Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
154 172
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
M MG02
+6 / 10

@IwanBardzoGrozny
Tylko po co taki hub, jak na wschódzie przestrzeń powietrzna jest zamknięta.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jacek83218
+5 / 7

@IwanBardzoGrozny

A po co Modlin a zwłaszcza Radom?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+2 / 4

@IwanBardzoGrozny Trzeba być niespełna rozumu, żeby uważać, że ludzie z miasta i okolic: Gdańska, Szczecina, Wrocławia, Katowic, Krakowa, Rzeszowa, Lublina najpierw będą chcieli przez 3-6 godzin dojeżdżać do CPK, żeby móc potem polecieć w godzinę - półtorej na wakacje do Austrii, Włoch, Chorwacji, Grecji, Turcji.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 lutego 2024 o 19:01

avatar IwanBardzoGrozny
+2 / 8

@koszmarek66

kto Ci takich bzdur nagadał, że temu ma służyć CPK - jak sam piszesz od stron klienta nie ma to sensu.

CPK to lotnisko PRZESIADKOWE mające zastąpić przepełnione warszawskie Okęcie.

Do lotów bezpośrednich na wakacje w Chorwacji czy we Włoszech są lotniska regionalne.

Lotniska przesiadkowe służą do lotów dalekodystansowych np. do Pekinu Atlanty, Tokio oraz do obsługi przesiadek na krótkich dystansach. Z Wrocławia , Gdańska, nie ma takich lotów więc są przesiadki w Warszawie a coraz częściej w Amsterdamie, Dubaju, Frankfurcie czy Wiedniu. (nie ma takich lotów, nie dlatego , że zly Tusk, czy Kaczyńśki zabronił tylko po prostu nie ma codziennie tylu chętnych aby utrzymywać lot bezpośredni stąd trzeba zebrać chętnych z całej Polski w określonym HUBie. Im większy HUB tym więcej chętnych, także zagranicznych i tym wiecej Polacy mają opcji).
To nie jest, żadna wiedza tajemna. Wpisz sobie w google flight lot do mniej oczywistego miasta z Gdańska i nagle okaże się, że tam nic nie lata bezpośrednio- Jak dolecisz z Gdańska np. do Stambułu ? Madrytu ?. Walka trwa o to czy przesiadka będzie w Wiedniu, Frankfurcie czy w przepełnionej W-wie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 lutego 2024 o 19:16

avatar koszmarek66
+1 / 5

@IwanBardzoGrozny W jaki sposób CPK miałoby być atrakcyjniejsze w podróżach do Rosji, Chi, Indii itp. niż lotnisko we Frankfurcie skoro 200 km na wschód od CPK jest ściana?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 11 lutego 2024 o 19:28

M michoo123
+3 / 3

@IwanBardzoGrozny Czyli mamy zainwestować pożyczone (!) kilkadziesiąt miliardów aby po kilkunastu latach, bo tyle to realnie potrwa, przekonać się że być może przy sprzyjających wiatrach i jakimś cudzie linie lotnicze wybiorą akurat polski CPK. Który nawet nie jest już w centrum Europy. Bo jak by to powiedzieć za wschodnią naszą granicą nie ma już nic.Każde z wielkich portów przesiadkowych ma silnego przewoźnika. Tak jest w Dubaju, Frankfurcie, Londynie itd. Nasze linie są nawet pod tym względem malutkie. Taki Frankfurt jest ledwie kilkaset km od tego planowanego czyli patrząc globalnie jest niemal w tym samym miejscu. Dlaczego miały by linie lotnicze wybrać akurat CPK? Skończy się tym że ani my nie zarobimy ani Niemcy. Kolejny moloch do dopłacania. Do tego nie bierze się pod uwagę postępu technicznego. Najnowsze samoloty Boeinga czy Airbusa mają większy zasięg i nie potrzebują tylu lotnisk przesiadkowych. Nie lepiej te pożyczone pieniądze zainwestować w energetykę, dokończenie sieci dróg? Z nich będzie korzyść pewna i stosunkowo szybka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar IwanBardzoGrozny
-1 / 3

@koszmarek66
Ta sama "ściana" dotyczy lotów również z FRA.

Jeśli chodzi o atrakcyjność to dla ludzi z Gdańska , Wilna, Helsinek , czy Sztokholmu w przypadku lotu np. do Indii WAW będzie bardziej atrakcyjne dla lotów na Wschód niż położne 1000km na zachód FRA.

Zresztą FRA jest przepełnione, a ruch lotniczy rośnie nieustannie.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+1 / 1

@IwanBardzoGrozny Zdarza się, że loty z Okęcia do Tokio odbywają się nad Arktyką więc domyślam się, że loty z Wilna czy Helsinek do Korei czy wsch. Chin tym bardziej. No i warto zaznaczyć, że te miejscówki, które podałeś to nie są potentaci z punktu widzenia o którym tu mówimy więc szkoda strzępić języka.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tamtam10
-2 / 2

@IwanBardzoGrozny z kazdego lotniska w Polsce przy duzym miescie wylatuja Ci samoloty w praktycznie kazdym kierunku i celu. Po co Ci do tego lotnisko przesiadkowe dla Polakow?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar IwanBardzoGrozny
0 / 0

@Tamtam10
"z kazdego lotniska w Polsce przy duzym miescie wylatuja Ci samoloty w praktycznie kazdym kierunku i celu" ????

chyba na prawdę niewiele latasz po świecie :-)
Odpal sobie google flight. Znajdź 20 największych lotnisk na świecie do tego z 20 stolic Europejskich i sprawdź, do których da się dolecieć z Polski bezpośrednio (najczęściej przez HUB warszawski) - możesz się bardzo zdziwić

Tym bardziej nie da się dolecieć do nich z Gdańska , Katowic czy Wrocławia.

Zasilamy HUBy w Wiedniu, Amsterdamie, Frankfurcie, Kopenhadze, Dubaju i Stambule zamiast budować własny mimo idealnej lokalizacji na taki biznes.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K katem
+3 / 3

Ale to w Szymanach przynajmniej ładne :-).
Podobno korzysta z niego Michelin.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F fu3i
+1 / 1

@katem w jakim sensie? trzy Antonovy dziennie wożą opony? Czy raz w miesiącu 3 pracowników poleci na jakieś szkolenie?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
K katem
+2 / 2

@fu3i Napisałam "podobno" - bo dokładnie nie wiem. Zdaje się, że Michelin bardziej korzysta z cargo niż transportu pasażerskiego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
+5 / 5

@tjneprzezpoufne ano to, czy skoro na regionalnych lotniskach jest za mały ruch, to czy jesteśmy w stanie zapewnić duży ruch na wielkim lotnisku ? Czy będzie jak z przekopem Mierzei Wiślanej ? Bo z tego co kojarzę to CPK z założenia miało obsługiwać tez wschód czyli Ukrainę i Rosje.

Jak dla mnie oczywiście z tego projektu siec kolejowa tak, bo już dawno lotniska regionalne powinny mieć taka siec. Taki był tez projekt kiedy te lotniska powstawały jak grzyby po deszczu na Euro 2012, ale niestety przez ostatnie 8 lat nikt nie pociągnął tematu. Sama mam niemal taka sama drogę do trzech lotnisk i do jednego troszkę bliżej, i co z tego, jak nie można się tam dostać ani pociągiem ani autobusem, wiec w zasadzie jestem uwiązaną do jednego przewoźnika i jeszcze autobus jest tak zsynchronizowany, ze zawsze kilka godzin musze spędzić na lotnisku./ wypożyczać samochód/ prosić się kogoś o podwózkę. Prawdę mówiąc nie ma to dla mnie znaczenia, czy będę leciała z wielkiego czy małego lotniska, jeśli musze do tego wielkiego jechać 3 godz czy dłużej, potem 2-3 godz na odprawę, kilka godzin w samolocie i dojazd na miejsce - cały dzień wyjety z życiorysu.

Z tego co wiem, ze względów militarnych najbardziej jest teraz wykorzystywane lotnisko w Rzeszowie. Zdaje się, ze nawet tam ładował Biden, kiedy wybierał się na spotkanie na Ukrainie.

Dlatego : wielkie lotnisko, kiedy na gwałt potrzebna nam jest np dywersyfikacja nie tylko dostawców energii ale tez źródeł energii a co za tym idzie wymiana przesyłowej sieci energetycznej, która pamięta Gierka ? ok ... ale mamy wiele innych projektów niedokończonych, wiec nie dopuszczajmy do sytuacji, ze będą leżały odłogiem, jak wspomniana tu siec kolejowa, przekop mierzei itp. Jak się lapie wszystkie sroki za ogon to zwykle nic z tego nie wychodzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar IwanBardzoGrozny
0 / 4

@mikv

I tu jest właśnie ta magia.

Im większe lotnisko tym łatwiej zapewnić ruch na mniej oczywistych trasach. Zbiera się popyt na te dziwne trasy. Po prostu klient gdy nie ma bezpośredniego lotu od siebie z lotniska regionalnego, nie za bardzo interesuje się czy się przesiądzie we Frankfurcie czy w Wiedniu, czy Warszawie. Tysiące Hindusów przesiadają się co dzień w Warszawie na lotach do USA i Kanady i na prawdę nie dlatego, że zwiedzali warszawskie ulice tylko, że tak jest wygodnie.
A dzięki tym Hindusom mamy codzienne połączenia z Warszawy do Kanady i USA, których bez nich by nie było, gdyż zbyt mało jest chętnych w całej Warszawie a nawet w całej Polsce aby ten lot utrzymywać. .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar lolo7
+3 / 3

@tjneprzezpoufne
Problemem tego cudownego CPK jest jego planowana lokalizacja w miejscu gdzie psy szczekają tyłkami, wysiedlenia ludzi za ułamek wartości nieruchomości, brak infrastruktury drogowej, brak zasobów ludzkich (głównie fachowców) w okolicy i pobożne życzenia, że Azjaci i Amerykanie złamią wieloletnie handlowe zobowiązania traktatowe żeby zamiast do Frakfurtu czy Madrytu wysyłać towar to Polski żeby to tutaj płacić cło. To trochę tak jakby chcieć oddać strzał z karabinu snajperskiego gdzie biorąc pod uwagę odległość od celu, wiatr, przeszkody terenowe i umiejętności strzelca szansa na sukces wynosi 5% ale PISowcy twierdzą, że szansa to 50% bo przecież to działa tak, że jak strzelasz to albo trafisz albo nie trafisz więc jest 50/50.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
D Desertnadeser
-1 / 1

@lolo7 Skoro lotnisko ma być na zadupiu, to nic dziwnego, że wykupione działki były tanie. Gdyby zapłacono za nie więcej to czepiałbyś się o to, że pewnie jakiś przekręt poszedł. Przypominam, że CPL u nas to także przychody z cła za produkty z dalekiego wschodu. Chinom bardziej będzie się opłacało latać cargo pod Warszawę zamiast Hamburga czy Frankfurtu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
+1 / 1

@IwanBardzoGrozny acha, czyli ja mam jechać pociągiem 3 godz do Baranowa, żeby tysiące Hindusów mogly wygodnie przesiąść się do Kanady ?
A jeśli nie, to dlaczego przez 8 lat, nie skupiano się na infrastrukturze kolejowej do dostępnych już lotnisk ?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar IwanBardzoGrozny
-1 / 3

@lolo7

to zweryfikujmy Twoje twierdzenia
1) "go planowana lokalizacja w miejscu gdzie psy szczekają tyłkami" - miejsce jest idealnie skomunikowane, mapa dróg ekspresowych i autostrad, + skrzyżowania linii kolejowych - na prawdę dużo lepszej lokalizacji nie można sobie w obrębie PL wymarzyć

2), wysiedlenia ludzi za ułamek wartości nieruchomości - wartość jest kwestią wyceny - jeśli są one nieprawidłowe można dochodzić różnicy przed sądem - trochę mało to ma wspólnego z sensownością bądź businessowością inwestycji
3, brak infrastruktury drogowej, - spójrz na mapę raz jeszcze. Jeśli chodzi o dociągnięcie do samego lotniska to oczywiście , musi być węzeł doprowadzony - ale przecież obok masz A2 , S8

4) brak zasobów ludzkich (głównie fachowców) w okolicy - przecież to jest w okolicach W-wy "fachowcy" dojadą na budowę - nie wszystkie inwestycje są w centrach miast.
5) i pobożne życzenia, że Azjaci i Amerykanie złamią wieloletnie handlowe zobowiązania traktatowe żeby zamiast do Frakfurtu czy Madrytu wysyłać towar to Polski żeby to tutaj płacić cło. - tutaj to już zupełnie popłynąłeś. Myślisz, że jak leci paczka mikrochipów z Tajwanu do Polski to leci przez Frankfurd dlatego, że UPS , czy DHL ma jakieś "zobowiązania traktatowe" wobec USA??

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar krzysio6666
-5 / 9

Bo nie chodzi oto żeby w każdej dziurze było lotnisko, tylko żeby było jedno zdolne obsłużyć duży ruch w każdym kierunku

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
+2 / 2

@krzysio6666 tak, zmarnujmy to na co wydali pieniądze poprzednicy, a potem płaczmy, ze mieszkania w Warszawie drogie, a inne regiony się wyludniają.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar IwanBardzoGrozny
-2 / 2

@mikv
CPK nie jest konkurencją dla portów regionalnych. CPK to port przesiadkowy, taki jak WAW obecnie.
WAW się zapełnił więc trzeba go przenieść w perspektywie ok. 5-10 lat. To nie znaczy, że nie będzie popytu na loty z Katowic czy Gdańska do Palermo czy Oslo

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
+1 / 1

@IwanBardzoGrozny oczywiście ze będzie popyt na loty z lotnisk regionalnych, bo nikt nie będzie tłukł się przez pół Polski, żeby sobie poleciec z Baranowa albo Gdańska. Tyle, ze godzinę od Warszawy jest już gotowe lotnisko w Lodzi, pół godziny Modlin itp i infrastrukturę kolejowa, która połączyłaby je z pasażerami nie tylko z Warszawy, należało wykonać w perspektywie poprzednich 8 lat. Co trzeba nadgonić. Tak samo jak i dokończenie przekopu mierzei itp, żeby miał jakieś uzasadnienie ekonomiczne. Zaczynanie megalomańskich projektów, zeby popilnować laki nie ma uzasadnienia ekonomicznego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar IwanBardzoGrozny
0 / 0

@mikv
ani Lódź, ani Modlin nie zastąpi przepełnionego Okęcia. Stąd też potrzeba zbudowania CPK aby to Okęcie tam przenieść. Co do tego mają lotniska regionalne? Nadal będą potrzebne na lotach bezpośrednich, tak jak są do tej pory mimo, że Okęcie istnieje jakoś nie zdechły.

Ciągle chodzi o HUB - lotnisko przesiadkowe takie lotniska nie konkurują bezpośrednio z lotniskami regionalnymi..
Np. w niespełna 9 milionowej Austrii jest HUB w Wiedniu obsługujący ponad 32 mln
a do tego liczne lotniska regionalne np:
Graz
Hohenems
Innsbruck
Kufstein
Klagenfurt am Wörthersee
Krems an der Donau
Lauterach
Linz
Salzburg
Vöslau
Wels
Wiener Neustadt
Zell am See
Zeltweg

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
M mikv
0 / 0

@IwanBardzoGrozny jest wiele potrzeb ze względu na zapóźnienia na wielu polach czy jak w tym przypadku lakach :)
"mimo, że Okęcie istnieje jakoś nie zdechły." - no właśnie problem polega na tym, ze przez ostatnie 8 lat chyba było robione wszystko, żeby zdechły właśnie przez brak inwestycji, infrastruktury. itp. Idąc Twoim tokiem myślenia, Okęcie jakoś tez "nie zdechło", choć niektórym się marzyło pod deweloperkę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Slaw1968
-1 / 13

CPK to nie lotnisko do przewozów tylko pasażerskich ale głównie do zarabiania na cargo , przeczytajcie ile zarabiają na tym Niemcy potem dodajcie koszt budowy takiego portu i zwrotu środków i zarabianiu na tej inwestycji . Światowe autorytety w dziedzinie lotnictwa wypowiadają się na ten temat jakie to nasz kraj miałby ogromne korzyści ale Polacy jak zwykle mówią że to się nie opłaca. Nikt nie jest dobrym prorokiem we własnym kraju, ale ekspertami to my jesteśmy wyśmienitymi !

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
J Jacek83218
+5 / 7

@Slaw1968

To pod Cargo zrobić Radom co dodatkowo odciążyłoby Okęcie. Pytanie z resztą czy dalibyśmy radę stać się konkurencją dla Niemiec.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar koszmarek66
+5 / 5

@Slaw1968 Państwo nie wywali samo pieniędzy na takie lotnisko więc tak właściwie to nie państwo zarabiałoby na cargo. Za to koszty i straty owszem można przerzucić na państwo na wiele sposobów. Poza tym wojna na wschodzie zresetowała możliwości zarobku. Jeszcze trudniej będzie znaleźć inwestorów niż 3 lata temu. Jest już jakiś... choć jeden? :)

W poziomie ruchu być nie może, w pionie rząd Morawieckiego mocno stawiał na rzeczywiście budowaną po trochu Via Balitica i Via Carpatia.

Nie trzeba być bardzo rozgarnięty, żeby zauważyć, że wiele pisowych planów było robionych głównie pod publiczkę. Przekop Mierzei, samochody Izera, odbudowa Pałacu Saskiego, Łuk triumfalny kupa mięci Cudu nad Wisłą....

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S Slaw1968
-3 / 3

@koszmarek66 Nie jeden tylko kilku, Francja i Chiny które aż piszczą by swoje towary pchać na rynek europejski .

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar IwanBardzoGrozny
-2 / 4

@Slaw1968

do Cargo musisz mieć lotnisko przesiadkowe, gdyż cargo lata razem w z pasażerami, pod pokładem.

Chyba nie wyobrażasz sobie, że lot z Tokio wysadzi ludzi Warszawie , i potem odleci rozładować Cargo w Radomiu :-)

Samoloty 100% cargo to nie jest główny ruch w tej branży.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T Tmaniek
+1 / 1

Ci co tam pracują,to są szczęśliwi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ala_nina
0 / 2

CPK może mieć sens jeśli będzie sensownie zrobiony

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B beeveer
0 / 0

Tu dochodzi jeszcze inna sprawa, blisko mam lotnisko poznań, tylko jeśli chodzi o cenę lotów z poznania, to dużo taniej wychodzi mi jechać taksówką do berlina i lecieć stamtąd

Odpowiedz Komentuj obrazkiem