miastach. I jest to ruch zapoczątkowany oddolnie, ale przez wspomniane organizacje.
@iblessed ależ bardzo trafne - szaman-bizon jest długoletnim aktywistą ruchu QAnon i skrajnie prawicowych organizacji w USA, popierających mocno Trumpa. Do czasu wystąpienia na kapitolu znany tylko zainteresowanym, a teraz ma swoją stronę na wikipedii.
Mówisz, że się nie wylansowały... Kiedy spłynęło 1,5 bańki na zrzutce? Kiedy konferencje prasowe SK pojawiły się na żywo we wszystkich telewizjach? Kiedy nagle każdy polityk lewicy zechciał mieć zdjęcie z p. Lempart i Suchanow? To nie jest lans?
Zresztą sama p. Lempart powiedziała kiedyś publicznie (to nie jest dokładny cytat), że "OSK nie prowadzi ludzi, tylko idzie z nimi". Więc o czym my tu w ogóle dyskutujemy...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 stycznia 2021 o 17:34
@siditg
Masz rację. Takie przypadki będą zawsze, ale jest to już ewidentnie wskazanie medyczne do dokonania aborcji. Czyli sytuacja utrzymująca dotychczasowy "kompromis aborcyjny", a jednocześnie praktycznie eliminująca podziemie aborcyjne oraz aborcyjną turystykę. Czyli byłaby to znaczna poprawa.
@siditg To nie jest wylansowanie, tylko naturalna kolej rzeczy faktu, że ruch się rozrósł i ludzie zaczęli wspierać organizację, która była organizatorem protestów oraz na czele każdego z nich, a że sypnęli pieniędzmi - no cóż, nie Twoimi, więc nie rozumiem, co Ci do tego.
Kiedy konferencje pojawiły się w TV - może wtedy, kiedy ktoś uznał, że warto to puszczać?
Wylansować to się może blogerka modowa albo marka na chwytliwym temacie. Tak jak było multum przypadków przy okazji BLM, gdzie ktoś miał w dupie dny ruch, ale wykorzystywał hashagi dla zasięgów.
A że SK urosło na aborcji - to jest ich główna idea powstania, więc o jakim lansie tu mówimy.
O, to znaczy że zaraz będą przepychać jakąś trudną ustawę, nowe podatki, a może coś się ruszyło w sprawie Srebrnej czy innej afery niewygodnej kurduplowi.
@sadisticson A najlepiejna koniec nie będą w stanie uwierzyć, że byli pożytecznymi idiotami. Rozegrane po mistrzowsku.
Może nawet nie ustawa, ale dalszy lockdown. Przedsiębiorcy otwierają się masowo, średnia zachorowań na której mieli opierać swoje decyzje już jest bliska zielonym wskaźnikom. Nie mieli realnych podstaw do ograniczeń, strajkiem dużo łatwiej to przykryć. Na pewno po takich zbiorowiskach będzie więcej testów, więcej zachorowań i można dalej ciągnąć lockdown.
Co do strajku to jeżeli ktoś myśl, że Ci co idą w pierwszych rzędach strajku dbają o ludzi i obchodzi ich los prostego człowieka powinni poszukać ściany i sprawdzić jej wytrzymałość.
@Seker twój język świadczy o tobie, taka władza, taka partia, taka część społeczeństwa.
@AdiJuve Mam nadzieję, że część ludzi po "pierwszej fali" strajków pamięta jeszcze te chore postulaty rewolucjonistów, przez które wszystko zaczęło gasnąć i nie zapomną po co w ogóle wyszli...
@sadisticson Dzieje sie dokladnie to co bylo zaplanowane. Ludzie mieli wyjsc na ulice i to robia. Nieomylny i nieskazitelny rzad prezesa Kaczynskiego potrzebuje kozla ofiarnego, ktory odpowie za slamazarne tepo szczepien i za brak pomocy dla upadajacych przedsiebiorcow. PiS mial idealny plan na szczepienia i na to jak pomuc przedsiebiorcom, ale ta cholota z ulicy, te antypolskie elementy, ktore daza do upadku Polski i pragna zniszcyc koscioly i wyplenic chrzescijanstwo, ten plan pokrzyzowal i dlatego jest jak jest.
To samo pomyslałam temat aborcji zawsze tematem zastępczym do czegoś grubszego. Maja Panią Lempart co prowadzi te szopke dziwnym trafem policja jej nie za bardzo rusza niech idzie robi szopke. A oni w tym czesie robią cos znacznie gorszego za chwile pewnie sie ukaze w dzienniku ustaw jakis chory zapis. Z tymi marszmi i Lempart to totalna ustawka ze strony nierządu
Zgadzam się. Czyli w sumie moze tak byc ze aborcja tym razem to przykrywka eo dalszego lokdaunu
Załamanie szczepień.... Ukryty wzrost zachorowań czy nowe szczepy wirusa z którymi sobiennie radzą.
Odwracanie uwagi zawsze było przez PiS dopracowane do maximum
@sadisticson Obstawiam tę o zakazie odmowy przyjęcia mandatu
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 stycznia 2021 o 3:55
W Polsce jak widać programy socjalne powinny być uznawane za korupcję i zdelegalizowane. Bo widać jakich przedstawicieli wybiera to pie***nięte społeczeństwo.
@piter1984 jak zwykle chodzi o coś, w tym przypadku o przedłużenie lockdownu.
Mordowanie ludzi wchodzi lewactwu w krew. Najprościej morduje się bezbronnych. Dzieci, inwalidów w Anglii. Kto następny polegnie na fundamencie lewackiego świata? Lewactwo jednak pełne sprzeczności. Psa nie wolno kopnąć a bachora można bezkarnie wyskrobać.
Tvpis ci chyba za mocno wlazlo
@Seker73 Ludzi czy ludzkich tkanek?
@Seker twój język świadczy o tobie, taka władza, taka partia, taka część społeczeństwa.
@Seker73 zapoznaj sie czym jest bezglowiec bezsercowiec. I zadaj sobie pytanie, jakim skonczonym poje*em bez empatii trzeba byc, aby zmuszac kobiete do rodzenia czegos takiego
@Seker73 Twoje zdania żywcem wyjęte z pasków tvpis
Ciekawe kiedy protestujący wpadną na to, że trzeba postulować o zmianę konstytucji, no tak z Lempart na czele to nic mądrego tam nie będzie...
@mygyry87 nie, nie trzeba. Wystarczy ją przeczytać ze zrozumieniem, żeby wiedzieć, że za pomocą konstytucji można uzasadnić legalność aborcji, zwłaszcza w takiej sytuacji.
@mygyry87 Przede wszystkim trzeba zmienić członków TK na legalnie wybranych. Co ci po zmianie konstytucji jak prezesem TK będzie miernona z sądu okręgowego, nielegalnie wciśnięta do TK?
@Lik44 jak dla mnie, jeżeli czytając ten dokument ze zrozumieniem można wyciągnąć dwa skrajnie różne wnioski, to ta konstytucja jest do d...py.
A tak swoją drogą to dlaczego zwolennicy aborcji na życzenie są przeciwnikami kary śmierci?
@jeszczejak
Pewnie z tego samego powodu, dla którego przeciwnicy aborcji są za kara śmierci.
@jeszczejak
Pewnie z tego samego powodu, dla którego przeciwnicy aborcji są za kara śmierci.
@jeszczejak 2 pytania.
Skąd ten wniosek?
Stawiasz równość między aborcją, a karą śmierci?
@eGzu Tylko pytam.
@eGzu
np z badań statystycznych w USA występuje taki dziwaczny paradoks.. Spora część ludzi chcący zabronić aborcji czyli usunięcia płodu z powodu ochrony życia ludzkiego , choć płód jeszcze nie jest człowiekiem nie ma nic przeciko karze śmierci a wręcz ja popiera choć niewątpliwie jest to już człowiek.
@killerxcartoon @jeszczejak może dlatego, że jedna część za swój 'dekalog' uznaje tzw. prawa człowieka (których nie stosuje się względem dziecka nienarodzonego) a druga coś zupełnie innego (gdzie kara śmierci funkcjonuje).
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 stycznia 2021 o 17:14
@jeszczejak miało być do @trebi, nie wiem dlaczego napisało do Ciebie, ja nie widzę o co zapytałeś.
Trybunał Konstytucyjny nie publikuje wyroków - to zadanie należy do premiera.
I trudno mówić o wyroku TK jeżeli został on wydany przy udziale 3 nielegalnie wybranych członków.
@egoiste W poprzednim Trybunale wszyscy byli wybrani nielegalnie.
@egoiste Kłania się art. 173 Konstytucji RP - upolityczniony pseudo-TK nie jest trybunałem w konstytucyjnym rozumieniu, a zatem wszystkie jego wypociny są z mocy prawa nieważne. Gdy tylko pisiory przegrają wybory, z łatwością ten nic niewart papierek unieważnimy.
@renkr A co to jest "poprzedni trybunał"? Kadencje sędziów są indywidualne. I któż to został wybrany nielegalnie?
@egoiste Nie pamiętasz? Przed przejęciem władzy przez PIS w 2015 PO szybko i wbrew zasadmo obsadził go„swoimi sędziami by potem sparaliżować pracę tego organu.PIS miało większość, więc mogło rządzić bez pytania opozycji o zdanie, a Trybunał był dla PO jedynym ratunkiem by hamować reformy PISu. i chronić interesy swoich. Nie wnikam czy PIS czy PO chcieli lepiej, mówię tylko jak było.
@renkr Ja to pamiętam dobrze. PO wybrało 5-ciu sędziów w tym 2 na zapas. DWÓCH, a TK składa się z 15 sędziów, więc jacy "wszyscy"? Tyle, że Duda nie odebrał przysięgi także od pozostałej - legalnie wybranej - trójki. TK wydał wyrok w którym stwierdził niekonstytucyjność przepisu w zakresie umożliwiającym wybór sędziów których kadencja wygasa za następnej kadencji sejmu. No i tego wyroku Szydło nie opublikowała. I wiesz co jest tutaj najśmieszniejsze? To, że obowiązuje coś takiego jak domniemanie konstytucyjności, więc nieopublikowanie wyroku sprawiało, że wybór całej piątki był wiążący i mający moc prawną.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 stycznia 2021 o 12:22
@egoiste Sam wiedzisz, że były to polityczne "wycinanki" kto kogo będzie trzymał w szachu. Ale po co ta partyzantka. ??Suweren wybrał trzeba było to zaakceptowac a nie okopywac się w Trybunale. Nie ściemniaj że ci to nie pachnie chucpą. Obie strony kombinują, obie maja za uszami, ale niech teraz "przegrani" nie udają, że są czyści jak łza , bo "sądy sądami a sprawiedliwość ma być po naszej stronie".
@renkr niezależnie od tego jak nazwiesz wybór 2 sędziów na zapas to wybór pozostałych 3 był w pełni legalny i skuteczny
@egoiste Serio??? A ja wiem, że tych dwóch wybrali niezgodnie z konstytucją bo juz po czasie. Ziostawmy to jednak, bo nie ma co sie wtym babrać po latach proponuję przyjrzec się pokrzywdzonemu Rzeplińskiemu.który w rozmowie z mazurkiem (Oko press) nazwał protestujących w obronie aborcjo HOŁOTĄ. Tak hołotą, wywiad z października tego roku.
Mazurek: Rozumiem demonstracje przed siedzibami PiS, ale dlaczego idą pod kościoły?
Prof. Rzepliński: A myśli pan, że hołota francuska zachowuje się inaczej? A hołota amerykańska jest inna?
Nazywa pan tych ludzi hołotą?
Hm…
Panie profesorze?
Nazwijmy ich awanturnikami.
I zostawi pan to w autoryzacji?
Awanturników zostawię."
Dziękuję, to byłoby chyba na tyle.
@renkr Nie po czasie tylko przed czasem. I co to znaczy "zostawmy to"? Trójka dublerów siedzi w TK, łącznie z miernotą z sądu okręgowego jako przewodniczącą i mamy to zaakceptować?
Nie ma znaczenia co powiedział Rzepliński w wywiadzie, który swoją drogą później prostował. Nie ma obecnie TK w rozumieniu konstytucji. I za to tzw prezydentowi należy się trybunał stanu
A co powiedział Borys Budka i inni w 2015 po tym jak Trybunał orzekł że poprzedni Sejm niezgodnie z konstytucją wybrał dwóch sędziów"
"- Za to działanie przepraszamy i jesteśmy przekonani, że na kanwie tej sprawy już nigdy więcej nie zdarzy się taka sytuacja - dodał. W podobnym tonie wypowiadali się również inni politycy PO.
Co do tych dwóch uderzam się w pierś - powiedział Marcin Święcicki.
Krzysztof Brejza (PO) dodał z kolei, że "PO już wcześniej uderzyła się w pierś, składając wniosek do Trybunału Konstytucyjnego. Własną ustawę PO zaskarżyła po raz pierwszy.
Kamila Gasiuk-Pihowicz z Nowoczesnej przyznała, że wybór dwóch sędziów "na zapas" w październiku był nieodpowiedzialnym działaniem PO, która wyszła z przekonania, że większości sejmowej można wszystko. - Że możemy z butą i arogancją sięgnąć także po dwóch dodatkowych sędziów Trybunału Konstytucyjnego - dodała.
I nic to nikomu nie da
Obrońcy Konstytucji protestują przeciwko wyrokowi zgodnemu z Konstytucją i dotychczasową linią orzecznictwa. Polska.
@greggor Powtarzasz zasłyszane frazesy czy nawet nie wiesz od czego się ta obrona Konstytucji wzięła? Bo wzięła się właśnie od tego, że do TK nielegalnie wciśnięto Przyłębską, Muszyńskiego i Ciocha (którego miejsce obecnie zajmuje Wyrembak).
Więc jak możesz pisać o wyroku zgodnym z konstytucją gdy wydał go niekonstytucyjny skład?
@egoiste A kolejną sporną kwestią jest to, że Pawłowicz i Piotrowicz najpierw w sejmie głosowali za wnioskiem do Trybunału, a jak trafili do Tegoż Trybunału, to orzekali w sprawie tego samego wniosku, co jest również podważane prawnie.
@iblessed Wybór tej dwójki jest oczywiście kontrowersyjny, ale nie tak klarownie nielegalny jak zaprzysiężenie Julki i spółki.
@egoiste
Nie wiem czemu piszesz o jakiś sprawach z nielegalnym włączeniem kogokolwiek do jakiegokolwiek gremium, gdy mi chodzi o 2 kompletnie odmienne kwestie:
1) Art. 38
2) Andrzej Zoll
@greggor Co art 38 i co Andrzej Zoll? Art. 38 mówi o prawnej ochronie życia każdego człowieka... a nie kiedy się to życie człowieka zaczyna. To już kwestia prywatnego poglądu.
@egoiste
"To już kwestia prywatnego poglądu."
OK, więc wg mojego prywatnego poglądu Twoje życie jeszcze się nie zaczęło, zatem nie podlega konstytucyjnej ochronie.
@greggor Wg kryteriów medycznych zaczęło się i trwa
@egoiste To w końcu bierzemy pod uwagę kryteria medyczne czy prywatne poglądy? Bo raz piszesz tak, a raz tak.
Jutro mieli ogłosić obostrzenia od 1 lutego...
Czyli będziemy mieli lockdown :(
[Już się przyzwyczaiłam, że kiedy feministki wychodzą na ulice, to znaczy, że rząd dowali coś mocnego]
@myszata12 szczepionek brakuje trzeba narobić hałasu żeby czymś to przykryć
nie chce tutaj debatowac na temat czy aborcja jest dobra czy zla, bo podejscie do niej zalezy tylko od wyznawanego przez czlowieka swiatopogladu
natomaist uwazam ze przeciwnicy aborcji powinni poprzec ten protest. i nie ze wzgledow swiatopogladowych, ale dlatego ze rzad w czasie wielkiego kryzysu jakim jest pandemia, przepycha kontrowersyjna ustawe. jezeli nie wystapicie przeciwko niemu teraz, jutro kiedy bedzie wam szkodzi moze juz byc za pozno
PIS sobie rozgrywa Polskę jak chce. Rano wszystkie media rozpisują się o pośle z PIS, który się zaszczepił poza kolejnością choć sam wieszał psy na celebrytach. Jeden telefon i pyk wieczorem wszyscy już tylko o aborcji i protestach.
@wojtomasz - dokładnie. Chcesz wiedzieć więcej, to te pierwsze tematy musisz mieć w 4 literach. Czyli pana posła i teraz te strajki. Patrz co się dalej i "głębiej" dzieje.
@Lulus
Z jednej strony macie rację, w tym sensie że PiS przykrywa tym wyrokiem "TK" inne niewygodne dla siebie sprawy. Z drugiej strony - wasze podejście też jest w jakimś sensie wkalkulowane w rozgrywanie Polski przez PiS. Oni liczą też na to że część będzie miała temat aborcji "w 4 literach" i przepchną coś, co obiecali swoim mocodawcom a co, w innych okolicznościach, spotkało by się z jeszcze ostrzejszym sprzeciwem. PiS w swojej grze nie ma problemu z poświęcaniem innych - w tym wypadku to nie jest sztuczny temat, to (czyli zmiana w kwestii aborcji) to realne skrzywdzenie nas, Polaków.
@wojtomasz No i? Jakie skutki społeczne ma to jedno szczepienie poza kolejnością, a jakie opublikowanie wyroku pseudoTK?
@egoiste to TYLKO aborcja. Nie widzisz poważniejszych problemów? G**no wybija na wierzch, to musieli czymś przykryć.
@Lulus to jest Aż aborcja i konsekwencja psucia ustroju od 2015 roku. To że jakiś poseł jest kłamca i się zaszczepił jest problem na miarę Faktu
@egoiste - aborcja, to tylko mały kamyczek. Nadal możesz sfinansować to z własnej kieszeni za granicą. A można tak naprawdę i na tym polu bardzo łatwo śrubę dokręcić. Szykuje się coś lepszego, tylko nie wiem jeszcze co(może w końcu te przymusowe mandaty?).
W każdym razie co do samej aborcji, to wygląda tak, że generalnie zakazana, ale jakaś luka jest(czyli za granicą, wracasz i nic nikomu do tego i żyjesz).
@Lulus To nie luka, zawsze można w ten sposób usunąć ciążę bo prawo polskie obowiązuje tylko w Polsce. Ale co dalej? Pigułka dzień po także za granicą i problemu nie będzie?
@egoiste Liczba aborcji - ok. 1100. Liczba urodzeń ok. 360 tys. (najniższa od kilku lat). To jest 0,3%.
Można przyjąć, że w skali makro to jest mało istotna sprawa.
@egoiste No cóż - jak do tego doprowadzą, to logiczne co będzie - rynek nie lubi próżni.
I to, że zawsze można było w ten sposób usunąć ciążę, to nie znaczy, że nie można tej opcji odebrać. oto przykład, jak można by było dokręcić śrubę:
Wystarczy wprowadzić "uprzejmie donoszę" i obowiązek rejestracji każdej ciężarnej kobiety. Za usunięcie ciąży(bo widać, że dana Pani X wróciła mniejsza), postawić zarzut o zabójstwo. Za tym pociągnąć paragraf, że w momencie ciąży, ciało kobiety staje się ciałem dziecka i nie może do końca decydować. - Ot, podałem, jak można i tego zabronić i "zmusić" kobiety do porodu.
Aktualnie tego jeszcze nie masz, a temat aborcji wyciągali zawsze, jak zaczynało być gorąco. Także zdystansuj się lekko do tego tematu i patrz, co władza będzie teraz robić.
@trebi aborcja, aborcją, ale będąc najedzonym tym tematem, może Ci umknąć cała reszta. Zobacz, że wiadomości już pieją o aborcji. Myślisz, że zatrąbią o "przepisie", który wprowadzą "po cichu", czy raczej zatrąbią już po fakcie dokonanym?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 stycznia 2021 o 17:39
@Lulus A w jaki sposób wyegzekwujesz ten obowiązek rejestracji ciąży? I możesz sobie wprowadzać dowolne przepisy, one obowiązują tylko na terytorium RP. To znaczy, że jeżeli kobieta za granicą zrobić coś co jest w Polsce zakazane to nie popełnia przestępstwa. I w jaki sposób ktoś by w ogóle udowodnił, że doszło do aborcji a nie do poronienia?
No i chyba nie sądzisz, że po każdej kobiecie widać ciążę i to w tak wczesnej fazie?
I nie zamierzam się od niczego dystansować. Jeżeli władza robi coś godnego krytyki to trzeba krytykować.
@egoiste "To znaczy, że jeżeli kobieta za granicą zrobić coś co jest w Polsce zakazane to nie popełnia przestępstwa." - Prawo tworzą ludzie w sejmie. To znaczy, że i to może ulec zmianie. Wystarczy stworzyć odpowiedni paragraf. I nie jest to takie "niemożliwe".
"I w jaki sposób ktoś by w ogóle udowodnił, że doszło do aborcji a nie do poronienia?" - wiązało by to się ze śledztwem i sporymi kosztami, ale nie powiesz mi, że nas na to by nie było stać, skoro dotujemy TV i robimy nieodbyte wybory.
Pokazuję tylko, że paradoksalnie wszystko jest możliwe, jakby chcieli(w końcu od czegoś jest władza).
"No i chyba nie sądzisz, że po każdej kobiecie widać ciążę i to w tak wczesnej fazie?" - jasne, że nie widać. Ale badania prenatalne nie robisz w domu przed TV. Czyli opcja "rejestracji" tak jakby jest otwarta. Jedyne co masz, to zwykłe apteczne testy ciążowe, ale nimi płodu nie przebadasz.
Ze słowami, że pani X wróciła mniejsza miałem na myśli późniejszy okres. Ten zapis musiałby się siłą rzeczy pojawić, bo celem byłoby całkowite uniemożliwienie i ściganie za aborcję, czyli wykluczenie też i późniejszych miesięcy ciążowych.
"Jeżeli władza robi coś godnego krytyki to trzeba krytykować." - Tu masz rację. Zwracam tylko uwagę, by nie żyć wyłącznie tym tematem i patrzeć władzy dalej na ręce.
@Lulus " Prawo tworzą ludzie w sejmie."
Ludzie w sejmie tworzą prawo obowiązujące na terenie RP. Wyobrażasz sobie ukaranie mandatem kierowcy który np jechał niemiecką autostradą i przekroczył polskie ograniczenie prędkości?
" wiązało by to się ze śledztwem i sporymi kosztami"
No, już widzę jak chętnie zagraniczni ginekolodzy współpracują z władzami kraju uznany za totalitarny.
"Ale badania prenatalne nie robisz w domu przed TV. "
Wcale nie trzeba ich robić - kobieta robi test, okazuje się że jest w ciąży i potem jedzie ją usunąć. Nie wyegzekwujesz tego.
Poza tym - RODO. A to jest trochę ważniejsze niż ustawodawstwo krajowe.
"Ze słowami, że pani X wróciła mniejsza miałem na myśli późniejszy okres."
W większości przypadków pani X wróci taka sama jak była.
@Lulus
Zgadzam się z tym że PiS wykorzystuje temat aborcji do przykrycia innych świństw. Ale to co robi z aborcja też jest świństwem. Dla części z nas ważnym tu i teraz, dla reszty ważnym w dłuższej perspektywie (nas, dzieci, wnuków). Moeieni że temat nie jest (również) ważny to podążanie za taktyką pisiorow. Dla jednych aborcja ma nie być tematem, dla innych rujnowanie gospodarki,dla innych wyprowadzanie z Unii, itd. Nie dajmy się podzielić.
No coz, ilosc zakazen spada, ludzie nie chca szczepionek, rzad jest zmuszony do odmrazania gospodarki - no wiec trzeba znalesc wymowke zeby tego nie robic. Ktos ma jeszcze watpliwosci, ze rzadzaca partia jest antypolska?
I teraz czekamy na nowy wzrost zakażeń.
***** ***!
"Zabierali nam wolność po trochu. Nikt nie zwracał uwagi. Aż było już za późno."
Nie jest to dokładny cytat, ale mniej więcej takie słowa wypowiada bohaterka "Opowieści podręcznej". Ciekawe czy my się obudzimy zanim będzie za późno.
A kiedy protesty przeciwko przeciągającym się obostrzeniom i zamknięciu kilku branż?
@grescio to się gorzej sprzedaje i ciężko kapitał polityczny na tym zbić.
@siditg i półtorej bańki też pewnie trudniej zebrać...
Powody są dwa:
1. Trudna ustawa do przepchnięcia.
2. Wzrost zakażonych i trzeba zwalić winę na protestujących.
@marcinn_ na te kilkaset osób? No proszę Cię, to by nawet w PISie nie przeszło...
@siditg widzisz, niby logiczne ale poprzednim razem, na początku protestów, jednak zastosowali taki manewr i zdaje się, że sporo osób uwierzyło. Tarcze czy inna pomoc też wg nich dostają wszyscy przedsiębiorcy, a w praktyce mało kto się łapie. To nie chodzi o to, żeby mówić prawdę tylko, żeby mówić, że co złe to nie my.
I teraz redakcja demotywatorów będzie wspierać swoich bojówkarzy codziennymi demotami walce z niesprawiedliwym systemem?
@pyrboj ... jak było na początku, teraz i zawsze, na wieki wieków...
Zróbmy referendum w tej sprawie i po temacie. Jest podobno demokracja a nie teokracja.
Ale głupi ci ludzie. Przecież Lampart i Pinokio mają tego samego szefa. Pionki na szachownicy te baby. Jak szczury za myszołapem z fujarką.
https://img4.demotywatoryfb.pl//uploads/202101/1609713241_2lp9op_600.jpg
http://demotywatory.pl/uploads/comments/0ad7/0ad70fd39c2586e1cadd9254f533a296.jpeg
https://demotywatory.pl/5046601/Tak-dla-przypomnienia-Poslowie-PiS-i-Konfederacji-ktorzy
Cytując klasyka:"Kobieta usunęła? No usunęła! A kto nie ma pokus?"