I dalej powinno imponować. Jeśli chodzi o jakość dźwięku, to wątpię, żeby współczesne miniaturowe gadżety mogły się równać z takim zestawem i porządnymi kolumnami.
@El_Polaco Ja co prawda nieco "zbyt młody" jestem ale jako dzieciak lubiłem sobie znosić ze strychu i słuchać płyt winylowych, trochę trzeszczało, trochę rzegotało bo sprzęt stary ale tamte płyty miały swój niepowtarzalny dźwięk i klimat :) Niby jakość gorszą miało niz te wieże ale i tak jak dla mnie były znacznie lepsze
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
28 kwietnia 2023 o 22:24
@Duergh
Sporo też zależy od muzyki. W przypadku techno, rapu itp, to raczej nie będzie dużej różnicy. Ale jeśli słuchasz muzyki bardziej instrumentalnej, to zdecydowanie tak. Np. niektóre kawałki Deep Purple czy w sumie wszystko Pink Floyd, albo jazz czy muzyka klasyczna. Oczywiście nagranie musi dobrej jakości. Wtedy zdecydowanie czuć różnicę.
@bartoszewiczkrzysztof
Nie wiem, co to oznacza. To już profesjonalny sprzęt na jakieś imprezy czy koncerty albo dla audiofilów czy zwykły dobrej jakości zestaw do słuchania w domu?
Poza tym takie zestawy to obecnie sprzęt niszowy. Na topie są kina domowe. Czyli to tylko dla pasjonatów, więc musi być w cenie.
@El_Polaco Te dla Audiofilów zwykle różnią się 10x ceną i nalepką. W środku tego sprzętu jest to samo, co w tym dla normalnych użytkowników. Pod niektórymi względami sprzęt dla audiofilów jest gorszy, niż tani współczesny smarthpone. Np. próżno w sprzęcie audiofilskim szukać tak dobrego DACa, jaki montuje się w 90% smartphonów.
Trzeba mieć nie równo pod kopułą, żeby wierzyć w to, co Ci ludzie opowiadają.
Technicznie audiofilskie sprzęty to przeżytki/reanimacje technologii, które porzucono, bo były pod większością względów gorsze i wprowadzały więcej zniekształceń. Ten tutaj, to była nowość, ale może pod koniec ubiegłego wieku. Współczesne audiofilskie, wcale nowsze nie są.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
3 razy.
Ostatnia modyfikacja:
29 kwietnia 2023 o 14:05
@pawel1481 Na dźwięku po prostu trzeba się znać, tak jak na każdej innej dziedzinie. Jeśli ktoś się nie zna, można mu wcisnąć cudowne "audiofilskie" gadżety bez rzeczywistej wartości. Albo wcisnąć mu modne plastikowe wynalazki bez pasma i stereofonii.
@El_Polaco Miniaturowe gadźety nie mogą równać się jakością dźwięku z porządnym dużym zestawem, bo nie mają fizycznej możliwości wydobycia z siebie dźwięku. Fizyki nie oszukasz, głośnik musi mieć swoją wielkość, żeby odtworzyć niskie dźwięki. Natomiast w drugą stronę to nie działa - czyli duży zestaw niekoniecznie musi być dobry, bo też może być badziew i plastik.
@Geoffrey
Ja jestem elektronikiem, wiem co jest w środku tych urządzeń. Nie plastik obudowy definiuje, jak to będzie grać. Nie mówię, że te sprzęty są nic nie warte. Po prostu dość często sprzęt audiofilski jest tylko droższy. Bez różnic jakościowych w środku. Czasem są też różnice jakościowe na -. Np. wzmacniacze lampowe, które nadają się do wzmacniania gitar, ale dla grającego, nie dla słuchającego. W sensie, na koncercie/podczas nagrywania ma to sens, podczas odtwarzania nie bardzo, bo zniekształca dźwięk.
Te sprzęty sprzed 20lat potrafiły być dobrze zrobione, ale nie było tam niczego niezwykłego. Ot technologia analogowa. Podobnie jest z dzisiejszymi sprzętami przeznaczonymi dla audiofili, w rzeczywistości ten sprzęt potrafi nie różnić się niczym od seryjnie produkowanych sprzętów konkurencji (10x tańszych).
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
29 kwietnia 2023 o 14:44
@pawel1481 Ja też wiem co jest w środku tych urządzeń. Zacznijmy od tego, co to jest "sprzęt audiofilski". bo pomału robi nam się rynek podobny do rynku wina i whisky - "dobre bo drogie i markowe". Tu masz rację. Natomiast podział sprzętu na popularny, Hi-fi i Hi-end nadal obowiązuje. Można zrobić dobry sprzęt analogowy, lampowy i w klasie D (cyfrowy). A można każdy s tych rodzajów sprzętu spieprzyć kiepskim wykonaniem (jak wspomniane przez Ciebie tanie wzmacniacze lampowe). No i 80% sukcesu w sprzęcie audio to kolumny głośnikowe.
@pawel1481 Jakieś bajki opowiadasz, albo stosujesz manipulację i zwodzisz @El_Polaco, @bartoszewiczkrzysztof i @Duergh.
"Próżno w sprzęcie audiofilskim szukać tak dobrego DACa, jaki montuje się w 90% smartphonów" - próżno szukać DAC-a w sprzęcie vintage sprzed ery CD, bo coś takiego jak DAC wówczas nie istniało.
DAC dla audiofilów jest lepszy od każdego DAC-a smartphonowego, włącznie z genialnym DAC-iem iPhonowym, nie wprowadzaj ludzi w błąd. Albo podaj konkretne przykłady, jeśli dalej twierdzisz, że masz rację.
Sprzęt vintage ze złotej ery może grać genialnie, za ułamek ceny nowego sprzętu, ale nie musi. Technologia idzie do przodu, owszem, ale ma tutaj zastosowanie prawo Kopernika-Greshama, gdzie analogicznie do pieniądza, tani i słaby sprzęt wypiera ten droższy i lepszy. Tak upadały firmy w latach 80-90, chociażby Sansui.
Przez moje ręce przeszło wiele starego sprzętu i niestety, ale dobry stary sprzęt był wykonany lepiej od nowego. Takie są fakty, chyba że porównujesz z najlepszym obecnie sprzętem z górnej półki, ale wtedy sam sobie będziesz przeczył.
P.S.: Co ciekawe, to do dnia dzisiejszego najlepsze membrany głośnikowe są wykonane z celulozy, ale nie da się takich produkować tanio na potęgę w Chinach i stąd ta propaganda, że powstał nowy rodzaj membrany, jeszcze lepszy od poprzedniego. Tak jak ze szczoteczkami i pastami do zębów: co rusz widzę, że 20, 30, 40% lepsza skuteczność, doprawdy?
@El_Polaco I tu się mylisz. Te miniaturowe są technologicznie bardzo zaawansowane. Wystarczy wzmacniacz klasy D i to załatwia sprawę. A klasa H to już bajka. No i oczywiście dobre kolumny.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
1 maja 2023 o 17:28
@TomorrowNeverKnows I poza mocą i oszczędnościami na prądzie to taki wzmacniacz klasy D ciągle nie wystartuje z dobrym vintage, choć pewnie niedługo to się może zmienić.
PS Audio produkują wzmacniacze oparte na ICEPower, ale tam - jak to sam CEO twierdzi - przedwzmacniacze robią robotę i w lepszych modelach sekcja preampa jest oparta na lampach, a to już kosztuje grube tysiące dolarów. Klasa D ciągle jest niedopracowana i niestety, ale męczy przy dłuższym odsłuchu.
@goldenfrog Ten sprzęt audiofilski na lampach(tylko końcówka mocy) to snobizm. A i tak 99% ludzi nie słyszy żadnej różnicy. A klasa D od paru lat jest już OK.
@TomorrowNeverKnows Masz jakieś typy na dobry wzmacniacz w klasie D? Ważne dla mnie, żeby scena była duża jak przy lampie i dźwięk miękki do wielogodzinnego słuchania.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
1 maja 2023 o 17:45
@Geoffrey czesc moje reszta to byla do naprawy i sprzedania do kompletacji z kilku jeden to garaż mojego ojca teraz moj w domu tez sporo tego stoisporo wyst na olx i alledrogo
@MEATLOAF Aha, myślałem że sobie słuchasz na zmianę :) Sprzęt zacny. Trochę za mała rozdzielczość zdjęcia żeby zobaczyć szczegóły, ale kolumny wszystkie porządne.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
29 kwietnia 2023 o 15:33
@Geoffrey chcesz dobre kolumny polecam
IQ TECHNIC+ACUSTIC 4180 Niemiecka manufaktura , zacna firma
dostaniesz od 2 tys w góre ale sa inne modele tej firmy a bas zabija.to sa audiofilskie juz dla zboczencow .Lutujesz japonska cyna ze srebrem lub skrecasz do tego kable ze zlotem lub platyna srebrem i wierz mi jest różnica w odsłuchu.tu sa zdj.zakrywki bo wg mnie one też tłumią dźwięk
@MEATLOAF Dzięki, póki co wystarcza mi mój zestaw. Zdjęcie 2 piętra niżej :) Sony F570 ES, CD Denona DCD-2700 na czterech Burr-Brownach, DVD Audio i kolumny Cantona. Chodzi jak złoto.
@Tmaniek Panasonic DVD, z dedykacją dla DVD Audio, 96 kHz/24 bity. Kolumny to Canton Ergo 91 DC. 170 Wat, z podwójnym niskim. I tak dużo informacji wyciągnąłeś ze słabego zdjęcia :)
@pabloxxx A to zależy jak się te dzieciaki wychowuje. Mój młody już ma większą kolekcję CD ode mnie. Dostał moją starą wieżę Technicsa i godnie kontynuuje rodzinne tradycje :)
Nadal imponuje pod względem doznań słuchowych, acz zależy który dokładnie komponent i do jakich monitorów akustycznych jest podłączony. Np. magnetofon moim zdaniem nigdy nie grał i nie będzie grał dobrze. To medium jest jakościowo bardzo słabe.
To nie oznacza jednak, że dzisiejszy sprzęt jest zawsze lepszy lub gorszy. Są wzmacniacze, odtwarzacze i głośniki bardzo dobrej jakości - po prostu stały się mniej popularne, jak aparaty fotograficzne.
I dalej powinno imponować. Jeśli chodzi o jakość dźwięku, to wątpię, żeby współczesne miniaturowe gadżety mogły się równać z takim zestawem i porządnymi kolumnami.
@El_Polaco Ja co prawda nieco "zbyt młody" jestem ale jako dzieciak lubiłem sobie znosić ze strychu i słuchać płyt winylowych, trochę trzeszczało, trochę rzegotało bo sprzęt stary ale tamte płyty miały swój niepowtarzalny dźwięk i klimat :) Niby jakość gorszą miało niz te wieże ale i tak jak dla mnie były znacznie lepsze
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 28 kwietnia 2023 o 22:24
@Duergh
Sporo też zależy od muzyki. W przypadku techno, rapu itp, to raczej nie będzie dużej różnicy. Ale jeśli słuchasz muzyki bardziej instrumentalnej, to zdecydowanie tak. Np. niektóre kawałki Deep Purple czy w sumie wszystko Pink Floyd, albo jazz czy muzyka klasyczna. Oczywiście nagranie musi dobrej jakości. Wtedy zdecydowanie czuć różnicę.
@El_Polaco A ceny w klasie High End, nadal wywołują zawrót głowy.
@bartoszewiczkrzysztof
Nie wiem, co to oznacza. To już profesjonalny sprzęt na jakieś imprezy czy koncerty albo dla audiofilów czy zwykły dobrej jakości zestaw do słuchania w domu?
Poza tym takie zestawy to obecnie sprzęt niszowy. Na topie są kina domowe. Czyli to tylko dla pasjonatów, więc musi być w cenie.
@El_Polaco High End, to audiofilski top.
https://www.stereolife.pl/archiwum/artykuly/galerie/4046-50-hitow-wystawy-high-end-2019
Ale jakbyś szukał składowych kina domowego, to:
https://www.ebay.pl/itm/374582143997?var=0&norover=1&mkevt=1&mkrid=4908-166454-595607-3&mkcid=2&mkscid=101&itemid=v1%7C374582143997%7C0&targetid=1901834122747&device=c&mktype=pla&googleloc=20848&poi=&campaignid=19041811564&mkgroupid=146781953191&rlsatarget=pla-1901834122747&abcId=&merchantid=694613290&gclid=Cj0KCQjw3a2iBhCFARIsAD4jQB0eV58_VBh0BNDAm5YLfq_dfvpCKjcWMmEqDnPgeiUoPY8wW4uk8KEaAoBHEALw_wcB
@bartoszewiczkrzysztof
To tłumaczy, skąd te ceny.
@El_Polaco Te dla Audiofilów zwykle różnią się 10x ceną i nalepką. W środku tego sprzętu jest to samo, co w tym dla normalnych użytkowników. Pod niektórymi względami sprzęt dla audiofilów jest gorszy, niż tani współczesny smarthpone. Np. próżno w sprzęcie audiofilskim szukać tak dobrego DACa, jaki montuje się w 90% smartphonów.
Trzeba mieć nie równo pod kopułą, żeby wierzyć w to, co Ci ludzie opowiadają.
Technicznie audiofilskie sprzęty to przeżytki/reanimacje technologii, które porzucono, bo były pod większością względów gorsze i wprowadzały więcej zniekształceń. Ten tutaj, to była nowość, ale może pod koniec ubiegłego wieku. Współczesne audiofilskie, wcale nowsze nie są.
Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 29 kwietnia 2023 o 14:05
@pawel1481 Na dźwięku po prostu trzeba się znać, tak jak na każdej innej dziedzinie. Jeśli ktoś się nie zna, można mu wcisnąć cudowne "audiofilskie" gadżety bez rzeczywistej wartości. Albo wcisnąć mu modne plastikowe wynalazki bez pasma i stereofonii.
@El_Polaco Miniaturowe gadźety nie mogą równać się jakością dźwięku z porządnym dużym zestawem, bo nie mają fizycznej możliwości wydobycia z siebie dźwięku. Fizyki nie oszukasz, głośnik musi mieć swoją wielkość, żeby odtworzyć niskie dźwięki. Natomiast w drugą stronę to nie działa - czyli duży zestaw niekoniecznie musi być dobry, bo też może być badziew i plastik.
@Geoffrey
Ja jestem elektronikiem, wiem co jest w środku tych urządzeń. Nie plastik obudowy definiuje, jak to będzie grać. Nie mówię, że te sprzęty są nic nie warte. Po prostu dość często sprzęt audiofilski jest tylko droższy. Bez różnic jakościowych w środku. Czasem są też różnice jakościowe na -. Np. wzmacniacze lampowe, które nadają się do wzmacniania gitar, ale dla grającego, nie dla słuchającego. W sensie, na koncercie/podczas nagrywania ma to sens, podczas odtwarzania nie bardzo, bo zniekształca dźwięk.
Te sprzęty sprzed 20lat potrafiły być dobrze zrobione, ale nie było tam niczego niezwykłego. Ot technologia analogowa. Podobnie jest z dzisiejszymi sprzętami przeznaczonymi dla audiofili, w rzeczywistości ten sprzęt potrafi nie różnić się niczym od seryjnie produkowanych sprzętów konkurencji (10x tańszych).
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 kwietnia 2023 o 14:44
@pawel1481 Ja też wiem co jest w środku tych urządzeń. Zacznijmy od tego, co to jest "sprzęt audiofilski". bo pomału robi nam się rynek podobny do rynku wina i whisky - "dobre bo drogie i markowe". Tu masz rację. Natomiast podział sprzętu na popularny, Hi-fi i Hi-end nadal obowiązuje. Można zrobić dobry sprzęt analogowy, lampowy i w klasie D (cyfrowy). A można każdy s tych rodzajów sprzętu spieprzyć kiepskim wykonaniem (jak wspomniane przez Ciebie tanie wzmacniacze lampowe). No i 80% sukcesu w sprzęcie audio to kolumny głośnikowe.
@MEATLOAF Połknąć można co najwyżej plemniki.
@pawel1481 Jakieś bajki opowiadasz, albo stosujesz manipulację i zwodzisz @El_Polaco, @bartoszewiczkrzysztof i @Duergh.
"Próżno w sprzęcie audiofilskim szukać tak dobrego DACa, jaki montuje się w 90% smartphonów" - próżno szukać DAC-a w sprzęcie vintage sprzed ery CD, bo coś takiego jak DAC wówczas nie istniało.
DAC dla audiofilów jest lepszy od każdego DAC-a smartphonowego, włącznie z genialnym DAC-iem iPhonowym, nie wprowadzaj ludzi w błąd. Albo podaj konkretne przykłady, jeśli dalej twierdzisz, że masz rację.
Sprzęt vintage ze złotej ery może grać genialnie, za ułamek ceny nowego sprzętu, ale nie musi. Technologia idzie do przodu, owszem, ale ma tutaj zastosowanie prawo Kopernika-Greshama, gdzie analogicznie do pieniądza, tani i słaby sprzęt wypiera ten droższy i lepszy. Tak upadały firmy w latach 80-90, chociażby Sansui.
Przez moje ręce przeszło wiele starego sprzętu i niestety, ale dobry stary sprzęt był wykonany lepiej od nowego. Takie są fakty, chyba że porównujesz z najlepszym obecnie sprzętem z górnej półki, ale wtedy sam sobie będziesz przeczył.
P.S.: Co ciekawe, to do dnia dzisiejszego najlepsze membrany głośnikowe są wykonane z celulozy, ale nie da się takich produkować tanio na potęgę w Chinach i stąd ta propaganda, że powstał nowy rodzaj membrany, jeszcze lepszy od poprzedniego. Tak jak ze szczoteczkami i pastami do zębów: co rusz widzę, że 20, 30, 40% lepsza skuteczność, doprawdy?
@El_Polaco I tu się mylisz. Te miniaturowe są technologicznie bardzo zaawansowane. Wystarczy wzmacniacz klasy D i to załatwia sprawę. A klasa H to już bajka. No i oczywiście dobre kolumny.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 1 maja 2023 o 17:28
@TomorrowNeverKnows I poza mocą i oszczędnościami na prądzie to taki wzmacniacz klasy D ciągle nie wystartuje z dobrym vintage, choć pewnie niedługo to się może zmienić.
PS Audio produkują wzmacniacze oparte na ICEPower, ale tam - jak to sam CEO twierdzi - przedwzmacniacze robią robotę i w lepszych modelach sekcja preampa jest oparta na lampach, a to już kosztuje grube tysiące dolarów. Klasa D ciągle jest niedopracowana i niestety, ale męczy przy dłuższym odsłuchu.
@goldenfrog Ten sprzęt audiofilski na lampach(tylko końcówka mocy) to snobizm. A i tak 99% ludzi nie słyszy żadnej różnicy. A klasa D od paru lat jest już OK.
@TomorrowNeverKnows Masz jakieś typy na dobry wzmacniacz w klasie D? Ważne dla mnie, żeby scena była duża jak przy lampie i dźwięk miękki do wielogodzinnego słuchania.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 1 maja 2023 o 17:45
@goldenfrog Jaki zakres cenowy?
@TomorrowNeverKnows Tak jak vintage, 300-1000 zł.
@goldenfrog W tej cenie to czarno widzę.Ale trochę pokopie w necie.
@TomorrowNeverKnows A miałeś doświadczenie z hifiberry? DAC-ami i wzmacniaczami?
Nadal mam
Taa,łezka w oku się kręci.Choć mój zestaw Sony to był ES,bo nie stać mnie było na Denona,albo Marantza.
@Tmaniek Sony ES to wysoka półka. Sama marka Denon i Marantz tego nie gwarantuje, bo oni robią linie sprzętu z różnych półek.
@MEATLOAF To chyba nie Twoje? Po co komu sześć zestawów kolumn? Lepiej mieć jeden, a dobry.
@Geoffrey czesc moje reszta to byla do naprawy i sprzedania do kompletacji z kilku jeden to garaż mojego ojca teraz moj w domu tez sporo tego stoisporo wyst na olx i alledrogo
@MEATLOAF Aha, myślałem że sobie słuchasz na zmianę :) Sprzęt zacny. Trochę za mała rozdzielczość zdjęcia żeby zobaczyć szczegóły, ale kolumny wszystkie porządne.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 29 kwietnia 2023 o 15:33
@Geoffrey chcesz dobre kolumny polecam
IQ TECHNIC+ACUSTIC 4180 Niemiecka manufaktura , zacna firma
dostaniesz od 2 tys w góre ale sa inne modele tej firmy a bas zabija.to sa audiofilskie juz dla zboczencow .Lutujesz japonska cyna ze srebrem lub skrecasz do tego kable ze zlotem lub platyna srebrem i wierz mi jest różnica w odsłuchu.tu sa zdj.zakrywki bo wg mnie one też tłumią dźwięk
@MEATLOAF Dzięki, póki co wystarcza mi mój zestaw. Zdjęcie 2 piętra niżej :) Sony F570 ES, CD Denona DCD-2700 na czterech Burr-Brownach, DVD Audio i kolumny Cantona. Chodzi jak złoto.
@Geoffrey Te stare CD Denona są wręcz zacne :)
@MichalZGD Router za blisko sprzętu audio. Nie masz zakłóceń?
@Geoffrey Sporadycznie go używam i mi nie przeszkadza ;)
@MichalZGD Mnie bardziej interesuje ta pusta butelka po pepsi na parapecie ...
@polski_niewolnik woda do kwiatków xD
@Geoffrey Fajny Tower.Panasonic to dvd?Spore zestawy głośnikowe.Jakie?
@Tmaniek Panasonic DVD, z dedykacją dla DVD Audio, 96 kHz/24 bity. Kolumny to Canton Ergo 91 DC. 170 Wat, z podwójnym niskim. I tak dużo informacji wyciągnąłeś ze słabego zdjęcia :)
Myślę, że nasze dzieciaki nawet nie wiedzą co to jest ;)
@pabloxxx A to zależy jak się te dzieciaki wychowuje. Mój młody już ma większą kolekcję CD ode mnie. Dostał moją starą wieżę Technicsa i godnie kontynuuje rodzinne tradycje :)
@Geoffrey To wypada tylko pogratulować :)
.. a te pierdziawki na parterze to jakaś podstawka do prasowania kołnierzyków ? ;-)
Mniej więcej jak silnik od Porsche wsadzony do Poloneza.
Nadal imponuje pod względem doznań słuchowych, acz zależy który dokładnie komponent i do jakich monitorów akustycznych jest podłączony. Np. magnetofon moim zdaniem nigdy nie grał i nie będzie grał dobrze. To medium jest jakościowo bardzo słabe.
To nie oznacza jednak, że dzisiejszy sprzęt jest zawsze lepszy lub gorszy. Są wzmacniacze, odtwarzacze i głośniki bardzo dobrej jakości - po prostu stały się mniej popularne, jak aparaty fotograficzne.
@solarize Może nie słyszałeś dobrego magnetofonu, albo szukasz skrajnej analityczności? Jeśli ktoś lubi dźwięk lampowy, to będzie lubił i magnetofon.