Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
135 160
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar LowcaKomedii
-1 / 29

Z tą śmiercią ciężarnej bym się trochę wstrzymał. To bardzo świeża sprawa.
No i oczywiście winnymi zapewne zrobią lekarzy, przecież nie wyrok TK.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar PMY
+5 / 23

@LowcaKomedii Według mnie to wina lekarzy. Lekarz ma ratować życie za wszelką cenę a nie oglądać się na wyrok jakiegoś piermandolonego pisowskiego trybunału.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bihar
+1 / 13

@LowcaKomedii wstrzymałbyś się do czasu aż wszyscy zapomną?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
+12 / 14

@PMY . Ludzi nie mozna zmuszac do heroizmu. Ani kobiet do narazania wlasnego zycia i zdrowia sprowadzajac ja do roli zywego inkubatora, ani lekarzy do dzialan, wbrew wyrokowi trybunalu, czy generalnie prawa np dotyczacego klauzuli sumienia. Kazdy czlowiek powinien ratowac zycie innemu czlowiekowi za wszelka cene, ale nie mozna go np zmusic do oddania krwi, szpiku czy nerki, albo do studiowania medycyny, bo to nieetyczne i niemoralne. Tej smierci mozna bylo unikna dokonujac aborcji, bo plod mial zdiagnozowana wade. Niestety wyrok trybunalu sprzed roku usunal przeslanke eugeniczna z ustawy z 1993 r. Pozostale dwie nie zachodzily, bo problem z ktorym kobieta sie zglosila ( bezwodzie) nie jest ani wynikiem czynu zabronionego, ani zagrozeniem zycia kobiety, a wiec aborcji plodu nie mozna bylo przeprowadzic. Wnioskodawcy, ich zwolennicy, sedziowie trybunalu, ktorzy nie wyrazili zdania odrebnego po prostu nie mieli wyobraznii, zdrowego rozsadku, ze lekarz to nie cudotworca, a sepsa to ruletka. Jeden organizm przezyje a inny nie, pomimo staran lekarzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 listopada 2021 o 13:05

M mikv
+4 / 4

@LowcaKomedii sprawa jest swieza, ale podobna do tej z 2014, kiedy odmowiono kobiecie legalnej aborcji z przeslanki eugenicznej, z powodu klauzuli sumienia. Czym te historie sie roznily ?
1. Obowiazujacym prawem. Nie bylo jeszcze orzeczenia trybunalu, ktory odrzucil przeslanke eugeniczna.
2. Kondycja plodu : w tamtym przypadku pomimo wielonarzadowych wad, plod mial mocne serce, wiec przezyl dluzej niz do 22 tyg ( aborcja powinna zostac wykonana poniedzy 22 a 24 tyg). W agonii, dostarczajac mu coraz wieksze dawki morfiny, bo nawet golym okiem widac bylo bol, podtrzymywano je przy zyciu jeszcze 10 dni.
3. Reszta byla kwestia szczescia w nieszczesciu, kobiecie nie wdala sie sepsa, a moze organizm sobie z nia poradzil.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LowcaKomedii
-3 / 13

@Bihar Wstrzymałbym się do czasu aż ustalą czy można było przewidzieć fakt, że pacjentka może dostać sepsy, czy może był to przypadek, którego za Chiny nie można było przewidzieć.
Plus pragnę przypomnieć, że gdyby nie ten wyrok, to lekarze by nie mieli jakichkolwiek obaw, że aborcja zostanie uznana za nielegalną. Dokonano by jej wcześniej i pacjentka najprawdopodobniej by żyła.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LowcaKomedii
+1 / 13

@ciomak12 Rozumiem, że ty w takim wypadku na pewno nie miałbyś jakichkolwiek obaw i śmiało dokonał aborcji wiedząc, że jeśli zostanie uznana za niezgodną z prawem, to dostaniesz kilka lat więzienia i stracisz prawo wykonywania zawodu. Mój ty mały bohaterze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A acotam43
0 / 4

@PMY @LowcaKomedii tylko, że ten sam lekarz może się zakryć klauzulą sumienia przy wypisywaniu recepty na środki antykoncepcyjne i to już jest ok.... Lekarz powinien być k.wa lekarzem a jak mu sumienie nie pozwala na bycie lekarzem to niech zmieni zawód.
Ciekawe też zwolennikami którego ugrupowania politycznego byli ci lekarze bo jakoś o tym cisza a coś mi mowi, ze to ma w tym przypadku ogromne znaczenie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LowcaKomedii
0 / 6

@acotam43 "a jak mu sumienie nie pozwala na bycie lekarzem to niech zmieni zawód. " - ale tu nie chodzi o żadne sumienie. Po prostu ludzie troszeczkę niechętnie nadstawiają tyłka i ryzykują kilkuletnią odsiadkę oraz utratę prawa wykonywania zawodu.

"Ciekawe też zwolennikami którego ugrupowania politycznego" - a jakie to ma znaczenie? Myślę, że bardziej starano się dociekać jaka była przyczyna zgonu i zwalić na nich winę, niż pytać ich czyimi są zwolennikami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A acotam43
+2 / 2

@LowcaKomedii
Nie wiesz czy chodzi o klauzulę sumienia czy nie, tak samo jak nie ma informacji o ich preferencjach wyborczych. Moim zdaniem i jedno i drugie ma w tym przypadku ogromne znaczenie, nie musisz się ze mną zgadzać. To, że zrobią wszystko, żeby zwalić winę na lekarzy i odciągnąć uwagę od chorego prawa, które się do tego przyczyniło to inna historia. Trudno będzie ocenić czy to zwykły konował ją uśmiercił czy konował systemowy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I Iiyrryyr3iit
+13 / 23

Z tego co widzę na tvp to winny jest Tusk lub Trzaskowski

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
+4 / 4

@Iiyrryyr3iit Za całą sytuacją odpowiada PiS i PO... i ludzie głosujący napuszczający jednych na drugich... bądźmy szerzy by w Polsce było lepiej to PiS i PO dawno już powinny przestać istnieć...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Psiarz73
+11 / 13


I już wiadomo kto wygra przetarg na budowę muru na granicy z Białorusią.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 listopada 2021 o 11:54

K kastor86
-2 / 2

https://pbs.twimg.com/media/FDRAVRvXEAcCruN?format=png

Reporter Radia Zet, Mariusz Gierszewski zapytał Biuro Prasowe PKN Orlen o to, czy prezes Obajtek faktycznie założył działalność gospodarczą o profilu budowlanym.

Odpowiedź:

Szanowny Panie Redaktorze. Dementujemy te informacje. Taki podmiot nie jest założony, ani nie ma nic wspólnego z Prezesem Zarządu PKN Orlen – odpisano.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 listopada 2021 o 15:18

C ciomak12
+2 / 16

Nie no jest winny. I nazywa się covid a jak ktoś będzie drążył to należy wskazać na osoby niezaszczepione. I cyk pozamiatane. A każdego kto się nie zgadza należy zbanować wyciszyć i przylepić miliard łatek od płaskoziemcy, antyszepa, po wierzącego w reptilian włącznie. Tak żeby nikt nie daj borze sosnowy nie mógł się z nim identyfikować.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LowcaKomedii
-4 / 14

@ciomak12 Dobrze się czujesz? Weź mi wytłumacz jak ty połączyłeś wstrzymanie się z aborcją razem z covidem? Chociaż nie wiem czy chcę to wiedzieć... Wypadki na drodze czy wojny na świecie to też przez covid?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
-2 / 8

@LowcaKomedii Chyba tylko tego jednego nie wytłumaczę covidem, choć poczekam aż będę wiedział coś więcej niż plotki czy stanowisko rodziny ofiary.

I widzę że stosujesz swoją ulubioną taktykę. Czyli czego nie przeczytasz to sobie dopowiesz. Brakuje mi tu tylko oskarżenia mnie że jestem antyszczepionkowcem, płaskoziemcą i wielbicielem filmików z żółtymi napisami. Ech nudne te rozmowy z Tobą.

Tak więc z 7 rzeczy wymienionych w democie za 6 odpowiada covid. I TY oczywiście skupiłeś się na tym jednym niepasującym elemencie jak antyszczepionkowcy na powikłaniach po szczepieniu. I w sprawie tej kobiety, jak w każdej tego typu sprawie należy podchodzić indywidualnie a nie szukać stosu winnych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LowcaKomedii
-3 / 13

@ciomak12 "I widzę że stosujesz swoją ulubioną taktykę. Czyli czego nie przeczytasz to sobie dopowiesz" - a co tu niby można nie przeczytać, skoro napisałeś wyraźnie, cytuję:
"Nie no jest winny. I nazywa się covid a jak ktoś będzie drążył to należy wskazać na osoby niezaszczepione. I cyk pozamiatane"

"Brakuje mi tu tylko oskarżenia mnie że jestem antyszczepionkowcem, płaskoziemcą i wielbicielem filmików z żółtymi napisami." - wiesz, w tym wypadku po prostu należy spojrzeć na to jakie rzeczy wypisujesz. Jeżeli będą to jakieś nienaukowe brednie, to z pewnością cię tak nazwę :) Zresztą, już sama ta fobia "wszystko wina covid" i bronienie uciśnionych niezaszczepionych, na których to zwala się winę za każde zło tego świata może sugerować, że trochę ci się chyba szura.

"Tak więc z 7 rzeczy wymienionych w democie za 6 odpowiada covid." - że co?
Inflacja jest przez covid? Czy przez idiotyczny socjal, sztuczne podnoszenie minimalnej i dodruk pieniędzy? A czy przed covidem nie byliśmy topeczką, jeśli chodzi o inflację w EU?
https://300gospodarka.pl/news/inflacja-w-polsce-na-przestrzeni-lat-wykresy-gus
Masz rację, tak. Wcale inflacja nie podskoczyła dlatego, że PISowi spodobał się dodruk pieniądza i że dopchali się do władzy dzięki socjalom, nie. To przez covid...
Kradzieże, wojna z UE przez covid? Czyli że wcześniej mieliśmy fantastyczne stosunki z UE, a tylko przez covid coś się popsuło? Najniższe inwestycje przez covid? To może poczytaj jak wyglądały te inwestycje przed covidem.
Nie wiem czy umiesz w kalendarz, ale covid zaczął się od marca 2020, PIS jest u władzy od 2015. Chcesz mi teraz powiedzieć, że w latach 2015-2020 było w Polsce fantastycznie (niska inflacja, mało kradzieży, ogromna ilość inwestycji), a popsuło się dopiero od marca 2020?
My w ogóle rozmawiamy o tym samym kraju?

"I TY oczywiście skupiłeś się na tym jednym niepasującym elemencie jak antyszczepionkowcy na powikłaniach po szczepieniu" - i pisze to ktoś, kto multum niezależnych od covida rzeczy przypisał właśnie jemu. Po prostu wow...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C ciomak12
-4 / 8

@LowcaKomedii Czytanie ze zrozumieniem. Czyli najpierw przeczytaj demot a potem moją odpowiedź. Naprawdę jedno ma związek z drugim. I takie związki nazywają się kontekstem. A czytanie odpowiedzi do demota bez przeczytania demota jest wyrywaniem z kontekstu. Co też czynisz zarzucając mi twierdzenia że wojny na świecie to też wina covidu. Otóż w democie nic nie ma o wojnach na świecie i ja też o niczym takim nie pisałem.

I widzę że znów ci się odpaliło wyzywanie od szurów. Pewnie znów byś pragnął pozamykać lasy, żeby się pozbyć covida co nie? To są te Twoje "naukowe sposoby".

Inflacja przez covid. Hmm a nie? Powiedz mi jak ma się "dodrukowanie pieniędzy" na wszelkie tarcze antykryzysowe i inne dotacje na inflacje? Albo kasa wydana na wybory które się nie odbyły, wszelakie inne okołocovidowe wydatki. https://wyborcza.biz/biznes/7,177151,26635145,firmy-na-kroplowce-nowych-tarcz-antykryzysowych-ile-zaplacimy.html Naprawdę pierwszy z brzega artykuł gdzie mowa jest o 200mld do sierpnia 2020. I teraz przelicz sobie to na % całego budżetu.

Twierdzenie że covid i walka z nim nie wpłynęła na inflacje jest dla mnie po prostu śmieszne.

Kradzieże. No to zaczynamy. Fabryka maseczek i rekawiczek, respiratory od handlarza broni, niecertyfikowane maseczki z największego samolotu. Podaj mi jakieś większe kradzieże bo nie kojarzę.

Wojna z UE. A słyszałeś o funduszu odbudowy? Przecież to przez walkę z covidem wynikł ten fundusz. I to głównie przez ten fundusz i związane z nim wprowadzane przepisy o praworządności UE ma teraz pokaźne przełożenie na nas.

Niskie inwestycje. No tak i teraz mi będziesz tłumaczył, że niczym niezapowiedziane zamknięcie całych gałęzi gospodarki, na 2 tygodnie które się przedłużyły do kilku miesięcy. Ciągłe zmienianie przepisów, kto może a kto nie może prowadzić działalności W OGÓLE nie wpłynęło na poziom inwestycji. No NIJAK. No tak bo jak się okażę, że rząd może bez żadnego stanu wyjątkowego, bez żadnych odszkodowań tak zwyczajnie zamknąć ci firmę to nie ma to związku na to czy będziesz chciał INWESTOWAĆ.

Naprawdę brak mi słów na Twoją ignorancję.

I tak kalendarz to jest Twój poziom wiedzy. Odczytywanie dat to maks na co Cię stać. Bo wydanie kilkuset miliardow na tarcze nie ma wpływu na inflacje ani na zadłużenie. Zamykanie bez ostrzeżenia i odszkodowań firm nie ma wpływu na inwestycje. Kradzieże wynikłe na respiratorach nijak nie można powiązać z covidem. I pewnie też największa ilość zgonów, też nie ma związku z covidem. Po prostu wow...

I jedyne co umiesz robić to jak zwykle wciskać mi rzeczy których nie powiedziałem czyli że przed covidem było fantastycznie. Nic takiego nie mówiłem i nie powiem. A nawet więcej. Wiele osób na początku pandemii, twierdziło że covid jest przykrywką idącego kryzysu. Dopiero później decyzje o zerwaniu łańcuchów dostaw, pozamykaniu kilku miliardów ludzi w domach itd sprawiło że pandemia stała się główną przyczyną kryzysu.







Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LowcaKomedii
-2 / 8

@ciomak12 „Naprawdę jedno ma związek z drugim. I takie związki nazywają się kontekstem. A czytanie odpowiedzi do demota bez przeczytania demota jest wyrywaniem z kontekstu.” – i niemal wszystkie rzeczy są kompletnie niezwiązane z covidem.

„Co też czynisz zarzucając mi twierdzenia że wojny na świecie to też wina covidu. Otóż w democie nic nie ma o wojnach na świecie i ja też o niczym takim nie pisałem” – ale ty potrafiłeś wypalić, że kradzieże, inflacja i złe stosunki z UE są przez covid. Wojna to było malutkie porównanie do czego potencjalnie mógłbyś się jeszcze posunąć w tych twoich niezdrowych zapędach. Cały demot jest o tym, że nikogo za jakieś rzeczy nie ukarano, a ty wyleciałeś z covidem.

„I widzę że znów ci się odpaliło wyzywanie od szurów.” – czytaj ze zrozumieniem. Nie będę się powtarzał. Musisz przescrollować.

„Pewnie znów byś pragnął pozamykać lasy, żeby się pozbyć covida co nie?” – to teraz możesz zabłysnąć i zacytować mnie jak popieram zamykanie lasów. Przedstaw jakikolwiek z moich komentarzy, gdzie coś takiego znajdzie, nieudolny, śmieszny manipulatorku. Skoro napisałeś, że ZNÓW bym pragnął, znaczy, że to robiłem. Zabłyśnij teraz, inne szury zaczną ci bić brawo. Czekam na cytat.

„Inflacja przez covid. Hmm a nie?” – Czy ty potrafisz ogarnąć, że to tylko jeden z wielu czynników? https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/dodruk-pieniadza-napedza-inflacje-przeslanka-piecsetki-w-bankomatach/y9ddp18

„Powiedz mi jak ma się "dodrukowanie pieniędzy" na wszelkie tarcze antykryzysowe i inne dotacje na inflacje?” – a powiedz mi jak ma się drukowanie pieniędzy do 500 plus, regularne podnoszenie minimalnej i wiele, wiele innych.

„I teraz przelicz sobie to na % całego budżetu.” – to teraz przelicz sobie 500 plus, co stało się regularnym wydatkiem. Pomysły dot. jego waloryzacji, dodatkowe pieniądze na dzieci, bony turystyczne, 13 i 14 emerytury. A to ile mniej więcej wydajemy na socjal i że ta liczba stale rośnie, masz np. tu:
https://www.money.pl/gospodarka/polski-rzad-przeznacza-na-socjal-ponad-16-proc-pkb-wydatki-rosna-najszybciej-w-europie-6360658223478401a.html

„Twierdzenie że covid i walka z nim nie wpłynęła na inflacje jest dla mnie po prostu śmieszne.” – twierdzenie, że wysoka inflacja jest tylko przez covid, jest turbo śmieszne.

„Kradzieże. No to zaczynamy. Fabryka maseczek i rekawiczek, respiratory od handlarza broni, niecertyfikowane maseczki z największego samolotu. Podaj mi jakieś większe kradzieże bo nie kojarzę.” – bo tylko o tych ostatnio słyszałeś.
http://100aferpis.pl/

„Wojna z UE. A słyszałeś o funduszu odbudowy? Przecież to przez walkę z covidem wynikł ten fundusz. I to głównie przez ten fundusz i związane z nim wprowadzane przepisy o praworządności UE ma teraz pokaźne przełożenie na nas.” – przecież my od początku rządów PIS mamy dość nieciekawe stosunki z Brukselą. Ty żyłeś do tej pory pod kamieniem, czy może ci niedawno internet podłączyli?

„Niskie inwestycje. No tak i teraz mi będziesz tłumaczył, że niczym niezapowiedziane zamknięcie całych gałęzi gospodarki, na 2 tygodnie które się przedłużyły do kilku miesięcy” – dlaczego zamykanie gospodarki nazwałeś niską inwestycją?
https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/stopa-inwestycji-w-polsce-w-iii-kw-2020-r-plan-morawieckiego-nierealny/l4c0lk0
Dodatkowo możesz sobie rzucić okiem na to ile dróg buduje się za PIS, ile wałów przeciwpowodziowych.
https://ciekaweliczby.pl/drogi_2020/

„Bo wydanie kilkuset miliardow na tarcze nie ma wpływu na inflacje ani na zadłużenie.” – dostałeś całą masę innych przykładów, a czepiłeś się tej tarczy. Widzisz, to jest problem z takimi nakręconymi paranoikami, którzy nie widzą setek problemów i zafiksują się na jednym. Problem polega na tym, że inflacja gigantycznie rosła od kiedy tylko PIS przejął władzę, ale wtedy przychodzisz ty, cały na biało i twierdzisz, że to tak tylko przez tarczę się wzięło.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 listopada 2021 o 22:19

avatar LowcaKomedii
-3 / 11

@ciomak12 „Kradzieże wynikłe na respiratorach nijak nie można powiązać z covidem” – gdybyś nie wiedział, to nie są to jedyne kradzieże. Patrz jeszcze raz na link, który dostałeś. To, że o nich nie wiedziałeś nie znaczy, że ich nie było.

Widzisz, cały twój problem polega na tym, że ty się skupiłeś tylko i wyłącznie na covidzie, tymczasem PIS robi to wszystko regularnie od 2015.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar bartoszewiczkrzysztof
+6 / 8

@Fragglesik ''Największe kradzieże w historii, to era PSL/SLD - narodziny Kulczyka, Gudzowatego, Waltera itp''
Czyli stwierdzenie ''Kradniemy , ale oni kradli więcej'', całkowicie rozgrzesza obecny rząd?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
-5 / 9

@bartoszewiczkrzysztof Nie, ale zadaje kłam tekstowi "największe kradzieże w historii Polski".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E Elathir
+1 / 5

@Fragglesik no nie do końca. Nominalnie teraz mamy jednak większe. Same przewały Obajtka to taki Kulczyk + Gudzowaty razem wzięci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Fragglesik
-1 / 3

@Elathir Majątek Obajtak - 5,7 mld. (przy czym on był szefem kilku spółek, jest szefem najlepiej zarabiającej firmy państwowej) - Majątek syna Kulczyka - 4,5mld. - Tatuś miał 4x więcej - Jan Kulczyk 13 razy zajął pierwsze miejsce na liście 100 najbogatszych Polaków tygodnika „Wprost”:
Rok Miejsce Majątek
(w mld zł)
2002 1 12
2003 1 12,5
2004 1 12,5
2005 1 5,5
2006 1 4,1
2007 12 3,2
2008 1 6,7
2009 1 5,9
2010 1 7,1
2011 1 8,5
2012 1 9,7
2013 1 12,5
2014 1 13,1[50]
2015 1 15,1 nigdy nie był pracownikiem, nie pracował na stanowisku "pozwalającym się dorobić"nagle stał się milionerem i właścicielem "sprywatyzowanych" spółek, nas których się dorobił dzięki układom. Gudzowaty 2008 z majątkiem 3,7 mld złotych. Możesz mi powiedzieć, jak Ci się udało dodać 15,1 mld Kulczyka do 3,7 mld Gudzowatego (dane z wiki) i otrzymać informację, że Obajtek mając 5,7 mld ma więcej niż Gudzowaty i Kulczyk? Czyli 5,7 mld jest dla Ciebie większe niż 18,8 mld? Możesz mi powiedzieć jak doszedłeś do tej wyższej matematyki?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 9 listopada 2021 o 12:14

U U062984
-2 / 4

Jeden głupek piszący bzdury - winni są jego rodzice ....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar polski_niewolnik
-1 / 1

@U062984 U ciebie za to jest -1. Tyle udało ci się osiągnąć przez 10 lat działalności na tym portalu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dncx
+1 / 5

Najwyższa śmiertelność: sa winni. Od początku nie zaszczepieni, gdyby się od stycznia 2020 roku szczepili nie umieraliby. Taka jest narracja patoszczepionkowców. Czekam na Azahela i Łowce Komedii by opluli wszystkich, którzy widza, ze szczepionki to mit.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C Clip180
+2 / 2

Winni sa ci co na nich glowsowali.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S sarron
+2 / 2

Nie prawda. Wszystko wina opozycji :P

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M Masz_racje
-3 / 3

Zapomniałeś jeszcze o plamach na słońcu i wybuchach supernowych.... nie ma winnych!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bigoszprawiczka
0 / 0

Jak to nie ma winnych...wina Tuska

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M madass07
0 / 0

słowek dekada niewinności

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wacek1911
-2 / 2

widzę, że jesteś w większości narodu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem