Po pierwsze nie każdy diasel pojedzie na oleju rzepakowym, po drugie niszczy on silnik bo zostawia więcej nagaru i ma większą gęstość, po trzecie ma on o 12% mniejszą kaloryczność, po czwarte jest mocno wrażliwy na niskie temperatury. Olej rzepakowy zastosowany w nowych silnikach niszczy ja już po kilku kilometrach jazdy. Piszę to tylko dla osób które nie mają podstawowej wiedzy o samochodach. Dziadków którzy mówią że to lepsze i tańsze nie pozdrawiam i spadajcie na drzewo.
@Thevipervip może inaczej
Każdy silnik wysokoprężny ogarnie temat na rzepaku. Gorzej osprzęt takiego silnika. Stare diesle na pompie rotacyjnej przepadną wszystko, nawet węgiel z moczem haha. Jednak współczesne common rail nie bardzo.
@Thevipervip
W celu zmniejszenia lepkości i gęstości, należy dodać estru etylowego kwasów tłuszczowych. Albo w ostateczności, dobrze przepędzony bimber. Im starszy, prymitywniejszy i większy silnik, tym mniej będzie miał problemów ze spaleniem takiej mieszanki. Dla silników nowoczesnych takie eksperymenty są zabójcze.
@Thevipervip Ale tu na focie jest stary Mercedes 123 produkowany 1975-86 wiec o nim mowa, a takie zabytkowe diesle mogły jechać na rzepakowym, ale oczywiście absolutnie i pod żadnym pozorem nie można to używać w powszechnie stosowanym wtrysku common rail. Bo to bardzo czułe układy i drogie.
A tak poza tym to w democie cena diesla jest mocno zawyżona a oleju rzepakowego zaniżona. ropa u mnie na stacji jest dzis po 7,40 (czyli 22,2 zł za 3 litry) natomiast olej rzepakowy w 3 litrowych jest w tej cenie co napisane 20,39 zł, tylko nie wszędzie są te bańki i już kupując w litrowych butelkach wyjdzie na to samo, wiec sensu brak nawet dla starych aut tego wlewać.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
18 marca 2022 o 14:51
Stare niemieckie diesle (tak do wprowadzenia euro 1) miały opcje instalacji do spalania oleju roślinnego. Były to specjalne zbiorniki paliwa z dogrzewaniem, ogrzewane przewody paliwowe, specjalne filtry i wymienione uszczelniacze na odporne na biopaliwa.
Autor musiał wymyślić dramatyzm, bo 21 zł za ON vs 20,49 za rzepakowy, by nie wyglądało dostatecznie dramatycznie. Potem ludzie się dziwią, że TVP jedzie po bandzie jak takie typy nie mają hamulców przed manipulowaniem ludźmi...
gdzie jest diesel po 10,66 ? u mnie jeszcze po 7,50
Po pierwsze nie każdy diasel pojedzie na oleju rzepakowym, po drugie niszczy on silnik bo zostawia więcej nagaru i ma większą gęstość, po trzecie ma on o 12% mniejszą kaloryczność, po czwarte jest mocno wrażliwy na niskie temperatury. Olej rzepakowy zastosowany w nowych silnikach niszczy ja już po kilku kilometrach jazdy. Piszę to tylko dla osób które nie mają podstawowej wiedzy o samochodach. Dziadków którzy mówią że to lepsze i tańsze nie pozdrawiam i spadajcie na drzewo.
@Thevipervip może inaczej
Każdy silnik wysokoprężny ogarnie temat na rzepaku. Gorzej osprzęt takiego silnika. Stare diesle na pompie rotacyjnej przepadną wszystko, nawet węgiel z moczem haha. Jednak współczesne common rail nie bardzo.
@Thevipervip
W celu zmniejszenia lepkości i gęstości, należy dodać estru etylowego kwasów tłuszczowych. Albo w ostateczności, dobrze przepędzony bimber. Im starszy, prymitywniejszy i większy silnik, tym mniej będzie miał problemów ze spaleniem takiej mieszanki. Dla silników nowoczesnych takie eksperymenty są zabójcze.
@Thevipervip Ale tu na focie jest stary Mercedes 123 produkowany 1975-86 wiec o nim mowa, a takie zabytkowe diesle mogły jechać na rzepakowym, ale oczywiście absolutnie i pod żadnym pozorem nie można to używać w powszechnie stosowanym wtrysku common rail. Bo to bardzo czułe układy i drogie.
A tak poza tym to w democie cena diesla jest mocno zawyżona a oleju rzepakowego zaniżona. ropa u mnie na stacji jest dzis po 7,40 (czyli 22,2 zł za 3 litry) natomiast olej rzepakowy w 3 litrowych jest w tej cenie co napisane 20,39 zł, tylko nie wszędzie są te bańki i już kupując w litrowych butelkach wyjdzie na to samo, wiec sensu brak nawet dla starych aut tego wlewać.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 marca 2022 o 14:51
@rafik54321 Chodzi ci o pompy tłoko-rozdzielaczowe? Już pompy VP37, VP44, lub pompy Lucasa też się szybciej zużywały na oleju opalowym i rzepakowym.
U nas ON dzisiaj 6,99. I zapowiadają, że następna dostawa 6,50
@Buka1976 Jak to ci krzywousty obiecał albo bezmajtek to ON bedzie w następnej dostawie po 8 zł.
Stare niemieckie diesle (tak do wprowadzenia euro 1) miały opcje instalacji do spalania oleju roślinnego. Były to specjalne zbiorniki paliwa z dogrzewaniem, ogrzewane przewody paliwowe, specjalne filtry i wymienione uszczelniacze na odporne na biopaliwa.
Autor musiał wymyślić dramatyzm, bo 21 zł za ON vs 20,49 za rzepakowy, by nie wyglądało dostatecznie dramatycznie. Potem ludzie się dziwią, że TVP jedzie po bandzie jak takie typy nie mają hamulców przed manipulowaniem ludźmi...
Poczekajcie jeszcze miesiąc i zobaczycie ile olej rzepakowy będzie kosztować :D