Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
227 237
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
N ninja1975
+3 / 3

Popieram, jeżdżę na LPG i zamierzam kupić duże V6 lub V8 i będę jeździł na LPG w cenie Passata 1.9 TDI

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C cyklak
+2 / 6

LPG to odpad przy produkcji paliw płynnych. Jeżeli zabraknie odbiorców benzyny i diesla, nie będzie gazu. Wszyscy jesteśmy związani nierozerwalnym węzłem. Krąg życia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar krzyche
+4 / 6

@cyklak Do tego aby zabrakło odbiorców benzyny czy diesla jest jeszcze bardzo, bardzo długa droga.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tobimadara
+5 / 5

Jak dla mnie, to możesz wyznawać nawet ideologię LPG. Po prostu uszanuj decyzje tych, którzy wolą benzynę i nie patrz im do baku :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar krzyche
+6 / 8

@tobimadara I vice versa, niech ci co leją benzynę uszanują LPG :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BrickOfTheWall
-4 / 6

LPG nie jest "ekologiczne" - pompuje kopalny węgiel w atmosferę (CO2) tak samo jak ropa czy węgiel kamienny.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K Krisiek44
+1 / 3

@BrickOfTheWall no nie tak samo, 1 litr LPG- 1,5 kg co2, benzyna 2,3 kg, diesel 2,6 kg. Fakt jest odpadem przy rafinacji, ale o wiele szlachetniejszym, gdyż zawiera więcej wodoru w wiązaniach cząsteczkowych, niż cięższe paliwa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar BrickOfTheWall
-3 / 3

@Krisiek44
Dlatego powinno się LPG określać jako mniej szkodliwe a nie "ekologiczne" (ciekawe kto pierwszy użył tego biologicznego terminu w odniesieniu do wytworów człowieka)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Gorgonek
0 / 0

@Krisiek44 przypadkiem nie trzeba trochę więcej gazu spalić na 100 km niż benzyny? Na szybko przejrzałem raporty spalania autocentrum i wychodzi różnie, raz podobnie a raz 20% więcej. Nie da to co prawda tej samej wartości ale podawałbym w kg na 100 km :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Boniek_88
+2 / 6

Jeśli mówimy o starych gruzach na pośrednim wtrysku to jak najbardziej LPG się opłaca i jest to spoko opcja. Sam jezdziłem Mazdą 6 GH B+G. Tyle że to paliło 10l/100km i dynamika była taka sobie. Zagazowanie nowoczesnego silnika z bezpośrednim wtryskiem jest już nie dość że sporo droższe to takie auto i tak przepala prócz gazu 1-2 l benzyny więc średnio to sensowne robiąc 15-20 tys rocznie. Mój obecny samochód w Dieslu ma 180KM i pali w trasie 5-5,5 litra więc porównywalnie cenowo do poprzedniej benzyny w gazie. Niestey starsze jednostki nie odznaczają się jakąś specjalną ekonomią spalania. Gdyby można było kupić w miarę nowoczesny samochód (powiedzmy od 2016 roku w górę) o mocy powyżej 200KM z pośrednim wtryskiem to biorę i gazuję

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Aqq300
+3 / 3

Pierwsze swoje auto zagazowałem w 1998 roku. Benzyna podrożała bezczelnie z 1.30 do 1,80 zł, gaz z 0,85 do 0,88 zł. Os tej pory wszystkie benzynowe auta gazuję lub kupuję zagazowane. Eko, eko, ekonomia!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
N ninja1975
+2 / 2

Np. Jeep cherokee 3,2l, Grand cherokee 3.6l, 4.2l, 5,7l hemi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Genialnyborsuk
0 / 2

Potwierdzam, mam aktualnie 2 auta na lpg: V6 3.6 i V8 5.7 . Bardzo mila, dynamiczna, ekologiczna i ekonomiczna jazda:). Póki mogę będę tak jeździć:)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T toku74
-3 / 5

A od kiedy LPG jest ekologiczne? sprawdź co powstaje ze spalania i nie powtarzaj ciemnoty

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 21 sierpnia 2023 o 22:19