To najpierw może zadam pytania do Pani Anny:
- czy kobieta która poroniła, była pod opieką medyczną?
- czy kobieta która poroniła, należycie dbała o swoje zdrowie?
Owszem, sam fakt poronienia nie jest karalny, ale celowe zaniedbanie swojego stanu zdrowia, do stanu którego efektem było poronienie już jak najbardziej karalne jest.
Ba, moja siostra i moja znajoma poroniły, nikt dramy żadnej nie kręcił - bo były pod opieką ginekologa. Chodziły na wizyty itp. Więc gdyby tu kobieta się zaniedbywała, to sam lekarz by zgłosił ten fakt na policję. Kobiety nie zawiniły, wiec nikt niczego nie zgłaszał.
@rafik54321 mogła poronić na toalecie, być w szoku, spłukać. Mogła pójść z tym do swojego ginekologa i go o tym powiadomić. Nie wiesz tego, nikt nie wie, zatem racja co do ostatniego zdania, ale nie ma sensu oceniać czy dbała o ciąże czy nie.
@rafik54321 Wszystko spoko na papierze, ale:
- ciąża może się zakończyć poronieniem samoistnym, niezależnie od tego, jak bardzo się o nią dbało - kończy się tak ok. 20% ciąż
- Nie ma obowiązku pogrzebania płodu (można, nie trzeba), a do niedawna płody traktowano na równi z innymi odpadami medycznymi i fragmentami tkanek, czyli trafiały zwyczajnie do kosza. Nie jest też niczym zaskakującym znalezienie płodu w ściekach - uwaga, niespodzianka - poronienie może się zdarzyć na kiblu, bo ból podbrzusza przy poronieniu może przypominać bóle przy zatruciu pokarmowym. Macicę od jelit dzieli kilka milimetrów, ból rzutowany nie jest niczym dziwnym w tej sytuacji.
- nie ma obowiązku prowadzenia ciąży przez lekarza. A nawet jeżeli ciąża była prowadzona przez lekarza, nie siedzi się u niego w gabinecie non stop, płód może obumrzeć w międzyczasie i zostać samoistnie wydalony. Opcja nr 2 - lekarz mógł stwierdzić śmierć płodu i zaproponować zabieg łyżeczkowania lub oczekiwanie na poronienie w domu, a kobieta wybrała opcję nr 2.
- sprecyzuj "należycie dbała o swoje zdrowie" - to znaczy co? Nie zażywała narkotyków, nie piła alkoholu (jeżeli wiedziała o ciąży- jeżeli ma się nieregularne cykle, można nie zauważyć, że jest się w ciąży - przynajmniej w jej pierwszym trymestrze - bo trzymiesięczna przerwa w krwawieniach po prostu się zdarza. Uprzedzając - kobieta, która miesiączkuje regularnie na pewno to zauważy. Na kobiecie, u której cykl może trwać nawet 100 dni (np. przez PCOS) i ma z tym problem od lat, brak miesiączki nie zrobi wrażenia.)? Czy też od początku ciąży leżała w łóżku, jadła tylko potrawy poddane obróbce cieplnej i generalnie nosa poza dom nie wyściubiała, żeby nie zaszkodzić ciąży, a odpowiednich dawek ruchu zażywała spacerując po pokoju? (uprzedzam - wiem, że ta opcja nr dwa jest nienaturalna i szkodliwa, ale zastanówmy się - czy to nie jest tak, że zawsze można coś lepiej zrobić i każdy "mundry" po czasie oceni, że to wina tej kobiety, bo niewystarczająco o siebie dbała)
A tak już na marginesie, prokuratura wszczęcie śledztwa tłumaczy koniecznością sprawdzenia, czy do poronienia nie doszło w wyniku czynu zabronionego, np. brutalnego pobicia. Szukają więc kobiety która poroniła, zamiast kobiety pobitej. Fuck logic.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
15 czerwca 2021 o 15:16
@rafik54321 "celowe zaniedbanie swojego stanu zdrowia, do stanu którego efektem było poronienie już jak najbardziej karalne jest" - a jaki jest na to paragraf ? Jeśli więc wpadnę w anoreksję z powodu niechcianej ciąży i nie będę się z tej anoreksji leczyć to mnie wsadzą ? Na jak długo ?
@Bihar i to jest sedno. Wyjaśnienie sprawy. Nikt tu niczego nie wyrokuje, ale jest zbyt wiele niewiadomych.
Jeśli płód był wystarczającej wielkości aby zostało odnalezione i zidentyfikowane jako ludzki płód, to nie była byle "fasolka" którą można by przegapić. Ciąża musiała być dość zaawansowana.
@zuzalejwoda oczywiście. Naturalne poronienie to nie jest niespotykana rzecz.
Tylko że wtedy, z takich poronien, nie znajdujemy zaawansowanych płodów po śmietnikach :/ . Takie płody zwykle usuwa się chirurgicznie.
Fakt że niedawno było inaczej, nie jest argumentem - bo teraz tak nie jest.
I ok, zdarza się w początkowych fazach ciąży że tzw "fasolka" samoistnie się usunie. Oczywiście. Często wtedy kobieta nawet nie wie że jest w ciąży. Tylko nikt by nie pomyślał, znajdując taką fasolkę, że to poroniony płód.
Obowiązku nie ma, ale z drugiej strony, kobieta w ciąży ma obowiązek chronić nienardzone dziecko. Więc niektóre sądy mogłyby uznać obowiązek prowadzenia ciąży przez lekarza - zależy od interpretacji.
"oczekiwanie na poronienie w domu, a kobieta wybrała opcję nr 2." - tego żaden rozsądny lekarz by nie zalecił. Jak już, to przyjąłby ją na oddział i oczekiwał/wymusił akcję porodową.
Jeśli kobieta np chleje lub ćpa, to mamy tutaj jasność, prawda? Mówię o takich rzeczach. Konkretne technikalia trzeba by rozmówić z lekarzem.
"A tak już na marginesie, prokuratura wszczęcie śledztwa tłumaczy koniecznością sprawdzenia, czy do poronienia nie doszło w wyniku czynu zabronionego, np. brutalnego pobicia. Szukają więc kobiety która poroniła, zamiast kobiety pobitej. Fuck logic." - żadne fuck logic. Bo sam napisałeś "np" na przykład. Równie dobrze mogła zostać zmuszona do przyjęcia tabletek poronnych lub innych środków które wymuszają poród.
@rafik54321
Kobieta w ciązy ma obowiązek chronić nienarodzone dziecko? Skąd wynika taki obowiązek? Czy potrafisz podać paragraf, czy może uważasz swoje przypuszczenia za prawdę bez żadnej podstawy?
Właśnie to pytanie jest zadane w democie, a mimo że zostało powtórnie zadane - ciągle je ignorujesz.
Policja działa w ramach prawa. Nie ma podejmować czynności bez podstawy prawnej. Tutaj właśnie jej nie ma - stąd tworzą nieuzasadnione przypuszczenia, jak pobicie.
Istotne jest to, że to nieuzasadnione przypuszczenie, że zasżło jakieś przestępstwo. Tymczasem aby policja mogła podjąć działanie, przypuszczenie musi być uzasadnione. Inaczej każdy policjant mógłby np. przeszukiwać dowolnego obywatela, bo ma nieuzasadnione przypuszczenie, że ten posiada np. narkotyki.
@rafik54321 Przedstawiciel twardego piskatotalibanu dał głos. Co cię obchodzi, co robiła ta kobieta. Jeszcze w tym gównianym kraju nie ma obowiązku ani rejestrować ciąży, ani prowadzić jej przez lekarza. Gdzie jest zapisany obowiązek chronienia przez kobietę płodu? Bo mówienie o nienarodzonym dziecku jest sematycznym nadużyciem. Dziecko jest wtedy, gdy się urodzi! Płód jest traktowany na równi z odpadem medycznym, więc o co chodzi?
Dobrze by było, abyś jednak zajął się bardziej sobą, a nie wchodził w sprawy, które ciebie nie dotyczą, katotalibie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 czerwca 2021 o 8:11
@rafik54321 Nie masz racji - śmierć płodu i poronienia zdarzają się na każdym etapie ciąży. Jedyne rozróżnienie jakie wprowadzono, to takie, że poronienie po 24 tygodniu nazywa się urodzeniem martwym.
No i tak - fuck logic! Bo zamiast podejmować realne działania na rzecz zapobiegania przemocy względem kobiet, to szukają po całym Śląsku kobiety, która mogła poronić w ostatnim czasie, żeby sprawdzić, czy to przypadkiem nie w wyniku przemocy. Bo kobieta ma wartość tylko jako nosicielka płodu. Płodu nie ma - kobieta nie ma znaczenia.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
16 czerwca 2021 o 9:48
@rafik54321
Wymyślasz i z uporem maniaka gadasz bzdury. Nie ma żadnego obowiązku prawnego prowadzenia ciąży przez lekarza. Nie ma aktualnie żadnego paragrafu, z którego można by pociągnąć do odpowiedzialności kobietę, która nie dba o siebie i płód w ciąży (choćby piła, narkotyzowała się i paliła papierochy). Gdyby tak było, to trzeba by wsadzić do paki tak na oko 1/3 elektoratu *** . Poronionych/przedwcześnie urodzonych płodów nie usuwa się chirurgicznie - normalnie indukuje się skurcze albo czeka aż organizm sam wydali. Płód w 22. tygodniu ciąży (granica pomiędzy poronieniem a urodzeniem martwym) ma jakieś 25cm długości, więc raczej widać.
@rafik54321 Co to znaczy 'należycie dbała o zdrowie', poza tym od kiedy niedbanie jest karane? Jeszcze nikt nie trafil do więzienia za nadwagę, jedzenie fast foodów, palenie, picie czy spędzanie polowy życia przed tv/komputerem itp. A to ewidentne przykłady niedbania o zdrowie. gorsze niż nie pójście do lekarza w terminie.
@rafik54321 Mamy XXI wiek. Kto Ci powiedział, że ciąże usuwa się mechanicznie? Tego już dawno się nie praktykuje. Obecnie ciąże usuwa się farmakologicznie. Skrobanki stosują lekarze z komuny albo rzeźnicy.
"Owszem, sam fakt poronienia nie jest karalny, ale celowe zaniedbanie swojego stanu zdrowia, do stanu którego efektem było poronienie już jak najbardziej karalne jest."
czyli powiedzmy kobieta była w ciąży, ale nie chodziła do lekarzy, bo nie chciała, jadła to na co miała ochotę (chrupki, hamburgery, ser pleśniowy, tatar, raz od wielkiego dzwona piwo 2%), jeździła na rowerze, dzwigała zakupy, i poroniła i teraz ma być ukarana za jedzenie chrupek zamiast ekologicznej marchewki z biotestem i nie suplementowanie się kwasem foliowym? DA FUQ? Strach być w ciąży w tym kraju :/
"Obowiązku nie ma, ale z drugiej strony, kobieta w ciąży ma obowiązek chronić nienardzone dziecko"
A jeśli to niechciana ciąża i kobieta ma wywalone, czy urodzi czy poroni, do lekarzy nie chodzi, aborcji nie stosuje i do poronienia dochodzi (bo np płód miał wady genetyczne) to też jej wina? XD
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 czerwca 2021 o 18:44
Serio myślicie że ja czytam wasze wypociny? Nie chcecie zrozumieć podstawowego założenia o które opieram swoją wypowiedź, to że nawet nie wiadomo czy kobieta nie została zmuszona do aborcji, czy tego czy sama jej na sobie nie wykonała.
@rafik54321 Co to znaczy zgłosić na policję z powodu zaniedbania?!
Płod to NIE JEST CZŁOWIEK (!), natomiast kobieta to jest dorosły, ponoć wolny człowiek i jak zechce to powinna mieć prawo nawet zabić samą siebie!
Ku**a, już naprawdę żyjemy w państwie totalitarnym i mamy nawet swoje SS, skoro człowiekowi nie wolno już nawet wyniszczyć samego siebie. Może ludzi którzy lubią nadużywać alkoholu też aresztujesz?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
16 czerwca 2021 o 21:42
@rafik54321 To wyjaśnij man swoje stanowisko tak, żebyśmy nie mieli wątpliwości.
Wiesz, jakoś parę lat temu ktoś mnie tak strasznie z j e b a ł kiedy napisałam, że kobieta, która poroniła powinna powinna być podejrzaną w sprawie niedopełnienia obowiązku opieki, nieumyślnego lub umyślnego spowodowania śmierci. Niech policja moralna bada czy babka nie biegała na obcasach, nie jadła sera pleśniowego, nie bawiła się z kotem, nie stresowała się w pracy, nie brała na ręce starszego dziecka, itd. To wszystko może być uznane za szkodliwe dla płodu.
Na szczęście żyjemy w państwie prawa i sąd, po latach upokarzającego dochodzenia, może zawsze kobietę uniewinnić. Prawda?
Edyta: @Nace92 , @Prally Pozwólcie, że @rafikowi przypomnę: "Owszem, sam fakt poronienia nie jest karalny, ale celowe zaniedbanie swojego stanu zdrowia, do stanu którego efektem było poronienie już jak najbardziej karalne jest."
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
17 czerwca 2021 o 1:11
@rafik54321
Tak najeżdżacie na Rafika, ale patrząc na sytuację to kobieta nie jest poszukiwana, bo jest oskarżona. Może była zmuszona do poronienia, a czyn taki jest przestępstwem. A może jest w szoku i akcja policji może uratować jej życie. Z tego co wiadomo to nie szukają jej, żeby ją aresztować, ale sprawdzić sytuację. Nie znacie sytuacji, więc ciężko coś wyrokować z fusów.
Tak na marginesie tkanki ludzkie traktowane są jako odpady medyczne, więc nie można ich sobie wyrzucać gdziekolwiek jeżeli chodzi o kwestie prawne. Po za tym tak krzyczycie, że kobieta może robić co chce, więc pytanie czy jak Ci piła utnie rękę to też wyrzucisz ją na śmietnik i nikt nie ma prawa tego sprawdzić? Sytuacja jest tak nienaturalna, że wręcz obowiązkiem służb jest ją zweryfikować, a nie szukać czy w przepisach jest wzmianka czy rękę można wyrzucić do śmietnika czy nie można. Nawet martwego psa nie można wyrzucić na śmietnik. Robicie raban, kiedy nie ma jeszcze powodu. Krzyk można podnieść jak ta kobieta dostanie zarzut za np. nielegalne przez nią poronienie, a nie jak znaleziono ludzki płód w oczyszczalni... Czyli wg Was pracownik miał to wyrzucić i już? Policja miała powiedzieć pewnie poronienie, co nas to interesuje? Śmieszni jesteście. A skąd wiecie czy kobieta nie ma teraz myśli samobójczych, nie ma się do kogo zwrócić i służby mogą jej bardzo pomóc? Albo, że wszystko jest ok, policja to sprawdzi, podziękują i koniec tematu? Ale to już widzę nowa tradycja, robić dramę jak to PiS zakazuje już poronienia czy inne dziwne twory. I od razu podkreślę, że poronienie i aborcja to różne rzeczy i nawet skrajnie katolicka partia tego pierwszego nie zabroni. Takie straszenie absurdami jest gorsze niż przaśność PiS-u...
@F18_hornet Co ty w średniowieczu jeszcze żyjesz? Jakby twoje dziecko nienarodzone wyżucili do śmieci to by odpowiedzieli za to przed sądem Płód to co inny gatunek? Albo określenie człowieka jak dziecko dorosły starzec?
Jaśnie oświecony @Stokii, dziecko może być tylko narodzone! Byt, który jest nienarodzony to płód. I warto to wiedzieć. Przy okazji wyRZucili!!!
No i błąd logiczny ;"Jakby twoje dziecko nienarodzone wyżucili do śmieci". Jeszcze raz powtórzę, dziecko może być tylko urodzone.
@F18_hornet No przy twoim świetle to mojego nie widać Przed narodzeniem człowiek nie ma prawa do życia? Bo ktoś go nazwał płodem Ty masz wogule dzieci? To czym jest płód? Wyjaśnij mi Na usg wygląda jak człowiek
Chcieliście to macie KATOTALIBAN. Kobiety zredukowano do roli przystawki do macicy z opcją gotowania i sprzątania jakie mają rodzić kolejne pokolenia rycerzy Chrystusa czy żołnierzy Chrystusa oraz kaleki po to by kościół mógł zarabiać na dotowanej z podatków opiece nad nimi. Jeśli skutecznie nie zaprotestujecie to niedługo przykują ws do kaloryferów albo ubiorą w worek na śmieci
@killerxcartoon kto chciał przepraszam? Ja nie chciałam, nigdy na miłościwie nam panujących nie zagłosowałam, a już trochę lat mam prawa wyborcze. Co w związku z protestami w Iranie? Protestowały i przegrały, więc nie był to protest skuteczny jeśli dobrze kojarzę. Jakie masz pomysły na protest skuteczny? Jeśli mieszkasz w Polsce, sugeruję się wziąć za robotę, dla Twojej siostry, żony czy córki.
A protest czarnego marszu kobiet z bodaj 2016 był skuteczny? A protesty na jesień zeszłego po wyroku TK były skuteczne? Była szansa obalenia gnoi.. wystarczyło nie iść do domu i zorganizować w warszawie majdan jak w Kijowie ..... Wystarczyło kilku liderów jacy by to poprowadzili.. Ale strach przed wirusem zagnał ludzi do domów.. udało się wyciszyć a liderów spałować
Teraz przegłosowali ustawę że można skazać każdego bez procesu i rozprawy zaocznie .. taki sąd kapturowy zatwierdzający to co che prokurator ... wytną w rok opozycję przy każdej próbie protestów Ta plandemia to nic innego jak stan wojenny ..Ja też byłem na protestach i też powiedziałem WYPI@RDALAĆ ... to jednak za mało. Kiedy wszyscy zrozumieją że dobrowolnie sobie nie pójdą.
Co się musi stać albo co muszą nam jeszcze odebrać by ludzie się ruszyli ?
@killerxcartoon - co się musi stać? Nic! Dosłownie nic. Tych ludzi ktoś wybrał. Ba! Do tej pory mają nie małe poparcie od tzw. "żelaznego elektoratu".
Zatem odpowidając na pytanie na poważnie - muszą wymrzeć starzy, a patola wyjść z patoli i się dokształcić. Inaczej jest ich większość i władza ich reprezentuje.
rafik jest ewidentnie starym samcem pierdołą co lubi grzebać w cudzych śmieciach.. kiblach.. sie zadyskutuje teoretyzujac nad czyms nad czym nie powinien mieć prawa glosu
@bazyl73 No w sumie dziecka... tak tak, ja wiem, dziecko to jest jak się narodzi, ale jeśli pracownik był wstanie określić co to jest, to raczej już przypominało człowieka. I chyba określili "wiek" na ok.20 tydzień ciąży. No na tym etapie PŁÓD już jest wykształcony, już można stwierdzić płeć itd. Także po prostu użyłam określenie dziecko. A jeśli chodzi o całą akcję, to zawsze w przypadku znalezienia plodu/dziecka, wyrzuconego gdziekolwiek, szukali kobiety która je wyrzuciła. ZAWSZE! Jeszcze w czasach zanim odebrali kobietom prawo wyboru, zanim zrobili z kobiet inkubatory bez prawa głosu.
Jakby nie wywaliła płodu do kibla, to by raczej sprawy nie było. A że znaleźli w oczyszczalni ścieków, to szukają i wyjaśniają. Taka procedura raczej by miała miejsce nawet przed zmianą prawa.
@bazyl73 Uzasadnione podejrzenie, że mogło dojść do przestępstwa? Przecież nawet, jakbyśmy mieli legalną aborcję na życzenie, kobieta mogłaby paść ofiarą jakiegoś przestępcy, który sobie jej używa i zmusił do aborcji chałupniczą metodą, a następnie wyrzucił płód do kanalizacji.
I to jest jeden z wielu możliwych scenariuszów, które policja musi brać pod uwagę. Normalnie martwe tkanki, ze względu na zagrożenie epidemiologiczne podlegają utylizacji.
@Artigiana1983 A jak inaczej by się znalazł w oczyszczalni ścieków? Zaniosła, przez płot przeskoczyła i wrzuciła do zbiornika? Oczywiście zakładam, że nie doszło do przestępstwa, tylko osobistej tragedii kobiety. Choć nie podali rozmiarów, więc może nawet nie wiedziała, że poroniła.
@bazyl73
Dla mnie sytuacja jest trochę jak ze znalezieniem np. ręki ludzkiej w oczyszczani. Nigdy nie słyszałem, żeby ustawodawca zabraniał wyrzucania ręki do śmieci (bo np. ucięła Ci ją piła, więc przestępstwa brak), ale sytuacja jest tak dziwna i nienaturalna, że służby powinny zbadać sprawę. Jest co prawda zagadnienie utylizacji odpadów medycznych i zawarta jest tam informacja o tkankach ludzkich, ale i zwierzęcych, bo martwego psa na śmietnik się też nie wyrzuca. Po za tym nie szuka się kobiety podejrzanej o poronienie, ale kobiety, która poroniła, bo jak inni zauważali może ktoś ją zmusił, może pobił, a może też być w szoku i potrzebować pomocy psychologa. Jeżeli chodzi tylko o zweryfikowanie stanu to nie widzę w tym nic złego, a może uda się np. kobiecie pomóc.
Odkąd wszedl ten zakichany wyrok czuje sie jakbym wśród zwierząt żyła (tak wiem tez jestesmy zwierzetami ale wiecie o co chodzi)
To zwierzeta zabijaja mlode, niektore gatunki zjadaja.
Plod mozna wyrzucic bo to nie dziecko. Dramat.
Przeraza mnie ile jest takich osob co by ot tak pozbyli sie plodu niezaleznie od etapu ciazy.
Od razu napisze, ze na wczesnym etapie, gdy ciaza jest np z gwaltu, jestem w stanie to zrozumiec. Jak najbardziej jestem za humanitarnym zabiciem dziecka będącego w brzuchu, gdy jest wiadome ze by nie przezylo.
Robcie sobie co uwazacie, ja szczerze wole o tym juz nie sluchac. Nie zabilabym wlasnego dziecka,chociaz nie wiem co gdybym uslyszala ze moje dziecko porodu nie przezyje. Do czasu takiej sytuacji nie mozna byc pewnym..
Kazdy dorosly powinien uzywac mozgu. Chce seksu, super ale niech wie ze prowadzic moze do ciazy. Mamy multum opcji antykoncepcji! Dlaczego zamiast tego ludzie zabijaja dzieci
chyba przesadzają, utrata dziecka może być wynikiem przestępstwa, np. ktoś ją pobił i poroniła. raczej żadna kobieta nie wyrzuci dziecka do ścieków, nawet jeśli je abortowała.
O to jedna z podstaw prawnych takiego postępowania: "Art. 153. § 1. Kto stosując przemoc wobec kobiety ciężarnej lub w inny sposób bez jej zgody przerywa ciążę albo przemocą, groźbą bezprawną lub podstępem doprowadza kobietę ciężarną do przerwania ciąży, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8." - czy wam się to podoba czy nie, w praktyce naszego prawa prokuratura może sprawdzić, czy do przerwania ciąży nie doszło w wyniku przestępstwa i niekoniecznie może tu chodzić o ukaranie kobiety ale np. o przesłuchanie jej, bo może np. padła ofiarą przemocy
@Hannya
Dlaczego wyżej? Dlatego, że w prawie jest taki zapis? Że chroni się kobietę przed dokonaniem czynu zabronionego? Przecież tu nie ma informacji o tym, że kobiecie coś za to grozi, tylko popełniającemu przestępstwo. Nie ma też wzmianki o tym, że kobieta może nawet umrzeć, a płód ma żyć. Po za tym płód jest już zalążkiem nowego życia, więc co w tym dziwnego, że jego też się chroni? Traktujecie go jak śmiecia, albo część matki, a on jest tylko od matki zależny, bo sam jest nową istotą. Czy naprawdę musimy popadać w takie skrajności? Albo zmusimy ludzi do rodzenia za wszelką cenę, albo wręcz traktować będziemy płody jak coś, z czym bezwzględnie należy walczyć. Chore się to już robi.
Jeżeli celowo doprowadziła do poronienia, jeżeli piła ćpała, ba starała się aby do poronienia doszło przez fizyczne doprowadzenie do tego... Ja poroniłam moje dziecko zmarło a ja nie miałam objawów chodziłam tak do kolejnej wizyty z martwym dzieckiem... Żaden lekarz nje miał wątpliwości co do tego co się stało, po poronieniu miałam zabieg nie byłam w stanie urodzić dziecko dokładnie szczątki potem przeszy badanie histopatologiczne aby stwierdzić dlaczego doszło do zgonu. Widocznie mają podstawy aby uznać że to nie było naturalne. Miałam kilka usg badań ginekologicznych zabieg potem badanie... Jeżeli ktoś stwierdza ze coś tu śmierdzi wiem że mają ku temu powody
@pabeloo
Niestety ale powoli w naszym kraju płód uznaje się za nic nieznaczący zlepek komórek...Taki bezwartościowy śmieć co siedzi w brzuchu kobiety i generuje tylko kłopoty. Zero szacunku. Co innego ciężarna locha. U niej są już małe dziczki. Staczamy się jako społeczeństwo, skoro własne potomstwo chcemy zwalczać i uważamy je za nic nieznaczące. Przykre.
Nie zdziwiłbym się, gdyby nawet nie doczytała artykułu do końca, Policja szuka kobiety, bo znaleziono płód na terenie oczyszczalni ścieków. Kto wyrzuca poroniony płód do ścieków? A może tej kobiecie potrzebna jest pomoc, wizyta u ginekologa, bo np patologiczny konkubent jej nie pozwala? Jak się nie zna szczegółów to łatwo pluć na policję.
To najpierw może zadam pytania do Pani Anny:
- czy kobieta która poroniła, była pod opieką medyczną?
- czy kobieta która poroniła, należycie dbała o swoje zdrowie?
Owszem, sam fakt poronienia nie jest karalny, ale celowe zaniedbanie swojego stanu zdrowia, do stanu którego efektem było poronienie już jak najbardziej karalne jest.
Ba, moja siostra i moja znajoma poroniły, nikt dramy żadnej nie kręcił - bo były pod opieką ginekologa. Chodziły na wizyty itp. Więc gdyby tu kobieta się zaniedbywała, to sam lekarz by zgłosił ten fakt na policję. Kobiety nie zawiniły, wiec nikt niczego nie zgłaszał.
Dodatkowo znalazłem jeden artykuł (jak myślę) na temat tej kobiety
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-06-13/martwy-plod-w-oczyszczalni-sciekow-policja-poszukuje-matki/
Dziecko/płód znaleziono w OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW! Samo to podpada pod bezczeszczenie zwłok.
Więc jest sporo ewentualności dla których kobieta może być poszukiwana.
@rafik54321 mogła poronić na toalecie, być w szoku, spłukać. Mogła pójść z tym do swojego ginekologa i go o tym powiadomić. Nie wiesz tego, nikt nie wie, zatem racja co do ostatniego zdania, ale nie ma sensu oceniać czy dbała o ciąże czy nie.
@rafik54321 Wszystko spoko na papierze, ale:
- ciąża może się zakończyć poronieniem samoistnym, niezależnie od tego, jak bardzo się o nią dbało - kończy się tak ok. 20% ciąż
- Nie ma obowiązku pogrzebania płodu (można, nie trzeba), a do niedawna płody traktowano na równi z innymi odpadami medycznymi i fragmentami tkanek, czyli trafiały zwyczajnie do kosza. Nie jest też niczym zaskakującym znalezienie płodu w ściekach - uwaga, niespodzianka - poronienie może się zdarzyć na kiblu, bo ból podbrzusza przy poronieniu może przypominać bóle przy zatruciu pokarmowym. Macicę od jelit dzieli kilka milimetrów, ból rzutowany nie jest niczym dziwnym w tej sytuacji.
- nie ma obowiązku prowadzenia ciąży przez lekarza. A nawet jeżeli ciąża była prowadzona przez lekarza, nie siedzi się u niego w gabinecie non stop, płód może obumrzeć w międzyczasie i zostać samoistnie wydalony. Opcja nr 2 - lekarz mógł stwierdzić śmierć płodu i zaproponować zabieg łyżeczkowania lub oczekiwanie na poronienie w domu, a kobieta wybrała opcję nr 2.
- sprecyzuj "należycie dbała o swoje zdrowie" - to znaczy co? Nie zażywała narkotyków, nie piła alkoholu (jeżeli wiedziała o ciąży- jeżeli ma się nieregularne cykle, można nie zauważyć, że jest się w ciąży - przynajmniej w jej pierwszym trymestrze - bo trzymiesięczna przerwa w krwawieniach po prostu się zdarza. Uprzedzając - kobieta, która miesiączkuje regularnie na pewno to zauważy. Na kobiecie, u której cykl może trwać nawet 100 dni (np. przez PCOS) i ma z tym problem od lat, brak miesiączki nie zrobi wrażenia.)? Czy też od początku ciąży leżała w łóżku, jadła tylko potrawy poddane obróbce cieplnej i generalnie nosa poza dom nie wyściubiała, żeby nie zaszkodzić ciąży, a odpowiednich dawek ruchu zażywała spacerując po pokoju? (uprzedzam - wiem, że ta opcja nr dwa jest nienaturalna i szkodliwa, ale zastanówmy się - czy to nie jest tak, że zawsze można coś lepiej zrobić i każdy "mundry" po czasie oceni, że to wina tej kobiety, bo niewystarczająco o siebie dbała)
A tak już na marginesie, prokuratura wszczęcie śledztwa tłumaczy koniecznością sprawdzenia, czy do poronienia nie doszło w wyniku czynu zabronionego, np. brutalnego pobicia. Szukają więc kobiety która poroniła, zamiast kobiety pobitej. Fuck logic.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 15 czerwca 2021 o 15:16
@rafik54321 "celowe zaniedbanie swojego stanu zdrowia, do stanu którego efektem było poronienie już jak najbardziej karalne jest" - a jaki jest na to paragraf ? Jeśli więc wpadnę w anoreksję z powodu niechcianej ciąży i nie będę się z tej anoreksji leczyć to mnie wsadzą ? Na jak długo ?
@Bihar i to jest sedno. Wyjaśnienie sprawy. Nikt tu niczego nie wyrokuje, ale jest zbyt wiele niewiadomych.
Jeśli płód był wystarczającej wielkości aby zostało odnalezione i zidentyfikowane jako ludzki płód, to nie była byle "fasolka" którą można by przegapić. Ciąża musiała być dość zaawansowana.
@zuzalejwoda oczywiście. Naturalne poronienie to nie jest niespotykana rzecz.
Tylko że wtedy, z takich poronien, nie znajdujemy zaawansowanych płodów po śmietnikach :/ . Takie płody zwykle usuwa się chirurgicznie.
Fakt że niedawno było inaczej, nie jest argumentem - bo teraz tak nie jest.
I ok, zdarza się w początkowych fazach ciąży że tzw "fasolka" samoistnie się usunie. Oczywiście. Często wtedy kobieta nawet nie wie że jest w ciąży. Tylko nikt by nie pomyślał, znajdując taką fasolkę, że to poroniony płód.
Obowiązku nie ma, ale z drugiej strony, kobieta w ciąży ma obowiązek chronić nienardzone dziecko. Więc niektóre sądy mogłyby uznać obowiązek prowadzenia ciąży przez lekarza - zależy od interpretacji.
"oczekiwanie na poronienie w domu, a kobieta wybrała opcję nr 2." - tego żaden rozsądny lekarz by nie zalecił. Jak już, to przyjąłby ją na oddział i oczekiwał/wymusił akcję porodową.
Jeśli kobieta np chleje lub ćpa, to mamy tutaj jasność, prawda? Mówię o takich rzeczach. Konkretne technikalia trzeba by rozmówić z lekarzem.
"A tak już na marginesie, prokuratura wszczęcie śledztwa tłumaczy koniecznością sprawdzenia, czy do poronienia nie doszło w wyniku czynu zabronionego, np. brutalnego pobicia. Szukają więc kobiety która poroniła, zamiast kobiety pobitej. Fuck logic." - żadne fuck logic. Bo sam napisałeś "np" na przykład. Równie dobrze mogła zostać zmuszona do przyjęcia tabletek poronnych lub innych środków które wymuszają poród.
@rafik54321
Kobieta w ciązy ma obowiązek chronić nienarodzone dziecko? Skąd wynika taki obowiązek? Czy potrafisz podać paragraf, czy może uważasz swoje przypuszczenia za prawdę bez żadnej podstawy?
Właśnie to pytanie jest zadane w democie, a mimo że zostało powtórnie zadane - ciągle je ignorujesz.
Policja działa w ramach prawa. Nie ma podejmować czynności bez podstawy prawnej. Tutaj właśnie jej nie ma - stąd tworzą nieuzasadnione przypuszczenia, jak pobicie.
Istotne jest to, że to nieuzasadnione przypuszczenie, że zasżło jakieś przestępstwo. Tymczasem aby policja mogła podjąć działanie, przypuszczenie musi być uzasadnione. Inaczej każdy policjant mógłby np. przeszukiwać dowolnego obywatela, bo ma nieuzasadnione przypuszczenie, że ten posiada np. narkotyki.
@rafik54321 Przedstawiciel twardego piskatotalibanu dał głos. Co cię obchodzi, co robiła ta kobieta. Jeszcze w tym gównianym kraju nie ma obowiązku ani rejestrować ciąży, ani prowadzić jej przez lekarza. Gdzie jest zapisany obowiązek chronienia przez kobietę płodu? Bo mówienie o nienarodzonym dziecku jest sematycznym nadużyciem. Dziecko jest wtedy, gdy się urodzi! Płód jest traktowany na równi z odpadem medycznym, więc o co chodzi?
Dobrze by było, abyś jednak zajął się bardziej sobą, a nie wchodził w sprawy, które ciebie nie dotyczą, katotalibie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 czerwca 2021 o 8:11
@rafik54321 Nie masz racji - śmierć płodu i poronienia zdarzają się na każdym etapie ciąży. Jedyne rozróżnienie jakie wprowadzono, to takie, że poronienie po 24 tygodniu nazywa się urodzeniem martwym.
No i tak - fuck logic! Bo zamiast podejmować realne działania na rzecz zapobiegania przemocy względem kobiet, to szukają po całym Śląsku kobiety, która mogła poronić w ostatnim czasie, żeby sprawdzić, czy to przypadkiem nie w wyniku przemocy. Bo kobieta ma wartość tylko jako nosicielka płodu. Płodu nie ma - kobieta nie ma znaczenia.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 16 czerwca 2021 o 9:48
@rafik54321
Wymyślasz i z uporem maniaka gadasz bzdury. Nie ma żadnego obowiązku prawnego prowadzenia ciąży przez lekarza. Nie ma aktualnie żadnego paragrafu, z którego można by pociągnąć do odpowiedzialności kobietę, która nie dba o siebie i płód w ciąży (choćby piła, narkotyzowała się i paliła papierochy). Gdyby tak było, to trzeba by wsadzić do paki tak na oko 1/3 elektoratu *** . Poronionych/przedwcześnie urodzonych płodów nie usuwa się chirurgicznie - normalnie indukuje się skurcze albo czeka aż organizm sam wydali. Płód w 22. tygodniu ciąży (granica pomiędzy poronieniem a urodzeniem martwym) ma jakieś 25cm długości, więc raczej widać.
@rafik54321 Co to znaczy 'należycie dbała o zdrowie', poza tym od kiedy niedbanie jest karane? Jeszcze nikt nie trafil do więzienia za nadwagę, jedzenie fast foodów, palenie, picie czy spędzanie polowy życia przed tv/komputerem itp. A to ewidentne przykłady niedbania o zdrowie. gorsze niż nie pójście do lekarza w terminie.
@rafik54321 Mamy XXI wiek. Kto Ci powiedział, że ciąże usuwa się mechanicznie? Tego już dawno się nie praktykuje. Obecnie ciąże usuwa się farmakologicznie. Skrobanki stosują lekarze z komuny albo rzeźnicy.
@rafik54321
"Owszem, sam fakt poronienia nie jest karalny, ale celowe zaniedbanie swojego stanu zdrowia, do stanu którego efektem było poronienie już jak najbardziej karalne jest."
czyli powiedzmy kobieta była w ciąży, ale nie chodziła do lekarzy, bo nie chciała, jadła to na co miała ochotę (chrupki, hamburgery, ser pleśniowy, tatar, raz od wielkiego dzwona piwo 2%), jeździła na rowerze, dzwigała zakupy, i poroniła i teraz ma być ukarana za jedzenie chrupek zamiast ekologicznej marchewki z biotestem i nie suplementowanie się kwasem foliowym? DA FUQ? Strach być w ciąży w tym kraju :/
"Obowiązku nie ma, ale z drugiej strony, kobieta w ciąży ma obowiązek chronić nienardzone dziecko"
A jeśli to niechciana ciąża i kobieta ma wywalone, czy urodzi czy poroni, do lekarzy nie chodzi, aborcji nie stosuje i do poronienia dochodzi (bo np płód miał wady genetyczne) to też jej wina? XD
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 czerwca 2021 o 18:44
@rafik54321 Od kiedy to rolą państwa jest ingerencja w to, czy i jak ktoś dba o własne zdrowie lub czy jest pod opieką medyczną?
Do wszystkich...
Serio myślicie że ja czytam wasze wypociny? Nie chcecie zrozumieć podstawowego założenia o które opieram swoją wypowiedź, to że nawet nie wiadomo czy kobieta nie została zmuszona do aborcji, czy tego czy sama jej na sobie nie wykonała.
No ale trzeba hejtem walić. Narka ;) ....
@rafik54321 Co to znaczy zgłosić na policję z powodu zaniedbania?!
Płod to NIE JEST CZŁOWIEK (!), natomiast kobieta to jest dorosły, ponoć wolny człowiek i jak zechce to powinna mieć prawo nawet zabić samą siebie!
Ku**a, już naprawdę żyjemy w państwie totalitarnym i mamy nawet swoje SS, skoro człowiekowi nie wolno już nawet wyniszczyć samego siebie. Może ludzi którzy lubią nadużywać alkoholu też aresztujesz?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 czerwca 2021 o 21:42
@rafik54321 To wyjaśnij man swoje stanowisko tak, żebyśmy nie mieli wątpliwości.
Wiesz, jakoś parę lat temu ktoś mnie tak strasznie z j e b a ł kiedy napisałam, że kobieta, która poroniła powinna powinna być podejrzaną w sprawie niedopełnienia obowiązku opieki, nieumyślnego lub umyślnego spowodowania śmierci. Niech policja moralna bada czy babka nie biegała na obcasach, nie jadła sera pleśniowego, nie bawiła się z kotem, nie stresowała się w pracy, nie brała na ręce starszego dziecka, itd. To wszystko może być uznane za szkodliwe dla płodu.
Na szczęście żyjemy w państwie prawa i sąd, po latach upokarzającego dochodzenia, może zawsze kobietę uniewinnić. Prawda?
Edyta: @Nace92 , @Prally Pozwólcie, że @rafikowi przypomnę: "Owszem, sam fakt poronienia nie jest karalny, ale celowe zaniedbanie swojego stanu zdrowia, do stanu którego efektem było poronienie już jak najbardziej karalne jest."
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 czerwca 2021 o 1:11
@rafik54321
Tak najeżdżacie na Rafika, ale patrząc na sytuację to kobieta nie jest poszukiwana, bo jest oskarżona. Może była zmuszona do poronienia, a czyn taki jest przestępstwem. A może jest w szoku i akcja policji może uratować jej życie. Z tego co wiadomo to nie szukają jej, żeby ją aresztować, ale sprawdzić sytuację. Nie znacie sytuacji, więc ciężko coś wyrokować z fusów.
Tak na marginesie tkanki ludzkie traktowane są jako odpady medyczne, więc nie można ich sobie wyrzucać gdziekolwiek jeżeli chodzi o kwestie prawne. Po za tym tak krzyczycie, że kobieta może robić co chce, więc pytanie czy jak Ci piła utnie rękę to też wyrzucisz ją na śmietnik i nikt nie ma prawa tego sprawdzić? Sytuacja jest tak nienaturalna, że wręcz obowiązkiem służb jest ją zweryfikować, a nie szukać czy w przepisach jest wzmianka czy rękę można wyrzucić do śmietnika czy nie można. Nawet martwego psa nie można wyrzucić na śmietnik. Robicie raban, kiedy nie ma jeszcze powodu. Krzyk można podnieść jak ta kobieta dostanie zarzut za np. nielegalne przez nią poronienie, a nie jak znaleziono ludzki płód w oczyszczalni... Czyli wg Was pracownik miał to wyrzucić i już? Policja miała powiedzieć pewnie poronienie, co nas to interesuje? Śmieszni jesteście. A skąd wiecie czy kobieta nie ma teraz myśli samobójczych, nie ma się do kogo zwrócić i służby mogą jej bardzo pomóc? Albo, że wszystko jest ok, policja to sprawdzi, podziękują i koniec tematu? Ale to już widzę nowa tradycja, robić dramę jak to PiS zakazuje już poronienia czy inne dziwne twory. I od razu podkreślę, że poronienie i aborcja to różne rzeczy i nawet skrajnie katolicka partia tego pierwszego nie zabroni. Takie straszenie absurdami jest gorsze niż przaśność PiS-u...
@F18_hornet Co ty w średniowieczu jeszcze żyjesz? Jakby twoje dziecko nienarodzone wyżucili do śmieci to by odpowiedzieli za to przed sądem Płód to co inny gatunek? Albo określenie człowieka jak dziecko dorosły starzec?
@rafik54321 Jesteś po prostu oderwany od rzeczywistości, a prawda i logika są Ci obce. Żyj dalej w swojej bańce pt. "Ignorancja".
Jaśnie oświecony @Stokii, dziecko może być tylko narodzone! Byt, który jest nienarodzony to płód. I warto to wiedzieć. Przy okazji wyRZucili!!!
No i błąd logiczny ;"Jakby twoje dziecko nienarodzone wyżucili do śmieci". Jeszcze raz powtórzę, dziecko może być tylko urodzone.
@F18_hornet No przy twoim świetle to mojego nie widać Przed narodzeniem człowiek nie ma prawa do życia? Bo ktoś go nazwał płodem Ty masz wogule dzieci? To czym jest płód? Wyjaśnij mi Na usg wygląda jak człowiek
Popraw ortografię, to może wtedy pogadamy. Ten wstydliwy fakt z twojego wykształcenia wskazuje, że jesteś zwolennikiem kościoła katolickiego i pis.
Nie jestem troche w temacie, ale czy kobieta w ciąży może przekroczyć jeszcze granice Polski?
pod warunkiem że płód zostanie w polsce do czasu powrotu
@SkrajnieCentrowy
Ale nie południowo-zachodnią.
Chcieliście to macie KATOTALIBAN. Kobiety zredukowano do roli przystawki do macicy z opcją gotowania i sprzątania jakie mają rodzić kolejne pokolenia rycerzy Chrystusa czy żołnierzy Chrystusa oraz kaleki po to by kościół mógł zarabiać na dotowanej z podatków opiece nad nimi. Jeśli skutecznie nie zaprotestujecie to niedługo przykują ws do kaloryferów albo ubiorą w worek na śmieci
A tu jak protestowały przeciwko rewolucji kulturowej w Iranie w 1979 miedzy innymi kobiety w
http://demotywatory.pl/uploads/comments/eec4/eec40f308aff3a8929291c9f2cdc461c.jpeg
@killerxcartoon kto chciał przepraszam? Ja nie chciałam, nigdy na miłościwie nam panujących nie zagłosowałam, a już trochę lat mam prawa wyborcze. Co w związku z protestami w Iranie? Protestowały i przegrały, więc nie był to protest skuteczny jeśli dobrze kojarzę. Jakie masz pomysły na protest skuteczny? Jeśli mieszkasz w Polsce, sugeruję się wziąć za robotę, dla Twojej siostry, żony czy córki.
@Rhanai
A protest czarnego marszu kobiet z bodaj 2016 był skuteczny? A protesty na jesień zeszłego po wyroku TK były skuteczne? Była szansa obalenia gnoi.. wystarczyło nie iść do domu i zorganizować w warszawie majdan jak w Kijowie ..... Wystarczyło kilku liderów jacy by to poprowadzili.. Ale strach przed wirusem zagnał ludzi do domów.. udało się wyciszyć a liderów spałować
Teraz przegłosowali ustawę że można skazać każdego bez procesu i rozprawy zaocznie .. taki sąd kapturowy zatwierdzający to co che prokurator ... wytną w rok opozycję przy każdej próbie protestów Ta plandemia to nic innego jak stan wojenny ..Ja też byłem na protestach i też powiedziałem WYPI@RDALAĆ ... to jednak za mało. Kiedy wszyscy zrozumieją że dobrowolnie sobie nie pójdą.
Co się musi stać albo co muszą nam jeszcze odebrać by ludzie się ruszyli ?
@killerxcartoon - co się musi stać? Nic! Dosłownie nic. Tych ludzi ktoś wybrał. Ba! Do tej pory mają nie małe poparcie od tzw. "żelaznego elektoratu".
Zatem odpowidając na pytanie na poważnie - muszą wymrzeć starzy, a patola wyjść z patoli i się dokształcić. Inaczej jest ich większość i władza ich reprezentuje.
@Lulus
Covid19 mógłby być więc wybawieniem.. umierali wszak starsi ... i taką szansę zaprzepaszczono .
@killerxcartoon zatem brutalnie sobie odpowiedzieliśmy. Także dziękuję - można się rozchodzić.
@Lulus Starzy wymrą , ale patola patolą pozostanie .
rafik jest ewidentnie starym samcem pierdołą co lubi grzebać w cudzych śmieciach.. kiblach.. sie zadyskutuje teoretyzujac nad czyms nad czym nie powinien mieć prawa glosu
@Zee4c *stary kawaler pierdoła
@Zee4c @rafik54321 Prawda to?
A czy poszukiwania nie sa czasami zwiazane z ostatnim znaleziskiem w oczyszczalni ścieków?
Są, ale zawsze lepiej rozpętać gównoburze. Nie szukają jej bo poroniła, tylko za wyrzucenie dziecka.
@lopez87
Jakiego k...wa dziecka?
@bazyl73 No w sumie dziecka... tak tak, ja wiem, dziecko to jest jak się narodzi, ale jeśli pracownik był wstanie określić co to jest, to raczej już przypominało człowieka. I chyba określili "wiek" na ok.20 tydzień ciąży. No na tym etapie PŁÓD już jest wykształcony, już można stwierdzić płeć itd. Także po prostu użyłam określenie dziecko. A jeśli chodzi o całą akcję, to zawsze w przypadku znalezienia plodu/dziecka, wyrzuconego gdziekolwiek, szukali kobiety która je wyrzuciła. ZAWSZE! Jeszcze w czasach zanim odebrali kobietom prawo wyboru, zanim zrobili z kobiet inkubatory bez prawa głosu.
Jakby nie wywaliła płodu do kibla, to by raczej sprawy nie było. A że znaleźli w oczyszczalni ścieków, to szukają i wyjaśniają. Taka procedura raczej by miała miejsce nawet przed zmianą prawa.
@J_R
Wskażesz stosowny paragraf?
@bazyl73 Uzasadnione podejrzenie, że mogło dojść do przestępstwa? Przecież nawet, jakbyśmy mieli legalną aborcję na życzenie, kobieta mogłaby paść ofiarą jakiegoś przestępcy, który sobie jej używa i zmusił do aborcji chałupniczą metodą, a następnie wyrzucił płód do kanalizacji.
I to jest jeden z wielu możliwych scenariuszów, które policja musi brać pod uwagę. Normalnie martwe tkanki, ze względu na zagrożenie epidemiologiczne podlegają utylizacji.
Ale skąd wiesz że wywaliła?
@Artigiana1983 A jak inaczej by się znalazł w oczyszczalni ścieków? Zaniosła, przez płot przeskoczyła i wrzuciła do zbiornika? Oczywiście zakładam, że nie doszło do przestępstwa, tylko osobistej tragedii kobiety. Choć nie podali rozmiarów, więc może nawet nie wiedziała, że poroniła.
@bazyl73 Paragraf dotyczy niewłaściwej utylizacji odpadów medycznych. I coś tam jeszcze z działki sanepidu.
@bazyl73
Dla mnie sytuacja jest trochę jak ze znalezieniem np. ręki ludzkiej w oczyszczani. Nigdy nie słyszałem, żeby ustawodawca zabraniał wyrzucania ręki do śmieci (bo np. ucięła Ci ją piła, więc przestępstwa brak), ale sytuacja jest tak dziwna i nienaturalna, że służby powinny zbadać sprawę. Jest co prawda zagadnienie utylizacji odpadów medycznych i zawarta jest tam informacja o tkankach ludzkich, ale i zwierzęcych, bo martwego psa na śmietnik się też nie wyrzuca. Po za tym nie szuka się kobiety podejrzanej o poronienie, ale kobiety, która poroniła, bo jak inni zauważali może ktoś ją zmusił, może pobił, a może też być w szoku i potrzebować pomocy psychologa. Jeżeli chodzi tylko o zweryfikowanie stanu to nie widzę w tym nic złego, a może uda się np. kobiecie pomóc.
Rząd obawia się że użyła tabletek wczesnoporonnych
@Horsman 3 miesiąc i tabletki wczesnoporonne?
Odkąd wszedl ten zakichany wyrok czuje sie jakbym wśród zwierząt żyła (tak wiem tez jestesmy zwierzetami ale wiecie o co chodzi)
To zwierzeta zabijaja mlode, niektore gatunki zjadaja.
Plod mozna wyrzucic bo to nie dziecko. Dramat.
Przeraza mnie ile jest takich osob co by ot tak pozbyli sie plodu niezaleznie od etapu ciazy.
Od razu napisze, ze na wczesnym etapie, gdy ciaza jest np z gwaltu, jestem w stanie to zrozumiec. Jak najbardziej jestem za humanitarnym zabiciem dziecka będącego w brzuchu, gdy jest wiadome ze by nie przezylo.
Robcie sobie co uwazacie, ja szczerze wole o tym juz nie sluchac. Nie zabilabym wlasnego dziecka,chociaz nie wiem co gdybym uslyszala ze moje dziecko porodu nie przezyje. Do czasu takiej sytuacji nie mozna byc pewnym..
Kazdy dorosly powinien uzywac mozgu. Chce seksu, super ale niech wie ze prowadzic moze do ciazy. Mamy multum opcji antykoncepcji! Dlaczego zamiast tego ludzie zabijaja dzieci
chyba przesadzają, utrata dziecka może być wynikiem przestępstwa, np. ktoś ją pobił i poroniła. raczej żadna kobieta nie wyrzuci dziecka do ścieków, nawet jeśli je abortowała.
O to jedna z podstaw prawnych takiego postępowania: "Art. 153. § 1. Kto stosując przemoc wobec kobiety ciężarnej lub w inny sposób bez jej zgody przerywa ciążę albo przemocą, groźbą bezprawną lub podstępem doprowadza kobietę ciężarną do przerwania ciąży, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8." - czy wam się to podoba czy nie, w praktyce naszego prawa prokuratura może sprawdzić, czy do przerwania ciąży nie doszło w wyniku przestępstwa i niekoniecznie może tu chodzić o ukaranie kobiety ale np. o przesłuchanie jej, bo może np. padła ofiarą przemocy
@adraxer12 A skąd wiesz? Nawet Ty postawiłeś płód wyżej niż kobietę.
@Hannya
Dlaczego wyżej? Dlatego, że w prawie jest taki zapis? Że chroni się kobietę przed dokonaniem czynu zabronionego? Przecież tu nie ma informacji o tym, że kobiecie coś za to grozi, tylko popełniającemu przestępstwo. Nie ma też wzmianki o tym, że kobieta może nawet umrzeć, a płód ma żyć. Po za tym płód jest już zalążkiem nowego życia, więc co w tym dziwnego, że jego też się chroni? Traktujecie go jak śmiecia, albo część matki, a on jest tylko od matki zależny, bo sam jest nową istotą. Czy naprawdę musimy popadać w takie skrajności? Albo zmusimy ludzi do rodzenia za wszelką cenę, albo wręcz traktować będziemy płody jak coś, z czym bezwzględnie należy walczyć. Chore się to już robi.
W którym miesiącu poroniła?
@korn82 w czwartym
Jeżeli celowo doprowadziła do poronienia, jeżeli piła ćpała, ba starała się aby do poronienia doszło przez fizyczne doprowadzenie do tego... Ja poroniłam moje dziecko zmarło a ja nie miałam objawów chodziłam tak do kolejnej wizyty z martwym dzieckiem... Żaden lekarz nje miał wątpliwości co do tego co się stało, po poronieniu miałam zabieg nie byłam w stanie urodzić dziecko dokładnie szczątki potem przeszy badanie histopatologiczne aby stwierdzić dlaczego doszło do zgonu. Widocznie mają podstawy aby uznać że to nie było naturalne. Miałam kilka usg badań ginekologicznych zabieg potem badanie... Jeżeli ktoś stwierdza ze coś tu śmierdzi wiem że mają ku temu powody
@SmallPig I jak tam, udało się w końcu urodzić żywe bobo? Trzymam kciuki.
Do refleksji doprowadza poziom zdziczenia niektórych osób.
W cywilizowanym kraju cywilizowana kobieta - matka w pełnym tego słowa znaczeniu - walczy o nienarodzone swoje dziecko i traktuje je po śmierci z szacunkiem:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-2542212/amp/Mother-shares-heartbreaking-photos-baby-miscarried-19-weeks.html
A - ciężko znaleźć pasujące słowa - ktoś wrzuca swoje zmarłe dziecko do kibla.
Naprawdę tego chcemy jako standardu?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 16 czerwca 2021 o 22:09
@pabeloo
Niestety ale powoli w naszym kraju płód uznaje się za nic nieznaczący zlepek komórek...Taki bezwartościowy śmieć co siedzi w brzuchu kobiety i generuje tylko kłopoty. Zero szacunku. Co innego ciężarna locha. U niej są już małe dziczki. Staczamy się jako społeczeństwo, skoro własne potomstwo chcemy zwalczać i uważamy je za nic nieznaczące. Przykre.
@pabeloo a może matka była w szoku, po takim porodzie, a może nawet jakaś depresja. Wg mnie nie można od razu skazywać takiej matki na potępienie.
@konotori
Oczywiście, bo nie znamy sytuacji. Dlatego dobrze, że policja zainteresowała się tematem, bo może uda się kobiecie pomóc.
Pewnie bicie piany dla idiotów.
Nie zdziwiłbym się, gdyby nawet nie doczytała artykułu do końca, Policja szuka kobiety, bo znaleziono płód na terenie oczyszczalni ścieków. Kto wyrzuca poroniony płód do ścieków? A może tej kobiecie potrzebna jest pomoc, wizyta u ginekologa, bo np patologiczny konkubent jej nie pozwala? Jak się nie zna szczegółów to łatwo pluć na policję.