Zawsze mnie zastanawia co to jest ta komisja kościelna i czy prawo koscioła katolickiego jest nadrzędne nad prawem państwowym. Nie chcą udostępnić danych, to do więzienia za utrudnianie pracy prokuratury.
@MG02 W praktyce prawo wielu międzynarodowych korporacji jest nadrzędne. Tylko rządy z których pochodzą mają na nie wpływ - czyli w tym wypadku Watykan, a w przypadku Google czy Facebooka USA i nic im nie zrobisz jeżeli chcesz uzyskać informację.
@Sevivo
Nie zgodze się. Wewnętrzne, prywatne przepisy i regulaminy jakiejkolwiek organizacji, nie są nadrzędne nad prawem karnym. Nie spotkałem się z tym, żeby jakakolwiek inna korporacja na wyraźne życzenie sądu dotyczacego łamania prawa przez jej pracowników odmówiła udostępnienia takich danych. Konsekwencją takiego zachowania, jest zakaz działalności danej firmy w konkretnym kraju. Facebook i google, ale też takie koncerny jak Ford, Tesla czy np Nestle, coca-cola może i są zarejstrowane w USA, ale tak samo podlegają prawu UE.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
14 maja 2021 o 13:24
@Sevivo
Ale fb na terenie UE działa zgodnie z prawem UE. Co prawda przesłuchanie Zuckerberga przed parlamentem UE w 2018 roku nie było zbyt owocne, ale przynajmniej nie płakał jak pewnie biznesmen z Torunia, że mu się krzywda dzieje. Facebook, w zeszłym roku nawet zagroził qwycofaniem się z rynku europejskiego, jeśli nie zostanie zniesony zakaz wolnego przepływu informacji między UE i USA o użytkownikach zarejstrowanych w EU. Z tego co wiem parlament EU, powiedziało droga wolna. Chciałbym zobaczyć taką samą reakcję sądu na wiadomość, że kościół nie udostępni informacji o przestępcach ukrywających się tej korporacji.
@MG02 I tak w kilku państwach zrobili. W Irlandii , w Belgii i Danii . W Polsce nie ma szans tak długo jak Ziobro trzyma prokuraturę i ja ustawia pod siebie
@Agitana
Art. 239
§ 1. Kto utrudnia lub udaremnia postępowanie karne, pomagając sprawcy przestępstwa, w tym i przestępstwa skarbowego uniknąć odpowiedzialności karnej, w szczególności kto sprawcę ukrywa, zaciera ślady przestępstwa, w tym i przestępstwa skarbowego albo odbywa za skazanego karę, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
Agitana napisał, że postępowanie prowadzi komisja państwowa a nie prokuratura, nie ma więc "postępowania karnego", a więc nie ma zastosowania art. 239.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 maja 2021 o 14:16
@FightingStupidity
Art. 11. Ustawy o komisji śledczej.
PUNK.1. Każda osoba wezwana przez komisję ma obowiązek stawić się w wyznaczonym terminie i złożyć zeznania.
Art.11c nie wymienia "tajemnicy spowiedzi" jako podstawy do domówienia składania zeznań.
Artykuł 11 ustawy o państwowej komisji śledczej ds. pedofilii brzmi tak:
"Art. 11. W związku z wygaśnięciem członkostwa w Komisji na skutek upływu kadencji Komisji ustępującemu członkowi Komisji powołanemu przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Senat Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Prezesa Rady Ministrów albo Rzecznika Praw Dziecka odpowiednio Marszałek Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałek Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, Prezes Rady Ministrów albo Rzecznik Praw Dziecka może powierzyć dalsze pełnienie obowiązków do czasu powołania nowego członka Komisji, jednak nie dłużej niż przez 60 dni, licząc od dnia upływu kadencji Komisji."
Nie ma w tym artykule punkt nr 1, a w ustawie nie istnieje art. 11c.
@MG02
Demot mówi o państwowej komisji ds. pedofilii, a nie o komisji śledczej sejmu - to dwa różne organy, działające na podstawie dwóch różnych aktów prawnych.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
20 maja 2021 o 12:29
Jesli jakas komisja koscielna o tym wie to juz ta tajemnica zostala zlamana. bo ksiadz spowiadajacy nie ma prawa nawet slowem pisnac o grzechach spowiadanego.
Poza t jest odpowiedni paragraf ktory mowi o obiwiazku przekazywania takich informacji policji. Nke ma wtym paragrafie wylaczenia o tajemnicy spowiedzi
@MajorKaza
Tajemnica spowiedzi to wewnętrzny przepis tej organizacji a nie prawo karne. Swoją drogą, szkoda że do 6stego przykazania nie podchodzą jak do tajemnicy spowiedzi.
@rafik54321
"Poza t jest odpowiedni paragraf ktory mowi o obiwiazku przekazywania takich informacji policji. Nke ma wtym paragrafie wylaczenia o tajemnicy spowiedzi"
Może sobie być paragraf, i co z tego? Jak ja obiecam, że nikomu nie powiem, to nikomu nie powiem. To się nazywa honor.
"Jesli jakas komisja koscielna o tym wie to juz ta tajemnica zostala zlamana. bo ksiadz spowiadajacy nie ma prawa nawet slowem pisnac o grzechach spowiadanego."
Nie, jeśli komisja wie o ogólnych danych (np. tego, czy takie rzeczy w ogóle wystąpiły)
@MajorKaza
Łamanie 6 przykazania przez księży wykrzystujących dzieci faktycznie jest destrukcyjnyn nałogiem. Nie wydaje mi się jednak, że zasłanianie się tajemnicą spowiedzi i ukrywanie takich przypadków to dobra metoda walki z pedofilią.
@MajorKaza Jeśli ktoś ci powiedział o tym, że popełnił przestępstwo, a ty obiecałeś nikomu nie powiedzieć i nie powiesz to nie przypomina honoru nawet z daleka
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 maja 2021 o 3:09
@MajorKaza tylko że jest coś takiego jak krzywoprzysięstwo. Składanie fałszywych zeznań jest karalne.
Jeśli jesteś rodziną podejrzanego, to masz co najwyżej prawo odmówić składania zeznań i tyle.
Czy komisja pedofilska jest rodziną pedofilów? Nie sądzę, zważywszy na ich profesję, raczej ciężko o duże pokrewieństwo.
Honor, honorem, ale prawo jest ważniejsze. Ty możesz sobie trzymać w tajemnicy że twoja siostra zdradza szwagra, a nie to że szwagier jest pedofilem. Kumasz różnicę?
Nie. Jak już to tajemnica kościelna oznacza że nikt nie będzie wiedział o twoich grzechach. NIKT, nawet nie ma prawa mówić że przyszedł do niego pedofil. Nie ma prawa pisnąć jakkolwiek o czymkolwiek.
Jak powiedział cokolwiek, to już złamał tajemnicę.
pytanie, jakie przestępstwo? Kradzież można przemilczeć, pedofilię - nie.
"Art. 240. [Karalne niezawiadomienie o przestępstwie]
§ 1.
Kto, mając wiarygodną wiadomość o karalnym przygotowaniu albo usiłowaniu lub dokonaniu czynu zabronionego określonego w art. 118, art. 118a, art. 120-124, art. 127, art. 128, art. 130, art. 134, art. 140, art. 148, art. 156, art. 163, art. 166, art. 189, art. 197 § 3 lub 4, art. 198, art. 200, art. 252 lub przestępstwa o charakterze terrorystycznym, nie zawiadamia niezwłocznie organu powołanego do ścigania przestępstw,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
§ 2.
Nie popełnia przestępstwa określonego w § 1, kto zaniechał zawiadomienia, mając dostateczną podstawę do przypuszczenia, że wymieniony w § 1 organ wie o przygotowywanym, usiłowanym lub dokonanym czynie zabronionym; nie popełnia przestępstwa również ten, kto zapobiegł popełnieniu przygotowywanego lub usiłowanego czynu zabronionego określonego w § 1.
§ 2a.
Nie podlega karze pokrzywdzony czynem wymienionym w § 1, który zaniechał zawiadomienia o tym czynie.
§ 3.
Nie podlega karze, kto zaniechał zawiadomienia z obawy przed odpowiedzialnością karną grożącą jemu samemu lub jego najbliższym." https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-karny-16798683
Masz tu paragraf brzmiący "nie podlega karze osoba która dochowuje tajemnicy spowiedzi"? Nie. Czyli sądu to nie interesuje. Prawo świeckie MUSI być ponad prawem religijnym. Inaczej muzułmanie musieliby mieć opcję rytualnych straceń, albo poligamicznych małżeństw.
Dziękuję, pozamiatane.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 maja 2021 o 13:57
@MajorKaza lol. to jak ja ci wymorduje pol rodziny i sie wyspowiadam to ksiadz ma siedziec cicho i mnie nie wsypac bo to tajemnica spowiedzi i uszczerbka na jego honorze?
@polm84 Tak. Dokładnie tak samo jak adwokat i lekarz. Może (i wręcz powinien) przekonać cię do zgłoszenia się na policję, ale nie ma prawa zrobić tego za Pana.
@rafik54321 Nie ma możliwości wymuszenia zeznań bez tortur. "Nie wiem, nie pamiętam" może być odpowiedzią na wszystko. Prawo sobie może, ale to jest martwy przepis. Nie da się udowodnić, że ktoś o czymś pamięta.
@MG02 To trochę jak z pomysłem kary śmierci za pedofilię. Po wprowadzeniu czegoś takiego żadne dziecko już nigdy tego nie przeżyje, bo wszystkie zginą.
Jak nie będzie miejsca, gdzie taki człowiek będzie mógł się zwrócić o pomoc to się nie zwróci i problem będzie narastał. Jak z każdym nałogiem, zresztą.
Da sie jesli np w ich raportach jest cos napisane a na koncu widnieje jego podpis. Tu wrecz komisja sama mowi ze o tym wie. Wiekszych dowodow nie trzeba
Yyy co ty za pokretna logike masz. Ofiara ma prawo nie zglosic przestepstwa wykonanego na nim samym. Takie prawo rowniez ma sprawca i rodzina sprawcy. Dodatkowo jesli organy scigania juz maja wiedze na temat konkretnego przestepstwa to rowniez nie trzeba go zglaszac.
czytaj uwaznie.
poza tym nawet gdyby pedofil mordowal swoje ofiary to poszedlby siedziec tez za morderstwo. Kara smierci nie jest rozwiazaniem bo kazdy przestepca zaklada ze mu sie upiecze, poza jakimis socjopatami czy terrorystami.
poza tym, samo posiadanie sklonnosci seksualnych wobec dzieci nie jest karalne. Karalne jest wspolzycie z takim dzieckiem. Wiec jak ktos wie ze moze sie posunac do takiego czynu i chce pomocy to jak najbarfziej moze sie ujawnic i to pozostanie tajemnica. Bo yo nie jest karalne.
@MajorKaza
Nie rozumiem Twojej logiki. Czyli nie karajmy pedofili bo ucierpią na tym ich ofiary. Kara ma mieć charakter prewencyjny. Ma odstraszyć potencjalnych przestępców i odizolować zwyrodnialca od społeczeństwa. Nikt nie broni szukać pomocy u specjalisty. Żeby iść do psychiatry nie trzeba mieć skierowania, a tym bardziej nie trzeba gwałcić dzieci.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 maja 2021 o 16:08
@MG02 Nie. Logika jest taka: powinna być instytucja pomocy, do której można się zgłosić i nie będzie się to wiązało z karą. Jak mam kleptomanię to chcę móc się zgłosić po pomoc bez strachu, że wyląduję w więzieniu.
Tak samo z narkomanią, alkoholizmem, problemami z agresją. No i z pedofilią.
@rafik54321 Załóżmy, że wiem, że mój sąsiad coś ukradł. Jak zamierza Pan wymusić na mnie poinformowanie organów ścigania? Bo obiecałem, że nie powiem nikomu, więc z własnej woli nie pisnę słowa.
Jest to martwy przepis, bo jak ma się dokumenty, to nie potrzeba zeznań, a jak się nie ma, to się nie udowodni, że ktoś o czymś wiedział.
P.S. Widać wysoki sądzie, że w zeszłym roku wiedziałem, ale zapomniałem.
¯\_(ツ)_/¯
@MajorKaza akurat kradzież NIE PODLEGA pod ten paragraf. Jprdl... I jak ci wspominam, jak policja znajdzie kwity poświadczające wystąpienie przestępstwa, a poniżej TWÓJ PODPIS, to mamy tu dowód na zaniechanie powiadomienia. Bo na dokumencie też jest data. Proste. Była data, podpisałeś, czyli wtedy wiedziałeś i wtedy powinieneś iść na policję. Proste, koniec tematu.
Mówisz o kleptomani, tylko że akurat KRADZIEŻ po raz kuwa drugi ci to mówię, nie podlega pod nakaz zgłoszenia. To raz. Dwa, skłonność do kradzieży, TO NIE JEST kradzież!
Ćpanie jest legalne. Nielegalne jest posiadanie narkotyków. Tak samo alkoholizm - wolno być alkoholikiem. Nikt cię za to nie zamknie w więzieniu. Ba, nawet nikt nie ma prawa cię zmusić do odwyku w sposób bezpośredni.
@MajorKaza
No to masz taką instytycje. Tak jak napisałem wyżej do psychiatry można iść bez skierowania. Jak ktoś odczuwa popęd seksualny do dzieci, może dobrowolnie udać się po pomoc do specjalisty. Nie trzeba gwałcić dzieci, żeby sąd skierował na przymusowe leczenie.
@MG02 Kościół jest w większej ilości miejscowości niż psychiatryk. Poza tym, nie jest obarczony takim stygmatem. Myślę, że to zasługa tego, że kościół zachęca do regularnej spowiedzi, więc pójście do niej niej jest niczym nadzwyczajnym (dobrze to wymyślili, co nie?). Do psychiatry już jest.
@rafik54321 Kradzież nie podlega, to wstaw cokolwiek. Jezu, to tylko przykład. A jak ktoś ćpał, to musiał posiadać narkotyki - innej możliwości nie ma. "Wysoki sądzie, miałem pewnie pójść rano, ale zapomniałem."
Byłbym zapomniał: dla społeczeństwa kleptoman = złodziej, a pedofil = gwałciciel dzieci.
@MajorKaza
Psychiatra ma kwalifikacje do leczenia ludzi z zaburzeniami psychicznymi. Skończył studia kierunkowe i w zasadzie pomaganiem zajmuje się zawodowo około 40godzin tygodniowo. Ksiądz przeważnie nie ma żadnej wiedzy jak pomóc choremu psychicznie człowiekowi. Nie ma żadnego doświadczenia życiowego a wiedzę czerpie z jednej ksiązki. Patrządz po ilości przypadków pedofili w kościele i zachowanie niektórych kaznodzieii to oni powinni trafić w pierwszej kolejności do psychiatry a nie udzieladź rad moralnych innym. Zreszą jak konkretnie to wsparcie moralne w wykonaniu księży wygląda?
@MG02 Wg. google początki psychiatrii przypadają na XVIIIw., podczas gdy religie zajmują się tym ponad 2000 lat. Jakieś doświadczenie mają.
"Ksiądz przeważnie nie ma żadnej wiedzy jak pomóc choremu psychicznie człowiekowi. Nie ma żadnego doświadczenia życiowego a wiedzę czerpie z jednej ksiązki."
To jest chochoł, szczególnie to o jednej książce. Obstawiam, że proboszcz mojej parafii przeczytał w życiu więcej książek niż ja. Poza tym, cała jego praca polega na zbieraniu doświadczenia życiowego od innych osób, bez ujawniania źródła.
"Patrządz po ilości przypadków pedofili w kościele i zachowanie niektórych kaznodzieii to oni powinni trafić w pierwszej kolejności do psychiatry a nie udzieladź rad moralnych innym."
Ekstrapolacja. To samo można powiedzieć o dowolnej grupie, lub o ludzkości per se.
"Zreszą jak konkretnie to wsparcie moralne w wykonaniu księży wygląda?"
Tak jak nauczanie w wykonaniu nauczycieli - różnie.
P.S. Widziałem Pańskie zdjęcie wyżej i dochodzę do wniosku, że nie jesteśmy jeszcze zgubieni, skoro są wciąż ludzie dla których honor coś znaczy. :)
@MajorKaza
Jakieś doświadczenie mają, nie da się ukryć. Jakieś, znaczy dla mnie bylejakie. Zbieranie doświadczeń od innych to nie to samo doświaczenie życiowe. Księża nie mają takich problemów ja inni ludzie, bo żyją w izolowanych enklawach w których nie ma takich sytuacji z jakimi spotykają się na codzień zwykli ludzie. Czy przeciętny ksiądz, ze swojego prywatnego doświadczenia, może doradzić jak wychowywać dzieci. Jak radzić sobie z problemami życia codzinnego jak na przykład praca, płacenie podatków, spłacenie kredytów, spięcia w małżeństwie, problemy z teściami, przedłużający okres, problemy z erekcją czy zdrada w małżeństwie? Czy ksiądz ma doświadcznie jak poradzić sobie ze stresem, związanym z tym, że niemożesz znaleźć pracy a Twoje dziecko potrzebuje np nowe buty albo na ksiązki. Ile takich problemów ksiądz przeżył na własnej skórze i jakie doświadczenie na tym zyskał. Widzsz psychiatra nie tylko ujawnia źródła ale są to badania naukowe i często poparte własnm doświadczeniem życiowym a nie zasłyszanymi historyjkami.
Ekstrapolacja?. Tak ekstrapolacj ale czy kościół jako wyrocznia moralna nie powinen być wolny od przestępców? Czy organizacja uważająca się za wzór wszelich cnut moralnych, nie powinna się zjąć najpier usunięciem ze swoich szeregów przestępców seksualbych? Fakt, można to powiedzieć o każdej grupie społecznej że w ich szeregach są przetępcy, ale nie każda grupa społeczna uzurpuje sobie prawo do edukowania innych i bycia moralną wyrocznią. Nie każda organizacja ma mechanizmy chroniące przestępców i potępiające ich ofiary.
Różne wsparcie ze strony księży, znaczy jakie? I co mają do tego nauczyciele? Rozmawiamy o pomocy psychistrycznej dla ludzi odczuwających pociąg do dzieci. Człowiek idzie do psychiatry, rozmawia min. godzinę o swoich problemach, wysłuchuje rad, przykładów jak rozładować napięcie. Dyskutuje o alternatywnych metodach do rozładowania swojego napięcia. Człowiek idzie do księdza, opowiada mu o swoich problemach, a ten w zamian każe mu odmówić 10razy ten sam wierszyk. I gdzie tu pomoc?
Może dla Ciebie ksiądz jest autorytetem w dziedzinie psychiatrii klimicznej, ale dla mnie nie jest. Wrócmy zatem jednak do meritum tej dyskusji. Lekarz jest prawnie zwolniony z obowiązku składania zezna. Ksiądz nie jest
PS.
Co do honoru to zgadzam się istnieją jezzcze honorowi ludzie, ale ten ksiądz się do tego grona nie zalicza. Tak na marinesie to pytanie komisji nie było o "tajne dane, ze spowiedzi" tylko o dane o przestępstwach wykrytych przez komisję kościelną. Wgład do tych danych mają hierarchowie kościelni, więc albo którysz ksiądz się bedzie smażył w piekle, albo te dane nie były objęte tajemjicą spowiedzi.
@MajorKaza
Zgadzam się, że się nie zgazamy i mimo różnicy zdań będziemy się wzajemnie szanować. Również się zgadzam z tym, że jedna jak druga strona nie powinny na siłę przekonywać do swoich wartości.
Co do zdjęcia, wiem o które chodziło. Nie widzę jednak analogii.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
20 maja 2021 o 17:17
@MajorKaza Czyli popierasz przestępstwo. Jeśli nie informujesz o przestępstwie i pozwalasz, żeby ofiary (te lub następne) cierpiały przez osobę, której dałeś słowo to jesteś współwinny przestępstwa..
Jeżeli dla ciebie dotrzymanie słowa w takim przypadku jest ważniejsze niż los ofiar to nie jesteś człowiekiem honorowym, nie jesteś nawet człowiekiem przyzwoitym.
Skoro nie chcą współpracować, to mogę spokojnie założyć, że przypadki pedofilii i jej ukrywania są tam powszechne. I tak jak MG02 wyżej napisał, jakim prawem nie udostępnią? Ukrywanie przestępstwa jest przecież karalne.
Widzę, że bezprecedensowe, brutalne i niemoralne ataki na Kościół dalej trwają. A przecież kto nie ma pokus... Zjednoczcie się kibice, ONR i inni heterosapiens! Pod drzwi archiwów kościelnych bronić ich przed lewackimi służbami chcącymi zniszczyć Kościół skazując pedofili!
@Bongo123xyz
Komisja jest polityczna a w Polsce wystąpienie polityka przeciwko Kościołowi jest samobójstwem zawodowym. Agitacja z ambony, zbieranie podpisów pod i w kościołach, propaganda w szkołach i środkach masowego przekazu... W USA Kościół nie ma takiej władzy jak u nas a jak zaczyna fikać to jest ustawiany w szeregu.
To mówicie, że nie ma siły na tych mądrali z episkopatu? Wstrzymajcie im dotacje, a zobaczycie jak w krótkich "abcugach" przyniosą żądane dokumenty w zębach.
Polska nigdy nie bedzie wolna jeśli ludzie sami nie rozliczą postkomuchów i nie pogonią jarmułkowych do israela , a kleru do watykanu . Ito na kopach z nakazem spłaty za wyzysk i za wciskanie ciemnoty przez 1000 lat.
Przeczytajcie artykuł. Są problemy natury prawnej. Zacznijcie działać na podstawie prawa zamiast drzeć mordy, że ktoś nie chce wam czegoś dać lub coś zrobić
Zawsze mnie zastanawia co to jest ta komisja kościelna i czy prawo koscioła katolickiego jest nadrzędne nad prawem państwowym. Nie chcą udostępnić danych, to do więzienia za utrudnianie pracy prokuratury.
@MG02 W praktyce prawo wielu międzynarodowych korporacji jest nadrzędne. Tylko rządy z których pochodzą mają na nie wpływ - czyli w tym wypadku Watykan, a w przypadku Google czy Facebooka USA i nic im nie zrobisz jeżeli chcesz uzyskać informację.
Prawo do zmiany.
@Sevivo
Nie zgodze się. Wewnętrzne, prywatne przepisy i regulaminy jakiejkolwiek organizacji, nie są nadrzędne nad prawem karnym. Nie spotkałem się z tym, żeby jakakolwiek inna korporacja na wyraźne życzenie sądu dotyczacego łamania prawa przez jej pracowników odmówiła udostępnienia takich danych. Konsekwencją takiego zachowania, jest zakaz działalności danej firmy w konkretnym kraju. Facebook i google, ale też takie koncerny jak Ford, Tesla czy np Nestle, coca-cola może i są zarejstrowane w USA, ale tak samo podlegają prawu UE.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 maja 2021 o 13:24
@MG02 Napisałem "w praktyce". Facebook i google nie udziela informacji polskim władzom jeżeli uznają, że nie chcą.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 14 maja 2021 o 13:44
@Sevivo
Ale fb na terenie UE działa zgodnie z prawem UE. Co prawda przesłuchanie Zuckerberga przed parlamentem UE w 2018 roku nie było zbyt owocne, ale przynajmniej nie płakał jak pewnie biznesmen z Torunia, że mu się krzywda dzieje. Facebook, w zeszłym roku nawet zagroził qwycofaniem się z rynku europejskiego, jeśli nie zostanie zniesony zakaz wolnego przepływu informacji między UE i USA o użytkownikach zarejstrowanych w EU. Z tego co wiem parlament EU, powiedziało droga wolna. Chciałbym zobaczyć taką samą reakcję sądu na wiadomość, że kościół nie udostępni informacji o przestępcach ukrywających się tej korporacji.
@MG02 I tak w kilku państwach zrobili. W Irlandii , w Belgii i Danii . W Polsce nie ma szans tak długo jak Ziobro trzyma prokuraturę i ja ustawia pod siebie
@MG02 To nie prokuratura tylko komisja. A nie udostepniaja, bo zadne prawo ich do tego nie zobowiazuje.
@Agitana
Art. 239
§ 1. Kto utrudnia lub udaremnia postępowanie karne, pomagając sprawcy przestępstwa, w tym i przestępstwa skarbowego uniknąć odpowiedzialności karnej, w szczególności kto sprawcę ukrywa, zaciera ślady przestępstwa, w tym i przestępstwa skarbowego albo odbywa za skazanego karę, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
@MG02
Agitana napisał, że postępowanie prowadzi komisja państwowa a nie prokuratura, nie ma więc "postępowania karnego", a więc nie ma zastosowania art. 239.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 maja 2021 o 14:16
@FightingStupidity
Art. 11. Ustawy o komisji śledczej.
PUNK.1. Każda osoba wezwana przez komisję ma obowiązek stawić się w wyznaczonym terminie i złożyć zeznania.
Art.11c nie wymienia "tajemnicy spowiedzi" jako podstawy do domówienia składania zeznań.
https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/adwokat-ukarany-za-odmowe-zlozenia-zeznan-przed-komisja-sledcza,186197.html
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 maja 2021 o 14:41
W 2018 rząd Australii próbował opodatkować Google. Google w ramach prac serwisowych odłączyło Australię na jeden dzień.
I było po temacie.
Google czy fb mogą na chwilę wyłączyć usługi i wszyscy położą uszy po sobie.
Bez googli nie mamy inżynierów, prawników, lekarzy. Bez Twittera politycy nie mają reklamy.
@MG02 Cytujesz niewłaściwą ustawę.
Artykuł 11 ustawy o państwowej komisji śledczej ds. pedofilii brzmi tak:
"Art. 11. W związku z wygaśnięciem członkostwa w Komisji na skutek upływu kadencji Komisji ustępującemu członkowi Komisji powołanemu przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Senat Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Prezesa Rady Ministrów albo Rzecznika Praw Dziecka odpowiednio Marszałek Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałek Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, Prezes Rady Ministrów albo Rzecznik Praw Dziecka może powierzyć dalsze pełnienie obowiązków do czasu powołania nowego członka Komisji, jednak nie dłużej niż przez 60 dni, licząc od dnia upływu kadencji Komisji."
Nie ma w tym artykule punkt nr 1, a w ustawie nie istnieje art. 11c.
@FightingStupidity
Cytowałem ustawę "Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 21 stycznia 1999 r. o sejmowej komisji śledczej".
https://www.sejm.gov.pl/prawo/kom_sled.htm
@MG02
Demot mówi o państwowej komisji ds. pedofilii, a nie o komisji śledczej sejmu - to dwa różne organy, działające na podstawie dwóch różnych aktów prawnych.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 maja 2021 o 12:29
Tajemnica spowiedzi. Słyszał ktoś coś o tym?
Jesli jakas komisja koscielna o tym wie to juz ta tajemnica zostala zlamana. bo ksiadz spowiadajacy nie ma prawa nawet slowem pisnac o grzechach spowiadanego.
Poza t jest odpowiedni paragraf ktory mowi o obiwiazku przekazywania takich informacji policji. Nke ma wtym paragrafie wylaczenia o tajemnicy spowiedzi
@MajorKaza
Tajemnica spowiedzi to wewnętrzny przepis tej organizacji a nie prawo karne. Swoją drogą, szkoda że do 6stego przykazania nie podchodzą jak do tajemnicy spowiedzi.
@rafik54321
"Poza t jest odpowiedni paragraf ktory mowi o obiwiazku przekazywania takich informacji policji. Nke ma wtym paragrafie wylaczenia o tajemnicy spowiedzi"
Może sobie być paragraf, i co z tego? Jak ja obiecam, że nikomu nie powiem, to nikomu nie powiem. To się nazywa honor.
"Jesli jakas komisja koscielna o tym wie to juz ta tajemnica zostala zlamana. bo ksiadz spowiadajacy nie ma prawa nawet slowem pisnac o grzechach spowiadanego."
Nie, jeśli komisja wie o ogólnych danych (np. tego, czy takie rzeczy w ogóle wystąpiły)
@MG02 Być może dlatego, że aby zwalczać łamanie 6 przykazania wymagana jest tajemnica spowiedzi. Jak zresztą z każdym destrukcyjnym nałogiem.
@MajorKaza
Łamanie 6 przykazania przez księży wykrzystujących dzieci faktycznie jest destrukcyjnyn nałogiem. Nie wydaje mi się jednak, że zasłanianie się tajemnicą spowiedzi i ukrywanie takich przypadków to dobra metoda walki z pedofilią.
@MajorKaza Jeśli ktoś ci powiedział o tym, że popełnił przestępstwo, a ty obiecałeś nikomu nie powiedzieć i nie powiesz to nie przypomina honoru nawet z daleka
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 maja 2021 o 3:09
@MajorKaza tylko że jest coś takiego jak krzywoprzysięstwo. Składanie fałszywych zeznań jest karalne.
Jeśli jesteś rodziną podejrzanego, to masz co najwyżej prawo odmówić składania zeznań i tyle.
Czy komisja pedofilska jest rodziną pedofilów? Nie sądzę, zważywszy na ich profesję, raczej ciężko o duże pokrewieństwo.
Honor, honorem, ale prawo jest ważniejsze. Ty możesz sobie trzymać w tajemnicy że twoja siostra zdradza szwagra, a nie to że szwagier jest pedofilem. Kumasz różnicę?
Nie. Jak już to tajemnica kościelna oznacza że nikt nie będzie wiedział o twoich grzechach. NIKT, nawet nie ma prawa mówić że przyszedł do niego pedofil. Nie ma prawa pisnąć jakkolwiek o czymkolwiek.
Jak powiedział cokolwiek, to już złamał tajemnicę.
pytanie, jakie przestępstwo? Kradzież można przemilczeć, pedofilię - nie.
"Art. 240. [Karalne niezawiadomienie o przestępstwie]
§ 1.
Kto, mając wiarygodną wiadomość o karalnym przygotowaniu albo usiłowaniu lub dokonaniu czynu zabronionego określonego w art. 118, art. 118a, art. 120-124, art. 127, art. 128, art. 130, art. 134, art. 140, art. 148, art. 156, art. 163, art. 166, art. 189, art. 197 § 3 lub 4, art. 198, art. 200, art. 252 lub przestępstwa o charakterze terrorystycznym, nie zawiadamia niezwłocznie organu powołanego do ścigania przestępstw,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
§ 2.
Nie popełnia przestępstwa określonego w § 1, kto zaniechał zawiadomienia, mając dostateczną podstawę do przypuszczenia, że wymieniony w § 1 organ wie o przygotowywanym, usiłowanym lub dokonanym czynie zabronionym; nie popełnia przestępstwa również ten, kto zapobiegł popełnieniu przygotowywanego lub usiłowanego czynu zabronionego określonego w § 1.
§ 2a.
Nie podlega karze pokrzywdzony czynem wymienionym w § 1, który zaniechał zawiadomienia o tym czynie.
§ 3.
Nie podlega karze, kto zaniechał zawiadomienia z obawy przed odpowiedzialnością karną grożącą jemu samemu lub jego najbliższym."
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-karny-16798683
Masz tu paragraf brzmiący "nie podlega karze osoba która dochowuje tajemnicy spowiedzi"? Nie. Czyli sądu to nie interesuje. Prawo świeckie MUSI być ponad prawem religijnym. Inaczej muzułmanie musieliby mieć opcję rytualnych straceń, albo poligamicznych małżeństw.
Dziękuję, pozamiatane.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 maja 2021 o 13:57
@MajorKaza lol. to jak ja ci wymorduje pol rodziny i sie wyspowiadam to ksiadz ma siedziec cicho i mnie nie wsypac bo to tajemnica spowiedzi i uszczerbka na jego honorze?
@polm84 Tak. Dokładnie tak samo jak adwokat i lekarz. Może (i wręcz powinien) przekonać cię do zgłoszenia się na policję, ale nie ma prawa zrobić tego za Pana.
@rafik54321 Nie ma możliwości wymuszenia zeznań bez tortur. "Nie wiem, nie pamiętam" może być odpowiedzią na wszystko. Prawo sobie może, ale to jest martwy przepis. Nie da się udowodnić, że ktoś o czymś pamięta.
@PWDzP Dokładnie tym jest: dałem słowo, że cokolwiek usłyszę nikomu tego nie powtórzę. Złamanie danego słowa jest ujmą na honorze.
@MG02 To trochę jak z pomysłem kary śmierci za pedofilię. Po wprowadzeniu czegoś takiego żadne dziecko już nigdy tego nie przeżyje, bo wszystkie zginą.
Jak nie będzie miejsca, gdzie taki człowiek będzie mógł się zwrócić o pomoc to się nie zwróci i problem będzie narastał. Jak z każdym nałogiem, zresztą.
Da sie jesli np w ich raportach jest cos napisane a na koncu widnieje jego podpis. Tu wrecz komisja sama mowi ze o tym wie. Wiekszych dowodow nie trzeba
Yyy co ty za pokretna logike masz. Ofiara ma prawo nie zglosic przestepstwa wykonanego na nim samym. Takie prawo rowniez ma sprawca i rodzina sprawcy. Dodatkowo jesli organy scigania juz maja wiedze na temat konkretnego przestepstwa to rowniez nie trzeba go zglaszac.
czytaj uwaznie.
poza tym nawet gdyby pedofil mordowal swoje ofiary to poszedlby siedziec tez za morderstwo. Kara smierci nie jest rozwiazaniem bo kazdy przestepca zaklada ze mu sie upiecze, poza jakimis socjopatami czy terrorystami.
poza tym, samo posiadanie sklonnosci seksualnych wobec dzieci nie jest karalne. Karalne jest wspolzycie z takim dzieckiem. Wiec jak ktos wie ze moze sie posunac do takiego czynu i chce pomocy to jak najbarfziej moze sie ujawnic i to pozostanie tajemnica. Bo yo nie jest karalne.
@MajorKaza
Nie rozumiem Twojej logiki. Czyli nie karajmy pedofili bo ucierpią na tym ich ofiary. Kara ma mieć charakter prewencyjny. Ma odstraszyć potencjalnych przestępców i odizolować zwyrodnialca od społeczeństwa. Nikt nie broni szukać pomocy u specjalisty. Żeby iść do psychiatry nie trzeba mieć skierowania, a tym bardziej nie trzeba gwałcić dzieci.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 maja 2021 o 16:08
@MG02 Nie. Logika jest taka: powinna być instytucja pomocy, do której można się zgłosić i nie będzie się to wiązało z karą. Jak mam kleptomanię to chcę móc się zgłosić po pomoc bez strachu, że wyląduję w więzieniu.
Tak samo z narkomanią, alkoholizmem, problemami z agresją. No i z pedofilią.
@rafik54321 Załóżmy, że wiem, że mój sąsiad coś ukradł. Jak zamierza Pan wymusić na mnie poinformowanie organów ścigania? Bo obiecałem, że nie powiem nikomu, więc z własnej woli nie pisnę słowa.
Jest to martwy przepis, bo jak ma się dokumenty, to nie potrzeba zeznań, a jak się nie ma, to się nie udowodni, że ktoś o czymś wiedział.
P.S. Widać wysoki sądzie, że w zeszłym roku wiedziałem, ale zapomniałem.
¯\_(ツ)_/¯
@MajorKaza akurat kradzież NIE PODLEGA pod ten paragraf. Jprdl... I jak ci wspominam, jak policja znajdzie kwity poświadczające wystąpienie przestępstwa, a poniżej TWÓJ PODPIS, to mamy tu dowód na zaniechanie powiadomienia. Bo na dokumencie też jest data. Proste. Była data, podpisałeś, czyli wtedy wiedziałeś i wtedy powinieneś iść na policję. Proste, koniec tematu.
Mówisz o kleptomani, tylko że akurat KRADZIEŻ po raz kuwa drugi ci to mówię, nie podlega pod nakaz zgłoszenia. To raz. Dwa, skłonność do kradzieży, TO NIE JEST kradzież!
Ćpanie jest legalne. Nielegalne jest posiadanie narkotyków. Tak samo alkoholizm - wolno być alkoholikiem. Nikt cię za to nie zamknie w więzieniu. Ba, nawet nikt nie ma prawa cię zmusić do odwyku w sposób bezpośredni.
@MajorKaza
No to masz taką instytycje. Tak jak napisałem wyżej do psychiatry można iść bez skierowania. Jak ktoś odczuwa popęd seksualny do dzieci, może dobrowolnie udać się po pomoc do specjalisty. Nie trzeba gwałcić dzieci, żeby sąd skierował na przymusowe leczenie.
@MG02 Kościół jest w większej ilości miejscowości niż psychiatryk. Poza tym, nie jest obarczony takim stygmatem. Myślę, że to zasługa tego, że kościół zachęca do regularnej spowiedzi, więc pójście do niej niej jest niczym nadzwyczajnym (dobrze to wymyślili, co nie?). Do psychiatry już jest.
@rafik54321 Kradzież nie podlega, to wstaw cokolwiek. Jezu, to tylko przykład. A jak ktoś ćpał, to musiał posiadać narkotyki - innej możliwości nie ma. "Wysoki sądzie, miałem pewnie pójść rano, ale zapomniałem."
Byłbym zapomniał: dla społeczeństwa kleptoman = złodziej, a pedofil = gwałciciel dzieci.
@MajorKaza
Psychiatra ma kwalifikacje do leczenia ludzi z zaburzeniami psychicznymi. Skończył studia kierunkowe i w zasadzie pomaganiem zajmuje się zawodowo około 40godzin tygodniowo. Ksiądz przeważnie nie ma żadnej wiedzy jak pomóc choremu psychicznie człowiekowi. Nie ma żadnego doświadczenia życiowego a wiedzę czerpie z jednej ksiązki. Patrządz po ilości przypadków pedofili w kościele i zachowanie niektórych kaznodzieii to oni powinni trafić w pierwszej kolejności do psychiatry a nie udzieladź rad moralnych innym. Zreszą jak konkretnie to wsparcie moralne w wykonaniu księży wygląda?
@MG02 Wg. google początki psychiatrii przypadają na XVIIIw., podczas gdy religie zajmują się tym ponad 2000 lat. Jakieś doświadczenie mają.
"Ksiądz przeważnie nie ma żadnej wiedzy jak pomóc choremu psychicznie człowiekowi. Nie ma żadnego doświadczenia życiowego a wiedzę czerpie z jednej ksiązki."
To jest chochoł, szczególnie to o jednej książce. Obstawiam, że proboszcz mojej parafii przeczytał w życiu więcej książek niż ja. Poza tym, cała jego praca polega na zbieraniu doświadczenia życiowego od innych osób, bez ujawniania źródła.
"Patrządz po ilości przypadków pedofili w kościele i zachowanie niektórych kaznodzieii to oni powinni trafić w pierwszej kolejności do psychiatry a nie udzieladź rad moralnych innym."
Ekstrapolacja. To samo można powiedzieć o dowolnej grupie, lub o ludzkości per se.
"Zreszą jak konkretnie to wsparcie moralne w wykonaniu księży wygląda?"
Tak jak nauczanie w wykonaniu nauczycieli - różnie.
P.S. Widziałem Pańskie zdjęcie wyżej i dochodzę do wniosku, że nie jesteśmy jeszcze zgubieni, skoro są wciąż ludzie dla których honor coś znaczy. :)
@MajorKaza
Jakieś doświadczenie mają, nie da się ukryć. Jakieś, znaczy dla mnie bylejakie. Zbieranie doświadczeń od innych to nie to samo doświaczenie życiowe. Księża nie mają takich problemów ja inni ludzie, bo żyją w izolowanych enklawach w których nie ma takich sytuacji z jakimi spotykają się na codzień zwykli ludzie. Czy przeciętny ksiądz, ze swojego prywatnego doświadczenia, może doradzić jak wychowywać dzieci. Jak radzić sobie z problemami życia codzinnego jak na przykład praca, płacenie podatków, spłacenie kredytów, spięcia w małżeństwie, problemy z teściami, przedłużający okres, problemy z erekcją czy zdrada w małżeństwie? Czy ksiądz ma doświadcznie jak poradzić sobie ze stresem, związanym z tym, że niemożesz znaleźć pracy a Twoje dziecko potrzebuje np nowe buty albo na ksiązki. Ile takich problemów ksiądz przeżył na własnej skórze i jakie doświadczenie na tym zyskał. Widzsz psychiatra nie tylko ujawnia źródła ale są to badania naukowe i często poparte własnm doświadczeniem życiowym a nie zasłyszanymi historyjkami.
Ekstrapolacja?. Tak ekstrapolacj ale czy kościół jako wyrocznia moralna nie powinen być wolny od przestępców? Czy organizacja uważająca się za wzór wszelich cnut moralnych, nie powinna się zjąć najpier usunięciem ze swoich szeregów przestępców seksualbych? Fakt, można to powiedzieć o każdej grupie społecznej że w ich szeregach są przetępcy, ale nie każda grupa społeczna uzurpuje sobie prawo do edukowania innych i bycia moralną wyrocznią. Nie każda organizacja ma mechanizmy chroniące przestępców i potępiające ich ofiary.
Różne wsparcie ze strony księży, znaczy jakie? I co mają do tego nauczyciele? Rozmawiamy o pomocy psychistrycznej dla ludzi odczuwających pociąg do dzieci. Człowiek idzie do psychiatry, rozmawia min. godzinę o swoich problemach, wysłuchuje rad, przykładów jak rozładować napięcie. Dyskutuje o alternatywnych metodach do rozładowania swojego napięcia. Człowiek idzie do księdza, opowiada mu o swoich problemach, a ten w zamian każe mu odmówić 10razy ten sam wierszyk. I gdzie tu pomoc?
Może dla Ciebie ksiądz jest autorytetem w dziedzinie psychiatrii klimicznej, ale dla mnie nie jest. Wrócmy zatem jednak do meritum tej dyskusji. Lekarz jest prawnie zwolniony z obowiązku składania zezna. Ksiądz nie jest
PS.
Co do honoru to zgadzam się istnieją jezzcze honorowi ludzie, ale ten ksiądz się do tego grona nie zalicza. Tak na marinesie to pytanie komisji nie było o "tajne dane, ze spowiedzi" tylko o dane o przestępstwach wykrytych przez komisję kościelną. Wgład do tych danych mają hierarchowie kościelni, więc albo którysz ksiądz się bedzie smażył w piekle, albo te dane nie były objęte tajemjicą spowiedzi.
@MG02 Eh. Zgódźmy się, że się nie zgadzamy.
Chodziło mi o zdjęcie tego:
https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/adwokat-ukarany-za-odmowe-zlozenia-zeznan-przed-komisja-sledcza,186197.html
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 maja 2021 o 17:03
@MajorKaza
Zgadzam się, że się nie zgazamy i mimo różnicy zdań będziemy się wzajemnie szanować. Również się zgadzam z tym, że jedna jak druga strona nie powinny na siłę przekonywać do swoich wartości.
Co do zdjęcia, wiem o które chodziło. Nie widzę jednak analogii.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 maja 2021 o 17:17
@MajorKaza Czyli popierasz przestępstwo. Jeśli nie informujesz o przestępstwie i pozwalasz, żeby ofiary (te lub następne) cierpiały przez osobę, której dałeś słowo to jesteś współwinny przestępstwa..
Jeżeli dla ciebie dotrzymanie słowa w takim przypadku jest ważniejsze niż los ofiar to nie jesteś człowiekiem honorowym, nie jesteś nawet człowiekiem przyzwoitym.
@PWDzP No cóż. Słowo jednych coś znaczy, słowem innych można się co najwyżej podetrzeć.
¯\_(ツ)_/¯
@MajorKaza Jeśli tak chcesz tłumaczyć swoją pomoc w krzywdzeniu ludzi to już twoja sprawa.
Skoro nie chcą współpracować, to mogę spokojnie założyć, że przypadki pedofilii i jej ukrywania są tam powszechne. I tak jak MG02 wyżej napisał, jakim prawem nie udostępnią? Ukrywanie przestępstwa jest przecież karalne.
Widzę, że bezprecedensowe, brutalne i niemoralne ataki na Kościół dalej trwają. A przecież kto nie ma pokus... Zjednoczcie się kibice, ONR i inni heterosapiens! Pod drzwi archiwów kościelnych bronić ich przed lewackimi służbami chcącymi zniszczyć Kościół skazując pedofili!
A co to komisja. Od tego jest sąd. I gdyby sąd wystąpił o jakieś informacje to by nie było żadnego gadania tylko musieliby udostępnić.
@ciomak12 dla tego lecą w kulki bo wiedzą ze mogą.
Kosciol Katolicki traktuje na rowni z LGBT, czyli jako chorobe, a konkretnie schizofrenie urojeniowa.
I pewnie jak w "Psach" palą papierki po nocach :D
A powinno być jak w USA - wchodzi FBI i roz.ierdala wszystko jak leci. No ale nie jesteśmy w USA tylko w Katolibanie więc tutaj to KK ustanawia prawo.
@Bongo123xyz
Komisja jest polityczna a w Polsce wystąpienie polityka przeciwko Kościołowi jest samobójstwem zawodowym. Agitacja z ambony, zbieranie podpisów pod i w kościołach, propaganda w szkołach i środkach masowego przekazu... W USA Kościół nie ma takiej władzy jak u nas a jak zaczyna fikać to jest ustawiany w szeregu.
***** Episkopat i wyperd***ć ich do Watykanu, tam gdzie ich miejsce.
Od lat namawiam, ale chyba doczekam...
Nie dziś, to jutro. Prawda wyjdzie na jaw, z nazwiskami i szczegółami. Wtedy dla Kościoła będzie już za późno.
To mówicie, że nie ma siły na tych mądrali z episkopatu? Wstrzymajcie im dotacje, a zobaczycie jak w krótkich "abcugach" przyniosą żądane dokumenty w zębach.
No to mamy kolejny przykład, że księża nie są obywatelami Polski, tylko agenturą obcego państwa. Niech więc Watykan sam ich sobie utrzymuje.
Kvrwa kvrwie łba nie urwie.
Mafia pisowska dogadana z mafią kościelną. Pierwsi dają kasę, drudzy elektorat.
Polska nigdy nie bedzie wolna jeśli ludzie sami nie rozliczą postkomuchów i nie pogonią jarmułkowych do israela , a kleru do watykanu . Ito na kopach z nakazem spłaty za wyzysk i za wciskanie ciemnoty przez 1000 lat.
Zlikwidować tą chorą instytucje!!!
Przeczytajcie artykuł. Są problemy natury prawnej. Zacznijcie działać na podstawie prawa zamiast drzeć mordy, że ktoś nie chce wam czegoś dać lub coś zrobić
mafia
Czarni ponad prawem. Czy znajdzie się kiedyś odważny polityk żeby pokazać gdzie jest ich miejsce?