@BOFH Kiedy mają pierwszeństwo, to wręcz trzeba. Jak się jakiś wperdala nie mając pierwszeństwa - też wolę zwolnic, czy nawet się zatrzymać, niż gdyby miał mnie zgarnąć
@BOFH jak widze, ze moze niewyhamowac to tez
Zreszta przy wjezdzie na autostrade z ktorego korzystam praktycznie 5 razy w tygodniu czesto puszczam tych, ktorzy stoja na podporzadkowanych
@Xar
A zdarza ci się. Sądziłem, że w myśl zasady "większy ma pierwszeństwo", zawsze im ustępujesz. Czyli nie jesteś stały w swoich przekonaniach.
ATSD przepuszczaj też przechodniów. Korona z głowy ci nie spadnie.
To co w myśl tej zasady, walić rogatki i jechać pod pociąg? Nie wiem jak ty, ja grzecznie stoję i czekam aż cały skład przejedzie. A dokładniej tu chodzi o myśl, że jako pieszy masz lepszy ogląd sytuacji niż ja, oraz jak pisali inni samochód nie zatrzyma się na 2m tylko w doskonałych warunkach na 20m o ile pamiętam. Obyś nie trafił kiedyś na złego człowieka, co czasami widać. Ostatnio film, rowerzysta hamowanie na cm i miał czelność mu pokazać wulgarny znak. Jak będzie mieć całą twarz to będzie dobrze. Nie popieram aż takich rozwiązań ale rozumiem jako i pieszy i jako kierowca. Dla innych dodam patent że szkolenia na prawko na c+e cyt. "jeżeli wiesz ze nie zatrzymasz się, to przejedź śmiertelnie, jednego świadka mniej".
@bartek3691
Ale pociąg ma pierwszeństwo...
Pieszy nie ma lepszego oglądu, co więcej są różni piesi, o różnym stopniu rozwoju intelektualnego, z różnymi defektami zmysłów.
@tyswidziol
Bo ma bardzo długą drogę hamowania, liczoną w setkach metrów.
Ale jeszcze raz, dlaczego nie postulujecie, żeby samochody osobowe ustępowały ciężarówkom? Przecież jak ciężarówka przydzwoni w samochód osobowy, to osobówka jest na przegranej pozycji.
@tyswidziol
A tylko takie prostackie rozwiązanie potrafisz wymyślić? Pokazałem ci, że zatrzymywanie pociągu przed przejazdem jest niemożliwe, ze względu na długość drogi hamowania, która jest o rząd wielkości dłuższa od drogi hamowania samochodu. To powoduje, że ze względów ekonomicznych i organizacyjnych nie ma sensu.
@BOFH O, widzę, że dyskusja rozgorzała, mimo, że nie jesteś w stanie zmieścić dwóch zależności naraz.
Przejście - Pieszy przecina drogę pojazdom
Przejazd - Pojazdy przecinają drogę pociągom
W żadnym z tych przypadków trasa nie jest tożsama - pieszy nie ma chodzić po jezdni, pojazd nie ma jeździć po torach. Dlatego argument z TIRem (czy raczej ciągnikiem siodłowym z naczepą) jest o kant dupy.
Pieszy jest mniej chroniony przed pojazdem - pojazd jest mniej chroniony przed pociągiem.
Droga hamowania pojazdu jest dłuższa, niż pieszego - droga hamowania pociągu jest dłuższa, niż pojazdu
Pieszy może gwałtownie skręcić na przejście - pojazd może gwałtownie skręcić na przejazd.
A jednak oczekuje się, że pojazd zawsze zatrzyma się przed pieszym, ale pociąg przed pojazdem już nie.
Zgadzam sie, ale fajnie by bylo jakby buraki za kierownica nauczyly sie pszepuszczac pieszych jak stoi przy drodze i czeka, az sie taki zatrzyma...
p.s. nie wszyscy kierowcy to buraki i nie wszyscy piesi czekaja, az sie zatrzymasz.
@Xar Drogi autorze demota, jak wysiądziesz z samochodu i idziesz z parkingu przez przejście dla pieszych to wtedy Ty masz przywilej pierwszeństwa. Nie ma czegoś takiego że MY kierowcy ustępujemy zawsze IM pieszym, czasem się wymieniamy rolami.
@wichniak2 ja mam swiadomosc, ze zadne prawa od rzadu nie zmienia praw fizyki i proba egzekwowania czegos co nie ma fizycznie sensu jest glupota
Pisze o tym jeszcze teraz, zeby moze sie ktos zastanowil zanim beda ciemne wieczory i plaga wtargniec na przejscie "bo mial swiatla to mnie widzial"
@Xar Pamiętam kilka lat temu utyskiwanie policji że motocykliści z prawem jazdy kat.B będą masowo ginąć kiedy otrzymają przywilej jazdy motocyklem do 125ccm bez uprawnień na motocykl. Świat się nie zawalił, nikt już o proroctwie nie pamięta, podobnie będzie i z tym przepisem.
@wichniak2 drugiego czerwca spoznilem(na czescie mam mozliwosc przyjechania w jakich godzinach mi pasuje) sie do pracy prawie 40 minut(a przepisy wprowadzono 1.) bo zanim zdarzylem porzadnie wyjechac to juz dwa wypadki byly, z tym ze pierwszy to jakies 800m od mojego miejsca zamieszkania.
KAZDY kierowca powinien traktowac pieszego jak rodzic swoje dziecko. Dlaczego? Dlatego, ze KIEROWCA jest wiekszy/auto/ i jesli ktos popelni blad, to fizyczne konsekwencje zawsze poniesie pieszy/dziecko. A tego wszyscy uczestnicy ruchu chca uniknac. Nikt nie jest nieomylny. Dajcie szanse na naprawienie bledu pieszego jadac wolniej przed przejsciem, lub/i zachowujac szczegolna uwage. To nie duzo, biorac pod uwage, ze mozna uratowac kogos od kalectwa lub smierci.
@DreamTOOm widzisz, kwestia jest tego rodzaju, ze pieszy moze popelnic blad i kierowca moze zareagowac, tylko czasem moze po prostu nie zdarzyc. Auto w miejscu sie nie zatrzymuje. Szczegolnie gdy np. kierowce rozproszy chociaz na sekunde dziecko z tylu albo przydrozna reklama. Dlatego to pieszy powinien szczegolnie dbac o swoje bezpieczenstwo, gdyz to przedewszystkim chodzi o jego zdrowie i nawet zycie. Chodzi o uswiadomienie ludziom, ze tak naprawde oni wiecej traca gdy wtargna na jezdnie "bo maja pierwszenstwo"
Z takim podejściem zapraszam na tor wyścigowy. Tam pieszych nie uświadczysz drogi Panie. A też szybko się przekonasz, jak mało wiesz o prawach fizyki.
Nie pozdrawiam
@woytas96 zapraszam na ścieżkę rowerową, tam pieszych uświadczysz i szybko się przekonasz jak dużo ludzi nic nie wie o prawach, a jak dużo jest idiotów którzy chętnie pospacerowali po torze wyścigowym.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
18 lipca 2021 o 19:02
Rząd nie próbuje wmówić, że pieszym że są nie wiadomo jakimi królami życia, tylko próbuje wmówić kierowcom, że ci nie są nie wiadomo jakimi królami życia.
@Xar Art 19 prawa o ruchu drogowym:
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;
2) hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;
3) utrzymywać odstęp niezbędny do uniknięcia zderzenia w razie hamowania lub zatrzymania się poprzedzającego pojazdu.
@yankers po pierwsze:
Przepis jest bezsensowny i uderza w bezpieczenstwo - pieszy zatrzyma sie w miejscu, a kierowca nie. A pieszego nie zawsze widac.
Po drugie wprowadzono z nim inny, ktory powoduje, ze wyjazdy z ulic podporzadkowanych sa bardzo utrudnione gdy ludzie jada zgodnie z przepisami.
Dodatkowo jakis czas wczesniej wprowadzono przepis,ze to kierowca ma udowadnaic, ze wykroczenia nie popelnil
Stosować się, tak, tylko chodzi o to że durny jest ten przepis, sam widział na przejściu stoją dwie babcie i sobie gadają. Przejdzie nie przejdzie? To są sekundy i mimo że człowiek jedzie w tym miejscu 20 to nie ma pewności czy pod maskę się nie wsadzi. Już lepszym rozwiązaniem by było chcesz przejść podnieś rękę przy przejściu. Ja cie widzę ty mnie widzisz zero problemów.
Czyli chxxxj z przepisami, większy ma więcej praw!
A jak na ulicy spotkasz absa 190cm/130kg, to też będziesz grzecznie chował się za latarnią, żeby cię nie przeczołgał?
@zelalem moze po prostu robmy przepisy, ktore maja sens?
Pieszy ma bardziej dbac o swoje bezpieczenstwo bo on nie ma zadnej ochrony. Dodatkowo pieszy ma droge hamowania rowna 0,0m czego nie ma zaden inny pojazd moze za wyjatkiem hulajnogi. Juz wiesz dlaczego ma sie zatrzymac ten, komu jest to zrobic latwiej? Inny przyklad ktory od lat dziala - przejazdy kolejowe
@Xar
Ale przyjmij do wiadomości, że są różni piesi, z różnym stopniem dojrzałości intelektualnej, a także z różnymi ograniczeniami. Obrazowo do przedstawiając — nawet największy debil może być pieszym. Rozumiesz już?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
19 lipca 2021 o 8:29
@BOFH wiec na ciul dawac temu nawet najwiekszemu debilowi pierwszenstwo? Niech sie nauczy ze ma przechodzic dopiero jak nic nie jedzie - to o wiele latwiejsze do wyegzekwowania niz zmuszenie do pomyslenia,czy auto zdarzy sie zatrzymac
Wiem kierowco że czujesz sie panem szosy wojownikiem szos ala Mad Max ale wlej se teraz do tej głowy że rząd tak zrobił jak zrobił i że ty teraz masz uważać. W końcu też masz mózg i prawo jazdy które zobowiązuje cie do przesztrzegania tego prawa11
Rozumiem, że tiry na skrzyżowaniach też przepuszczasz?
@BOFH Kiedy mają pierwszeństwo, to wręcz trzeba. Jak się jakiś wperdala nie mając pierwszeństwa - też wolę zwolnic, czy nawet się zatrzymać, niż gdyby miał mnie zgarnąć
@BOFH jak widze, ze moze niewyhamowac to tez
Zreszta przy wjezdzie na autostrade z ktorego korzystam praktycznie 5 razy w tygodniu czesto puszczam tych, ktorzy stoja na podporzadkowanych
@BOFH nie, zawsze możemy wprowadzić pierwszeństwo samochodów osobowych przed TIRami.
@tyswidziol
Ale przecież już jest. Wystarczy, żeby samochód osobowy był na drodze z pierwszeństwem przejazdu, a tir na drodze podporządkowanej.
@Xar
A zdarza ci się. Sądziłem, że w myśl zasady "większy ma pierwszeństwo", zawsze im ustępujesz. Czyli nie jesteś stały w swoich przekonaniach.
ATSD przepuszczaj też przechodniów. Korona z głowy ci nie spadnie.
Wiesz
To co w myśl tej zasady, walić rogatki i jechać pod pociąg? Nie wiem jak ty, ja grzecznie stoję i czekam aż cały skład przejedzie. A dokładniej tu chodzi o myśl, że jako pieszy masz lepszy ogląd sytuacji niż ja, oraz jak pisali inni samochód nie zatrzyma się na 2m tylko w doskonałych warunkach na 20m o ile pamiętam. Obyś nie trafił kiedyś na złego człowieka, co czasami widać. Ostatnio film, rowerzysta hamowanie na cm i miał czelność mu pokazać wulgarny znak. Jak będzie mieć całą twarz to będzie dobrze. Nie popieram aż takich rozwiązań ale rozumiem jako i pieszy i jako kierowca. Dla innych dodam patent że szkolenia na prawko na c+e cyt. "jeżeli wiesz ze nie zatrzymasz się, to przejedź śmiertelnie, jednego świadka mniej".
@bartek3691
Ale pociąg ma pierwszeństwo...
Pieszy nie ma lepszego oglądu, co więcej są różni piesi, o różnym stopniu rozwoju intelektualnego, z różnymi defektami zmysłów.
@BOFH dlaczego pociąg ma pierwszeństwo a nie pieszy?
@tyswidziol
Bo ma bardzo długą drogę hamowania, liczoną w setkach metrów.
Ale jeszcze raz, dlaczego nie postulujecie, żeby samochody osobowe ustępowały ciężarówkom? Przecież jak ciężarówka przydzwoni w samochód osobowy, to osobówka jest na przegranej pozycji.
@BOFH więc powinien stawać przed każdym przejazdem.
Ja postuluję za takimi rozwiązaniami "każdy większy ma się ugiąć przed mniejszym".
@tyswidziol
A tylko takie prostackie rozwiązanie potrafisz wymyślić? Pokazałem ci, że zatrzymywanie pociągu przed przejazdem jest niemożliwe, ze względu na długość drogi hamowania, która jest o rząd wielkości dłuższa od drogi hamowania samochodu. To powoduje, że ze względów ekonomicznych i organizacyjnych nie ma sensu.
@BOFH nie widziałem, pokaż jeszcze raz.
@tyswidziol
No właśnie, nie tylko nic sensownego nie potrafisz wymyślić, ale i merytorycznie dyskutować.
@BOFH gdybyś miał rozum, byś się zorientował że jaja sobie z ciebie robię już w pierwszym komentarzu.
@tyswidziol
No wiem, że to była próba żartu (nawet zaliczona), ale dalej pozostaje problem tego, że nic konstruktywnego nie potrafisz zaproponować.
@BOFH O, widzę, że dyskusja rozgorzała, mimo, że nie jesteś w stanie zmieścić dwóch zależności naraz.
Przejście - Pieszy przecina drogę pojazdom
Przejazd - Pojazdy przecinają drogę pociągom
W żadnym z tych przypadków trasa nie jest tożsama - pieszy nie ma chodzić po jezdni, pojazd nie ma jeździć po torach. Dlatego argument z TIRem (czy raczej ciągnikiem siodłowym z naczepą) jest o kant dupy.
Pieszy jest mniej chroniony przed pojazdem - pojazd jest mniej chroniony przed pociągiem.
Droga hamowania pojazdu jest dłuższa, niż pieszego - droga hamowania pociągu jest dłuższa, niż pojazdu
Pieszy może gwałtownie skręcić na przejście - pojazd może gwałtownie skręcić na przejazd.
A jednak oczekuje się, że pojazd zawsze zatrzyma się przed pieszym, ale pociąg przed pojazdem już nie.
Zgadzam sie, ale fajnie by bylo jakby buraki za kierownica nauczyly sie pszepuszczac pieszych jak stoi przy drodze i czeka, az sie taki zatrzyma...
p.s. nie wszyscy kierowcy to buraki i nie wszyscy piesi czekaja, az sie zatrzymasz.
@polm84 Jeszcze lepiej by było, gdyby niektóre buraki posługiwały się poprawną polszczyzną.
Kompleksy wyczuwam. Indywidualne prawo drogowe. Powinieneś wstawić zdjęcie swojego dyliżansu i podpisać: Silniejszy ma rację.
@Xar Drogi autorze demota, jak wysiądziesz z samochodu i idziesz z parkingu przez przejście dla pieszych to wtedy Ty masz przywilej pierwszeństwa. Nie ma czegoś takiego że MY kierowcy ustępujemy zawsze IM pieszym, czasem się wymieniamy rolami.
@wichniak2 ja mam swiadomosc, ze zadne prawa od rzadu nie zmienia praw fizyki i proba egzekwowania czegos co nie ma fizycznie sensu jest glupota
Pisze o tym jeszcze teraz, zeby moze sie ktos zastanowil zanim beda ciemne wieczory i plaga wtargniec na przejscie "bo mial swiatla to mnie widzial"
@Xar Pamiętam kilka lat temu utyskiwanie policji że motocykliści z prawem jazdy kat.B będą masowo ginąć kiedy otrzymają przywilej jazdy motocyklem do 125ccm bez uprawnień na motocykl. Świat się nie zawalił, nikt już o proroctwie nie pamięta, podobnie będzie i z tym przepisem.
@wichniak2 drugiego czerwca spoznilem(na czescie mam mozliwosc przyjechania w jakich godzinach mi pasuje) sie do pracy prawie 40 minut(a przepisy wprowadzono 1.) bo zanim zdarzylem porzadnie wyjechac to juz dwa wypadki byly, z tym ze pierwszy to jakies 800m od mojego miejsca zamieszkania.
KAZDY kierowca powinien traktowac pieszego jak rodzic swoje dziecko. Dlaczego? Dlatego, ze KIEROWCA jest wiekszy/auto/ i jesli ktos popelni blad, to fizyczne konsekwencje zawsze poniesie pieszy/dziecko. A tego wszyscy uczestnicy ruchu chca uniknac. Nikt nie jest nieomylny. Dajcie szanse na naprawienie bledu pieszego jadac wolniej przed przejsciem, lub/i zachowujac szczegolna uwage. To nie duzo, biorac pod uwage, ze mozna uratowac kogos od kalectwa lub smierci.
@DreamTOOm widzisz, kwestia jest tego rodzaju, ze pieszy moze popelnic blad i kierowca moze zareagowac, tylko czasem moze po prostu nie zdarzyc. Auto w miejscu sie nie zatrzymuje. Szczegolnie gdy np. kierowce rozproszy chociaz na sekunde dziecko z tylu albo przydrozna reklama. Dlatego to pieszy powinien szczegolnie dbac o swoje bezpieczenstwo, gdyz to przedewszystkim chodzi o jego zdrowie i nawet zycie. Chodzi o uswiadomienie ludziom, ze tak naprawde oni wiecej traca gdy wtargna na jezdnie "bo maja pierwszenstwo"
Z takim podejściem zapraszam na tor wyścigowy. Tam pieszych nie uświadczysz drogi Panie. A też szybko się przekonasz, jak mało wiesz o prawach fizyki.
Nie pozdrawiam
@woytas96 zapraszam na ścieżkę rowerową, tam pieszych uświadczysz i szybko się przekonasz jak dużo ludzi nic nie wie o prawach, a jak dużo jest idiotów którzy chętnie pospacerowali po torze wyścigowym.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 lipca 2021 o 19:02
... Powiedział Janusz w 20 letnim złomie jadąc na czołówkę z TIR-em.
są tacy co by wymusili pierwszeństwo i jeszcze brake test zrobili. nie zważając na konsekwencje
Rząd nie próbuje wmówić, że pieszym że są nie wiadomo jakimi królami życia, tylko próbuje wmówić kierowcom, że ci nie są nie wiadomo jakimi królami życia.
Jprdle! Czy wszyscy kierowcy tak myślą?
I takim ćwokom trzeba konsekwentnie odbierać prawa jazdy, a z czasem wszyscy będą jeździć grzecznie jak w Europie Zachodniej.
@romeksz wygoogluj: droga hamowania
@Xar Art 19 prawa o ruchu drogowym:
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;
2) hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;
3) utrzymywać odstęp niezbędny do uniknięcia zderzenia w razie hamowania lub zatrzymania się poprzedzającego pojazdu.
@romeksz a jak sie to ma do pieszego wychodzacego zza przeszkody zza ktorej go nie widac?
@Xar To TY zabijesz człowieka i pójdziesz siedzieć.
Haha, ból 4 liter bo zmieniono przepisy do których kierowcy nie będą się stosować, bo tak i już.
My naprawdę jesteśmy 100 lat za murzynami :(
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 lipca 2021 o 21:17
@yankers po pierwsze:
Przepis jest bezsensowny i uderza w bezpieczenstwo - pieszy zatrzyma sie w miejscu, a kierowca nie. A pieszego nie zawsze widac.
Po drugie wprowadzono z nim inny, ktory powoduje, ze wyjazdy z ulic podporzadkowanych sa bardzo utrudnione gdy ludzie jada zgodnie z przepisami.
Dodatkowo jakis czas wczesniej wprowadzono przepis,ze to kierowca ma udowadnaic, ze wykroczenia nie popelnil
Stosować się, tak, tylko chodzi o to że durny jest ten przepis, sam widział na przejściu stoją dwie babcie i sobie gadają. Przejdzie nie przejdzie? To są sekundy i mimo że człowiek jedzie w tym miejscu 20 to nie ma pewności czy pod maskę się nie wsadzi. Już lepszym rozwiązaniem by było chcesz przejść podnieś rękę przy przejściu. Ja cie widzę ty mnie widzisz zero problemów.
Czyli chxxxj z przepisami, większy ma więcej praw!
A jak na ulicy spotkasz absa 190cm/130kg, to też będziesz grzecznie chował się za latarnią, żeby cię nie przeczołgał?
@zelalem moze po prostu robmy przepisy, ktore maja sens?
Pieszy ma bardziej dbac o swoje bezpieczenstwo bo on nie ma zadnej ochrony. Dodatkowo pieszy ma droge hamowania rowna 0,0m czego nie ma zaden inny pojazd moze za wyjatkiem hulajnogi. Juz wiesz dlaczego ma sie zatrzymac ten, komu jest to zrobic latwiej? Inny przyklad ktory od lat dziala - przejazdy kolejowe
@Xar
Ale przyjmij do wiadomości, że są różni piesi, z różnym stopniem dojrzałości intelektualnej, a także z różnymi ograniczeniami. Obrazowo do przedstawiając — nawet największy debil może być pieszym. Rozumiesz już?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 19 lipca 2021 o 8:29
@BOFH wiec na ciul dawac temu nawet najwiekszemu debilowi pierwszenstwo? Niech sie nauczy ze ma przechodzic dopiero jak nic nie jedzie - to o wiele latwiejsze do wyegzekwowania niz zmuszenie do pomyslenia,czy auto zdarzy sie zatrzymac
@Xar
Po to, żeby zmusić kierowców, aby na niego uważali i przepuścili.
Wiem kierowco że czujesz sie panem szosy wojownikiem szos ala Mad Max ale wlej se teraz do tej głowy że rząd tak zrobił jak zrobił i że ty teraz masz uważać. W końcu też masz mózg i prawo jazdy które zobowiązuje cie do przesztrzegania tego prawa11