A dlaczego akurat Toyota? Płacą ci za to? Ta "przypowiastka" przewija się po internetach od kilkunastu lat. Już w ten cytat był "ubierany" Jobs, Branson i paru innych CEO, którzy akurat w danym momencie byli łatwo rozpoznawalni.
@aniechcemisie pewnie dlatego, ze firma Toyota byla pionierem wielu roznych metod rozwiazywania problemu, od 5Why przez mude i cykl Deminga konczac chociazby na Lean-ie
@aniechcemisie Tylko że w przeciętnej fabryce Toyoty, produkcja jest zatrzymywana średnio kilka razy częściej niż w fabrykach innych firm. To dlatego że pracownicy są długo i starannie szkoleni, oraz zachęcani do zgłaszania problemów i mają większe upoważnienia do zatrzymania linii w przypadku wykrycia jakiegoś.
@Prally Ależ ja nie twierdzę, że nieprawdą jest, że "tojota to", albo "tojota tamto". Po prostu ten "cytat" przewija się po internetach od dłuuuuugiego czasu i jego źródło kompletnie się zagubiło w pomroku dziejów.
"Nie wierz we wszystko, co przeczytasz w internecie" - Martin Luther King
@aniechcemisie Akurat ja rozmawiałem z ludźmi z branży Automotive... przeważnie "zwykłymi" robotnikami z taśmy. I oni twierdzili że w Toyocie produkcję zatrzymuje się kilka razy częściej niż np. w Forda. A były to fabryki w tym samym stanie w USA.
Od 20 lat pracuję dla branży automotive. nie podzielam tych zachwytów nad toyotą. owszem, wymyślili kilka narzędzi rozwiązywania problemów, jednak często okazywało się to przerostem formy nad treścią. lub środki ładowane w rozwiązanie przekraczały wszelkie możliwe implikacje wywołane problemem. wiele z tych narzędzi zostało zarzuconych, bo po początkowym zachwycie okazały się nieefektywne. Wnętrza - co do jakości owszem, w fazie projektowej toyota wybiera świetne tworzywa sztuczne, ale potem do głosu dochodzą księgowi, i jakosć plastików + wykonanie prawie zawsze jest gorsze niż peugeot, citroen, VW , nisan opel itd.. tylko ford używa wiekszego gówna, (oprócz vignale) choć i tak jest lepiej wykończone niż w toyocie. Jeśli chodzi o mechanikę, nie mam pojęcia, nie wypowiem się
@beeveer Z tego co wiem, to dość charakterystyczne że VW, Audi i Opel mają dużo lepiej wykończone wnętrza, ale dużo mniej trwałe i bardziej awaryjne silniki.
Toyota generalnie nie zalicza wpadek jak ogromne spalanie oleju przy 120 tys. km przebiegu, czy wycierający się koło rozrządu integralne z wałem korbowym co czyni remont samochodu nieopłacalnym jak w VW/Audi. Nie było też wpadek z przedwczesnym spalaniem oleju i urywaniem łańcuchów rozrządu jak w Oplu. Nie było też wysadzania dziur w blokach silników, jak w 2.0 TDI.
@Prally Bo przecież D-4D są znane ze swojej trwałości i nie było z nimi nigdy żadnych problemów. Oh, wait...
Dalece nie wszystkie silniki toyoty to 2jz.
BTW, Toyota jest również dość szeroko znana z robienia wszystkiego co się da na jednorazowe spinki, co powoduje straszną upierdliwośc przy jakiejkolwiek robocie wymagającej "otwierania" wnętrza.
@beeveer mam wrazenie, ze te 20lat to chyba nie koniecznie. Inaczej bys wiedzial, ze bardzo czesto z tego samego materialu robione jest i dla Tesli i dla podrzednej Daci. Nie mowiac juz o tym, ze JL jest jednym z mniej wymagajacych i upierdliwych klientow. Z takich koncernow bardzo mocno wyroznia sie BWM ktore jest gotowe zaplacic wiecej za koszty zlej jakosci byleby zapewnic im produkty spelniajace ich wymagania
@Xar
Tesla nie jest najlepszym przykładem, bo akurat jakosć wnętrz jest tam na poziomie dacii. A najbardziej upierdliwym klientem jest akurat fiat. czepiają się pierdoł widocznych tylko przy specjalnym oświetleniu, których normlany człowiek gołym okiem nie jest w stanie dostrzec. reklamują rzeczy, które nawet dla S-class są akceptowalne. a z punktu widzenia użytkownika auta najlepsze wymagania ma volvo. w dupie mają małe niedociągnięcia wyglądu, w zamian za to kładąc ogromny nacisk na to, żeby w aucie nic nie stukało i nie skrzypiało.
Wiele firm tak myśli
Firma która nie inwestuje w pracowników prawie na pewno chce ich w taki czy inny sposób przekręcić. To jest dobry wskaźnik.
A dlaczego akurat Toyota? Płacą ci za to? Ta "przypowiastka" przewija się po internetach od kilkunastu lat. Już w ten cytat był "ubierany" Jobs, Branson i paru innych CEO, którzy akurat w danym momencie byli łatwo rozpoznawalni.
@aniechcemisie pewnie dlatego, ze firma Toyota byla pionierem wielu roznych metod rozwiazywania problemu, od 5Why przez mude i cykl Deminga konczac chociazby na Lean-ie
@aniechcemisie Tylko że w przeciętnej fabryce Toyoty, produkcja jest zatrzymywana średnio kilka razy częściej niż w fabrykach innych firm. To dlatego że pracownicy są długo i starannie szkoleni, oraz zachęcani do zgłaszania problemów i mają większe upoważnienia do zatrzymania linii w przypadku wykrycia jakiegoś.
@Prally Ależ ja nie twierdzę, że nieprawdą jest, że "tojota to", albo "tojota tamto". Po prostu ten "cytat" przewija się po internetach od dłuuuuugiego czasu i jego źródło kompletnie się zagubiło w pomroku dziejów.
"Nie wierz we wszystko, co przeczytasz w internecie" - Martin Luther King
@aniechcemisie Akurat ja rozmawiałem z ludźmi z branży Automotive... przeważnie "zwykłymi" robotnikami z taśmy. I oni twierdzili że w Toyocie produkcję zatrzymuje się kilka razy częściej niż np. w Forda. A były to fabryki w tym samym stanie w USA.
Jak ci z Toyoty to eksperci, to chyba sie maskuja, ze taki szmelc produkuja.
Od 20 lat pracuję dla branży automotive. nie podzielam tych zachwytów nad toyotą. owszem, wymyślili kilka narzędzi rozwiązywania problemów, jednak często okazywało się to przerostem formy nad treścią. lub środki ładowane w rozwiązanie przekraczały wszelkie możliwe implikacje wywołane problemem. wiele z tych narzędzi zostało zarzuconych, bo po początkowym zachwycie okazały się nieefektywne. Wnętrza - co do jakości owszem, w fazie projektowej toyota wybiera świetne tworzywa sztuczne, ale potem do głosu dochodzą księgowi, i jakosć plastików + wykonanie prawie zawsze jest gorsze niż peugeot, citroen, VW , nisan opel itd.. tylko ford używa wiekszego gówna, (oprócz vignale) choć i tak jest lepiej wykończone niż w toyocie. Jeśli chodzi o mechanikę, nie mam pojęcia, nie wypowiem się
@beeveer Z tego co wiem, to dość charakterystyczne że VW, Audi i Opel mają dużo lepiej wykończone wnętrza, ale dużo mniej trwałe i bardziej awaryjne silniki.
Toyota generalnie nie zalicza wpadek jak ogromne spalanie oleju przy 120 tys. km przebiegu, czy wycierający się koło rozrządu integralne z wałem korbowym co czyni remont samochodu nieopłacalnym jak w VW/Audi. Nie było też wpadek z przedwczesnym spalaniem oleju i urywaniem łańcuchów rozrządu jak w Oplu. Nie było też wysadzania dziur w blokach silników, jak w 2.0 TDI.
@Prally Bo przecież D-4D są znane ze swojej trwałości i nie było z nimi nigdy żadnych problemów. Oh, wait...
Dalece nie wszystkie silniki toyoty to 2jz.
BTW, Toyota jest również dość szeroko znana z robienia wszystkiego co się da na jednorazowe spinki, co powoduje straszną upierdliwośc przy jakiejkolwiek robocie wymagającej "otwierania" wnętrza.
@beeveer mam wrazenie, ze te 20lat to chyba nie koniecznie. Inaczej bys wiedzial, ze bardzo czesto z tego samego materialu robione jest i dla Tesli i dla podrzednej Daci. Nie mowiac juz o tym, ze JL jest jednym z mniej wymagajacych i upierdliwych klientow. Z takich koncernow bardzo mocno wyroznia sie BWM ktore jest gotowe zaplacic wiecej za koszty zlej jakosci byleby zapewnic im produkty spelniajace ich wymagania
@Xar
Tesla nie jest najlepszym przykładem, bo akurat jakosć wnętrz jest tam na poziomie dacii. A najbardziej upierdliwym klientem jest akurat fiat. czepiają się pierdoł widocznych tylko przy specjalnym oświetleniu, których normlany człowiek gołym okiem nie jest w stanie dostrzec. reklamują rzeczy, które nawet dla S-class są akceptowalne. a z punktu widzenia użytkownika auta najlepsze wymagania ma volvo. w dupie mają małe niedociągnięcia wyglądu, w zamian za to kładąc ogromny nacisk na to, żeby w aucie nic nie stukało i nie skrzypiało.