Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
188 213
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
avatar dokturbasen
-1 / 7

istniało kiedyś państwo palestyna ? nie, nie lubię hamasu

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R konto usunięte
0 / 8

@dakonto Nie, nie było. Przyczyną wybuchu II Wojny Światowej było niemieckie Drang nacht Osten.
A WARUNKIEM powstania państwa Izrael było równoległe utworzenie państwa Palestyna, który to nie został spełniony, więc Izrael jest państwem nielegalnym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
+2 / 10

@dakonto nie. zdecydowanie wazniejsza byla sprawa gigantycznej kontrybucji ktorej zazadala sobie Francja, od Niemcow wlasnie. Do tego Alzację i Lotaryngię przejęła wlasnie Francja, okręgi Eupen, Malmédy i Morenset - Belgia. Po wojnie przyszla jeszcze epidemia grypy zabijajac wiecej ludzi niz sama wojna. A potem najwiekszy w historii kryzys finansowy ktory spowodowal ogromna biede, bezrobocie i poczucie beznadziejnosci. Na to Niemcy przegraly wojne do ktorej sie wcale nie pchaly, a zostaly do niej w zasadzie zmuszone przez niekorzystny dla nich uklad sojuszy. Mimo to walczyli dzielnie i do konca wierzyli w zwyciestwo. Pozostalo wielkie poczucie krzywdy, niesprawiedliwosci, urazonej dumy i bieda i tylko w takich warunkach mogl zaistniec ktos taki jak Adolf.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dakonto
-3 / 7

@tomkosz
Oczywiście, zgadzam się, lecz moją motywacją było naniesienie polskiego wątku w odniesieniu do Palestyny, jako postkolonialnego tworu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
+4 / 14

@dakonto Palestyna byla postkolonialnym tworem, ale to nie daje prawa do wyrzucania ludzi z ich domow przez przyjezdnych Zydow. Podobnie jak to nie daje prawa do mordowania zydowskich cywili. A to z kolei nie daje prawa do mordowania cywili w Strefie Gazy pod plaszczykiem niszczenia Hamasu. Zadna zbrodnia nie uzasadnia i nie usprawiedliwia kolejnej zbrodni.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dakonto
-4 / 16

@tomkosz
Przyjezdnych Żydów? Żydzi zawsze tam mieszkali, choćby ten, jak mu było na imię, czekaj, już mam na końcu języka, tak, Jezus.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T tomkosz
+2 / 10

@dakonto w pierwszej polowie XIX wieku mieszkala tam garstka Zydow, reszta byla rozsiana prawie po calutkim swiecie. Dopiero na przelomie wieku XIX i XX zaczela naplywac tam pierwsza fala imigracji zydowskiej. Jesli cie to naprawde interesuje, polecam Wiki, jest tam calkiem niezly material na ten temat. Argument mowiacy ze Zydzi mieszkali tam 2 tysiace lat temu uznaje za smieszny. Akurat w tym okresie nasze obecne ziemie zamieszkiwali Germanie, wiec trzeba uwazac z tym argumentem ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 listopada 2023 o 18:15

M MichaelGlory
0 / 0

@dakonto to sprawdź ile ziemi miała polska przed i po wojnie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D dakonto
-2 / 8

@tomkosz
Po drugiej wojnie, po oczywistych tragicznych wydarzeniach, syjonistyczna myśl, kiełkująca od kilkudziesięciu lat w sercach społeczności żydowskie nabrała sensu i szerokiego poparcia. Rozpoczęła się fala napływu na tereny byłej kolonii brytyjskiej tzw. Mandatu Palestyny, zasiedlonej w większości przez Arabów. Żydzi nie wysiedlali siłą mieszkających tam Arabów, wykupywali ziemię i osiedlali się. Arabom, z przyczyn religijnych czy też "tożsamościowych", powiedzmy politycznych proces ten stał się zagrożeniem, odpowiedzieli niechęcią a potem agresją, wielokrotną agresją, zaatakowali i przegrali, agresja ta do tej pory trwa. Proste. Żydzi i Arabowie mają prawo żyć na terenie Palestyny, to Arabowie nie chcą uregulowania wzajemnych relacji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 listopada 2023 o 18:33

avatar dokturbasen
0 / 2

@tomkosz najpierw wyjaśnij, ja kto z żydami było, dlaczego byli przeklęci dzięki jednej księdze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 2 listopada 2023 o 18:46

T tomkosz
+4 / 6

@dakonto na poczatku Zydzi rzeczywiscie nie wysiedlali nikogo na sile. Gdy juz mieli wlasne panstwo, armie i mozliwosci, sytuacja mocno sie zmienila i wysiedlenia Arabow oraz zasiedlanie przez Zydow terenow do nich nienalezacych, staly sie czesta praktyka. Min stad agresja miejscowych ktora wynikala czesto z poczucia niesprawiedliwosci i bezsilnosci, co czesto jest bezposrednia przyczyna powstawania terroryzmu. Oczywiscie nie popieram terroryzmu w zadnej formie, ani go nie usprawiedliwiam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wilks
+2 / 4

@dakonto jezus był Polakiem i mieszkał w Częstochowie

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bebzonik
+3 / 5

@wilks w Łodzi. Z Częstochowy była jego matka

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V konto usunięte
+3 / 3

@wilks
Jezus byl Meksykaninem, pelne imie Jezus Maria Gonzales.
Bosek byl Polakiem, i Matka Boska Czestochowska byla Polka, zwana tazke Czarna Madonna ze wzgledu na to zebyla murzynka. To fakt o ktorym malo ludzi wie, albo wygodnie udaje ze nie wie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W wilks
+1 / 1

@victoriatus to zdradzę jeszcze jedną kwestię ale nie mówcie muzułmanom. allach to tak naprawdę al lach tj. wielki lach. ci biedacy czczą Polaka nawet o tym nie wiedząc. swoją drogą któryś z naszych wielkich przodków musiał wywrzeć niezłe wrażenie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar CzlowiekZkamienia
+1 / 1

@victoriatus Jezus był białoruskim szpiegiem. Nazywał się Ipanienko. Kolęda jasno mówi "chodźmy wszyscy do stajenki, do Jezusa Ipanienki".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar dokturbasen
+1 / 5

@Obyczajowy najpierw wyjaśnij za co cały świat nienawidził żydów i po nich zawsze jechał mając ich za gorszych

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
0 / 2

@dokturbasen Ciekawe by było też wyjaśnienie jak to jest, że około 25% laureatów prawdziwych nagród Nobla (pokojowa, literacka się nie liczą) to Żydzi. A jest jeszcze cały worek matematyków żydowskich ale w matematyce nie ma Nobla.Jest Żydów może 0,5% całęj popujacji świata. I dlaczego tak mało (chyba tylko dwu) jest noblistów z krajów muzułmańskich. A muzułmanów jest ciut więcej. Jakieś 18%.
Żydzi są znienawidzeni od czasów Chrystusa bo Rzymianie po ukrzyżowaniu go zwalili wine na Żydów. To jest pewne uproszczenie ale nie aż tak duże. Przez tysiąclecia Żydzi byli prześladowani i mordowani. I jakoś i przetrwali i wnieśli nieporównalny wkłąd w dorobek ludzkości. Jeśłi ktoś rozumie po angielsku to polecam pana o nazwisku Thomas Sowell. Murzyn, historyk amerykański. On nagrał między innymi i filmik na ten temat. On twierdzi, że zasadaniczo przyczyna leży w tym właśnie, że mimo prześladowań i pogromów Żydzi osiągnęli wielkie rzeczy. Nie wszystkim się to podoba.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 3 listopada 2023 o 5:05

avatar dokturbasen
0 / 0

@jeszczeNieZajety ja to rozumiem, dzięki biblii byli prześladowani, niewiele im można było robić

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar agronomista
+4 / 14

Cała ta historia całkowicie inaczej wyglądała. Żydzi mieszkali w Palestynie na długo przed powstaniem współczesnego Izraela, i nie mówię tu o czasach biblijnych. Już W 1841 zaczęli kupować tam legalnie ziemię, którą chętnie sprzedawali im Arabscy właściciele. Palestyna ogólnie należał do Wielkiej Brytanii, i po prostu żydzi się tam osiedlali. Kupowali ziemię, domy, itd. Arabowie jak to mają w zwyczaju, po prostu wszczynali burdy i pogromy, więc żydzi się musieli bronić i organizować.
Szczytem tego była wojna między żydami i arabami w Palestynie. Arabowie ją wywołali i przegrali. Potem wybuchła wojna między ościennymi państwami arabskimi i Izraelem. Tą wojnę też Arabowie przegrali.
Palestyna powstała w tym samym czasie jak Izrael. Wcześniej nikt tam nie twierdził, że jest Palestyńczykiem, a jedynie arabem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R robo821
-2 / 6

problemem jest tu sprzedaż ziem przez palestynczykow . Teraz że im zabrali. a nygusy chcieli zarobić

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I imilek1
+2 / 2

Przed Izraelem, był mandat dla WB do zarządzania terytorium - nie Państwo Palestyńskie.
Przed mandatem WB - było Imperium Otomańskie - nie Państwo Palestyńskie.
Przed Imperium Otomańskim - był sułtanat Mamluksów Egipskich - nie Państwo Palestyńskie.
Przed sułtanatem Mamluksów Egipskich - był sułtanat Ayyubidów - nie Państwo Palestyńskie.
Przed sułtanatem Ayyubidów - było Królestwo Jerozolimy, frankijsko-chrześcijańskie - nie Państwo Palestyńskie.
Przed Królestwem Jerozolimy, były imperia Umayyadów i Fatimidów - nie Państwo Palestyńskie.
Przed imperiami Umayyadów i Fatimidów - było imperium Bizantyjskie - nie Państwo Palestyńskie.
Przed imperium Bizantyjskim - byli Sassanidzi - nie Państwo Palestyńskie.
Przed imperium Sassnidów - było imperium Bizantyjskie- nie Państwo Palestyńskie.
Przed imperium Bizantyjskim - było imperium Rzymskie, prowincja Hasmonean- nie Państwo Palestyńskie.
Przed prowincją Hasmonean - byli Seleucydzi - nie Państwo Palestyńskie.
Przed Seleucydami - było imperium Aleksandra Wielkiego - nie Państwo Palestyńskie.
Przed Aleksandrem Wielkim - była to Persja - nie Państwo Palestyńskie.
Przed Persją - był to Babilon - nie Państwo Palestyńskie.
Przed Babilonem - Były to Królestwa Izraela i Judy - nie Państwo Palestyńskie.
I trochę wcześniej - Krolestwo Izraela, a wcześniej teokracja dwunastu plemion Izraela - nie Państwo Palestyńskie/Palestyna.

Dziękuję za uwagę ;)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J jeszczeNieZajety
0 / 2

@imilek1 Żydzi nie są święci. Nikt zresztą nie jest. Ale mnie osobiście wydaje się, że 90% poparcia dla Palestyńczyków (dawniej znanych jako Arabów) bierze się nie z poparcia dla "sprawy palestyńskiej" jako takiej tylko z nienawiści do Żydów.
W historii były duże ruchy ludności. Na przykłąd po drugiej światowej Stalin przesiedlił miliony Niemców i milony Polaków. Nikt (jak do tej pory) nie próbuje tego zmieniać bo bez cięzkiego rozlewu krwi nie jest to możliowe. Więc świat zaśpiewał (jeszcze przed Beatlesami) "let it be".
W Izraelu w dorosłość wchodzą już wnuki tych co się urodzili już w Izraelu. To jest twardy fakt. Program likwidacji państwa Izrael jest nierealizowalny bez cięzkiego rozlewu krwi. Warto pamiętać jeszcze o jednym. Miałem okazję rozmawiać z obywatelem Izraela. Z drugiego pokolenia. On powiedział coś co mi utkwiło w pamięci. Oni, ci młodzi Żydzi, urodzeni juz w Izraelu wstydzą sie swych rodaków którzy dali się mordować Niemców niemal bez próby oporu. "To se ne vrati" powiedział ten gość. Oni bedą walczyć. Nie dazą się zabijać.
Albo Arabowie pogodzą się z faktem istnienia Izraela (jak Arabia Saudyjska) albo wciąż, latami będzie się lałą krew. I żydowska i arabska.
Na nienawiści niewiele trwałego da się zbudować.
Nie mogę się powstrzymać by nie dodać jeszcze jednego. Przeciwnicy Izraela szermują słowem "holocaust" lub "ludobójstwo". To jest nonsens. Żydzi nie realizują, jak Niemcy kiedyś w odniesieniu do Żydów, "ostatecznego rozwiązania sprawy palestyńskiej". W 1942, gdy Niemcy likwidowali getto w Warszawie dziennie zabijali około 6000 ludzi. Gdy Turcy rozwiązywali "kwestię ormiańską zabijali średnio dzienne jakiś tysiąc ludzi. Straty palestyńczyków nie zbliżąją się do tych liczb.Byt "narodu" palestyńskiego nie jest zagrożony. W Izraelu nie komór gazowych pracujących na pełny gwizdek. Można nie lubić Izraela. Można byćradykkalnie przeciwnym polityce Izraela. Ale nie można mówić o "holocauście". To odbiera temu słowo jakiekolwiek znaczenie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V konto usunięte
-1 / 1

@imilek1
A przed teokracja dwunastu plemion Izraela byl to teren osiedlony przez wolno pasace sie kozy, dlatego powinno sie oddac te ziemie dla koz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
V konto usunięte
-1 / 1

@jeszczeNieZajety
Zydzi nie maja monopolu na slowo holocaust.
To slowo znaczy mniej wiecej spalic w calosci, wiec to co robia zydzi w Gazie mozna nazwac holocaustem, wedlug znaczenia tego slowa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
I imilek1
0 / 0

@jeszczeNieZajety Wskaż jedno słowo przeciwko Izraelowi ;)
Moją intencją było naświetlenie historycznego statusu tych ziem.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 3 listopada 2023 o 20:35

J jeszczeNieZajety
-1 / 1

@imilek1 Ja się z Tobą zgadzam. Masz absolutnie rację. Mnie tylko irytuje nadużywanie słowa "holocaust". Jeśli coś wziąłeś do siebie to przepraszam. Nie taka była intencja. Dałem Ci plusa, zanim jeszcze przeczytałem ten komentarz.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 4 listopada 2023 o 16:47