Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
945 975
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
A Asravaf
+9 / 41

a ja bym chciał doczekać takich kiedy nikt nie będzie pamiętał co to ksiądz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sliko
+2 / 24

@Asravaf póki co kapelan, watykański agent, jest w każdej istotnej instytucji Państwa, kluczowe stanowiska w Rzeczypospolitej powierzone są poplecznikom kleru, nie wyłączając rzecznika praw dziecka, który na widok księdza pedofila, prawdopodobnie zareaguje tak, że odwróci głowę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Asravaf
+2 / 14

@sliko Wiem dlatego napisałem co napisałem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S stanbo
-4 / 12

@Asravaf To będzie imam zamiast księdza.Ta sama funkcja tylko inna religia.Żaden naród na świecie nie istniał i nie istnieje bez religii.Od tysięcy lat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Asravaf
+1 / 7

@stanbo kiedyś musi się w końcu udać przynajmniej mogę pomarzyć

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W konto usunięte
+2 / 8

@stanbo no i wystarczy, pora na erę rozumu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zgrr
-1 / 5

@Wluczyryjek LOL, nie będzie ery rozumu. Statystyczny człowiek będzie zawsze kierował się uproszczeniami, stereotypami, automatyzmami w myśleniu. Takimi (szkodliwymi) uproszczeniami kierują się również wszyscy którzy upraszczają sobie rzeczywistość traktując księży i kościół jako zło tego świata. Prawdziwa dojrzałość polega na dostrzeżeniu złożoności świata - tego że wszystko ma na świecie swoją głębię i złożoność. Zrezygnowanie z systemów religijnych (nawet pozbawiając ich pierwiastka nadprzyrodzonego, a analizując je na poziomie socjologicznym) nie spowoduje że na ich miejsce wejdzie rozum, tylko sprawi, że pozbawimy społeczeństwo hamulców moralnych które do tej pory były zakorzenione w religii... A ludzie sami z siebie nie będą się zachowywać moralnie, poza garstką refleksyjnych jednostek. Ja bym tego nie chciała nawet będąc ateistą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 maja 2021 o 11:27

W konto usunięte
0 / 2

@zgrr pisząc o erze rozumu, mam na myśli świat, w którym ludzie kierują się wyższymi wartościami, bez religijnego ograniczenia. Znam osobiście takich ludzi i mam nadzieję, że będzie ich coraz więcej, by ostatecznie wyprzeć religie. Nie wierzę w idealny świat ale w normalny świat bez religii tak. Nie mówię o braku wiary w Boga, czy życie pozagrobowe ale o wszelkich religijnych ograniczeniach, straszeniu, zabobonach otp. Nie wiem czy do mnie kierujesz to zdanie o uproszczeniu, bo ja nie tartuje księży jak zło tego świata, ale uważam ich za niepotrzebny przeżytek. Twoja wizja to zwykle strasznie, że bez religii nie da się stworzyć świata. Nie da się stworzyć świata bez wartości, ale wartości można mieć bez religii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W konto usunięte
+1 / 1

@Saladyn1 o których państwach ateistycznych mówisz i jak mają się one na tle państw religijnych typu Izrael z całą swoją historią, czy krajów arabskich?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W konto usunięte
+1 / 1

@Saladyn1 właśnie o to mi chodzi by znaleźć "zastępstwo". Ja to nazywam ewolucja. Religia(nie wiara sama w sobie) to dla mnie epoka kamienia łupanego i mam nadzieję na ewolucję pod tym względem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W konto usunięte
+1 / 1

@Saladyn1 osobiście wolałabym żyć w Chinach, Czechach czy Rosji niż w Arabii Saudyjskiej np. Wszystkie przypadłości ludzkie dotyczą ludzi bez względu na to czy są religijni czy nie. Mi natomiast przeszkadza religia (nie wiara) sama w sobie bo jest zacofana.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W konto usunięte
+1 / 1

@Saladyn1 moim zdaniem hamuje rozwój ludzkości i jest etapem ewolucyjnym, który powinniśmy już przekroczyć. Ale nie mam nic do osób wierzących i szanuję, że ktoś ma na ten temat inne zdanie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W konto usunięte
+1 / 1

@Saladyn1 *hamuje rozwój tolerancji dla osób homoseksualnych, ich życie było by o wiele prostsze,gdyby inni nie tkwili w religijnych poglądach sprzed tysięcy lat
*ma problem z osiągnięciami naukowymi np invitro, co utrudnia niektórym ludziom posiadanie potomstwa, znowu przez zacofane poglądy sprzed tysięcy lat
* stawia kobiety w roli podrzędnej, co hamuje ich emancypację
* Skupia się na sprawach próżnych typu figurki, świątynie, obrzędy, zwłaszcza katolicyzm odjeżdża w tej kwestii na całego, zatracając esencję wiary, czyli poszukiwanie głębszego wymiaru życia i tak by można analizować święte księgi i to w jaki sposób są przez religie interpretowane bez końca. Ostatnie dwa zdania to opinia, z którą się nie zgadzam. Uważam, że zasady moralne wynikają prosto z natury człowieka,a nie z religii, bo to człowiek stworzył Bibli, Koran, Torę i dekalog i opisał w nim szczytne postawy, do których chciał dążyć. To jest piękne, tyle, że te postawy sprzed tysięcy lat są archaiczne i należało by je poprawić i po prostu ewoluować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zgrr
-1 / 1

@Wluczyryjek Po prostu nie mam złudzeń, każdy człowiek kieruje się uproszczeniami więc to nie było jakby do Ciebie. A raczej także do Ciebie, każdy upraszcza ale nie mówię że Ty w szczególności. Nie widzę też niczego złego w religii - patrząc na obecną rzeczywistość świeckie ideologie są dużo gorsze. Wyższe wartości bez tzw. religijnego ograniczenia nie istnieją, bo wartości muszą mieć swoje źródło. Żródło naszych obecnych wartości - wartości człowieka, indywidualizmu, jest w religii judeochrześcijańskiej. Pozdrówka :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W konto usunięte
+1 / 1

@zgrr a ja myślę, że źródło wyższych wartości pochodzi od człowieka. Człowiek wymyślił sobie religie i zebrał jakieś wartości pod tą nazwą. Natomiast ja mówię, że te zbiór należało by odświeżyć i ulepszyć, bo owe wartości się trochę zdezaktualizowały.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zgrr
0 / 0

@Wluczyryjek No właśnie to nas różni - ja uważam że to nie człowiek wymyślił religię, ale został stworzony w porządku naturalnym, a wartości istnieją obiektywnie i człowiek może je tylko odkrywać a nie wymyślać ani stwarzać. A kiedy próbuje je stwarzać, to dochodzi do katastrofy typu komunizm lub nazizm. Oczywiście rozumiem Twoje podejście jak najbardziej, to po prostu kwestia tego w co się wierzy. Jest to podstawa światopoglądowa od której zależy wszystko inne, a która w sumie jest osadzona w postawie/wierzeniu/filozofii i osobistej decyzji. Natomiast absolutnie nie wierzę w to, nawet odkładając na chwilę swoją wiarę na półkę, że dzisiejsze społeczeństwo jest w stanie stworzyć jakiekolwiek wartości które zapewnią jej trwanie. Wystarczy spojrzeć na to co się dzieje w Stanach, które w promowaniu "wartości" lewicowych zaszły najdalej chyba. Zobaczymy co będzie - ja myślę że szykuje się albo totalitaryzm lewicowy z praniem mózgów albo Stany spłoną. Tak czy siak wystarczy poczekać i przekonamy się może nie mam racji (oby) :-) Dzięki za miła wymianę zdań :-) Jesteś jedną z niewielu osób z powiedzmy "ateistycznej" strony, która faktycznie ma coś sensownego do powiedzenia. To naprawdę miłe :-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W konto usunięte
+1 / 1

@zgrr zgadzam się z tobą, że wartości po prostu istnieją a człowiek je odkrywa. Nie sprzeciwiam się też wartościom, które promuje religia, ale oczekuje od religii czegoś w rodzaju reformacji od podstaw. Tylko czy to wtedy dalej była by ta sama religia...
Tak dla sprostowania ja jestem osobą wierząca ale nie religijna. Bardziej uduchowiona :) ale na pewno nie ateistką.
Mam w swoim gronie takie osoby jak ja, jak i wyznawców wszystkich głównych religii (ok konkretnego buddysty nie znam osobiście). I szanuję ich wszystkich i uważam, że okaże się po śmierci, kto z nas wybrał najlepszą drogę i nie zakładam na sto procent, że to będę ją. Po prostu moją drogę czuje a tych innych nie. A nie chciałabym robić czegoś,czego nie czuje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zgrr
0 / 0

@Wluczyryjek No widzisz jak fajnie, mi się zdaje że większość tego całego krzyku na internecie jest bez sensu bo wszyscy mniej więcej się zgadzają w większej ilości spraw niż nie zgadzają :-) Tez jestem za szacunkiem. Pozdro.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
-3 / 45

@Mlody1987bydg Też chciałbym dożyć takich czasów. Podobnie jak chciałbym dożyć takich czasów, gdy opozycyjny dziennikarz za jazdę po pijaku będzie traktowany jak normalny pijak za kierownicą, czy jak potrąci 70 letnią staruszkę na pasach,. nie mając prawa jazdy i ważnego przeglądu, też będzie traktowany jak każdy obywatel. Podobnie jak sędzia który kradnie i polityk który kradnie i wykorzystuje nieletnich i celebryta który się z 14-latką zabawia tak samo. Podobnie gdy jakiś nieheternormatywny aktywista zacznie okładać bluzgać policjanta, zostanie osądzony i skazany tak jak każdy. Tyle, że można tu zacytować stary refren piosenki kabaretu Wydrwigrosz: "Donald marzy, żeby było miło.../...Donald marzy, żeby się spełniło.../...Donald marzy, żeby dobre ludzie.../... Donald marzy, taplali się w cudzie.../...Do Donalda marzeń dorzućmy jeszcze to.../... Żeby do kosmosu doszedło się pieszo..:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 kwietnia 2021 o 10:39

K killerxcartoon
+7 / 31

@Fragglesik
Rozwadniasz problem i chcesz przenieść temat dyskusji na inną grupę społeczną?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
+1 / 27

@killerxcartoon
Twoim zdaniem księża są jedyną grupa zawodową, która nie ponosi odpowiedzialności za popełnione przestępstwa.
Na razie skupmy się na księżach, jednak docelowo nie zapominajmy o innych. Na przykład o Danielu Cohn - Bendicie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
-5 / 27

@killerxcartoon Temat i tak jest rozwodniony, bo tyle tu jest o tym demotów płaczliwych, szyderczych, błazeńskich, płaskodowcipnych, czy kłamliwych, że temat tutaj jest jak butelka wina, do której ktoś trzeci raz nalał kranówki dla dopełnienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-1 / 19

@Fragglesik @Rydzykant dwaj naczelni obok @Saladyna obrońcy pedofilów w sutannach się odezwali..

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
-3 / 21

@killerxcartoon Może wskażesz mi wpis, w którym bronie księży pedofilów? Nawet tutaj w pierwszym zdaniu mojej pierwszej wypowiedzi zgadzam się z głównym motywem demota. Tylko ja nie jestem nawiedzony i nie uważam wszystkich w sutannach za pedofilki i potrafię zrozumieć, że niewielki promil dewiantów nie dyskredytuje 10.000 innych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 30 kwietnia 2021 o 10:07

B Boin
-2 / 8

@killerxcartoon „@Fragglesik @Rydzykant dwaj naczelni obok @Saladyna obrońcy pedofilów w sutannach się odezwali..”
A niech to, ja też jestem zdania, że KAŻDY powinien ponieść surowe konsekwencje za czyny pedofilne, za gwałtu, za oszustwa itp. niezależnie od tego kim jest, kogo zna, jakie ma możliwości finansowe itd. Czyżbym również został przez Ciebie nazwany obrońcą pedofilów w sutannach? Jeżeli tak to era rozumu nigdy nie nadejdzie, jeżeli masz być jej reprezentatem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Boin
-4 / 6

@wwl545a zgadzam się z Tobą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 konto usunięte
-1 / 5

@Fragglesik @Rydzykant to po co w ogóle odezwaliście się w tym democie i po co odczuwacie się pod każdym demotem który chociażby dotyka tematu pedofilii w kościele, w dodatku zawsze piszecie pod nimi dokładnie to samo: "inni też są winni"? Czy macie w zwyczaju pojawiać się na rozprawach sądowych każdego złodzieja w tym kraju i krzyczeć, że "Tusk też kradł" albo że "wszystkich złodziei trzeba ścigać"? Jakoś nie spotkałam was pod żadnym demotem traktującym o przestępstwach np polityków żebyście pisali tam, że takie same przestępstwa popełniają np nauczyciele. Bo już nie wspomnę, żebyście nabąknęli gdzieś że kościół ma coś na sumieniu.
Zgadzam się z @killerxcartoon że jesteście obrońcami kościelnych pedofili i tych co ich ukrywają choćbyście nie wiem jak próbowali ten fakt przeinaczać przykro mi ale dokładnie to wynika z waszej aktywności tutaj. Nic nie zmienia fakt że ogólnie "potępiacie pedofilię" ani że ogólnie "domagacie się karania winnych" bo waszym głównym zadaniem tutaj jest umniejszanie winy kościoła więc efekt był y taki, że waszym zdaniem nie byłoby tam kogo karać. Jakbyście byli biskupami robilibyscie to samo co oni: przenosili i ukrywali winnych, byleby nie ucierpiał wizerunek kościoła który jest dla was tak ważny.

Ja mam propozycję: wystarczy kościół odciąć od kasy i wpływów i gwarantuje że wszystkie problemy nasze i wasze znikną. Co wy na to? Tylko mi nie mówcie, że kościołowi coś się należy bo mu zabrano. To już wałkowaliśmy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
-1 / 3

@7th_Heaven "po co w ogóle odezwaliście się w tym democie i po co odczuwacie się pod każdym demotem który chociażby dotyka tematu pedofilii w kościele, w dodatku zawsze piszecie pod nimi dokładnie to samo: "inni też są winni"?" Odpowiedź na Twoje pytanie jest bardzo prosta: Jest średnio 10 demotów o pedofilii wśród księży W TYGODNIU , a na ostatnich pięć LAT może 4 demoty o tym, że pedofilia występuje w 99% przypadków POZA KOŚCIOŁEM. Gdy piszący tu zaczną zachowywać proporcję w ocenie pedofilii, zamiast mówić wyłącznie o przypadkach w kościele, i ja i @Rydzykant przestaniemy się czepiać. Po prostu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 konto usunięte
-1 / 3

@Fragglesik ale to nie jest odpowiedź na pytanie dlaczego macie "misję" odżywania się pod tymi demotami. Po co to robicie, jeśli nie dla obrony kościoła? Macie w tym jakiś interes? Jesteście jakimiś strażnikami równowagi ilości demotów o pedofilii? Poza tym czy ktoś wam broni takie demoty tworzyć?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
-3 / 5

@7th_Heaven Jeśli nie zrozumiałaś mojego tłumaczenia, to się poddaję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 konto usunięte
-1 / 3

@Fragglesik ależ zrozumiałam. Popraw mnie jeśli się mylę: odzywacie się pod każdym demotem wytykajacym cokolwiek klerowi czy ogólnie instytucji kościoła katolickiego, bo domagacie się, żeby tyle samo traktowano o wszystkich innych grupach społecznych i instytucjach. Nosz bardzo jest mi przykro, że nie ma tylu afer pedofilskich w szkołach, żeby móc tworzyć o nich tyle demotów, co o kościele. Bardzo jest mi przykro, że wymiar sprawiedliwości zajmuje się sprawami nauczycieli czy murarzy, bo nie mają oni swojego prywatnego ciała śledczego i karnego do prowadzenia takich czynności. Naprawdę, wszyscy powinniśmy się kajać i przepraszać kościół, że inni pedofile nie powodują aż takiej atencji jak ci kościelni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 2

@wwl545a
Popatrzmy na historie.. pamętam jeszcze komunę z dzieciństwa i pamiętam czego chcieli ludzie , wolności liberalizmu lepszych zarobków, towarów i praw pracowniczych. P 30 latach zmian rządzi ta sama grupa co dogqdqła się z komunistami wtedy w magdalence a wiele aspaktów państw jakie całkiem nieźle funkjonowały w komunie rozwalono. Jedynym zwycięzcą tych zmian jest grypa działaczy z lat 80 jak się dogadała i kościół jaki pomagał wtedy opozycji i jaki nieżle na tym zrobił. Uzyskał rozliczne przywileje, dofinansowania czuje się bezkarny i z za kulis steruje polityką. Polityką korzystna dla Watykanu a nie dla polski i tym bardziej dla polaków .
Sprawy pedofili wśród ksieży wzburzyły opinię publiczna na całym świecie W USA , Australii , Irlandii czy Danii, Chile czy Meksyku Polska nie jest tu odosobniona . I działania w polsce kościoła majace utrudnić działanie świeckiemu wymiarowi sprawiedliwości są IDENTYCZNE jak w tamtych krajach .. choć może nie na taką skalę bo przez postać JPII kościół uzyksąły w kraju olbrzymie wpływy na politykę i polityków. Różnica jest taka ze obecnie u władzy mamy partie prokościelną chroniącą kościół i niszczącą nielżalezność instytucjonalna państwa a w tamtych krajach albo te instytucje były na tyle silne że nie poddały się naciskom albo była wola polityczna by nie chronić dalej kościoła .
przykład
Po opublikowaniu raportu premier Irlandii Enda Kenny powiedział w przemówieniu w parlamencie :
Ustalenia raportu z Cloyne postawiły rząd, irlandzkich katolików i Watykan w bezprecedensowej sytuacji. Nie będzie przesadą powiedzieć, że po raportach Ryana i Murphy Irlandia jest już chyba niezdolna do bycia wstrząśniętą przez cokolwiek, co wiąże się z seksualnymi przestępstwami wobec dzieci. Cloyne okazało się jednak sprawą innego rzędu. Gdyż – po raz pierwszy w Irlandii – śledztwo dotyczące seksualnego napastowania nieletnich odsłoniło wysiłki Stolicy Apostolskiej, mające zakłócić dochodzenie w suwerennym, demokratycznym Państwie…, i to zaledwie trzy lata temu, a nie przed trzema dziesiątkami lat. Raport z Cloyne odsłonił tym samym dysfunkcyjność, oderwanie, elitaryzm, dominujące w kulturze Watykanu aż do dziś. Gwałty i męczenie dzieci były bagatelizowane albo radzono sobie z nimi tak, żeby tylko utrzymać zwierzchność instytucji, jej władzę, pozycję oraz „reputację”.

A wy twierdzicie ze problemem nie jest problem tylko to że o problemie publicznie się mówi i usiłujecie chronić kościół ..a gdzie indziej też są pedofile. To sztuczka retoryczna i rozwadnianie tematu oraz próba przeniesienia teatu na inny grunt jaki nie uderza w temat dyskusji czyli pedofilia wśród duchownych i postawa instytucji kościoła wobec tego oraz zachowanie organów państwa.

A co do ustrojów totalitarnych to właśnie kościół i PiS i prawicowa prasa w swojej retoryce ma bardzo podobne tezy co Faszyści i naziści..
Od lat trwa propaganda antysemicka przypisująca wszytko co złe żydom. Jakieś 15 lat temu była kampania nienawiści wobec cyganów Od czasów ujawnienia skandali retoryka duchownych kościoła najpierw zrównała pedofilię z homoseksualizmem twierdząc ze homoseksualizm wywołuje pedofilię a następnie rozpętała kampanie nienawiści wobec środowisk LGTB A o ciągłym hejcie nienawiści wobec środowisk lewicowych nie wspomnę. Czy nie są to dokładnie te same grupy społeczne jakie skończyły w obozach koncentracyjnych ?
A znając historię wiem jak mocno kościół katolicki był umoczony we współpracę z faszyzmem i nazizmem . Wystarczy poczytać co wyprawiali Chorwaccy ustasze i ze nawet katolicki kler brał tam bezpośredni udział ludobójstwie. Jak franciszkanin słynny komendant Miroslav Filipović-Majstorović czy jeden z oprawców w tym obozie Petar Brzica, Albo rządy księdza teologa Jozefa Tiso w kolaborującym z nazistami państwie Słowackim czy Biskup Alois Hudal jaki organizował ucieczkę nazistowskim zbrodniarzom czy Theodor Innitzer organizujący obalenie władz i anschluss Austrii. Nie wspominając o protestantach

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+2 / 2

@Fragglesik
przestań dezawuować
Oficjalnym oświadczeniu Konferencja Episkopatu Polski bodaj z 14 kwietnia 2019 jasno wskazuje że
Od 1 stycznia 1990 roku do 30 czerwca 2018 roku wykorzystywania seksualnego małoletnich dotyczyły 382 duchownych i było 625 małoletnich ofiar skrzywdzonych przez duchownych.
Co oznacza ze problem dotyczy 1,2 procent duchownych i w tym okresie co 16-17 dni było krzywdzone kolejne dziecko . W innych krajach taki odsetek duchownych stanowił 3-4 procent i średnio jeden krzywdził około 5 dzieci.
TO JEST WŁAŚNIE TWOJE ROZWADNIANIE.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 konto usunięte
-1 / 3

@Fragglesik to pozwól że teraz pokaże ci jak pięknie ty manipulujesz:
1. Ja piszę o aferach a ty o ilości skazanych. Jaki widzisz związek????
2. W naszym kraju nie ma ani jednej osoby, która odbywałaby wyrok za pedofilię. Dokształć się.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 konto usunięte
-2 / 4

I że tak dodam, nadal jednak się nie mylę:
Wg ciebie mamy kajać się i przepraszać kościół za to, że inni pedofile nie zbierają takiej atencji jak kościelni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
-3 / 5

@killerxcartoon Po pierwsze - proszę o li nk do tych danych. Po drugie - i nie zastanowiło Cię, że w kraju "najbardziej nawiedzonym" jest 2 - 3,5 raza (wg, Twoich danych) mniejszy procent pedofilów niż w krajach, gdzie udział kościoła w życiu codziennym dawno został mocno ograniczony, a za to u nas kler jest oskarżany kilkanaście razy częściej i kilkanaście razy więcej się o tym mówi? Naprawę nie zastanawia Cię to, ze tam, gdzie jest 4% (a lewactwo wygrało), dużo mniej jest to opisywane, wspominane i roztrząsane niż u nas?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 maja 2021 o 12:15

avatar Fragglesik
-4 / 6

@7th_Heaven Przepraszam, ale ja tu mogę sensownie podyskutować na argumenty, jak chcesz sobie takie idiotyzmy wstawiać, to żegnam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-1 / 1

@Fragglesik
Sam sobie poszukaj w dokumentach na stronie KEP... ciężko znaleźć .. podałem ci datę .. publikacja była w okolicach wiosny czyli gdzieś między marcem a majem i jak pamiętam miedzy 12 a 15 .. mógł być to 13 -14 marca 2019

No nie wiem.. Irlandia tym żyła przez spory czas.... ale to był okres miedzy 1997 - pierwsze publikacje o siostrach magdalenkach i odnalezionych kościach na sprzedanych działkach prasa masowo to nagłaśniała. I tez powstały o tym filmy i programy dokumentalne .. a szczytem był 2005-2008 gdzie u nas rządził prokościelny PIS z LPRem a Polacy byli zajęci śmiercią JPII i jego kanonizacja na świętego , wejściem do UE i posłami do parlamentu UE zajmującymi się preambułą i dowołaniem do boga.. a i jeszcze wtedy rozpisywano się o koronowaniu Jezusa na króla Polski..,

Twój problem raczej leży w tym że czytujesz wyłącznie prawicową prasę a tam choćby nie wiem co nikt nic nie powie złego na wprost o kościele. Niedawno nawet słuchałem ponad 1,5 godzinnego wykładu na temat Irlandii oraz jej całkowitego zlaicyzowania się i masowego odejścia ludzi od kościoła katolickiego. Można go znaleźć na Youtube. Wykład ten prowadził typowy prawicowiec chyba ktoś z KUL. Wyobraź sobie że mówiono o wszystkim poza prawdziwymi przyczynami czyli aferami poedofilskimi i postawą kościoła katolickiego w Irlandii przez wile lat. Nie było mowy masowych grobach dzieci znalezionych w wychodku dawnych ochronek dla samotnych matek sióstr Magdalenek, Nie było mowy o nieludzkim traktowaniu i wykorzystywaniu kobiet do przymusowej niewolniczej pracy w kościelnych pralniach praktycznie dożywotnio, Nie było mowy o sprzedawaniu do adopcji dzieci tych kobiet, nie było o sierocińcach i wykorzystywaniu dzieci i nie było mowy o rozlicznych przypadkach znęcania się czy molestowania i gwałtów na dzieciach dokonywanych przez duchownych jakie badało kilka komisji i o tym jak kościół mataczył w tych sprawach. Nie było też mowy o innych aferach obyczajowych gdzie ujawniono ilu duchownych ma dzieci.

Za to było sporo o deprawacji kulturowej , kulcie konsumpcjonizmu , propagandzie lewicy i masonerii , dekadencji i jakieś propagandzie mitycznej cywilizacji śmierci jaką wybrali Irlandczycy. Mowa o referendach gdzie zalegalizowali małżeństwa homoseksualne i aborcję na żądanie. Nie wspomniano tez o ich przyczynach jak sprawie śmierci Savita Halappanavar.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
-4 / 6

@killerxcartoon Nie znam historii kościoła w Irlandii, choć część z tego co tu piszesz obiła mi się o uczy. Ale jaki to ma związek z naszym obecnym klerem? Przecież u nas aż takich rzeczy jak te magdalenki czy groby dzieci z ochronki, ani sprzedawania dzieci z kościelnych przytułków, nie było nigdy. Jasne, że pedofilia jest straszna, że pedofili KAŻDYCH trzeba karać - osobiście uważam, że kastrować i oślepiać. Ale to ciągłe gadanie TYLKO o kościelnej pedofilii (stanowiącej znikomą część całości) w "wolnych mediach" ze starannym unikaniem jakichkolwiek wspomnień o wszelkich innych jej przypadkach, jest praniem mózgu. Przypatrz się: Przecież gdyby słuchać mediów i netu - przejrzyj np. tu demoty, można by odnieść wrażenie, ze TYLKO w kościele jest pedofilia i wszyscy księża tylko tym się zajmują.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 maja 2021 o 16:25

K killerxcartoon
-1 / 1

@Fragglesik
Warto byś poznał historie pralni sióstr magdalenek i co się w ostatnich 30 latach zmieniło w Irlandii .
A związek ma taki że zjawisko jest globalne i problem jak się zachowuje kler i instytucja kościoła katolickiego jest taki sam w Polsce jak i na świecie.

Nigdy nie widziałem by jakieś stowarzyszenie muraży czy piekarzy broniło członka cechu od zarzutów pedofili przenosząc go na inną budowę czy do innej piekarni. Jak znasz takie przypadki podaj jakiś namiar. Za to prokurator jaki nadzorował umorzone postępowanie zamiast oskarżać księdza pedofila z Tylawy bronił go jeszcze w TV...A teraz w nagrodę został wyróżniony przez polityków awansem do TK...

Tak wyglada mój kraj .. żenada. miedzy innymi przez ludzi o takiej mentalności jak ty @Fragglesik. . I tylko wysokie odszkodowania dla ofiar uderzające w kościół katolicki mogą zmienić postawę tego kościoła. Nawet Terlikowski to dostrzegł.. Co mnie zdumiewa bo zawsze bezrefleksyjnie stawał po stronie kościoła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 konto usunięte
-2 / 2

@Fragglesik miło z twojej strony że nie dyskutujesz na siłę tylko taktownie się wycofujesz....choć w sumie nie do końca taktowne jest zarzucanie min"idiotyzmów" gdy piszę Ci tylko suche fakty. Normalnie pewnie olałabym odpisywanie na takie prostackie odzywki ale widzę, że przyda ci się odrobina wiedzy więc wyjaśnię: w polskim prawie nie ma pojęcia pedofilii, jest za to obcowanie płciowe (i doprowadzenie do innych czynności seksualnych) z osobą małoletnią, czyli jakbyś się chwilę skupił, może to być pedofilia ale też nie musi. I tu jest cały sens tematu: warto byłoby abyś sprawdził, ilu więźniów dokonało gwałtu na małoletnim a ilu tylko "obcowali płciowo" bo to mniej więcej da ci wyobrażenie i tym, ilu po prostu miało małoletnie latawiec za partnerkę. Serio nie miałeś nigdy sytuacji albo ktoś z twoich znajomych nie miał że laska na dyskotece wydawała się być pełnoletnią bo i cyc o tyłek na miejscu a okazała się 14-letnim szczylem? Oczywiście w żadnym wypadku tego nie tłumaczę i nie bronię tych facetów, ale to nie jest pedofilia.
Tak bo Polańskiego nazywa się niesłusznie pedofilem. Jest przestępcą, ale nie pedofilem. Z tego co on twierdzi nie jest nawet gwałcicielem, ale to już nie mnie rozstrzygać.
Już może oszczędze sobie tłumaczenia co to jest afera bo wierzę, że jak się skupisz to zrozumiesz różnicę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
-4 / 4

@killerxcartoon Nigdy nie było prawdą, że kler jest taki sam wszędzie. Jest to totalna bzdura. To tak, jakbyś powiedział, że ludzie wszędzie są tacy sami. To nieprawda. Nawet nauczanie religijne jest inne, święci są inni, święta (poza najważniejszymi) są inne. Zwyczaje religijne są inne. Nawet tu w Polsce są w różnych miejscach inaczej obchodzone, a co dopiero na świecie. Jeden przykład: we Włoszech, w pewnych prowincjach (także w części francuskich) są procesje z okazji dnia św. Marii Magdaleny - u nas w ogóle tego nie ma. Przypomnij sobie zwyczaj w Ameryce Pd. - krzyżowania się ochotników - gdzie to u mas jest? Matka Boska Zielna to z kolei chyba tylko polskie święto. Tak samo jak obchody są różne, tak samo kler się różni. Nie pamiętasz awantur z niemieckimi biskupami? A Gospel - to też katolicyzm - as jakże inny. Więć nie powtarzaj takich bzdur. "murarzy" - tak na marginesie, pykło Ci się. Co do ukrywania - mnie to też gotuje, ale nie oceniam 10.000 ludzi na podstawie jednego procenta. Po prostu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
-1 / 1

@Fragglesik
Ludzie wszędzie są tacy sami .. maja takie same potrzeby i pragnienia bez względu na kulturę. Mogą nas za to różnić wypracowane przez lokalną kulture wzorce społeczne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R Rydzykant
+1 / 3

@7th_Heaven
A to ciekawe. Grupka zagorzałych antykatolików tworzy antykościelne demoty. Wśród nich najmodniejsze są ostatnio te dotyczące pedofilii. No i OK. Pod tymi demotami antyteiści, gimbo-ateiści tworzą setki wpisów wyrażających poparcie. OK, macie do tego prawo, bo przecież obowiązuje wolność słowa. Jednak gdy tylko ktoś odezwie się wbrew "obowiązującej linii", zamiast wskazać błędy w jego wypowiedzi, trzeba go zniszczyć, ośmieszyć. A przede wszystkim trzeba "zaminusować" aby ktoś nowy przypadkiem nie zaczął się zastanawiać i zadawać "niewygodnych pytań". Dokładnie tak samo postepowano w PRL-u

"Tusk też kradł" ??? Oczywiście że w jego ekipie byli ludzie którzy kradli. Jak w KAŻDEJ ekipie mającej władzę. Właśnie dlatego uważam że WSZYSCY podejrzani o przestępstwa gospodarcze powinni byś poddani dokładnej kontroli, a w razie potrzeby osądzeni i ukarani. Czy pisząc to "rozwadniam"? Nie. W pierwszej kolejności należy ukarać oszustów z PiS-u, następnie zbadać afery które miały miejsce w czasach PO itd. Wszyscy, a nie tylko wybrana grupa, na którą ktoś obecnie poluje.
Widzisz jakąś nieuczciwość w takim podejściu?

"żebyście nabąknęli gdzieś że kościół ma coś na sumieniu."
Bardzo nieuważnie czytasz moje wpisy. Akurat zarówno instytucja kościoła jak i poszczególni księża mają sporo na sumieniu, a ja często to wytykam. W szczególności jeśli chodzi o niejakiego Rydzyka - którego poczynania wielokrotnie krytykowałem. (Jeśli znajdziesz mój pozytywny wpis o tym człowieku - stawiam ci piwo) Jednak zawsze oczekuję, by oskarżenie było oparte na faktach, a nie na pomówieniach i domysłach. Za domysły Komenda trafił na 18 lat do więzienia.

Kościołowi na przestrzeni dziejów zabierano i dawano dużo. Nie widzę powodów, by jeszcze coś dostawał od państwa. Idąc dalej, możemy wprowadzić system niemiecki, gdzie każdy sam płaci na własną wspólnotę religijną. Ale stawiam warunek - robimy to faktycznie po niemiecku, czyli najpierw obniżamy podatki o kwotę przekazywaną na wszelkiego rodzaju kulty i organizacje. I osoby nie płacące nie mają prawa korzystania z jakichkolwiek "usług religijnych".

Zgadzasz się z killerxcartoonem? Czyli popierasz jego pomysł by podpalać kościoły i mordować księży. Bo właśnie do tego wielokrotnie nawoływał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
-3 / 3

@7th_Heaven "choć w sumie nie do końca taktowne jest zarzucanie min"idiotyzmów" - a czym jest to zdanie: "Wg ciebie mamy kajać się i przepraszać kościół za to, że inni pedofile nie zbierają takiej atencji jak kościelni."? Podaj mi JEDNĄ publikację w "wolnych mediach" czy internecie o pedofilii innej niż kościelna w ciągu ostatnich 6 lat. Proszę. Tylko w Polsacie (ale Play, na normalnym nic się o tym nie mówi)jest CYKLICZNY program "Łowca pedofili". CYKLICZNY. Ale ani w TVN, GW, Onecie, Fakcie, Polityce, WP itd. NIE MA O TYM WZMIANKI w żadnych wiadomościach, artykułach, serwisach a ni nic. Wciąż w tych mediach jest tylko - pedofilia - kościół. I ludzie tak to kojarzą - Ty jesteś tego najlepszym przykładem. Informacja z Rzeczpospolitej: "Od stycznia do lipca tego roku w kraju doszło do 5961 przestępstw seksualnych wymierzonych w dzieci – podliczyła „Rzeczpospolita", analizując odnoszące się do małoletnich artykuły kodeksu karnego. W roku ubiegłym w tym samym okresie takich czynów ujawniono 2,2 tys. Lawinowy wzrost to głównie efekt działań mężczyzny, który ściągnął z sieci ponad 4 tys. filmów z dziecięcą pornografią i tym podbił statystyki", "Pedofile wyszukują ofiary na czatach, a nawet platformach oferujących gry dla dzieci. " - A Ty opowiadasz o tym, jak to kościół w tym przoduje i większość tu obecnych tak to przedstawia (podaj mi jakiś demot o pedofilii nie mówiący o tym, że to domena księży). Dlatego my chcemy mówić o tym, ze tak nie jest. Ze zwykłej uczciwości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 maja 2021 o 11:14

avatar Fragglesik
-3 / 3

@killerxcartoon Nie prawda. Zupełnie inaczej księża (i wiara) są traktowani w Stanach, inaczej w Niemczech, a inaczej w np. Peru czy Azji wschodniej. Wszędzie też do kościoła "zgarniane" są zwyczaje miejscowe - w każdym miejscu inne. Przykład: u nas ksiądz jest traktowany jak ważna persona przez większość ludzi (czy Ci się to podoba czy nie), w stanach - to normalny facet, mający zwykłą pracę, nawet nie chodzący na co dzień w sutannie i "ubierający się w księdza" tylko na czas mszy. W Niemczech - cytując tekst obecnego tu Niemca do mnie - "uważamy wszystkich księży za pedofilów" - (coś jak Ty). Tylko UCZUCIA u ludzi są takie same, ale nawet takie same uczucia sią pokazywane inaczej w różnych krajach i różnych kulturach. proszę Cię więc - nie siej mi tu lewackiego "wszyscy jesteśmy identyczni i nie ma między nami żadnych różnic".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 5 maja 2021 o 20:43

W wwl545a
0 / 2

To co nazywasz "próbą przenisienia na inny grunt", jest działaniem mającyn uniemożliwienie pedofilom znalezienia innego obszaru do "chowania się". Jeżli zabawa będzie na zasadzie jedziemy po jednym środowisku, a gdzie indziej nie dostrzegamy i nie piętnujemy w tenże sam sposób pedofili, tworzymy miejsca gdzie pedofile będą się gromadzić. To co teraz się dzieje tworzy tylko jedno pytanie: gdzie teraz się ukryją pedofile: pośród artystów, lekarzy, nauczycieli czy mundurówki?

Jezli przywołujesz Historię i Chorwację obarczając Kościół Katolicki za działania wyrzuconego z Kościoła Katolickiego i ekskomunikowanego człowieka - to znaczy, ze nie znasz historii i jej nie studjujesz, a jedynie czytujesz pisemka propagandowe. W ten sposób za zbrodnie stalina można by równeiż obarczyć Cerkiew Prawosławną - bo przeiceż był w seminarium duchownym.
Co do współpracy KK i nazistów... poczytaj dokładnie. Sprawdź liste Sprawiedliwych Wśród Narodów Świata - pomyśl czemu jest tam tak wielu duchownych i zakonnic. Nie jest przypadkiem, że dużo żydów otrzymało świadectwa chrztu jako własne na dzieci zmarłe. Proponuję więcej nauki historii.

P.S.
PiS nie sprzyja Kościołowi Katolickiemu. Już wiele razy sprzeciwiał się temu co mówią hierachowie. PiS wykorzystuję kartę KK do zbijania kapitału wyborczego - zwykły pragmatyzm, w który dała się wciągnać część hierarchów i duchownch.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
0 / 2

@wwl545a Zgadzam się z Tobą. Przepraszam, ale teraz musisz tylko czekać na serię minusów. Ode mnie masz +

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M MG02
+11 / 19

W państwie Prawa i Sprawiedliwości trzeba samemu zająć się egzekwowaniem prawa i sprawiedliwości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tobimadara
+2 / 12

@Mlody1987bydg Myślę, że masz szansę tego dożyć. Młode pokolenie nie jest tak ślepo zapatrzone w KK, a starsi ludzie nie będą żyć wiecznie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@SzalonyKocur
watykańska instrukcja postępowania Crimen Sollicitationis z 1962 roku. Pod karą ekskomuniki nakłada na ofiarę księdza obowiązek złożenia na niego donosu i oskarżania go podczas wszczętego przez miejscowego biskupa procesu kanonicznego i zobowiązuje go do milczenia. A kary jakie można skazać kanoniczne takiego księdza to upomnienie , nakaz pokuty i modłów , odsuniecie od odprawiania publicznych uroczystości , pozbawienie pełnionych funkcji a w ostateczności ekskomunikę i wydalenie ze stanu duchownego. To wszytstko co przewiduje prawo kanoniczne. A do niedawna nawet nie przewidywało powiadomienie i współparacę z władzami świeckimi a zebrane dane była chronione tajemnica papieską . Ponieważ księży miał tylko sądzić kościół a nie władze cywilne bo to podczas II soboru watykańskiego nie mieściło się w głowie duchownym. Uważali bowiem ze ksiądz jest nietykalny i ma immunitet. I czeto tak stanowiły konkordaty. Ba Watykan nawet nakazywał utrudnianie pracy świeckim śledczym . W 2001 r. Watykan pogratulował ordynariuszowi diecezji Bayeux-Lisieux z zachodniej Francji, Pierre Picanowi, kiedy ten odmówił prokuraturze potwierdzenia informacji o podwładnym księdzu, pomimo, iż ten przyznał się do czynów pedofilskich. "Gratuluję ekscelencji, że nie zadenuncjowałeś księdza przed wymiarem sprawiedliwości", pisał w 2001 r. kardynał Castrillon Hoyos z polecenia Jana Pawła II. Tekst listu 15 kwietnia 2010 r. opublikowały francuskie gazety, a hiszpańska La Verdat zacytowała nawet kardynała: "Ojciec Święty pozwolił mi list wysłać do wszystkich biskupów świata, a my zamieściliśmy go w internecie". Kilka lat później ksiądz poszedł siedzieć na 18 lat za gwałty na 10 chłopcach, a biskup dostał 3 miesiące w zawieszeniu, bo nie zawiadomił o przestępstwie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D daclaw
+2 / 4

@Eskim0s69 To już testowano. Nie pomogło.
Przestępstwom najskuteczniej zapobiega edukacja (a co za tym idzie - świadomość praw, obowiązków, jakiś drogowskaz moralny) i obywatelska postawa. Ta ostatnia nosi u nas nazwę "konfident", więc jesteśmy 100 lat za murzynami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant
+3 / 5

Zapewne takie czasy nadejdą, bo rola kościoła systematycznie słabnie. Jednak w roli świętych krów, księży zastąpi jakaś inna grupa, bo zawsze są jacyś równiejsi. Prawdziwa sprawiedliwość jest utopią, podobnie jak prawdziwy egalitaryzm. Świat nigdy taki nie był i nigdy nie będzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rational_male
+6 / 8

chciałbym doczekać czasów, kiedy kobieta i mężczyzna będzie dostawać taki sam wyrok za takie samo przewinienie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kraken11
-2 / 10

Popieram. Bo jak na razie w Polsce ewidentnie są równi i równiejsi. Chciałbym też, aby duchowni poza posługą kapłańską mieli obowiązek wykonywać jakiś zawód np krawiec czy coś. Nie powinni pobierać natomiast wynagrodzenia z tytułu bycia kapelanem, w szpitalu. Religia powinna być wycofana ze szkół i organizowana dla chętnych nie w miejscach publicznych lecz należących do kościoła. Obecnie to jedynie utopia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kraken11
0 / 4

@Rydzykant Nie, nie postawiłem minusa na samym początku czytania ;). Widzę tu raczej moment na ciekawą dyskusję. Niekoniecznie muszę mieć przecież we wszystkim rację. Jestem tylko człowiekiem. Osobiście uważam, ze kościół ma prawo mieć swoje zdanie, ale nie ma prawa dyktować państwu co ma robić. Jeżeli tak dalej pójdzie to niczym nie będziemy się różnić od państw teokratycznych. Osobiście też uważam, że teokracja niesie ze sobą negatywne skutki w społeczeństwie. Tak samo ktoś powiedział, że szkoła powinna być wolna od ideologi. A przecież religia konstrukcyjnie jest ideologią.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Truman_show
+1 / 1

Idea jest jak wirus zaszczepiona od dziecka rosnie w tobie i steruje czlowiekiem, religie nie mylic z wiara sa budowane na strachu nadziei i "milosci" 3 najsilniejsze filary egzystencji choc dla nie ktorych to dzisiaj ajphon wifi i justeat, wiara mimo wszystko jest potrzebna pomaga przetrwac nie koniecznie wiara w religie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zgrr
0 / 0

@kraken11 Od kiedy w wolnym kraju mamy prawo nakazywać komukolwiek, żeby wykonywał jakiś określony zawód? Podobnie jak zakazywania organizowania w szkole dobrowolnych lekcji, w których wiele osób chce uczestniczyć. Lub regulowania tego, gdzie takie lekcje miałyby się odbywać, tylko dlatego że ktoś nienawidzi danej religii. To by była dyskryminacja ze względu na religię, prawda?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 maja 2021 o 11:14

avatar kraken11
0 / 0

@zgrr Nikt niekogo nie zmusza. Ale we Francji księża sami się utrzymują. Przy czym nie powiedziałem, że nienawidzę chrześcijaństwa, ani jakiekolwiek religii, ale uważam, ze księża są grupą uprzywilejowaną w Polsce, przy czym mają niski wkład społeczny. Jak dla mnie do pracusiów oni nie należą. Też mógłbym latać z jakąś miotłą i wszystko święcić wodą święconą dookoła. Oczywiście nie mówię o wszystkich duchownych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zgrr
+1 / 1

Piszesz że mają obowiązek wykonywać jakiś inny zawód stąd mówię o zmuszaniu. Jeśli ludzie chcą ich utrzymywać jako kapłanów dając datki to nie widzę problemu. Co do pracusiów i leniuszków - większość facetów których znam nie należy do pracusiów, może mam pecha. :-) Żart - nie tylko facetów, ogólnie ludzie nie robią jak nie muszą.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar borekpp
+2 / 6

Też bym chciał, by przestępcy byli traktowania jak przestępcy i by za zastrzelenie gościa, który wtargnął na twój teren, nastaje na twoje życie, niszczy mienie, obywatel dostawał pochwałę, a nie trafiał za kratki...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zgrr
0 / 0

@borekpp Tak, albo kobiety które w końcu wzięły nóż i broniły się przed gościem który latami znęcał się nad nimi, torturował, bił, niszczył psychicznie - one też powinny dostać medal, tymczasem siedzą w pierdlu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zambimaru31
-3 / 3

Ja bym chciał dożyć czasów w których nie ma religii a jak już to jakaś nie inwazyjna i lekka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zgrr
0 / 0

@zambimaru31 Właśnie żyjesz w takich czasach. Nasze społeczeństwo w tym momencie jest najbardziej wolnym dla jednostki i pozwalającym na jej swobodną ekspresję w historii świata. Możesz żyć tak, jakby nie było religii, ktoś inny może wyznawać swoją religię - i tak właśnie powinno być. Pomijam fakt że masz również szeroki wybór nieinwazyjnych religii włącznie z jakimś potworem Spaghetti do wyznawania więc droga wolna :-) Jest też miejsce na świecie gdzie nie ma religii - nazywa się Korea Północna. Ale nikt o zdrowych zmysłach nie powie że to dobre miejsce do życia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P konto usunięte
0 / 0

możesz się doczekać. wystarczy wyjechać z tego syfostanu. inaczej nie liczyłbym na jakąkolwiek poprawę, czy to w ścigalności księży, służby zdrowia na normalnym poziomie, edukacji, czy wreszcie dróg, chodników itd itd. od dekady wszystko idzie w komin.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar zaymoon
-4 / 4

Najbliższe wybory, kartka wyborcza i głos oddany na Lewicę! To naprawdę jest bardzo proste!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar KonserwaWolnosciowa
-2 / 2

@zaymoon Lewica staje się przystawką Pisu, zdradziła wyborców. Co do KK, to jestem zdania, że jego uprzywilejowanie spowoduje utratę przez niego wiernych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Truman_show
+1 / 1

Statystyczny patokatol ktory najchetniej by cie opluł nie mowiac juz o osadzaniu i spaleniu na stosie, co niedziele w kosciele sklada raczki i gorliwie modli sie pelen milosci w serduszku, wierzac ze dajac wiecej od innych na tace jest o te kilka schodkow blizej bramy Piotrowej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Boin
-3 / 5

@Truma_show Statystyczny wielbiciel LGBT, lewicy itp. nienawidzący osób wierzących, pragnący „wymarcia tych wszystkich starych k...rew”, pragnący rzezi księży i podpalania kościołów, jednocześnie zaklinający się jak wielka tolerancję mają w sobie, jacy są wykształceni, miłujący pokój i rozmowy nad wojny i agresję. Poziomy hipokryzji przewyższają Himalaje. Ale ponad poziom hipokryzji wyrasta debilizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zgrr
0 / 2

@Truman_show Nieprawda. Te skandale uderzają przede wszystkim w katolików a także w porządnych księży, którzy są opluwani przez "statystycznych lewaków" stosując Twoją terminologię. Żaden porządny człowiek nie toleruje takich zachowań i taka prawda, a to co prezentujesz to mowa nienawiści i poniżanie katolików. W przypadku takich spraw świat nie dzieli się na lewicę i prawicę tylko na prawidłowo ukształtowanych ludzi którzy potępiają takie zachowania, i przestępców którzy je popełniają i tuszują. A wykorzystywanie tego do dzielenia społeczeństwa i szerzenia nienawiści do jakiejś grupy społecznej jest po prostu obrzydliwe i również podpada pod paragraf.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Truman_show
0 / 2

@zgrr obrzydliwe sa obłudne klamstwa ksiezy wykorzystujacy ludzi i dzieci w perfidny sposob tych jednych straszac i mamiąc z braku wiedzy tych drugich bo niewinni milczeniem, wszystko opierajac na slowie "bozym" obrzydliwe!! im wyzej w hierarchi tym bardziej obludny i zaklamany łasy na kase i wplywy klecha identycznie jak w polityce a do tuszowania i dzielenia spoleczenstwa kosciol jest najlepsza instytucja w tym kraju i nie zdajesz sobie sprawy jak idzie z polityka w parze bo widzisz kosciol ten jest pod piecza watykanu nie panstwa nie ludzi a czym jest watykan no jest wylegarnia tej calej skrajnosci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Truman_show
0 / 0

@boin hipokryzja 100% w takich czasach zyjemy ideologie tych ugrupowan koliduja z tym co przedstawia i "naucza" kosciol z tad te zachowania ale dlaczego skoro i wsrod ksiezy sa lewacy i homo moze mogli by sie dogadac.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Boin
-2 / 2

@Truman_show jesteś nastawiony negatywnie tylko do instytucji kościoła, więc nie da się z Tobą porozmawiać obiektywnie o problematyce pedofilii.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Truman_show
0 / 0

@boin nie o kosciol tutaj chodzi a o ksiezy ktorzy go reprezentuja w sposob wypaczony jezeli tego nie dostrzegasz to faktycznie nie ma sensu dyskutowac.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Boin
-2 / 2

@Truman_show Nie ma sensu, ponieważ na podstawie jakiegoś procenta, deprecjonujesz całą grupę. W ten sposób mogę również Ciebie przedstawić w jak najgorszym świetle argumentując to kilkoma przedstawicielami Twojego zawodu. Mam nadzieję, że zaczynasz rozumieć o co mi chodzi? Tak chodzi mi o problem uogólniania. W ten sposób chyba totalitarsi zaczynali?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zgrr
+1 / 1

Kto się interesuje ten wie, że właśnie skończyło się skazaniem już kilka procesów karnych i następne są w toku. Bycie księdzem nikogo nie chroni, ani nie gwarantuje mniejszej kary. Natomiast kwestia chronienia czy przyzwolenia społecznego zależy już od świadomości społecznej i ta również się zwiększa. Wystarczy kilka procesów o brak zgłoszenia i chronienie i ludzi się doprowadzi do pionu. Presja społeczna robi swoje. Po prostu skutecznie musi działać państwo, z tym u nas jest problem nie od dziś i w większości dziedzin. Mieliśmy kradzież na 600 zł z nagraniem z kamery i danymi personalnymi sprawcy - myślicie że to był wystarczający dowód? Absolutnie nie. Koleś śmiał się nam w oczy i nie poniósł żadnej konsekwencji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 maja 2021 o 11:18

M Mateuszrty
0 / 0

Też bym chciał. Pociesza mnie jednak myśl że ostatecznie i tak wszyscy idą do piachu. Jedyna prawdziwa równość.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem