Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar PIStozwis
-4 / 6

@Buka1976 LOT kupuje nówki sztuki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Buka1976
+1 / 1

@PIStozwis Fakt. Zdarzyło się. Dreamlinery. Ale to chyba wyjątek potwierdzający regułę. ;)
Dobra, napiszę, że tak faktycznie miałem na myśli stopniowe odkupowanie przez biedniejszych ale lot to akurat złe porównanie.
Prostuję bo zaraz znajdzie się mądrala który zrobi wykład na trzy strony.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 maja 2021 o 22:09

O Obeznany
0 / 0

@Buka1976 Tanie linie lotnicze są tanie dzięki temu, że kupują bezpośrednio od producenta dużą liczbę samolotów, dzięki temu mają ujednoliconą flotę z dużo niższymi cenami zakupu za samolot.
Najnowsza generacja samolotów to niższe koszty paliwa, a ujednolicona flota to niższe koszty serwisu.

Stare maszyny kupują głównie firmy typu DHL.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 maja 2021 o 22:09

avatar Buka1976
0 / 2

@Obeznany Chyba dawno nie latałeś tanimi liniami. Jak to są nowe to ja nie chcę widzieć tych starych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Buka1976
-1 / 3

@PIStozwis Patrz, napisałem co mną kierowało i napisałem, że lot to złe porównanie ale ty dalej ciągniesz temat. Jakiś niedowartościowany jesteś? Nudzisz się? Dalej szukasz zaczepki? Jaki masz motyw?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Laviol
0 / 2

@Obeznany, są tanie, bo oszczędzają na wszystkim. Np. stewardessy mają płacone tylko za czas w powietrzu. Więcej tu: Tanio, taniej, najtaniej. Kto da mniej ? https://www.youtube.com/watch?v=pxVJCaVr18w
Ten pęd do taniości ma wiele fatalnych skutków, a tym owe statki. Gdybyśmy nie ciągali towarów po całym świecie (produkcja w tanich krajach) to i problem z nimi byłby dużo mniejszy. Mielibyśmy też dużo mniej problemów w ogóle.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 konto usunięte
+1 / 1

@Laviol celna uwaga. Ale "mondra" Unia zakazuje po kolei przemysłu ciężkiego, zamyka huty, stocznie i kopalnie, natomiast te wszystkie towary, ktorych nie możemy produkować a musimy je mieć, zmuszeni jesteśmy kupować u Chińczyków. Produkcja i wydobycie wcale tak bardzo nie maleje, po prostu przenosi się w inne miejsce.
Tyle, że o ile tu na miejscu mielibyśmy to pod jakąś względną kontrolą, o tyle na to, co dzieje się w Chinach totalnie nie mamy wpływu. Tak więc nie tylko sobie i środowisku nie pomagamy, ale wręcz szkodzimy. Czy unia jest aż tak głupia? No moim zdaniem nie. Po prostu interes jest w czymś innym i koniec. Uj cały z klimatem tak samo jak uj z lasami deszczowymi i wojnami domowymi u dzikusów w Kongo. Biznes ma się kręcić a masa ma się zgadzać. I pomyśleć że w tym całym bajzlu są jeszcze ludzie aż tak naiwni by sądzić, że filantropijne rządy z.dovroci serca ratują ich zdrowie i życie restrykcjami, obostrzeniami, lockdownami i szczepionkami....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obeznany
0 / 0

@Buka1976 Leciałem ostatni raz 15 miesięcy temu. Gdyby nie katastrofy, to Ryanair już by miał Boeingi 737 MAX. Ale ich samoloty oraz Wizzaira i tak nie są stare, przecież Boeingi 737 NG oraz Airbusy A32x to poprzednia generacja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Dawletiarow
-4 / 10

Typowe UE

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
+2 / 4

Tak się właśnie kończy, kiedy prawo jest przeregulowane.
Zamiast produkować coś u nas w cywilizowany sposób, to robi się to w krajach 3 świata, olewając wszelkie normy.
Do tego wysokie podatki...
„Jednym z najbardziej szkodliwych przesądów jest myśl, że można ludzi siłą zmusić do dobrego życia.”

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Madman07
-1 / 1

@kondon Tak i nie. Tak się właśnie kończy, gdy 90% ludzi to idioci myślący tylko w kategorii "kasa" a nie, co będzie za 50, 100 czy 500 lat. Mam nadzieję, że jednak covid wybije całego pasożyta zwanego człowiekiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar kondon
0 / 0

@Madman07 O co Ci chodzi?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar perskieoko
+7 / 9

Armatorzy rejestrują statki pod tanimi banderami żeby tanio zezłomować statek? Co to za bzdura! Temat jest zbyt szeroki żeby tu opisać krótko i zwięźle. Kolejna bzdura: złomowanie statku jest drogie. Drogi autorze, to nie armator płaci za złomowanie, a stocznia złomowa armatorowi. Oczywiście właściciel statku sprzedaje statek temu kto więcej zapłaci, skoro więc siła robocza jest tania w Bangladesz, to tam mogą więcej dać za złomowany statek - to żadna przebiegłość, tylko rachunek ekonomiczny. Drugą przyczyną umiejscowienia w tamtym rejonie tego typu "stoczni" (odbywa się to na plaży), jest lokalizacja przemysłu stalowego - najwięcej hut jest w tamtym rejonie. Największe konsorcjum metalurgiczne, Acelor Mittal to firma hinduska.
Nazwa źródła tych informacji (Kopalnia Wiedzy) jest myląca.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Melotte
-1 / 3

@perskieoko Żródłem wiedzy jest artykuł z jednego z najbardziej prestiżowych czasopism naukowych "nature": https://www.nature.com/articles/d41586-021-01391-3 (link w źródle Demota), którego autor korzystał z publikacji wskazanych w bibliografii. Dla mnie to źródło jest jak najbardziej wiarygodne.

Nie będę z Tobą polemizowała, gdyż nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, ani nie prowadziłam w tym temacie badań, a jedynie oparłam się na pracach profesjonalistów, którzy przez wiele lat zgłębiali temat. Jeśli masz większą wiedzę w tym temacie, uwagi krytyczne, wątpliwości i zastrzeżenia zwróć się z nimi do autora źródłowego artykułu i autorów badań. Być może oni rozwieją Twoje wątpliwości i odpowiedzą na pytania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zomos
+1 / 3

@Melotte Nature od momentu w którym w JAWNY sposób wybrało wspieranie konkretnego nurtu politycznego tj. lewicowej ideologii jest SPALONE pod względem naukowym. Mają tam NAWET SPECJALNY DZIAŁ polityczny. Łysenkizm KWITNIE na Nature...https://www.nature.com/articles/d41586-020-02797-1

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 maja 2021 o 11:18

A Agitana
+2 / 2

@Melotte Umowmy sie tak: gdyby zezlomowanie bylo robione w Europie, to wlasciciel musialby zaplacic i to sporo. Natomiest w krajach gdzie jest bardzo tania sila robocza i maja gdzies BHP czy ekologie za taki statek jeszcze zaplaca.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E elefun
+3 / 3

Kolejna sprawa to przenoszenie problematycznej produkcji do Chin, Bangladeszu, Indii.
Ilość emisji szkodliwych substancji do powietrza, czy wody, spada w EU o 30%, natomiast w Chinach rośnie o 300%

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M meeshoo
-1 / 1

@elefun

I winą UE pewnie jest, że kraje te nie chcą u siebie wprowadzić jakichkolwiek norm ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+2 / 6

Statki są rejestrowane w krajach gdzie najtaniej się płaci podatki a nie tam gdzie tanio się rozbiera statek. Jak ktoś tak che to statek w momencie chęci złomowania jest sprzedawany a 1E firmie z Indii Pakistanu czy Bangladeszu oraz Turcji jaka jest czwartym krajem złomowania statków.

tak to wygląda
https://www.youtube.com/watch?v=G7bh3bRzB94

A jak sobie wyobrażacie utylizację ich? .Nic nie jest wieczne .. Żywotność statku to 30 max 40 lat i trzeba je zezłomować. Złomuje się tam gdzie jest tanio i jest tania siła robocza. To my eksploatujemy nasze łodzie podwodne klasy koben jakie mają prawie 60 lat i są już dawno zabytkami .
Azbest był stosowany aż do lat 90tych jako izolacja ogniowa.. (i być może nadal jest ) wiec jest i chyba będzie i ktoś musi to usuwać. Zanieczyszczenia olejami jakieś będą bo jest tam olej. Usuwa się go dość dokładnie przed pocięciem bo jest palny i grozi pożarem lub wybuchem Cod o rtęci to bredzicie bo nikt jej tam nie używa na masową skalę .. no chyba że ktoś mówi o termometrze i barometrze rtęciowym jaki jest jeden czy dwa na statku.. Wdychają opary .. no bo tnie się je palnikami acetylenowymi.
A jak ktoś powiedział zawsze mogą pracować gdzie indziej o ile coś umieją nikt ich przeciez nie zmusza. Wokół tych wrakowisk rosną wioski i ściągają z całego kraju ludzie by pracować przy ich rozbiórce. Mają pracę choć nieciekawą lepsze to niż umieranie z głodu.
A sprawy jak są wyposazeni robotnicy to kwestia regulacji w danym kraju , świadomości pracowników i działań związków oraz skuteczności właadzy w ich egzekwowaniu. Nie wiem w czym widzicie problem. Tak po protu funkcjonuje świat. A statki z czegoś budować trzeb bo jest nas już prawi 8 miliardów.... Może by tak ograniczać populacje bo nie wyrabiamy by zapewnić miejsce do życia , utrzymanie czy wyżywienie takich mas., A tu katoliccy debile rodem z Ordo jurdis wyjeżdżają z tym gównem aborcyjnym redukując kobiety do roli przystawki do macicy z opcją prania i gotowania dla samca alfa by rodziła kolejne legiony Chrystusa niewolników Maryi czy inne zjeby religijne od krucjat. Najlepiej jak by całae rzesza dułnów wyprodukowali .. ciekaw jestem czy państwo Daunów żądzone przez cwany kler by przetrwało.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
+1 / 3

PS A kogo interesuje że umrze 5000 ludzi w kraju w jakim żyje 1 200 000 000 mieszkańców. Dla porównania W Polsce od ponad dekady co roku popełnia samobójstwa ponad 5000 osób .. każdego roku a nie w ciągu 6 lat a nasz kraj ma jakieś 38 000 000.....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawel1481
0 / 0

@killerxcartoon
Azbest nie jest niebezpieczny dla środowiska. Azbest jest niebezpieczny dla ludzi. Dla środowiska to dość nieszkodliwy minerał.
Też sie zastanawiam do czego na takim statku rtęć ?? Ja bym podejrzewał, że mogła być stosowana do stabilizacji statku. Ale w czystej formie, w której można ją stamtąd po prostu wypompować. Pytanie, czy ktoś jeszcze stosuje rtęć, jeśli występuje teoretyczne ryzyko wycieku.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K killerxcartoon
0 / 0

@pawel1481

Chyba zwariowałeś rtęć jest za droga na to .. do stabilizacji i tzw wytrymowania statku stosuje się zalewane wodą komory grodziowe
Jedyne gdzie się może stosować rtęć to termometry i barometry. W starych termometrach by były precyzyjne bywało sporo rtęci nawet 10 ml ... A takich było ze 2-3 sztuki na statku (podstawowy i zapasowy) dla kapitana czy meteorologa na pokładzie... wątpię by były w zestawach ratunkowych szalup ale mogły by być, No może jeszcze kucharz miał kilka w szybkowarach i mogły być w maszynowni do mierzenia temperatury silnika smarów albo pary o ile silnik był turbinowy bo klasyczne parowce to już nie pływają ..
Więcej zastosowań dla rtęci na statku nie widzę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Kar4
+1 / 3

Cieszą się że mają pracę, a u nas też są zawody gdzie ludzie giną z powodu wypadków, czy z powodu chorób zawodowych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jjac
+1 / 1

pestycydy w konstrukcji statku, jasne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A ApoqeuM
0 / 2

Słomki z plastiku - to jest prawdziwy problem, a nie jakieś tam zezłomowane kontenerowce ...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem