Zanim zleca ci tacy co stwierdza, ze oni przeciez moga chciec wrocic(lub przyjechac jesli w ogole nie mieszkali w Polsce), to odpowiedzcie mi na pytanie: czy jesli ja moglbym chciec wyemigrowac do Kanady to znaczy, ze mam miec prawo glosu w kanadyjskich wyborach bo moze kiedys bede chcial tam mieszkac?
Powinieneś mieć prawo głosu wszędzie. To nie jest ten sam świat co kiedyś i stał się dużo mniejszy. Kupujesz produkty z calego świata, a więc powinienenś mieć prawo decydować w jakich warunkach zostaly wytworzone. Decyzje różnych krajów wplywają na twoje zdrowie. Decyzje różnych polityków wplywają na stan twojego portfela. Skoro to co decydują inne kraje dotyczy ciebie bezpośrednio, to powienieneś mieć prawo to kontrolować.
I przykład, ktory podaleś też jest sluszny. Skoro chcesz mieszkać gdzieś indziej na świecie, to czemu nie miałbyś móc współtworzyć tam odpowiednich warunkow, jeśli ich nie ma? Jest tyle pięknych miejsc na świecie, którymi nie możesz się nacieszyć, bo rządzą nimi odioci.
@Xar w tym roku minelo mi 20 lat odkad wyjechalem z Polski. I za tydzien wracam na stale do Polski z Kanady. Mam kanadyjskie obywatelstwo i bede mogl glosowac w Kanadzie, gdyz nie bede mial ograniczonych praw obywatelskich. Podobnie jak w Polsce. Na szczescie, takie jest prawo i gwarantuje to konstytucja. To nie jest wylacznie kwestia aktualnego miejsca pobytu, ale odpowiedzialnosci za kraj i jego przyszlosc. Dlaczego uwazasz, ze osoba, ktora nie popelnila zadnego przestepstwa powinna miec ograniczone prawa obywatelskie?
Ale czemu stawiasz kryterium czasu? Chcesz zagłosować pojaw się w kraju, jeśli los ojczyzny faktycznie jest dla ciebie taki ważny to przyjedź i zagłosuj.
Ja...
mieszkam 30 lat w Niemczech i mimo że mam nadal prawo wyborcze, to jedniak z niego nie korzystam, bo uważam, że to nie fair w stosunku do rodaków mieszkających nadal w Polsce. Denerwuje mnie, że emigranci "mieszają" a rodacy muszą się zmagać z g***em.
Ja bym tę granicę obniżył do 10 lat. A najlepiej byłoby organizować wybory tylko na terenie Polski; koszt w przeliczeniu na 1 wyborcę, jest za granicą 3 razy wyższy niż tu na miejscu. Głosy Polonii jak do tej pory, nie wpłynęły na wynik wyborów. Nie ma sensu tego kontynuować.
@perskieoko Skoro I tak nie ma to wpływu to o co ten raban haha. Przecież to bez sensu. Chyba, że ma wpływ to wtedy ma sens. Chyba że chodzi tylko o kasę, to wtedy też ma. A jeśli Polonia nie ma szans pomóc dokonać właściwego wyboru to bez sensu. Ale jeśli ma szansę, to może to ma jednak jakiś sens. Nie jest to takie proste. Trochę jak dziewczyna która nie chce się umówić z brzydalem ale jak się okaże, że brzydal ma kasę i może się przydać to się z nim umówi. Znam sporo osób mieszkających za granicą i często się okazuje, że mają większą świadomość co się w kraju dzieje niż sąsiad za ścianą. Wiec w takich sprawach nie ma "0 i 1" I mam wrażenie, że tego typu kwestie służą tylko jednemu, skłócić, podburzyć między sobą kolejne grupy społeczne. Ale może to ma sens i najlepiej zamykać granice i kisić się we własnym smrodzie.
@Uhtred
Ja znam sporo Norwegów którzy mają o niebo większą świadomość polityczną niż przeciętny Polak - może niech Norwegowie głosują jaki będzie skład naszego parlamentu?
@perskieoko Nie pal głupa że nie rozumiesz co mam na myśli. Pierdzielisz bzdury bo albo jesteś bucem i zawsze masz rację, albo piszesz byle by coś napisać choć nie wnosi to nic do dyskusji. Albo gadamy z sensem albo nie. Jak coś jest bez sensu to po co o tym dyskutować.
Każdy kto na stałe nie mieszka w Polsce powinien być pozbawiony prawa wyborczego. Obywatelstwo to za mało aby decydować o tym kto ma rządzić, trzeba jeszcze mieszkać w kraju o którym się chce decydować.
Czy ja wiem, przyjemnie jest zyc spokojnie za granica i glosowac na pis patrzac jak ladnie polska upada :P Patrzac na polske z perspektywy Niemiec jest zabawnie.
hmmm ja bym wolał że nie to czy się przebywa w danym kraju czy nie tylko poziom IQ że osoby z niskim IQ nie powinny głosować wogole nie zależnie od tego czy mieszkają na terenie kraju czy za granicą
@Sok_Jablkowy delegacja nie trwa 20 lat. Dlatego podalem kryterium czasu w ktorym mozna z grubsza wychowac jedno pokolenie. Jesli ktos przez 20lat nie mieszka w danym kraju a chce o tym kraju decydowac, to moim zdaniem ma za wysokie ego(zeby nie powiedziec wprost, ze jest ebniety)
Albo jak potraktujesz kogoś kto pół roku mieszka w PL i pół roku gdzie indziej. Albo żołnierza który trafił do nie woli, lub kogoś kto został porwany zagranicą?
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 listopada 2022 o 13:17
@Sok_Jablkowy . Żyję w określonym państwie, które ma swoje granice, swoje prawo, budżet itd. Pomysł żeby 8 mld ludzi z całego świata wybierało mi posłów czy prezydenta jest skrajnie idiotyczny.
Nie bądż głupi. Nie każe 8 mld ludzi wybierać twojego prezydenta czy posłów. Twierdzę, że o części rzeczy powinni decydować wszyscy, a o reszcie lokalne władze. Mogą być nawet wladze wojewódzkie.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
26 listopada 2022 o 17:05
Nie napisałem, że będzie łatwo. Napisałem, że powinni, bo obecnie 8 mld ludzi jest niezadowolone ze swoich polityków i kierunku świata. Skoro obecna taktyka nie działa, to przydałoby się przestać oszukiwać i zrobić coś innego.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
26 listopada 2022 o 17:34
@Sok_Jablkowy jesli ktos jako dziecko zostal wywieziony i przez 20lat dorastal poza krajem to wybacz, ale nie ma prawa glosu w Polsce, bo nie mieszka tutaj. I tyle
Wiec jak ktos wyjechal, zyl i pracowal poza Polska przez 20 lat to oczywiscie nie ma prawa stanowic o Polsce, bo w Polsce nie zyje
@Sok_Jablkowy nie ma potrzeby rozpatrywac wszystkich mozliwych opcji z jakiego powodu w danym kraju nie mieszka.Nie mieszka w Polsce od co najmniej 20 lat = nie ma prawa glosu w wyborach, bo jego decyzje przy urnie nie wplywaja na jego zycie, nie musi byc pod prawodawstwem ludzi ktorych wybral etc.
Spoko, czyli wystarczy, że sobie pomieszkam w Polsce jeden dzień na 20 lat i twój pomysł pada.
„bo jego decyzje przy urnie nie wplywaja na jego zycie,”
Nie jest to prawda. To, że ktoś nie mieszka w Polsce, nie znaczy, że nie ma domu, ziemi, nie pobiera emerytury lub nie ma firmy w Polsce.
W dodatku się zaprzeczasz. Bo przecież odrzuciłeś przyklad gdzieś jest zatrudniony w Polsce, a pracuje zdalnie i mieszka zagranicą.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
27 listopada 2022 o 3:37
Od lat o tym mówię. A nie siedzi taki hamerykanin na jackowie i on bierze udział w wyborach w Polsce choć kraju nigdy nie widział. Chce głosowac niech tu mieszka.
Co? Aż od 20?!? Ni chu chu! Nie mieszka w kraju dłużej niż 3 lata, nie ma prawa głosować i wybierać mi rządów. Koniec, kropka! To raz!
Dwa - bezwzględnie zabrać prawa wyborcze więźniom, przynajmniej tym skazanym za najcięższe przestępstwa, z wyrokami od 8 wzwyż, Dlaczego ktoś kto łamie prawo miałby mieć możliwość wyboru tych, którzy będą to prawo ustalać?!? No ku*wa!...
Dodałbym jeszcze 500+
@ryho1000
Chcesz dać od siebie 500 czy chcesz zabrać prawa wyborcze każdemu rodzicu nieletniego dziecka?
Zanim zleca ci tacy co stwierdza, ze oni przeciez moga chciec wrocic(lub przyjechac jesli w ogole nie mieszkali w Polsce), to odpowiedzcie mi na pytanie: czy jesli ja moglbym chciec wyemigrowac do Kanady to znaczy, ze mam miec prawo glosu w kanadyjskich wyborach bo moze kiedys bede chcial tam mieszkac?
@Xar dokładnie, a jak wrócą, pomieszkają kilka lat, popłacają podatki to odzyskają prawa wyborcze.
@Xar
Powinieneś mieć prawo głosu wszędzie. To nie jest ten sam świat co kiedyś i stał się dużo mniejszy. Kupujesz produkty z calego świata, a więc powinienenś mieć prawo decydować w jakich warunkach zostaly wytworzone. Decyzje różnych krajów wplywają na twoje zdrowie. Decyzje różnych polityków wplywają na stan twojego portfela. Skoro to co decydują inne kraje dotyczy ciebie bezpośrednio, to powienieneś mieć prawo to kontrolować.
I przykład, ktory podaleś też jest sluszny. Skoro chcesz mieszkać gdzieś indziej na świecie, to czemu nie miałbyś móc współtworzyć tam odpowiednich warunkow, jeśli ich nie ma? Jest tyle pięknych miejsc na świecie, którymi nie możesz się nacieszyć, bo rządzą nimi odioci.
@Xar
p.s. Głosując masz już wplyw na 27 krajow w UE. Czemu miałoby być inaczej z resztą świata?
@Sok_Jablkowy bo inaczej Chiny i Indie rzadzilyby swiatem
@Xar
nie, ten problem już dawno temu został rozwiązany na poziomie krajowym.
@Xar w tym roku minelo mi 20 lat odkad wyjechalem z Polski. I za tydzien wracam na stale do Polski z Kanady. Mam kanadyjskie obywatelstwo i bede mogl glosowac w Kanadzie, gdyz nie bede mial ograniczonych praw obywatelskich. Podobnie jak w Polsce. Na szczescie, takie jest prawo i gwarantuje to konstytucja. To nie jest wylacznie kwestia aktualnego miejsca pobytu, ale odpowiedzialnosci za kraj i jego przyszlosc. Dlaczego uwazasz, ze osoba, ktora nie popelnila zadnego przestepstwa powinna miec ograniczone prawa obywatelskie?
Ale czemu stawiasz kryterium czasu? Chcesz zagłosować pojaw się w kraju, jeśli los ojczyzny faktycznie jest dla ciebie taki ważny to przyjedź i zagłosuj.
no tak, jeśli akurat musisz wyjechać za granicę np. na 3 dni to nie możesz głosować?
Ja...
mieszkam 30 lat w Niemczech i mimo że mam nadal prawo wyborcze, to jedniak z niego nie korzystam, bo uważam, że to nie fair w stosunku do rodaków mieszkających nadal w Polsce. Denerwuje mnie, że emigranci "mieszają" a rodacy muszą się zmagać z g***em.
Ja bym tę granicę obniżył do 10 lat. A najlepiej byłoby organizować wybory tylko na terenie Polski; koszt w przeliczeniu na 1 wyborcę, jest za granicą 3 razy wyższy niż tu na miejscu. Głosy Polonii jak do tej pory, nie wpłynęły na wynik wyborów. Nie ma sensu tego kontynuować.
@perskieoko Skoro I tak nie ma to wpływu to o co ten raban haha. Przecież to bez sensu. Chyba, że ma wpływ to wtedy ma sens. Chyba że chodzi tylko o kasę, to wtedy też ma. A jeśli Polonia nie ma szans pomóc dokonać właściwego wyboru to bez sensu. Ale jeśli ma szansę, to może to ma jednak jakiś sens. Nie jest to takie proste. Trochę jak dziewczyna która nie chce się umówić z brzydalem ale jak się okaże, że brzydal ma kasę i może się przydać to się z nim umówi. Znam sporo osób mieszkających za granicą i często się okazuje, że mają większą świadomość co się w kraju dzieje niż sąsiad za ścianą. Wiec w takich sprawach nie ma "0 i 1" I mam wrażenie, że tego typu kwestie służą tylko jednemu, skłócić, podburzyć między sobą kolejne grupy społeczne. Ale może to ma sens i najlepiej zamykać granice i kisić się we własnym smrodzie.
@Uhtred
Ja znam sporo Norwegów którzy mają o niebo większą świadomość polityczną niż przeciętny Polak - może niech Norwegowie głosują jaki będzie skład naszego parlamentu?
@perskieoko Nie pal głupa że nie rozumiesz co mam na myśli. Pierdzielisz bzdury bo albo jesteś bucem i zawsze masz rację, albo piszesz byle by coś napisać choć nie wnosi to nic do dyskusji. Albo gadamy z sensem albo nie. Jak coś jest bez sensu to po co o tym dyskutować.
@Uhtred
No! Teraz to Cię zrozumiałem!
Każdy kto na stałe nie mieszka w Polsce powinien być pozbawiony prawa wyborczego. Obywatelstwo to za mało aby decydować o tym kto ma rządzić, trzeba jeszcze mieszkać w kraju o którym się chce decydować.
Czy ja wiem, przyjemnie jest zyc spokojnie za granica i glosowac na pis patrzac jak ladnie polska upada :P Patrzac na polske z perspektywy Niemiec jest zabawnie.
hmmm ja bym wolał że nie to czy się przebywa w danym kraju czy nie tylko poziom IQ że osoby z niskim IQ nie powinny głosować wogole nie zależnie od tego czy mieszkają na terenie kraju czy za granicą
Wczesniej 2 do 5 wyjechali uciekli nie decyduja o zyciu tutaj ALE co my mozemy
Co z ludżmi, którzy zdalnie pracują w Polsce, ale mieszkają zagranicą lub są oddelegowani zagranicą?
@Sok_Jablkowy delegacja nie trwa 20 lat. Dlatego podalem kryterium czasu w ktorym mozna z grubsza wychowac jedno pokolenie. Jesli ktos przez 20lat nie mieszka w danym kraju a chce o tym kraju decydowac, to moim zdaniem ma za wysokie ego(zeby nie powiedziec wprost, ze jest ebniety)
@Xar
Oczywiście, że może tyle trwać na niektórych stanowiskach, często się zdarza na wyższych stanowiskach.
A co w przypadku pracy zdalnej? Nie masz zdania?
@Xar
Albo jak potraktujesz kogoś kto pół roku mieszka w PL i pół roku gdzie indziej. Albo żołnierza który trafił do nie woli, lub kogoś kto został porwany zagranicą?
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 listopada 2022 o 13:17
@Sok_Jablkowy
Albo dziecko, które zostało wywiezione decyzją opiekunów lub partner/ka, osoby, której nie dałeś wizy?
@Sok_Jablkowy . Nieważne gdzie pracujesz, ważne gdzie żyjesz.
@Banasik
Żyjesz na ziemi, trzecia planeta od słońca. Razem z 8 mld ludzi.
@Sok_Jablkowy . Żyję w określonym państwie, które ma swoje granice, swoje prawo, budżet itd. Pomysł żeby 8 mld ludzi z całego świata wybierało mi posłów czy prezydenta jest skrajnie idiotyczny.
@Banasik
Żyjesz na ziemi, trzecia planeta od słońca. Razem z 8 mld ludzi.
@Banasik
Nie bądż głupi. Nie każe 8 mld ludzi wybierać twojego prezydenta czy posłów. Twierdzę, że o części rzeczy powinni decydować wszyscy, a o reszcie lokalne władze. Mogą być nawet wladze wojewódzkie.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2022 o 17:05
@Sok_Jablkowy . Sam nie bądź głupi. Nie ma możliwości by o czymkolwiek decydowali wszyscy.
@Banasik
Nie napisałem, że będzie łatwo. Napisałem, że powinni, bo obecnie 8 mld ludzi jest niezadowolone ze swoich polityków i kierunku świata. Skoro obecna taktyka nie działa, to przydałoby się przestać oszukiwać i zrobić coś innego.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2022 o 17:34
@Sok_Jablkowy jesli ktos jako dziecko zostal wywieziony i przez 20lat dorastal poza krajem to wybacz, ale nie ma prawa glosu w Polsce, bo nie mieszka tutaj. I tyle
Wiec jak ktos wyjechal, zyl i pracowal poza Polska przez 20 lat to oczywiscie nie ma prawa stanowic o Polsce, bo w Polsce nie zyje
@Xar
Wygląda mi na to, że chcesz decydować o cudzych prawach obywatelskich i segregować Polaków. Na szczęście nie masz do tego prawa.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 listopada 2022 o 3:36
@Xar
I nie odpowiedziałeś na wszystkie scenariusze.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 listopada 2022 o 17:44
@Sok_Jablkowy nie ma potrzeby rozpatrywac wszystkich mozliwych opcji z jakiego powodu w danym kraju nie mieszka.Nie mieszka w Polsce od co najmniej 20 lat = nie ma prawa glosu w wyborach, bo jego decyzje przy urnie nie wplywaja na jego zycie, nie musi byc pod prawodawstwem ludzi ktorych wybral etc.
@Xar
Spoko, czyli wystarczy, że sobie pomieszkam w Polsce jeden dzień na 20 lat i twój pomysł pada.
„bo jego decyzje przy urnie nie wplywaja na jego zycie,”
Nie jest to prawda. To, że ktoś nie mieszka w Polsce, nie znaczy, że nie ma domu, ziemi, nie pobiera emerytury lub nie ma firmy w Polsce.
W dodatku się zaprzeczasz. Bo przecież odrzuciłeś przyklad gdzieś jest zatrudniony w Polsce, a pracuje zdalnie i mieszka zagranicą.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 listopada 2022 o 3:37
20 lat? czemu tak długo? 2 lata i wypad.
Od lat o tym mówię. A nie siedzi taki hamerykanin na jackowie i on bierze udział w wyborach w Polsce choć kraju nigdy nie widział. Chce głosowac niech tu mieszka.
Xar ? Czy coś się stało, że zamieniasz się w ClearSky'a ? To już drugi demot dziś który mógłbym powiedzieć, że został zhackowany...
Co? Aż od 20?!? Ni chu chu! Nie mieszka w kraju dłużej niż 3 lata, nie ma prawa głosować i wybierać mi rządów. Koniec, kropka! To raz!
Dwa - bezwzględnie zabrać prawa wyborcze więźniom, przynajmniej tym skazanym za najcięższe przestępstwa, z wyrokami od 8 wzwyż, Dlaczego ktoś kto łamie prawo miałby mieć możliwość wyboru tych, którzy będą to prawo ustalać?!? No ku*wa!...