Ale wiesz że redukując bieg z np 3ki na 2ke dodaje się gazu właśnie po to aby skrzynia biegów wolniej się zużyła? Skrzynia biegów w motocyklach jest niesynchronizowana, oznacza to że gdyby zmieniać w niej biegi jak w aucie to strasznie by szarpało motocyklem. Dodając gazu rozwiazujesz ten problem.
@Tibr Też nie do końca, bo jak masz wbitą 3kę, wciśniesz sprzęgło, puścisz gaz, zmienisz na 2kę i puścisz sprzęgło to motocykl szarpnie, bo silnik postawi większy opór, tam jakby nagle i dość mocno wcisnąć tylny hamulec. Im silnik ma większą pojemność tym bardziej będzie to odczuwalne.
Ale najbardziej słyszalny będzie zgrzyt skrzyni biegów.
Jak ktoś dobrze ogarnie zmianę biegów w motocyklu, to bez problemu da się je zmieniać nawet bez sprzęgła ;) .
@Tibr Ale w samochodzie działa to na innej zasadzie i bardziej szkodzi (mimo wszystko) skrzyni.
W aucie po prostu dodajesz gazu i lekko napierasz na dźwignię, bieg wskoczy sam. W motocyklu tak nie ma :P . Bo właśnie auto ma synchronizatory.
Oczywiście i w motocyklu da się ruszyć z 2ki, bo czemu nie? Tylko po co? Żeby sprzęgło zarżnąć? XD...
Kiedyś w motocyklu mi zdechła linka sprzęgła i do domu (5km) wracałem bez sprzęgła XD. Zmieniając biegi z międzygazem, a że motocykl małej pojemności, to nie miałem serca ruszać z rozrusznika. Więc przed zatrzymaniem się cyk na luz, odepchnąć się nóżkami i cyk jedyneczka XD. Musiało to komicznie wyglądać.
Ale wiesz że redukując bieg z np 3ki na 2ke dodaje się gazu właśnie po to aby skrzynia biegów wolniej się zużyła? Skrzynia biegów w motocyklach jest niesynchronizowana, oznacza to że gdyby zmieniać w niej biegi jak w aucie to strasznie by szarpało motocyklem. Dodając gazu rozwiazujesz ten problem.
@rafik54321 precyzując wyrównuje się obroty, aby nie zgrzytało ;-)
@Elfines czy nie zilustrowałeś czasem tezy zdjęciem legendy wrestling-u?
@Tibr Też nie do końca, bo jak masz wbitą 3kę, wciśniesz sprzęgło, puścisz gaz, zmienisz na 2kę i puścisz sprzęgło to motocykl szarpnie, bo silnik postawi większy opór, tam jakby nagle i dość mocno wcisnąć tylny hamulec. Im silnik ma większą pojemność tym bardziej będzie to odczuwalne.
Ale najbardziej słyszalny będzie zgrzyt skrzyni biegów.
Jak ktoś dobrze ogarnie zmianę biegów w motocyklu, to bez problemu da się je zmieniać nawet bez sprzęgła ;) .
@rafik54321 w samochodzie jest podobnie też możesz ogarnąć zmianę biegów bez sprzęgła lub start z wysokiego biegu ;-)
@Tibr Ale w samochodzie działa to na innej zasadzie i bardziej szkodzi (mimo wszystko) skrzyni.
W aucie po prostu dodajesz gazu i lekko napierasz na dźwignię, bieg wskoczy sam. W motocyklu tak nie ma :P . Bo właśnie auto ma synchronizatory.
Oczywiście i w motocyklu da się ruszyć z 2ki, bo czemu nie? Tylko po co? Żeby sprzęgło zarżnąć? XD...
Kiedyś w motocyklu mi zdechła linka sprzęgła i do domu (5km) wracałem bez sprzęgła XD. Zmieniając biegi z międzygazem, a że motocykl małej pojemności, to nie miałem serca ruszać z rozrusznika. Więc przed zatrzymaniem się cyk na luz, odepchnąć się nóżkami i cyk jedyneczka XD. Musiało to komicznie wyglądać.
a weź nie zrób sru ze skrzyżowania to będzie