Yyy, ja dobrze widzę? Na amortyzatorach nie tzw "odboju" (inaczej "bałwanka"). To on zapobiega dobiciu amortyzatora ponad miarę, zapobiegając właśnie powyższym sytuacjom. Bo to że z amorka wystaje laga na długość 30cm, to nie oznacza że taki ma być skok amortyzatora. Zwykle jego skok to 10-15cm. Wydłużona laga amortyzatora jest spowodowana tym aby amortyzator pracował miękko, a aby mógł to robić musi mieć "zapas pracy w skoku", którego ma nie wykorzystywać. Rozwiązanie jest proste - odbój. Gumowa nakładka. Tu amortyzatory są zbyt cienkie aby móc tam wstawić odbój. Przez co amortyzator ugiął się do końca, przez co buda zbyt mocno się przechyliła.
Pamiętajmy że 60-70% masy pojazdu to przód. Tam jest silnik i skrzynia biegów. Więc te 30-40% aż tak bardzo by nie przeważyły. Wg mnie, tutaj zawinił właśnie brak odboju na amorkach :) . A nie samo podniesienie tyłu. Bo weźcie mi znajdźcie amorki które ugną się o dobre 0,5m, i które mają tak działać :/ . Pamiętajmy że nie mówimy tu o całkowitej długości lagi, a właśnie o samym skoku roboczym. W aucie osobowym takich nigdy nie widziałem XD. W wynalazkach, jakiś buggy, terenówkach - być może, ale nie w osobówkach.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
29 listopada 2021 o 19:17
Yyy, ja dobrze widzę? Na amortyzatorach nie tzw "odboju" (inaczej "bałwanka"). To on zapobiega dobiciu amortyzatora ponad miarę, zapobiegając właśnie powyższym sytuacjom. Bo to że z amorka wystaje laga na długość 30cm, to nie oznacza że taki ma być skok amortyzatora. Zwykle jego skok to 10-15cm. Wydłużona laga amortyzatora jest spowodowana tym aby amortyzator pracował miękko, a aby mógł to robić musi mieć "zapas pracy w skoku", którego ma nie wykorzystywać. Rozwiązanie jest proste - odbój. Gumowa nakładka. Tu amortyzatory są zbyt cienkie aby móc tam wstawić odbój. Przez co amortyzator ugiął się do końca, przez co buda zbyt mocno się przechyliła.
Pamiętajmy że 60-70% masy pojazdu to przód. Tam jest silnik i skrzynia biegów. Więc te 30-40% aż tak bardzo by nie przeważyły. Wg mnie, tutaj zawinił właśnie brak odboju na amorkach :) . A nie samo podniesienie tyłu. Bo weźcie mi znajdźcie amorki które ugną się o dobre 0,5m, i które mają tak działać :/ . Pamiętajmy że nie mówimy tu o całkowitej długości lagi, a właśnie o samym skoku roboczym. W aucie osobowym takich nigdy nie widziałem XD. W wynalazkach, jakiś buggy, terenówkach - być może, ale nie w osobówkach.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 listopada 2021 o 19:17
Chyba lekcja marnego spawania.
jaki jest sens takiego "dziwadła"?