Jakie dane?
Ja tu nie widzę żadnych danych, a jedynie wpis na facebooku.
Jak to rzekomo była odpowiedź MZ, chociaż szczerze wątpię, bo przecież to dane wrażliwe, więc raczej takich rzeczy nie udostępnią, to nie wystarczyło wrzucić zdjęcia tej odpowiedzi, zamiast pisać jakiś pościk na facebooku?
W dodatku nawet nie podali imion, aby w razie czego nie można było ich pociągnąć do odpowiedzialności. To dane wrażliwe, więc nikt czegoś takiego nie poda. Mogą więc napisać co tylko zechcą, bo nikt przecież nie udowodni, że napisali nieprawdę. Gdyby podali nazwiska, to można by to było zweryfikować.
@w0lnosc Masz na myśli tego fotografa, który żyje pandemią, wszędzie wrzuca linki do zbiórek i do swojej książki? I który skrzętnie wybiera co chce ci pokazać i u którego niemal wszystkie tytuły filmików, to pytania z tezą?
"Podanie danych, że tylu posłów (pracowników dowolnej firmy) się zaszczepiło kiedyś by zostało uznane za łamanie RODO/danych osobowych, dziś to staje się normą." - no właśnie nie jest normą. Skoro jednak jest normą, to dlaczego w tym poście opublikowano nieweryfikowalny tekst, a nie screen z pisma od MZ?
Nie uważasz, że rozwiałoby to wszelkie wątpliwości dot. wiarygodności tego postu?
No chyba, że takiego pisma nie ma, odmówili podania takich danych (nie dysponują nimi, są to dane wrażliwe itp.) lub zawierają "troszeczkę" inne informacje. Wtedy np. nie chcielibyśmy takiego pisma pokazać :)
Pomijając oczywiście fakt, że politycy niemający nic wspólnego z medycyną są raczej średnim przykładem do tego, by brać z nich przykład. No ale czego się nie zrobi, by przeforsować jakąś tezę, a sam autor w całej swojej "działalności" stworzył tylko 2 demoty i wszystkie o covid :)
Można być naiwnym i łykać takie newsy bez jakiejkolwiek weryfikacji, ale dla mnie post na grupce na facebooku, która nosi wdzięczną nazwę "Nasza Polska Niepodległa Suwerenna", i której posty zawierają treści antywackowe, gdzie na komentarz o treści:
"Minister zdrowia pokazywał parę dni temu że się szczepi.Do tej pory chodził i się nie bał ."
potrafią odpisać:
"Mógł również wziąć tylko witaminę B12 a nie to co otrzymują ludzie."
ma absolutnie ZEROWĄ wartość informacyjną.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
21 lipca 2021 o 12:26
@w0lnosc Przecież nie trzeba być tytanem intelektu, aby wydedukować kilka możliwych przypadków manipulacji.
To grupka antycovidowa, więc wiarygodność ich postów stoi na bardzo niskim poziomie.
Możliwe manipulacje:
1) Oczywiście dane mogą być zmyślone
2) Mogli podać te ilości zaszczepionych dla jakiegoś określonej daty, np. do 31 marca 2021, więc siłą rzeczy liczby będą małe (patrz kiedy zaczęto szczepić określone grupy wiekowe)
3) MZ mogło podać tylko te osoby, o których WIEDZĄ, że się zaszczepiły. Cała reszta jest więc pod znakiem zapytania. Wesoła grupka na facebooku natomiast przyrównała te liczby do wszystkich członków danej partii.
@LowcaKomedii
Tak wyrażone nie są danymi wrażliwymi a danymi statystycznymi. Nie ma tam bezpośredniego powiązania z danymi personalnymi a jedynie agregaty w ujęciu grupowym w podziale na ugrupowania i partie polityczne.
@w0lnosc I znowu się mylisz...
"Możliwy pozew - wyślij do swojej partii info, że doszło do oszczerstwa." - nie masz pojęcia czy przypadkiem twój kolega partyjny to ten niezaszczepiony. Musisz udowodnić, że napisali nieprawdę - na tobie leży ciężar dowodu, bo inaczej mamy domniemanie niewinności.
W przypadku dwójeczki tak samo.
Myślisz, że chciałoby im się bawić w to, by każdy członek partii okazywał w sądzie dowód zaszczepienia i później bawili się w procesy sądowe, bo jakaś malutka grupka na facebooku opublikowała głupi post?
"Robili akcje wśród nauczycieli" - nie wiem o czym piszesz. Przybliż i podaj źródło.
"jest także inne wyjaśnienie, którego się boisz - nie ma manipulacji. " - tak, strasznie się boję, że istnieje możliwość, że kilku niemających nic wspólnego z medycyną, a nawet czymkolwiek, polityków się nie zaszczepiło i napisało o tym MZ. To samo MZ, które oficjalnie napisało, że:
"Od chwili startu Narodowego Programu Szczepień do 5 czerwca 2021 roku w Polsce stwierdzono 1 617 025 wszystkich zakażeń. Z tego wykryto 11 778 przypadków Covid-19 u osób w pełni zaszczepionych, w tym 3349 wykryto w okresie krótszym niż 14 dni od przyjęcia drugiej dawki, zaś u 8429 osób po 14 dniach od przyjęcia drugiej dawki."
oraz:
"Całkowita liczba zgonów dla okresu od początku Narodowego Programu Szczepień, tj. od 27 grudnia do 5 czerwca bieżącego roku wynosi 47 033. Jak się okazuje, zmarło 730 osób zaszczepionych dwoma dawkami szczepionki (79 proc. to osoby po 70. roku życia). Osoby, które przyjęły tylko jedną dawkę (3170 zgonów)"
Co więc mnie obchodzi, że istnieje MOŻLIWOŚĆ, iż iluś polityków się nie zaszczepiło? Zrobiło to tysiące obywateli i wyszli na tym znacznie lepiej, niż niezaszczepieni.
@killerxcartoon Nie wiem jak są rozpatrywane i nawet nie zamierzam tego sprawdzać. Może masz rację, może nie. Mnie najbardziej interesuje fakt, że póki co widzę jedynie post na facebooku, gdzie nie ma JAKIEGOKOLWIEK potwierdzenia prawdziwości tych danych. Na niekorzyść tych danych działa również grupka, która je opublikowała - czyli antycovidowcy, co również podważa wiarygodność ów wpisu.
W dalszym ciągu nie ma ABSOLUTNIE ŻADNEGO dowodu na prawdziwość zaprezentowanych danych.
A gdy tak czytam sobie, jak autorzy tej grupki wypisują komentarze typu:
- "Z informacji, które pozyskał detektyw od pielęgniarki to witamina B12 była, żaden zastrzyk od koncernów. Wielu znajomych ludzi pozyskuje certyfikaty w inny sposób... nie otrzymują preparatu, bo zawartość jest wystrzykiwana na podłogę wszystko po to, żeby dostać certyfikat i latać za granicą." (o szczepieniu Dworczyka)
- "Proszę przypomnieć sobie parlamentarzystkę, która z KO zmarła po zastrzyku. Lekarze wpisali co innego. Kwestia czasu, ale są tacy, którzy na bank kupili certyfikat a nie wzięli specyfiku."
- "Potem będzie płacz po co wzięli w tym udział jak zdrowie kuleć będzie."
To tak trochę średnio im wierzę.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 lipca 2021 o 11:43
Dla mnie wirus jest .. jest groźny dla starszych , schorowanych i osłabionych osób A szczepionki działają.
Jedyne co mnie wkurza to nakręcana celowo propagandą panika i strach , szczucie ludzi na ludzi, ograniczanie praw, wyprowadzenie wojska i policji przeciwko obywatelom , uwalenie gospodarki zwłaszcza małych przedsiębiorstw. I genialny interes koncernów farmaceutycznych lepszy od świńskiej i ptasiej grypy bo sprzedają też testy.
W odróżnieniu od ciebie nie zakładam że wszystko jest kłamstwem.. Widząc butę "mój ból jest większy niż twój" dane wyglądają na dość wiarygodne.
"Jedyne co mnie wkurza to nakręcana celowo propagandą panika i strach" - z drugiej strony masz nakręcanie paniki i strachu na wyimaginowane, masowe zgony poszczepienne, historyjki co tam się stało po szczepieniu znajomemu znajomego anonima na facebooku itp.
Robienie rajdów na bogu ducha winne sklepy, w których nie wpuszczają bez maseczek - to tak odnośnie nakręcania jednych na drugich.
Zgadzam się z tym, że w telewizji ciągle jest korona i że jak słyszę jakiegoś mohera, który mówi, że zaszczepienie to była najlepsza decyzja w jego życiu, to mi się ciśnienie podnosi. Staram się jednak patrzeć obiektywnie na to czy warto się zaszczepić, czy nie warto. Opieram się na tym co mówią badania, raporty, a nie to co mówi uśmiechająca się pani w TVP, która za publiczne pieniądze mówi, że rząd jest cudowny a wszystko, co w kraju złe, to wina Tuska.
Zgadzam się jednak z tym, że niezaszczepieni powinni mieć trochę pod górkę, skoro nie potrafią podjąć racjonalnej decyzji i stanowią zdecydowanie większe zagrożenie dla całej reszty. Porównałbym ich do palaczy, którzy chcą kopcić gdzie się da, nieważne czy to pomieszczenie zamknięte, czy są gdzieś na dworze, otoczeni innymi ludźmi.
Skoro szczepionka chroni to nieszczepiony chory takim już nie zagraża .... a jeśli szczepionka nie chroni to po co się szczepić?
Maseczki jednorazowe chronią jak są jednorazowe . A nie jak się ją miesiącami nosi bez prania w kieszeni.. tak są wylęgarnią patogenów.
Kwarantanna jest skuteczna jak się nie opuszcza izolatki. Co to za kwarantanna jak wychodzisz z domu na zakupy.
Nie da się powstrzymać choroby przenoszonej dropgą kropelkową jaka ma tak znikomą śmiertelność a większość przechodzi ją bezobjawowo.
Izoluje się chorych a nie zdrowych
Czy wirus mniej zaraża w spożywczym jaki jest czynny niż w meblowym , metalowym albo budowlanym jaki się zamyka? Obstawiam że większa szansa jest w spożywczym bo wsadzasz sobie to do ust..
Zakaz wchodzenia do lasów tak jak by chroniono liście drzew by nie kaszlały Albo na cmentarze jak by się nieboszczycy mieli zarazić.
Casus Karolin w USA . W jednej pełne restrykcje jak u nas w drugiej nic , nawet nakazu maseczek, ta sama gęstość zaludnienia i ten sam współczynnik zachorowalności i umieralności. Co dowodzi tylko że działania mają tylko pozór racjonalności by ludzie się czymś zajęli i mieli nadzieję że robią coś pożytecznego . Zupełnie irracjonalne tak jak modlitwa o deszcz w sejmie ... Bo inkantacja wierszyka nie zmieni wilgotności , temperatury ani ciśnienia mas powierza..
To jest wywód logiczny i wykaz paranoi głupoty z tej pandemii. jaka niczym się szczególnie nie różni od tej z 2010-2011 gdzie takich cyrków się nie odwalało.
Jedyne co uważał że było sensowne to te tafle pleksy w sklepach nikt teraz nie nakaszle i nie napluje na ekspedientke
Robieni komuś pod górkę bo ma inne zdanie pachnie ostracyzmem o co najwyraźniej chodzi władzy . Celem jest by ludzie żarli i dyskryminowali się między sobą i zastraszali i by wywoływać podziały zgodnie z rzymską zasadą dziel i rządź by zapobiec temu że ludzie się zjednoczą i tych gnoi u władzy nie powieszą na latarniach .. A po wyroku TK mało brakowało .. dzieciaki tylko były zbyt mało rozganięte zorganizowane i zdeterminowane. Choć widok wielotysięcznego tłumu przed kurią czy siedzibą biskupa wrzeszczącego WYPIERD@LAĆ jest niezapomniany to młodzi muszą zrozumieć że nie wystarczy to powiedzieć i trzeba towarzystwo pogonić bo jest im tu zbyt dobrze u żłoba by dobrowolnie odeszli.
@killerxcartoon „Skoro szczepionka chroni to nieszczepiony chory takim już nie zagraża” – i znowu to idiotyczne zero-jedynkowe podejście… Szczepionka chroni TYLKO w 95%, to nie jest 100%, więc nie chroni…
Rozumiem, że jakby była loteria, w której masz 95% szansy na wygraną, to nie weźmiesz w niej udziału?
„Co to za kwarantanna jak wychodzisz z domu na zakupy.” – przecież łapano tych, którzy łamali kwarantannę i chodzili po zakupy… Zalecano, by zamawiali zakupy przez internet i żeby ktoś im dostarczał. Ci ludzie też muszą coś jeść.
„Nie da się powstrzymać choroby przenoszonej dropgą kropelkową jaka ma tak znikomą śmiertelność a większość przechodzi ją bezobjawowo.” – no nie da się, jak jest tylu antymaseczkowców, antycovidowców, antyszczepów itp.
„Izoluje się chorych a nie zdrowych” – przecież we wcześniejszym zdaniu napisałeś, że w większości przechodzi się bezobjawowo. Jak więc zamierzasz wiedzieć, że jesteś chory, gdy nie masz objawów? Będziesz wydawał pieniądze na testy nie mając pojęcia czy przypadkiem nie wyrzucasz ich w błoto?
„Czy wirus mniej zaraża w spożywczym jaki jest czynny niż w meblowym , metalowym albo budowlanym jaki się zamyka?” – nie wiem czy wiesz, ale żywność jest troszeczkę bardziej potrzebna niż stolik balkonowy i bez niej się raczej nie obędziesz. Jeżeli nie widzisz różnicy w tym o ile bardziej potrzebne są sklepy z żywnością, to współczuję.
„Obstawiam że większa szansa jest w spożywczym bo wsadzasz sobie to do ust..” – nie, po prostu nie ogarniasz, że bez mebli możesz sobie poradzić, a bez jedzenia raczej nie i z tego powodu piszesz tak idiotyczne komentarze.
„Zakaz wchodzenia do lasów tak jak by chroniono liście drzew by nie kaszlały Albo na cmentarze jak by się nieboszczycy mieli zarazić.” – to akurat było głupie, ale niezrozumienie, że sklepy z żywnością są niezbędne, z meblami już nie, to zdecydowanie wyższy poziom głupoty.
„Casus Karolin w USA . W jednej pełne restrykcje jak u nas w drugiej nic , nawet nakazu maseczek, ta sama gęstość zaludnienia i ten sam współczynnik zachorowalności i umieralności” – i znowu totalnie spłaszczyłeś i uprościłeś, nie ogarniając szczegółów.
A ograniczenia były w obydwu stanach, także nie wiem co ty za głupoty wypisujesz, że w jednej były, w drugim nie. https://eu.usatoday.com/storytelling/coronavirus-reopening-america-map/
„Robieni komuś pod górkę bo ma inne zdanie pachnie ostracyzmem o co najwyraźniej chodzi władzy” – nie, po prostu nie wszyscy mają tak ograniczone myślenie przyczynowo-skutkowe jak ty. Niektórzy potrafią wydedukować do czego różne rzeczy mogą doprowadzić.
Zobacz na siebie – ty w całej tej pandemii myślisz jedynie czy to ciebie zabije, czy nie. W ogóle nie pomyślałeś, że możesz zarazić kogoś innego. Nie wziąłeś również pod uwagę tego, że mogą się pojawić u ciebie powikłania po przechorowaniu. Sklepy? Wymyśliłeś sobie, że różne sklepy pozamykano pod względem tego, gdzie jest większa szansa zachorowania. Nawet nie przeszło ci przez myśl, że chodziło o to które są dla ludzi niezbędne.
Masz bardzo ograniczone postrzeganie świata.
„by zapobiec temu że ludzie się zjednoczą” – ja nigdy się nie zjednoczę z nieukami, proepidemikami itp. W dodatku nikt nie musi „szczuć jednych na drugich”. Wystarczy, że takie cymbały otworzą gębę i zaczną bredzić o sprawach, o których nie mają najmniejszego pojęcia i to mi wystarczy, by być przeciwko takim osobom :)
Jedynie mogę się zgodzić z tym, że obecną władzę należałoby wywalić na zbity pysk, ale nigdy nie zgodzę się z podejściem do ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa proepidemików. Walczysz o nagrodę Darwina, to wyjedź na bezludną wyspę z równie "oświeconymi" i nie krzywdź innych przez swoją głupotę.
Jak patrzę na psychopatów klamiacyvh aby ludzie ginęli to mi się niedobrze robi. Przecież to oczywisty fake. Jak patrzę na ludzi którzy masowo dają się oszukiwać i idą na rzecz jak barany to juz całkowicie tracę wiarę w ludzkość. Redukcja ryzyka zgonu przynajmniej że 100 jeżeli się ktoś zaszczepi, ale po co , przecież w internatach napisali że szczepionka to trucizna.
To jest stan na jaki dzień? Bo na pewno nie na 17.07. Być może to stan na 5 maja, albo 6 czerwca, albo 2 lutego. Fakt, że nie podali daty, ani nie wrzucili screena wiadomości, którą dostali pozwala wnioskować, że tak jak zwykle wdała się tam "mała" manipulacja.
"Jako prawnicy mamy dostęp do tych dokumentów". No nie rozśmieszajcie mnie, bo mam zajady.
Wiarygodność tego "źródła" jest na poziomie "jedna pani drugiej pani".
te "dane" mają wiarygodność minus sto. Weryfikacja źródeł się kłania. Chyba, że sam jesteś szurem i liczysz, że świat się złapie na tak tanią manipulację, to sorry typie, robisz to źle.
To niekoniecznie tak. Wśród osób jakie się nie szczepią poza oczywistymi antyszczepionkowcami wierzących w spiski czy w to ze szczepionia powodują autyzm czy zdalne sterowanie siecią g5 są też zdrowo myślący ludzie jacy po prostu uważaja że szczepienie nie ma sensu bo szansa na zgon w swojej grupie wiekowej jest mniejsza niż śmierć w wypadku samochodowym czy popełnienie samobójstwa
@killerxcartoon Dodałbym egoizm mających w odbycie fakt, że będąc niezaszczepionym możemy chorować bezobjawowo zarażając innych. Tak wiem, że zaszczepiony też może zachorować, ale nawet gdy już się zarazi szybciej zwalczy infekcję.
@bobycob
W takim razie zrobiono ci wodę z mózgu. Osoby zaszczepione również zarażają bo szczepionka powoduje że szybciej organizm zwalcza wirusa i albo zrobi to na tyle szybko że nie będzie objawów albo objawy będą łagodne. Wiec zaszczepieni stanowią większe zagrożenie dla nieszczepionych niż niezaszczepieni dla zaszczepionych. Idąc dalej albo wierzysz w skuteczność szczepionki i że zapobiegnie ona ciężkiemu przebiegowi z możliwością zgonu i nie powinni ci przeszkadzać niezaszczepieni albo to kwestionujesz że szczepionki są skuteczne wiec jaki sens się szczepić ....
Przy okazji przypominam ze COVID-19 nigdy nie zniknie i bedą kolejne gammy delty omikrony czy omegi, i będzie powracał co roku w nowej wersji dokładnie tak samo jak powraca hiszpanka co roku jako sezonowa grypa.. Noszenie maseczek przez wszystkich nic nie daje i niczego nie powstrzymuje dokładnei tak samo jak przy hiszpance. Szczepionka na COVID19 podobnie jak te na grypę chroni do pół roku teoretycznie może i przez rok A z pandemią głupoty najwyższy czas skończyć . Jedynym skutkiem jest zniszczona gospodarka i małe biznesy relacje męidzyludzkie . Dodam też że ta pandemia niczym się nie różni od tej z 2010-2011 i w szczycie zahorowalnosci jaki trwał około 6-7 tygodni zwiększyła przeciętną tygodniową śmiertelność 5-6 krotnie. A nikt wtedy nie odwalał takiego cyrku.. Widać jest na to zapotrzebowanie geopolityczne bo światowy ład drżał w posadach w 2019 ..
@killerxcartoon @killerxcartoon Nie napisałem, ze zaszczepiony nie zaraża. Byłem przekonany, że ten kto ma mózg wyciągnie logiczny wniosek:
Lżej przechodzona infekcja = mniej wirusów,
szybciej zwalczona to krótszy czas zarażania.
Jednak nie należy za wiele po internautach oczekiwać.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
22 lipca 2021 o 9:32
@killerxcartoon " Osoby zaszczepione również zarażają bo szczepionka powoduje że szybciej organizm zwalcza wirusa i albo zrobi to na tyle szybko że nie będzie objawów albo objawy będą łagodne. Wiec zaszczepieni stanowią większe zagrożenie dla nieszczepionych niż niezaszczepieni dla zaszczepionych" - naprawdę, większej bzdury nie słyszałem... Po pierwsze, w szczepionkach nie masz prawdziwego wirusa, mogącego się replikować, więc w jaki niby sposób zaszczepieni mogą być zagrożeniem dla niezaszczepionych? Dokonujesz totalnego zamachu na rozum.
Po drugie, jeśli szczepionka zadziała i szybciej poradzisz sobie z wirusem, to upraszczając "wytworzysz w swoim ciele mniej wirusa i mniej go wyrzucisz na zewnątrz", czyli mniej osób zarazisz. Jeżeli byłbyś niezaszczepiony, to "więcej go wyprodukujesz" i więcej osób zarazisz.
Proste jak cep.
Pisanie, że zaszczepieni stanowią większe zagrożenie dla niezaszczepionych, niż niezaszczepieni dla zaszczepionych, to autyzm w najczystszej, pierwotnej postaci.
Z jednej strony masz zerowe zagrożenie, z drugiej możliwość, że szczepionka nie zadziałała (szok! Żaden lek, w tym szczepionki, nie mają 100% skuteczności) lub osoba należy do non-responders i niezaszczepiony ją zaraził. Dodatkowo, przez nich nie udało się osiągnąć progu odporności populacyjnej + niezaszczepieni zapychają szpitale. Dziecko z podstawówki potrafiłoby wskazać z której strony jest większe zagrożenie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
22 lipca 2021 o 11:54
@LowcaKomedii
Metody uodparniania szczepionkami są różne.. uszkodzonego wirusa w postaci słabszej ma Moderna i Sputnik a Jonson i cambridge nie ma ją go a jedynie matrycę wiązaniową .
Jak pisałem szczepionka nie uniemożliwia zarażeniu a powoduje jedynie że przebieg jest łagodniejszy i z mniejszymi szansami na powikłania i ciezki stan zwłaszcza śródmiąszowe zapalenie płuc bo organizm posiada już przeciwciała szybciej zwalcza wirusa , Infekcja może nawet przebiegać w sposób bezobjawowy. Co oznacza że zaszczepiony nie mający objawów zaraża innych. Co z kolei oznacza że osoba niezaszczepiona może się od takiej zarazić a u niej objawy mogą być cięższe.
Z kolei odwrotna sytuacja w jakiej osoba niezaszczepiona nawet jest chora i jest nosicielem i zarazi osobę zaszczepioną to osoba zaszczepiona powinna albo mieć albo bezobjawową postać covida19 albo miać łagodny przebieg. Bo po to się chyba szczepisz.
Podsumowując logicznie rozumując większe zagrożenie stanowią zaszczepieni jacy są nosicielami dla niezaszczepionych niż odwrotnie...
Przy okazji szczepionka działa około pół roku rzadko dłużej. W przyszłym roku przy nowym wariancie wszyscy znowu będą tak samo narażeni.
"Co oznacza że zaszczepiony nie mający objawów zaraża innych" - czyli dokładnie tak samo, jak niezaszczepiony. Z tą też różnicą, że niezaszczepiony poradzi sobie z wirusem szybciej.
Swoją drogą, antycovidowcy tak bardzo lubią powtarzać, że chorobę w większości przypadków przechodzi się bezobjawowo.
Czyli chorują, produkują znacznie więcej wirusa, w większości przypadków nie mają objawów i zarażają innych. I, żeby było zabawniej, to zarażają głównie niezaszczepionych, bo to oni najczęściej chorują.
To jest właśnie kuriozum całej sytuacji - niezaszczepieni chorują znacznie częściej i jeszcze to głównie siebie zarażają. Naprawdę, to jak wyścig po nagrodę Darwina.
"Podsumowując logicznie rozumując większe zagrożenie stanowią zaszczepieni jacy są nosicielami dla niezaszczepionych niż odwrotnie... " - naprawdę, ta logika jest tak pokrętna. Kłócisz się z faktami
1) Niezaszczepieni znacznie bardziej zarażają
2) Niezaszczepieni znacznie częściej chorują
3) Niezaszczepieni znacznie częściej umierają
4) W większości przypadków nie mają objawów, więc kompletnie nieświadomie zarażają samych siebie.
To twoje stwierdzenie jest bardzo alternatywnie-logiczne. To jak mówienie, że czerniaka dostajesz najczęściej siedząc w zaciemnionym pomieszczeniu.
"Przy okazji szczepionka działa około pół roku rzadko dłużej" - czyli praktycznie tyle samo, co przechorowanie, pomijając oczywiście, że nie podałeś żadnych źródeł. Dodatkowo, przy przechorowaniu ciężej przechodzisz, więcej osób zarazisz i narażasz się na cięższe powikłania długofalowe.
Trochę taka sobie ta alternatywa.
"W przyszłym roku przy nowym wariancie wszyscy znowu będą tak samo narażeni." - jak tak sobie czytam różne raporty, np. z UK, gdzie 40% niezaszczepionych wygenerowało 2x więcej zachorowań na deltę, to śmiem w to wątpić.
Musiałaby się zdarzyć niewiarygodna sytuacja, że szczepionka okaże się mieć skuteczność na nowy wariant dokładnie 0%. A przecież nawet 1% świadczyłby o korzyści jej przyjęcia.
Naprawdę, stawaj na głowie, ale logicznego wytłumaczenia nieszczepienia się nie znajdziesz. Możesz mieć najwyżej kilka nieuzasadnionych obaw (typu "zbyt mało przebadana" itp.), ale wszelkie statystyki lub badania będą potwierdzać, że podjęliście złą decyzję.
@LowcaKomedii
Człowieku, ja nie mam obaw.. mam to w D. Chce by ludzie skończyli z szaleństwem i każdy zajął się sobą a nie kimś innym i pouczaniem goco ma robić. Każdy żyje na swoją odpowiedzialność. Uważasz ze powinieneś się zaszczepić to zaszczep się. uważasz że nie to nie szczep się. I skończmy z tym cyrkiem ograniczeń na potrzeby polityczne by zmilitaryzować społeczeństwo by się nie burzyło.
Szczepionka jest mi potrzebna jak wrzód na dupie. W moim przedziale wiekowym szansa na to ze umrę na COVID19 jest mniejsza niż to że zgionę w wypadku samochodowym czy popełnię samobójstwo. Szczepionki oczywiście są skuteczne a ze statystyk wirus jest groźny dla ludzi w starszym wieku lub chorych i osłabionych. A prawdę mówiąc H mnie obchodzą inni ludzie i to że umierają. Nawet byłbym za tym by wymiotło nam trochu pokolenia 65+ bo i uratowało by na kilka lat nasz system emerytalno zdrowotny i pozbyli byśmy się zaplecza wyborczego zjebów religijnych u władzy co mogło by naprawić ten kraj.
@killerxcartoon "Każdy żyje na swoją odpowiedzialność. " - no właśnie nie, bo przez swoje głupie decyzje możesz kogoś zarazić i mu się np. umrze. Twoja wolność kończy się tam, gdzie zaczyna wolność DRUGIEGO CZŁOWIEKA.
"Nawet byłbym za tym by wymiotło nam trochu pokolenia 65+ bo i uratowało by na kilka lat nasz system emerytalno zdrowotny i pozbyli byśmy się zaplecza wyborczego zjebów religijnych u władzy co mogło by naprawić ten kraj" - mam nadzieję, że będziesz konsekwentny i powtórzysz to swoim rodzicom, dziadkom, wujostwu itp.
@LowcaKomedii
Już mówiłem.. znją moje poglądy. A akurat mam liberalnych rodziców i w wielu kwestiach podzielają moje poglądy.
Jeżeli banda zjebów napędzana swimi urojeniami i irracjonalnymi lękiem próbuje tyranizować innych i usiłuje im ograniczyć swobody obywatelskie czy nie uważasz że jest to powód do walki i zabijania takich ludzi?
@killerxcartoon "Już mówiłem.. znją moje poglądy. A akurat mam liberalnych rodziców i w wielu kwestiach podzielają moje poglądy. " - to oni też uważają, że całkiem dobrze będzie dla społeczeństwa, jak sobie umrą? Tak samo myślą o swoich rodzicach, jeśli jeszcze żyją?
"i irracjonalnymi lękiem" - i wtedy wchodzą proepidemicy, bojący się szczepionki, cali na biało...
"swobody obywatelskie czy nie uważasz że jest to powód do walki i zabijania takich ludzi" - czyli rozumiem, że osoba, którą np. zaraziłeś, nie powinna mieć żadnych swobód i powinna się pogodzić z tym, że jakiś foliarz, bezmyślnie protestujący przeciwko ograniczeniom, które mają sens, ją zaraził?
@killerxcartoon To zapraszam na bezludną wyspę :)
Swoją drogą, więc inni mają w dupie co myślisz, więc masz takie obostrzenia. Mają gdzieś, że ci się nie podobają. Masz czego chciałeś.
Jakie dane?
Ja tu nie widzę żadnych danych, a jedynie wpis na facebooku.
Jak to rzekomo była odpowiedź MZ, chociaż szczerze wątpię, bo przecież to dane wrażliwe, więc raczej takich rzeczy nie udostępnią, to nie wystarczyło wrzucić zdjęcia tej odpowiedzi, zamiast pisać jakiś pościk na facebooku?
W dodatku nawet nie podali imion, aby w razie czego nie można było ich pociągnąć do odpowiedzialności. To dane wrażliwe, więc nikt czegoś takiego nie poda. Mogą więc napisać co tylko zechcą, bo nikt przecież nie udowodni, że napisali nieprawdę. Gdyby podali nazwiska, to można by to było zweryfikować.
@w0lnosc Masz na myśli tego fotografa, który żyje pandemią, wszędzie wrzuca linki do zbiórek i do swojej książki? I który skrzętnie wybiera co chce ci pokazać i u którego niemal wszystkie tytuły filmików, to pytania z tezą?
"Podanie danych, że tylu posłów (pracowników dowolnej firmy) się zaszczepiło kiedyś by zostało uznane za łamanie RODO/danych osobowych, dziś to staje się normą." - no właśnie nie jest normą. Skoro jednak jest normą, to dlaczego w tym poście opublikowano nieweryfikowalny tekst, a nie screen z pisma od MZ?
Nie uważasz, że rozwiałoby to wszelkie wątpliwości dot. wiarygodności tego postu?
No chyba, że takiego pisma nie ma, odmówili podania takich danych (nie dysponują nimi, są to dane wrażliwe itp.) lub zawierają "troszeczkę" inne informacje. Wtedy np. nie chcielibyśmy takiego pisma pokazać :)
Pomijając oczywiście fakt, że politycy niemający nic wspólnego z medycyną są raczej średnim przykładem do tego, by brać z nich przykład. No ale czego się nie zrobi, by przeforsować jakąś tezę, a sam autor w całej swojej "działalności" stworzył tylko 2 demoty i wszystkie o covid :)
Można być naiwnym i łykać takie newsy bez jakiejkolwiek weryfikacji, ale dla mnie post na grupce na facebooku, która nosi wdzięczną nazwę "Nasza Polska Niepodległa Suwerenna", i której posty zawierają treści antywackowe, gdzie na komentarz o treści:
"Minister zdrowia pokazywał parę dni temu że się szczepi.Do tej pory chodził i się nie bał ."
potrafią odpisać:
"Mógł również wziąć tylko witaminę B12 a nie to co otrzymują ludzie."
ma absolutnie ZEROWĄ wartość informacyjną.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 21 lipca 2021 o 12:26
@w0lnosc Przecież nie trzeba być tytanem intelektu, aby wydedukować kilka możliwych przypadków manipulacji.
To grupka antycovidowa, więc wiarygodność ich postów stoi na bardzo niskim poziomie.
Możliwe manipulacje:
1) Oczywiście dane mogą być zmyślone
2) Mogli podać te ilości zaszczepionych dla jakiegoś określonej daty, np. do 31 marca 2021, więc siłą rzeczy liczby będą małe (patrz kiedy zaczęto szczepić określone grupy wiekowe)
3) MZ mogło podać tylko te osoby, o których WIEDZĄ, że się zaszczepiły. Cała reszta jest więc pod znakiem zapytania. Wesoła grupka na facebooku natomiast przyrównała te liczby do wszystkich członków danej partii.
@LowcaKomedii
Tak wyrażone nie są danymi wrażliwymi a danymi statystycznymi. Nie ma tam bezpośredniego powiązania z danymi personalnymi a jedynie agregaty w ujęciu grupowym w podziale na ugrupowania i partie polityczne.
@w0lnosc I znowu się mylisz...
"Możliwy pozew - wyślij do swojej partii info, że doszło do oszczerstwa." - nie masz pojęcia czy przypadkiem twój kolega partyjny to ten niezaszczepiony. Musisz udowodnić, że napisali nieprawdę - na tobie leży ciężar dowodu, bo inaczej mamy domniemanie niewinności.
W przypadku dwójeczki tak samo.
Myślisz, że chciałoby im się bawić w to, by każdy członek partii okazywał w sądzie dowód zaszczepienia i później bawili się w procesy sądowe, bo jakaś malutka grupka na facebooku opublikowała głupi post?
"Robili akcje wśród nauczycieli" - nie wiem o czym piszesz. Przybliż i podaj źródło.
"jest także inne wyjaśnienie, którego się boisz - nie ma manipulacji. " - tak, strasznie się boję, że istnieje możliwość, że kilku niemających nic wspólnego z medycyną, a nawet czymkolwiek, polityków się nie zaszczepiło i napisało o tym MZ. To samo MZ, które oficjalnie napisało, że:
"Od chwili startu Narodowego Programu Szczepień do 5 czerwca 2021 roku w Polsce stwierdzono 1 617 025 wszystkich zakażeń. Z tego wykryto 11 778 przypadków Covid-19 u osób w pełni zaszczepionych, w tym 3349 wykryto w okresie krótszym niż 14 dni od przyjęcia drugiej dawki, zaś u 8429 osób po 14 dniach od przyjęcia drugiej dawki."
oraz:
"Całkowita liczba zgonów dla okresu od początku Narodowego Programu Szczepień, tj. od 27 grudnia do 5 czerwca bieżącego roku wynosi 47 033. Jak się okazuje, zmarło 730 osób zaszczepionych dwoma dawkami szczepionki (79 proc. to osoby po 70. roku życia). Osoby, które przyjęły tylko jedną dawkę (3170 zgonów)"
Co więc mnie obchodzi, że istnieje MOŻLIWOŚĆ, iż iluś polityków się nie zaszczepiło? Zrobiło to tysiące obywateli i wyszli na tym znacznie lepiej, niż niezaszczepieni.
@killerxcartoon Nie wiem jak są rozpatrywane i nawet nie zamierzam tego sprawdzać. Może masz rację, może nie. Mnie najbardziej interesuje fakt, że póki co widzę jedynie post na facebooku, gdzie nie ma JAKIEGOKOLWIEK potwierdzenia prawdziwości tych danych. Na niekorzyść tych danych działa również grupka, która je opublikowała - czyli antycovidowcy, co również podważa wiarygodność ów wpisu.
@LowcaKomedii
mam racje.. tak prezentowane dane są już danymi zanonimizowanymi
@killerxcartoon Fantastycznie, cieszę się. Super!
W dalszym ciągu nie ma ABSOLUTNIE ŻADNEGO dowodu na prawdziwość zaprezentowanych danych.
A gdy tak czytam sobie, jak autorzy tej grupki wypisują komentarze typu:
- "Z informacji, które pozyskał detektyw od pielęgniarki to witamina B12 była, żaden zastrzyk od koncernów. Wielu znajomych ludzi pozyskuje certyfikaty w inny sposób... nie otrzymują preparatu, bo zawartość jest wystrzykiwana na podłogę wszystko po to, żeby dostać certyfikat i latać za granicą." (o szczepieniu Dworczyka)
- "Proszę przypomnieć sobie parlamentarzystkę, która z KO zmarła po zastrzyku. Lekarze wpisali co innego. Kwestia czasu, ale są tacy, którzy na bank kupili certyfikat a nie wzięli specyfiku."
- "Potem będzie płacz po co wzięli w tym udział jak zdrowie kuleć będzie."
To tak trochę średnio im wierzę.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 lipca 2021 o 11:43
@LowcaKomedii
Dla mnie wirus jest .. jest groźny dla starszych , schorowanych i osłabionych osób A szczepionki działają.
Jedyne co mnie wkurza to nakręcana celowo propagandą panika i strach , szczucie ludzi na ludzi, ograniczanie praw, wyprowadzenie wojska i policji przeciwko obywatelom , uwalenie gospodarki zwłaszcza małych przedsiębiorstw. I genialny interes koncernów farmaceutycznych lepszy od świńskiej i ptasiej grypy bo sprzedają też testy.
W odróżnieniu od ciebie nie zakładam że wszystko jest kłamstwem.. Widząc butę "mój ból jest większy niż twój" dane wyglądają na dość wiarygodne.
@killerxcartoon
"Jedyne co mnie wkurza to nakręcana celowo propagandą panika i strach" - z drugiej strony masz nakręcanie paniki i strachu na wyimaginowane, masowe zgony poszczepienne, historyjki co tam się stało po szczepieniu znajomemu znajomego anonima na facebooku itp.
Robienie rajdów na bogu ducha winne sklepy, w których nie wpuszczają bez maseczek - to tak odnośnie nakręcania jednych na drugich.
Zgadzam się z tym, że w telewizji ciągle jest korona i że jak słyszę jakiegoś mohera, który mówi, że zaszczepienie to była najlepsza decyzja w jego życiu, to mi się ciśnienie podnosi. Staram się jednak patrzeć obiektywnie na to czy warto się zaszczepić, czy nie warto. Opieram się na tym co mówią badania, raporty, a nie to co mówi uśmiechająca się pani w TVP, która za publiczne pieniądze mówi, że rząd jest cudowny a wszystko, co w kraju złe, to wina Tuska.
Zgadzam się jednak z tym, że niezaszczepieni powinni mieć trochę pod górkę, skoro nie potrafią podjąć racjonalnej decyzji i stanowią zdecydowanie większe zagrożenie dla całej reszty. Porównałbym ich do palaczy, którzy chcą kopcić gdzie się da, nieważne czy to pomieszczenie zamknięte, czy są gdzieś na dworze, otoczeni innymi ludźmi.
@LowcaKomedii
Skoro szczepionka chroni to nieszczepiony chory takim już nie zagraża .... a jeśli szczepionka nie chroni to po co się szczepić?
Maseczki jednorazowe chronią jak są jednorazowe . A nie jak się ją miesiącami nosi bez prania w kieszeni.. tak są wylęgarnią patogenów.
Kwarantanna jest skuteczna jak się nie opuszcza izolatki. Co to za kwarantanna jak wychodzisz z domu na zakupy.
Nie da się powstrzymać choroby przenoszonej dropgą kropelkową jaka ma tak znikomą śmiertelność a większość przechodzi ją bezobjawowo.
Izoluje się chorych a nie zdrowych
Czy wirus mniej zaraża w spożywczym jaki jest czynny niż w meblowym , metalowym albo budowlanym jaki się zamyka? Obstawiam że większa szansa jest w spożywczym bo wsadzasz sobie to do ust..
Zakaz wchodzenia do lasów tak jak by chroniono liście drzew by nie kaszlały Albo na cmentarze jak by się nieboszczycy mieli zarazić.
Casus Karolin w USA . W jednej pełne restrykcje jak u nas w drugiej nic , nawet nakazu maseczek, ta sama gęstość zaludnienia i ten sam współczynnik zachorowalności i umieralności. Co dowodzi tylko że działania mają tylko pozór racjonalności by ludzie się czymś zajęli i mieli nadzieję że robią coś pożytecznego . Zupełnie irracjonalne tak jak modlitwa o deszcz w sejmie ... Bo inkantacja wierszyka nie zmieni wilgotności , temperatury ani ciśnienia mas powierza..
To jest wywód logiczny i wykaz paranoi głupoty z tej pandemii. jaka niczym się szczególnie nie różni od tej z 2010-2011 gdzie takich cyrków się nie odwalało.
Jedyne co uważał że było sensowne to te tafle pleksy w sklepach nikt teraz nie nakaszle i nie napluje na ekspedientke
Robieni komuś pod górkę bo ma inne zdanie pachnie ostracyzmem o co najwyraźniej chodzi władzy . Celem jest by ludzie żarli i dyskryminowali się między sobą i zastraszali i by wywoływać podziały zgodnie z rzymską zasadą dziel i rządź by zapobiec temu że ludzie się zjednoczą i tych gnoi u władzy nie powieszą na latarniach .. A po wyroku TK mało brakowało .. dzieciaki tylko były zbyt mało rozganięte zorganizowane i zdeterminowane. Choć widok wielotysięcznego tłumu przed kurią czy siedzibą biskupa wrzeszczącego WYPIERD@LAĆ jest niezapomniany to młodzi muszą zrozumieć że nie wystarczy to powiedzieć i trzeba towarzystwo pogonić bo jest im tu zbyt dobrze u żłoba by dobrowolnie odeszli.
@killerxcartoon „Skoro szczepionka chroni to nieszczepiony chory takim już nie zagraża” – i znowu to idiotyczne zero-jedynkowe podejście… Szczepionka chroni TYLKO w 95%, to nie jest 100%, więc nie chroni…
Rozumiem, że jakby była loteria, w której masz 95% szansy na wygraną, to nie weźmiesz w niej udziału?
„Co to za kwarantanna jak wychodzisz z domu na zakupy.” – przecież łapano tych, którzy łamali kwarantannę i chodzili po zakupy… Zalecano, by zamawiali zakupy przez internet i żeby ktoś im dostarczał. Ci ludzie też muszą coś jeść.
„Nie da się powstrzymać choroby przenoszonej dropgą kropelkową jaka ma tak znikomą śmiertelność a większość przechodzi ją bezobjawowo.” – no nie da się, jak jest tylu antymaseczkowców, antycovidowców, antyszczepów itp.
„Izoluje się chorych a nie zdrowych” – przecież we wcześniejszym zdaniu napisałeś, że w większości przechodzi się bezobjawowo. Jak więc zamierzasz wiedzieć, że jesteś chory, gdy nie masz objawów? Będziesz wydawał pieniądze na testy nie mając pojęcia czy przypadkiem nie wyrzucasz ich w błoto?
„Czy wirus mniej zaraża w spożywczym jaki jest czynny niż w meblowym , metalowym albo budowlanym jaki się zamyka?” – nie wiem czy wiesz, ale żywność jest troszeczkę bardziej potrzebna niż stolik balkonowy i bez niej się raczej nie obędziesz. Jeżeli nie widzisz różnicy w tym o ile bardziej potrzebne są sklepy z żywnością, to współczuję.
„Obstawiam że większa szansa jest w spożywczym bo wsadzasz sobie to do ust..” – nie, po prostu nie ogarniasz, że bez mebli możesz sobie poradzić, a bez jedzenia raczej nie i z tego powodu piszesz tak idiotyczne komentarze.
„Zakaz wchodzenia do lasów tak jak by chroniono liście drzew by nie kaszlały Albo na cmentarze jak by się nieboszczycy mieli zarazić.” – to akurat było głupie, ale niezrozumienie, że sklepy z żywnością są niezbędne, z meblami już nie, to zdecydowanie wyższy poziom głupoty.
„Casus Karolin w USA . W jednej pełne restrykcje jak u nas w drugiej nic , nawet nakazu maseczek, ta sama gęstość zaludnienia i ten sam współczynnik zachorowalności i umieralności” – i znowu totalnie spłaszczyłeś i uprościłeś, nie ogarniając szczegółów.
A ograniczenia były w obydwu stanach, także nie wiem co ty za głupoty wypisujesz, że w jednej były, w drugim nie.
https://eu.usatoday.com/storytelling/coronavirus-reopening-america-map/
„Robieni komuś pod górkę bo ma inne zdanie pachnie ostracyzmem o co najwyraźniej chodzi władzy” – nie, po prostu nie wszyscy mają tak ograniczone myślenie przyczynowo-skutkowe jak ty. Niektórzy potrafią wydedukować do czego różne rzeczy mogą doprowadzić.
Zobacz na siebie – ty w całej tej pandemii myślisz jedynie czy to ciebie zabije, czy nie. W ogóle nie pomyślałeś, że możesz zarazić kogoś innego. Nie wziąłeś również pod uwagę tego, że mogą się pojawić u ciebie powikłania po przechorowaniu. Sklepy? Wymyśliłeś sobie, że różne sklepy pozamykano pod względem tego, gdzie jest większa szansa zachorowania. Nawet nie przeszło ci przez myśl, że chodziło o to które są dla ludzi niezbędne.
Masz bardzo ograniczone postrzeganie świata.
„by zapobiec temu że ludzie się zjednoczą” – ja nigdy się nie zjednoczę z nieukami, proepidemikami itp. W dodatku nikt nie musi „szczuć jednych na drugich”. Wystarczy, że takie cymbały otworzą gębę i zaczną bredzić o sprawach, o których nie mają najmniejszego pojęcia i to mi wystarczy, by być przeciwko takim osobom :)
Jedynie mogę się zgodzić z tym, że obecną władzę należałoby wywalić na zbity pysk, ale nigdy nie zgodzę się z podejściem do ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa proepidemików. Walczysz o nagrodę Darwina, to wyjedź na bezludną wyspę z równie "oświeconymi" i nie krzywdź innych przez swoją głupotę.
Jak patrzę na psychopatów klamiacyvh aby ludzie ginęli to mi się niedobrze robi. Przecież to oczywisty fake. Jak patrzę na ludzi którzy masowo dają się oszukiwać i idą na rzecz jak barany to juz całkowicie tracę wiarę w ludzkość. Redukcja ryzyka zgonu przynajmniej że 100 jeżeli się ktoś zaszczepi, ale po co , przecież w internatach napisali że szczepionka to trucizna.
To jest stan na jaki dzień? Bo na pewno nie na 17.07. Być może to stan na 5 maja, albo 6 czerwca, albo 2 lutego. Fakt, że nie podali daty, ani nie wrzucili screena wiadomości, którą dostali pozwala wnioskować, że tak jak zwykle wdała się tam "mała" manipulacja.
I pewnie tylko po to by bez problemów spędzić wakacje na jakieś ekskluzywnej wyspie.
"Jako prawnicy mamy dostęp do tych dokumentów". No nie rozśmieszajcie mnie, bo mam zajady.
Wiarygodność tego "źródła" jest na poziomie "jedna pani drugiej pani".
te "dane" mają wiarygodność minus sto. Weryfikacja źródeł się kłania. Chyba, że sam jesteś szurem i liczysz, że świat się złapie na tak tanią manipulację, to sorry typie, robisz to źle.
To niekoniecznie tak. Wśród osób jakie się nie szczepią poza oczywistymi antyszczepionkowcami wierzących w spiski czy w to ze szczepionia powodują autyzm czy zdalne sterowanie siecią g5 są też zdrowo myślący ludzie jacy po prostu uważaja że szczepienie nie ma sensu bo szansa na zgon w swojej grupie wiekowej jest mniejsza niż śmierć w wypadku samochodowym czy popełnienie samobójstwa
@killerxcartoon Dodałbym egoizm mających w odbycie fakt, że będąc niezaszczepionym możemy chorować bezobjawowo zarażając innych. Tak wiem, że zaszczepiony też może zachorować, ale nawet gdy już się zarazi szybciej zwalczy infekcję.
@bobycob
W takim razie zrobiono ci wodę z mózgu. Osoby zaszczepione również zarażają bo szczepionka powoduje że szybciej organizm zwalcza wirusa i albo zrobi to na tyle szybko że nie będzie objawów albo objawy będą łagodne. Wiec zaszczepieni stanowią większe zagrożenie dla nieszczepionych niż niezaszczepieni dla zaszczepionych. Idąc dalej albo wierzysz w skuteczność szczepionki i że zapobiegnie ona ciężkiemu przebiegowi z możliwością zgonu i nie powinni ci przeszkadzać niezaszczepieni albo to kwestionujesz że szczepionki są skuteczne wiec jaki sens się szczepić ....
Przy okazji przypominam ze COVID-19 nigdy nie zniknie i bedą kolejne gammy delty omikrony czy omegi, i będzie powracał co roku w nowej wersji dokładnie tak samo jak powraca hiszpanka co roku jako sezonowa grypa.. Noszenie maseczek przez wszystkich nic nie daje i niczego nie powstrzymuje dokładnei tak samo jak przy hiszpance. Szczepionka na COVID19 podobnie jak te na grypę chroni do pół roku teoretycznie może i przez rok A z pandemią głupoty najwyższy czas skończyć . Jedynym skutkiem jest zniszczona gospodarka i małe biznesy relacje męidzyludzkie . Dodam też że ta pandemia niczym się nie różni od tej z 2010-2011 i w szczycie zahorowalnosci jaki trwał około 6-7 tygodni zwiększyła przeciętną tygodniową śmiertelność 5-6 krotnie. A nikt wtedy nie odwalał takiego cyrku.. Widać jest na to zapotrzebowanie geopolityczne bo światowy ład drżał w posadach w 2019 ..
@killerxcartoon @killerxcartoon Nie napisałem, ze zaszczepiony nie zaraża. Byłem przekonany, że ten kto ma mózg wyciągnie logiczny wniosek:
Lżej przechodzona infekcja = mniej wirusów,
szybciej zwalczona to krótszy czas zarażania.
Jednak nie należy za wiele po internautach oczekiwać.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 22 lipca 2021 o 9:32
@killerxcartoon " Osoby zaszczepione również zarażają bo szczepionka powoduje że szybciej organizm zwalcza wirusa i albo zrobi to na tyle szybko że nie będzie objawów albo objawy będą łagodne. Wiec zaszczepieni stanowią większe zagrożenie dla nieszczepionych niż niezaszczepieni dla zaszczepionych" - naprawdę, większej bzdury nie słyszałem... Po pierwsze, w szczepionkach nie masz prawdziwego wirusa, mogącego się replikować, więc w jaki niby sposób zaszczepieni mogą być zagrożeniem dla niezaszczepionych? Dokonujesz totalnego zamachu na rozum.
Po drugie, jeśli szczepionka zadziała i szybciej poradzisz sobie z wirusem, to upraszczając "wytworzysz w swoim ciele mniej wirusa i mniej go wyrzucisz na zewnątrz", czyli mniej osób zarazisz. Jeżeli byłbyś niezaszczepiony, to "więcej go wyprodukujesz" i więcej osób zarazisz.
Proste jak cep.
Pisanie, że zaszczepieni stanowią większe zagrożenie dla niezaszczepionych, niż niezaszczepieni dla zaszczepionych, to autyzm w najczystszej, pierwotnej postaci.
Z jednej strony masz zerowe zagrożenie, z drugiej możliwość, że szczepionka nie zadziałała (szok! Żaden lek, w tym szczepionki, nie mają 100% skuteczności) lub osoba należy do non-responders i niezaszczepiony ją zaraził. Dodatkowo, przez nich nie udało się osiągnąć progu odporności populacyjnej + niezaszczepieni zapychają szpitale. Dziecko z podstawówki potrafiłoby wskazać z której strony jest większe zagrożenie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 22 lipca 2021 o 11:54
@LowcaKomedii
Metody uodparniania szczepionkami są różne.. uszkodzonego wirusa w postaci słabszej ma Moderna i Sputnik a Jonson i cambridge nie ma ją go a jedynie matrycę wiązaniową .
Jak pisałem szczepionka nie uniemożliwia zarażeniu a powoduje jedynie że przebieg jest łagodniejszy i z mniejszymi szansami na powikłania i ciezki stan zwłaszcza śródmiąszowe zapalenie płuc bo organizm posiada już przeciwciała szybciej zwalcza wirusa , Infekcja może nawet przebiegać w sposób bezobjawowy. Co oznacza że zaszczepiony nie mający objawów zaraża innych. Co z kolei oznacza że osoba niezaszczepiona może się od takiej zarazić a u niej objawy mogą być cięższe.
Z kolei odwrotna sytuacja w jakiej osoba niezaszczepiona nawet jest chora i jest nosicielem i zarazi osobę zaszczepioną to osoba zaszczepiona powinna albo mieć albo bezobjawową postać covida19 albo miać łagodny przebieg. Bo po to się chyba szczepisz.
Podsumowując logicznie rozumując większe zagrożenie stanowią zaszczepieni jacy są nosicielami dla niezaszczepionych niż odwrotnie...
Przy okazji szczepionka działa około pół roku rzadko dłużej. W przyszłym roku przy nowym wariancie wszyscy znowu będą tak samo narażeni.
@killerxcartoon "Metody uodparniania szczepionkami są różne.. uszkodzonego wirusa w postaci słabszej ma Moderna i Sputnik a Jonson i cambridge nie ma ją go a jedynie matrycę wiązaniową" - całkiem pomieszałeś. I jakby co, Moderna opiera się na mRNA.
https://www.biospace.com/article/comparing-covid-19-vaccines-pfizer-biontech-moderna-astrazeneca-oxford-j-and-j-russia-s-sputnik-v/
"Co oznacza że zaszczepiony nie mający objawów zaraża innych" - czyli dokładnie tak samo, jak niezaszczepiony. Z tą też różnicą, że niezaszczepiony poradzi sobie z wirusem szybciej.
Swoją drogą, antycovidowcy tak bardzo lubią powtarzać, że chorobę w większości przypadków przechodzi się bezobjawowo.
Czyli chorują, produkują znacznie więcej wirusa, w większości przypadków nie mają objawów i zarażają innych. I, żeby było zabawniej, to zarażają głównie niezaszczepionych, bo to oni najczęściej chorują.
To jest właśnie kuriozum całej sytuacji - niezaszczepieni chorują znacznie częściej i jeszcze to głównie siebie zarażają. Naprawdę, to jak wyścig po nagrodę Darwina.
"Podsumowując logicznie rozumując większe zagrożenie stanowią zaszczepieni jacy są nosicielami dla niezaszczepionych niż odwrotnie... " - naprawdę, ta logika jest tak pokrętna. Kłócisz się z faktami
1) Niezaszczepieni znacznie bardziej zarażają
2) Niezaszczepieni znacznie częściej chorują
3) Niezaszczepieni znacznie częściej umierają
4) W większości przypadków nie mają objawów, więc kompletnie nieświadomie zarażają samych siebie.
To twoje stwierdzenie jest bardzo alternatywnie-logiczne. To jak mówienie, że czerniaka dostajesz najczęściej siedząc w zaciemnionym pomieszczeniu.
"Przy okazji szczepionka działa około pół roku rzadko dłużej" - czyli praktycznie tyle samo, co przechorowanie, pomijając oczywiście, że nie podałeś żadnych źródeł. Dodatkowo, przy przechorowaniu ciężej przechodzisz, więcej osób zarazisz i narażasz się na cięższe powikłania długofalowe.
Trochę taka sobie ta alternatywa.
"W przyszłym roku przy nowym wariancie wszyscy znowu będą tak samo narażeni." - jak tak sobie czytam różne raporty, np. z UK, gdzie 40% niezaszczepionych wygenerowało 2x więcej zachorowań na deltę, to śmiem w to wątpić.
Musiałaby się zdarzyć niewiarygodna sytuacja, że szczepionka okaże się mieć skuteczność na nowy wariant dokładnie 0%. A przecież nawet 1% świadczyłby o korzyści jej przyjęcia.
Naprawdę, stawaj na głowie, ale logicznego wytłumaczenia nieszczepienia się nie znajdziesz. Możesz mieć najwyżej kilka nieuzasadnionych obaw (typu "zbyt mało przebadana" itp.), ale wszelkie statystyki lub badania będą potwierdzać, że podjęliście złą decyzję.
@LowcaKomedii
Człowieku, ja nie mam obaw.. mam to w D. Chce by ludzie skończyli z szaleństwem i każdy zajął się sobą a nie kimś innym i pouczaniem goco ma robić. Każdy żyje na swoją odpowiedzialność. Uważasz ze powinieneś się zaszczepić to zaszczep się. uważasz że nie to nie szczep się. I skończmy z tym cyrkiem ograniczeń na potrzeby polityczne by zmilitaryzować społeczeństwo by się nie burzyło.
Szczepionka jest mi potrzebna jak wrzód na dupie. W moim przedziale wiekowym szansa na to ze umrę na COVID19 jest mniejsza niż to że zgionę w wypadku samochodowym czy popełnię samobójstwo. Szczepionki oczywiście są skuteczne a ze statystyk wirus jest groźny dla ludzi w starszym wieku lub chorych i osłabionych. A prawdę mówiąc H mnie obchodzą inni ludzie i to że umierają. Nawet byłbym za tym by wymiotło nam trochu pokolenia 65+ bo i uratowało by na kilka lat nasz system emerytalno zdrowotny i pozbyli byśmy się zaplecza wyborczego zjebów religijnych u władzy co mogło by naprawić ten kraj.
@killerxcartoon "Każdy żyje na swoją odpowiedzialność. " - no właśnie nie, bo przez swoje głupie decyzje możesz kogoś zarazić i mu się np. umrze. Twoja wolność kończy się tam, gdzie zaczyna wolność DRUGIEGO CZŁOWIEKA.
"Nawet byłbym za tym by wymiotło nam trochu pokolenia 65+ bo i uratowało by na kilka lat nasz system emerytalno zdrowotny i pozbyli byśmy się zaplecza wyborczego zjebów religijnych u władzy co mogło by naprawić ten kraj" - mam nadzieję, że będziesz konsekwentny i powtórzysz to swoim rodzicom, dziadkom, wujostwu itp.
@LowcaKomedii
Już mówiłem.. znją moje poglądy. A akurat mam liberalnych rodziców i w wielu kwestiach podzielają moje poglądy.
Jeżeli banda zjebów napędzana swimi urojeniami i irracjonalnymi lękiem próbuje tyranizować innych i usiłuje im ograniczyć swobody obywatelskie czy nie uważasz że jest to powód do walki i zabijania takich ludzi?
@killerxcartoon "Już mówiłem.. znją moje poglądy. A akurat mam liberalnych rodziców i w wielu kwestiach podzielają moje poglądy. " - to oni też uważają, że całkiem dobrze będzie dla społeczeństwa, jak sobie umrą? Tak samo myślą o swoich rodzicach, jeśli jeszcze żyją?
"i irracjonalnymi lękiem" - i wtedy wchodzą proepidemicy, bojący się szczepionki, cali na biało...
"swobody obywatelskie czy nie uważasz że jest to powód do walki i zabijania takich ludzi" - czyli rozumiem, że osoba, którą np. zaraziłeś, nie powinna mieć żadnych swobód i powinna się pogodzić z tym, że jakiś foliarz, bezmyślnie protestujący przeciwko ograniczeniom, które mają sens, ją zaraził?
@LowcaKomedii mam w d inne osoby i oczekuje od innych ze tez będą mili mnie w dupie i niech każdy żyje sobie własnym życiem
@killerxcartoon To zapraszam na bezludną wyspę :)
Swoją drogą, więc inni mają w dupie co myślisz, więc masz takie obostrzenia. Mają gdzieś, że ci się nie podobają. Masz czego chciałeś.