Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
127 135
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
S Sok__Jablkowy
+10 / 12

@KonserwaSJW

Zawsze mnie zastanawia czemu prawica jest tak chętna na łamanie prawa by dopiec innym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+3 / 5

@Sok__Jablkowy
Kali ukraść krowa być dobro !
Kalemu ukraść krowa o to być wielkie zło !

To już nie musisz się zastanawiać. xD

PS

To dotyczy obu stron.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sok__Jablkowy
+2 / 2

@AngryBoar

Nie będę się oszukiwać, że nie dotyczy obu stroń. Mam tylko wrażenie, że prawica sobie postawiła za punkt honoru, bo zbudować swoją markę na takim czymś.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+1 / 1

@Sok__Jablkowy Wiesz do zwycięstwa można się wspinać po wielu rzeczach... W tym po trupach.

Bieda polega na tym,że nasze społeczeństwo jest podzielone i nawet gdy ktoś strajkuje reszta biernie patrzy.
A wystarczyło by taką strajkującą grupę społeczną poprzeć ( nawet nie wnikając o co caman ) by potem gdy przyjdzie nasza kolej też mieć poparcie...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
-2 / 4

@Sok__Jablkowy Jakie prawo zostało tu złamane? To wygląda jak dobrowolna akcja w firmie, i nikt nikogo nie zmusza do uczestnictwa.

U mnie w firmie mnóstwo tęczowych akcji. Nie mam z tego powodu bólu dupy, nawet czasem uczestniczę, bo nie uznaję się za prawaka czy lewaka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sok__Jablkowy
+1 / 1

@AngryBoar

„nawet nie wnikając o co caman”
Skrajnie niebezpieczne i może się żle skończyć, jeśli okaże się, że popierasz coś złego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sok__Jablkowy
+1 / 3

@KonserwaSJW

To jesteś hipokrytą, bo przykład z demota wyklucza tęczowych. Twoje inne wpisy też pokazują, że robisz to tylko na pokaz.

Co z tego, że to jest dobrowolna akcja, nie usprawiedliwia to dzielenie ludzi na lepszych i gorszych. A jeśli regulamin powstał by wykluczyć konkretnego pracownika, to mamy do czynienia z mobbingiem.

A w innych komentarzach znajdziesz wskazówki, jakie inne prawa mogły by być złamane przy takiej akcji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 kwietnia 2023 o 14:29

A konto usunięte
+1 / 1

@Sok__Jablkowy
Wiem ale wolę zrobić " coś " niż stać i bezczynnie patrzeć.
300 Lat temu zobaczył byś mnie na czele szarży. xDDD

Poza tym jeśli strajkują dajmy na to pielęgniarki to przecież i tak moja wiedza jest zbyt wąska w tej dziedzinie i muszę wierzyć na słowo.
A nabyć tej wiedzy nie ma po prostu czasu i możliwości.
Tak samo kontrola lotów... Niby skąd mam się na tym znać ???
Więc gdybym pomagał i przylazł jakiś wysłannik rządu to bym powiedział :

Spieeeeprzaj dziadu rozmawiać z pielęgniarkami,kontrolerami itd...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sok__Jablkowy
+5 / 5

@AngryBoar

Chyba nie do końca Cię rozumiem. Pielęgniarki strajkują bo płace lub warunki są kiepskie. Mieszkasz w tym samym kraju, wiesz jakie są potrzebne zarobki względem rachunków. Nie potrzebujesz tu innej wiedzy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+1 / 1

@Sok__Jablkowy
I widzisz ? Sam podałeś powód by pomóc nie wnikając w detale.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BrickOfTheWall
+9 / 15

Klasyczna reguła abuzywna.
To już sąd pracy (bo sprawa dotyczy świadczeń pracowniczych) musiałby rozstrzygnąć czy czyni to nieważnym dany punkt czy cały "regulamin akcji".

Dowcip polega na tym, że "małżeństwo sakramentalne" NIE POCIĄGA ZA SOBĄ SKUTKÓW PRAWNYCH (można sobie pozawierać siedem małżeństw w czterech różnych wyznaniach i nie wynika z tego nic - dla państwa jesteś stanu wolnego), ponadto pracodawca nie ma prawa żądać by pracownik ujawnił m.in. swoje wyznanie, preferencje seksualne czy poglądy polityczne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 kwietnia 2023 o 10:31

F FanFiction
+4 / 12

@BrickOfTheWall

A ja nie rozumiem. Właściciel firmy wprowadził dodatkową premię na swoich warunkach dla wszystkich te warunki spełniające. A dlaczego takie warunki? Bo może?, bo to jego pieniądze?

I tak najlepiej unieważnić wszystko i nikt kasy nie dostanie.

Pracodawca niczego nie żąda.
Przynieś kwit ze ślubu to dostaniesz dodatkową kasę. możesz nie przynieść i tyle.

btw
Ślub sakramentalny w większości przypadków jest ślubem konkordatowym i pociąga skutki prawne.
(Nie znam przypadku gdzie zawarto ślub kościelny nie konkordatowy... przynajmniej po 2000r.)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 kwietnia 2023 o 12:14

avatar TomorrowNeverKnows
+6 / 6

@FanFiction Prawosławny, Ewangelicko Augsburski itd.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lolo7
+5 / 11

@FanFiction
Możesz wziąć ślub świecki, kościelny albo mieszany. Wbrew temu co mówisz to dużo ludzi rozdziela ślub świecki od kościelnego. Sam znam ludzi, którzy mają jedynie kościelny bo stwierdzili, że przed bozią się liczy a w razie czego nie będą się musieli bawić w sądowe rozwody. Idąc dalej, pracodawcę obowiązują przepisy kodeksu pracy w tym zasada równego traktowania i niedyskryminacji pracownika. Jakby ten pracodawca oferował pensję mniejsza o połowę chyba że pokaże się akt apostazji to by wszystkie Ordo Szury, konfiarze i inne Jędraszewskie wyły, że prześladowanie katolików.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A konto usunięte
+3 / 3

@FanFiction
To już znasz xd
2005 najpierw cywilny w USC a miesiąc później kościelny ( Księżulo był mocno nie teges,że nie konkordatowy )

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
-1 / 3

@BrickOfTheWall Nie wiem czy to jest zapis abuzywny, bo to dobrowolna akcja tej firmy. Nikt nie jest zmuszany uczestniczyć.

U mnie w firmie też połowa akcji "wellbeingowych" wyklucza pewnych pracowników? I co? Po prostu z tym żyję.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FanFiction
0 / 4

@AngryBoar
Po prostu nie znałem :),ale z tego co widzę w wypowiedziach jest to powszechniejsze niz mi sie wydawało.

Nie zmienia to faktu że częściej są śluby konkordatowe niż nie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F FanFiction
-1 / 7

@lolo7
OK. I pracodawca lubi najbardziej jedna z wymienionych opcji i z powodu własnego widzi mi się daje pieniądze tym którzy z jego widzami się są w zgodzie.
Dlaczego tego zabronić?
U mnie w firmie dla niepalących były premie bo pracodawca miał takie widzimisie..

W biedronce są dodatki jak ktoś ma 100% frekwencje co jest dyskryminujące dla chorujacych..

Dlaczego takich rzeczy zabraniać?




Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BrickOfTheWall
+8 / 8

@FanFiction
No nie. Obowiązuje tzw "gradacja prawna" czyli przepisy niższego rzędu nie mogą być sprzeczne z przepisami wyższego rzędu.
Nie możesz sobie ustalić, że np. na twojej działce Kodeks Karny nie obowiązuje i zabójstwo nie jest karalne, bo tak napisałeś w "regulaminie działki" .
A w tym przypadku Regulamin Akcji nie może być niezgodny z Konstytucją, Kodeksem Pracy i ustawami.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 21 kwietnia 2023 o 16:11

avatar lolo7
+3 / 3

@FanFiction
W 2021 roku ślub w Urzędzie Stanu Cywilnego zawarło 78 012 par, zaś w murach świątyni – 90 312. Nie mniej nie jest to równomiernie rozłożone bo w dużych i średnich miastach przeważa już tendencja do ślubów cywilnych. Co do widzimisię pracodawcy w rozdzielaniu premii, dodatków itp. to mam gdzieś co ustala i co robi o ile jest to zgodne z przepisami kodeksu pracy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bartes123
-1 / 1

@FanFiction zgadzam się w pełni. Mało tego, nie zdziwię się, że efektem ewentualnych działań mających na celu zaskarżenie owego regulaminu do PIPu, byłoby zlikwidowanie w całości owego świadczenia. I dopiero wtedy by się szambo wylało...
Ps. U nas w firmie, w pandemii, zarząd stwierdził, że każdy pracownik który się zaszczepi dwoma dawkami otrzyma premię uznaniową. Zmuszać nikogo nie zmuszali. Kto się chciał zaszczepić ten się zaszczepił. Kto nie chciał, nic nie stracił. Nikt nie uważał że jest to jakaś dyskryminacja.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G glupiobywatel
-1 / 13

Jest to prywatna firma. Wprowadza to dobrowolnie na swój koszt więc ustala takie zasady jakie chce. To, że się to komuś nie podoba a innym podoba to jest to ich sprawa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E elefun
+8 / 12

@glupiobywatel
Mylisz się, to skrajna klauzula abuzywna.
Jesteś mądry, bo zapewne łapiesz się na taki przywilej, a co gdyby pisało, że "Nur fur Deutsche"? Zapewne znasz ten zapis. Albo pójdźmy dalej "Nie dla Żyd.. ów" Też już to znaliśmy - wiesz jak się skończyło.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
X Xynthia
+5 / 9

@glupiobywatel
Czuli jak firma zadecyduje, że każdy pracownik, który pocałuje prezesa w d*pę, otrzyma 1000 zł premii, to będzie OK?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M micb
+3 / 7

@Xynthia Nie wiem, jak to wygląda pod względem prawnym, ale uważam, że jeśli byłaby to dodatkowa premia, pochodząca z funduszów prezesa a nie zespołu czy zarezerwowana na jakies potrzeby, to tak - byłoby to ok. Gdyby ten, co nie pocałuje prezesowskiego zada, stracił należną mu premię za pracę, nie otrzymał premii uznaniowej lub zostały obciążone inne budżety, wtedy już nie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K konto usunięte
-1 / 3

@Xynthia Tak, bo to trąci gejostwem, więc musi być OK ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G glupiobywatel
-4 / 6

@elefun
@xynthia
Prowadzę firmę i nie łapie się na żadne benefity.
Jeżeli mam ochotę to dodatki dam za takie rzeczy, za jakie będę chciał i jeżeli konsekwencje będą kiepskie to ja je poniosę i tyle. Jeżeli jest to kasa ekstra po za wynagrodzeniem to jest to moja sprawa. Jeżeli komuś się to nie podoba to może się zwolnić (ja stracę na dobrym pracowniku, poniosę koszt wyuczenia nowego itd), ale to dalej jest moja sprawa. Nie cierpię wtrącania się innych do tego jak mam prowadzić firmę. Jeżeli będę chciał zatrudniać samych gejów lub czarnych, albo blondynki itd to powinna być to dalej moja sprawa, a odpowiednie przepisy zabraniają mi dyskryminacji itd

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E elefun
+7 / 7

@glupiobywatel
Po części masz rację, ale co powiesz na to, ze np. od przyszłego roku wierzący nie płacą w ogóle podatku PIT od firm, a jeśli jesteś rudy to płacisz podwójną stawkę. Będzie fair?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar CP666
+2 / 4

@elefun
W Punkt. Przypominam że za Hitlera żydzi byli coraz bardziej persona non grata a zaczęło się od zupełnych drobnostek. To może równie dobrze tyczyć czegokolwiek nawet preferencji politycznych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 23 kwietnia 2023 o 16:34

E elefun
+2 / 2

@CP666
Dokładnie! Później trafi się jeden bardziej szalony polityk...., a takich niestety u nas i na wschodzie nie brakuje i nieszczęście gotowe

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Barelik
-2 / 2

@elefun nie będzie ok, bo państwo nie jest firma prywatną. Firmy prywatne niech robią co chcą - jeśli się nie podoba - zmień. W ogóle co za absurd, żeby skrajnie prawicowa osoba prowadzącą firmę zatrudniającą z 4-5 pracowników była prawnie zobligowana do zatrudnienia kogoś obnoszącego się z lewicowymi poglądami [i oczywiście w drugą stronę].
Zapisy o niedyskryminacji powinny obowiązywać tylko i wyłącznie na państwowych stanowiskach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E elefun
0 / 0

@Barelik
Również prowadzę firmę, zatrudniam pracowników, z wieloma zasadami się nie zgadzam, szczególnie w kwestii urlopów, wypłat i L-4 dla kobiet w ciąży, na macierzyńskim itd..... Jeśli zatrudniasz kobiety, to wiesz o co chodzi, ale muszą być jakieś zasady ogólnie, bo za chwilę okaże się, że przez widzimisię pracodawcy, czy nawet jest odchyły psychiczne, będą poniżani ludzie za swoją religię, czy kolor skóry.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 24 kwietnia 2023 o 1:13

B Barelik
-1 / 1

@elefun to, że ktoś wybiera kryteria rekrutacji, które są dyskryminujące nie oznacza, że ma prawo kogokolwiek poniżać, atakować czy cokolwiek. Budując zespół szukasz ludzi, którzy mają odpowiednie kompetencje, ale też tworzą dobry zespół. Wybieranie do tak małego zespołu ludzi o skrajnie różnych poglądach byłoby po prostu nierozsądne (szczególnie jeśli jeden kibicuje Legii a drugi Lechowi).
Czyżbyś wspominał również o cichej zasadzie, o której nikt, kto zatrudnia, głośno nie powie (młode kobiety tylko na umowy inne od umowy u pracę)?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
E elefun
0 / 0

@Barelik Zgodzę się, możesz to wszsytko, ale "po cichu".
Znam gościa, który wyłapuje pewne ogłoszenia o pracę i robi na tym kasę, ale głośno tego tutaj nie napiszę, bo będzie jeszcze więcej takiej patoli.
Jeśli chcesz mogę Ci to napisać na priv.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem