Czy ciężko dostać części do malucha? Reparaturek blacharskich jest tak dużo i to tak różnorakich że z nich samych można by chyba całego malucha wyspawać XD.
Silnik siedzi w zasadzie ten sam co w cinquecento.
3/4 części jest dostępnych od ręki. Najgorzej może być z elementami wnętrza. Np kierownica, klamki itp.
No chyba że komuś zależy na tym aby każda część była w pełni oryginalna, to wtedy faktycznie może być problem.
Tylko że w przypadku pojazdów starszych niż te 25 lat, zwykle uzyskanie oryginalnych części graniczy z cudem i pozostają albo zamienniki, albo w skrajnych przypadkach wręcz konieczność dorabiania części. Najstarsze maluchy będą już niemal w wieku emerytalnym. Pierwsze maluchy jakoś na początku lat 70tych zaczęto klepać w Polsce, a sam projekt fiata jest jeszcze starszy (bodajże we Włoszech w latach 50tych to auto było fiatem 500). Czyli w zasadzie można powiedzieć że maluch to w zasadzie już 70letni projekt.
@Cagenicolas tylko co za problem w dzisiejszych czasach ściągnąć części zza granicy?
Do mojej yamahy musiałem ściągać z Japonii tarczę hamulcową oraz osłony amortyzatorów :/ .
Więc ściągnięcie z Polski części do Turcji nie powinno być bardziej kłopotliwe. Tak samo do garbusa najłatwiej części znajdziesz w Niemczech, gdzie ich było najwięcej - logiczne.
Jak masz np dodge RAMa, to też ściągasz części z USA, zwłaszcza te rzadsze.
Ostatecznie, nawet owy Turek mógłby po prostu zrobić sobie "wycieczkę do Polski" po części. Załadować całego busa i rura.
Spróbuj dorwać części np do "Warszawy" (taki samochód) albo Syreny. Tu będzie cyrk. Bo nawet w PRLu tego za wiele nie jeździło. A potem to ramy z tych pojazdów przerabiali na wozy rolnicze XD.
Do tego nie zapominaj że ostatnie maluchy wyjechały z fabryki w 2000r. To całkiem "niedawno", tym bardziej że klepane były 30 lat.
Spróbuj dorwać części np do rometa charta 210. Wyprodukowano ich maksymalnie 15tys egzemplarzy. Dorwij np lusterko, nawet zamiennik - nie ma. Trzeba szukać czegoś co jest po prostu podobne. Tak samo kierunkowskazy. Jedynie części silnikowe jeszcze jako tako dostaniesz. Ale też nie wszystkie i to tylko dlatego że były to niemalże "rometowskie" części które były w większości silników dezametu :/ .
Czy ciężko dostać części do malucha? Reparaturek blacharskich jest tak dużo i to tak różnorakich że z nich samych można by chyba całego malucha wyspawać XD.
Silnik siedzi w zasadzie ten sam co w cinquecento.
3/4 części jest dostępnych od ręki. Najgorzej może być z elementami wnętrza. Np kierownica, klamki itp.
No chyba że komuś zależy na tym aby każda część była w pełni oryginalna, to wtedy faktycznie może być problem.
Tylko że w przypadku pojazdów starszych niż te 25 lat, zwykle uzyskanie oryginalnych części graniczy z cudem i pozostają albo zamienniki, albo w skrajnych przypadkach wręcz konieczność dorabiania części. Najstarsze maluchy będą już niemal w wieku emerytalnym. Pierwsze maluchy jakoś na początku lat 70tych zaczęto klepać w Polsce, a sam projekt fiata jest jeszcze starszy (bodajże we Włoszech w latach 50tych to auto było fiatem 500). Czyli w zasadzie można powiedzieć że maluch to w zasadzie już 70letni projekt.
@Rafik54321 pewnie w Turcji ciezko bo wyobraz sobie ze pewnie tam turecki jutuber to ogarniał
@Cagenicolas tylko co za problem w dzisiejszych czasach ściągnąć części zza granicy?
Do mojej yamahy musiałem ściągać z Japonii tarczę hamulcową oraz osłony amortyzatorów :/ .
Więc ściągnięcie z Polski części do Turcji nie powinno być bardziej kłopotliwe. Tak samo do garbusa najłatwiej części znajdziesz w Niemczech, gdzie ich było najwięcej - logiczne.
Jak masz np dodge RAMa, to też ściągasz części z USA, zwłaszcza te rzadsze.
Ostatecznie, nawet owy Turek mógłby po prostu zrobić sobie "wycieczkę do Polski" po części. Załadować całego busa i rura.
Spróbuj dorwać części np do "Warszawy" (taki samochód) albo Syreny. Tu będzie cyrk. Bo nawet w PRLu tego za wiele nie jeździło. A potem to ramy z tych pojazdów przerabiali na wozy rolnicze XD.
Do tego nie zapominaj że ostatnie maluchy wyjechały z fabryki w 2000r. To całkiem "niedawno", tym bardziej że klepane były 30 lat.
Spróbuj dorwać części np do rometa charta 210. Wyprodukowano ich maksymalnie 15tys egzemplarzy. Dorwij np lusterko, nawet zamiennik - nie ma. Trzeba szukać czegoś co jest po prostu podobne. Tak samo kierunkowskazy. Jedynie części silnikowe jeszcze jako tako dostaniesz. Ale też nie wszystkie i to tylko dlatego że były to niemalże "rometowskie" części które były w większości silników dezametu :/ .
@rafik54321 garbus był produkowany do 2003 w Meksyku więc chyba tam trzeba szukać do nich części. Ale mogę się mylić. Może w Brazylii.