@rob_plk
Biorąc pod uwagę jak ogromny jest koszt utrzymywania systemu dystrybucji i sprzedaży biletów, ich kontroli, oraz całej powiązanej z tym biurokracji, a także fakt iż transport publiczny już jest solidnie dofinansowany z budżetu, może się okazać że dla społeczeństwa taniej jest zapłacić za niego w podatkach.
OdpowiedzKomentuj obrazkiem
Zmodyfikowano
2 razy.
Ostatnia modyfikacja:
2 marca 2024 o 10:52
@Jorn, załóżmy, że większość ludzi przesiądzie się do komunikacji zbiorowej, więc spadną dochody z parkingów, podatków związanych z samochodami, czyli handel częściami, paliwem, ubezpieczeniami, serwisami, a obciążenie transportu publicznego mocno wzrośnie.
Cała sfera motoryzacji generuje potężne dochody, a więc i podatki. Daje zatrudnienie ogromnej rzeszy ludzi.
@adamis62 generuje też duże koszty. Jeśli ludzie będą chcieli przesiąść się do komunikacji to Państwo pewnie wyjdzie na plus. Z tego co napisałeś to państwo/miasto/urzędy czerpią dochody z paliwa (akcyza) i ewentualnie parkingów. Pozostałe to zyski firm prywatnych. Nie będą robić tego to zajmą się czym innym. Przecież muszą na siebie zarobić. Może zaczną produkować autobusy ;) .
kraj wielkości miasta, wielkie mi co.
@ubooot A PKB per capita ponad 130000$. Stać ich.
Nie ma nic darmowego i tak zapłacą to w podatkach.
@rob_plk
Biorąc pod uwagę jak ogromny jest koszt utrzymywania systemu dystrybucji i sprzedaży biletów, ich kontroli, oraz całej powiązanej z tym biurokracji, a także fakt iż transport publiczny już jest solidnie dofinansowany z budżetu, może się okazać że dla społeczeństwa taniej jest zapłacić za niego w podatkach.
Zmodyfikowano 2 razy. Ostatnia modyfikacja: 2 marca 2024 o 10:52
@mooz
Dodatkowo to ma na celu zmniejszenie ruchu samochodowego. Jeśli się uda, zmniejszą się wydatki budżetowe na drogi, parkingi itp.
@Jorn, załóżmy, że większość ludzi przesiądzie się do komunikacji zbiorowej, więc spadną dochody z parkingów, podatków związanych z samochodami, czyli handel częściami, paliwem, ubezpieczeniami, serwisami, a obciążenie transportu publicznego mocno wzrośnie.
Cała sfera motoryzacji generuje potężne dochody, a więc i podatki. Daje zatrudnienie ogromnej rzeszy ludzi.
@adamis62 generuje też duże koszty. Jeśli ludzie będą chcieli przesiąść się do komunikacji to Państwo pewnie wyjdzie na plus. Z tego co napisałeś to państwo/miasto/urzędy czerpią dochody z paliwa (akcyza) i ewentualnie parkingów. Pozostałe to zyski firm prywatnych. Nie będą robić tego to zajmą się czym innym. Przecież muszą na siebie zarobić. Może zaczną produkować autobusy ;) .
U nas też, tylko musisz mieć skończone 60 lat kobiety i 65 lat mężczyźni.
@Krisiek44
Nie ma tak dobrze :) 60/65 to wiek emerytalny. Darmowe przejazdy od 70. roku życia.
Z wyjątkiem 1. klasy w pociągach.