Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar perskieoko
+9 / 35

Ten spektakularny spadek wysokości długu za Tuska, to efekt podpi3rdolenia składek z OFE. PiS też ma ochotę na resztę tych pieniędzy, ale kombinuje jak to zrobić żeby nie wyszło na to, że naśladują Tuska.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Schneemil
+10 / 12

@perskieoko Na razie, podobnie chyba jak poprzednicy, stosują kreatywną księgowość i wypychają co się da poza Państwowy Dług Publiczny i oficjalny budżet. PDP przecież spadł - jest się czym pochwalić.
Nawiasem mówiąc z podobnym problemem jak Polska (dług blisko konstytucyjnej granicy) zmaga się wiele krajów Europy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 12 września 2021 o 8:51

avatar PMY
+10 / 20

@perskieoko Ale też przypominam Ci, że rząd Tuska spłacał długi Gierka, które spłaciliśmy w 2012. Poza tym wtedy był rzeczywisty kryzys ogólnoświatowy. I nie oszukujmy się, ta kasa z OFE nie została rozpieprzona na socjal, tylko poszła w całości na ZUS, bo inaczej nie byłoby rent i emerytur. Poza tym wszystko się zgadza.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar perskieoko
+1 / 5

@PMY
Ja nie neguję tego o czym piszesz (uwarunkowanie gospodarcze tamtego okresu), tylko chciałem zaznaczyć że to nie cudowne recepty ekonomiczne Rostowskiego sprawiły ten znaczny spadek długu publicznego. Zgadzam się też z Tobą co do tego, na co obecnie pieniążki są dodrukowywane. A więc - miłej niedzieli!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darthnorbe
-2 / 8

Oczywiście że wina Tuska ale też Kaczyńskiego. Jak głosujecie na lewicę tak macie amebki

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
-3 / 9

@darthnorbe PiS to prawica nieuku.
Tylko nie pasuje Ci to do twojego światopoglądu, który zakłada błędnie, że prawica to dobre a lewica to złe.
PiS jest prawicą, popsutą, ale bez wątpienia prawicą i nie zmienisz tego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A asdur
+4 / 8

@Albert_Einstein : trzeba rozróżnić światopogląd i ekonomie. PIS światopoglądowo to prawica i konserwatyzm, ekonomicznie to lewica i socjalizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grzesik_w
+7 / 7

To się dokładnie nazywa narodowy socjalizm.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darthnorbe
-1 / 7

PiS to lewica dziecko

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 0

@darthnorbe Po pierwsze, adresuj jak do mnie piszesz. Masz @, skopiuj sobie.
Po drugie, jestem dzieckiem mojej mamy, ale mam 33 lata.
Po trzecie, PiS to prawica, sami siebie określają jako prawica.
Ewentualnie są partią centrową:
https://outweb.pl/artykuly/polityka/czy-pis-jest-partia-prawicowa/

Masz jakieś kontrargumenty, czy znowu argumentum ad personam, bo Ci się światopogląd zawalił?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
-2 / 2

@darthnorbe Głupcze. Dałem ci atrykuł i informacje dlaczego PiS to prawica, ewentualnie partia centrowa.
Daj jakiś argument przeciwny, a nie mnie obrażasz. Gdybyś tylko mógł zdać sobie sprawę przez kilka sekund jakim jesteś ciemniakiem...
Za takie odzywki na ulicy wyłapał byś liścia ciotko i byś się oblizał.

Socjalizm = lewica, gdzie to wyczytałeś ośle?

NSDAP ze swoim narodowym socjalizmem też nie było skrajnie prawicowe tak?

Masz, ale najpierw musiał byś czytać książki, a nie podejrzewam o to takiego głuptaska:

- M. Bankowicz, Lewicowość i socjalizm w doktrynie narodowego socjalizmu, „Studia nad Faszyzmem i Zbrodniami Hitlerowskimi“, 33, 2011, s. 341.

- L. Hass, Lewica i prawica w Polsce. Aspekty ekonomiczno-społeczna,, 2002, s. 14

- A. Wielomski, Dialektyka „swój”–„obcy” w prawicowej filozofii politycznej (1789–1945, „Studia nad Autorytaryzmem i Totalitaryzmem 41“, 2, 2019, s. 31.

PS
Masz rację, w tym kraju nie będzie dobrze póki takie buciki bez wiedzy jak ty mają prawa wyborcze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 4 razy. Ostatnia modyfikacja: 14 września 2021 o 17:05

A konto usunięte
-1 / 1

@darthnorbe Jesteś taki uroczo głupiutki :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darthnorbe
-2 / 2

Przynajmniej nie jestem lewakiem jak ty

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
-1 / 1

@darthnorbe Gratulacje, dawno nie rozmawiałem z takim głąbem. Powinieneś pracować w kabarecie :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darthnorbe
-1 / 1

Oo widzę że nie masz argumentów to zaczynają się wycieczki osobiste. Typowe dla lewaka bez mózgu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L loloskolos
0 / 10

Zaczął obniżać dług %-) dobre. Spółki Skarbu Państwa doprowadzane do bankuctwa i wyprzedawane za bezcen a potem 150 miliardów złotych z OFE do ZUS, żeby nie wejść w procedurę nadmiernego deficytu. Jak widzisz wykres dalej szedł w górę po tym przejęciu i dziś byłby zapewne w tym samym miejscu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grzesik_w
+6 / 10

Żartujesz sobie, prawda? Tusk zapewnił budżetowi poduszkę. Ta poduszka przez obecny rząd została zwyczajnie przejedzona. I dług publiczny jest wyższe niż przed tą akcją PO. Kasa z poduszki się skończyła, więc mamy nowy skok na OFE.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D DominikZi
+3 / 7

Zawsze wiedziałem, że piss jest beznadziejny, ale nie myślałem, że jest tak zły, że ciemny lud zatęskni za tuskiem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pawelkolodziej
+4 / 6

Pinokio mówił, że jest nadwyżka w budżecie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Likeeaa
+2 / 4

Tylko zapomniał dodać, że to w jego prywatnym budżecie jest ta nadwyżka.... U państwa Morawiekich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grzesik_w
+8 / 10

Tak. Jest to pożyczka. Czy zaciągnięta od bliżej nieokreslonego kogoś? Nie. Pożyczkodawcy są dokładnie określeni i to są wszystkie podmioty (osoby) które nabyły papiery dłużne emitowane przez Skarb Państwa - głównie obligacje. Pożyczkodawcami są więc instytucje finansowe, firmy jak i pojedyncze osoby które liczą na bezpieczne ulokowanie kapitału. W obliczu jednak inflacji to bezpieczeństwo staje się wątpliwe, więc oprocentowanie obligacji rośnie. To z kolei pociąga za sobą zwiększenie kosztów obsługi długu publicznego, więc trzeba emitować więcej obligacji coraz wyżej oprocentowanych. Witamy w czyśćcu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Xar
+7 / 9

Czy ja dobrze widze, ze od ostatniego grudnia 2015 - czyli przez troche ponad 5 lat podbili 1/3 wartosci dlugu "gromadzonego" przez 20lat?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
+3 / 5

@Xar ja widzę dokładnie to samo więc chyba coś w tym jest

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K kajman88
-3 / 11

nie zauważyłeś, że wzrost długu może mieć coś wspólnego z pandemią, tarczami, szczepionkami, dodatkami dla medyków itp.? Z tego co pamiętam, KO w sejmie nie była przeciwna tym wydatkom, więc teraz nie płaczcie, że dług publiczny urósł przez obecny rząd, tak zdecydowali politycy wszystkich partii...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grzesik_w
+6 / 8

Jeszcze przed pandemią dług publiczny przekroczył wartość sprzed przeniesienia przez Tuska środków z OFE do ZUS. Czyli w tym momencie nie dość, że poduszka zapewniona przez Tuska została skonsumowana, to jeszcze dalej się zadłużamy. To trochę jakby przedsiębiorca sprzedał drogą maszynę przynoszącą mu zyski żeby się wygrzebać z długów, a potem zaczął całą tą kasę wydawać na wódę, dziewczyny i koks. Pandemia to tylko skokowe pogłębienie takiego "zarządzania" budżetem. Jeśli Polska nie dostanie kasy z funduszu odbudowy to będziemy mieć powtórkę z lat 80tych, więc bardzo mnie dziwi dlaczego rząd tak radośnie fika Komisji Europejskiej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darthnorbe
-5 / 5

Nie wszystkich, tylko lewicowych jak PiS PO SLD i psl

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+1 / 1

@darthnorbe Ośla łąko, PiS jest partią prawicową. Wiem, że mąci to twój idealnie poukładany świat, ale tak właśnie jest.
Błędnie przyjmujesz termin prawicą, jako synonim "dobre" I lewica jako synonim "złe".
Musisz dużo czytać i pogłębiać wiedzę ogólną.
PiS jakkolwiek by nie była popsutą partią, to jednak jest popsutą partią prawicową. Może nawet skrajnie prawicową.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 13 września 2021 o 20:15

D darthnorbe
-2 / 2

PiS to lewica deklu bez szkoły. Prawica to niskie podatki i brak SOCJALIZMU. A PIS TO SOCJALIZM ty lewacka mendo bez mózgu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D darthnorbe
-2 / 2

Od kiedy socjalizm jest ustrojem prawicowym? Masz z mózgu sieczkę lewaku

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 0

@darthnorbe Już Ci głupcze odpisałem pod innym komentarzem. Poświęciłem dużo czasu żeby w mądrych książkach znaleźć Ci odpowiednie strony, żebyś nie musiał czytać całych, bo by ci życia brakło.

- M. Bankowicz, Lewicowość i socjalizm w doktrynie narodowego socjalizmu, „Studia nad Faszyzmem i Zbrodniami Hitlerowskimi“, 33, 2011, s. 341.

- L. Hass, Lewica i prawica w Polsce. Aspekty ekonomiczno-społeczna,, 2002, s. 14

- A. Wielomski, Dialektyka „swój”–„obcy” w prawicowej filozofii politycznej (1789–1945, „Studia nad Autorytaryzmem i Totalitaryzmem 41“, 2, 2019, s. 31.

Teraz musisz się tylko zapisać do biblioteki w jakimś mieście, bo pewnie u ciebie na wiosce nie będzie i się mocno skupić.

Apropo bez szkoły. Mam wykształcenie wyższe magisterskie i jestem w trakcie robienia doktoratu więc daruj sobie, albo pochwal się swoim.

NSDAP ze swoim narodowym socjalizmem też nie było skrajnie prawicowe tak?
Socjalizm nie jest ustrojem to raz głuptasku, dwa Socjalizm nie jest połączony znakiem równości z lewicą. Przykro mi, bo wiem, że burzy to twój chaotycznie poukładany, ciasny świat.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
0 / 0

@darthnorbe PS kolejny raz Cię proszę, adresuj odpowiedzi do mnie. Masz małpkę:


@Albert_Einstein

Żebyś nie musiał myśleć za dużo, skopiuj sobie i przyłóż się do tego. Ok?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wilk517
+4 / 4

A przed wyborami 500+ na 900+, co?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mm_disabled
+1 / 1

Przestańmy nazywać to długiem "publicznym" To dług rządzących

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B biuro74
0 / 0

Zakładam nową partię polityczną.
Do programu wpisuję tylko jeden punkt.
Po wygranej podzielę przyrost długu przez ilość polityków partii poprzedniej i każdego z nich obciążę wyrokiem sądowym nakazującym tę sumę zwrócić państwu.
Ciekawe, z kim przegram, a z kim wygram w następnych wyborach ;-)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem