Czyli mgr Julka na polecenie tchórzliwego konusa z Żoliborza zdecydowała, że występujemy z Unii. W ich mniemaniu Unia ma dawać kasę, a my zasady unijne uznajemy wg własnego widzimisię. Żałosne, że tylko 2 sędziów zgłosiło zdanie odrębne wobec tej ewidentnej bzdury.
@glus_eli Więc jeśli te pieniadze, a nawet więcej, przed wstąpieniem do Unii były w Polsce, to... gdzie one były, że dopiero UE była potrzebna, żeby ruszyły inwestycje?
@DexterHollandRulez - Czyli dokładnie jak 500+ i inny socjal. Trochę gorzej. Bo na dotacje z Unii tez się składamy, a poza tym Unia nam mówi na co tą kasę mamy wydawać. Co nie koniecznie jest dla nas korzystne.
@glus_eli No właśnie, jak już DexterHollandRulez zdążył(a) odpowiedzieć. Kasa w Unii pochodzi ze składek krajów członkowskich. Z tym, że my na razie więcej dostajemy niż wpłacamy - wbrew temu co twierdzą niektórzy szarlatani ekonomiczni.
@glus_eli Już komuś kiedyś na tym portalu odpowiadałem na ten sam argument - udział krajów 'dojonych' w Unii jest dobrowolny, i jeśli im się nie opłaca, mogą się w każdej chwili wycofać. Podobnie też kraj 'czerpiący' może się wycofać, jeśli tak go bolą unijne regulacje. Tymczasem obywatel łożący na 500+ możliwości opuszczenia systemu nie ma. To jest podstawowa, ale jakże ważna różnica.
@DexterHollandRulez - Raczej nie. Unia jest jak Mafia. Trudno do niej wejść, jeszcze trudniej żywym wyjść. Przykład: Anglia
Na 500+ tez się możesz nie składać. Możesz mniej pracować, możesz się wyprowadzić, możesz doprowadzić demokratycznie do zmiany Rzadu.
Nie jestem zwolennikiem PiS, drażni mnie hipokryzja i brak logiki
@An_ders przeciętny dorożkarz ma więcej rozumu niż ty. unia nic nam nie daje. Za te kilka groszy unia zyskała zbyt daleko idący wpływ na nasz kraj. Wg mnie Polska nie odnosi korzyści z członkostwa w unii równoważnych dla korzyści unii. Wiem, że takim kanciastogłowym jak ty informacja o kwotach miliardów euro gotuje mózg i nie są w stanie logicznie myśleć.
@glus_eli O matko jedyna, a to żeś pojechał... Scheda po przedwojnie, po Niemcach, najtańsze i najprostsze licencje i inzynieria odwrotna. Weź przestań...
@mafouta Oczywiście, że dorożkarz ma więcej rozumu ode mnie i jestem kanciastogłowy itd. Tylko skoro ta wstrętna unia nam się tak totalnie nie opłaca (wg twoich błyskotliwych przemyśleń), twoi ukochani rządzący wciąż powtarzają, że chcą w unii pozostać? Zamiast ratować kraj i jak najszybciej uciekać. Chyba, że jesteś naziolek od konfederacji, to wtedy zupełnie szkoda dyskusji.
Pomijając wszelkie sprawy prawne itp, chciałbym wszystkim przypomnieć, że był już jeden rząd, którego premier grał na wyjście z UE, choć wcale tego nie chciał - ot taka polityczna gra. Grał tak długo i wytrwale, że udało mu się to jednak ugrać i WB wyszła z UE.
Ów premier na odchodnym powiedział "przepraszam".
Tam mi się tylko przypomniało :/
@mudia Tylko, że WB jest potęgą gospodarczą, militarną i finansową i głównym światowym graczem. Mogą sobie pozwolić na eksperymenty, bo jeśli kiedyś zechcą znowu być w tej Unii, to... będą. UE może tylko dla picu postroi trochę fochy i z pocałowaniem ręki powita ich z powrotem.
Po Polsce tylko wszyscy odetchną i drugiej szansy nie będzie.
@mudia Taka mała uwaga: Ten kraj tego chciał, a poza tym spłacił swoje zobowiązania wobec unii.
Nasi politycy otrzeźwieją, dopiero jak unia wystawi rachunek. Dowiedzą się wtedy po co były te tablice przy każdej inwestycji, ile to unia dołożyła do budowy.
Niczego takiego TK nie orzekł. Proponuję zapoznać się z tym wyrokiem zamiast powielać brednie. Trybunał orzekł, że niezgodne z polską konstytucją są te przepisy, które organy unijne wydają bez umocowania traktatowego, a więc z przekroczeniem swoich uprawnień. Traktaty, które wiążą wszystkie kraje członkowskie, jako obszary uprawnień organów unijnych nie wymieniają ustroju sądownictwa, zatem TSUE nie ma prawa regulować tej kwestii, a jeżeli pomimo braku uprawień jednak to robi, to jest to sprzeczne z polską konstytucją. Cały ten wyrok jest stwierdzeniem całkowitej oczywistości. Identyczne wyroki wydały trybunały Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, Czech i jeszcze kilku krajów. W rzeczywistości zatem, ten wyrok nie wnosi niczego do sprawy i niczego nie zmienia. Cała afera wokół tego orzeczenia to medialno-polityczna szopka rozpętana aby zająć czymś opinię publiczną aby się nie zajmowała galopującą inflacją i podniesieniem stóp procentowych.
@Quant_ takie to wszystko oczywiste, że aż dwóch sędziów zgłosiło zdanie odrębne. Polecam jeszcze raz wysłuchać orzeczenia oraz zdań odrębnych.W szczególności polecam zapoznanie się z pkt 2 i kolejnymi orzeczenia. Z całego orzeczenia wynika, że konstytucja ma wyższość nad prawem unijnym, a Trybunał Konstytucyjny ma prawo oceniać zgodność prawa unijnego z konstytucją. W omawianym wyroku TK wskazał w odpowiednich punktach, które przepisy traktatów są niezgodne z konsytuacją - przez co nie obowiązują w polskim porządku prawnym. TK faktycznie wskazał na rzekomy brak umocowania traktatowego - co samo z siebie jest ocence i jest doskonałym wytrychem do torpedowania w przyszłości każdego przepisów unijnych które nie spodobają się TK. Wniosek jest jednak dużo dalej idący niż to, co Ci się wydaje - TK ma prawo ocennie stwierdzać, czy organy UE są umocowane do stanowienia prawa - a to na koniec dnia oznacza, że polski TK decyduje o tym które przepisy prawa unijnego Polska ma stosować a których nie musi. Jednocześnie TK odmawia tu jakiejkolwiek kompetencji do rozstrzygania sporów dla TSUE - wyłączając wydawane przez siebie orzeczenia spod jakiekolwiek kontroli organów UE. Innymi słowy - TK jako jedyny ma prawo decydować które przepisy unijne są cacy a które be. Jeśli za chwilę będzie spór, czy Polska stosuje się do zasad praworządności przewidzianych w traktatach czy nie, to premier znowu skieruje sprawę do TK. Ten stwierdzi radośnie, że taka ocena dokonywana przez organy unijne jest poza zakresem umocowania traktatowego i tym samym wyłączy stosowanie tych przepisów - a ponieważ orzeczenia TK są ostateczne, to nic w tym zakresie nie będzie można zrobić nawet jeśli orzeczenie będzie się opierać na kompletnych niedorzecznościach. Na tym polega cała perfidia tego co się dziś wydarzyło. Jeśli to dla Ciebie jest niezrozumiałe, to naprawdę polecam przesłuchać pełen wyrok wraz ze zdaniami odrębnymi jeszcze raz: https://www.youtube.com/watch?v=puQ5IvdfJt0
@grzesik_w - "TK ma prawo ocennie stwierdzać, czy organy UE są umocowane do stanowienia prawa - a to na koniec dnia oznacza, że polski TK decyduje o tym które przepisy prawa unijnego Polska ma stosować a których nie musi."
czyli generalnie dla naszego polskiego interesu całą sprawa na plus. A polski interes rozumiem, że to właśnie kraj a nie unia jest najważniejszy. Zawsze byłem przeciwnikiem dyktanda unii, a ten wytrych to krok w bardzo dobrym kierunku.
Abstrahując od partii politycznej - ten ruch bardzo mi się podoba i właśnie dziś pójdę po butelkę szampana :) Nie ma to jak dzień rozpocząć od świetnej informacji.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 października 2021 o 6:47
@Quant_ Prawda. Zwykła szopka pod publikę. PiS na sam wepchnął w szpony UE ratyfikując i podpisując kolejne traktaty, więc oni żadnego tam Polexitu nie chcą (tylko zgrywają antyue a tak na prawdę po cichu wszystko przyjmują co UE powie, bo musi). Nie wiem co na celu ma teraźniejsza szopka, ale można się tylko domyślać, że opinia publiczna będzie zastraszona Polexitem, a ostatnio pojawiały się pomysły wpisania członkostwa w UE do konstytucji, ale to tylko domysły.
@Lulus OK, a teraz postaw się w miejscu innych państw członkowskich Unii - jakiś peryferyjny, mało znaczący kraj na wschodzie zaczyna fikać, odgraża się że nie będzie się stosował do europejskiego prawa i wyroków TSUE, a równocześnie wyciąga rękę po ich pieniądze. Co byś zrobił? Bo ja jestem pewny, że teraz ani eurocenta z unijnych funduszy nie zobaczymy, dopuki nie posprzątamy burdelu w naszym sądownictwie. A to jest działanie wprost przeciw interesom Polski. Powiem więcej, Premier składając ten wniosek, a "sędziowie" tak zwanego Trybunału Przyłębskiej wydając ten "wyrok" dopuścili się zdrady stanu.
@TomX Polska ze względu na wielkość populacji to nie jest kraj peryferyjny - ergo te mniejsze tym bardziej mogą.
Czyli rozpoczęcie erozji z przytupem. Order Bohatera Federacji Rosyjskiej autorom się należy.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 października 2021 o 11:57
@Quant_
Ale przecież TSUE nie reguluje kwestii sądownictwa w Polsce. Nie ma do tego prawa. Ma za to prawa, na mocy podpisanej umowy (podpisywał ją nie kto inny, jak obecnie rządzący), nie wypłacić pieniędzy z funduszu, w razie, gdy w danym kraju, nie przestrzega się prawa krajowego. Czyli w momencie, gdy przestrzega się prawa, które jest sprzeczne z wyższym nad nim prawem (konstytucją).
Tak wygląda właśnie sprawa sądownictwa. W konstytucji jasno napisane jest, że sądy są niezależną od dwóch pozostałych władz instancją. Więc jakakolwiek rada, orzekająca w kwestiach personalnych w sądach, wybrana przez przedstawiciela władzy ustawodawczej/wykonawczej jest sprzeczna z konstytucją.
Nie jest problemem to, że istnieje taka rada,tylko to, że Ziobro wybrał jej członków jest sprzeczne z konstytucją. Bo nie ma do tego prawa.
Wszystko rozchodzi sie o traktaty, UE a dokladniej KE rości sobie już od jakiegoś czasu aby stanowić prawo i być jedynym ogranem wedle którego wszytskie kraje mają się kierować. Jeśli czegos w traktacie nie ma to znaczy ze KE czy UE gówno może zrobić i tak być powinno, jestesmy suwerennym państwem a nie państwem które się nazywa KE czy UE, o ile wiesz wogóle co to suwerenność.
@Puchcio czyli jakie i jaki wpływ będzie to miało na budżet. Dodaj powrót ceł na towary z polski. Polska jest dużym eksporterem. Wiele firm wyprowadziło się z dużo zamożniejszego UK mając w perspektywie utratę dostępu do rynku europejskiego. W twojej optymistycznej wizji brakuje faktu, że zostaną w polsce głownie Aldiki, Kauflandy itp.
@Quant_ Fragment odrębnego zdania sędziego TK, Pszczółkowskiego "Orzecznictwo TSUE nie narzuca sposobu zorganizowania ustroju władzy sądowniczej w Polsce. TSUE ocenia, czy efekt przyjętych przez Polskę rozwiązań daje rękojmię skutecznej ochrony sądowej w dziedzinach objętych prawem UE, do której zapewnienia zobowiązała się Polska "
Inaczej mówiąc zgodziliśmy się, wchodząc do UE, aby nasze prawo dawało skuteczną ochronę obywatelom UE w pewnych dziedzinach prawa - aby ta ochrona była mniej więcej taka sama we wszystkich krajach. Jest to niezbędne np. w przypadku sporów gdy obywatel innego państwa UE prowadzi w Polsce interesy, albo gdy Polak prowadzi interesy w innym państwie UE. TSUE nie stwierdził JAK MA WYGLĄDAĆ POLSKIE PRAWO, po prostu stwierdził, że polskie reformy naruszają możliwość tej ochrony i nakazał zmianę aby spełniały to wymaganie do którego respektowania się zobowiązaliśmy wchodząc do UE.
Wyroku TSUE nie stoją w sprzeczności w konstytucją, ale z ustawami. Jednocześnie ta sama konstytucja mówi o respektowaniu umów międzynarodowych - czyli także tego traktatu.
Wyjście jest proste, banalnie proste. Ustanowić taką ustawę, która daje polskim sądom możliwie dużą niezależność od władzy ustawodawczej, tak aby zapewnić tę "możliwość ochrony". Absolutnie nie stoi to w sprzeczności z konstytucją czy interesem polskich obywateli, tylko z interesem partyjnym PiS.
Teraz ten wyrok będzie naciągany i wykorzystywany przez PiS do swoich partykularnych interesów.
A ja przypominam, że ta pani ze zdjęcia, nie została legalnie wybrana do TK, podobnie jak 2 pozostałych członków. Więc jak można pisać o Trybunale Konstytucyjnym, gdy nie spełnia on kryteriów zawartych w Konstytucji?
@egoiste Przed Unią nie mogłeś jeździć? Co się zmieniło poza faktem, że dawniej musiałeś pokazać paszport a teraz musisz pokazać dowód osobisty? Aby kupować i wysyłać towary bez cła, Unia również nie jest do niczego potrzebna. Do tego została powołana Europejska Wspólnota Węgla i Stali (taka "babcia" UE, poczytaj sobie w podręcznikach do historii) i handel kwitł. A UE powstała gdy twórcy EWWiS zorientowali się, że pieniędzmi i szemranymi przepisami można osiągnąć więcej niż dziesiątkami dywizji wojska.
@VenarNarco Ależ jak najbardziej ma, ponieważ implementacja prawna strefy Schengen w Polsce opiera się na prawie UE i instytucjach UE. Oczywiście będąc poza UE jak najbardziej można być w strefie Schengen, tego nie neguję, ale to to trzeba jeszcze umieć wynegocjować i wdrożyć. A tego nie da się zrobić w nocnym głosowaniu za pomocą bezmyślne naciskających przycisk małp.
@egoiste Ok, powtarzam więc pytanie bo mi nie odpowiedziałeś: co stało wcześniej na przeszkodzie podróżowaniu? Aż tak Ci ciążył paszport w kieszeni, że siedziałeś cały czas w kraju, a jak paszporty zlikwidowali to zerwałeś się z łańcucha i szalejesz po Europie? Swoją drogą to poroniony pomysł, żeby puszczać ludzi przez granicę bez żadnej kontroli. EWWiS nie istnieje właśnie dlatego, że zastąpiła ją UE. Napisałem Ci dlaczego, czego tam nie rozumiesz? Powrót stosunków handlowych jakie funkcjonowały między krajami za czasu EWWiS nie jest kwestią wystąpienia Polski z UE a po prostu zdrowych i uczciwych układów handlowych. Podałem Ci ten przykład jako kontrargument do Twojej wypowiedzi, cytuję: "Fajnie się kupuje i wysyła towary bez cła, co?". Gdyby chodziło jedynie o handel, to EWWiS w zupełności by wystarczyła. Problem jest taki, że tu nie chodzi i handel ale o całkowitą dominację Unii w Europie, najpierw uniezależnienie a następnie likwidację państw narodowych. Wielokrotnie mówiono o tym oficjalnie, to nie moje fantazje, że celem Unii jest powołanie jednego tworu na całym kontynencie, bez podziału na państwa narodowe. Polska jako najbardziej niepokorna najwyraźniej została wzięta na cel jako pierwsza. Od wielu miesięcy nawet ślepy dostrzeże, jak bezpardonowo jesteśmy atakowani na arenie międzynarodowej przez unijnych "dyplomatów". W historii Europy wielokrotnie próbowano tworzyć kontynentalnego molocha, zawsze z opłakanym skutkiem. Po latach najwyraźniej powrócono do tematu tylko tym razem bezkrwawo, bo w obecnych czasach pieniądze i szantaż ekonomiczny są zdecydowanie bardziej skuteczne, niż najbardziej nowoczesna armia.
no ale to było wiadome od bardzo dawna, w konstytucji jest wyraźnie napisane, że jest dokumentem najwyżej rangi i nic nie może stać wyżej od niego. Teraz to tylko ma charakter bardziej oficjalny.
@kanapekr
Ale nie TK który działa w oparciu o stawę niezgodną z konstytucją. TK nie ma uprawnień do orzekania ws umów międzynarodowych. Zgodnie z traktatem lizbońskim unijne prawo jest zawsze nadrzędne nad konstytucją. W tej sprawie był tez wyrok sadu najwyższego a trybunał w Strasburgu działa zgodnie z common laws czyli precedensu. Polskie prawo też powinno tak działać wtedy nie było by takich cyrków że jedne sędzia uzna tak drugi inaczej. UE to wspólnota prawa i wartości. Tu nie chodzi oz zmiany ustrojowe a standardy gwarantujące praworządność. Teraz wyszło PISuar pewnie dzieciorób co zdradza żonę a po pracy ma wszystko gdzieś i się wyleguje. Bierze mnie aż na wymioty.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
7 października 2021 o 23:53
@NWOhell - Po pierwsze, poproszę numer artykułu traktatu lizbońskiego, w który stanowi, że prawo unijne jest zawsze nadrzędne nad konstytucją. Oczywiście nie liczę, że go podasz, ponieważ go tam nie ma. W żadnym unijnym akcie prawnym nigdy nie było takiego zapisu. I jest to zupełnie oczywiste, bo gdyby był, to żaden kraj nie przystąpiłby do Unii. Traktat lizboński właśnie dlatego tak długo i żmudnie negocjowano, ponieważ musiał zostać skonstruowany tak, aby był zgodny ze wszystkimi konstytucjami krajów członkowskich. I jest zgodny.
Po drugie, co do trybunału w Strassburgu, to jest to Europejski Trybunał Praw Człowieka, który w ogóle nie ma nic wspólnego z omawianym tematem. Zapewne chodziło Ci o Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE), który mieści się w Luksemburgu. Nie orzeka on jednak w systemie common law, tylko na podstawie Traktatu o Unii Europejskiej oraz Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej. Jest to system kontynentalny, inaczej zwany systemem prawa stanowionego, który z common law nie ma nic wspólnego. Jedynym europejskim krajem stosującym system common law jest Wielka Brytania, jednak tylko wewnętrznie. W stosunkach z Unią i innymi krajami członkowskimi, nawet Wielką Brytanię obowiązywało prawo stanowione.
Po trzecie, w obecnie toczącym się sporze między Polską a organami unijnymi absolutnie nie chodzi o żadną praworządność. Tak samo jak w sprawie kopalni Turów nie chodzi o żadne wody gruntowe. Polska jest atakowana ponieważ nie chce być posłuszna wielkiej dwójce - Niemcom i Francji i nie chce podporządkować swoich interesów narodowych, interesom tych dwóch krajów. To czysta polityka. Zapewniam Cię, że biurokratów z Brukseli gówno obchodzą polskie sądy, trybunały i kopalnie. Wystarczyłoby aby Polska zaczęła prowadzić politykę podporządkowania się interesom niemieckim, a natychmiast Brukseli wszystko przestałoby przeszkadzać. Tak było za rządów Tuska - zero jakichkolwiek ataków z Brukseli. A teraz spróbuj sobie wyobrazić co by było gdyby to PiS, a nie PO przejął 150 miliardów z OFE. Dopiero by TSUE dowalił Polsce za "łamanie praworządności". Ale nie dowalił. Dlaczego? Bo zrobił to proniemiecki rząd Tuska, a nie PiS. PiS jest proamerykański i umiarkowanie antyniemiecki i dopóki tak będzie, to Polska będzie pod ostrzałem TSUE i Komisji Europejskiej. Pretekst zawsze się znajdzie. Żeby była jasność, nie zamierzam bronić polityki PiSu, którą uważam za skrajnie niebezpieczną dla Polski. Antyniemieckość w realiach polskich jest idiotyzmem, bo to nie tylko sąsiad (w przeciwieństwie do USA, które są daleko), ale przede wszystkim największy partner gospodarczy i największe źródło kapitału w Polsce. Z Niemcami należy się dogadać, bo tylko tak można ugrać pozycję nie wymagającą całkowitego podporządkowania. Wojowanie z tak potężnym i wpływowym państwem może się skończyć tylko całkowitym podporządkowaniem, a Ameryka nie kiwnie palcem aby temu zapobiec. Amerykanie już nas de facto sprzedali w sprawie Nord Stream 2 i zrobią tak w każdej innej sprawie, bo Niemcy są dla nich ważniejsi niż my. PiS w końcu straci władzę i zobaczysz, że nagle jak nożem uciął skończą się ataki z Brukseli i nagle wszyscy eurokraci stracą zainteresowanie polską praworządnością. Przekonasz się, że tak właśnie będzie.
@Clip180
Najstarsza niedawno była PRLowka Tą nagminnie łamiemy a trybunał działa z sędziami dublera na podstawie ustawy niezgodnej z konstytucją co orzekł poprzedni skład TK. Przyłębska była oskarżona o nierzetelne wyroki maiła dyscyplinarkę to pewnie haki mafii PiS-owskiej dalej chadza na zjazdy gazety polskiej jest okryciem towarzyskim prezesa (jak sam to ujął) nie ma tytułu profesora więc jest nierzetelna. Podobnie nowi sędziowie w tym prokurator stanu wojennego Piotrowicz oraz najbardziej agresywny polityk PIS doktor Krystyna Pawłowicz (też kiedyś należała do partii). To nie TK a cyrk. Dostała od gazety polskiej nagrodę wolności ale tu chodzi o walność dla rządu by mógł robić co chce bo nie ma już bezpieczników. Gwarantujących to że nie wystąpi u ans ustrój autorytarny albo co gorsza totalitarny faszystowski.
@Yahu1983 Proszę sygnaturę wyroku oraz sygnatury wyroków innych państw członkowskich. A może to po prostu przekaz dnia - napisać cokolwiek, i tak nikt nie sprawdzi.
@Yahu1983 Innym wolno, Polsce nie. Dlaczego? Bo Polska od początku była traktowana przez Unię jako kraj nawet nie drugiej a trzeciej kategorii, dostarczyciel taniej siły roboczej i dojna krowa, ostatnie wydarzenia dobitnie to pokazują. Jedynym naszym prawem (zgodnie z unijnym, a w zasadzie niemieckim rozumowaniem) jest płacenie składek, kar i dostarczanie na zachód tanich robotników. Niemcy już od dawna chcą sobie Polskę podporządkować, a nauczeni historycznym doświadczeniem, że nie można nas podbić, od lat próbują Polskę zniszczyć gospodarczo, żeby ją ostatecznie wykupić, a Unia jest do tego doskonałym narzędziem. Zamiast walczyć wojskiem, walczy pieniędzmi i ekonomicznym szantażem.
@NWOhell "Wszczeła postępowanie" nie znaczy nic. Czy coś z postępowania wynikło? Nic. Prawo niemieckie jest w Niemczech nad unijnym. We Francji - prawo francuskie jest nad unijnym. I tak dalej... A w Brukseli za to biorą pieniądze, by "prowadzić postępowania". I jakikolwiek by nie zapadł werdykt - Niemcy by powiedzieli to samo. nasze prawo jest nad unijnym, więc unijny werdykt nie ma żadnego wpływu na nasz system prawny.
Skoro już raz uznali, że ich prawo jest ważniejsze nad unijnym, to jak niby mają się odnieść do unijnych postępowań?
@Yahu1983 Tylko że Niemcom nie przyszłoby do głowy wykorzystywać ów wyrok do nieuznawania wyroków TSUE oraz antyunijnej propagandy zmierzającej do wyjścia z UE - w przeciwieństwie do karakana z Żoliborza i jego klakierów.
@Yahu1983 Tylko że Niemcom raczej nie przyszłoby do głowy wykorzystywać owego wyroku do nieuznawania orzecznictwa TSUE oraz antyunijnej propagandy zmierzającej do wyjścia z UE - w przeciwieństwie do karakana z Żoliborza i jego klakierów.
@rademenes_82 Wiesz co? tak czytam Twoje wypowiedzi antyunijne i stwierdzam, ze naprawdę nie lubisz Unii. Masz jakąś idee fixe na tym punkcie, i jest na to rozwiązanie. Wyprowadź się. Na Białoruś, do Rosji albo do Kim - Landu. Tam nie ma Unii. Nie będziesz musiał znosić jej "okupacji". Co lepsze: Przepisy tej "wrażej Unii" wciąż ci to umożliwiają. (gorzej z przepisami krajów docelowych). I weź ze sobą tych specjalistów od przekazu dnia. Próbujesz być jak Demostenes, ale filipiki macie w tym pisie na poziomie, który M. Wańkowicz nazywał "kundlizmem". Nie ta skala, nie ta klasa, nie ten odbiorca. Nawet nie chce mi się odnosić merytorycznie, bo wiem, że i tak albo do Ciebie nie dotrą merytoryczne argumenty, albo- co gorsze - wiesz, jaki jest stan faktyczny, ale będziesz pisał dalej pod dyktando jedynego słusznego kaczelnika, jak Przyłębska i reszta ferajny z tego ugrupowania.
@LUPUS1962 Dlaczego mam wyprowadzać się z kraju w którym się urodziłem i chcę nadal żyć? Równie dobrze mógłbym użyć takiego samego argumentu w Twoją stronę, skoro podoba Ci się Unia, to jedź sobie na zachód. Szanuję wybór większości, skoro Polacy jako naród opowiedzieli się za wstąpieniem do Unii to tam jesteśmy. Nie znaczy to jednak, że ten wybór musi mi się podobać. Więcej, mam prawo walczyć o to, aby Polska z Unii wyszła, co zresztą sądząc po ostatnich wydarzeniach niedługo się stanie i nie mam tu na myśli ostatniego wyroku TK w sprawie nadrzędności prawa unijnego nad polskim, tylko całość nastrojów w społeczeństwie. To, co mnie najbardziej ciekawi to gdy już dojdzie do referendum i Polacy opowiedzą się za polexitem, czy wtedy Ty i inni zwolennicy unijnej "wolności" będziecie potrafili uszanować ten wybór, czy dopiero wtedy zacznie się szczucie i bieganie na skargi to TSUE i innych okupacyjnych urzędów. Nie jestem zwolennikiem Kaczora ani PiS-u, uważam, że robią wiele złego ale całościowo szanuję ich za to, że nigdy nie zrobili niczego przeciwko Polsce i Polakom na arenie międzynarodowej. W przeciwieństwie do opozycyjnych polityków którzy, mówiąc obrazowo, "sr ają do własnego gniazda" i za przysłowiową garść srebrników raz za razem wnoszą skargi przeciwko własnemu krajowi do unijnych instytucji i zachęcają wszystkich wokół, aby ten kraj atakować. Jeśli unijna sprawiedliwość ma wyglądać tak, jak obecni to może faktycznie Białoruś proponuje lepsze rozwiązania bo tam przynajmniej od razu wiadomo kto jest wrogiem a kto przyjacielem. A Unia dla Polski jest obecnie takim sprzymierzeńcem, który jedną ręką się wita a w drugiej za plecami trzyma siekierę i szuka okazji do tego, aby jej użyć.
@rademenes_82
Tak tak, największy beneficjent netto w UE jest dojną krową. Bo pis wmówił ci, że gdy ktoś krytykuje jego nielegalne praktyki, to jest wrogiem Polski. Bo sobie wolactwo uzurpowało prawo do polskości, a tą Polskę to traktuje jako tarczę którą zasłania się przed krytyką konkretnych poczynań.
@egoiste Widzisz tylko "dotacje" unijne (kiedy to Unia zwraca zabrane nam wcześniej pieniądze, mówiąc jednocześnie na co i jak je mamy wydać) a nie widzisz strat gospodarczych i ekonomicznych dla Polski, które wielokrotnie przewyższają nasze "benefity". Przeanalizuj dokładnie ile pieniędzy wyprowadzono z Polski przez ostatnie lata dzięki różnym dziwnym "zwolnieniom" podatkowym, ile kar i ograniczeń nałożono na Polskę w imię unijnych "standardów", ile przemysłu zniszczono lub oddano w obce ręce. Co Unia dała nam w zamian? Setki kilometrów ścieżek rowerowych i ostateczny gwóźdź do trumny czyli tzw politykę "proekologiczną" która oczywiście nie ma z ekologią nic wspólnego. Zapewne Cię nie przekonam, ale policz sobie to wszystko na spokojnie i przemyśl, może zrozumiesz. Im dłużej będziemy związani z Unią tym bardziej się od niej uzależnimy i tym trudniej będzie odzyskać wolność.
@rademenes_82 "nie widzisz strat gospodarczych i ekonomicznych dla Polski, które wielokrotnie przewyższają nasze "benefity""
A to może będziesz łaskaw UDOWODNIĆ to twierdzenie?
"Przeanalizuj dokładnie ile pieniędzy wyprowadzono z Polski przez ostatnie lata dzięki różnym dziwnym "zwolnieniom" podatkowym"
No to dawaj, śmiało. W ogóle nie rozumiem jak zwolnienia podatkowe można traktować w kategorii wyprowadzania pieniędzy, bo jak najmniej podatków stara się płacić każdy, a mechanizmy optymalizacji podatkowej są dostępne dla wszystkich podmiotów i z samą UE to nie ma wiele wspólnego.
A tutaj masz saldo rozliczeń Polska - UE od maja 2004 do sierpnia 2021:
A co to w ogóle znaczy "zniszczono" i w jaki sposób? To, że UE nie zatwierdziła pomocy publicznej dla związkowych grajdołków w rodzaju kilku stoczni to akurat BARDZO DOBRZE. Bo nie wiem dlaczego jako podatnik miałbym płacić na dopłaty dla nierentownych molochów. Jak coś nie zarabia to pada i tyle w temacie.
I przede wszystkim co to są te "obce ręce"... i co jest w tym złego? To jest jeszcze myślenie z czasów słusznie minionego ustroju, wg którego są jacyś "obcy" i jesteśmy jacyś "my". Tylko, że nie ma żadnych "nas". Dominuje własność prywatna, należąca do tego danego człowieka - własność Polaka jest własnością TEGO KONKRETNEGO Polaka, a nie całej rzeszy narodowych fetyszystów, którzy patrząc na CUDZE mówią "NASZE".
No i nie wiem co ma UE do tego - zmiany własności zależą od woli właścicieli i nabywców. Jeżeli właściciele dzięki UE mogą łatwiej zbyć swoją własność to akurat dobrze.
No chyba, że jesteś z tych co to by chcieli powrót państwowej własności (do czego zresztą dąży PIS), natomiast komunizmu i lewactwa dopatrując się u innych...
"Co Unia dała nam w zamian? Setki kilometrów ścieżek rowerowych i ostateczny gwóźdź do trumny"
To co masz wyżej w pliku - 141 mld Euro in plus. Jeżeli wg ciebie z tego jedynie zrobiono trochę DDR to sorry, ale jesteś albo ślepcem, albo kłamcą.
Oczywiście czegoś takiego jak brak ceł, łatwiejszego przepływu towarów to już pod uwagę nie bierzesz?
@egoiste "największy beneficjent netto w UE" ... skąd wy takie brednie bierzecie ? z TVN ?
(dane 2018, nie wiele się zmieniło ) polska dostaje netto w granicach 300 euir per capita , najwięcej dostaje luxembourg bo ok 2600 eur na osobę , więcej niż polska dostają: Litwa, Estonia, Grecja, Węgry, Łotwa, Portugalia, Malta, Czechy ... chyba ze chcesz porównać pełna kwotę .. i porównać takie kraje jak luxemburg 600 tysiecy i polska 38_ milionów ... ale to już jest manipulacja.
@egoiste polsk dostaje ok 300 euro percapita , najwiecej dostaje luxembourg ok 2600 euro na osobe ,
najwiecej poza luxemburgiem dostaje Litwa, ok 400 euro na mieszkanca..
@psarnack Luxemburg NIE DOSTAJE 2600 euro na osobę. Luxemburg jest po prostu siedzibą niektórych instytucji UE, które są finansowane z budżetu UE, ale nie ma to nic wspólnego z dotacjami.
@mygyry87
To nie jest prawdziwy TK a fasadowy TK Przyłębskiej oparty na sędziach dublerach (wyrok poprzedniego TK) oraz ustawie niezgodnej z konstytucją. Przyłębska nie ma tytułu doktora była karana za poważne naruszenia procesowe, wadliwe wyroki ma dyscyplinarkę. Ciągłe spotkania z klubem gazety polskiej oraz politykami PIS na TVN24 pokazali jak wchodzą do TK zero wyjaśnień. Wciśnięcie czynnych polityków jak agresywna mocno aktywna Pawłowicz (Niesioł do sześcianu) oraz prokurator stanu wojennego Piotrowicz.
To nie demokracja a mafijna kratokracja. Tworzenie fasadowych instytucji oraz nowych elit. mafijna bo oparta na hakach i strachu.
Jaki ty naiwny jesteś, jedni naciągają prawo w swoją stronę i wkładają swoich "niezależnych" a drudzy robią dokładnie to samo.
A jak się nam jakiś wyrok nie podoba to się powie, że polityczny i zaatakuje skład, proste, głupi tłum jednej ze stron to kupi.
Teraz TK orzekł rzecz oczywistą i nie to co jest w democie, wystarczy przeczytać co dokładnie stwierdzili.
@Przytomny no właśnie nie, bo inicjatywa musiałaby wyjść od polskiego rządu a u nas szłoby to delikatnie mówiąc opornie. Decydenci unijni nie pozbędą się tak smakowitego kąska jakim jest Polska czyli duży kraj w środku Europy dodatkowo dający dojście do krajów wschodnich. Zwłaszcza po stracie wielkiej gospodarki UK nie będą chcieli mieć kolejnej straty.
Pomyleńcom marzy się polexit. Wtedy dopiero moglibyście być dymani na całego przez polskich polityków, którzy nie mieliby już nad sobą żadnej kontroli.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 października 2021 o 23:55
@polski_niewolnik
nad polskimi poliytkami maja kontrole Polacy, czyli ludzie ktorzy ich wybieraja. A nawet ci ktorzy ich nie wybieraja, bo oni tez moga sie uaktywnic jak wedlug nich zajdzie taka potrzeba.
Polscy politycy to nie ufoludki z kosmosu ktorzy wzieli wladze sila i umiejetnosciami kontrolowanie umyslow.
Oddac kontrole obcym ktorzy podejmuja decyzje na swoja wlasna korzysc, to dopiero jest porazka.
@victoriatus "nad polskimi poliytkami maja kontrole Polacy" - Bardzo zabawne, nie wiem czy to był sarkazm czy naprawdę wierzysz w to co piszesz. Zresztą nieważne, chyba nawet nie chcę wiedzieć.
@polski_niewolnik No i typowa odpowiedz kiedy nie ma sie argumentow.
Kto podejmuje decyzje kto rzadzi w Polsce? Twierdzisz ze polscy politycy biora wladza sila? albo maja super moc kontroli umyslow? Rzad ma wladze nad ludem taka na jaka lud pozwala. A to ze pozwalacie na to co pozwalacie i lubicie byc gwalceni w odbyt, to juz innna sprawa.
Zobacz na siebie, jestes jednym z tych co narzekaja, a co robisz? zaloze sie ze nic oprocz narzekania. I to jest wlasnie twoj wybor i przyczyna dlaczego jest jak jest, bo ci wszyscy co tak narzekaja i sa tacy madrzy, ich walecznosc i madrosc konczy sie na komentarzach w internecie, albo wykrzykiwaniu hasel na ulicy, albo pisanie jakich gwiazdek ***** ***, itp.
Polacy maja kontrole nad tym kto zarzadza Polska, jak zadecyduja zeby zmeinic wladze w wyborach albo zaczac ich zabijac, to tak moga, ale widocznie nie chca.
Wladza w kraju gdzie sa wybory, to suma madrosci tego kraju. Wasza wladza to suma waszej madrosci i tu nic nie ma w tym skomplikowanego.
Poza tym, jak tak lubisz oddawac wladze w rece obcych politykow aby kontrolowali polskich politykow, to kto bedzie kontrolowal tych co kontroluja? jakie sa szanse ze obcy kontroler bedzie podejmowal decyzje na korzysc Polski a nie swoj? i jak podejmie wroge decyzje to jak go odwolasz jak go nawet nie wybierales?
A z polskimi politykami, Polacy moga ich wymienic jak sie wreszcie zdecyduja, jakim sposebem zechca.
Kontrolerow obcych Polacy nie wymienia, mieliby zbyt duzo sil przeciwko sobie.
Polskich moga wymienic, i wlasnie dlatego nie powinno sie dawac kontroli obcym, bo wtedy straci sie cala kontrole nad czymkolwiek i na korzysc tych co maja w tym interes swoich krajow.
Sasiadom tez dalbys kontrole nas swoim domem jakby byly problemy w twoim domu?
Ale czy w ogóle w tej kwestii przepisy unijne jakoś szczególnie różnią się od polskiej konstytucji? TSUE bazuje na podstawowym prawie unijnych obywateli do niezależnego i niezawisłego sądownictwa. Dokładnie o tym samym mówi nasza konstytucja. Problemem nie jest to, że polska konstytucja ma inny pogląd na sądownictwo niż unijne traktaty. Problem tkwi w tym, że PiSowska wizja niezależnego sądownictwa nie jest zgodna z prawem unijnym i z ... polską konstytucją.
O co to całe aj waj? Niemiecki odpowiednik trybunału już dawno orzekł, że prawo niemieckie ma pierwszeństwo nad europejskim. Może jakiś euroPEJS wyjaśni?
@kopalek Ty nie rozumiesz tego "wyroku". A "wyroku" bo nawet odczytała go... dublerka, miernota z sądu okręgowego, nielegalnie wciśnięta przez PIS do TK, po to aby wydawała wyroki takie jakie życzy sobie prezes, który zresztą wpada do niej do domu. Ten wyrok oznacza, że to TK sobie wybiera co w Polsce obowiązuje, a co nie. Że TSUE nie ma nic do gadania,
@kopalek Dlatego, że podpisaliśmy traktat akcesyjny biorąc na siebie pewne obowiązki, więc i poddaliśmy się pod osąd w zakresie ich wypełniania. A co do TUSE będącego na czyimś pasku - nie mierz wszystkich wolską miarą.
@snickers88 To ty chyba nie rozumiesz, że nikt nie negował wyższości polskiej Konstytucji, ale już sama Konstytucja daje pierwszeństwo umowom międzynarodowym nad ustawami (art. 91 ust. 2). Tymczasem ten "wyrok" stwierdza, że to TK decyduje które przepisy obowiązują Polskę a które nie.
Ja tam sie nie znam na polityce ale ze szkoly pamietam ze wolne suwerenne panstwo jest wtedy kiedy moze samo niezaleznie stanowic prawo a unia narzuca nam swoje przepisy to tak na chlopski rozum to my jestesmy suwerennym wolnym panstwem czy nie?
@filarm
Ten wyrok trybunału jest stwierdzeniem faktu. Nie wnosi niczego do sprawy. Unia nie miała i nie ma prawa narzucać Polsce prawa i tego nie robi. Za to ma prawo, na podstawie umowy podpisanej z nią przez polski rząd (obecny), w momencie gdy w Polsce nie przestrzega się prawa (polskiego prawa), obciąć finansowanie z funduszu odbudowy i to robi.
Ustawa o sądownictwie nie łamie Europejskiego prawa. Łamie konstytucje. Tym samym jest nieważna. Wykonywanie jej zapisów jest bezprawiem. I na podstawie tego bezprawia, Unia rości sobie prawo do nie wypłacania kasy.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 października 2021 o 16:35
Wszyscy którzy tak pięknie chwalicie tą unię, rozpływacie się nad nią , powinniście się wstydzić wasi pra dziadkowie, i pra babcie przewracają się w grobach!
Walczyli, przelewali krew, często oddając życie - za ojczyznę, za Polskę!
Nie za sztuczny twór jakim jest unia.
Walczyli o to by na tym skrawku ziemi móc samemu stanowić o ojczyźnie, a nie by stanowili spaczone zachodnie elity.
Większość z was po za tym że tak wpatrzeni w unie jesteście, to nigdy na oczy zachodu nie widziała, jaka tam jest sodoma i gomora - francja, holandia czy belgia są tego najlepszym przykładem.
Tutaj jest POLSKA, czy wam się to podoba czy nie, i o tej ziemi, o tym kraju zawsze prawem nadrzęnym będzie prawo tych ziem,. Bez względu na to kto będzie u władzy pis,po, konfederacja, czy za pare lat jakis inny twor.
@Puchcio
Ale przecież, wbrew temu, co manipuluje TVP, Unia, nie próbuje nam narzucić praw. Sprawa o wyższości konstytucji nad prawem unijnym jest jak najbardziej jasna.
Wyrok w tej sprawie niczego zupełnie nie zmienia.
TSUE zatrzymało fundusz, ze względów na złamanie warunków umowy. Umowy, którą zatwierdził w takim brzmieniu polski rząd (obecny i chyba zdaje się prezydent też go zatwierdził). Zdawali sobie sprawę z takiego brzmienia tej umowy, ale przyjęli ją, bo innego wyjścia nie było.
Co takiego było w tej umowie. Ano zasada praworządności. Która mówi o tym, że w kraju, powinno być przestrzegane prawo krajowe. Czyli w pierwszej kolejności konstytucja. I tutaj pojawił się zgrzyt. Bo w Artykule 173 konstytucji jest napisane wyraźnie:
Sądy i Trybunały są władzą odrębną i niezależną od innych władz.
Stąd też ten twór Ziobry, powołany osobowo przez Ziobrę, jawnie narusza konstytucje.
Rozwiązanie konfliktu leży w gestii polskiej władzy w 100%. Mogą albo zlikwidować artykuł 173 z konstytucji (co by się wiązało z większością konstytucyjną w sejmie i dość sporym oporem społecznym). Mogą też zlikwidować ten pseudo sąd Ziobry, który jest niezgodny z konstytucją i nie ma prawa istnieć. A mimo to istnieje.
Mogą też dalej udawać, że Unia, próbuje nam narzucić jakieś "swoje" prawo, w momencie, gdy w innych krajach takowe instytucje istnieją. No bo istnieją (ale nie w takiej formie i tam nie jest to zabronione w podstawowym akcie prawnym).
@pawel1481 ale wiesz, że KE stwierdziło wprost, że są ponad prawem również konstytucją krajów? Zobacz sobie angielską treść ostatniego komunikatu w polskiej sprytnie to pominięto dla celów politycznych Tusków.
Zobacz również przytoczony przez Ziobro wyrok rzeplinskiego którego bronił Schetyna.
@mygyry87
Poniekąd mają w tym 100% rację, mogą domagać się czegokolwiek od kraju. Bo nie obowiązuje ich konstytucja (bo nie działają na terenie danego kraju). Konstytucja obowiązuje na terenie naszego kraju. Żaden zagraniczny twór, nawet ten powiązany umowami z naszym krajem, nie jest zobowiązany do przestrzegania naszego prawa.
Nie zmienia to faktu, że nie mogą wprowadzać w Polsce żadnego prawa (nawet takiego zgodnego z konstytucją). Mogą się jedynie domagać, że Polska je wprowadzi. Od tego są dyrektywy Unijne. Polska w ramach umów, jest zobowiązana je wprowadzić (ale nie musi). Jedynym środkiem nacisku, jest zatrzymanie dotacji, albo zatrzymanie danej umowy (bo dyrektywy najczęściej dotyczą handlu międzynarodowego, nie pchają się do takich głupot, jak sądownictwo w danym kraju).
Polska władza zachowuje się jakby nie rozumiała czym jest umowa, którą sami podpisali.
To tak, jakbyś zawarł umowę z jakimś przedsiębiorstwem na daną usługę i w umowie było jasno określone, że dostaniesz tą usługę, po czym to przedsiębiorstwo w swoim wewnętrznym regulaminie zawarło, że nie będzie Ci udostępniało tej usługi. Co robisz ?? Przestajesz płacić za usługę i wypowiadasz umowę, z winy przedsiębiorstwa.
W ramach umowy Funduszu Odbudowy był podpunkt o praworządności, której Polska, jak i każdy inny kraj, zobowiązał się przestrzegać. Minęło pół roku, a Polska nadal ma w D przestrzeganie tej praworządności. Więc Unia, zawiesza płatność. I mało obchodzi ją regulamin (konstytucja) obowiązujący w Polsce.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
10 października 2021 o 2:09
@pawel1481 ach ta praworządność, wspaniały wynalazek, nikt go zdefiniować nie umie i w zasadzie tylko kwestią tego kto obecnie jest przy władzy jest jej interpretacja.
I mylisz się nie mogą się domagać czegokolwiek, mogą się domagać jedynie tego co ma umocowanie w traktatach i przekazanych kompetencjach, nie wiem skąd takie głupoty wymyślasz.
@mygyry87
Praworządność, odnosi się do przestrzegania prawa. Jakieś pół roku temu doskonale wiedzieli (nasi rządzący), że ustawa o sądownictwie jest niezgodna z konstytucją, a tym samym łamie zasadę praworządności. Była wtedy próba storpedowania tego podpunktu w ramach tej umowy. Aczkolwiek, żaden z krajów UE nie poparł wtedy Polski, więc mogli to podpisać, albo nie dostać kasy.
Nawet TVP miało jakieś ale co do tego podpunktu.
Więc mówienie, że "nikt go zdefiniować nie umie" jest po prostu kłamstwem. Definicją praworządności jest przestrzeganie prawa krajowego, w ramach rządzenia, nic więcej.
Z tym, że mogą się domagać czegokolwiek, to miałem na myśli przyszłe umowy z Polską, oczywiście w ramach istniejących, nie mogą się domagać niczego poza tym, co zostało w nich zapisane.
Oczywiście nigdy nie będą się w jakiś sposób domagać krzywdzących w dużym stopniu rzeczy. Ale oni są stroną płacącą, więc tak jak Ty możesz od firmy w ramach waszej umowy,czegoś żądać tak oni też mogą od kraju....
Poza tym, no nie zmienia to faktu, że to co orzekł nasz trybunał nie ma żadnego znaczenia i oprócz tego, że zbaitowało opozycję, to KE wyśmiała to. Bo nie odnosi się to w żaden sposób do sytuacji i jest oczywiste.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
10 października 2021 o 22:52
@pawel1481 ale jest mały haczyk, czy coś jest zgodne z konstytucją musi to przez TK, do tego momentu jest zgodne więc mamy tu standardowe naginanie prawa do tego jeszcze podnoszą argument braku umocowania KE w opiniowaniu naszego wymiary sprawiedliwości i mamy pat w którym każda strona ma swoje racje i dlatego ma to taki polityczny wymiar. Moim zdaniem KE mogła zagonić pis w kosi róg proponując poprawki do traktatów precyzujące pewne kwestie, ale chyba boją się klęski gdyby inne państwa jednak nie chciały iść tak daleko w oddawaniu nad sobą kontroli.
@mygyry87
W naszym prawie rzeczywiście trybunał konstytucyjny może takie rzeczy stwierdzać. Umowa międzynarodowa, nie podlega naszemu prawu... Więc Trybunał jedyne co może, to unieważnić taką umowę. A to jest raczej mało prawdopodobne. Bo pożegnalibyśmy się z grubą dawką pieniędzy.
Trybunał konstytucyjny nie jest stroną, która stwierdza, czy warunki umowy międzynarodowej są spełnione, czy nie są spełnione.
Ja uważam, że pis nie ma szans w tej przepychance, a co do samej Unii to już od dawna obserwujemy politykę która moim zdaniem nie jest dobra, obecnie mamy więcej idelogii i polityki niż gospodarki i ekonomii, w altruizm nie wierzę a dużo różnych państw będzie silniejsze niż 1 wielki monolit.
Dziwne, że opozycja rozumie to u nas w pojęciu samorządowym natomiast w europejskim jest dokładnie na odwrót, umiesz to zrozumieć? Bo ja nie.
coz wiekszosc przeciwnikow pisuarowej mafi miala tego swiadomosc tylko wyborcy pisuaru nie wiedza tego i ze pisuarowi liderzy sa na smyczy ruskich obudza sie jak znow pod ruskim butem wyladuja. madry Polak po szkodzie
@popsy2
po tym wpisie właśnie widzę Ciebie jako 15 latka który jak to wyżej napisałeś urodził się wczoraj.
Unia nigdy nie będzie dążyła do wyrównania społeczeństw, nie bez powodu tak mocno w "Unię" jest polityka wplątana.
Unia była dobra w pierwowzorze, gdy to miała Być europejska wspólnota handlowa i graniczna, nic po za tym.
Jeśli naprawdę wierzysz że unia dąży do wyrównania to gdy już w końcu przejrzysz na oczy, jestem ciekaw czy będziesz miał na tyle odwagi i godności by wszystkim napisać PRZEPRASZAM.
Chodzi tylko i wyłącznie o "dojenie" krajów takich jak Polska, Rumunia, Bługaria, Litwa,.
Zawsze będzie postawiona granica między Wschodem a Zachodem i mimo Twoich najlepszych marzeń, nigdy zatarcia tej granicy nie będzie a no dlatego że "Zachodowi" po prostu się to opłaca zarówno ekonomicznie jak i politycznie :)
Tak się zastanawiam jak działa systemu wyróżnienia najpopularniejszego komentarza na tej stronie. Komentarz przeciwko temu demotowi +31 na 69 reakcji nie jest wyróżniony, za to +16 na 30 reakcji jet wybrany najpopularniejszym komentarzem. Czy to że autorem demota jest admin powoduje to że sam sobie wyróżnia komentarze ?
Czyli mgr Julka na polecenie tchórzliwego konusa z Żoliborza zdecydowała, że występujemy z Unii. W ich mniemaniu Unia ma dawać kasę, a my zasady unijne uznajemy wg własnego widzimisię. Żałosne, że tylko 2 sędziów zgłosiło zdanie odrębne wobec tej ewidentnej bzdury.
@An_ders - mógłbyś mnie oświecić skąd Unia ma te pieniądze, co nam daje?
Niektórzy twierdzą, że PiS daje 500+.
Niby skrajnie różne poglądy, a poziom wiedzy ekonomicznej, ten sam.
@glus_eli Od krajów bogatszych od nas, a co?
@glus_eli Więc jeśli te pieniadze, a nawet więcej, przed wstąpieniem do Unii były w Polsce, to... gdzie one były, że dopiero UE była potrzebna, żeby ruszyły inwestycje?
@DexterHollandRulez - Czyli dokładnie jak 500+ i inny socjal. Trochę gorzej. Bo na dotacje z Unii tez się składamy, a poza tym Unia nam mówi na co tą kasę mamy wydawać. Co nie koniecznie jest dla nas korzystne.
@glus_eli No właśnie, jak już DexterHollandRulez zdążył(a) odpowiedzieć. Kasa w Unii pochodzi ze składek krajów członkowskich. Z tym, że my na razie więcej dostajemy niż wpłacamy - wbrew temu co twierdzą niektórzy szarlatani ekonomiczni.
@glus_eli Już komuś kiedyś na tym portalu odpowiadałem na ten sam argument - udział krajów 'dojonych' w Unii jest dobrowolny, i jeśli im się nie opłaca, mogą się w każdej chwili wycofać. Podobnie też kraj 'czerpiący' może się wycofać, jeśli tak go bolą unijne regulacje. Tymczasem obywatel łożący na 500+ możliwości opuszczenia systemu nie ma. To jest podstawowa, ale jakże ważna różnica.
@DexterHollandRulez - Raczej nie. Unia jest jak Mafia. Trudno do niej wejść, jeszcze trudniej żywym wyjść. Przykład: Anglia
Na 500+ tez się możesz nie składać. Możesz mniej pracować, możesz się wyprowadzić, możesz doprowadzić demokratycznie do zmiany Rzadu.
Nie jestem zwolennikiem PiS, drażni mnie hipokryzja i brak logiki
@An_ders przeciętny dorożkarz ma więcej rozumu niż ty. unia nic nam nie daje. Za te kilka groszy unia zyskała zbyt daleko idący wpływ na nasz kraj. Wg mnie Polska nie odnosi korzyści z członkostwa w unii równoważnych dla korzyści unii. Wiem, że takim kanciastogłowym jak ty informacja o kwotach miliardów euro gotuje mózg i nie są w stanie logicznie myśleć.
@daclaw - przed wejściem do Unii nie było inwestycji? Romet, Eltra, Unitra, Kobra, FSM, Ursus, Wedel itd.
A co nam pomogła Unia zrobić? Drogi?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 października 2021 o 22:43
I od nas. Za 2 lata już będziemy wpłacać więcej niż będziemy otrzymywać.
@glus_eli O matko jedyna, a to żeś pojechał... Scheda po przedwojnie, po Niemcach, najtańsze i najprostsze licencje i inzynieria odwrotna. Weź przestań...
@daclaw - Racja. To co Unia w Polsce zbudowała?
@mafouta Oczywiście, że dorożkarz ma więcej rozumu ode mnie i jestem kanciastogłowy itd. Tylko skoro ta wstrętna unia nam się tak totalnie nie opłaca (wg twoich błyskotliwych przemyśleń), twoi ukochani rządzący wciąż powtarzają, że chcą w unii pozostać? Zamiast ratować kraj i jak najszybciej uciekać. Chyba, że jesteś naziolek od konfederacji, to wtedy zupełnie szkoda dyskusji.
Błąd w nagłówku
Nic takiego nie orzekł, czytaj ze zrozumieniem, nakręcanie histerii w celu osiągnięcia celów politycznych do biegu, gotowi, start!
Pomijając wszelkie sprawy prawne itp, chciałbym wszystkim przypomnieć, że był już jeden rząd, którego premier grał na wyjście z UE, choć wcale tego nie chciał - ot taka polityczna gra. Grał tak długo i wytrwale, że udało mu się to jednak ugrać i WB wyszła z UE.
Ów premier na odchodnym powiedział "przepraszam".
Tam mi się tylko przypomniało :/
@mudia Tylko, że WB jest potęgą gospodarczą, militarną i finansową i głównym światowym graczem. Mogą sobie pozwolić na eksperymenty, bo jeśli kiedyś zechcą znowu być w tej Unii, to... będą. UE może tylko dla picu postroi trochę fochy i z pocałowaniem ręki powita ich z powrotem.
Po Polsce tylko wszyscy odetchną i drugiej szansy nie będzie.
@daclaw Na powrót na takich samych lub lepszych warunkach nie zgodziłaby się Unia, na powrót na gorszych - Brytyjczycy. Raczej se ne wrati.
@mudia Taka mała uwaga: Ten kraj tego chciał, a poza tym spłacił swoje zobowiązania wobec unii.
Nasi politycy otrzeźwieją, dopiero jak unia wystawi rachunek. Dowiedzą się wtedy po co były te tablice przy każdej inwestycji, ile to unia dołożyła do budowy.
Niczego takiego TK nie orzekł. Proponuję zapoznać się z tym wyrokiem zamiast powielać brednie. Trybunał orzekł, że niezgodne z polską konstytucją są te przepisy, które organy unijne wydają bez umocowania traktatowego, a więc z przekroczeniem swoich uprawnień. Traktaty, które wiążą wszystkie kraje członkowskie, jako obszary uprawnień organów unijnych nie wymieniają ustroju sądownictwa, zatem TSUE nie ma prawa regulować tej kwestii, a jeżeli pomimo braku uprawień jednak to robi, to jest to sprzeczne z polską konstytucją. Cały ten wyrok jest stwierdzeniem całkowitej oczywistości. Identyczne wyroki wydały trybunały Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, Czech i jeszcze kilku krajów. W rzeczywistości zatem, ten wyrok nie wnosi niczego do sprawy i niczego nie zmienia. Cała afera wokół tego orzeczenia to medialno-polityczna szopka rozpętana aby zająć czymś opinię publiczną aby się nie zajmowała galopującą inflacją i podniesieniem stóp procentowych.
@Quant_ takie to wszystko oczywiste, że aż dwóch sędziów zgłosiło zdanie odrębne. Polecam jeszcze raz wysłuchać orzeczenia oraz zdań odrębnych.W szczególności polecam zapoznanie się z pkt 2 i kolejnymi orzeczenia. Z całego orzeczenia wynika, że konstytucja ma wyższość nad prawem unijnym, a Trybunał Konstytucyjny ma prawo oceniać zgodność prawa unijnego z konstytucją. W omawianym wyroku TK wskazał w odpowiednich punktach, które przepisy traktatów są niezgodne z konsytuacją - przez co nie obowiązują w polskim porządku prawnym. TK faktycznie wskazał na rzekomy brak umocowania traktatowego - co samo z siebie jest ocence i jest doskonałym wytrychem do torpedowania w przyszłości każdego przepisów unijnych które nie spodobają się TK. Wniosek jest jednak dużo dalej idący niż to, co Ci się wydaje - TK ma prawo ocennie stwierdzać, czy organy UE są umocowane do stanowienia prawa - a to na koniec dnia oznacza, że polski TK decyduje o tym które przepisy prawa unijnego Polska ma stosować a których nie musi. Jednocześnie TK odmawia tu jakiejkolwiek kompetencji do rozstrzygania sporów dla TSUE - wyłączając wydawane przez siebie orzeczenia spod jakiekolwiek kontroli organów UE. Innymi słowy - TK jako jedyny ma prawo decydować które przepisy unijne są cacy a które be. Jeśli za chwilę będzie spór, czy Polska stosuje się do zasad praworządności przewidzianych w traktatach czy nie, to premier znowu skieruje sprawę do TK. Ten stwierdzi radośnie, że taka ocena dokonywana przez organy unijne jest poza zakresem umocowania traktatowego i tym samym wyłączy stosowanie tych przepisów - a ponieważ orzeczenia TK są ostateczne, to nic w tym zakresie nie będzie można zrobić nawet jeśli orzeczenie będzie się opierać na kompletnych niedorzecznościach. Na tym polega cała perfidia tego co się dziś wydarzyło. Jeśli to dla Ciebie jest niezrozumiałe, to naprawdę polecam przesłuchać pełen wyrok wraz ze zdaniami odrębnymi jeszcze raz:
https://www.youtube.com/watch?v=puQ5IvdfJt0
@grzesik_w - "TK ma prawo ocennie stwierdzać, czy organy UE są umocowane do stanowienia prawa - a to na koniec dnia oznacza, że polski TK decyduje o tym które przepisy prawa unijnego Polska ma stosować a których nie musi."
czyli generalnie dla naszego polskiego interesu całą sprawa na plus. A polski interes rozumiem, że to właśnie kraj a nie unia jest najważniejszy. Zawsze byłem przeciwnikiem dyktanda unii, a ten wytrych to krok w bardzo dobrym kierunku.
Abstrahując od partii politycznej - ten ruch bardzo mi się podoba i właśnie dziś pójdę po butelkę szampana :) Nie ma to jak dzień rozpocząć od świetnej informacji.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 października 2021 o 6:47
@Quant_ Prawda. Zwykła szopka pod publikę. PiS na sam wepchnął w szpony UE ratyfikując i podpisując kolejne traktaty, więc oni żadnego tam Polexitu nie chcą (tylko zgrywają antyue a tak na prawdę po cichu wszystko przyjmują co UE powie, bo musi). Nie wiem co na celu ma teraźniejsza szopka, ale można się tylko domyślać, że opinia publiczna będzie zastraszona Polexitem, a ostatnio pojawiały się pomysły wpisania członkostwa w UE do konstytucji, ale to tylko domysły.
@Lulus Oczywiście, a dla UE na plus będzie zakończenie współpracy z krajem który jednostronnie uznaje, że jego wspólne zasady nie obowiązują.
@Lulus OK, a teraz postaw się w miejscu innych państw członkowskich Unii - jakiś peryferyjny, mało znaczący kraj na wschodzie zaczyna fikać, odgraża się że nie będzie się stosował do europejskiego prawa i wyroków TSUE, a równocześnie wyciąga rękę po ich pieniądze. Co byś zrobił? Bo ja jestem pewny, że teraz ani eurocenta z unijnych funduszy nie zobaczymy, dopuki nie posprzątamy burdelu w naszym sądownictwie. A to jest działanie wprost przeciw interesom Polski. Powiem więcej, Premier składając ten wniosek, a "sędziowie" tak zwanego Trybunału Przyłębskiej wydając ten "wyrok" dopuścili się zdrady stanu.
@TomX Polska ze względu na wielkość populacji to nie jest kraj peryferyjny - ergo te mniejsze tym bardziej mogą.
Czyli rozpoczęcie erozji z przytupem. Order Bohatera Federacji Rosyjskiej autorom się należy.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 października 2021 o 11:57
@Quant_
Ale przecież TSUE nie reguluje kwestii sądownictwa w Polsce. Nie ma do tego prawa. Ma za to prawa, na mocy podpisanej umowy (podpisywał ją nie kto inny, jak obecnie rządzący), nie wypłacić pieniędzy z funduszu, w razie, gdy w danym kraju, nie przestrzega się prawa krajowego. Czyli w momencie, gdy przestrzega się prawa, które jest sprzeczne z wyższym nad nim prawem (konstytucją).
Tak wygląda właśnie sprawa sądownictwa. W konstytucji jasno napisane jest, że sądy są niezależną od dwóch pozostałych władz instancją. Więc jakakolwiek rada, orzekająca w kwestiach personalnych w sądach, wybrana przez przedstawiciela władzy ustawodawczej/wykonawczej jest sprzeczna z konstytucją.
Nie jest problemem to, że istnieje taka rada,tylko to, że Ziobro wybrał jej członków jest sprzeczne z konstytucją. Bo nie ma do tego prawa.
@grzesik_w pięknie manipulujesz słowami.
Wszystko rozchodzi sie o traktaty, UE a dokladniej KE rości sobie już od jakiegoś czasu aby stanowić prawo i być jedynym ogranem wedle którego wszytskie kraje mają się kierować. Jeśli czegos w traktacie nie ma to znaczy ze KE czy UE gówno może zrobić i tak być powinno, jestesmy suwerennym państwem a nie państwem które się nazywa KE czy UE, o ile wiesz wogóle co to suwerenność.
@bobycob i nawet jeśli to co?
nagler Lidle, Biedronki, aldiki, kauflandy zaczną placic podatki w końcu takie jak należy!!!
@Puchcio czyli jakie i jaki wpływ będzie to miało na budżet. Dodaj powrót ceł na towary z polski. Polska jest dużym eksporterem. Wiele firm wyprowadziło się z dużo zamożniejszego UK mając w perspektywie utratę dostępu do rynku europejskiego. W twojej optymistycznej wizji brakuje faktu, że zostaną w polsce głownie Aldiki, Kauflandy itp.
@Quant_ Fragment odrębnego zdania sędziego TK, Pszczółkowskiego "Orzecznictwo TSUE nie narzuca sposobu zorganizowania ustroju władzy sądowniczej w Polsce. TSUE ocenia, czy efekt przyjętych przez Polskę rozwiązań daje rękojmię skutecznej ochrony sądowej w dziedzinach objętych prawem UE, do której zapewnienia zobowiązała się Polska "
Inaczej mówiąc zgodziliśmy się, wchodząc do UE, aby nasze prawo dawało skuteczną ochronę obywatelom UE w pewnych dziedzinach prawa - aby ta ochrona była mniej więcej taka sama we wszystkich krajach. Jest to niezbędne np. w przypadku sporów gdy obywatel innego państwa UE prowadzi w Polsce interesy, albo gdy Polak prowadzi interesy w innym państwie UE. TSUE nie stwierdził JAK MA WYGLĄDAĆ POLSKIE PRAWO, po prostu stwierdził, że polskie reformy naruszają możliwość tej ochrony i nakazał zmianę aby spełniały to wymaganie do którego respektowania się zobowiązaliśmy wchodząc do UE.
Wyroku TSUE nie stoją w sprzeczności w konstytucją, ale z ustawami. Jednocześnie ta sama konstytucja mówi o respektowaniu umów międzynarodowych - czyli także tego traktatu.
Wyjście jest proste, banalnie proste. Ustanowić taką ustawę, która daje polskim sądom możliwie dużą niezależność od władzy ustawodawczej, tak aby zapewnić tę "możliwość ochrony". Absolutnie nie stoi to w sprzeczności z konstytucją czy interesem polskich obywateli, tylko z interesem partyjnym PiS.
Teraz ten wyrok będzie naciągany i wykorzystywany przez PiS do swoich partykularnych interesów.
A ja przypominam, że ta pani ze zdjęcia, nie została legalnie wybrana do TK, podobnie jak 2 pozostałych członków. Więc jak można pisać o Trybunale Konstytucyjnym, gdy nie spełnia on kryteriów zawartych w Konstytucji?
i slusznie
Oby to była prawda...
Najwyższy czas wyrwać się spod unijnej okupacji, może dziś jest ten dzień.
@rademenes_82 Ale fajnie się jeździ bez granic? Fajnie się kupuje i wysyła towary bez cła, co?
@egoiste
Przekraczanie granic bez paszportu nie ma nic wspólnego z EU, cła to co innego.
@egoiste Przed Unią nie mogłeś jeździć? Co się zmieniło poza faktem, że dawniej musiałeś pokazać paszport a teraz musisz pokazać dowód osobisty? Aby kupować i wysyłać towary bez cła, Unia również nie jest do niczego potrzebna. Do tego została powołana Europejska Wspólnota Węgla i Stali (taka "babcia" UE, poczytaj sobie w podręcznikach do historii) i handel kwitł. A UE powstała gdy twórcy EWWiS zorientowali się, że pieniędzmi i szemranymi przepisami można osiągnąć więcej niż dziesiątkami dywizji wojska.
@VenarNarco Ależ jak najbardziej ma, ponieważ implementacja prawna strefy Schengen w Polsce opiera się na prawie UE i instytucjach UE. Oczywiście będąc poza UE jak najbardziej można być w strefie Schengen, tego nie neguję, ale to to trzeba jeszcze umieć wynegocjować i wdrożyć. A tego nie da się zrobić w nocnym głosowaniu za pomocą bezmyślne naciskających przycisk małp.
@rademenes_82
" Co się zmieniło poza faktem, że dawniej musiałeś pokazać paszport a teraz musisz pokazać dowód osobisty?"
Co trzeba zrobić? Ty w ogóle wyjeżdżałeś z kraju? Chłopie, wsiadasz w samochód i jedziesz tak jakby granicy nie było.
"Do tego została powołana Europejska Wspólnota Węgla i Stali"
Która to nie istnieje od 19 lat i nie zacznie istnieć tylko dlatego że wolacy wystąpią z UE.
@egoiste Ok, powtarzam więc pytanie bo mi nie odpowiedziałeś: co stało wcześniej na przeszkodzie podróżowaniu? Aż tak Ci ciążył paszport w kieszeni, że siedziałeś cały czas w kraju, a jak paszporty zlikwidowali to zerwałeś się z łańcucha i szalejesz po Europie? Swoją drogą to poroniony pomysł, żeby puszczać ludzi przez granicę bez żadnej kontroli. EWWiS nie istnieje właśnie dlatego, że zastąpiła ją UE. Napisałem Ci dlaczego, czego tam nie rozumiesz? Powrót stosunków handlowych jakie funkcjonowały między krajami za czasu EWWiS nie jest kwestią wystąpienia Polski z UE a po prostu zdrowych i uczciwych układów handlowych. Podałem Ci ten przykład jako kontrargument do Twojej wypowiedzi, cytuję: "Fajnie się kupuje i wysyła towary bez cła, co?". Gdyby chodziło jedynie o handel, to EWWiS w zupełności by wystarczyła. Problem jest taki, że tu nie chodzi i handel ale o całkowitą dominację Unii w Europie, najpierw uniezależnienie a następnie likwidację państw narodowych. Wielokrotnie mówiono o tym oficjalnie, to nie moje fantazje, że celem Unii jest powołanie jednego tworu na całym kontynencie, bez podziału na państwa narodowe. Polska jako najbardziej niepokorna najwyraźniej została wzięta na cel jako pierwsza. Od wielu miesięcy nawet ślepy dostrzeże, jak bezpardonowo jesteśmy atakowani na arenie międzynarodowej przez unijnych "dyplomatów". W historii Europy wielokrotnie próbowano tworzyć kontynentalnego molocha, zawsze z opłakanym skutkiem. Po latach najwyraźniej powrócono do tematu tylko tym razem bezkrwawo, bo w obecnych czasach pieniądze i szantaż ekonomiczny są zdecydowanie bardziej skuteczne, niż najbardziej nowoczesna armia.
no ale to było wiadome od bardzo dawna, w konstytucji jest wyraźnie napisane, że jest dokumentem najwyżej rangi i nic nie może stać wyżej od niego. Teraz to tylko ma charakter bardziej oficjalny.
@kanapekr
Ale nie TK który działa w oparciu o stawę niezgodną z konstytucją. TK nie ma uprawnień do orzekania ws umów międzynarodowych. Zgodnie z traktatem lizbońskim unijne prawo jest zawsze nadrzędne nad konstytucją. W tej sprawie był tez wyrok sadu najwyższego a trybunał w Strasburgu działa zgodnie z common laws czyli precedensu. Polskie prawo też powinno tak działać wtedy nie było by takich cyrków że jedne sędzia uzna tak drugi inaczej. UE to wspólnota prawa i wartości. Tu nie chodzi oz zmiany ustrojowe a standardy gwarantujące praworządność. Teraz wyszło PISuar pewnie dzieciorób co zdradza żonę a po pracy ma wszystko gdzieś i się wyleguje. Bierze mnie aż na wymioty.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 7 października 2021 o 23:53
@NWOhell - Po pierwsze, poproszę numer artykułu traktatu lizbońskiego, w który stanowi, że prawo unijne jest zawsze nadrzędne nad konstytucją. Oczywiście nie liczę, że go podasz, ponieważ go tam nie ma. W żadnym unijnym akcie prawnym nigdy nie było takiego zapisu. I jest to zupełnie oczywiste, bo gdyby był, to żaden kraj nie przystąpiłby do Unii. Traktat lizboński właśnie dlatego tak długo i żmudnie negocjowano, ponieważ musiał zostać skonstruowany tak, aby był zgodny ze wszystkimi konstytucjami krajów członkowskich. I jest zgodny.
Po drugie, co do trybunału w Strassburgu, to jest to Europejski Trybunał Praw Człowieka, który w ogóle nie ma nic wspólnego z omawianym tematem. Zapewne chodziło Ci o Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE), który mieści się w Luksemburgu. Nie orzeka on jednak w systemie common law, tylko na podstawie Traktatu o Unii Europejskiej oraz Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej. Jest to system kontynentalny, inaczej zwany systemem prawa stanowionego, który z common law nie ma nic wspólnego. Jedynym europejskim krajem stosującym system common law jest Wielka Brytania, jednak tylko wewnętrznie. W stosunkach z Unią i innymi krajami członkowskimi, nawet Wielką Brytanię obowiązywało prawo stanowione.
Po trzecie, w obecnie toczącym się sporze między Polską a organami unijnymi absolutnie nie chodzi o żadną praworządność. Tak samo jak w sprawie kopalni Turów nie chodzi o żadne wody gruntowe. Polska jest atakowana ponieważ nie chce być posłuszna wielkiej dwójce - Niemcom i Francji i nie chce podporządkować swoich interesów narodowych, interesom tych dwóch krajów. To czysta polityka. Zapewniam Cię, że biurokratów z Brukseli gówno obchodzą polskie sądy, trybunały i kopalnie. Wystarczyłoby aby Polska zaczęła prowadzić politykę podporządkowania się interesom niemieckim, a natychmiast Brukseli wszystko przestałoby przeszkadzać. Tak było za rządów Tuska - zero jakichkolwiek ataków z Brukseli. A teraz spróbuj sobie wyobrazić co by było gdyby to PiS, a nie PO przejął 150 miliardów z OFE. Dopiero by TSUE dowalił Polsce za "łamanie praworządności". Ale nie dowalił. Dlaczego? Bo zrobił to proniemiecki rząd Tuska, a nie PiS. PiS jest proamerykański i umiarkowanie antyniemiecki i dopóki tak będzie, to Polska będzie pod ostrzałem TSUE i Komisji Europejskiej. Pretekst zawsze się znajdzie. Żeby była jasność, nie zamierzam bronić polityki PiSu, którą uważam za skrajnie niebezpieczną dla Polski. Antyniemieckość w realiach polskich jest idiotyzmem, bo to nie tylko sąsiad (w przeciwieństwie do USA, które są daleko), ale przede wszystkim największy partner gospodarczy i największe źródło kapitału w Polsce. Z Niemcami należy się dogadać, bo tylko tak można ugrać pozycję nie wymagającą całkowitego podporządkowania. Wojowanie z tak potężnym i wpływowym państwem może się skończyć tylko całkowitym podporządkowaniem, a Ameryka nie kiwnie palcem aby temu zapobiec. Amerykanie już nas de facto sprzedali w sprawie Nord Stream 2 i zrobią tak w każdej innej sprawie, bo Niemcy są dla nich ważniejsi niż my. PiS w końcu straci władzę i zobaczysz, że nagle jak nożem uciął skończą się ataki z Brukseli i nagle wszyscy eurokraci stracą zainteresowanie polską praworządnością. Przekonasz się, że tak właśnie będzie.
@Quant_
Mądrego warto poczytać.
@FirstFlyer z tego samego powodu przez które w niemczech i francji budują nowe elektrownie węglowe a nam każą zamykać ;)
Może to głupio zabrzmi ale czy my nie mamy najstarszej konstytucji w Europie. Może chcą tworzyć prawo unijne na naszej konstytucji.?
@Clip180 Serio? Nasza najstarsza konstytucja obowiązywała przez rok. JEDEN ROK.
@Clip180
Najstarsza niedawno była PRLowka Tą nagminnie łamiemy a trybunał działa z sędziami dublera na podstawie ustawy niezgodnej z konstytucją co orzekł poprzedni skład TK. Przyłębska była oskarżona o nierzetelne wyroki maiła dyscyplinarkę to pewnie haki mafii PiS-owskiej dalej chadza na zjazdy gazety polskiej jest okryciem towarzyskim prezesa (jak sam to ujął) nie ma tytułu profesora więc jest nierzetelna. Podobnie nowi sędziowie w tym prokurator stanu wojennego Piotrowicz oraz najbardziej agresywny polityk PIS doktor Krystyna Pawłowicz (też kiedyś należała do partii). To nie TK a cyrk. Dostała od gazety polskiej nagrodę wolności ale tu chodzi o walność dla rządu by mógł robić co chce bo nie ma już bezpieczników. Gwarantujących to że nie wystąpi u ans ustrój autorytarny albo co gorsza totalitarny faszystowski.
@grzesik_w
A nie bo DWA I PÓŁ ROKU
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 października 2021 o 0:02
Niemiecki Trybunał w Karlsruche uznał przecież to samo. Że prawo niemieckie, ma wyższość nad unijnym.
Większość krajów Unii uznaje podobnie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 października 2021 o 23:35
@Yahu1983 Proszę sygnaturę wyroku oraz sygnatury wyroków innych państw członkowskich. A może to po prostu przekaz dnia - napisać cokolwiek, i tak nikt nie sprawdzi.
@grzesik_w https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/niemiecki-tk-zanegowal-nadrzednosc-prawa-ue-ke-wszczyna-procedure,508763.html
https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/swiat/artykuly/8210393,orzecznictwo-kraje-ue-prawo-krajowe-prawo-unijne.html
https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C966041%2Corzecznictwo-wielu-krajow-unii-europejskiej-wskazuje-na-prymat-prawa
https://forsal.pl/gospodarka/polityka/artykuly/8205046,niemcy-francja-kwestionuja-wyzszosc-prawa-unijnego-nad-krajowym.html
Wystarczy?
@Yahu1983
I Bruksela w tej sprawie wszczęła postępowanie dyscyplinujące
https://www.dw.com/pl/bruksela-dyscyplinuje-niemcy-za-wyrok-karlsruhe/a-57826642
Niemcy nie Niemcy kara mustafa. Od tego jest właśnie UE.
@Yahu1983 Innym wolno, Polsce nie. Dlaczego? Bo Polska od początku była traktowana przez Unię jako kraj nawet nie drugiej a trzeciej kategorii, dostarczyciel taniej siły roboczej i dojna krowa, ostatnie wydarzenia dobitnie to pokazują. Jedynym naszym prawem (zgodnie z unijnym, a w zasadzie niemieckim rozumowaniem) jest płacenie składek, kar i dostarczanie na zachód tanich robotników. Niemcy już od dawna chcą sobie Polskę podporządkować, a nauczeni historycznym doświadczeniem, że nie można nas podbić, od lat próbują Polskę zniszczyć gospodarczo, żeby ją ostatecznie wykupić, a Unia jest do tego doskonałym narzędziem. Zamiast walczyć wojskiem, walczy pieniędzmi i ekonomicznym szantażem.
@NWOhell "Wszczeła postępowanie" nie znaczy nic. Czy coś z postępowania wynikło? Nic. Prawo niemieckie jest w Niemczech nad unijnym. We Francji - prawo francuskie jest nad unijnym. I tak dalej... A w Brukseli za to biorą pieniądze, by "prowadzić postępowania". I jakikolwiek by nie zapadł werdykt - Niemcy by powiedzieli to samo. nasze prawo jest nad unijnym, więc unijny werdykt nie ma żadnego wpływu na nasz system prawny.
Skoro już raz uznali, że ich prawo jest ważniejsze nad unijnym, to jak niby mają się odnieść do unijnych postępowań?
@NWOhell Kruk krukowi oka nie wykole.
@Yahu1983 Tylko że Niemcom nie przyszłoby do głowy wykorzystywać ów wyrok do nieuznawania wyroków TSUE oraz antyunijnej propagandy zmierzającej do wyjścia z UE - w przeciwieństwie do karakana z Żoliborza i jego klakierów.
@Yahu1983 Tylko że Niemcom raczej nie przyszłoby do głowy wykorzystywać owego wyroku do nieuznawania orzecznictwa TSUE oraz antyunijnej propagandy zmierzającej do wyjścia z UE - w przeciwieństwie do karakana z Żoliborza i jego klakierów.
@rademenes_82 Wiesz co? tak czytam Twoje wypowiedzi antyunijne i stwierdzam, ze naprawdę nie lubisz Unii. Masz jakąś idee fixe na tym punkcie, i jest na to rozwiązanie. Wyprowadź się. Na Białoruś, do Rosji albo do Kim - Landu. Tam nie ma Unii. Nie będziesz musiał znosić jej "okupacji". Co lepsze: Przepisy tej "wrażej Unii" wciąż ci to umożliwiają. (gorzej z przepisami krajów docelowych). I weź ze sobą tych specjalistów od przekazu dnia. Próbujesz być jak Demostenes, ale filipiki macie w tym pisie na poziomie, który M. Wańkowicz nazywał "kundlizmem". Nie ta skala, nie ta klasa, nie ten odbiorca. Nawet nie chce mi się odnosić merytorycznie, bo wiem, że i tak albo do Ciebie nie dotrą merytoryczne argumenty, albo- co gorsze - wiesz, jaki jest stan faktyczny, ale będziesz pisał dalej pod dyktando jedynego słusznego kaczelnika, jak Przyłębska i reszta ferajny z tego ugrupowania.
@LUPUS1962 Dlaczego mam wyprowadzać się z kraju w którym się urodziłem i chcę nadal żyć? Równie dobrze mógłbym użyć takiego samego argumentu w Twoją stronę, skoro podoba Ci się Unia, to jedź sobie na zachód. Szanuję wybór większości, skoro Polacy jako naród opowiedzieli się za wstąpieniem do Unii to tam jesteśmy. Nie znaczy to jednak, że ten wybór musi mi się podobać. Więcej, mam prawo walczyć o to, aby Polska z Unii wyszła, co zresztą sądząc po ostatnich wydarzeniach niedługo się stanie i nie mam tu na myśli ostatniego wyroku TK w sprawie nadrzędności prawa unijnego nad polskim, tylko całość nastrojów w społeczeństwie. To, co mnie najbardziej ciekawi to gdy już dojdzie do referendum i Polacy opowiedzą się za polexitem, czy wtedy Ty i inni zwolennicy unijnej "wolności" będziecie potrafili uszanować ten wybór, czy dopiero wtedy zacznie się szczucie i bieganie na skargi to TSUE i innych okupacyjnych urzędów. Nie jestem zwolennikiem Kaczora ani PiS-u, uważam, że robią wiele złego ale całościowo szanuję ich za to, że nigdy nie zrobili niczego przeciwko Polsce i Polakom na arenie międzynarodowej. W przeciwieństwie do opozycyjnych polityków którzy, mówiąc obrazowo, "sr ają do własnego gniazda" i za przysłowiową garść srebrników raz za razem wnoszą skargi przeciwko własnemu krajowi do unijnych instytucji i zachęcają wszystkich wokół, aby ten kraj atakować. Jeśli unijna sprawiedliwość ma wyglądać tak, jak obecni to może faktycznie Białoruś proponuje lepsze rozwiązania bo tam przynajmniej od razu wiadomo kto jest wrogiem a kto przyjacielem. A Unia dla Polski jest obecnie takim sprzymierzeńcem, który jedną ręką się wita a w drugiej za plecami trzyma siekierę i szuka okazji do tego, aby jej użyć.
@rademenes_82
Tak tak, największy beneficjent netto w UE jest dojną krową. Bo pis wmówił ci, że gdy ktoś krytykuje jego nielegalne praktyki, to jest wrogiem Polski. Bo sobie wolactwo uzurpowało prawo do polskości, a tą Polskę to traktuje jako tarczę którą zasłania się przed krytyką konkretnych poczynań.
@egoiste Widzisz tylko "dotacje" unijne (kiedy to Unia zwraca zabrane nam wcześniej pieniądze, mówiąc jednocześnie na co i jak je mamy wydać) a nie widzisz strat gospodarczych i ekonomicznych dla Polski, które wielokrotnie przewyższają nasze "benefity". Przeanalizuj dokładnie ile pieniędzy wyprowadzono z Polski przez ostatnie lata dzięki różnym dziwnym "zwolnieniom" podatkowym, ile kar i ograniczeń nałożono na Polskę w imię unijnych "standardów", ile przemysłu zniszczono lub oddano w obce ręce. Co Unia dała nam w zamian? Setki kilometrów ścieżek rowerowych i ostateczny gwóźdź do trumny czyli tzw politykę "proekologiczną" która oczywiście nie ma z ekologią nic wspólnego. Zapewne Cię nie przekonam, ale policz sobie to wszystko na spokojnie i przemyśl, może zrozumiesz. Im dłużej będziemy związani z Unią tym bardziej się od niej uzależnimy i tym trudniej będzie odzyskać wolność.
@rademenes_82 "nie widzisz strat gospodarczych i ekonomicznych dla Polski, które wielokrotnie przewyższają nasze "benefity""
A to może będziesz łaskaw UDOWODNIĆ to twierdzenie?
"Przeanalizuj dokładnie ile pieniędzy wyprowadzono z Polski przez ostatnie lata dzięki różnym dziwnym "zwolnieniom" podatkowym"
No to dawaj, śmiało. W ogóle nie rozumiem jak zwolnienia podatkowe można traktować w kategorii wyprowadzania pieniędzy, bo jak najmniej podatków stara się płacić każdy, a mechanizmy optymalizacji podatkowej są dostępne dla wszystkich podmiotów i z samą UE to nie ma wiele wspólnego.
A tutaj masz saldo rozliczeń Polska - UE od maja 2004 do sierpnia 2021:
https://www.gov.pl/attachment/8f5fcb94-656f-45c5-a95e-a1ea9b686842
Tak, dobrze widzisz - 141 mld euro na plusie.
"ile przemysłu zniszczono lub oddano w obce ręce"
A co to w ogóle znaczy "zniszczono" i w jaki sposób? To, że UE nie zatwierdziła pomocy publicznej dla związkowych grajdołków w rodzaju kilku stoczni to akurat BARDZO DOBRZE. Bo nie wiem dlaczego jako podatnik miałbym płacić na dopłaty dla nierentownych molochów. Jak coś nie zarabia to pada i tyle w temacie.
I przede wszystkim co to są te "obce ręce"... i co jest w tym złego? To jest jeszcze myślenie z czasów słusznie minionego ustroju, wg którego są jacyś "obcy" i jesteśmy jacyś "my". Tylko, że nie ma żadnych "nas". Dominuje własność prywatna, należąca do tego danego człowieka - własność Polaka jest własnością TEGO KONKRETNEGO Polaka, a nie całej rzeszy narodowych fetyszystów, którzy patrząc na CUDZE mówią "NASZE".
No i nie wiem co ma UE do tego - zmiany własności zależą od woli właścicieli i nabywców. Jeżeli właściciele dzięki UE mogą łatwiej zbyć swoją własność to akurat dobrze.
No chyba, że jesteś z tych co to by chcieli powrót państwowej własności (do czego zresztą dąży PIS), natomiast komunizmu i lewactwa dopatrując się u innych...
"Co Unia dała nam w zamian? Setki kilometrów ścieżek rowerowych i ostateczny gwóźdź do trumny"
To co masz wyżej w pliku - 141 mld Euro in plus. Jeżeli wg ciebie z tego jedynie zrobiono trochę DDR to sorry, ale jesteś albo ślepcem, albo kłamcą.
Oczywiście czegoś takiego jak brak ceł, łatwiejszego przepływu towarów to już pod uwagę nie bierzesz?
@egoiste "największy beneficjent netto w UE" ... skąd wy takie brednie bierzecie ? z TVN ?
(dane 2018, nie wiele się zmieniło ) polska dostaje netto w granicach 300 euir per capita , najwięcej dostaje luxembourg bo ok 2600 eur na osobę , więcej niż polska dostają: Litwa, Estonia, Grecja, Węgry, Łotwa, Portugalia, Malta, Czechy ... chyba ze chcesz porównać pełna kwotę .. i porównać takie kraje jak luxemburg 600 tysiecy i polska 38_ milionów ... ale to już jest manipulacja.
@egoiste polsk dostaje ok 300 euro percapita , najwiecej dostaje luxembourg ok 2600 euro na osobe ,
najwiecej poza luxemburgiem dostaje Litwa, ok 400 euro na mieszkanca..
@psarnack Luxemburg NIE DOSTAJE 2600 euro na osobę. Luxemburg jest po prostu siedzibą niektórych instytucji UE, które są finansowane z budżetu UE, ale nie ma to nic wspólnego z dotacjami.
https://twitter.com/i/status/1446165270071025668
https://twitter.com/i/status/1446177368012378116
@mygyry87
To nie jest prawdziwy TK a fasadowy TK Przyłębskiej oparty na sędziach dublerach (wyrok poprzedniego TK) oraz ustawie niezgodnej z konstytucją. Przyłębska nie ma tytułu doktora była karana za poważne naruszenia procesowe, wadliwe wyroki ma dyscyplinarkę. Ciągłe spotkania z klubem gazety polskiej oraz politykami PIS na TVN24 pokazali jak wchodzą do TK zero wyjaśnień. Wciśnięcie czynnych polityków jak agresywna mocno aktywna Pawłowicz (Niesioł do sześcianu) oraz prokurator stanu wojennego Piotrowicz.
To nie demokracja a mafijna kratokracja. Tworzenie fasadowych instytucji oraz nowych elit. mafijna bo oparta na hakach i strachu.
@NWOhell https://niezalezna.pl/378109-tuleya-krytycznie-o-decyzji-sejmu-w-sprawie-sedziow-tk-rzadzila-wtedy-koalicja-po-psl
https://niezalezna.pl/300653-niezalezne-sady-ida-co-sedziowie-robili-w-siedzibie-po-zaskakujaca-wersja-rzeplinskiego
Jaki ty naiwny jesteś, jedni naciągają prawo w swoją stronę i wkładają swoich "niezależnych" a drudzy robią dokładnie to samo.
A jak się nam jakiś wyrok nie podoba to się powie, że polityczny i zaatakuje skład, proste, głupi tłum jednej ze stron to kupi.
Teraz TK orzekł rzecz oczywistą i nie to co jest w democie, wystarczy przeczytać co dokładnie stwierdzili.
@mygyry87 KONSTYTUCJA! KONSTYTUCJA! KONSTYTUCJA!
A nie, czekaj, teraz konstytucja nie dobra jest, po co o tym mówić? ;)
Polexit? Komu by się u nas chciało to wszystko organizować. UK do dziś się nie ogarnęła.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 października 2021 o 23:51
@Raf_Raf Dlatego nie będzie żadnego polexitu. Będzie polwypierd... - i z tym będziemy musieli sobie poradzić sami. Nikt nad nami nie zapłacze.
@Przytomny no właśnie nie, bo inicjatywa musiałaby wyjść od polskiego rządu a u nas szłoby to delikatnie mówiąc opornie. Decydenci unijni nie pozbędą się tak smakowitego kąska jakim jest Polska czyli duży kraj w środku Europy dodatkowo dający dojście do krajów wschodnich. Zwłaszcza po stracie wielkiej gospodarki UK nie będą chcieli mieć kolejnej straty.
Pomyleńcom marzy się polexit. Wtedy dopiero moglibyście być dymani na całego przez polskich polityków, którzy nie mieliby już nad sobą żadnej kontroli.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 października 2021 o 23:55
@polski_niewolnik
nad polskimi poliytkami maja kontrole Polacy, czyli ludzie ktorzy ich wybieraja. A nawet ci ktorzy ich nie wybieraja, bo oni tez moga sie uaktywnic jak wedlug nich zajdzie taka potrzeba.
Polscy politycy to nie ufoludki z kosmosu ktorzy wzieli wladze sila i umiejetnosciami kontrolowanie umyslow.
Oddac kontrole obcym ktorzy podejmuja decyzje na swoja wlasna korzysc, to dopiero jest porazka.
@victoriatus "nad polskimi poliytkami maja kontrole Polacy" - Bardzo zabawne, nie wiem czy to był sarkazm czy naprawdę wierzysz w to co piszesz. Zresztą nieważne, chyba nawet nie chcę wiedzieć.
@polski_niewolnik No i typowa odpowiedz kiedy nie ma sie argumentow.
Kto podejmuje decyzje kto rzadzi w Polsce? Twierdzisz ze polscy politycy biora wladza sila? albo maja super moc kontroli umyslow? Rzad ma wladze nad ludem taka na jaka lud pozwala. A to ze pozwalacie na to co pozwalacie i lubicie byc gwalceni w odbyt, to juz innna sprawa.
Zobacz na siebie, jestes jednym z tych co narzekaja, a co robisz? zaloze sie ze nic oprocz narzekania. I to jest wlasnie twoj wybor i przyczyna dlaczego jest jak jest, bo ci wszyscy co tak narzekaja i sa tacy madrzy, ich walecznosc i madrosc konczy sie na komentarzach w internecie, albo wykrzykiwaniu hasel na ulicy, albo pisanie jakich gwiazdek ***** ***, itp.
Polacy maja kontrole nad tym kto zarzadza Polska, jak zadecyduja zeby zmeinic wladze w wyborach albo zaczac ich zabijac, to tak moga, ale widocznie nie chca.
Wladza w kraju gdzie sa wybory, to suma madrosci tego kraju. Wasza wladza to suma waszej madrosci i tu nic nie ma w tym skomplikowanego.
Poza tym, jak tak lubisz oddawac wladze w rece obcych politykow aby kontrolowali polskich politykow, to kto bedzie kontrolowal tych co kontroluja? jakie sa szanse ze obcy kontroler bedzie podejmowal decyzje na korzysc Polski a nie swoj? i jak podejmie wroge decyzje to jak go odwolasz jak go nawet nie wybierales?
A z polskimi politykami, Polacy moga ich wymienic jak sie wreszcie zdecyduja, jakim sposebem zechca.
Kontrolerow obcych Polacy nie wymienia, mieliby zbyt duzo sil przeciwko sobie.
Polskich moga wymienic, i wlasnie dlatego nie powinno sie dawac kontroli obcym, bo wtedy straci sie cala kontrole nad czymkolwiek i na korzysc tych co maja w tym interes swoich krajow.
Sasiadom tez dalbys kontrole nas swoim domem jakby byly problemy w twoim domu?
Unia Europejska zostala zalożona przez USA jezeli Polska by ja opuscila zniszczyli by nas gospodarczo predzej niz my sami
Ale czy w ogóle w tej kwestii przepisy unijne jakoś szczególnie różnią się od polskiej konstytucji? TSUE bazuje na podstawowym prawie unijnych obywateli do niezależnego i niezawisłego sądownictwa. Dokładnie o tym samym mówi nasza konstytucja. Problemem nie jest to, że polska konstytucja ma inny pogląd na sądownictwo niż unijne traktaty. Problem tkwi w tym, że PiSowska wizja niezależnego sądownictwa nie jest zgodna z prawem unijnym i z ... polską konstytucją.
W końcu...
O co to całe aj waj? Niemiecki odpowiednik trybunału już dawno orzekł, że prawo niemieckie ma pierwszeństwo nad europejskim. Może jakiś euroPEJS wyjaśni?
@kopalek Ty nie rozumiesz tego "wyroku". A "wyroku" bo nawet odczytała go... dublerka, miernota z sądu okręgowego, nielegalnie wciśnięta przez PIS do TK, po to aby wydawała wyroki takie jakie życzy sobie prezes, który zresztą wpada do niej do domu. Ten wyrok oznacza, że to TK sobie wybiera co w Polsce obowiązuje, a co nie. Że TSUE nie ma nic do gadania,
@egoiste A czemu jakieś TSUE na pasku europejskich biurokratów miałoby mieć cokolwiek do gadania w Polsce?
@kopalek Dlatego, że podpisaliśmy traktat akcesyjny biorąc na siebie pewne obowiązki, więc i poddaliśmy się pod osąd w zakresie ich wypełniania. A co do TUSE będącego na czyimś pasku - nie mierz wszystkich wolską miarą.
I bardzo dobrze bo nie moze byc innego prawa ppnad Polskim .czego nie rozumiecie? Polskie prawo ma wyzszy priorytet.tak powinno byc!
@snickers88 To ty chyba nie rozumiesz, że nikt nie negował wyższości polskiej Konstytucji, ale już sama Konstytucja daje pierwszeństwo umowom międzynarodowym nad ustawami (art. 91 ust. 2). Tymczasem ten "wyrok" stwierdza, że to TK decyduje które przepisy obowiązują Polskę a które nie.
Trolle pisowskie dają po komentarzach,ale i tak wiemy kto łajza.
Ja tam sie nie znam na polityce ale ze szkoly pamietam ze wolne suwerenne panstwo jest wtedy kiedy moze samo niezaleznie stanowic prawo a unia narzuca nam swoje przepisy to tak na chlopski rozum to my jestesmy suwerennym wolnym panstwem czy nie?
@filarm
Ten wyrok trybunału jest stwierdzeniem faktu. Nie wnosi niczego do sprawy. Unia nie miała i nie ma prawa narzucać Polsce prawa i tego nie robi. Za to ma prawo, na podstawie umowy podpisanej z nią przez polski rząd (obecny), w momencie gdy w Polsce nie przestrzega się prawa (polskiego prawa), obciąć finansowanie z funduszu odbudowy i to robi.
Ustawa o sądownictwie nie łamie Europejskiego prawa. Łamie konstytucje. Tym samym jest nieważna. Wykonywanie jej zapisów jest bezprawiem. I na podstawie tego bezprawia, Unia rości sobie prawo do nie wypłacania kasy.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 października 2021 o 16:35
Czytanie z rozumieniem to chyba etap wczesnej szkoły podstawowej. Autorze nie wstyd Ci eksponować tak swoich braków w wykształceniu ?
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 10 października 2021 o 12:26
Wszyscy którzy tak pięknie chwalicie tą unię, rozpływacie się nad nią , powinniście się wstydzić wasi pra dziadkowie, i pra babcie przewracają się w grobach!
Walczyli, przelewali krew, często oddając życie - za ojczyznę, za Polskę!
Nie za sztuczny twór jakim jest unia.
Walczyli o to by na tym skrawku ziemi móc samemu stanowić o ojczyźnie, a nie by stanowili spaczone zachodnie elity.
Większość z was po za tym że tak wpatrzeni w unie jesteście, to nigdy na oczy zachodu nie widziała, jaka tam jest sodoma i gomora - francja, holandia czy belgia są tego najlepszym przykładem.
Tutaj jest POLSKA, czy wam się to podoba czy nie, i o tej ziemi, o tym kraju zawsze prawem nadrzęnym będzie prawo tych ziem,. Bez względu na to kto będzie u władzy pis,po, konfederacja, czy za pare lat jakis inny twor.
@Puchcio
Ale przecież, wbrew temu, co manipuluje TVP, Unia, nie próbuje nam narzucić praw. Sprawa o wyższości konstytucji nad prawem unijnym jest jak najbardziej jasna.
Wyrok w tej sprawie niczego zupełnie nie zmienia.
TSUE zatrzymało fundusz, ze względów na złamanie warunków umowy. Umowy, którą zatwierdził w takim brzmieniu polski rząd (obecny i chyba zdaje się prezydent też go zatwierdził). Zdawali sobie sprawę z takiego brzmienia tej umowy, ale przyjęli ją, bo innego wyjścia nie było.
Co takiego było w tej umowie. Ano zasada praworządności. Która mówi o tym, że w kraju, powinno być przestrzegane prawo krajowe. Czyli w pierwszej kolejności konstytucja. I tutaj pojawił się zgrzyt. Bo w Artykule 173 konstytucji jest napisane wyraźnie:
Sądy i Trybunały są władzą odrębną i niezależną od innych władz.
Stąd też ten twór Ziobry, powołany osobowo przez Ziobrę, jawnie narusza konstytucje.
Rozwiązanie konfliktu leży w gestii polskiej władzy w 100%. Mogą albo zlikwidować artykuł 173 z konstytucji (co by się wiązało z większością konstytucyjną w sejmie i dość sporym oporem społecznym). Mogą też zlikwidować ten pseudo sąd Ziobry, który jest niezgodny z konstytucją i nie ma prawa istnieć. A mimo to istnieje.
Mogą też dalej udawać, że Unia, próbuje nam narzucić jakieś "swoje" prawo, w momencie, gdy w innych krajach takowe instytucje istnieją. No bo istnieją (ale nie w takiej formie i tam nie jest to zabronione w podstawowym akcie prawnym).
@pawel1481 ale wiesz, że KE stwierdziło wprost, że są ponad prawem również konstytucją krajów? Zobacz sobie angielską treść ostatniego komunikatu w polskiej sprytnie to pominięto dla celów politycznych Tusków.
Zobacz również przytoczony przez Ziobro wyrok rzeplinskiego którego bronił Schetyna.
@mygyry87
Poniekąd mają w tym 100% rację, mogą domagać się czegokolwiek od kraju. Bo nie obowiązuje ich konstytucja (bo nie działają na terenie danego kraju). Konstytucja obowiązuje na terenie naszego kraju. Żaden zagraniczny twór, nawet ten powiązany umowami z naszym krajem, nie jest zobowiązany do przestrzegania naszego prawa.
Nie zmienia to faktu, że nie mogą wprowadzać w Polsce żadnego prawa (nawet takiego zgodnego z konstytucją). Mogą się jedynie domagać, że Polska je wprowadzi. Od tego są dyrektywy Unijne. Polska w ramach umów, jest zobowiązana je wprowadzić (ale nie musi). Jedynym środkiem nacisku, jest zatrzymanie dotacji, albo zatrzymanie danej umowy (bo dyrektywy najczęściej dotyczą handlu międzynarodowego, nie pchają się do takich głupot, jak sądownictwo w danym kraju).
Polska władza zachowuje się jakby nie rozumiała czym jest umowa, którą sami podpisali.
To tak, jakbyś zawarł umowę z jakimś przedsiębiorstwem na daną usługę i w umowie było jasno określone, że dostaniesz tą usługę, po czym to przedsiębiorstwo w swoim wewnętrznym regulaminie zawarło, że nie będzie Ci udostępniało tej usługi. Co robisz ?? Przestajesz płacić za usługę i wypowiadasz umowę, z winy przedsiębiorstwa.
W ramach umowy Funduszu Odbudowy był podpunkt o praworządności, której Polska, jak i każdy inny kraj, zobowiązał się przestrzegać. Minęło pół roku, a Polska nadal ma w D przestrzeganie tej praworządności. Więc Unia, zawiesza płatność. I mało obchodzi ją regulamin (konstytucja) obowiązujący w Polsce.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 października 2021 o 2:09
@pawel1481 ach ta praworządność, wspaniały wynalazek, nikt go zdefiniować nie umie i w zasadzie tylko kwestią tego kto obecnie jest przy władzy jest jej interpretacja.
I mylisz się nie mogą się domagać czegokolwiek, mogą się domagać jedynie tego co ma umocowanie w traktatach i przekazanych kompetencjach, nie wiem skąd takie głupoty wymyślasz.
@mygyry87
Praworządność, odnosi się do przestrzegania prawa. Jakieś pół roku temu doskonale wiedzieli (nasi rządzący), że ustawa o sądownictwie jest niezgodna z konstytucją, a tym samym łamie zasadę praworządności. Była wtedy próba storpedowania tego podpunktu w ramach tej umowy. Aczkolwiek, żaden z krajów UE nie poparł wtedy Polski, więc mogli to podpisać, albo nie dostać kasy.
Nawet TVP miało jakieś ale co do tego podpunktu.
Więc mówienie, że "nikt go zdefiniować nie umie" jest po prostu kłamstwem. Definicją praworządności jest przestrzeganie prawa krajowego, w ramach rządzenia, nic więcej.
Z tym, że mogą się domagać czegokolwiek, to miałem na myśli przyszłe umowy z Polską, oczywiście w ramach istniejących, nie mogą się domagać niczego poza tym, co zostało w nich zapisane.
Oczywiście nigdy nie będą się w jakiś sposób domagać krzywdzących w dużym stopniu rzeczy. Ale oni są stroną płacącą, więc tak jak Ty możesz od firmy w ramach waszej umowy,czegoś żądać tak oni też mogą od kraju....
Poza tym, no nie zmienia to faktu, że to co orzekł nasz trybunał nie ma żadnego znaczenia i oprócz tego, że zbaitowało opozycję, to KE wyśmiała to. Bo nie odnosi się to w żaden sposób do sytuacji i jest oczywiste.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 10 października 2021 o 22:52
@pawel1481 ale jest mały haczyk, czy coś jest zgodne z konstytucją musi to przez TK, do tego momentu jest zgodne więc mamy tu standardowe naginanie prawa do tego jeszcze podnoszą argument braku umocowania KE w opiniowaniu naszego wymiary sprawiedliwości i mamy pat w którym każda strona ma swoje racje i dlatego ma to taki polityczny wymiar. Moim zdaniem KE mogła zagonić pis w kosi róg proponując poprawki do traktatów precyzujące pewne kwestie, ale chyba boją się klęski gdyby inne państwa jednak nie chciały iść tak daleko w oddawaniu nad sobą kontroli.
@mygyry87
W naszym prawie rzeczywiście trybunał konstytucyjny może takie rzeczy stwierdzać. Umowa międzynarodowa, nie podlega naszemu prawu... Więc Trybunał jedyne co może, to unieważnić taką umowę. A to jest raczej mało prawdopodobne. Bo pożegnalibyśmy się z grubą dawką pieniędzy.
Trybunał konstytucyjny nie jest stroną, która stwierdza, czy warunki umowy międzynarodowej są spełnione, czy nie są spełnione.
@pawel1481 https://wpolityce.pl/polityka/569528-prezes-sn-panstwa-ue-coraz-czesciej-kwestionuja-wyroki-tsue
Tu masz to lepiej wytłumaczone niż ja potrafię.
Ja uważam, że pis nie ma szans w tej przepychance, a co do samej Unii to już od dawna obserwujemy politykę która moim zdaniem nie jest dobra, obecnie mamy więcej idelogii i polityki niż gospodarki i ekonomii, w altruizm nie wierzę a dużo różnych państw będzie silniejsze niż 1 wielki monolit.
Dziwne, że opozycja rozumie to u nas w pojęciu samorządowym natomiast w europejskim jest dokładnie na odwrót, umiesz to zrozumieć? Bo ja nie.
coz wiekszosc przeciwnikow pisuarowej mafi miala tego swiadomosc tylko wyborcy pisuaru nie wiedza tego i ze pisuarowi liderzy sa na smyczy ruskich obudza sie jak znow pod ruskim butem wyladuja. madry Polak po szkodzie
opozycja tak broniła konstytucji ... koszulki nosili,plakalli,krzyczeli a teraz twierdzą że jest mało ważna
@popsy2
po tym wpisie właśnie widzę Ciebie jako 15 latka który jak to wyżej napisałeś urodził się wczoraj.
Unia nigdy nie będzie dążyła do wyrównania społeczeństw, nie bez powodu tak mocno w "Unię" jest polityka wplątana.
Unia była dobra w pierwowzorze, gdy to miała Być europejska wspólnota handlowa i graniczna, nic po za tym.
Jeśli naprawdę wierzysz że unia dąży do wyrównania to gdy już w końcu przejrzysz na oczy, jestem ciekaw czy będziesz miał na tyle odwagi i godności by wszystkim napisać PRZEPRASZAM.
Chodzi tylko i wyłącznie o "dojenie" krajów takich jak Polska, Rumunia, Bługaria, Litwa,.
Zawsze będzie postawiona granica między Wschodem a Zachodem i mimo Twoich najlepszych marzeń, nigdy zatarcia tej granicy nie będzie a no dlatego że "Zachodowi" po prostu się to opłaca zarówno ekonomicznie jak i politycznie :)
no i bardzo dobrze
Tak się zastanawiam jak działa systemu wyróżnienia najpopularniejszego komentarza na tej stronie. Komentarz przeciwko temu demotowi +31 na 69 reakcji nie jest wyróżniony, za to +16 na 30 reakcji jet wybrany najpopularniejszym komentarzem. Czy to że autorem demota jest admin powoduje to że sam sobie wyróżnia komentarze ?