@Wojtas_ wiedzę, że na demotach mamy alternatywą matematykę. Znaczy to jest prawda, ale chyba nie łapiesz konsekwencji.
Dalsze pytanie naprowadzające: ile minimalnie cyfr musi mieć liczba?
Żeby nie rozwlekać, nieco przewrotnie: jaki jest zakres liczb naturalnych?
@Wojtas_ każdemu zdarza się pomylić, ale to nie ten przypadek, Ty idziesz w zaparte. No to pokolei.
Tak, liczby naturalne wzięły się z liczebności zbiorów. Nie mam pojęcia czemu Ci tu nie pasują. Jakie masz tutaj liczby?
Nie, mylisz się kompletnie. Liczba składa się z cyfr. I nie ma tam ograniczenia. Nic nie stoi, aby pojedyncza cyfra była liczbą właśnie jednocyfrową.
Co więcej liczby jednocyfrowe występują w matematyce (co oczywiste) ale także w języku potocznym.
Na boku: niektórym się to wydaje nieintuicyjne, ale np. kwadrat jest prostokątem i w poleceniu oznaczenia prostokątów należy zaznaczyć także kwadraty.
@rex4 Co do kwadratu i prostokąta to się zgadza. Ale w przypadku liczb i cyfr nie. Numer zawsze składa się z cyfr a nie z liczb. Masz prawo mieć swoje zdanie i ja nie mam czasu dłużej Ci tego tłumaczyć.
@Sok__Jablkowy Czyli według Ciebie numer 1 jest liczba? Teraz to już sam sobie zaprzeczyłeś. Nie mam czasu dłużej Ci tego tłumaczyć. Twój numer telefonu też składa się z cyfr a nie z liczb. Jest dziewięciocyfrowy.
Tak numery składają się z cyfr, ale to nie wyklucza tego że cyfra jest liczbą. Używa się do tego wyrażenia cyfr a nie liczb, by było wiadomo że chodzi o pojedynczą cyfrę, liczba tego nie implikuje, a określenie liczba jednocyfrowa jest długie i szybciej powiedzieć cyfr ;)
Co do zadania, problem nie polega że to liczby czy cyfry, a tak naprawdę to są podpunkty tego zadania. I tak o wiele lepszym użyciem by było a,b,c a nie 1., 2., 3.
Kurde aż się zalogowałem po n latach by wyprowadzić ten błąd.
@Wojtas_ mógłbyś się zdecydować co do języka, po polsku starczy nam cyfra i liczba.
Nie wiem czy zauważyłeś ale właśnie strasznie skomplikowałeś życie matematykom i ogólnie nauczycielom. Wcześniej mogli używać pojęcia zakres liczb (np. 15-25) a teraz muszą uważać bi wg Ciebie zakres 5-15 nie jest zakresem liczb.
Czy Ty widziałeś oś *liczbową*. Czy miałeś do czynienia z osią „cyfrowo-liczbową”.
Jak uczyć podstaw matematyki skoro wynik dodawania może nie być liczbą.
Boję się zapytać o liczby rzeczywiste, bo włączyłeś z nich parę punktów i wg Ciebie jest nieciągła.
A jakbyś chciał trzymać się numerów to w windzie ciężko będzie poprosić o wciśnięcie numeru bo twierdzisz, że część guzików jest oznaczona numerami pięter a część cyframi pięter?
Też brak mi czasu na tłumaczenie, że to, że liczba składa się z cyfr to nie znaczy, że liczba nie może się składać z jednego elementu (jednej cyfry).
@Wojtas_
cyfr (arabskich) mamy tylko 10 i są to 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,
liczb mamy nieskończenie wiele n.p. moja ulubiona to 71830 służącą do oglądania do góry nogami na kalkulatorze :-P
a zupełnym zbiegiem okoliczności są wśród liczb też liczby: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,
Zakładam, że pisząc "Dlatego że 1,2i3 to nie są liczby tylko cyfry." chodzi Ci o kontekst ich użycia jako numeratorów przykładów w zadaniu, jednak zaskoczył mnie cały ten bezsensowny flame war i obrona Częstochowy na siłę, byle tylko nie przyznać się, że użyłeś zbyt skrótowego zapisu myśli, którą miałeś w głowie
@Wojtas_ ale przecież rozmawialiśmy o liczbie i cyfrach.
No dobrze, czy „liczebnik porządkowy” nie jest liczbą?
Zresztą idąc dalej Twoją nomenklaturą to zakres 1-9 powinien się chyba nazywać „cefernik porządkowy”.
Już poważniej, matematyka zna pojęcie liczby porządkowej i dotyczy ono dobrze uporządkowanych… zbiorów (sic!).
0 = ∅
1 = {∅}
2 = {∅, {∅}}
…
Swoją drogą tak von Neumann definiował ℕ.
a numer zadnia to rzymskie "VI" , jednak dla podpunktów zadania zmieniono numerację z rzymskiej na arabską
przy czym celem zadania było ocenić czy uczeń poprawnie rozpoznaje wartości liczbowe i jak dla mnie zrobił to poprawnie liczba "1." jest zdecydowanie mniejsza niż "39,"
W polecaniu jest wyraźnie "...number" nie "...numbers" należało więc zaznaczyć WYŁCZNIE "1." ew. "15".
Najmniejszą liczbę istotnie zaznaczył nauczyciel, problem tym że sam ją dopisał: 0/3.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
20 listopada 2023 o 13:04
@Wojtas_ Ktoś Ci schował leki? Mam dwie skrzynki. W jednej jest 25 jabłek a w drugiej 3. W jednej skrzynce liczba jabłek wynosi 25 a w drugiej? Skoro 3 (wg Ciebie liczba niemoże się składać z jednej cyfry), więc w drugiej skrzynce NIE liczba jabłek wynosi 3 tylko? Czekam... Aha, pytanie moje dostosowałem na prędko pod poziom Twojej wypowiedzi jak coś
@Wojtas_ ależ właśnie stąd się wywodzą liczby naturalne, z liczebności zbiorów w uproszczeniu.
A liczba porządkowa to właśnie zbiór (tranzytywny czyli przechodni) – liniowo uporządkowany.
Dlatego że 1,2i3 to nie są liczby tylko cyfry.
@Wojtas_ a cyfry nie spełniają definicji liczby?
@rex4 Nie. Liczby składają się z cyfr a nie odwrotnie.
@Wojtas_
A po angielsku?
@Sok__Jablkowy Nawet po rosyjsku.
@Sok__Jablkowy
Proszszsz bardzo:
Numbers are made of digits, not the other way around.
@anusieczusieczunieczka
@Wojtas_
Wiecie, że na zdjęciu znajduje się coś, co nazywamy Numbered List?
@Wojtas_ wiedzę, że na demotach mamy alternatywą matematykę. Znaczy to jest prawda, ale chyba nie łapiesz konsekwencji.
Dalsze pytanie naprowadzające: ile minimalnie cyfr musi mieć liczba?
Żeby nie rozwlekać, nieco przewrotnie: jaki jest zakres liczb naturalnych?
@Sok__Jablkowy Tak. Wiem. Ale to nie ja pytam dlaczego za odpowiedź jest 0 punktów.
@rex4 Liczba naturalna określa ilość elementów w zbiorze. Więc nie dotyczy tego.
Liczba składa się z co najmniej dwóch cyfr.
@Wojtas_
To oczywiste, że nie pytasz tylko odpowiadasz dlaczego za odpowiedź jest zero punktów.
Biorąc pod uwagę, że listy nie muszą być ograniczone do 10 pozycji i nie zaczynają się od 0, to stwierdzam, że żle odpowiadasz.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 listopada 2023 o 18:19
@Sok__Jablkowy To co jest zaznaczone? Liczby czy cyfry? Numer pytania 1,2 i 3 to Twoim zdaniem liczby czy cyfry?
@Wojtas_
Tak serio czy trollujesz??
@Wojtas_
Liczby
@Sok__Jablkowy Numer składa się z cyfr a nie z liczb. I nie ważne czy jest to numer pytania czy numer telefonu.
@Wojtas_
I co z tego, że numer składa się z cyfr? W pierwszej linijce zaznaczono numer 1, a nie cyfrę 2 w 42. Albo w drugim rzędzie 1 z 17, 71 lib 15.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 listopada 2023 o 12:08
@Wojtas_ każdemu zdarza się pomylić, ale to nie ten przypadek, Ty idziesz w zaparte. No to pokolei.
Tak, liczby naturalne wzięły się z liczebności zbiorów. Nie mam pojęcia czemu Ci tu nie pasują. Jakie masz tutaj liczby?
Nie, mylisz się kompletnie. Liczba składa się z cyfr. I nie ma tam ograniczenia. Nic nie stoi, aby pojedyncza cyfra była liczbą właśnie jednocyfrową.
Co więcej liczby jednocyfrowe występują w matematyce (co oczywiste) ale także w języku potocznym.
Na boku: niektórym się to wydaje nieintuicyjne, ale np. kwadrat jest prostokątem i w poleceniu oznaczenia prostokątów należy zaznaczyć także kwadraty.
@rex4 Co do kwadratu i prostokąta to się zgadza. Ale w przypadku liczb i cyfr nie. Numer zawsze składa się z cyfr a nie z liczb. Masz prawo mieć swoje zdanie i ja nie mam czasu dłużej Ci tego tłumaczyć.
@Sok__Jablkowy Czyli według Ciebie numer 1 jest liczba? Teraz to już sam sobie zaprzeczyłeś. Nie mam czasu dłużej Ci tego tłumaczyć. Twój numer telefonu też składa się z cyfr a nie z liczb. Jest dziewięciocyfrowy.
@Wojtas_
Tak. Według mnie numer 1 jest liczbą. Liczby nie zaczynają się od 10 (lub poniżej 0 w drugą stronę.
@Wojtas_ każda cyfra jest liczbą ale nie każda liczba jest cyfrą (liczba jednocyfrowa). Wyjaśnienie:
https://roznice.com/swiat-nauki/roznice-miedzy-cyfra-a-liczba/
Tak numery składają się z cyfr, ale to nie wyklucza tego że cyfra jest liczbą. Używa się do tego wyrażenia cyfr a nie liczb, by było wiadomo że chodzi o pojedynczą cyfrę, liczba tego nie implikuje, a określenie liczba jednocyfrowa jest długie i szybciej powiedzieć cyfr ;)
Co do zadania, problem nie polega że to liczby czy cyfry, a tak naprawdę to są podpunkty tego zadania. I tak o wiele lepszym użyciem by było a,b,c a nie 1., 2., 3.
Kurde aż się zalogowałem po n latach by wyprowadzić ten błąd.
@Wojtas_ mógłbyś się zdecydować co do języka, po polsku starczy nam cyfra i liczba.
Nie wiem czy zauważyłeś ale właśnie strasznie skomplikowałeś życie matematykom i ogólnie nauczycielom. Wcześniej mogli używać pojęcia zakres liczb (np. 15-25) a teraz muszą uważać bi wg Ciebie zakres 5-15 nie jest zakresem liczb.
Czy Ty widziałeś oś *liczbową*. Czy miałeś do czynienia z osią „cyfrowo-liczbową”.
Jak uczyć podstaw matematyki skoro wynik dodawania może nie być liczbą.
Boję się zapytać o liczby rzeczywiste, bo włączyłeś z nich parę punktów i wg Ciebie jest nieciągła.
A jakbyś chciał trzymać się numerów to w windzie ciężko będzie poprosić o wciśnięcie numeru bo twierdzisz, że część guzików jest oznaczona numerami pięter a część cyframi pięter?
Też brak mi czasu na tłumaczenie, że to, że liczba składa się z cyfr to nie znaczy, że liczba nie może się składać z jednego elementu (jednej cyfry).
@Wojtas_
cyfr (arabskich) mamy tylko 10 i są to 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,
liczb mamy nieskończenie wiele n.p. moja ulubiona to 71830 służącą do oglądania do góry nogami na kalkulatorze :-P
a zupełnym zbiegiem okoliczności są wśród liczb też liczby: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,
Zakładam, że pisząc "Dlatego że 1,2i3 to nie są liczby tylko cyfry." chodzi Ci o kontekst ich użycia jako numeratorów przykładów w zadaniu, jednak zaskoczył mnie cały ten bezsensowny flame war i obrona Częstochowy na siłę, byle tylko nie przyznać się, że użyłeś zbyt skrótowego zapisu myśli, którą miałeś w głowie
i dopiero To jest smutne (dla mnie)
@rex4 Zbiór liczb to nie jest to samo co liczebnik porządkowy.
@Wojtas_ ale przecież rozmawialiśmy o liczbie i cyfrach.
No dobrze, czy „liczebnik porządkowy” nie jest liczbą?
Zresztą idąc dalej Twoją nomenklaturą to zakres 1-9 powinien się chyba nazywać „cefernik porządkowy”.
Już poważniej, matematyka zna pojęcie liczby porządkowej i dotyczy ono dobrze uporządkowanych… zbiorów (sic!).
0 = ∅
1 = {∅}
2 = {∅, {∅}}
…
Swoją drogą tak von Neumann definiował ℕ.
@rex4 Tak. Masz rację.
Cyferka z kropką to LICZEBNIK PORZĄDKOWY a nie liczba
@BrickOfTheWall
a numer zadnia to rzymskie "VI" , jednak dla podpunktów zadania zmieniono numerację z rzymskiej na arabską
przy czym celem zadania było ocenić czy uczeń poprawnie rozpoznaje wartości liczbowe i jak dla mnie zrobił to poprawnie liczba "1." jest zdecydowanie mniejsza niż "39,"
W polecaniu jest wyraźnie "...number" nie "...numbers" należało więc zaznaczyć WYŁCZNIE "1." ew. "15".
Najmniejszą liczbę istotnie zaznaczył nauczyciel, problem tym że sam ją dopisał: 0/3.
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 listopada 2023 o 13:04
@tyygrysek bardzo trafna uwaga. Jakby traktować wypunktowanie jako liczby do zaznaczenia, to konsekwentnie należało zaznaczyć jedną z całego zbioru.
@Wojtas_ Ktoś Ci schował leki? Mam dwie skrzynki. W jednej jest 25 jabłek a w drugiej 3. W jednej skrzynce liczba jabłek wynosi 25 a w drugiej? Skoro 3 (wg Ciebie liczba niemoże się składać z jednej cyfry), więc w drugiej skrzynce NIE liczba jabłek wynosi 3 tylko? Czekam... Aha, pytanie moje dostosowałem na prędko pod poziom Twojej wypowiedzi jak coś
@veraclixuk Liczba elementów w zbiorze to nie jest to samo co liczba porządkowa. Czyli numer.
@Wojtas_ ależ właśnie stąd się wywodzą liczby naturalne, z liczebności zbiorów w uproszczeniu.
A liczba porządkowa to właśnie zbiór (tranzytywny czyli przechodni) – liniowo uporządkowany.
bo nie trafiłeś w klucz.. ja bym dał 3 na 3 a następnym razem numeracja tego typu zadań byłaby:
A) B) C)
bo do błędów własnych też trzeba się umieć przyznać z klasą