Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
1:23

Nagranie ku przestrodze. Do takiego karambolu doszło kilka dni temu w Czechach

www.demotywatory.pl
+
317 319
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
Q Quant_
+26 / 28

Przewidujący ludzie. Nie poprzestali na zaparkowaniu, ale również opuścili samochody.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M marcinn_
+8 / 10

Ale jak to ci wspaniali zawodowi kierowcy nie dali sobie znać przez cb, że jest lód na drodze i zwalniać wcześniej? No jak do tego doszło?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
0 / 10

@Tescior ciekawe skąd ten minus bo napisana sama prawda. Najgorsze co można zrobić to podjechać na 50m do karambolu zamiast zatrzymać się jak najdalej. Im bardziej się wydłuży sznur stojących aut tym większa szansa, że jeden z drugim taki pajac jak ci z tych ciężarówek co nie wyhamowali wcześniej się zorientuje, że coś się dzieje i może da radę wyhamować skoro już mu mózgu nie starczyło, żeby ograniczyć prędkość wcześniej jak pogoda "przestała sprzyjać".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar LordArhon
+7 / 9

@Vinyard Jest znacząca różnica między bezpośrednim a pośrednim działaniem. Bezpośrednio się przyczynili kierowcy którzy nie dostosowali sposobu jazdy do warunków na drodze jak kierowca pierwszej ciężarówki który bił się w karambol mając penie jeszcze ze 40 na liczniku (zanim wypomnicie że ciężko jest wyhamować ciężarówką w takich warunkach to: a. druga dała radę bez problemu, b. to właśnie jest niedostosowanie sposobu jazdy do warunków).
Zastanawiam się dlaczego obwiniony jest nagrywający a już nie kierowca białej osobówki, która przyjechała później a stanęła jeszcze przed nim.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
0 / 0

@LordArhon myślałem, że ton, w jakim się wypowiedziałem o kierowcach tych ciężarówek wystarczy, żeby odczytać moje zdanie na temat ich zachowania. Owszem, to oni głównie są winni tego, że wbili się w karambol z całym impetem, ale kierowcy osobówek, którzy dali radę wyhamować mogli "dla dobra wszystkich uczestników" zatrzymać się wcześniej, dalej od karambolu i może wywołać impuls rozumu u kierowców tych rozpędzonych tirów. Białą osobówkę pominąłem, bo jej kierowca jednak wiedział, że po zatrzymaniu rozsądniej jest się ewakuować z auta więc jednak punkt dla niego.
Też mnie wkurza gadanie, że "40-tonowego zestawu nie zatrzyma się w miejscu", bo to dla każdego rozumnego kierowcy znaczy tyle, że prowadząc taki zestaw trzeba być tym bardziej przewidującym i reagować znacznie wcześniej. Niestety praktyka pokazuje, że kierowcy ciężarówek często wpadają w kłopoty przez rutynę i rozleniwienie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tescior
0 / 0

@LordArhon może dlatego, że nie mam ochoty wynotowywać klatka po klatce wszystkich numerów rejestracyjnych, marek i kierowców...
przesłanie jest jasne jeśli ktoś ma ochotę czytać, jeśli ktoś chce się czepiać, to przyczepi się rocznika samochodu bo się zgadzać nie będzie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mwa
+11 / 13

Jakoś tak zupełnym przypadkiem "amatorzy" zdążyli wyhamować, a zawodowi kierowcy powpjerdalali się jedni w drugich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant_
+4 / 4

@izka8520 - załadowany TIR to ponad 40 ton.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 konto usunięte
+4 / 6

@izka8520 to tym bardziej powinien zwolnić

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Q Quant_
+1 / 1

@izka8520 - droga hamowania TIR-a nie jest wcale dramatycznie dłuższa niż osobówki. Pamiętaj, że ciężarówki mają znacznie większe opony, więcej kół, lepsze hamulce, które muszą wytrzymywać znacznie większe siły. Nie bez znaczenia jest również większe tarcie opon o nawierzchnię wynikające z większego nacisku na oś. Poza tym ciężarówki jeżdżą wolniej, a na kierowcy załadowanej ciężarówki spoczywa więcej obowiązków w zakresie zachowania należytej ostrożności. Bezwładność masywnego ładunku ma decydujące znaczenie tylko wtedy, gdy ładunek jest źle poukładany. Jeżeli cięższy ładunek jest ułożony na jednej stronie naczepy, a lżejszy na drugiej, to podczas hamowania cały skład może się złożyć jak scyzoryk. Ale to już zupełnie inna sprawa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mudia
+5 / 7

Niedostosowanie prędkości do warunków - to chyba najczęstsza przyczyna wypadków

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tomasz1977
-4 / 6

@mudia oczywiście, czasem bezpieczne to będzie 2 km/h, czasem -1 km/h

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tomasz1977
+11 / 13

Ważne, wyjść za barierki!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E konto usunięte
0 / 4

@Tomasz1977 I do przodu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
H konto usunięte
0 / 0

A mówią ze to Polacy jeżdżą najgorzej

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
1 konto usunięte
-1 / 1

nikt nie pomyślał żeby wysiąść i postawić 500 metrów wcześniej trójką?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Z zyzyzyryxy
+2 / 4

Brawo dla wszystkich którzy przeszli za barierki.

Ciekaw jestem czy ktoś zdążył pomyśleć by złapać za trójkąt / latarkę / cokolwiek i cofnąć się za tymi barierkami ze 100-200m i dać znać kolejnym kierowcom że coś się dzieje.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G grazanica
+3 / 3

Kolejny film potwierdzający że tirowcy to debile.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F faraon69
+1 / 1

Trzeba być debilem, żeby w takich warunkach drogowych tak tirem zasuwać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bromba_2k
0 / 0

Parę lat temu trafił mi się karambol w Czechach. Dziecinni kierowcy nie byli aż tak boleśni, jak totalnie infantylna czeska policja drogowa. Nasi są mistrzami w porównaniu do tych z południa. Serio.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem