@Albiorix Ale w sumie czy to jest jakkolwiek "eko"? Może robisz to inaczej, ale zazwyczaj jak się kupuje luzem, to po prostu zamiast być od razu zapakowane w plastik, to samemu się pakuje w woreczek i to wychodzi na to samo
@zxcvbnasdfgh O to własnie chodzi: Wytwarzasz przekonanie, że kupujący coś zyskał, że "oszukał system", podczas gdy po prostu zapłacił regularną cenę za towar (czasem może nawet wyższą), albo w ogóle kupił coś, czego w ogóle nie planował ("no bo przecież taka okazje może się już nie powtórzyć!").
I, tak, to działa. Gdyby nie działało, to by się tego nie robiło.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
31 maja 2022 o 3:58
No i guru mają rację bo to co podała dziewczyna z maca to jest efekt a nie przyczyna. Promocji nie robi się po to żeby była promocja tylko żeby w wyznaczonym czasie zwiększyć obroty firmy i zachęcić klientów do kupna innych produktów już nie w promocyjnych cenach. No ale widzę że chęć dokuczenia ludziom którzy po prostu się na tym znają przysłania czasami zdrowy rozsądek
Czasem w sklepie "dopłacam za bycie eko" - kupuję cytryny albo paprykę luzem, trochę drożej ale bez woreczka.
@Albiorix Ale w sumie czy to jest jakkolwiek "eko"? Może robisz to inaczej, ale zazwyczaj jak się kupuje luzem, to po prostu zamiast być od razu zapakowane w plastik, to samemu się pakuje w woreczek i to wychodzi na to samo
@Plaskaflaszka proste problemy mają proste rozwiązania: wrzucam bezpośrednio do koszyka albo przynoszę własną torebkę
Jeśli pricing behawioralny, to jest to co wynika z nazwy, to ma akurat sens. Kupujesz większą tańszą kawę, pomimo, że nie zamierzałeś kupić żadnej.
@zxcvbnasdfgh O to własnie chodzi: Wytwarzasz przekonanie, że kupujący coś zyskał, że "oszukał system", podczas gdy po prostu zapłacił regularną cenę za towar (czasem może nawet wyższą), albo w ogóle kupił coś, czego w ogóle nie planował ("no bo przecież taka okazje może się już nie powtórzyć!").
I, tak, to działa. Gdyby nie działało, to by się tego nie robiło.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 31 maja 2022 o 3:58
No i guru mają rację bo to co podała dziewczyna z maca to jest efekt a nie przyczyna. Promocji nie robi się po to żeby była promocja tylko żeby w wyznaczonym czasie zwiększyć obroty firmy i zachęcić klientów do kupna innych produktów już nie w promocyjnych cenach. No ale widzę że chęć dokuczenia ludziom którzy po prostu się na tym znają przysłania czasami zdrowy rozsądek