Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
112 170
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar goldenfrog
+11 / 39

Tytani gospodarki, finansować będą wszystkie zapowiedzi z kredytów, bo ich przewodniczącemu wyszło w doktoracie, że możemy się spokojnie zadłużyć na prawie drugie tyle, ile już mamy. Istni geniusze ekonomii!
Jeśli ktoś pyta "a co potem?", to nic, w najgorszym scenariuszu stracą władzę.
Dług się przez to nie spłaci? Nie, a o co chodzi?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dokturbasen
+3 / 9

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
+2 / 18

@goldenfrog
zgadza się. Dlatego zagłosujemy na PiS albo PO bo oni zadłużą kraj na potęgę ale przynajmniej coś dadzą

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
0 / 12

@piotrKrokodyl Ja nie zagłosuję na żadną z nich, m.in. dlatego, że kredyty kiedyś trzeba spłacać, ale z trojga złego to najmniej PO chce narzucać światopogląd, więc jest najmniej szkodliwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
+2 / 10

@goldenfrog
najmniej chce narzucać światopogląd?? Przecież oni są jak chorągiewki. Ideologicznie idą tam gdzie większość. Np Ewa Kopacz w 2018 była zajadłym przeciwnikiem aborcji i ścigała tych co aborcji mogli się dopuścić
https://www.rp.pl/ochrona-zdrowia/art8042481-ewa-kopacz-walczy-z-nielegalna-aborcja

Dziś natomiast całe PO z trzaskowskim na czele rozdaje miliony przez samorządy na wszelkie "tęczowe" organizacje. W chyba każdej swojej szkole wprowadzili "tęczowe piątki". Nie chwalą się tym zbytnio - ale jest to jeden z powodów dla których statystyczny wyborca pisu nie zagłosuje na PO. Jak dla mnie nie można powiedzieć że PO chce najmniej narzucać światopogląd. Robi to równie mocno jak każda inna partia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
0 / 6

@piotrKrokodyl Żarty sobie robisz tymi porównaniami? Czym innym jest wspierać mniejszości (np. niepełnosprawnych, homoseksualistów czy ateistów), a czym innym regulować prawnie światopogląd (wprowadzając de facto reżim, na przykład antyaborcyjny) i wprowadzać państwo wyznaniowe.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
-3 / 3

@goldenfrog
czym innym jest wprowadzanie światopoglądu a czym innym sprawdzenie czy ustawa jest zgodna z konstytucją

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
-2 / 8

@piotrKrokodyl To jaja, czy naprawdę jesteś tak głupi, że będziesz wmawiał naokoło, że to nie PIS wraz ze swoimi przydupasami i konfą nam to zafundowali? Zrobili zwyczajnie koorvę z logiki i ponaginali konstytucję tak, żeby wyszło na ich sposób, a na końcu zwalili wszystko na tąże konstytucję.
Myślisz, że ktokolwiek myślący łapie się na to tłumaczenie z doopy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
-1 / 1

@goldenfrog
Jak nagięli konstytucję? już w 1997 przed uchwalaniem tej konstytucji stwierdzono że ten zapis będzie niekonstytucyjny. Płód ludzki to człowiek i jest to fakt naukowy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
0 / 2

@piotrKrokodyl Pierwszy wynik z google omawia naciąganie, a wręcz niekonstytucyjność wyroku aborcyjnego:
https://www.prawo.pl/prawo/wyrok-tk-w-sprawie-aborcji-wg-redaktorow-panstwa-i-prawa,510226.html

Jeśli płód ludzki byłby człowiekiem, to nie można byłoby go abortować w żadnym przypadku, kobiety robiące aborcję byłyby skazywane za zabójstwa, a co więcej, hormonalne środki antykoncepcyjne i tabletki "dzień po" byłyby zakazane, bo działają one na zapłodnione komórki jajowe i byłyby narzędziem do cichego zabijania. Płód jest wczesną formą człowieka, tak jak zapłodnione jajko jest wczesną formą kury, ale o jajku nie powiesz, że jest kurą i tak samo nie można o płodzie mówić jeszcze jako o człowieku. I nawet ekstremiści z pisu nie traktują płodu jak człowieka, co tutaj udowodniłem.

Jesteś ekstremistą i z takimi nie ma co dyskutować, bo to betony, którzy gwałcą logikę na wszystkie sposoby, żeby zostać przy swoim. Strata czasu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
-1 / 1

@goldenfrog
"to nie można byłoby go abortować w żadnym przypadku" - można gdy zagraża życiu kobiety i jest to zgodne z konstytucja. Dlaczego? bo zarówno kobieta jak i płód mają takie same prawa. W przypadku gdy płód zagraża życiu kobiety to mamy tu prawny konflikt interesów. Jest to proste i logiczne do zrozumienia.

"a co więcej, hormonalne środki antykoncepcyjne i tabletki "dzień po" byłyby zakazane" - tak. I tak sie stanie jeśli ktoś będzie chciał te środki zderzyć z konstytucją. Nikt tego jak dotąd nie zrobił i dlatego można je sprzedawać. (tak samo jak nikt przez prawie 20lat nie sprawdził czy ustawa o aborcji jest zgodna z konstytucją)

"Jesteś ekstremistą " - nie, stwierdzam fakty i nawzywam rzeczy po imieniu. Uważam że prawnie powinna być możliwość zabicia chorego płodu. Tylko że chciałbym aby nazywać to (legalnym) zabójstwem człowieka, a nie zabiegiem usunięcia "pasożyta" (tak często fanatycy aborcyjni i ignoranci naukowi nazywają płód)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
0 / 2

@piotrKrokodyl Właśnie chora nomenklatura, której używasz, wpisuje Cię w grono ekstremistów i manipulatorów. Na szczęście nie uda wam się nigdy osiągnąć celu, a aborcja nigdy jeszcze - po osiągnięciu tego zgniłego kompromisu aborcyjnego - nie była tak łatwa jak dzisiaj. Świadomość metod przerywania ciąży rośnie, są organizacje pomagające w tym i wystarczy kontakt do Aborcyjnego Dream Teamu lub innej organizacji pro-choice, żeby otrzymać darmową pomoc.

Dla tych, co jeszcze nie znają, podaję namiary:

Aborcyjny Dream Team
https://aborcyjnydreamteam.pl/
kontakt@aborcyjnydreamteam.pl

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
+1 / 1

@piotrKrokodyl

I jeszcze dla tych, którzy nie wiedzą: aborcję wykonuje się dziś w warunkach domowych, biorąc tabletki i wywołując wczesne poronienie, które jest najbezpieczniejszą, najmniej inwazyjną i najtańszą formą przerywania ciąży.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
-1 / 1

@goldenfrog
niby jaki cel chcę osiągnąć? Całkowity zakaz aborcji??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
+1 / 1

@piotrKrokodyl Manipulacja dotyczy wciśnięcia ludziom do głów myśli, że płód to człowiek a aborcja to zabójstwo, tak jak kiedyś wciskali do głów, że masturbacja jest grzechem. Taki jest cel stosowania przez was słów dziecko i zabójstwo, zamiast płód i aborcja.

Powtórzę: tak jak jajko nie jest kurą, tak płód nie jest człowiekiem, a wybór jest kwestią własnego sumienia, więc jeśli nie chcesz, to nie abortuj, ale nie narzucaj innym, szczególnie że to nie Twoje ciało i nie Twoje życie.

I jeszcze jedna uwaga do Twojej wypowiedzi: kobieta i płód nie mają takich samych praw, bo płód jest organizmem zależnym i nie ma statusu człowieka, w przeciwieństwie do kobiety. Nie jest przez to objęty pełnią praw obywatelskich.
Jeśli nie rozumiesz, to przykład kury i jajka: zależność jajka od kury jest dużo mniejsza niż płodu od kobiety, ale jajko nie ma równi praw z kurą. Ale myślę, że doskonale to rozumiesz, a jesteś pro-liferskim trollem i Twoim celem jest wypisywanie tych głupot na lewo i prawo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
-1 / 1

@goldenfrog
"Manipulacja dotyczy wciśnięcia ludziom do głów myśli, że płód to człowiek" - to jest fakt naukowy.
Płód kury to też już kura.
"więc jeśli nie chcesz, to nie abortuj," - kretyńska analogia. Złodziej według ciebie może kraść, jeśli mu to pasuje. Jeśli tobie to nie pasuje to po prostu tego nie rób (i tak przez analogie praktycznie z każdym czynem zabronionym)

"nie ma statusu człowieka" - kiedy nibu zdobywa się status człowieka?? Nie ma tego prawnie zdefiniowanego. Naukowo płód to człowiek. Jeśli zdefiniujemy w konstytucji że człowiek zaczyna się od narodzin to każda aborcja będzie legalna. Takiej definicji tam nie ma więc należy stosować definicję naukową czyli że płód/zarodek/zygota to też człowiek. Oczywiście to nie zmieniłoby faktu, że aborcja to zabójstwo. Nie rozumiem czemu abrocjonistom i Tobie ciężko pogodzić się z tym faktem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
0 / 2

@piotrKrokodyl Gdzie znalazłeś ten fakt naukowy?

Złodziejstwo to nie jest kwestia sumienia, więc porównanie z doopy.
Bakteria to też życie, więc trzeba zakazać antybiotyków, żeby nie zabijać - narracja analogiczna do Twojej i chyba tak trzeba z Tobą rozmawiać.

Status człowieka nabiera się po urodzeniu i wtedy obejmuje Cię pełnia praw obywatelskich, takie trudne, żeby zrozumieć?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
0 / 2

@piotrKrokodyl Jak się nie zgadzasz z tymi słowami, to wykazujesz hipokryzję władzy, udowadniając że nie chodzi w zakazie aborcji o obronę płodów.

Pierwszy link to żaden dowód naukowy, opinie internetowego bloggera. Drugi to opinie koła studentów pro-liferów, zrzeszonych na Princeton. Pewnie obok nich funkcjonuje drugie koło, które jest pro-choice i podaje swoje argumenty, ale ani jedno, ani drugie nie podają faktów naukowych, tylko swoje opinie w temacie. Problem, kiedy zaczyna się człowiek, to problem filozoficzny i jedyny rozsądny consensus to uznanie, że po zakończeniu życia zależnego od matki. Państwo nie karze matki za aborcję, a to oznacza, że płód nie ma pełni praw obywatelskich.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
-1 / 1

@goldenfrog
ehhh - mogłem to przewidzieć. To nie są opinie. Ciężko zajrzeć do bibliografi do której się odnoszą? np.:
Encyklopedia: Same fakty Wydawnictwo SBM, Warszawa 2008, str. 106

Nie mam dostępu do ich literatury więc Ci nie zacytuje dokładnie co tam jest. Jednak oba źródła powołują się na prace naukowe z których wynika fakt, że płód to człowiek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
0 / 2

@piotrKrokodyl Dobre, to wszystko są definicje człowieka na bazie arbitralnie przyjętych kryteriów, co za rok albo dziesięć może zostać arbitralnie zmienione. Kk dodaje do tego jeszcze duszę i o niej bym nie zapominał!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
-1 / 1

ehhh
i to niby ja jestem ekstremistą i betonem

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
0 / 2

@piotrKrokodyl Dodam jeszcze, żeby nie być gołosłownym co do rozważań nad duszą, otóż w pracy profesora Kazimierza Szewczyka "Bioetyka. T. 1: Medycyna na granicach życia" jak wół stoi:

"Według Barbary Chyrowicz omawiana wcześniej zasada partycypacji jest stanowiskiem pośrednim między obiema wersjami zasady potencjalności. Zarodek ma bowiem celowość ukierunkowaną na stawanie się osobą moralną, nie reprezentując jednakże z powodu braku duszy tej samej wartościowości, która przynależy osobie."

Barbara Chyrowicz to profesorka nauk humanistycznych, i taka to nauka o tym, czy płód jest człowiekiem, która rozważa duszę człowieka jako dyskryminator wartościowości i osobowości. Cyrk na kółkach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G GieniaK
-1 / 1

@piotrKrokodyl

Przedstawicielom "pro-life" nie chodzi i nigdy nie chodziło o "bronienie" płodów i nie stanowi to sedna sprawy. Prawdziwą intencją jest sprawowanie kontroli nad sferą seksualną kobiety, która w środowisku konserwatywnym umiejscowiona jest w hierarchii poniżej mężczyzny i nie powinna mieć praw do samodecydowania. Prawo aborcyjne jest jednym z narzędzi represji, choć nie jedynym.

Typowa osoba o poglądach konserwatywnych odrzuca koncepcję kobiety niezależnej, zwłaszcza niezależnej seksualnie od mężczyzny. Nadrzędną rolą społeczną kobiety w tym światopoglądzie jest zostanie matką, wola kobiety nie ma tu nic do rzeczy, ważne aby kobieta tę rolę objęła. Kobieta "używająca" seksu nie w celach prokreacji z mężczyzną, a jedynie w celach np. "rozrywkowych", stosująca antykoncepcję, flirtująca i ogólnie świadoma swojej seksualności jest archetypem kobiety-kusicielki, będącym przeciwieństwem kobiety-matki, a więc grzesznicą, której należy się napiętnowanie społeczne i kara.

Zmiany świadomości społecznej, feminizm, odejście od doktryny wiary powodują, że kobiety mają coraz większą kontrolę nad własnym życiem i seksualnością, a to oznacza ograniczenie kontroli przez mężczyzn. Dodajmy nowoczesną medycynę, która może zapewnić dostęp do antykoncepcji, badań prenatalnych czy bezpiecznych aborcji, i mamy "zaburzenie" naturalnego porządku, w konserwatywnym słowniku określane jako "wbrew boskiemu prawu". Należy zatem ograniczyć dostęp do takiej medycyny na poziomie legislacyjnym. Nie oznacza to, że kobiety nie będą mogły przerwać ciąży, ale przynajmniej zostanie im to maksymalnie utrudnione i będzie to kara za ich "nieprawe" prowadzenie się.

Ile razy można usłyszeć, że kobiety powinny ponosić konsekwencję za seks, że "mogła nóg nie rozkładać", że "niezależności im się zachciało", itp. Legalna aborcja jest realnym zagrożeniem (podświadomą obawą konserwatysty) dla "naturalnego porządku świata", gdyż "od zawsze" o sferze seksualnej kobiety decydowali mężczyźni i tak według nich powinno pozostać. Motyw "obrony" życia płdodu jest tu jedynie narzędziem manipulacyjnym i nie ma nic wspólnego z prawdziwymi intencjami.

To są prawdziwe powody stosowania określeń "dziecko nienarodzone" czy "aborcja to zabijanie" i są one stosowane jedynie w celu emocjonalnej manipulacji społeczeństwem. Tymczasem sami "pro-life" (Godek, Bosak..., ani nawet @piotrKrokodyl) nie wartościują życia płodu na równi z życiem człowieka, ale hasełka w stylu "ochrona życia poczętego", "dziecko nienrodzone", "zapłodniona komórka jajowa, embrion płód to dziecko" itd. świetnie się sprzedają i dzięki temu konserwatywni panowie liczą na władzę nad kobietami. Płody mają w duuupie!

Co o tym myślisz @goldenfrog ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
+1 / 1

@GieniaK Zgadzam się ze wszystkim, co napisałaś, ale chcę podkreślić, że istnieją mężczyźni, którzy kobiet się nie boją, nie są tępo wierzący i kobietom życia urządzać nie chcą. To, że nie chodzi o płody, to chyba jasne dla każdego myślącego, bo kogo interesuje płód po narodzinach? Nie tych, co aborcji zabraniają.
Wszystko kręci się wokół seksualności i m.in. kk ma z tym problem, nie jest dla mnie tajemnicą, że to religia jest źródłem tych wszystkich prób regulowania życia kobiety.
Facetów znam, bo sam nim jestem, i wiem co myślą: zbyt wielu z nich chciałoby uwiązania kobiety na smyczy, zbyt wielu nie zmieni w sobie nic, żeby kobiety się nimi zainteresowali, zbyt wielu stawia postulaty, że kobietom trzeba założyć chomąto, a najwięcej jest chyba takich, którzy mają problem, gdy kobieta osiąga więcej od nich. Wtedy wylewa się nienawiść.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
-1 / 1

@goldenfrog
"Prawdziwą intencją jest sprawowanie kontroli nad sferą seksualną kobiety, która w środowisku konserwatywnym umiejscowiona jest w hierarchii poniżej mężczyzny i nie powinna mieć praw do samodecydowania" - o k_urwa, co ty ćpasz

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
0 / 2

@piotrKrokodyl Mało jeszcze o świecie i życiu wiesz, zacznij od Freuda.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
-1 / 1

@goldenfrog
po co, stracę tylko czas. Ty jesteś najmądrzejszy i nieomylny. Ucz mnie życia

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
+1 / 1

@piotrKrokodyl Ty pewnie jesteś z tych, którzy wierzą, że w zakazie aborcji chodzi o płody?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sevivo
+9 / 23

Wszystkie inne partie chcą waloryzować 500+

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dokturbasen
+3 / 15

@Sevivo nie rozumiesz polityki, debatę narzuca pis, nie możesz powiedzieć że zabierasz socjal, katotaliban tak mówił, już nie mówi, i kogo to obchodzi ? priorytetem jest odsunięcie pis-u od władzy ,nie koryto plus
@Kulgan i jakie mająsznase na przejęcie włądzy ? do nauki- ile potrzeba mandatów w sejmie by rządzic, ile potrzeba mandatów by odrzucać weta pisowskiego prezydenta . szukasz programów ? i co ? dasz pisowi 3 kadencję jak dałeś dudzie drugą historyczną kadencję ? używasz rozumu ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 czerwca 2023 o 19:48

S Sevivo
+1 / 9

@dokturbasen głos oddany nie na tego kogo byś chciał a na podstawie sondaży to głos stracony.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dokturbasen
0 / 4

@Sevivo nie chodzi o to co ja chcę ,a co mówi matematyka i ordynacja wyborcza, nie wygra mafia pisowska, nie wygra Tusk, komu bliżej do konfederacji ? grasz na 3 kadencję pis-u, zacznij używać rozumu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 czerwca 2023 o 16:50

S Sevivo
-1 / 3

@dokturbasen Nie głosuję negatywnie i tyle. Szanuję się. Muszą zawalczyć o mój głos. Przykładowo na ostatniej drugiej turze prezydenckich nie byłem, bo nie wszedł mój kandydat.

Czy moje życie się różni jakoś z przed 2015, albo przed 2008, albo jak SLD rządziło itd... chyba jest mi lepiej, ale nie dzięki PiS tylko mnie samemu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 czerwca 2023 o 17:15

avatar dokturbasen
0 / 4

@Sevivo własne ego ponad dobro Polski, niczego nie rozumiesz, nie ogarniasz rzeczywistości, nie używasz rozumu ,zachowujesz się jak dzieciak , interesuje cię tylko kasa i nic więcej , to dzięki tobie duda dostał drugą historyczną kadencję .Zawsze będzie mówić że Polacy go wielbili , to dzięki tobie duda podpisał wiele debilnych ustaw, dzieki tobie i tobie podobnym czekają nas 2 lata nic nie robienia bo duda zawetuje wszystko co wymyśli opozycja i ty tego nie ogarniasz . masz sobie coś do zarzucenia ? nie, ty tego nie rozumiesz . nie używasz tego co dała ci ewolucja - rozumu. jesteś głupi, to dzięki tobie pis zdobędzie 3 kadencję . pytanie brzmi ilu was jest, ale chyba wielu jest takich bezmózgów w Polsce. Żyje ci się lepiej dzięki tobie ? co za głupota cyt" W Polsce przez prawie trzy dekady zmieniały się rządy, ale tak naprawdę - niezależnie od tego, czy była to Platforma Obywatelska, czy wcześniej SLD - oparte były na paradygmacie liberalnym, w ramach którego dominowały elity. Polska się rozwijała, ludziom się poprawiało, ale poprawiało się nierównomiernie. Poprawiało się ludziom w wielkich miastach, lepiej wykształconym, bardziej przedsiębiorczym, więc narastała frustracja całej reszty. "

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 czerwca 2023 o 17:27

S Sevivo
-2 / 4

@dokturbasen

Tak.

I nie przeżywaj tego tak kto rządzi. Naprawdę zajmij się tym co widzisz dookoła siebie. Na to masz dużo większy wpływ i będzie mieć większy wpływ na Twoje życie niż to kto jest premierem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 3 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 czerwca 2023 o 20:22

avatar dokturbasen
0 / 0

@Sevivo aż tak nie zdawać sobie sprawy z rzeczywistości ? żyjesz jak ci karzą żyć ,nie jak tobie pasuje . ty zapłacisz w mandacie setki złotych, im za ukradzione grube miliony nic nie grozi. jesteś żałosny .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R RH123
0 / 0

@dokturbasen jak zawsze polaczki się obrażają wzajemnie i wyzywają od debili. W tym narodzie nie ma przyszłości, każdy patrzy nie dalej jak czubek swojego nosa. Ciągłe przeżucanie się argumentami "bo oni są gorsi", złodziej z złodziejem się spotkał i licytują. Jeśli był by tutaj jakiś patryjota wytykał by błędy swoich w celu naprawy sytuacji. A teraz trole ujawnić się i sypać minusami zapraszam

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dokturbasen
0 / 0

@RH123 dlaczego jesteś zdzwiiony, gość wybierał dudę na prezydenta siedząc w domu i miał gdzieś Polskę

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 27 czerwca 2023 o 23:15

T Tibr
+14 / 44

Niestety ciężko z logicznym myśleniem, dlatego trzeba tłumaczyć najprostsze rzeczy im bardziej na lewo.

Waloryzacja 500+ do 800+ ma kosztować 25 mld jak tych pieniędzy nie wyda państwo to zostaną w budżecie.

Analogia nie jest jazda bez biletu, tylko jeździsz co dziennie do pracy pociągniem druga klasa za 500 zł, a po roku chcesz jeździć pierwszą klasą za 800zl miesięcznie, to zdaje się jak postanowisz jednak wciąż jeździć druga klasą to te 300 zł zostanie ci w portfelu czy nie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dokturbasen
-3 / 17

@Tibr twierdzisz że budżet Polski jest na plusie i można sobie tak żonglować kwotami ? zadziwiające jest tłumaczenie że kredytem spłacimy obniżenie podatków .to że mentzen uważa was za debili nie oznacza że wszyscy tacy są . to na ile zadłużysz Polskę jeszcze by spłacić konfederacyjny socjal ,dla 3 kadencji pis-u ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 26 czerwca 2023 o 19:42

D dakonto
0 / 8

@Tibr
Zlikwidować obietnice opozycji, przez co zmniejszając zadłużenie państwa i nazywać to dochodem?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pasqdnik82
+7 / 9

@Tibr A te cięcia wydatków to co? Czy chodzi o wypłaty polityków i na kancelarie premiera, prezydenta i ogólnie czy cięcia wydatków w sferach innych? np w szkolnictwie, służbie zdrowia?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pokos
+19 / 23

@Tibr . Te 25 mld nie zostaną w budżecie, bo ich w budżecie nie ma. Co najwyżej o tyle nie wzrośnie zadłużenie państwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K krysztofik
+4 / 8

@Tibr jeżdzisz na kredyt , wiec gdzie ta oszczędność ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K karolina1128
+2 / 6

@dakonto nie wypowiadam się w temacie demota. Chciałam tylko wskazać, że jeżeli kolega udostępni Ci biuro do prowadzenia działalności, to zgodnie z prawem powinieneś doliczyć do dochodu kwotę zaoszczędzoną na wynajmie. Tak, ograniczenie wydatków wedle polskiego prawa podatkowego potrafi być dochodem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
-2 / 4

@Tibr kiepska analogia z tym pociągiem. Waloryzacja polega na tym, ze przy zmianie nabywczej pieniądza powinieneś otrzymać równowartość ekonomiczna. Krótko mówiąc kiedyś za 500 zł jeździłeś druga klasa ale pociągiem pospiesznym a teraz za te 500 zł możesz sobie jechać druga klasa ale dwa razy dłużej, bo już na pospieszny Cię nie stać. Nikt nie mówi o przesiadaniu się do pierwszej klasy. Tak samo jest z waloryzacja emerytury. Wzrasta inflacja, przeciętne wynagrodzenie to wzrasta tez emerytura.



Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+6 / 8

@dokturbasen a gdzie napisałem że budżet jest na plusie? Wiesz co to jest chochoł? To może dam ci przykład jak nie dostrzegasz w swoim wpisie: czyli uważasz, że jak jesteś na minusie to kolejna pożyczka nic nie zmieni i możesz zaciągać więcej, bo będziesz miał więcej pieniędzy do wydania?
@dakonto rozumiesz różnice pomiędzy dochodzem, a zaoszczędzeniem pieniędzy przez zaniechanie jakichś wydatków?
@Pasqdnik82 zapytaj Mentzen (choć z tego co przekazują, to mówią też o cięciach w administracji więc tak). Tłumacze tylko o co chodzi nierozumiejącym, że pieniądze na koncie nie tylko biorą się z przejawów przychodzących ale też z ograniczeń wydatków.
@pokos tak, nie wydasz pieniędzy z pożyczki na głupoty to ci zostanie na realne potrzeby. Zaniechanie wydatków to chyba droga do wychodzenia z pętli zadłużenia się wskazywana przez wsztkich doradców finansowych dla dłużników?
@krysztofik j.w nie ma dla ciebie różnicy gdy masz kredyt branie następnego kredytu + jessze raz to co wziąłeś wcześniej?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
+4 / 4

@mikv i co wynosi do dyskusji tłumaczenie czym jest waloryzacja? Mam proste pytanie uważasz, że dobrobyt w państwie bierze się od zwiększania wydatków?
Niech będzie więc, że 500+ było biletem do pierwszej klasy, a 800+ ma to utrzymać. Jak widzisz, że cię nie stać to będziesz pożyczał kasę na te pierwszą klasę czy przesiądziesz się do drugiej?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Garfield2000
+1 / 3

@Tibr Po raz kolejny podziwiam Cię za cierpliwość (tłumaczenie ludziom podstaw).
Niestety, ale głupiemu nie wytłumaczysz, a mądremu nie trzeba tłumaczyć (to a'propos jednego tagu pod tym demotem).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar pokos
-1 / 5

@Tibr . "nie wydasz pieniędzy z pożyczki na głupoty to ci zostanie na realne potrzeby" - nie zostanie, bo tych pieniędzy w budżecie nie ma.
"Zaniechanie wydatków to chyba droga do wychodzenia z pętli zadłużenia się" - tak, zaniechanie wydatków, więc nie ma mowy o wydawaniu pożyczonych pieniędzy na realne potrzeby zamiast na głupoty. Po prostu nie należy wydawać pieniędzy których się nie ma. Wyjątkiem są inwestycje, ale nie takie "inwestycje" jak przekop mierzei czy Ostrołęka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jonaszewski
+2 / 2

@Tibr Ja sobie chciałem kupić mercedesa za 250 tysięcy, ale że ich nie mam, to się rozmyśliłem.
Czy to znaczy, że jestem teraz bogatszy o ćwierć miliona?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
0 / 2

@Tibr Logiczne myślenie to u Ciebie szwankuje, bo idąc Twoim rozumowaniem, to jeśli rządzący zaplanowaliby waloryzację z 500 na 24500, to porzucając ten plan zostałoby w budżecie 2 biliony złotych.
Tym prostym ruchem będzie można zlikwidować całe zadłużenie Skarbu Państwa i jeszcze zostanie jakieś 800 miliardów nadwyżki! Jesteś geniuszem ekonomicznym, możesz stanąć w kolejce po Nobla.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
+1 / 1

@jonaszewski Według tego co napisał @Tibr, to tak, zaoszczędziłeś te pieniądze, choć ich de facto nie posiadałeś, i śladem Mentzena możesz je teraz bezkarnie przeznaczyć na inne cele.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jonaszewski
+1 / 1

@goldenfrog To świetnie. Mogę przeznaczyć je na drugiego mercedesa i znów się rozmyślić, wtedy będę miał już pół miliona.
Niesamowity sposób na szybkie bogactwo. Nie mówcie tego Glapińskiemu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dokturbasen
-1 / 1

@Tibr człowieku wliczasz w oszczędności pieniędze których nie masz . czyli obniżasz podatki ,nie mówisz jakimi oszczędnościami to wyrównujesz bo bierzesz kredyt - to debilna logika mentzena.uważa że mozna mocna zadłużać państwo, jeszcze więcej jak pis. pasujecie do pis-u tamci sprzedają Polskę dla kasy jak i wy .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
+1 / 1

@Tibr dlaczego manipulujesz ? Odnosząc się do Twojej analogii, wyraźnie napisałam, ze nie chodzi o jazdę pierwsza klasa tylko waloryzację świadczenia czyli utrzymanie dotychczasowego komfortu jazdy. Idąc Twoim tokiem myślenia, przy tak wysokiej inflacji przesiadłabym się już na rower, a najlepiej zrezygnowała z pracy, bo nie dałabym rady pedałować tyle kilometrów. Tak zwykle kończy się radykalizm, który w każdym aspekcie proponuje konfederacja.

500 + jako program demograficzny to niewypał , ale żadna partia, łącznie z Konfederacja z niego nie zrezygnuje. Ba nawet krytyk Mentzen go pobiera, choć tak pieje, żeby zatrzymać te pieniądze w budżecie.
Natomiast, jako program socjalny, na kształt zasiłku rodzinnego, tak jak w innych państwach powinien być waloryzowany. Może nie od razu na 800, ale na zasadach podobnych do waloryzacji emerytur.
Inna kwestia, to ja wolałabym wydać te 300 zł np na obiady zapewnione w szkole. Czyli 500 do ręki a reszta na konto szkoły. Co by poniektórzy rodzice nie wydawali tych pieniędzy np na piwo.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
-1 / 1

@jonaszewski nie to znaczy, że nie jesteś biedniejszy o ćwierć bańki, której nie masz, a musiałbyś ją spłacać. Czasem wystarczy postarać się zrozumieć zamiast czepiać się jak rzep psiego ogona.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 0

@mikv a skąd ci się wzięło, że manipuluję, nie napisałem, że ty tak napisałeś, zmodyfikowałem tylko mój przykład odnosząc się do twojego zarzutu. Nie twórzmy chochołów.
Ja wcale nie bronie zasadności programu 500+ odnoszę się do konkretnego argumentu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 0

@dokturbasen "człowieku" odnoszę się do konkretnej rzeczy, a ty idziesz ad personam jeszcze tworząc chochoły przypisując twierdzenia których ktoś nie napisał nawet tego nie rozumiejąc lol

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
0 / 0

@Tibr no właśnie stwarzasz chochol, próbując mi udowodnić, ze waloryzacja sprawi, ze ktoś będzie w lepszej sytuacji. Czytaj : dla swojej fanaberii z drugiej klasy przesiądzie się do pierwszej lub w ogóle jeździ pierwsza klasa, to może przesiąść się do drugiej. Tymczasem jest zupełnie odwrotnie. Bilet tak podrożał, ze za chwile pociąg będzie jechał pusty, a jego pasażerowie zrezygnują z dojazdów do pracy, bo np po opłaceniu opiekunki do dziecka i kosztach biletu nie zostałoby im nic. Czy to dobrze dla firmy od pociągów albo dla pasażerów ? Nie. Czasem jak w przypadku babciowego lepiej zaproponowac bilet ulgowy i postawić na zwiększenie ilości pasażerów niż likwidować połączenie, bo pasażerów jest niewielu. Oczywiście znajda się i tacy, którzy wola jechać na "gapę". I rozumiem, ze to denerwujące dla tych, którzy za bilet ( podatki) płacą. Ale likwidacja połączenia albo obniżenie komfortu jazdy w tym przypadku nic nie pomoże. Moim zdaniem bardziej pomogłaby kontrola 'gapowiczów", którzy w tym wypadku zrobili sobie z dzieci źródło dochodów.

ps temat, który niechcąco wywołalismy a więc wykluczenie komunikacyjne tez jest bardzo ciekawy. Ostatnio oglądałam wywiad z wójtem małej miejscowości, do której autobus dojeżdżał tylko od pon do pt rano i wracał po południu, żeby dowieźć dzieci do szkoły. Okazało się, ze kiedy gmina zaczęła dopłacać do zwiększenia czestotliwosci połączeń, ilość pasażerów bardzo wzrosła, na tyle, ze zyski z biletów zwróciły te dopłatę a nawet ja przekroczyły. Zwiększyły się wpływy z tytułu podatków, bo wcześniej wiele osób rezygnowało z pracy z powodu wykluczenia komunikacyjnego itp.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 0

@mikv nie tyś się czepił szczegółów i rozmienisz na drobne.
Proste pytanie, nie tłumacz mi czym jest waloryzacja i czy ona jest potrzebna uważasz, za zasadne rozdawanie pieniędzy każdemu za nic? Tak lub nie?

Dyskusją jak dany program socjalny miałoby wyglądać to temat poboczny. Osobiście uważam, że jeżeli już traktować to jako pomoc rodzinie z dziećmi to powinno to być odliczenie od dochodów tak aby on motywował do pracy i legalizacji dochodów (czyli de facto zmniejszenie płacenia pod stołem).
Jeżeli ktoś nie pracuje to od tego powinny być i są inne rozwiązania pomocy. O co bym zrobił korektę to o ludzi biorących zasiłki, a mogących pracować. Jeżeli ktoś ma zdrowe ręce, a nie pracuje to dlaczego miałby brać zasiłki? Abyś my się dobrze zrozumieli nie neguję ideii pomocy socjalnej osobom poszkodowanym, ale neguje pomoc wszystkimi, którzy twierdzą, że są niezaradni życiowio, nie mogą znaleźć żadnej pracy...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
0 / 0

@Tibr chyba się nie zrozumieliśmy, więc powtórzę. Żadna partia łącznie z ta od Mentzena nie zamierza likwidować 500+ czyli idąc Twoim tokiem myślenia - pieniędzy rozdawanych za nic. Dlaczego ? Bo takie mamy społeczeństwo, ze pożegnałaby się z sejmem.
Pod tym względem partie się od siebie nie różnią. I nie ma to znaczenia, czy będzie to świadczenie w formie ulgi czy do ręki z mopsu, bo tak czy siak nie wiesz czy te pieniądze będą wydane na dziecko. Pominę już drastyczne przykłady, ale taki jeden np prawie codziennie pije piwo ze swoimi wyborcami. Skąd ja mam wiedzieć, czy to nie za 500 + , które pobiera, choć pieniędzy ma jak lodu ? Dlatego tak jak wspomniałam, osobiście uważam, ze forma pomocy powinna być inna. Darmowe posiłki w szkole dla każdego dziecka, darmowe podręczniki, wyprawka do szkoły, darmowe mundurki szkolne, dodatkowe zajęcia itp. Żeby wiadomo było, ze te pieniądze zostały wykorzystane na dziecko. Ale to nie przejdzie. Rozumiesz to ? tak czy nie ?

Możemy dyskutować czy pieniądze pochodzące z kredytu powinni dostawać ludzie bogaci ? Albo odwrotnie: czy powinni dostawać niepracujący ? czy brak tych pieniędzy zmotywowały ich do pracy, czy powstałyby jeszcze większe różnice społeczne i dzieci tych niepracujących byłyby jeszcze biedniejsze w stosunku do swoich kolegów. Obie teorie maja swoich zwolenników i przeciwników.

Kwestia waloryzacji, to oddzielna sprawa. Moim zdaniem każde świadczenie powinno być waloryzowane jeśli jest drożyzna i inflacja, bo inaczej traci sens. I jeśli ktoś potrzebuje pomocy, z powodu ubóstwa, to nie ma znaczenia czy świadczenie nazywa się 500+ czy dodatek dla samotnej matki, dodatek mieszkaniowy albo na węgiel. Nie zwaloryzują im 500 + to pójdą po inny zasiłek. Natomiast kwestia waloryzacji dla bogatych, podobnie jak z 500 + . Z jednej strony niepotrzebne, a z drugiej można traktować jak podniesienie kwoty wolnej od podatku i gwarantuje Ci, ze wszyscy krytycy, będą się tak tłumaczyć pobierając to świadczenie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tibr
0 / 0

@mikv ja nie pytałem o partię (co zrobi) tylko co ty uważasz, ani o to czy ktoś wyda na piwo czy na flamastry, nie ma co owijać w bawełnę lol

Co do tego jak wyda kasę ktoś kto pracuje to chooj kogo to powinno obchodzić dopóki dzieci są zadbane i najedzone mają zaspokojone to czego dziecko potrzebuje.
Co do nie pracujących to sorry jeżeli ma zdrowe ręce (nie miał wypadku, nie zachorował czyli z obiektywnych przyczyn nie może pracować) to zaspokojenie potrzeb jest jego obowiązkiem nie moim czy twoim. Jeżeli ktoś nie pracuje ponad rok i tłumaczy, że nie ma pracy albo co gorsza jest poniżej jego kwalifikacji to doprawdy nie widzę sensownego powodu by dostawał socjal.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
0 / 0

@Tibr a ja nie pytam o Twoje pobożne życzenia, tylko napisałam jakie są fakty. I nie chodzi o zarobione pieniądze, tylko o jak to nazwałeś pieniądze za nic, a konkretnie o pieniądze na dziecko.

Ja nie wiem jakie kto płaci podatki i czy ulga w kwocie 500 zł na każde dziecko by mu przysługiwała, gdyby nie ten program. Być może odlicza sobie co popadnie i podatku nie płaci wcale, pomimo, ze pracuje. Więc jeśli mnie pytasz czy taki ktoś powinien dostawać pieniądze za nic, to odpowiadam : nie. Zwłaszcza, ze to kasa na kredyt. Więc dla mnie nie jest to wszystko jedno czy poszła na flamastry czy na piwo.

Co do niepracujących to sytuacja tez może być różna. Jakaś matka może być zdrowa ale np wykluczona komunikacyjnie na jakimś odludziu i tu pomoc, w formie obiadów w szkole, bezpłatnych dodatkowych zajęć, czy nawet odłożenie tej kasy na samochód mogłoby ja zaktywizować zawodowo.

Tak jak wspominałam zdania na temat komu powinna przysługiwać pomoc z środków publicznych są podzielone. Ale tak czy siak ZADNA PARTIA nie zamierza tego zmieniać i nadal będą przysługiwały na wszystkie dzieci, bez względu na sytuacje finansowa ich rodziców.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R robokop23
+3 / 9

z pisem nie ma współpracy tylko współudział i tyle w temacie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sabil
+4 / 14

O lewaczki, lewaczki kolejna partia wam depta po piętach. A na konfederacje ***** *** nie użyjecie a i Kaczyńskim straszyć się nie da. Co będzie z wami jak nawet do sejmu nie wejdziecie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Garfield2000
+3 / 5

@Sabil A na to jest spora szansa (że i Lewica i Hołownia, przez podwyższony próg, nie wejdą), czego im szczerze życzę :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Sabil
0 / 4

@Garfield2000 Nie trzeba niczego podwyższać. Nie znam osoby która z IQ wyższym niż 100 chciałaby głosować na te partie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Garfield2000
-1 / 1

@Sabil Niestety: aby wziąć udział w wyborach poziom IQ może być znacznie poniżej 100, wystarczy odpowiedni rok urodzenia. DLATEGO Lewica, PIS itd. wciąż mają poparcie :)
A podwyższony próg (8%) obowiązuje w przypadku, gdy min. 2 partie startują razem w wyborach.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
0 / 0

@Sabil przecież to hasło pochodzące z marszu kobiet, więc tylko przypomnę, ze marsz kobiet był wynikiem zaostrzenia ustawy antyaborcyjnej, którego pomysłodawczynią była pani startująca do PE z pierwszego miejsca na liście konfederacji.... Dla mnie PiS, Konfederacja, Kukiz niczym się nie różnią. Podobnie z ich liderami. Jedyna różnica to wiek, ale mentalność ta sama.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P piotrKrokodyl
+2 / 6

elektorat PO, PiSu, Lewicy, PSL, Hołowni godzi się na waloryzacje 500+ więc w przyszłym budżecie i tak się to pojawi, ale zamiast na 800+ czyli rozdawnictwo mamy obniżkę podatków - w tym np. likwidacja podatku belki na którym skorzysta każdy

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
+2 / 4

O co chodzi w tym demotywatorze?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jonaszewski
-4 / 8

@solarize O to, że Konfa się przygotowuje, żeby być przybudówką PiS-u, więc pochowali swoich prorosyjskich liderów i stonowali gadaninę o liberalnej gospodarce, za to gardłują o nierozerwalnych ślubach.
Kolejna proruska totalitarna katopartyjka, która na gospodarkę ma pomysł "zadłużyć i rozdać".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar solarize
0 / 4

@jonaszewski Nie zauważyłem ani słowa o tym w tym demotywatorze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Garfield2000
-1 / 1

@solarize Bo to widać tylko w czerwonych okularach (albo inaczej: jak się ma chorobę czerwonych oczu) :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jonaszewski
-1 / 1

@solarize To niedobrze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar SzamanSlonca
+8 / 10

Największy ból 4 liter mają ci którzy z 500 plus zrobili swój jedyny dochód i będą musieli iść do pracy gdyby cos się zmieniło .
Bo jak ktoś pracuje a do tego mu obniża podatki to sobie poradzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aniulek1985
-1 / 3

@SzamanSlonca dlatego 500plus powinno być tylko dla dzieci z rodzin pracujących. To jakieś nieporozumienie ze nje pracujący dostają tyle samo co pracujący

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Garfield2000
+1 / 3

@Aniulek1985 Nie powinno być W OGÓLE.
Pracujący sobie poradzą, a jak nie - to skorzystają z dodatków dla biednych (MOPS, itd.).

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aniulek1985
-2 / 2

@Garfield2000 gdyby rodzice pracujący otrzymywali 500plus np w formie odliczenia z PITu rocznego to opłacałoby się kobiecie wracać do pracy i motywowałyby to w wielu rodzinach do zaradności a tak budujemy socjalne państwo niezaradnych ludzi. Będzie katastrofa za jakiś czas.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Garfield2000
-1 / 1

@Aniulek1985 Zgadzam się: ulgi podatkowe jak najbardziej. Ale ulgi nie brzmią tak dobrze, jak "damy Wam gotówkę", stąd programy socjalne typu 500+, 300+, itd.
Swoją drogą: od lat są ulgi na dzieci do odliczenia w zeznaniu rocznym. Ale nie jest to jakoś mocno medialny temat :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aniulek1985
-1 / 3

@Garfield2000 Prawda, sama korzystam… ale to świadczy tylko o zerowej wiedzy ekonomicznej społeczeństwa. Planowanie to abstrakcja dla większości, liczy się tu i teraz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Garfield2000
-1 / 1

@Aniulek1985 Zgadza się.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mariuszem
+5 / 7

Przecież na ekranie nikt nie napisał, że zarobimy 25mld.
Do niedawna przeciwnicy pisu pisali, że za 500+ można by było zrobić, czy tamto. Wybudować tyle, a tyle szpitali, szkół i czego tam jeszcze pisaliście. Przyszedł typ i powiedział, że jak wszyscy chcą zwiększyć 500 do 800, to on proponuje nie zwiększać, a za te 300+ można obniżyć podatki.
Teraz on jest zły. O co tu chodzi?
O tym, że autor nawet nie przeczytał slajdu za typem i dodał niepasujący komentarz, nawet nie ma co wapominać.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
-1 / 1

@mariuszem Chodzi o to, że żeby obniżyć podatki, to Mentzen chce wziąć kredyt, aby pokryć z kredytu utracone wpływy.
To tak, jakby mając kredyt hipoteczny wziąć drugi kredyt, żeby obniżyć jednym ratę drugiego, a do tego ogłosić, że obniżamy raty kredytów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mariuszem
-1 / 3

@goldenfrog no nie. On powiedział, że skoro i tak bierzemy drugi kredyt, to wydajmy go na pracujących, a nie na darmozjadów.
Czyli to tak, jakby decyzja o wzięciu kredytu była już podjęta, tylko, że zamiast wydać tę kasę na lody, obniżmy stary kredyt. Popis chce kasę przewalić, a ten uznał, że można coś dorzucić pracującym, a nie m.in. patusom.
Marti jedynie to, że boi się utraty wyborców przez likwidację 500+. A wyborcy to ludzie rozumni, przeciwni 500+.
Już nie wspomnę, że 500+ likwiduje pis, poprzez inflację.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
-1 / 1

@mariuszem Połącz to z jego zapewnieniem, że nasz dług publiczny nie jest jeszcze groźny i klocki się poukładają w całość. Nikt tego kredytu nie wyrył w kamieniu, więc ani Mentzen, ani nikt inny, nie musi go przyjmować, ale on już uargumentował, że nie będzie niczym złym dalsze zadłużanie kraju, a na obniżkę podatków muszą być środki pokrywające powstającą dziurę i ich rozwiązaniem są właśnie kredyty.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mariuszem
-2 / 2

@goldenfrog oczywiście masz rację, że kredyt nie jest wyryty w skale, ale kiełbasy wyborczej nawet oni muszą rzucić. Zatem wolę obniżkę podatków, bo obejmuje pracujących przede wszystkim, a nie rozdawnictwo 500+ -> 800+. Nie zmienia to faktu, że do zbilansowanego budżetu nas to nie przybliża.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
-1 / 1

@mariuszem Pisałem o tym wiele razy: konfa to jest wydmuszka udająca wolnościowców, a chcąca zafundować nam w pakiecie katoliban, ale uciekają od tematów światopoglądowych, bo wiedzą doskonale, że na nim popłyną, a idą na wynik dwucyfrowy. Poszukaj ich stanowiska wobec kk, religii, tradycji, aborcji, to się przekonasz, jacy to wolnościowcy. Na przykład tacy Mentzen i Bosak są za zakazem aborcji we wszystkich przypadkach, nawet jeśli ciąża oznacza śmierć kobiety, chorzy ludzie! I oni to wprowadzą w życie, jeśli dostaną szansę. Żona Bosaka notabene jest dyrektorką w ultrakatolickiej organizacji Ordo Iuris, to nie jest przypadek. O prorosyjskości i antyeuropejskości nawet nie chcę się rozpisywać, ale jak ktoś chce kierunku Moskwa, to oni są właśnie dla niego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
0 / 0

@mariuszem przypominam, ze Mentzen najpierw nie pamiętał, ze pobiera 500+ na zdaje się troje dzieci a w końcu sobie przypomniał.
Skąd przyszedł Ci do głowy pomysł likwidacji likwidacji 500 +. Która partia to proponuje ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 30 czerwca 2023 o 18:42

W WisniaWisniewski
+3 / 5

Najzabawniejsze jest to że już nie chcą likwidować 500+ tylko chcą niepodwyższać.
Chcą skończyć z rozdawnictwem dlatego będą rozdawać ale nie więcej niż było rozdawane.
Może nie wywrócą stolika jak obiecywali ale za to go nie przesuną.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar KL89
-1 / 5

Brak waloryzacji 500+? Jeszcze w kwietniu była mowa o likwidacji 500+.
Kurcze, nie jestem na bieżąco z Konfederacją :-(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 czerwca 2023 o 11:30

avatar goldenfrog
-2 / 2

@KL89 Bo oni są za, a nawet przeciw.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar goldenfrog
-2 / 6

Dadzą jednym, zabierając drugim, utrzymując ten sam poziom i tempo zadłużenia. Brawo! To ta sama liga co jaszczomb Glapa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aniulek1985
+4 / 6

Nie mogę zrozumieć jakim cudem nie pracujący zdrowi rodzice dostają 500plus… nie chcesz pracować i płacić podatków nie pobieraj z pracy innych!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Seba7777
+4 / 6

Dać szansę nowym, a nie 20 lat POPiS robi nas w 4 litery, ludzie opamiętajcie się i pamiętajcie,że jedni na drugich będą szczuli przed wyborami

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar marianmax
+1 / 3

Szkoda wdawać sie w dyskusje takimi nieświadomymi ludźmi do czego ta TV doprowadziła ciemnota i tyle... ludziom będą pluć w oczy i tak dalej będą mówić ze deszcz pada niczego się nauczyli przez te lata

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wonsz1922
0 / 2

Pis już uwzględnia waloryzacje w przyszłych budżetach. Więc brak waloryzacji przez Konfe i zostawienie tego gówno socjalu w takim stanie jakim jest aż zje go infacja do końca jest jedynym rozwiązaniem i tak OSZCZĘDNOŚCIĄ. Więcej na start zrobić się nie da. 20 lat rozwalania gospodarki przez różne rządzy ma swoje konsekwencje. Jak ktoś myślał że nawet z Konfederacją u władzy w rok czy 5 lat będziemy niemcami z lat 90 to powodzenia. Żeby odwrócić ten syf potrzeba lat

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lisickis
-1 / 3

a wy w matematyke to nie umiecie? skoro waloryzacja ma kosztować 25miliardów rocznie, więc trzeba będzie zabrać Polakom 25miliardów rocznie, to brak waloryzacji pozwoli zaoszczędzić 25 miliardów, natomiast całkowita likwidacja 500+ pozwoliłaby zaoszczędzić nawet te 25+40 a więc 65 miliardów. Musicie tworzyć lepszą propagandę bo obecną można podważyć prostym działaniem matematycznym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
0 / 0

@lisickis to dlaczego on nie chce zaoszczędzić 65 miliardów ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem