Mandatów nie podnosi się po to aby było bezpieczniej na drogach tylko po to aby były większe wpływy do budżetu. 100% pieniędzy z mandatów powinno iść na rehabilitację osób, które ucierpiały w wypadkach drogowych, na to czego nie obejmuje NFZ czyli często nawet długoletnią rehabilitację, i ani złotówka z mandatów nie powinna trafiać do budżetu wtedy starano by się łapać, np. przekraczających prędkość, tam gdzie jest faktycznie niebezpiecznie, a nie tam gdzie znak ograniczający prędkość jest ustawiony przez jakiegoś urzędasa, który o prowadzeniu auta nie ma pojęcia. Taki przykład z przedwczoraj: jadę nad morze, trasa dobrze mi znana, bo jeżdżę niż kilka razy w roku, łuk drogi na którym zawsze zwalniam do 80-90 km/h tak aby nie wchodzić w niego ostro, a tam znak 40. Dodam, że padał deszcz więc spokojnie aby nie narażać siebie, żony z którą jechałem i innych użytkowników drogi zwolniłem do 75. Znak 70 km/h w tym miejscu byłby wystarczającym ostrzeżeniem ale jest 40 więc można ustawić radar.
@ubooot
:-) zgadza się, w sumie to powinni każdemu kierowcy który zapłaci minimum 3 mandaty w roku dać nagrodę za wspieranie budżetu: kierowca-patriota
@MaksParadys u mnie oddali drogę po remoncie (trochę bezsensownym w wykonaniu ale tu nie o tym), jest to tz. obwodnica. Wyjeżdżasz z drogi podporządkowanej i nie ma znaku z ograniczeniem prędkości, przejeżdżasz 500m i przed rondem masz ograniczenie do 50, za rondem brak znaku z ograniczeniem, po 500 m ograniczenie do 70 przez kolejne 500m i przed kolejnym rondem ograniczenie do 50. Między tym a kolejnym rondem ograniczenie do 70 i przed samym rondem ograniczenie do 50, a za rondem brak jakiegokolwiek znaku z ograniczeniem prędkości.
@Kamikadze10001
Nie znam konkretnego przykładu więc ciężko mi się odnieś na podstawie tego opisu ale miejsc gdzie znaki stoją bez ładu, składu i zwykłej logiki w Polsce cała masa. Od tego należałoby zacząć porządkowanie, a nie od wysokości mandatów, tym bardziej, że nie robi się nic po za tym.
@Kamikadze10001 coś się nie zgadza... Od kiedy to na "obwodnicy" są ronda? A jeśli tak jest to nie jest to żadna droga szybkiego ruchu tylko co najwyżej droga z 2 pasami w jednym kierunku jazdy, gdzie i tak można jechać max 90km/h. A jak są ronda to właśnie po to aby się ludzie nie rozpędzali bo i tak przed rondem muszą hamować. Niedawno był taki filmik gdzie jakiś koleś autem przefrunął dosłownie nad rondem, bo pewnie nie zauważył znaku i ronda.
@antyfrajer napisałem że tak zwana obwodnica. Droga miała być 2+2, czyli dwie jezdnie po dwa pasy, a ze względu na koszty jest 1+1 z drogami dojazdowymi do posesji/firm. Co w razie awarii ciężarówki zablokuje całkowicie drogę, a w razie wypadku służby będą miały problem żeby przejechać obok ciężarówek. Na starej części drogi gdzie jest 2+2 jest zwiększone ograniczenie prędkości do 70 km/h, a w rejonie przejść jest 50 km/h i zwężka do jednego pasa ruchu.
@MaksParadys Większa część drogi jest w terenie zabudowanym, co nie zmienia faktu braków w oznakowaniu drogi, bo jeśli stosować na całości ograniczenie prędkości na terenie zabudowanym to po co znaki ograniczenia prędkości przed rondem, gdzie wcześniej nie ma znaku podnoszącego ograniczenie prędkości?
@kolorowatolerancja to może poprawić te drogi, tak, żeby jadąc pomiędzy dwoma miastami oddalonymi od siebie np. o 200 km, 90% pokonać ekspresówką lub autostradą, a nie 50% w terenie zabudowanym?
z pewnością jest to droga po za terenem zabudowanym więc masz tam zwykłe 90km/h, po wyjeździe z każdego terenu zabudowanego też potrzebujesz znaku z ograniczeniem?
Przed rondami/skrzyżowaniami zawsze masz ograniczenie do 70 lub 50 które rondo anuluje i znów masz 90
Mandatów nie podnosi się po to aby było bezpieczniej na drogach tylko po to aby były większe wpływy do budżetu. 100% pieniędzy z mandatów powinno iść na rehabilitację osób, które ucierpiały w wypadkach drogowych, na to czego nie obejmuje NFZ czyli często nawet długoletnią rehabilitację, i ani złotówka z mandatów nie powinna trafiać do budżetu wtedy starano by się łapać, np. przekraczających prędkość, tam gdzie jest faktycznie niebezpiecznie, a nie tam gdzie znak ograniczający prędkość jest ustawiony przez jakiegoś urzędasa, który o prowadzeniu auta nie ma pojęcia. Taki przykład z przedwczoraj: jadę nad morze, trasa dobrze mi znana, bo jeżdżę niż kilka razy w roku, łuk drogi na którym zawsze zwalniam do 80-90 km/h tak aby nie wchodzić w niego ostro, a tam znak 40. Dodam, że padał deszcz więc spokojnie aby nie narażać siebie, żony z którą jechałem i innych użytkowników drogi zwolniłem do 75. Znak 70 km/h w tym miejscu byłby wystarczającym ostrzeżeniem ale jest 40 więc można ustawić radar.
@MaksParadys zapomniałeś w jakim kraju żyjesz, u nas przychody z mandatów są zapisane w budżecie
@ubooot
:-) zgadza się, w sumie to powinni każdemu kierowcy który zapłaci minimum 3 mandaty w roku dać nagrodę za wspieranie budżetu: kierowca-patriota
@MaksParadys Lepiej bym tego nie ujął :-)
PS. A podatek ''cukrowy'' jest po to, żebyśmy żywili się zdrowiej XD
@bartoszewiczkrzysztof
A akcyza na alkohol i papierosy abyśmy nie pili i nie palili :-)
A najśmieszniejsze jest to, że są tacy co na serio w to wierzą.
@MaksParadys u mnie oddali drogę po remoncie (trochę bezsensownym w wykonaniu ale tu nie o tym), jest to tz. obwodnica. Wyjeżdżasz z drogi podporządkowanej i nie ma znaku z ograniczeniem prędkości, przejeżdżasz 500m i przed rondem masz ograniczenie do 50, za rondem brak znaku z ograniczeniem, po 500 m ograniczenie do 70 przez kolejne 500m i przed kolejnym rondem ograniczenie do 50. Między tym a kolejnym rondem ograniczenie do 70 i przed samym rondem ograniczenie do 50, a za rondem brak jakiegokolwiek znaku z ograniczeniem prędkości.
@Kamikadze10001
Nie znam konkretnego przykładu więc ciężko mi się odnieś na podstawie tego opisu ale miejsc gdzie znaki stoją bez ładu, składu i zwykłej logiki w Polsce cała masa. Od tego należałoby zacząć porządkowanie, a nie od wysokości mandatów, tym bardziej, że nie robi się nic po za tym.
@Kamikadze10001 coś się nie zgadza... Od kiedy to na "obwodnicy" są ronda? A jeśli tak jest to nie jest to żadna droga szybkiego ruchu tylko co najwyżej droga z 2 pasami w jednym kierunku jazdy, gdzie i tak można jechać max 90km/h. A jak są ronda to właśnie po to aby się ludzie nie rozpędzali bo i tak przed rondem muszą hamować. Niedawno był taki filmik gdzie jakiś koleś autem przefrunął dosłownie nad rondem, bo pewnie nie zauważył znaku i ronda.
@antyfrajer napisałem że tak zwana obwodnica. Droga miała być 2+2, czyli dwie jezdnie po dwa pasy, a ze względu na koszty jest 1+1 z drogami dojazdowymi do posesji/firm. Co w razie awarii ciężarówki zablokuje całkowicie drogę, a w razie wypadku służby będą miały problem żeby przejechać obok ciężarówek. Na starej części drogi gdzie jest 2+2 jest zwiększone ograniczenie prędkości do 70 km/h, a w rejonie przejść jest 50 km/h i zwężka do jednego pasa ruchu.
@MaksParadys Większa część drogi jest w terenie zabudowanym, co nie zmienia faktu braków w oznakowaniu drogi, bo jeśli stosować na całości ograniczenie prędkości na terenie zabudowanym to po co znaki ograniczenia prędkości przed rondem, gdzie wcześniej nie ma znaku podnoszącego ograniczenie prędkości?
I bardzo dobrze, popieram. Polskie drogi są drugimi najniebezpieczniejszymi w całej Unii Europejskiej. Polactwo nauczy się jeździć.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 stycznia 2022 o 8:48
@kolorowatolerancja to może poprawić te drogi, tak, żeby jadąc pomiędzy dwoma miastami oddalonymi od siebie np. o 200 km, 90% pokonać ekspresówką lub autostradą, a nie 50% w terenie zabudowanym?
I ani sowa o pieszych którzy wtargają pod nadjeżdżające auto na pasy. Jak zwykle.
A czy to zdyscyplinuje wielu, samych tych pilnujących tego porządku? Bo jak wiem, prawo dotyczy wszystkich, a nie tylko wybranych.
"Wzrośnie liczba kradzieży"? Co za bzdura. To jest droga do zarabiania budżetu. A jak ma coś wzrosnąć to może liczba aut na auto złomie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 stycznia 2022 o 14:04
z pewnością jest to droga po za terenem zabudowanym więc masz tam zwykłe 90km/h, po wyjeździe z każdego terenu zabudowanego też potrzebujesz znaku z ograniczeniem?
Przed rondami/skrzyżowaniami zawsze masz ograniczenie do 70 lub 50 które rondo anuluje i znów masz 90
Dlaczego kradzieży?