Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar TomorrowNeverKnows
+9 / 11

@Obyczajowy Nie dlatego. Nie siej popeliny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
0 / 0

@Obyczajowy no tak, bo lepiej w kółko dotować (i to na kredyt, który spłacają podatnicy) nierentowną spółkę zamiast oddać ją w ręce większego przewoźnika jako podspółkę i zarabiać na opłatach lotniskowych, dzierżawie hangarów itp. Nie ważny sens ekonomiczny, ważna propaganda sukcesu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 19 lipca 2023 o 19:50

avatar Obyczajowy
0 / 0

@Vinyard czyli firma jest nie rentowna ale jak już ja sprzedamy to stanie się rentowna..? Czy ktoś ją kupi bo zbiera do kolekcji spółki które się nie opłacają.. ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V Vinyard
0 / 0

@Obyczajowy niestety tak, bo u nas każda spółka, która chociaż częściowo jest w rękach "skarbu państwa" choruje na raka w postaci pi**dyliarda dobrze płatnych stanowisk kierowniczych dla znajomych królika, durnych przepisów o kosmicznych odprawach rzędu rocznych pensji itp. Więc już samo odcięcie tej chorej części znacząco poprawi sytuację spółki. Analogiczna sytuacja miała miejsce w paru "bezczelnie przez folksdojcza tuska sprzedanych" niemcom kopalniach: oni weszli ze swoim zarządzaniem, polikwidowali bezsensowne stanowiska dla kolesi i kopalnie ze strat "nagle" zaczęły przynosić zyski :P
Poza tym kiedy spółka działa jako jeden podmiot wszystko w tej spółce finansowo musi się spinać, natomiast kiedy stanie się częścią większej całości to może generować nawet pewne straty bo te zostaną pokryte z zysków innej podspółki, która w danym momencie jest na plus.
Jeszcze jedno info dla wszystkich, którzy zachłysnęli się "bohaterskim ratunkiem przed sprzedażą 'narodowego przewoźnika'" w wykonaniu PIS: co zrobili, żeby poprawić sytuację finansową spółki? Wszystkich pracowników zatrudnionych na umowę o pracę wywalili na samozatrudnienie jednocześnie obcinając do minimum wszelkie dodatki. W tym samym czasie dofinansowanie z budżetu państwa (które już było w większości na kredyt) bezsensownie wpakowali w zakup dreamlinerów od boeinga czyli znowu "po polsku": jak trochę finansowo spółka odetchnęła (kosztem pracowników) to trzeba szybko przeżreć kasę...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+6 / 6

Ale za to na dworzec w Berlinie wjedzie lokomotywa z dumnym polskim napisem! A co!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar perskieoko
+3 / 5

Ale Tusk-złodziej!!!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M matyyys007
+1 / 3

@perskieoko FŪR Deutschland

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yankers
+11 / 11

@polkong Akurat Cargo jako jedyne było i póki co jeszcze jest rentowne, ale to już długo nie potrwa.
Jeszcze w miarę rentowne jest PKP IC.
Tylko jak weźmiemy pod uwagę całą grupę PKP, to jest to trup który już mocno śmierdzi. No ale tak się kończy gdy infrastrukturą w obrębie jednego dworca potrafi zarządzać kilka spółek zależnych PKP, bo PKP ma niesamowicie dużo spółek zależnych, które często pokrywają się w zakresach w jakich działają.

Czy ja wiem czy lepiej? Transport towarów koleją w ostatnich latach mocno wzrósł, za to PKP Cargo się skurczyło, co doskonale wykorzystują przewoźnicy prywatni. Bo zamiast inwestycji, było pompowanie kasy z PKP Cargo do PKP.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 17 lipca 2023 o 14:19

avatar polkong
+4 / 6

@yankers No to analogia z górnictwem się trzyma - tam też jest masa spółek i innych miejsc pracy politycznie chronionej. Może by sie i znalazły rentowne kopalnie, ale są częścią nierentownej całości.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
Y yankers
+8 / 8

@polkong Przykładowo w obrębie dworca PKP Wrocław Główny - jeśli nic się nie zmieniło - torami przy peronach, peronami i halą nad peronami, zarządza PKP PLK, z tym że halą i peronami PKP Infrastruktura (obecnie chyba już w pełni wchłonięta przez PLK).
Systemem informacji pasażerskiej na peronach zarządza PKP Telkol, z tym że za sprawne działanie tych systemów odpowiada PKP Informatyka, prąd do tego dostarcza PKP Energetyka (obecnie PGE Energetyka). PKP Telkol zarządza też systemami bezpieczeństwa prowadzenia pociągów w obrębie stacji, z tym że nastawnie to już działka PKP PLK, Telkol po prostu zarządza kablami idącymi od nich...
Do kas należących np. do PKP IC, prawie wszystkie druki dostarcza Drukarnia Kolejowa Kraków (też należąca do PKP), za systemy sprzedaży odpowiada głównie PKP Informatyka.
Bocznicami w okolicach dworca zarządzają 3 różne spółki, PKP PLK, PKP IC (dokładnie bocznica należąca do Zakładu Zachodniego) i PKP Cargo Service, z tym że utrzymaniem tej bocznicy zajmuje się Cargotor (obie należą do PKP Cargo).

I tak można wymieniać i wymieniać, a to tylko jedna stacja, no a samym dworcem zarządza PKP S.A.

W grupie PKP S.A. na dzień dzisiejszy, są minimum 4 różne spółki zajmujące się naprawą i utrzymaniem taboru, wszystkie są spółkami skarbu państwa.

To tak naprawdę nie może sprawnie funkcjonować.
Ogólnie PKP to dziesiątki prezesów i tysiące dyrektorów, wszystko na politycznie chronionych stanowiskach, bo wszystko należy do skarbu państwa, z tym że znajdą się tam pojedynczy fachowcy nie będący partyjniakami, no ale jak się ich zwolni i zatrudni nieudolnego partyjniaka, to wszystko się rypnie..

PKP (jako całość) jest 3 co do wielkości przewoźnikiem w Europie, wyprzedzając nawet koleje Włoskie. Dla przykładu Deutsche Bahn, największy Europejski przewoźnik, ma o 2 spółki zależne mniej niż PKP, a działa w całej Europie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 5 razy. Ostatnia modyfikacja: 18 lipca 2023 o 2:14

E Elathir
+1 / 1

@polkong "Kolej jako dotowany i nierentowny środek transportu przynosi nam - podatnikom - straty."

Każdy środek transportu jest dotowany. Najmniej bodajże transport morski, najwyżej drogowy. Kolej jest stosunkowo mało dotowana, a samo Cargo nawet zyskowne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar polkong
+2 / 2

Transport drogowy zarabia na siebie i jeszcze zostaje na koleje, półdarmowe bilety komunikacji miejskiej i czyjeś studia typu etnografia żeby mógł potem wygadywać bzdury z tytułem magistra.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 18 lipca 2023 o 15:08

E Elathir
0 / 0

@polkong skąd ty te informacje czerpiesz? Z Auto Moto? Transport drogowy jest najsilniej dotowaną formą transportu w całym zachodnim świecie.

Oczywiście nie są dotowane formy transportowe bezpośrednio, ale cała infrastruktura już tak, gdzie podatki (w paliwie, od firm transportowych w postaci CIT i innych, od ciężarówek) nie pokrywają nawet kosztu utrzymania wymaganej infrastruktury nie mówiąc o budowie nowej.

Ale mniejsza o to, tutaj masz oficjalny raport, choć koncentruje się na UE-15, u nas dysproporcja pomiędzy dofinansowaniami drogowymi a koleją jest ponad dwukrotnie większa.

https://www.eea.europa.eu/publications/technical_report_2007_3/download


Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar Obyczajowy
0 / 0

@yankers DB woziło ludzi kiedy to nie było jeszcze modne :D

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N konto usunięte
0 / 8

Że też ludziska wierzą we wszystko co się pojawi w Internecie. Żałosne to jak bezkrytycznie podchodzą do każdej informacji w którą chcą uwierzyć

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P penioole
+4 / 4

Pracuje już 18-ty rok w DB. Oczywiście w Polsce.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 17 lipca 2023 o 21:34

D DostawcaWarzyw
+4 / 10

Nikt tak nie wspiera cudzych interesów w Polsce i za granicą jak PiS.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L leopardowski
-2 / 2

@DostawcaWarzyw Dowodem mamy zachowanie w pandemii, zamykanie lasów, placów zabaw... Na polecenie dobrze znanego państwa? A na początku palenie świec celem obchodzenia w kancelarii prezydenta niechrześcijańskich świąt, pokazówka jakaś?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P pawvel
+1 / 1

Co też ten Tusk robi z naszą ojczyzną :(

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar komivoyager
+4 / 4

Pisiory są takimi antymidasami, czego się nie dotkną, to zamienią w g...o.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A alegoria1972
0 / 0

a na jakiej podstawie te wnioski, cokolwiek

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L leopardowski
-1 / 1

W Cargo źle zarządzają. Nagminną praktyką jest dzwonienie do maszynistów czy przyjdą wcześniej, niż planowano, bo akurat jedzie jakiś pociąg. Przez to robią nieregularnie. Pozwalniali się i przeszli do prywatnych.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B bromba_2k
0 / 0

WolumEnu! Woluminy są bibliotece

Odpowiedz Komentuj obrazkiem