1. KONSTYTUCJA
ART. 41 UST. 1 Każdemu zapewnia się nietykalność
osobistą i wolność osobistą.
2. KODEKS ETYKI LEKARSKIEJ
ART. 15 Postępowanie diagnostyczne, lecznicze
i zapobiegawcze wymaga zgody pacjenta. Jeżeli pacjent
nie jest zdolny do świadomego wyrażenia zgody, powinien ją wyrazić jego przedstawiciel ustawowy lub osoba faktycznie opiekująca się pacjentem.
3. KONWENCJA O OCHRONIE PRAW CZŁOWIEKA
Artykuł 5 (Postanowienia ogólne)
Nie można przeprowadzić interwencji medycznej bez
swobodnej i świadomej zgody osoby jej poddanej [...]
"Ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw mogą być ustanawiane tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego, bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności publicznej, albo wolności i praw innych osób. Ograniczenia te nie mogą naruszać istoty wolności i praw"
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 grudnia 2021 o 21:09
@MG02 cała konstytucja jest tak gówniano spisana i niemal każdy punkt jest obwarowany ustawą.
Ustawy są ważniejsze niż konstytucja, bo ustawą można zanegować praktycznie kazdy punkt konstytucji w dodatku zgodnie z konstytucją.
Żenujące.. gdyby ktoś pytał to oni są za "wolnością" i "równością" wszystkich. Aha i bredzą coś jeszcze o "tolerancji" i o tym że "moje ciało mój wybór"? Ale co ja tam wiem, może się przesłyszałam bo to przecież niemożliwe aż tak tonąć w hipokryzji..
@Masz_racje Obowiązek pracy jest zły? Jeśli jest zły to co sądzisz o różnorakich zasiłkach? Nie ma niczego za darmo na tym świecie, no może po za patolą która wygodnie żyje z zasiłków a nie z pracy.
@turbulence Kij z tym. Żadnej z partii w Polsce, żadnej, nie chce się śledzić badań - amantadyna, inwermektyna, a z drugiej strony problemy naprawy DNA w przypadku obecności w komórce białka kolca.
W zamian za podwyższoną, owszem odporność, na jeden typ wirusa, dostaniemy pandemonium onkologiczne.
Badania III fazy mają być opisane peer review na 2023 rok. Na razie to eksperyment. Nie ma funduszu rekompensacyjnego, niema porządnie prowadzonej listy NOP. W dodatku szczepienie obecnie daje jedynie 50% szans na uniknięcie breakthrough infection omicronem.
Granie na strachu ludzi, i ich ślepej wierze, że jak się wszyscy zaszczepią - to będzie jak dawniej. Nie będzie. Bo szczepionka ma błąd nie mechanizmu a logiki. Daje rozpoznanie tylko na 1 fragment wirusa - białko kolca. I dlatego trzeba ją cały czas powtarzać. Bo układ odpornościowy nie rozpozna żadnej innej części wirusa. Bo jej nie zna. Omnicron już bez problemu zaraża zaszczepionych.
Szczepionka celowana, znów w tylko białko kolca, za 100 dni.
Ozdrowieńcy 13 razy bardziej odporni na omicron niż zaszczepieni.
Wystarczy usiąść przed kompem i czytać badanie peer review w Nature i Lancet a nie sponsorowany Szczepmy się i badania preview. Sami sprawdźcie.,
@Aleksander1900 Wyobraź sobie, że masz obowiązek pracy i musisz zatrudnić ludzi chociaż ich nie potrzebujesz co im dasz do roboty? jeden będzie kopał rowy, a drugi je zakopywał?
@Nikolaii Nie wiem o czym ty piszesz, ja pisałem o obowiązku pracy a nie o obowiązku zatrudniania. Jak nie dostaniesz zasiłku, ani zapomogi to albo weżniesz się do roboty albo zdechniesz z głosu. Proste?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 grudnia 2021 o 1:54
@Aleksander1900 Obowiązek pracy jest zły, ponieważ są ludzie, którzy nie pracują i mają za co żyć bez pomocy państwa. Jak? Jest to banalnie proste. Poprzez inwestycje, grę na giełdzie, spadki, wygrane na loterii i tak dalej. I o ile może to być faktycznie mały odsetek ludzi, to jednak tacy się zdarzają. Ponadto w XXI wieku, są ludzie którzy zarabiają na streamowaniu i YT, to zasadniczo nie jest praca i nie jest to nawet samozatrudnienie. Choć owszem, można by skategoryzować taką jako pracę-usługę. Nie trzeba jednak prowadzić jednoosobowej działalności, żeby czerpać z tego zyski.
@korn82 Nie jestem twoim czerwonym przyjacielem, i jak widać nie posiadłeś umiejętności czytania ze zrozumieniem. Może kiedyś taką umiejętność nabędziesz, powodzenia.
@Malmsteen To o czym piszesz to też praca, nigdzie nie pisałem, że praca to etat i praca osiem godzin przez pięć dni w tygodniu. Nakaz pracy w Polsce był w czasach gdy był inny ustrój i z tego co piszesz było tylko lotto. Wtedy nie było zasiłków i innych wspomagaczy nic nie robienia.
@Aleksander1900: Dobrobyt bierze się z pracy, nie ma co do tego wątpliwości. Kto nie pracuje niech nie je i tu też zgoda. Natomiast pozbawianie ludzi prawa wyboru, co lewica ma oczywiście w genach, prowadzi do przymusu, wbrew logice i ekonomii. Dzieki takim lewicowym myślicielom jak dziś Zander i Czarzasty, mieliśmy w Polsce przymus pracy, przerost zatrudnienia w firmach, a w rezultacie brak wyników i brak ekonomicznej podstawy ich działania. Tak zbankrutował PRL. Jak widzę jakiś obowiązek lansowany przez komunistów to widzę właśnie przymus, obozy odosobnienia i więzienia. Nie ma żadnej wolności w lewicowej ideologii.
@Masz_racje Zbankrutował z wielu powodów, trochę pomogła Solidarność, trochę wspaniały zachód, trochę embargo gospodarcze, trochę wielki brat ze wschodu i trochę zimna wojna.
@wreckedge każdy człowiek odporny na manipulacje i lubiący szukać informacji o tym wie :) niestety przeważają ludzie wierzący na słowo panom i paniom z telewizora czy też ekonomistom, nie mającym z medycyną nic wspólnego.
Wiemy, że powtarzalność jest najbardziej podstawową formą manipulacji, więc poniekąd rozumie (i współczuję) tym wszystkim, którzy są na nią nieodporni i dają się straszyć.
@RemiMalek
Wtedy do Sejmu nie wszedłby żaden kandydat PiS ani żaden kandydat Konfederacji, a obowiązkowe szczepienia na covid w Polsce byłby już od pół roku. Dzięki temu żyłoby teraz kilka tysięcy Polaków więcej.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 grudnia 2021 o 9:18
@Przytomny Dlaczego Konfederacja bezludna? Poziom IQ jest tam akurat wyjątkowo wysoki, ale może Ty nie wiesz co to takiego i porównujesz poziom IQ na przykład do zdania na temat aborcji...?
@Planck
Następny, który twierdzi, że jak ktoś ma nowotwór i covid przyspieszy jego śmierć to nie covid jest przyczyną. Skąd was biorą? No i skąd niby wiecie, że covid nie przyspieszył tej śmierci o 10 lat? Może od razu tym co mają 80+ też pisać zmarł ze starości, bo w sumie jakby nie covid to i tak za chwilę najprawdopodobniej by zmarł. Weź człowieku się zastanów trochę!
A jak napadniesz kogoś w nocy i ten ktoś będzie miał chore serce i się przestraszy w wyniku czego dostanie zawału i umrze to znaczy, że ten ktoś zmarł z powodu zawału, a nie napadu? Serio tak to widzisz?
"A jak napadniesz kogoś w nocy i ten ktoś będzie miał chore serce i się przestraszy w wyniku czego dostanie zawału i umrze to znaczy, że ten ktoś zmarł z powodu zawału, a nie napadu?" - ty tak poważnie uważasz?
Co do statystyk - oczywiście, że są "wzbogacane" na potrzeby chwili. To już nawet co niektórzy lekarze przyznają. Jak przykład kobiety, która zmarła przy porodzie, a miała C19 - zmarła na C19. Takie są rzetelne statystyki. Ale żeby to zobaczyć trzeba otworzyć oczy i widzieć. A wcześniej wyłączyć telewizję.
@heniozlomzy Dokładnie. Jestem za tym, aby szczepienie nie było obowiązkowe. Im więcej idiotów wymrze, tym lepiej. Poza tym, populacja ludzka i tak jest za duża, więc warto odsiać nieinteligentną część tak czy siak.
@jurand1967 Oni nie widzą w tym nic dziwnego bo tolerancję rozumieją jako tolerancję tylko dla nich. A kto się z nimi nie zgadza tego trzeba cenzurować, dyskryminować, opodatkować, tępić...
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 grudnia 2021 o 18:59
@jurand1967 komuchy jak @kolorowatolerancja walcza o tolerancję dla tych co się z nimi zgadzaja, a dla tych co się z nimi nie zgadzaja łagr i strzał w potylicę.
Widziałam tu gdzieś dzisiaj takiego ładnego demota, że fanatycy chcą aby wszyscy tkwili z nimi w ich wiadrze pomyj... Coś w tym jest. Szczepieni mają dokładnie tak samo.
@7th_Heaven Wiem o co Ci chodzi i zwróciłem uwagę, że obie strony tak postępują i tak naprawdę nie chcą żadnego dobra, tylko zmusić innych do postępowania zgodnego z własnymi poglądami, jakie by one nie były.
Przez kilka lat byłem w komisjach wyborczych od lewicy a nie widząc innej alternatywy na naszej scenie politycznej "odwdzięczałem" im się swoim głosem, dziś widzę że lepiej było oddać głos nieważny.
Po pierwsze szczepienia są dopuszczone warunkowo. Pełne badania mają zostać przedstawione w 2023 roku.
Po drugie pełne konsekwencje ponosi tylko i wyłącznie osoba zaszczepiona.
Po trzecie nie uchwalono Funduszu Kompensacyjnego.
Więc najpierw niech rządzący odrobią zadanie domowe a potem możemy mówić o obowiązku szczepień.
Dla twojej wiadomości: ci państwo na zdjęciu, z postulatem obowiązkowego szczepienia, to nie rządzący. To co prawda jest władza ustawodawcza (jej część), ale oni nie rządzą, rządzi władza wykonawcza, czyli... werble... rząd...
@Bongo123xyz Zgadza się. No i przede wszystkim pan minister powinien zebrać największe obawy przeciwników oraz zwołać debatę, w której się do tych obaw odniesie. Moim zdaniem o obowiązku szczepień można mówić dopiero wtedy, gdy będą takie szczepionki w pełni dopuszczone.
Polecam dzisiejsze wiadomości z zapowiadanym przez premiera zdecydowaniem w ciągu 1-2 dni o obowiązku szczepień, bo bardzo chcą wprowadzić go dla "niektórych" zawodów, bo, uwaga, "prawdopodobnie" wariant omikrom już jest w Polsce... Czyli chcą wprowadzić obowiązek szczepień ze względu na wariant, na który te szczepienia nie działają, i który jest o wiele łagodniejszy niż C-19, kurtyna.
Czy w tym kraju kiedykolwiek pojawi się ugrupowanie naprawdę wolnościowe? Nie żebym to stado komuchów kiedykolwiek posądzał o wolnościowe poglądy, lecz wiele "bystrych inaczej" lubi ich tak określać.
@Colemann Pytanie czy ludzie będą potrafili z tej nowozdobytej wolności właściwie korzystać. Stosunek ludzi w tym kraju choćby do Kodeksu Drogowego pokazuje, że niekoniecznie.
Gdyby wolność rozumiano jako ograniczoną tam, gdzie zaczyna się wolność drugiej osoby, tego problemu by nie było, bo przestrzeganie Kodeksu drogowego ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa na drodze, przynajmniej w większości swoich przepisów.
Jak tak dalej pójdzie mimo mojego dorychczasowego zdecydowanego sprzeciwu wobec PiS to na nich zagłosuję za brak tak idiotycznych pomysłów w kwestii szczepień
@radbox @Yaszczomp1978 Polecam dzisiejsze wiadomości z zapowiadanym przez premiera zdecydowaniem w ciągu 1-2 dni (o ile to zrobi, a nie jest to tylko klasyczny żarcik, bo pomylił mikołajki z prima aprilis) o obowiązku szczepień, bo bardzo chcą wprowadzić go dla "niektórych" zawodów, bo, uwaga, "prawdopodobnie" wariant omikron już jest w Polsce... Czyli chcą wprowadzić obowiązek szczepień ze względu na wariant, na który te szczepienia nie działają, i który jest o wiele łagodniejszy niż C-19, kurtyna.
prośba do osób które się zaszczepiły. dajcie znać czy zauważyliście znaczny spadek odporności po szczepieniu.
po ok 1-2 miesiącach od szczepienia wielu moich znajomych zaczyna chorować, mają problemy z gardłem, węzłami chłonnymi itd. Jak wyzdrowieją to nie mija miesiąc i znowu są chorzy. dajcie znać jak to u was wygląda.
@RealizujMarzenia Nie zauważyłem póki co, ch*jowo się czułem po szczepionce przez tydzień ale od tamtej pory (koniec maja) nic nadzwyczajnego ani znacznego się nie działo.
@RealizujMarzenia Szczepiłem się w lipcu i poza 3-dniowym bólem ramienia nie ma żadnej różnicy mimo, że jesienią już parokrotnie mnie prezemoczyło w trakcie jazdy do i z pracy na rowerze.
@RealizujMarzenia A wziąłeś pod uwagę, że jest zima i ludzie zwyczajnie częściej się przeziębiają? Wydaje mi się że dorabiasz teorię na siłę do przyjętych przez siebie założeń.
@RosomakPL a ja też zauważyłam spadek odporności wśród niektórych zaszczepionych osób. Jak wczesniej rzadko chorowali tak zdarzyło się im przeziębić np w sierpniu.
@RealizujMarzenia Pfitzer, dwie dawki w czerwcu. Od tego czasu żadnych infekcji. 3 tyg. temu moja żona (nieszczepiona) złapała COVID. Dwa tyg. męczarni w łózku, mało sobie płuc nie wykaszlała. Na szczęście obyło się bez hospitalizacji. U mnie zero problemu. Robiliśmy sobie oboje testy (te z Lidla, 7 sztuk za kilkadziesiąt złotych) i u niej pozytywny, u mnie negatywny i tak przez 2 tyg. W końcu mamy dwa nagatywne.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 grudnia 2021 o 19:50
Antyszczepy tylko potem zajmują miejsca w szpitalach, których brakuje dla innych chorych. Alternatywą do obowiązkowych szczepień byłaby odmowa leczenia nieszczepionych przez państwową służbę zdrowia, ale to by dopiero było okrutne.
Jak nie odróżniasz przeciwników przymusu szczepień od antyszczepów to aż dziwne, że dopiero teraz zaczynasz głosować na partię dla impotentów umysłowych ;)
@pawel89def to nie tylko to. Przez anty szczepionkowców i niezaszczepione osoby co rusz gdzieś pojawia się wirus. Nie mam tygodnia w pracy, by któraś z dziewczyn nie była na opiece, bo w przedszkolu lub żłobku ktoś zachorował i jest kwarantanna na dziecko. Co z tego, że u mnie wszyscy się zaszczepili, jak i tak mamy spore problemy z obsadą, a co za tym idzie , terminami realizacji zleceń.
@DominikZi Oj chyba nie zrozumiałeś mojego komentarza i musiałeś wylać swoją frustrację wyzwiskami ;-)
A gdzie ja porównałem przeciwników przymusu do antyszczepionkowców? Napisałem tylko, że ludzie, ktorzy się nie szczepią szkodzą społeczeństwu, i przymus szczepień jest dobrym sposobem ochrony społeczeństwa przed tymi oszołomami.
Właśnie tak wygląda wolność o której krzyczą, wolność dla "naszych", reszta to podludzie. Obowiązkowe szczepienia by się przydały, ale z ust lewicy jest to kompletne dno.
W Polsce przecież już jest wiele obowiązkowych szczepień (polio, gruźlica, wzw b, itp) i wiele chorób udało się dzięki temu niemal całkowicie wyeliminować.
Do niedawna antyszczepionkowcy to był ruch na miarę płaskoziemców, a tu proszę... co się dzieje w komentarzach
@pawel89def Nie da się porównać choroby na którą pojedyncze szczepienie lub przechorowanie daje odporność do końca życia, a takie właśnie choroby są w obowiązkowym programie szczepień, do chorób które są powodowane przez wirusa podlegającego mutacji i z tego powodu nie da się opracować jednej skutecznej szczepionki. Tak jak nie ma w pełni skutecznej szczepionki na grypę tak nigdy nie będzie w pełni skutecznej szczepionki na covida. Szczepionki na covida zostały dopuszczone do stosowania w trybie specjalnym, warunkowo z powodu rzekomego braku skutecznych leków. Pisze rzekomego, bo wiadomo było bardzo szybko że jednak są leki dające efekty np. amantadyna i inne. Negowano skuteczność tych leków po to aby szczepionki mogły zostać dopuszczone do obrotu. Jeśli ludzie szczepieni nadal chorują i nadal mogą zarażać innych to na jakiej podstawie można zmuszać do szczepień? Szczepienia nie zatrzymają epidemii. Kto chce niech się szczepi ale nie można nikogo zmuszać bo wcale nie jest tak, że tylko nieszczepieni roznoszą zarazę. Wszyscy ją roznoszą, ci zaszczepieni także. Prawdą jest że zaszczepieni mają łagodniejsze objawy jeśli sami zachorują ale roznoszą wirusa tak samo jak nieszczepieni. Ludzi trzeba po prostu leczyć, żeby było jak najmniej powikłań i zgonów. Tymczasem odmawia się chorym leczenia amantadyną, która jest skutecznym lekiem antywirusowym zarówno na grypę typu A jak i na covida a lekarzy stosujących ją straszy wyrzuceniem z zawodu. Gdzie tu logika?
@wieczniemlodyduchem Na grypę każdy kiedyś w życiu zachorował więc nie grozi nam nagła kolejka chorych na OIOMie. Co innego z COVIDem, jest znacznie bardziej zaraźliwy i do tego kiedy atakuje nieuodpornioną populację to roznosi się jak pożar w suchej ściółce. W efekcie mamy zablokowane szpitale oraz odwołane zabiegi planowe i inne podobne nieprzyjemności. Szczepionka jest wystarczająco skuteczna żeby przy odpowiednim poziomie zaszczepienia uniknąć tych wszystkich problemów. Za kilka lat jak większość populacji zetknie się z tym patogenem to pewnie będzie się zachowywał jak grypa dzisiaj.
Co do Amantadyny: brak dowodów na skuteczność tego leku. Po prostu. Poprawne metodologicznie badania nie wykazują, że to działa. Gdyby było inaczej, to jestem pewien, że lek byłby używany powszechnie. Co więcej nawet gdyby był skuteczny to w żadnym przypadku nie neguje to zapotrzebowania na szczepionkę i na odwrót. Więc argument, że rzekoma skuteczność tego leku jest negowana w celu promowania szczepień jest bardzo, bardzo słaby. No, chyba że próbujesz udowodnić, że wszystkie środowiska medyczne, wszystkich krajów na wszystkich kontynentach są w szeroko zakrojonym spisku mającym ukryć cudowne właściwości Amantadyny w leczeniu COVIDa. To jak to jest?
Twierdzenie, że zaszczepienie "tam samo roznoszą zarazę" nie ma oparcia w faktach, jest wręcz zwykłym kłamstwem. Oczywiście zaszczepieni mogą się zakazić, mogą zachorować i mogą umrzeć ale wystarczy porównać, prawdopodobieństwa, żeby zobaczyć znaczącą różnicę. Ponadto nawet po zakażeniu (na co szansa jest znacząco niższa), mają mniejsze miano wirusa w drogach oddechowych co onzacza, że trudniej się od nich zarazić. Wystarczy to przenieść na całą populację i od razu współczynnik replikacji zmniejsza się do wartości poniżej jednego. I to teoretycznie wystarczy, żeby zatrzymać zarazę albo przynajmniej ją znacznie wyhanmować.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 grudnia 2021 o 20:10
@wieczniemlodyduchem Żadne szczepienie nie daje 100-procentowej odporności do końca życia. Każdy wirus podlega mutacji. Cała koncepcja szczepień powszechnych opiera się na statystyce - tak samo w przypadku polio jak i COVID-19. Stosowanie amantadyną w leczeniu COVID-19 jest w trakcie badań klinicznych. Po Twoim komentarzu niestety widać, że wiesz bardzo niewiele nt. chorób zakaźnych i szczepień.
I to jest logika antyszczepionkowców: półtora roku badań nad szczepionką to za mało, żeby stwierdzić czy jest skuteczna i bezpieczna, a amantadynę by łykali garściami po pierwszych niezweryfikowanych doniesieniach.
@Rocannon2 Twierdzenie, że zaszczepienie "tam samo roznoszą zarazę" nie ma oparcia w faktach, jest wręcz zwykłym kłamstwem. - PIEPRZYSZ GŁUPOTY. Sam Gates w jednym z ostatnich wywiadów udzielonych w sprawie szczepionki jakiś miesiąc temu przyznał, że różnica pomiędzy osobą, która nie chorowała na koronawirusa, a zaszczepionym, jest niewielka. NIE PIEPRZ GŁUPOT, ŻE SZCZEPIONKA BLOKUJE TRANSMISJĘ.
A źródło - przysiądź fałdów i poszukaj.
Cytat: "The researchers estimated that vaccines were 34% effective — regardless of symptoms — at preventing transmission of the Delta variant in household settings. "
Mówimy tu o zarażaniu się nawzajem domowników, czyli o stałym kontakcie. Przypadkowy, krótkotrwały kontakt powinien wypaść lepiej ale nie mam w tej chwili twardych danych.
Czy to jest "niewielka różnica"? Moim zdaniem wystarczająca żeby uznać, że to coś pomaga. Bill Gates nie jest dla mnie autorytetem w dziedzinie medycyny.
A, i jeszcze jedno: NIE WRZESZCZ W NECIE, ZWŁASZCZA JAK MASZ ZAMIAR PIEPRZYĆ GŁUPOTY. Wygląda to jakby to pisał ktoś niezrównoważony, prawda?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
7 grudnia 2021 o 14:54
@Rocannon2 "Twierdzenie, że zaszczepienie "tam samo roznoszą zarazę" nie ma oparcia w faktach, jest wręcz zwykłym kłamstwem. Oczywiście zaszczepieni mogą się zakazić, mogą zachorować i mogą umrzeć ale wystarczy porównać, prawdopodobieństwa, żeby zobaczyć znaczącą różnicę. Ponadto nawet po zakażeniu (na co szansa jest znacząco niższa), mają mniejsze miano wirusa w drogach oddechowych co onzacza, że trudniej się od nich zarazić." - przeczysz własnym słowom.
@nexpron A możesz wyjaśnić gdzie dokładnie przeczę własnym słowom? Zaznaczam, że "tak samo roznoszą zarazę" to cytat z twojego posta (i dlatego jest w cudzysłowie) a reszta mojej wypowiedzi temu zaprzecza.
Na początku pandemii mówiono, że ponad 90% przejdzie Covida bezobjawowo. Później mówiono o tym, że tylko szczepionka może ludzkość uratować. Gdy się okazało, że zaszczepieni też ciągle się zarażają i co gorsza zarażają innych okazuje się, że "szczepionka jest po to abyś łagodnie przeszedł chorobę", oczywiście tą chorobę która jest bezobjawowa w 90%.
Nie szczepię się (na razie) bo ewidentnie nikt nic nie wie...
Pomijam sprawę Afryki, brak służby zdrowia, brak testów, brak szczepień, bardzo niski poziom higieny, brak dezynfekcji, niedożywienie, życie na kupie w slumsach, brak dostępu do bieżącej wody. Jeśli covid byłby tak groźny jak się go maluje to Afryki już dawno nie powinno być, przecież tam jest kombo wszystkich nieszczęść.
@drjak To jest zbyt duże uproszczenie. W Afryce wcale nie ma tyle slumsów, to jest raczej domena Ameryki Łacińskiej i Azji. W Afryce masz małą gęstość populacji i do tego populację bardzo młodą (średnia wieku 24 lata) a do tego kto miał słabą odporność to umarł już w dzieciństwie (duża śmiertelność noworodków i dzieci). Nie da się porównywać przebiegu epidemii w Afryce do Europy.
@drjak To co wiadomo, że ryzyko związane ze szczepieniem jest nieporównywalnie małe z ryzykiem bycia niezaszczepionym. Ponadto ryzyko to nie dotyczy tylko Ciebie, jako osoby niezaszczepionej, ale też innych osób w Twoim otoczeniu, jak i tych, dla których może zabraknąć miejsca w szpitalu, jeśli trafi się tak, że będziesz musiał się tam znaleźć w wyniku ciężkiego przebiegu COVID-19.
W związku z tym wg powinieneś podlegać obowiązkowemu szczepieniu, lub płacić grzywnę będącą rekomensatą za ryzyko na jakie narażasz resztę społeczeństwa swoją nieroztropnością.
@Pawel_Kot rozumiem, że gdy pojawi się jakaś nowa choroba to ty nie dość, że od razu będziesz wiedzieć, z czym masz do czynienia (wirus, prion, pierwotniak, bakteria?), to też z góry będziesz wiedzieć, jak to nowe "coś" reaguje - i to długofalowo - na leki i szczepionki (które też udostępnisz w trzy dni)?
Ogarnij się.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
8 grudnia 2021 o 17:17
Samobójczy projekt. Nie róbcie z Polski nastepnego nazistowskiego państwa. Ludzie muszą mieć wolny wybór. Jeśli się nie szczepią, to znaczy że coś tu definitywnie śmierdzi...
@swiety_22 Jeśli się nie szczepią to znaczy że słuchają innych oszołomów (takich jak Ty) i rosyjskich trolli, które nakręcają antyszczepionkową histerię. Dane jednoznacznie wskazują na to, że w krajach, których więcej osób się zaszczepiło, mniej osób zmarło w wyniku epidemii.
Komuchy w natarciu, rzekomo walczą o wolność i równość ludu pracującego a tutaj nagle: "Pracodawco sprawdzaj pracowników czy są szczepieni, jak nie to wywal". Tylko nie wycierajcie sobie mordy konstytucją. A swoją drogą to ostatni czas dobitnie pokazuje, że wolność i demokracja nie idą w parze.
Tak wszyscy dziarsko protestują jakby nie wiedzieli, że w Polsce jest cały pakiet sczepień obowiązkowych.
Każdy tu dostał ten cały zestaw i jakoś żyje... Czy nie?
Odnośnie popularnego twierdzenia "łooo Jezu to nieprzetestowane" to chciałbym zauważyć, że obecnie szczepionkę otrzymało już 4 mld ludzi - prawie połowa populacji planety. Myślę że jest przetestowana całkiem nieźle...
@RosomakPL Wyciągnąłeś nieprawidłowe wnioski. Masowe szczepienia rozpoczęły się w czasach PRL, bo dla wojska liczyła się każda sztuka mięsa armatniego i ... tak, wojsko miało nad tym kontrolę. Dzięki temu zostało wyeliminowanych wiele chorób, w tym polio. Szczepionki, które zastosowano, miały już wtedy wiarygodne atesty.
W przypadku szczepień COVID-19 mamy do czynienia głównie z firmą, która jest prywatna, transnarodowa, nie odpowiada w żaden sposób za NOPy, nie podlega najwyraźniej jakiejkolwiek kontroli ze strony państwa polskiego, promująca szczepionkę kompletnie nowego typu, w fazie eksperymentalnej do sierpnia 2021 (wtedy FDA potwierdziło wyjście z fazy eksperymentalnej), wmawiającej, że po przyjęciu szczepionki dwa razy nie trzeba będzie trzeciej dawki, bo druga jest przypominająca i ostateczna itd.
Masz zatem 4 mld ludzi, którzy przez kampanię strachu zostali przymuszeni do eksperymentu farmaceutycznego.
Teraz państwo ma pod przymusem ma decydować w jaki sposób dbamy o zdrowie, jakie medykamenty sobie aplikujemy... I oni nazywają się antyfaszystami???
"Wszystko w państwie, nic poza państwem, nic przeciw państwu" - jedno z głównych haseł włoskich faszystów.
@RealizujMarzenia
Mój mąż od kiedy się zaszczepił niestety ciągle jest chory, już nawet podejrzewałam koklusz ponad miesiąc kaszel że pogadać się nie da,ciągle gorączka i katar :/
zaszczepił się tylko dlatego żeby wejść ze mną na poród, ogólnie jest mega zły że na to poszedł I nie weźmie już nigdy żadnej dawki przypominającej.
Mój kuzyn po szczepieniu na 2 dzień leży w szpitalu, szczepionka uaktywniła coś q jego sercu jeszcze nie są znane wyniki ale jest to skutek tego szczepienia,mocno z nim kiepsko a ma dopiero 16 lat :(
@LubieWinoKazde U mnie w pracy to samo, gość od 3 miesięcy kaszle, chrząka. Mówi, że się czuje jak by miał kluchę w gardle. Ostatnio wysłali go nawet na test na koronowirusa po teleporadzie. Jedyna różnica jest taka, że on się nie szczepił.
Czekam na kary cielesne za palenie, przymusową służbę wojskową dla otyłych, i rażenie prądem za siedzący tryb pracy.
Można by przykładowo kazać wszystkim kupić zegarki treningowe i jeśli nie spacerujesz przynajmniej 30 minut dziennie to razi prądem.
Jeśli nie zjesz przynajmniej 2 marchewek i 1 buraka tygodniowo to kara tysiąc złotych.
Wszystko dla naszego dobra.
ps. Macie jeszcze jakieś pomysły?
@olewator otyły nie zarazi swoją otyłością innych. W najgorszym przypadku sam umrze przez swoje zaniedbanie. A tutaj mamy do czynienia ze śmiertelną zakaźną chorobą, którą celowo rozsiewają antyszczepionkowe gamonie. Tu nie powinno być grzywny tylko kara bezwzględnego więzienia za terroryzm biologiczny.
@rademenes_82 To proponuje dla każdego kto się nie uśmiecha dożywocie, bo przez niego chorują i umierają ludzie z depresją.
Kierowców profilaktycznie rozstrzelać, bo powodują śmiertelne wypadki.
Zamiast minusów prosiłbym o konkrete zalecenia co zrobić osobami które świadomie narażają na utratę zdrowia i życia postronnw osoby. Ile osób poważnie zachoruje albo umrze przez takiego ynteligenta. Ile barów I restauracji splajtuje bo wielceszanowny pan lub pani nie będzie siedzieć w domu?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
7 grudnia 2021 o 11:36
Mamy w Polin ustawę antykomunistyczną zabraniającą głoszenia treści propagujących komunizm. Jakim prawem taka partia jak lewica zasiada w sejmie i ma prawo przebywac w mediach naruszając wprost ta ustawę. Preciez te komuchy nawet nie ukrywają swoich stalinowskich pogladów. Przypominam że komunizm wymordował 3 razy wiecej ludzi niż faszyzm.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
6 grudnia 2021 o 22:57
grzywna albo obóz koncentracyjny dla niezaszczepionych. do pilnowania więźniów można by przyjąć Niemców. mają duże doświadczenie. Donek ma dobre kontakty, to załatwi.
Ewidentnie robią wszystko aby przegrać.
1. KONSTYTUCJA
ART. 41 UST. 1 Każdemu zapewnia się nietykalność
osobistą i wolność osobistą.
2. KODEKS ETYKI LEKARSKIEJ
ART. 15 Postępowanie diagnostyczne, lecznicze
i zapobiegawcze wymaga zgody pacjenta. Jeżeli pacjent
nie jest zdolny do świadomego wyrażenia zgody, powinien ją wyrazić jego przedstawiciel ustawowy lub osoba faktycznie opiekująca się pacjentem.
3. KONWENCJA O OCHRONIE PRAW CZŁOWIEKA
Artykuł 5 (Postanowienia ogólne)
Nie można przeprowadzić interwencji medycznej bez
swobodnej i świadomej zgody osoby jej poddanej [...]
@wimpy_exe
Odkad interpretacja konstytucji zajmuje sie TK Przylebskiej nie liczy sie co tam jest napisane.
@wimpy_exe
Konstytucja Art 31 ust. 3:
"Ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw mogą być ustanawiane tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego, bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności publicznej, albo wolności i praw innych osób. Ograniczenia te nie mogą naruszać istoty wolności i praw"
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 grudnia 2021 o 21:09
@pilipiuk8 moje poparcie w tej akcji mają więc niekoniecznie :)
@MG02 cała konstytucja jest tak gówniano spisana i niemal każdy punkt jest obwarowany ustawą.
Ustawy są ważniejsze niż konstytucja, bo ustawą można zanegować praktycznie kazdy punkt konstytucji w dodatku zgodnie z konstytucją.
Komuchy i nazisci, czerwoni i brunatni, obaj z jednej rudej proletariackiej matki.
Żenujące.. gdyby ktoś pytał to oni są za "wolnością" i "równością" wszystkich. Aha i bredzą coś jeszcze o "tolerancji" i o tym że "moje ciało mój wybór"? Ale co ja tam wiem, może się przesłyszałam bo to przecież niemożliwe aż tak tonąć w hipokryzji..
@turbulence
„Kto przeżyje wolnym będzie;
Kto umiera, wolnym już.”
@turbulence : komuniści w swojej najlepszej formie. przypomnijmy sobie jeszcze obowiązek pracy tak kiedyś przez nich lansowany...
@Masz_racje Obowiązek pracy jest zły? Jeśli jest zły to co sądzisz o różnorakich zasiłkach? Nie ma niczego za darmo na tym świecie, no może po za patolą która wygodnie żyje z zasiłków a nie z pracy.
@BOFH "przeżyyyyyyje" "wooooolnym" "wooooolnym"- akcenty!!!;)
A jak wygram na loterii albo mam kilka mieszkań, na których zarabiam, albo gram w zakłady to dlaczego mam jeszcze pracować zamiast cieszyć się zyciem?
@mambolinski
No tak zapomniałem o akcentach. :>
@turbulence Kij z tym. Żadnej z partii w Polsce, żadnej, nie chce się śledzić badań - amantadyna, inwermektyna, a z drugiej strony problemy naprawy DNA w przypadku obecności w komórce białka kolca.
W zamian za podwyższoną, owszem odporność, na jeden typ wirusa, dostaniemy pandemonium onkologiczne.
Badania III fazy mają być opisane peer review na 2023 rok. Na razie to eksperyment. Nie ma funduszu rekompensacyjnego, niema porządnie prowadzonej listy NOP. W dodatku szczepienie obecnie daje jedynie 50% szans na uniknięcie breakthrough infection omicronem.
Granie na strachu ludzi, i ich ślepej wierze, że jak się wszyscy zaszczepią - to będzie jak dawniej. Nie będzie. Bo szczepionka ma błąd nie mechanizmu a logiki. Daje rozpoznanie tylko na 1 fragment wirusa - białko kolca. I dlatego trzeba ją cały czas powtarzać. Bo układ odpornościowy nie rozpozna żadnej innej części wirusa. Bo jej nie zna. Omnicron już bez problemu zaraża zaszczepionych.
Szczepionka celowana, znów w tylko białko kolca, za 100 dni.
Ozdrowieńcy 13 razy bardziej odporni na omicron niż zaszczepieni.
Wystarczy usiąść przed kompem i czytać badanie peer review w Nature i Lancet a nie sponsorowany Szczepmy się i badania preview. Sami sprawdźcie.,
@Aleksander1900 Wyobraź sobie, że masz obowiązek pracy i musisz zatrudnić ludzi chociaż ich nie potrzebujesz co im dasz do roboty? jeden będzie kopał rowy, a drugi je zakopywał?
@Aleksander1900 kurcze, gdyby tylko było inne wyjscie niż przymus pracy albo zasiłki... żeby tylko była inna możliwość... :)
@Nikolaii Nie wiem o czym ty piszesz, ja pisałem o obowiązku pracy a nie o obowiązku zatrudniania. Jak nie dostaniesz zasiłku, ani zapomogi to albo weżniesz się do roboty albo zdechniesz z głosu. Proste?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 grudnia 2021 o 1:54
@korn82 Można jeszcze kraść.
@Aleksander1900 Obowiązek pracy jest zły, ponieważ są ludzie, którzy nie pracują i mają za co żyć bez pomocy państwa. Jak? Jest to banalnie proste. Poprzez inwestycje, grę na giełdzie, spadki, wygrane na loterii i tak dalej. I o ile może to być faktycznie mały odsetek ludzi, to jednak tacy się zdarzają. Ponadto w XXI wieku, są ludzie którzy zarabiają na streamowaniu i YT, to zasadniczo nie jest praca i nie jest to nawet samozatrudnienie. Choć owszem, można by skategoryzować taką jako pracę-usługę. Nie trzeba jednak prowadzić jednoosobowej działalności, żeby czerpać z tego zyski.
@aleksander1900
Nie mój czerwony przyjacielu, można jeszcze dobrowolnie chodzić do pracy i spełniać się zawodowo za godziwe wynagrodzenie :)
@korn82 Nie jestem twoim czerwonym przyjacielem, i jak widać nie posiadłeś umiejętności czytania ze zrozumieniem. Może kiedyś taką umiejętność nabędziesz, powodzenia.
@Malmsteen To o czym piszesz to też praca, nigdzie nie pisałem, że praca to etat i praca osiem godzin przez pięć dni w tygodniu. Nakaz pracy w Polsce był w czasach gdy był inny ustrój i z tego co piszesz było tylko lotto. Wtedy nie było zasiłków i innych wspomagaczy nic nie robienia.
@Aleksander1900: Dobrobyt bierze się z pracy, nie ma co do tego wątpliwości. Kto nie pracuje niech nie je i tu też zgoda. Natomiast pozbawianie ludzi prawa wyboru, co lewica ma oczywiście w genach, prowadzi do przymusu, wbrew logice i ekonomii. Dzieki takim lewicowym myślicielom jak dziś Zander i Czarzasty, mieliśmy w Polsce przymus pracy, przerost zatrudnienia w firmach, a w rezultacie brak wyników i brak ekonomicznej podstawy ich działania. Tak zbankrutował PRL. Jak widzę jakiś obowiązek lansowany przez komunistów to widzę właśnie przymus, obozy odosobnienia i więzienia. Nie ma żadnej wolności w lewicowej ideologii.
@Masz_racje Zbankrutował z wielu powodów, trochę pomogła Solidarność, trochę wspaniały zachód, trochę embargo gospodarcze, trochę wielki brat ze wschodu i trochę zimna wojna.
@Aleksander1900 Dałem "plusa" zaraz po tym, jak się porzygałem po twojej ortografii
@wreckedge każdy człowiek odporny na manipulacje i lubiący szukać informacji o tym wie :) niestety przeważają ludzie wierzący na słowo panom i paniom z telewizora czy też ekonomistom, nie mającym z medycyną nic wspólnego.
Wiemy, że powtarzalność jest najbardziej podstawową formą manipulacji, więc poniekąd rozumie (i współczuję) tym wszystkim, którzy są na nią nieodporni i dają się straszyć.
@bromba_2k Wzruszyła mnie twoja historia.
"Tak" dla obowiązkowych testów IQ przed rozpoczęciem pracy jako poseł.
@RemiMalek PiS byłby zdziesiątkowany, Konfederacja bezludna :))) A Lewica? Cóż... minuta ciszy.
@RemiMalek
Wtedy do Sejmu nie wszedłby żaden kandydat PiS ani żaden kandydat Konfederacji, a obowiązkowe szczepienia na covid w Polsce byłby już od pół roku. Dzięki temu żyłoby teraz kilka tysięcy Polaków więcej.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 grudnia 2021 o 9:18
@RemiMalek Tak, dla obowiązkowych testów IQ przed zostaniem częścią społeczeństwa. Nie jesteś inteligentny, wypad na syberię.
@Przytomny Dlaczego Konfederacja bezludna? Poziom IQ jest tam akurat wyjątkowo wysoki, ale może Ty nie wiesz co to takiego i porównujesz poziom IQ na przykład do zdania na temat aborcji...?
@MaksParadys oczywiście uważasz, że wszystkie kwalifikacje śmierci są rzetelne... W Polsce to są zgony z C-19 a nie na C-19.
@Planck
Następny, który twierdzi, że jak ktoś ma nowotwór i covid przyspieszy jego śmierć to nie covid jest przyczyną. Skąd was biorą? No i skąd niby wiecie, że covid nie przyspieszył tej śmierci o 10 lat? Może od razu tym co mają 80+ też pisać zmarł ze starości, bo w sumie jakby nie covid to i tak za chwilę najprawdopodobniej by zmarł. Weź człowieku się zastanów trochę!
A jak napadniesz kogoś w nocy i ten ktoś będzie miał chore serce i się przestraszy w wyniku czego dostanie zawału i umrze to znaczy, że ten ktoś zmarł z powodu zawału, a nie napadu? Serio tak to widzisz?
"A jak napadniesz kogoś w nocy i ten ktoś będzie miał chore serce i się przestraszy w wyniku czego dostanie zawału i umrze to znaczy, że ten ktoś zmarł z powodu zawału, a nie napadu?" - ty tak poważnie uważasz?
Co do statystyk - oczywiście, że są "wzbogacane" na potrzeby chwili. To już nawet co niektórzy lekarze przyznają. Jak przykład kobiety, która zmarła przy porodzie, a miała C19 - zmarła na C19. Takie są rzetelne statystyki. Ale żeby to zobaczyć trzeba otworzyć oczy i widzieć. A wcześniej wyłączyć telewizję.
@RemiMalek a co z tymi, którzy na nich głosują?
Testy IQ czy testy psychiatryczne? xD
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 grudnia 2021 o 0:24
Oho, odezwały się geny komsomolców. A tacy byli ładni, liberalni...
Niech się "szczepią" 10 dawkami i więcej jak chcą. Ale niech nie zmuszają innych - wolnych ludzi!
@heniozlomzy Dokładnie. Jestem za tym, aby szczepienie nie było obowiązkowe. Im więcej idiotów wymrze, tym lepiej. Poza tym, populacja ludzka i tak jest za duża, więc warto odsiać nieinteligentną część tak czy siak.
ile tych zaszczepionych idiotów już wymarło? możesz podać jakieś dane na których bazujesz?:)
@Madman07 czyli jednak wolałbyś obowiązkowe szczepienia.
fake virus
tak, tak..Zapamietamy te mordy
@Andreas50 ja tez zapamiętam żeby wiedzieć za kim głosować...
Popieram!
@kolorowatolerancja i ty się tytułujesz tolerancja?
@jurand1967 Oni nie widzą w tym nic dziwnego bo tolerancję rozumieją jako tolerancję tylko dla nich. A kto się z nimi nie zgadza tego trzeba cenzurować, dyskryminować, opodatkować, tępić...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 grudnia 2021 o 18:59
@jurand1967 komuchy jak @kolorowatolerancja walcza o tolerancję dla tych co się z nimi zgadzaja, a dla tych co się z nimi nie zgadzaja łagr i strzał w potylicę.
No i pies ich trącał.
nie zapomnimy wam tego
Widziałam tu gdzieś dzisiaj takiego ładnego demota, że fanatycy chcą aby wszyscy tkwili z nimi w ich wiadrze pomyj... Coś w tym jest. Szczepieni mają dokładnie tak samo.
@7th_Heaven Wiem o co Ci chodzi i zwróciłem uwagę, że obie strony tak postępują i tak naprawdę nie chcą żadnego dobra, tylko zmusić innych do postępowania zgodnego z własnymi poglądami, jakie by one nie były.
@krzysio6666 Dlaczego głosowałeś na lewicę? :(
Przez kilka lat byłem w komisjach wyborczych od lewicy a nie widząc innej alternatywy na naszej scenie politycznej "odwdzięczałem" im się swoim głosem, dziś widzę że lepiej było oddać głos nieważny.
Po pierwsze szczepienia są dopuszczone warunkowo. Pełne badania mają zostać przedstawione w 2023 roku.
Po drugie pełne konsekwencje ponosi tylko i wyłącznie osoba zaszczepiona.
Po trzecie nie uchwalono Funduszu Kompensacyjnego.
Więc najpierw niech rządzący odrobią zadanie domowe a potem możemy mówić o obowiązku szczepień.
@Bongo123xyz
Dla twojej wiadomości: ci państwo na zdjęciu, z postulatem obowiązkowego szczepienia, to nie rządzący. To co prawda jest władza ustawodawcza (jej część), ale oni nie rządzą, rządzi władza wykonawcza, czyli... werble... rząd...
@Bongo123xyz Zgadza się. No i przede wszystkim pan minister powinien zebrać największe obawy przeciwników oraz zwołać debatę, w której się do tych obaw odniesie. Moim zdaniem o obowiązku szczepień można mówić dopiero wtedy, gdy będą takie szczepionki w pełni dopuszczone.
Polecam dzisiejsze wiadomości z zapowiadanym przez premiera zdecydowaniem w ciągu 1-2 dni o obowiązku szczepień, bo bardzo chcą wprowadzić go dla "niektórych" zawodów, bo, uwaga, "prawdopodobnie" wariant omikrom już jest w Polsce... Czyli chcą wprowadzić obowiązek szczepień ze względu na wariant, na który te szczepienia nie działają, i który jest o wiele łagodniejszy niż C-19, kurtyna.
Chyba ich pok.rwiło na maxa - i pomyśleć że przez kilka wyborów (co prawda nie w ostatnich dwóch lub trzech) na nich głosowałem.
Von z komunistami!!!
@snickers88 Ale z którymi? Bo ja widzę na naszej scenie politycznej wyłącznie komunistów.
komunista to zawsze komunista
Czy w tym kraju kiedykolwiek pojawi się ugrupowanie naprawdę wolnościowe? Nie żebym to stado komuchów kiedykolwiek posądzał o wolnościowe poglądy, lecz wiele "bystrych inaczej" lubi ich tak określać.
@Colemann Pytanie czy ludzie będą potrafili z tej nowozdobytej wolności właściwie korzystać. Stosunek ludzi w tym kraju choćby do Kodeksu Drogowego pokazuje, że niekoniecznie.
Gdyby wolność rozumiano jako ograniczoną tam, gdzie zaczyna się wolność drugiej osoby, tego problemu by nie było, bo przestrzeganie Kodeksu drogowego ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa na drodze, przynajmniej w większości swoich przepisów.
Jak tak dalej pójdzie mimo mojego dorychczasowego zdecydowanego sprzeciwu wobec PiS to na nich zagłosuję za brak tak idiotycznych pomysłów w kwestii szczepień
@radbox mam tak samo jak Ty....ehhh qrwa brak słów , ręce opadają, bo z każdej strony osaczony..
@radbox brak idiotycznych pomysłów, który skutkuje jedną z najwyższych śmiertelności w Europie...
@radbox @Yaszczomp1978 Polecam dzisiejsze wiadomości z zapowiadanym przez premiera zdecydowaniem w ciągu 1-2 dni (o ile to zrobi, a nie jest to tylko klasyczny żarcik, bo pomylił mikołajki z prima aprilis) o obowiązku szczepień, bo bardzo chcą wprowadzić go dla "niektórych" zawodów, bo, uwaga, "prawdopodobnie" wariant omikron już jest w Polsce... Czyli chcą wprowadzić obowiązek szczepień ze względu na wariant, na który te szczepienia nie działają, i który jest o wiele łagodniejszy niż C-19, kurtyna.
nie dla Lewicy
@MxAxT22 No to zostaje tylko głos nieważny, bo każda partia przejawia poglądy lewicowe.
Nie ma bardziej radykalnych ruchów ograniczających wolność niż cała ta lewacka zbieranina.
Z komunistami, to jest generalnie tak, że wolność poglądów, wolność dla LGBT itd. itp, ale dla tych, którzy nie uznają naszej "wolności" - GUŁAG.
prośba do osób które się zaszczepiły. dajcie znać czy zauważyliście znaczny spadek odporności po szczepieniu.
po ok 1-2 miesiącach od szczepienia wielu moich znajomych zaczyna chorować, mają problemy z gardłem, węzłami chłonnymi itd. Jak wyzdrowieją to nie mija miesiąc i znowu są chorzy. dajcie znać jak to u was wygląda.
@RealizujMarzenia Nie zauważyłem póki co, ch*jowo się czułem po szczepionce przez tydzień ale od tamtej pory (koniec maja) nic nadzwyczajnego ani znacznego się nie działo.
@RealizujMarzenia
Szczepiłem się 7 miesięcy temu, Pfizer, dwie dawki, nie zauważyłem żadnych zmian w odporności, nie choruję.
@RealizujMarzenia Szczepiłem się w lipcu i poza 3-dniowym bólem ramienia nie ma żadnej różnicy mimo, że jesienią już parokrotnie mnie prezemoczyło w trakcie jazdy do i z pracy na rowerze.
@RealizujMarzenia A wziąłeś pod uwagę, że jest zima i ludzie zwyczajnie częściej się przeziębiają? Wydaje mi się że dorabiasz teorię na siłę do przyjętych przez siebie założeń.
@RealizujMarzenia widze to w mojej rodzinie, moja mama i brat narzekaja ze choruja i cos ich boli non stop
@RosomakPL a ja też zauważyłam spadek odporności wśród niektórych zaszczepionych osób. Jak wczesniej rzadko chorowali tak zdarzyło się im przeziębić np w sierpniu.
@RealizujMarzenia Ci, którzy się zaszczepili i zmarli nic nie napiszą...
@RealizujMarzenia Pfitzer, dwie dawki w czerwcu. Od tego czasu żadnych infekcji. 3 tyg. temu moja żona (nieszczepiona) złapała COVID. Dwa tyg. męczarni w łózku, mało sobie płuc nie wykaszlała. Na szczęście obyło się bez hospitalizacji. U mnie zero problemu. Robiliśmy sobie oboje testy (te z Lidla, 7 sztuk za kilkadziesiąt złotych) i u niej pozytywny, u mnie negatywny i tak przez 2 tyg. W końcu mamy dwa nagatywne.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 grudnia 2021 o 19:50
@RealizujMarzenia U mnie brat i kolega w pracy non stop kaszel (nie są palaczami)
Lewica walczy o wolność, odcinek 3857240 xD
Popieram w 100%! zyskali we mnie wyborcę
Antyszczepy tylko potem zajmują miejsca w szpitalach, których brakuje dla innych chorych. Alternatywą do obowiązkowych szczepień byłaby odmowa leczenia nieszczepionych przez państwową służbę zdrowia, ale to by dopiero było okrutne.
Jak nie odróżniasz przeciwników przymusu szczepień od antyszczepów to aż dziwne, że dopiero teraz zaczynasz głosować na partię dla impotentów umysłowych ;)
@pawel89def to nie tylko to. Przez anty szczepionkowców i niezaszczepione osoby co rusz gdzieś pojawia się wirus. Nie mam tygodnia w pracy, by któraś z dziewczyn nie była na opiece, bo w przedszkolu lub żłobku ktoś zachorował i jest kwarantanna na dziecko. Co z tego, że u mnie wszyscy się zaszczepili, jak i tak mamy spore problemy z obsadą, a co za tym idzie , terminami realizacji zleceń.
@DominikZi Oj chyba nie zrozumiałeś mojego komentarza i musiałeś wylać swoją frustrację wyzwiskami ;-)
A gdzie ja porównałem przeciwników przymusu do antyszczepionkowców? Napisałem tylko, że ludzie, ktorzy się nie szczepią szkodzą społeczeństwu, i przymus szczepień jest dobrym sposobem ochrony społeczeństwa przed tymi oszołomami.
Właśnie tak wygląda wolność o której krzyczą, wolność dla "naszych", reszta to podludzie. Obowiązkowe szczepienia by się przydały, ale z ust lewicy jest to kompletne dno.
W Polsce przecież już jest wiele obowiązkowych szczepień (polio, gruźlica, wzw b, itp) i wiele chorób udało się dzięki temu niemal całkowicie wyeliminować.
Do niedawna antyszczepionkowcy to był ruch na miarę płaskoziemców, a tu proszę... co się dzieje w komentarzach
@pawel89def Nie da się porównać choroby na którą pojedyncze szczepienie lub przechorowanie daje odporność do końca życia, a takie właśnie choroby są w obowiązkowym programie szczepień, do chorób które są powodowane przez wirusa podlegającego mutacji i z tego powodu nie da się opracować jednej skutecznej szczepionki. Tak jak nie ma w pełni skutecznej szczepionki na grypę tak nigdy nie będzie w pełni skutecznej szczepionki na covida. Szczepionki na covida zostały dopuszczone do stosowania w trybie specjalnym, warunkowo z powodu rzekomego braku skutecznych leków. Pisze rzekomego, bo wiadomo było bardzo szybko że jednak są leki dające efekty np. amantadyna i inne. Negowano skuteczność tych leków po to aby szczepionki mogły zostać dopuszczone do obrotu. Jeśli ludzie szczepieni nadal chorują i nadal mogą zarażać innych to na jakiej podstawie można zmuszać do szczepień? Szczepienia nie zatrzymają epidemii. Kto chce niech się szczepi ale nie można nikogo zmuszać bo wcale nie jest tak, że tylko nieszczepieni roznoszą zarazę. Wszyscy ją roznoszą, ci zaszczepieni także. Prawdą jest że zaszczepieni mają łagodniejsze objawy jeśli sami zachorują ale roznoszą wirusa tak samo jak nieszczepieni. Ludzi trzeba po prostu leczyć, żeby było jak najmniej powikłań i zgonów. Tymczasem odmawia się chorym leczenia amantadyną, która jest skutecznym lekiem antywirusowym zarówno na grypę typu A jak i na covida a lekarzy stosujących ją straszy wyrzuceniem z zawodu. Gdzie tu logika?
@wieczniemlodyduchem Na grypę każdy kiedyś w życiu zachorował więc nie grozi nam nagła kolejka chorych na OIOMie. Co innego z COVIDem, jest znacznie bardziej zaraźliwy i do tego kiedy atakuje nieuodpornioną populację to roznosi się jak pożar w suchej ściółce. W efekcie mamy zablokowane szpitale oraz odwołane zabiegi planowe i inne podobne nieprzyjemności. Szczepionka jest wystarczająco skuteczna żeby przy odpowiednim poziomie zaszczepienia uniknąć tych wszystkich problemów. Za kilka lat jak większość populacji zetknie się z tym patogenem to pewnie będzie się zachowywał jak grypa dzisiaj.
Co do Amantadyny: brak dowodów na skuteczność tego leku. Po prostu. Poprawne metodologicznie badania nie wykazują, że to działa. Gdyby było inaczej, to jestem pewien, że lek byłby używany powszechnie. Co więcej nawet gdyby był skuteczny to w żadnym przypadku nie neguje to zapotrzebowania na szczepionkę i na odwrót. Więc argument, że rzekoma skuteczność tego leku jest negowana w celu promowania szczepień jest bardzo, bardzo słaby. No, chyba że próbujesz udowodnić, że wszystkie środowiska medyczne, wszystkich krajów na wszystkich kontynentach są w szeroko zakrojonym spisku mającym ukryć cudowne właściwości Amantadyny w leczeniu COVIDa. To jak to jest?
Twierdzenie, że zaszczepienie "tam samo roznoszą zarazę" nie ma oparcia w faktach, jest wręcz zwykłym kłamstwem. Oczywiście zaszczepieni mogą się zakazić, mogą zachorować i mogą umrzeć ale wystarczy porównać, prawdopodobieństwa, żeby zobaczyć znaczącą różnicę. Ponadto nawet po zakażeniu (na co szansa jest znacząco niższa), mają mniejsze miano wirusa w drogach oddechowych co onzacza, że trudniej się od nich zarazić. Wystarczy to przenieść na całą populację i od razu współczynnik replikacji zmniejsza się do wartości poniżej jednego. I to teoretycznie wystarczy, żeby zatrzymać zarazę albo przynajmniej ją znacznie wyhanmować.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 grudnia 2021 o 20:10
@wieczniemlodyduchem Żadne szczepienie nie daje 100-procentowej odporności do końca życia. Każdy wirus podlega mutacji. Cała koncepcja szczepień powszechnych opiera się na statystyce - tak samo w przypadku polio jak i COVID-19. Stosowanie amantadyną w leczeniu COVID-19 jest w trakcie badań klinicznych. Po Twoim komentarzu niestety widać, że wiesz bardzo niewiele nt. chorób zakaźnych i szczepień.
I to jest logika antyszczepionkowców: półtora roku badań nad szczepionką to za mało, żeby stwierdzić czy jest skuteczna i bezpieczna, a amantadynę by łykali garściami po pierwszych niezweryfikowanych doniesieniach.
@Rocannon2 Twierdzenie, że zaszczepienie "tam samo roznoszą zarazę" nie ma oparcia w faktach, jest wręcz zwykłym kłamstwem. - PIEPRZYSZ GŁUPOTY. Sam Gates w jednym z ostatnich wywiadów udzielonych w sprawie szczepionki jakiś miesiąc temu przyznał, że różnica pomiędzy osobą, która nie chorowała na koronawirusa, a zaszczepionym, jest niewielka. NIE PIEPRZ GŁUPOT, ŻE SZCZEPIONKA BLOKUJE TRANSMISJĘ.
A źródło - przysiądź fałdów i poszukaj.
@nexpron Nigdzie, nie napisałem, że blokuje tylko, że zmniejsza prawdopodobieństwo:
https://www.medicalnewstoday.com/articles/delta-variant-is-vaccination-enough-to-protect-against-transmission
Cytat: "The researchers estimated that vaccines were 34% effective — regardless of symptoms — at preventing transmission of the Delta variant in household settings. "
Mówimy tu o zarażaniu się nawzajem domowników, czyli o stałym kontakcie. Przypadkowy, krótkotrwały kontakt powinien wypaść lepiej ale nie mam w tej chwili twardych danych.
Czy to jest "niewielka różnica"? Moim zdaniem wystarczająca żeby uznać, że to coś pomaga. Bill Gates nie jest dla mnie autorytetem w dziedzinie medycyny.
A, i jeszcze jedno: NIE WRZESZCZ W NECIE, ZWŁASZCZA JAK MASZ ZAMIAR PIEPRZYĆ GŁUPOTY. Wygląda to jakby to pisał ktoś niezrównoważony, prawda?
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 7 grudnia 2021 o 14:54
@Rocannon2 "Twierdzenie, że zaszczepienie "tam samo roznoszą zarazę" nie ma oparcia w faktach, jest wręcz zwykłym kłamstwem. Oczywiście zaszczepieni mogą się zakazić, mogą zachorować i mogą umrzeć ale wystarczy porównać, prawdopodobieństwa, żeby zobaczyć znaczącą różnicę. Ponadto nawet po zakażeniu (na co szansa jest znacząco niższa), mają mniejsze miano wirusa w drogach oddechowych co onzacza, że trudniej się od nich zarazić." - przeczysz własnym słowom.
@nexpron A możesz wyjaśnić gdzie dokładnie przeczę własnym słowom? Zaznaczam, że "tak samo roznoszą zarazę" to cytat z twojego posta (i dlatego jest w cudzysłowie) a reszta mojej wypowiedzi temu zaprzecza.
Na początku pandemii mówiono, że ponad 90% przejdzie Covida bezobjawowo. Później mówiono o tym, że tylko szczepionka może ludzkość uratować. Gdy się okazało, że zaszczepieni też ciągle się zarażają i co gorsza zarażają innych okazuje się, że "szczepionka jest po to abyś łagodnie przeszedł chorobę", oczywiście tą chorobę która jest bezobjawowa w 90%.
Nie szczepię się (na razie) bo ewidentnie nikt nic nie wie...
Pomijam sprawę Afryki, brak służby zdrowia, brak testów, brak szczepień, bardzo niski poziom higieny, brak dezynfekcji, niedożywienie, życie na kupie w slumsach, brak dostępu do bieżącej wody. Jeśli covid byłby tak groźny jak się go maluje to Afryki już dawno nie powinno być, przecież tam jest kombo wszystkich nieszczęść.
@drjak To jest zbyt duże uproszczenie. W Afryce wcale nie ma tyle slumsów, to jest raczej domena Ameryki Łacińskiej i Azji. W Afryce masz małą gęstość populacji i do tego populację bardzo młodą (średnia wieku 24 lata) a do tego kto miał słabą odporność to umarł już w dzieciństwie (duża śmiertelność noworodków i dzieci). Nie da się porównywać przebiegu epidemii w Afryce do Europy.
@drjak To co wiadomo, że ryzyko związane ze szczepieniem jest nieporównywalnie małe z ryzykiem bycia niezaszczepionym. Ponadto ryzyko to nie dotyczy tylko Ciebie, jako osoby niezaszczepionej, ale też innych osób w Twoim otoczeniu, jak i tych, dla których może zabraknąć miejsca w szpitalu, jeśli trafi się tak, że będziesz musiał się tam znaleźć w wyniku ciężkiego przebiegu COVID-19.
W związku z tym wg powinieneś podlegać obowiązkowemu szczepieniu, lub płacić grzywnę będącą rekomensatą za ryzyko na jakie narażasz resztę społeczeństwa swoją nieroztropnością.
@Pawel_Kot rozumiem, że gdy pojawi się jakaś nowa choroba to ty nie dość, że od razu będziesz wiedzieć, z czym masz do czynienia (wirus, prion, pierwotniak, bakteria?), to też z góry będziesz wiedzieć, jak to nowe "coś" reaguje - i to długofalowo - na leki i szczepionki (które też udostępnisz w trzy dni)?
Ogarnij się.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 grudnia 2021 o 17:17
Samobójczy projekt. Nie róbcie z Polski nastepnego nazistowskiego państwa. Ludzie muszą mieć wolny wybór. Jeśli się nie szczepią, to znaczy że coś tu definitywnie śmierdzi...
@swiety_22 Jeśli się nie szczepią to znaczy że słuchają innych oszołomów (takich jak Ty) i rosyjskich trolli, które nakręcają antyszczepionkową histerię. Dane jednoznacznie wskazują na to, że w krajach, których więcej osób się zaszczepiło, mniej osób zmarło w wyniku epidemii.
Komuchy w natarciu, rzekomo walczą o wolność i równość ludu pracującego a tutaj nagle: "Pracodawco sprawdzaj pracowników czy są szczepieni, jak nie to wywal". Tylko nie wycierajcie sobie mordy konstytucją. A swoją drogą to ostatni czas dobitnie pokazuje, że wolność i demokracja nie idą w parze.
SPIERNICZAĆ ODE MNIE I OD MOJEJ WOLNOŚCI OSOBISTEJ W(SZYBKICH)PODSKOKACH!
Tak wszyscy dziarsko protestują jakby nie wiedzieli, że w Polsce jest cały pakiet sczepień obowiązkowych.
Każdy tu dostał ten cały zestaw i jakoś żyje... Czy nie?
Odnośnie popularnego twierdzenia "łooo Jezu to nieprzetestowane" to chciałbym zauważyć, że obecnie szczepionkę otrzymało już 4 mld ludzi - prawie połowa populacji planety. Myślę że jest przetestowana całkiem nieźle...
@RosomakPL Wyciągnąłeś nieprawidłowe wnioski. Masowe szczepienia rozpoczęły się w czasach PRL, bo dla wojska liczyła się każda sztuka mięsa armatniego i ... tak, wojsko miało nad tym kontrolę. Dzięki temu zostało wyeliminowanych wiele chorób, w tym polio. Szczepionki, które zastosowano, miały już wtedy wiarygodne atesty.
W przypadku szczepień COVID-19 mamy do czynienia głównie z firmą, która jest prywatna, transnarodowa, nie odpowiada w żaden sposób za NOPy, nie podlega najwyraźniej jakiejkolwiek kontroli ze strony państwa polskiego, promująca szczepionkę kompletnie nowego typu, w fazie eksperymentalnej do sierpnia 2021 (wtedy FDA potwierdziło wyjście z fazy eksperymentalnej), wmawiającej, że po przyjęciu szczepionki dwa razy nie trzeba będzie trzeciej dawki, bo druga jest przypominająca i ostateczna itd.
Masz zatem 4 mld ludzi, którzy przez kampanię strachu zostali przymuszeni do eksperymentu farmaceutycznego.
Nich się wezmą do uczciwej pracy i won od żłoba. A swoje pomysły niech przetestują na sobie.
Lewica: moje ciało, moja sprawa.
Też lewica: masz się szczepić i ch&j.
Czego nie rozumiesz?
@TheBigShow
tu chodzi o głosy wyborcze a nie żadne zdrowie
Komuno, wróc...?
Moje ciało - mój wybór.
Hitler byłby dumny
Teraz państwo ma pod przymusem ma decydować w jaki sposób dbamy o zdrowie, jakie medykamenty sobie aplikujemy... I oni nazywają się antyfaszystami???
"Wszystko w państwie, nic poza państwem, nic przeciw państwu" - jedno z głównych haseł włoskich faszystów.
@RealizujMarzenia
Mój mąż od kiedy się zaszczepił niestety ciągle jest chory, już nawet podejrzewałam koklusz ponad miesiąc kaszel że pogadać się nie da,ciągle gorączka i katar :/
zaszczepił się tylko dlatego żeby wejść ze mną na poród, ogólnie jest mega zły że na to poszedł I nie weźmie już nigdy żadnej dawki przypominającej.
Mój kuzyn po szczepieniu na 2 dzień leży w szpitalu, szczepionka uaktywniła coś q jego sercu jeszcze nie są znane wyniki ale jest to skutek tego szczepienia,mocno z nim kiepsko a ma dopiero 16 lat :(
@Pawel_Kot
Dziękuję:)
Uwielbiam kulturalne i pozytywne komentarze których tak często tutaj brak, również życzę zdrowia i pozdrawiam xDD
@LubieWinoKazde U mnie w pracy to samo, gość od 3 miesięcy kaszle, chrząka. Mówi, że się czuje jak by miał kluchę w gardle. Ostatnio wysłali go nawet na test na koronowirusa po teleporadzie. Jedyna różnica jest taka, że on się nie szczepił.
@LubieWinoKazde
"jeszcze nie są znane wyniki ale jest to skutek tego szczepienia".
Skoro tak, to nie mam pytań. Gratuluję trafnej i natychmiastowej diagnozy postawionej nawet bez badań.
Lewica jak zwykle totalitarna ,a kolorowatolerancja obligatoryjnie do uśpienia.
Czekam na kary cielesne za palenie, przymusową służbę wojskową dla otyłych, i rażenie prądem za siedzący tryb pracy.
Można by przykładowo kazać wszystkim kupić zegarki treningowe i jeśli nie spacerujesz przynajmniej 30 minut dziennie to razi prądem.
Jeśli nie zjesz przynajmniej 2 marchewek i 1 buraka tygodniowo to kara tysiąc złotych.
Wszystko dla naszego dobra.
ps. Macie jeszcze jakieś pomysły?
@olewator otyły nie zarazi swoją otyłością innych. W najgorszym przypadku sam umrze przez swoje zaniedbanie. A tutaj mamy do czynienia ze śmiertelną zakaźną chorobą, którą celowo rozsiewają antyszczepionkowe gamonie. Tu nie powinno być grzywny tylko kara bezwzględnego więzienia za terroryzm biologiczny.
@rademenes_82 To proponuje dla każdego kto się nie uśmiecha dożywocie, bo przez niego chorują i umierają ludzie z depresją.
Kierowców profilaktycznie rozstrzelać, bo powodują śmiertelne wypadki.
BRAWO!!! Niestety, mamy dyktat dyletantów, więc nie przejdzie.
I karę 3 lat bezwzględnego pozbawiania wolności dla tych którzy wiedzą, że są chorzy i unikają lekarzy żeby przypadkiem na kwaranannę nie trafić.
Zamiast minusów prosiłbym o konkrete zalecenia co zrobić osobami które świadomie narażają na utratę zdrowia i życia postronnw osoby. Ile osób poważnie zachoruje albo umrze przez takiego ynteligenta. Ile barów I restauracji splajtuje bo wielceszanowny pan lub pani nie będzie siedzieć w domu?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 7 grudnia 2021 o 11:36
Mamy w Polin ustawę antykomunistyczną zabraniającą głoszenia treści propagujących komunizm. Jakim prawem taka partia jak lewica zasiada w sejmie i ma prawo przebywac w mediach naruszając wprost ta ustawę. Preciez te komuchy nawet nie ukrywają swoich stalinowskich pogladów. Przypominam że komunizm wymordował 3 razy wiecej ludzi niż faszyzm.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 6 grudnia 2021 o 22:57
@kikurenty
Jakby wyegzekwować to prawo to trzeba by zdelegalizować pis.
Nie wierzę ludziom, gdzie milszym jest organ wypróżniający , niż otwór gębowy. Z ich słów płynie podprogowo g.....o.
Jestem za szczepieniem , ale nie od nakazów tych pseudo wybrańców !
Świat się sypie. Po raz pierwszy w życiu biję brawo Lewicy.
@rademenes_82 jak nie było internetu, tylko rodzina wiedziała...
Lewica - też się sprzedała.
Pewnie zorganizują jakąß "kryształową" noc naszych czasów.
Już nigdy na nich nie zagłosuję. To co teraz robią to po prostu sq rwysy ństwo.
https://www.wykop.pl/link/6393283/dr-andreas-noack-zamordowany-po-opublikowaniu-filmu-o-szczepionkach/
Ale tutaj szurów i foliarzy. Sami wybitni naukowcy nauk medycznych.
oto ich święta księga
"wolnościowcy"...
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 8 grudnia 2021 o 17:33
grzywna albo obóz koncentracyjny dla niezaszczepionych. do pilnowania więźniów można by przyjąć Niemców. mają duże doświadczenie. Donek ma dobre kontakty, to załatwi.