ciekawi mnie jak wygląda głąb - geniusz marketingu który wymyśla takie reklamy, które potem rozkładają tak dużą firmę i zmuszają ją do zamknięcia działalności. TO musi być niezły pajac
@amroth_86 w PL najwyraźniej tak - nie znam osoby którą ta reklama przekonała - wręcz odwrotnie. W książkach będzie pisane jak nie robić reklam na tym przykładzie
@amroth_86 Oni sami tego nie ukrywali że zdechli przez reklamę.
Szacunkowo w zmasowaną kampanię zainwestowali 50 mln. Miesiąc przed jej rozpoczęciem (tu dane z Mediapanel) mieli nieco ponad 6 mln użytkowników miesięcznie (kupujących i sprzedających), miesiąc po rozpoczęciu podobnie, dwa miesiące po rozpoczęciu kampanii już 4 mln. We wrześniu i październiku liczba ta podskoczyła do 8 mln, by potem zacząć szorować po dnie. Wrzesień to czas kiedy z radia i telewizji ściągnęli jedną reklamę zastępując ją nieco mniej irytującą :)
Co poszło nie tak? Wykupili prawa do jednej piosenki i w całej Europie, Azji i obu Amerykach stosowali tą samą reklamę. W Hiszpanii czy Francji zdechli jeszcze w 2022 roku, tak bardzo reklama nie przypadła do gustu. Chwyciła za to w Azji :D
Następna sprawa, gdy tu wchodzili, ewidentnie nie rozumieli jaką pozycję w Polsce ma Allegro i OLX oraz że konkurować z nimi nie mogą nawet tak rynkowo ugruntowane platformy jak Morele :)
@next_1 reklama ma byc zapamietana i jednoznacznie skojarzona z produktem, np. "powiedz tylko tak-tak", "o,chipsy przyszly!", "just do it!". I ta wlasnie funkcje spelniala, tylko jakis geniusz nie pomyslal, ze jak wykupi na to 1/5 pasma reklamowego, to ludzi szlak jasny trafi
@yankers: Agresywny kosztowny marketing w połączeniu z promocjami "za zero złotych". Jak próbowali wprowadzić opłaty, to i klienci odeszli do konkurencji.
@Xar Dokładnie! Teraz na dobrej drodze, aby wk**wić pół Polski jest Toyota z Corollą 5.gen. Od paru tyg. na TVN24 leci po kilkanaście lub kilkadziesiąt razy dziennie. Do wyrzygania! Lubiłem posłuchać Elvisa, ale teraz od razu rzucam się na pilota żeby przełączyć, a jak mam za daleko to wyyyję..
A ostatnimi czasy - przysypiam sobie przed tv a tu, na podwyższonych decybelach reklamowych - "HAAAAARNAAAAAAAAŚ!!!!!!" Tej reklamy jeszcze bardziej nie lubię.
ciekawi mnie jak wygląda głąb - geniusz marketingu który wymyśla takie reklamy, które potem rozkładają tak dużą firmę i zmuszają ją do zamknięcia działalności. TO musi być niezły pajac
@next_1 Na prawdę myślisz, że firma padła przez tę reklamę ?
@amroth_86 w PL najwyraźniej tak - nie znam osoby którą ta reklama przekonała - wręcz odwrotnie. W książkach będzie pisane jak nie robić reklam na tym przykładzie
@amroth_86 Oni sami tego nie ukrywali że zdechli przez reklamę.
Szacunkowo w zmasowaną kampanię zainwestowali 50 mln. Miesiąc przed jej rozpoczęciem (tu dane z Mediapanel) mieli nieco ponad 6 mln użytkowników miesięcznie (kupujących i sprzedających), miesiąc po rozpoczęciu podobnie, dwa miesiące po rozpoczęciu kampanii już 4 mln. We wrześniu i październiku liczba ta podskoczyła do 8 mln, by potem zacząć szorować po dnie. Wrzesień to czas kiedy z radia i telewizji ściągnęli jedną reklamę zastępując ją nieco mniej irytującą :)
Co poszło nie tak? Wykupili prawa do jednej piosenki i w całej Europie, Azji i obu Amerykach stosowali tą samą reklamę. W Hiszpanii czy Francji zdechli jeszcze w 2022 roku, tak bardzo reklama nie przypadła do gustu. Chwyciła za to w Azji :D
Następna sprawa, gdy tu wchodzili, ewidentnie nie rozumieli jaką pozycję w Polsce ma Allegro i OLX oraz że konkurować z nimi nie mogą nawet tak rynkowo ugruntowane platformy jak Morele :)
@next_1 reklama ma byc zapamietana i jednoznacznie skojarzona z produktem, np. "powiedz tylko tak-tak", "o,chipsy przyszly!", "just do it!". I ta wlasnie funkcje spelniala, tylko jakis geniusz nie pomyslal, ze jak wykupi na to 1/5 pasma reklamowego, to ludzi szlak jasny trafi
@yankers: Agresywny kosztowny marketing w połączeniu z promocjami "za zero złotych". Jak próbowali wprowadzić opłaty, to i klienci odeszli do konkurencji.
@yankers marketingowe leszcze i tyle
@Xar Dokładnie! Teraz na dobrej drodze, aby wk**wić pół Polski jest Toyota z Corollą 5.gen. Od paru tyg. na TVN24 leci po kilkanaście lub kilkadziesiąt razy dziennie. Do wyrzygania! Lubiłem posłuchać Elvisa, ale teraz od razu rzucam się na pilota żeby przełączyć, a jak mam za daleko to wyyyję..
Dr Kidler: Już jest ciiiicho...
A ostatnimi czasy - przysypiam sobie przed tv a tu, na podwyższonych decybelach reklamowych - "HAAAAARNAAAAAAAAŚ!!!!!!" Tej reklamy jeszcze bardziej nie lubię.
Nie pamiętamy - nie mamy telewizji. \(@^0^@)/
Teraz kolej na:
- Mediaexpert
- "Wyroby medyczne"
- Spoty ile to rząd obniżył podatki