Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Popisowa lekcja fizyki

0:14

www.demotywatory.pl
+
192 198
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar rafik54321
+2 / 4

Yyy, ja dobrze widzę? Na amortyzatorach nie tzw "odboju" (inaczej "bałwanka"). To on zapobiega dobiciu amortyzatora ponad miarę, zapobiegając właśnie powyższym sytuacjom. Bo to że z amorka wystaje laga na długość 30cm, to nie oznacza że taki ma być skok amortyzatora. Zwykle jego skok to 10-15cm. Wydłużona laga amortyzatora jest spowodowana tym aby amortyzator pracował miękko, a aby mógł to robić musi mieć "zapas pracy w skoku", którego ma nie wykorzystywać. Rozwiązanie jest proste - odbój. Gumowa nakładka. Tu amortyzatory są zbyt cienkie aby móc tam wstawić odbój. Przez co amortyzator ugiął się do końca, przez co buda zbyt mocno się przechyliła.

Pamiętajmy że 60-70% masy pojazdu to przód. Tam jest silnik i skrzynia biegów. Więc te 30-40% aż tak bardzo by nie przeważyły. Wg mnie, tutaj zawinił właśnie brak odboju na amorkach :) . A nie samo podniesienie tyłu. Bo weźcie mi znajdźcie amorki które ugną się o dobre 0,5m, i które mają tak działać :/ . Pamiętajmy że nie mówimy tu o całkowitej długości lagi, a właśnie o samym skoku roboczym. W aucie osobowym takich nigdy nie widziałem XD. W wynalazkach, jakiś buggy, terenówkach - być może, ale nie w osobówkach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 listopada 2021 o 19:17

V VenarNarco
-1 / 1

Chyba lekcja marnego spawania.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P PitBull9010
+2 / 2

jaki jest sens takiego "dziwadła"?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem