Prawie 15kWh zużywa przez całą dobę mój domek jednorodzinny przy prędkości 0 km/h.
Tyle mniej więcej dziennie wytwarza przeciętna instalacja fotowoltaiczna. Teoretycznie można by zasilać nią takiego elektryka. No ale zwykle kiedy prąd panele wytwarzają to auto jeździ...
No ale przecież są magazyny energii! W nocy można ładować!
Tak. Taki o pojemności 5 kWh kosztuje ok. 25 tys. zł A są potrzebne trzy...
Kurtyna!
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 stycznia 2024 o 20:50
Po mieście nie wyciśniesz więcej niż 20 - 30 (średnio), za dużo czasu idzie na rozpędzanie, hamowanie i postoje na skrzyżowaniach.
Zasięg Suzuki SX4 po mieście to ok 350 - 400 km
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
1 raz.
Ostatnia modyfikacja:
27 stycznia 2024 o 22:08
@Dawletiarow
Dlatego , jeszcze przez lata całe, elektryki będą pojazdami przede wszystkim miejskimi.
Zmieni się to - gdy poprawi sie technologia baterii i ich ładowania.
Spróbuj jeżdżąc po mieście (nie obwodnicami) uzyskać większą prędkość średnią.
moja srednia predkosc w miescie to 15 25 km
odpowiedź na pytanie pisał chyba jakiś debil - albo znafca marketingu ekologicznego
Prawie 15kWh zużywa przez całą dobę mój domek jednorodzinny przy prędkości 0 km/h.
Tyle mniej więcej dziennie wytwarza przeciętna instalacja fotowoltaiczna. Teoretycznie można by zasilać nią takiego elektryka. No ale zwykle kiedy prąd panele wytwarzają to auto jeździ...
No ale przecież są magazyny energii! W nocy można ładować!
Tak. Taki o pojemności 5 kWh kosztuje ok. 25 tys. zł A są potrzebne trzy...
Kurtyna!
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 stycznia 2024 o 20:50
Przy czym średnica koła to 200km, a zimą to nawet 350km.
Hmm... a sumie to nawet nie jest koło, tylko półkole.
Czym niższa średnia prędkość w mieście tym większe zużycie paliwa-bo oznacza że częsciej stałeś na światłach i w korkach.
Po mieście nie wyciśniesz więcej niż 20 - 30 (średnio), za dużo czasu idzie na rozpędzanie, hamowanie i postoje na skrzyżowaniach.
Zasięg Suzuki SX4 po mieście to ok 350 - 400 km
Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 27 stycznia 2024 o 22:08
@BrickOfTheWall różnica taka, że zasięg mojego SX4 poza miastem wzrośnie, a tego elektryka spadnie ;)
@Dawletiarow
Dlatego elektryki są opłacalne na duże ilości krótkich tras a spalinowe na długie trasy.
@Dawletiarow
Dlatego , jeszcze przez lata całe, elektryki będą pojazdami przede wszystkim miejskimi.
Zmieni się to - gdy poprawi sie technologia baterii i ich ładowania.