Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
337 345
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
E elefun
+14 / 16

... a my mamy przykręcać grzejniki, aby ograniczyć emisję CO2

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcinn_
-1 / 1

@elefun nie jestem fanem chorego ograniczania co2, ale tutaj jest sens bo samochody nie zakopują się w śniegu, szybciej można dojechać do celu, nie trzeba tracić czasu na odśnieżanie, mniej wypadków.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 konto usunięte
+4 / 6

Tym samym woda ta błyskawicznie oddaje ciepło ergo nie może być przesyłana do sieci ciepłowniczej tylko wymaga dogrzania. No faktycznie pomysłowe w ciul grzać przestrzeń publiczną:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar AVictor
+9 / 9

Teraz pytanie ile energii idzie na 270km rur do ocieplania dróg... i skąd ta energia pochodzi... tak znając USA to ze spalania, gazu, ropy lub węgla... Ile ciepła jest marnowane, mniej więcej tyle co w Europie można było by ogrzać sporej wielkości miasto...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sviader
+1 / 1

Hmmm, we Wrocławiu jest pełno ciągów ciepłowniczych, które idą nad powerzcznią gruntu. Są ocieplone to prawda, ale na pewno oddają jakiś tam procent energii do otoczenia. Ciekawe co by było jakby te ciągi ciepłownicze szły pod ulicami i zamiast oddawać ten procent w powietrze, to grzały nim ulice. @7th_Heaven @AVoctor ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
7 konto usunięte
0 / 0

@sviader tak na zdrowy rozum:
*im dłuższy odcinek tym większe straty ciepła
*im bliżej powierzchni umiejscowiona rura tym większe straty ciepła (na odpowiedniej głębokości ziemia działa trochę jak termos)
*Jezdnia ma wiele warstw konstrukcyjnych, nie bardzo wiem w której mogłyby iść rury, ale z pewnością nie w kruszywie ani w warstwie bitumicznej, więc żeby ciepło z izolowanej rury dochodziło do powierzchni musi być go dość sporo, więc może blisko elektrociepłowni to się uda, nie wiem. W dalszych rejonach myślę że byłby problem i to się mija trochę z celem bo za duże straty na początkowych odcinkach.

Myślę, że na drogach o dużym natężeniu ruchu tarcie opon wytwarza wystarczającą ilość energii, żeby śnieg w mig stopniał. Natomiast małe wiejskie drogi trzeba odśnieżać i to zapewne taniej wyjdzie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar konradstru
0 / 0

Natomiast w Polsce w stanie zawieszenia rury kanalizacyjne i ciepłownicze są tak prowadzone aby większość pokryw studzienek mogła być umieszczona na jezdni w jak największym zagęszczeniu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M moniczka1812
+3 / 3

@sviader rozpuscilyby nieznacznie śnieg, który za chwilę by zamarzał w naszym klimacie, po czym powodowalyby wypadki samochodowe

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar sviader
0 / 0

@moniczka1812 Rzeczywiście mogło by tak być.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B basas
-3 / 3

No to wiadomo skąd się te ocieplenie klimatu bierze...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem