Demotywatory.pl

Pokaż panel
Szukaj
+
430 451
-

Komentarze ⬇⬇


Komentarze


Dodaj nowy komentarz Zamknij Dodaj obrazek
W Wojtas_
+9 / 19

@lusia1994 Bo mniej pracują.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
W Wojtas_
+17 / 25

Jak ktoś mniej pracuje to nie może zarabiać tyle co ten który pracuje więcej. Wszyscy powinni mieć równy wiek emerytalny i tyle. Nie widzę powodu żeby kobiety miały wcześniej przechodzić na emeryturę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obiektywny1
0 / 14

@Petyrek Parafrazując twoje lewackie wypociny. Zgodnie z twoim tokiem myślenia to jeśli usuną ciążę wówczas nie będą musiały urodzić, nie będą musiały iść na urlop macierzyński, będą mogły pracować na drugim etacie, aby utrzymać niepracującego partnera, rodzinę dom i kredyt, a przez to w kieszeni zostanie więcej, nie będą też musiały zajmować się dziećmi - i nowocześnie - domem, więc będą "robiły karierę" w której będą miałyby jeszcze większe zarobki pracując po kilka etatów za najniższą krajową.
Czas wolny nie jest bynajmniej jedynym wyznacznikiem, jak próbują wpierać "lewaki", więc można spokojnie poświęcić go pracy. Ba, gdyby zgodnie z postulatami (skrajnej) lewicy "wprowadzić nowoczesne" schematy, większość kobiet swoją emeryturę spędzałaby w pracy, mając na koncie emerytalnym zgromadzone ogromne środki, których nie miałyby potrzeby wykorzystywać, bo po co, skoro sensem życia ma być praca na niepracującego partnera.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lusia1994
-3 / 9

@Wojtas_ no tak. To prawda. Ale mężczyźni narzekają, że dłużej pracują - to też prawda, ale dzięki temu pobierają wyższą emeryturę.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bongo123xyz
+4 / 12

@lusia1994 Zanim mężczyznom będzie tak kolorowo
1. do emerytury dożywa 75% mężczyzn a kobiet 93%. Czyli 25% mężczyzn wpłaciło kapitał do ZUSu i nic z niego nie dostało. Bo nie zdążyli...
2. średnia wysokość brutto emerytury (na luty 2024) kobiety to 2792,86zł a mężczyzny 3311,61zł
3. kobiety przechodząc wcześniej na emeryturę mają niższy kapitał zgromadzony w ZUS
4. wysokość emerytury ustala się w oparciu o indywidualnie zgromadzony kapitał w ZUS i średnią dalszego trwania życia (w miesiącach). Problem w tym, że wiek ten jest wspólny dla kobiet i mężczyzn. Dla wieku 60 lat to 264,2 miesiąca a dla wieku 65 to 218,9 miesiąca.
5. średnia wieku mężczyzn to 73,4 roku a kobiet 81,1 roku
6. czyli mężczyźni "wyciągają" z ZUS (73,4-65)*12*3311,61=333810,28zł a kobiety (81,1-60)*12*2792,86=707152,15zł. Brutto.

Trochę więcej matematyki i będzie lepiej...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lusia1994
+3 / 11

@Bongo123xyz zgadzam się z tym, że system emerytalny w Polsce jest niesprawiedliwy. Wiek emerytalny powinien być zrównany i powinny być wprowadzone emerytury stażowe. Jednak nie zgadzam się z Twoją interpretacją, bo zanim użyjesz skomplikowanych obliczeń matematycznych na poziomie 3 klasy szkoły podstawowej to najpierw powinieneś zdobyć wiarygodne dane:
1. Te 25% mężczyzn, o których mówisz, że nie dożywają do swojej emerytury wlicza się do średniej długości życia, a więc są już ,,ujęci" w statystykach długości życia.
2. 3311,61 to jest średnia emerytura w Polsce w ogóle, natomiast średnia emerytura dla mężczyzn wynosi 4103,07zl brutto.
3. Tak, zgadzam się z tym. Dlatego jestem zwolennikiem zrównania wieku emerytalnego. Chociaż wynika to również z dysproporcji w wynagrodzeniu. Mówiąc prościej kobiety mniej zarabiają, więc automatycznie ich kapitał jest mniejszy.
4 i 5. Średni czas pobierania emerytury przez kobiety to 20 lat i 3 miesiące, a dla mężczyzn to 16 lat i 8 miesięcy. Dane pochodzą z ZUSu 2019r.
6. Mężczyzni ,,wyciągają" z ZUSu (16*12+8)*4103,07= 820 614 zł. A kobiety (20*12+3)*2792,86= 735 574,18 zł.

Skoro już świetnie operujesz matematyką na poziomie podstawówki to zabierz się teraz za rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem i poprawnego zbierania danych... Będzie lepiej :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lusia1994
+3 / 5

@lusia1994 oj chyba fakty kłują w oczy: średnia emerytura mężczyzn to 4103,07 zł brutto, a kobiet 2792,86 zł brutto. To skąd te minusy?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar fefefka
0 / 6

@lusia1994 uuu, widzę, że kobiety na demotywatorach są minusowane za pisanie prawdy ;) Norma polskiego internetu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar fefefka
0 / 8

@Bongo123xyz

1. jakie są najczęstsze przyczyny zgonu mężczyzn z Polsce? "Choroby układu sercowo-naczyniowego są najczęstszą przyczyną zgonów w Polsce. Mężczyźni stanowią grupę, u której zwiększone ryzyko zgonu na skutek schorzeń związanych z krążeniem występuje znacznie wcześniej, bo już w okolicy 55. roku życia, podczas gdy u kobiet znacząco wzrasta ono 10 lat później. Prawdopodobieństwo wystąpienia zawału serca czy udaru mózgu można jednak skutecznie ograniczyć. Podstawowe znaczenie ma tutaj styl życia, zdrowa dieta i aktywność fizyczna. Warto również wykonywać regularne badania profilaktyczne." Czyli co? Faceci o siebie nie zbają. Jak zajrzysz na strony poświęcone dietom to ile jest tam mężczyzn, a ile kobiet. Kobiety od młodych lat dbają o ruch i dietę oraz o kręgi wsparcia emocjonalnego. Dlaczego ja, jako kobieta mam przejmować się, że mężczyźni WYBIRAJĄ NIE DBANIE O SIEBIE i umierają wcześniej?

3. Dokładnie - lata składkowe nie obejmują macierzyństwa. Niektóre kobiety rezygnują z pracy całkowicie, aby zająć się chorym dzieckiem lub członkiem rodziny. Nieodpłatnie.

6. Ciekawa kalkulacja. Dziękuję. Ale Lusia zrobiła to lepiej.

@Wojtas_ z jednej strony się zgadzam, ale potem nie płacz, że kobieta wybiera "karierę" [czyli wyższe emerytury] ponad dzieci. Nie płacz, że nikt nie chce ci dzieci urodzić, że nie ma dzieci, które będą robić na twoją emeryturę, że kobiety pracują a nie szukają mężów, którzy będą przynosić wypłatę, kiedy one będą siedzieć z dzieciakami. Jedno kosztem drugiego.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 20 kwietnia 2024 o 9:19

avatar fefefka
0 / 6

@lusia1994 poza tym każdy z nas zna jakiegoś emeryta, który i tak pracuje. Podczas gdy kobiety są zbyt chore by pracować dłużej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A activefun
-1 / 3

@lusia1994 Jak by tak policzyć na szybko, to kobiety żyjąc na emeryturze prawie 3 razy dłużej, powinny mieć prawie 3 razy niższą emeryturę. I to już pomijając krótszy okres pracy i statystycznie niższe zarobki. Więc patrząc na wysokość emerytur, to i tak mężczyźni są zdecydowanie bardziej poszkodowani niż kobiety, bo aż takiej różnicy w wysokości emerytur nie ma.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lusia1994
+1 / 3

@activefun po pierwsze z danych opublikowanych przez ZUS wynika, że kobiety pobierają emeryturę tylko ok 3.5 roku dłużej niż mężczyzni. Ktoś puścił bzdurę do internetu, a teraz wszyscy to powielają bez zastanowienia i sprawdzenia faktów. Więc stwierdzenie, że kobiety pobierają emeryturę 3 razy dłużej jest totalnie nieprawdziwe.

Druga sprawa, mimo tego, że kobiety są dłużej na emeryturze to statystycznie pobiorą środki o ok 85 tys mniejsze niż mężczyźni.

Trzecia sprawa jest taka, że system emerytalny jest w Polsce niesprawiedliwy dla wszystkich, dla kobiet i mężczyzn. Zdecydowanie wymaga zmiany. Podnoszenie wieku emerytalnego będzie koniecznością i bez tego się nie obejdziemy, nie ma się co oszukiwać.
Zwracam jedynie uwagę, że demotywator zakłamuje rzeczywistość. Ktoś oparł się na danych z d...py określając np. długość życia na emeryturze i z tego wyciągnął błędne wnioski.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bongo123xyz
-1 / 1

@lusia1994 to prawda - strzeliłem babola. Przeciętna emerytura mężczyzn to 4103,07zł brutto.

Nie ma co się kłócić z danymi. Ja chcę pokazać, że ten wariant nie jest właściwy.

Możemy dokonać innych skomplikowanych obliczeń na poziomie klasy III podstawówki.
Dane z 2023 roku oprócz średniego czasu pobierania emerytury - nie znalazłem nowszych. M-mężczyzna, K-kobieta, kwoty brutto:
Średni czas pobierania emerytury:
M: 16l 8m, K: 20l 3m
Średnia życia:
M: 73,4l, K: 81,1l
Średni wiek przejścia na emeryturę:
M: 64,9l, K: 60,6l
Staż pracy:
M: 37,6l, K:34,2l
Przeciętne wynagrodzenie 2023: 7155,48zł brutto. Nie znalazłem danych osobno dla kobiet i mężczyzn stąd przyjąłem "lukę płacową" 10%:
M: 7513,25zł, K: 6797,7zł
Składka ZUS: 2* 9,76%
M: 2* 733,29zł=1466,58zł, K: 2* 633,45zł=1266,9zł
Składki ZUS odprowadzone w czasie średniego stażu pracy:
M: 37,6*12*1466,58zł=661720zł, K: 34,2*12*1266,9zł=519935zł
Średnia emerytura:
M: 4103,07zł, K: 2792,86zł

Średnia emerytura w całości - Wariant 1 - według średniego czasu pobierania emerytury:
M: 4103,07zł*(16*12+8)=820614zł, K: 2792,86*(20*12+3)=678664zł
Róznica:
M:158894zł, K: 158729zł

Średnia emerytura w całości - Wariant 2 - według średniej długości życia:
M: 4103,07zł*(73,4l-64,9l)*12=418513,14, K: 2792,86*(81,1l-60,6l)*12=687043,56zł
Róznica:
M:-243207zł, K:167108zł

Ja uważam, że wariant 2 jest właściwy ponieważ - jak napisałem wcześniej - 25% mężczyzn nie dożywa emerytury a uczestniczą w ZUS poprzez płacenie składek czyli uwzględnia całą populację mężczyzn (ich składki przepadają). Wariant 1 przyjmuje jakby oni się nigdy nie narodzili i średnia życia mężczyzn była by dłuższa niż kobiet:
M: 64,9l+16l 8m=81l 7m, K: 60,6l+20l 3m=80l 10m
oraz są to dane dla emerytów i rencistów (nie tylko dla emerytów) czyli dla osób, które odeszły z tego świata mające przyznane świadczenia.

To wszystko i tak są dywagacje bo nie uwzględniają wielu innych czynników jak rewaloryzacja, składki OFE,...

@fefefka kobiety pracują częściej na emeryturze: https://www.money.pl/gospodarka/kobiety-na-emeryturze-pracuja-czesciej-od-mezczyzn-wyjasniamy-6992167945775648a.html
Najlepszym przykładem jest przychodnia zdrowia - wejdź i zobacz ile jest młodych pielęgniarek.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S skromny
-1 / 3

@lusia1994 'bo zanim użyjesz skomplikowanych obliczeń matematycznych na poziomie 3 klasy szkoły podstawowej to najpierw powinieneś zdobyć wiarygodne dane'
A zanim Ty zaczniesz krytykować
'1. Te 25% mężczyzn, o których mówisz, że nie dożywają do swojej emerytury wlicza się do średniej długości życia, a więc są już ,,ujęci" w statystykach długości życia. '
Słowo 'ujęci' to dość szerokie pojęcie. Czytając wypowiedź bongo wychodzi na to, że te 25% jest niedoszacowanych względem kobiet, czyli tak jakby ich była połowa z tych 25%
'2. 3311,61 to jest średnia emerytura w Polsce w ogóle, natomiast średnia emerytura dla mężczyzn wynosi 4103,07zl brutto. '
skąd te dane?

'ak, zgadzam się z tym. Dlatego jestem zwolennikiem zrównania wieku emerytalnego. Chociaż wynika to również z dysproporcji w wynagrodzeniu. Mówiąc prościej kobiety mniej zarabiają'
Męźczyźni średnio wybierają lepiej płatne prace, wiążące się z ryzykiem i dużą wiedzą.

@fefeka 'uuu, widzę, że kobiety na demotywatorach są minusowane za pisanie prawdy ;) '
Nie za mówienie prawdy, tylko za manipulacje. Faceci dostają minusy od kobiet za krytykę. Częste zjawisko, że jeśli napiszesz to samo, ale odwrócisz płcie to już lecą minusy.

'Warto również wykonywać regularne badania profilaktyczne." Czyli co? Faceci o siebie nie zbają.'
Faceci dluzej pracują i to w zawodach podwyzszonego ryzyka, czesciej biora nadgodziny. Kiedy mają o siebie dbać, jak pózniej są zmęczeni?

'o kręgi wsparcia emocjonalnego.'
Kiedy ostatnio wsparłaś jakiegoś mężczyznę? Z moich obserwacji wynika, że nie ważne jak bardzo się starasz, to i tak kobieta Cię oleje, bo zinterpretowała JEDNO SŁOWO jako atak podczas gdy facet musi wysłuchiwać jacy to oni nie sa toksyczni i myślą tylko przelecieć każdą i zostawić. Często jak chcesz tego wsparcia to jedyne co usłyszysz to 'bądź mężczyzną', 'nie jestem Twoją mamą', 'nie mam czasu', 'prawdziwy facet ...'. A jak mężczyźni się organizują to słyszą jedynie narzekanie kobiet, że wzięli by się do roboty, że to atakuje kobiety, jest dziecinne, prawdziwy facet ... itd
To gdzie mają tych kręgów szukać?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lusia1994
+1 / 1

@Bongo123xyz
Jeśli chodzi o ludzi, którzy nie dożywają emerytury - otóż spadkobiercy mogą dziedziczyć część składek. To nie jest oczywiście cały zgromadzony kapitał i nie trafia on bezpośrednio do osoby zainteresowanej, ale jest to jakiś, chociaż częściowy zwrot.

Napisze jeszcze raz, jestem zdecydowanym zwolennikiem reformy emerytalnej. Ten system jest nie sprawiedliwy dla wszystkich, zarówno kobiet jak i mężczyzn. Mężczyźni muszą dłużej pracować, kobiety dostają mniejsze emerytury. Zdecydowanie zgadzam się z z tym, że należy podnieść wiek emerytalny kobietom. Zwracam jedynie uwagę, że autor demota, nie do końca miał rację. Z jednej strony nie zgadzają się wszystkie fakty, a z drugiej jak zwróciłam uwagę, że średnia emerytura kobiet jest niższa zostałam zminusowana.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mooz
-1 / 3

@fefefka
> Kobiety od młodych lat dbają o ruch

Dobry żart. Od młodych lat kombinują żeby przypadkiem się nie spocić na lekcjach WF, a potem rzadko która uprawia jakikolwiek sport. A po 40 roku życia to już tragedia, naprawdę niewiele kobiet ćwiczy.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bongo123xyz
0 / 2

@lusia1994 a ja jestem za zniesieniem wieku emerytalnego tj. jak ktoś przepracował rok i stwierdził, że wyliczona emerytura mu wystarczy do końca życia to proszę bardzo. Tak długo jak nie wyciąga łapy po nieswoje pieniądze.
Ustawa mówi jasno (ogólnie): 65lat dla mężczyzn, 60 lat dla kobiet. Nie uwzględnia to przywilejów z racji wykonywanego zawodu co uwzględniają statystyki.
Średnia emerytura miesięczna jest niższa ale całościowa jest wyższa.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
B Bongo123xyz
0 / 2

@fefefka to taki sam argument jak: a dlaczego ja jako mężczyzna mam wkładać do systemu emerytalnego więcej niż z niego zdążę wyciągnąć? Lub: dlaczego ja mam współczuć niższych emerytur kobiet z powodu ich życiowych wyborów? Nie brzmi to przyjemnie.
Jedynym rozwiązaniem jest edukacja i jeszcze raz edukacja. I przykład rodziców.
Ile znasz programów profilaktycznych dla mężczyzn a ile dla kobiet? Mammobusy jeżdżą po wsiach co roku a widziałaś coś podobnego dla mężczyzn np. USG jąder? Reklamy profilaktyki raka piersi lub szyjki macicy są na porządku dziennym. Czy widziałaś podobne dla mężczyzn? Dla nas są reklamy na płonący konar...
Nie dość, że lata spędzone nad opieką potomstwa są bezskładkowe to jeszcze wcześniej przechodzicie na emeryturę. Nie służy wam to. I dlatego więcej kobiet niż mężczyzn pracuje na emeryturze.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
C copyright33
-1 / 5

@Wojtas_ zgadzam się z tym ale od teraz to facet wraca do domu po pracy odbierając dziecko z przedszkola, później sprzata w domu jednocześnie gotując obiad a w międzyczasie odrabia lekcje że starszym dzieckiem. Oczywiście rano przed pracą zaprowadza dziecko do przedszkola. Jak to będziecie robić panowie a nie siedzieć na kanapie z pilotem w ręce to porozmawiamy o równym wieku emerytalnym. A co do umieralności po.przejsciu na emeryturę to tu działa prawo natury. Przez całe życie macie służbę w postaci mamusi, żony więc coraz bardziej robicie daszek dla ptaszka i zabija was zawał.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pani_Informatyk
0 / 2

@Wojtas_ więc nie dziwny się, że obecne nie chcą mieć dzieci.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pani_Informatyk
+1 / 3

@fefefka genialnie napisane i bardzo mądre. Tyłu mężczyzn tutaj tylko narzeka i narzeka, a ciekawe czy równie dużo czasu spędzają na aktywności fizycznej, co biernym oglądaniu głupich meczyków w TV? Nadwaga to głównie męski problem, ale dalej lepiej żreć pizze i hamburgery, zamiast sałatkę. O regularnym piwie już nie wspomnę. A potem tylko marudzą i marudzą biedaczki.

No i to kolejny dowód na to że nie warto rodzić dzieci. Lepiej pracować na siebie, oszczędzać i mieć swoje, pewne. Ani jeden maruda się nie zająknął o tym, nie wspomniał w kontekście emerytury. Zero docenienia.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 kwietnia 2024 o 18:10

P Pani_Informatyk
+2 / 2

@mooz to że dziewczyny olewają wf, nie oznacza że nie uprawiają sportu. Ja nienawidziłam wf-u w szkole, bo tam były w zasadzie tylko gry z piłką i zespołowe, których nie cierpiałam. Za to od małego chodziłam na basen i nawet brałam udział w zawodach pływackich. Trenowałam karate i jeździłam nawet na obozy, gdzie był niezły wycisk. Potem zaczęłam trenować jogę i biegać. I do tej pory jestem szczupła i sprawna.

Ja znowuż nie rozumiem jak można lubić oglądać sport w TV. Przecież to taka nuda i marnotractwo czasu...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 kwietnia 2024 o 18:11

avatar mooz
-2 / 2

@Pani_Informatyk
Nigdzie nie piszę że dziewczyny w ogóle nie uprawiają nigdzie żadnego sportu, tylko że robią to rzadko, a na pewno rzadziej niż mężczyźni. Weź dwie grupy 40-latków: 30 kobiet i 30 mężczyzn. Następnie policz ile osób z każdej grupy uprawia jakikolwiek sport. Rezultaty będą mocno dołujące.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rademenes_82
-2 / 4

@lusia1994 Mniej pracują, mniej umieją, a więc mniej zarabiają i mają niższe emerytury. Co tu jest trudnego do zrozumienia?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar fefefka
0 / 2

@skromny

"Kiedy ostatnio wsparłaś jakiegoś mężczyznę?" O pomoc należy prosić. Mam współpracownika, który widać, że jest pantoflem i kobieta nim manipuluje i wszystkie jego entuzjazmy kończą się tym, że kolejnego dnia przychodzi do pracy i mówi "nie, jednak nie, to był niedobry pomysł". Podobnie ma lęki w pracy i jak ma iść po asortyment, aby pracować, to idzie do mnie, czy ja mam - bo on się boi - choć nie przyzna - zapytać kogoś spoza działu czy może dostać to czy tamto do pracy. Nie umie zagadać o podwyżkę, o wolne czy nawet o buty robocze. I widzę, że jest piSdą, za którą zawsze kobiety wszystko w domu robiły i teraz w związku też. Kilka razy interweniowałam i uczulałam go, że ma problem i powinien popracować nad stanowczością i nie ma się bać jeśli chodzi o asortyment w pracy. Ale on uważa, że ja nadinterpretuje i że ja szukam dziury w całym i problemu nie ma. O podwyżkę prosi już 3 miesiąc i wciąż nie wybrał się. Głupiego pisaka nie potrafi sobie przynieść. Ale nie prosi o pomoc, tylko wysługuje się mną. A że ja mam silne postanowienie go olewać obecnie, to będzie siedział z nudów na youtube zamiast sobie przynieść - bo jeszcze go przypadkiem ktoś zapyta jak mu minął weekend...

Więc mężczyźni muszą najpierw szukać wsparcia a nie wypierać to, które otrzymują. Moje interakcje z kolegą opisałam bardzo pobieżnie, więc nie sugeruj się moim doborem słów w pouczaniu mnie, jak mam z nim rozmawiać.

A gdzie mają kręgów szukać - wszędzie. Mój brat zapisał się niedawno do AA. Więc jest problem - jest krąg. Można szukać kręgów online, można zagadywać do sąsiadów, ludzi na przystanku, do każdego. Small talk i człowiek czuje się lepiej. ALe po co? Przecież w Polsce jak kilka miesięcy temu powiedziałam panu "dzień dobry" na ulicy, to zatrzymał się z pytaniem, czy my się znamy. Wyjaśniłam kim jestem i że się nie znamy to po prosdtu odszedł. I jak wspierać takiego mężczyznę? Dzień dobry było dla niego anomalią, a dla mnie codziennością.

I tak - minusujecie tu kobiety na potęgę, a potem są płacze "bo nie mam nikogo i gdzie poznać jakąś dziewczynę".

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar fefefka
0 / 0

@Bongo123xyz może to kwestia kraju, ale widziałam. Po prostu nie w Polsce ;)

@mooz miałam zwolnienie z WFu w liceum. Miałam torbiel w kolanie oraz rówieśników znęcających się nade mną psychicznie. Dziś biegam, jeżdżę rowerem, gram w tenisa oraz chodzę na marsze terenowe i chodzę po górach. Nie oceniaj życia każdego człowieka [w tym kobiet jakby t była dla ciebie inna kategoria] na podstawie 3 lat życia. Bo równie dobrze, ktoś może ocenić ciebie do końca życia, bo w wieku 4 lat zsikałeś się w majtki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar fefefka
+1 / 1

@Pani_Informatyk może spodoba ci się książka https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4932202/niewidzialne-kobiety-jak-dane-tworza-swiat-skrojony-pod-mezczyzn Bardzo fajna i ma wiele przykładów z całego zakresu społeczeństwa i dziecin życia.

Warto też posłuchać tego: https://thispodcastwillkillyou.com/2022/01/11/episode-88-endometriosis-menstrual-backwash/ - ten odcinek zszedł dość ostro na różnice w medycynie jeśli chodzi o leczenie kobiet i mężczyzn. Czy wiedziałaś, ze w badaniu leku na raka szyjki macicy nie brała udziału żadna kobieta? Lek był testowany na grupie 4 tysięcy mężczyzn i został okrzyknięty SKUTECZNYM. Te i inne absurdy zebrane przez dwie panie doktor zajmujące się ekologią chorób.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar fefefka
+1 / 1

@mooz "Weź dwie grupy 40-latków: 30 kobiet i 30 mężczyzn. Następnie policz ile osób z każdej grupy uprawia jakikolwiek sport. Rezultaty będą mocno dołujące." A ja powiem inaczej - kto [kto nie rodził] ma większy brzuch po 30-tce? Kobiety [niebędące nigdy w ciąży] czy mężczyźni? Bo ja widzę bojlery u wielu moich kolegów ze szkoły, a koleżanki w większości wyglądają spoko. Nawet niektóre matki około 18 letnich dzieci wyglądają lepiej od swoich mężów.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lusia1994
-1 / 1

@rademenes_82 oj widzę, że ktoś tu ma problem z kobietami :)

Po za tym właśnie stwierdziłam ten fakt, trzeba opanować trudną umiejętność czytania ze zrozumieniem ;)

Mężczyźni narzekają, że dłużej pracują, ale nie zauważają faktu, że dzięki temu mają wyższe emerytury. Dlatego jak już wspomniałam kilkukrotnie, jestem zwolennikiem zrównania wieku emerytalnego, zresztą czy to się komuś podoba czy nie, będzie to konieczne, bo żaden system gospodarczy nie udźwignie tyłu emerytów.

Po za tym wydaje mi się, że masz jakiś kompleks w kwestii wykształcenia, czy też swoich umiejętności.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L LKA
+2 / 2

@lusia1994 Trzeba się było uczyć. A nie liczyć na księcia z bajki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lusia1994
0 / 0

@LKA wiesz, tak się składa, że mam skończone 2 kierunki studiów, kilka kursów zawodowych, a i najważniejsze - zarabiam więcej niż mój książę z bajki :)

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lusia1994
0 / 0

@skromny jeśli chodzi o 1. Nie mam pojęcia co autor miał na myśli :) nie bardzo rozumiem z Twojej wypowiedzi, co chciałeś przekazać.
Jeśli chodzi o dane dotyczące wysokości emerytur to pochodzą one z oficjalnych statystyk zamieszczonych na stronie ZUSu, dokładniej dane z lutego br.
Jakie zawody masz na myśli mówiąc - wiążące się z większym ryzykiem i większą wiedzą?

Jeśli chodzi o wsparcie od kobiet, no cóż to już chyba od Ciebie zależy w jakim środowisku się znajdujesz, kogo wybierasz na swoich przyjaciół, partnerkę etc.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
L lusia1994
0 / 0

@Bongo123xyz jeszcze drobna uwaga jeśli chodzi o urlopy związane z rodzicielstwem. Mężczyźni dokładnie tak samo jak kobiety mogą z nich korzystać. To nie jest tak, że te urlopy należą się jedynie kobietom.

Druga sprawa, teraz przepisy się zmieniły i zarówno podczas urlopu macierzyńskigo i wychowawczego są odprowadzane składki emerytalne.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar mooz
0 / 2

@fefefka
I co, ten jeden przypadek Twojej osoby ma być dowodem na to że kobiety masowo uprawiają sport? O jakim ocenianiu na podstawie 3 lat życia piszesz?
Czy chcesz tego, czy nie, znacznie mniej kobiet uprawia sport niż mężczyzn i żebyś nie wiem jak zaklinała rzeczywistość, tego nie zmienisz. Im starszy wiek, tym mniej pań zajmuje się jakimkolwiek sportem. Panów też, ale czy na siłowni, czy na boisku, czy na korcie tenisowym regularnie widzę panów po 50, natomiast kobiety ani jednej.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
R rademenes_82
+2 / 2

@lusia1994 Nie mam absolutnie problemu ani ze swoimi umiejętnościami ani wykształceniem, ani tym bardziej z kobietami ;). Jak każdy mężczyzna, ciężko pracuję i żyję z tego, co zarobię własną pracą. To kobiety wiecznie narzekają i jęczą, że są dyskryminowane i zarabiają mniej, niby chcą być na równi z mężczyznami, ale wiecznie im coś nie pasuje. Tu za ciężko, tu za długo, tam za trudno. Przez ponad 20 lat moich dotychczasowych zawodowych doświadczeń mogę na palcach jednej ręki (i to nie moich, a pijanego drwala) mogę policzyć kobiety, które pracowały lepiej lub przynajmniej na równi z mężczyznami na tych samych stanowiskach. To nie są (niestety) moje szowinistyczne wymysły, ale fakty, które potwierdzi każdy, kto z kobietami pracował. Pomijam już fakt wiecznych zwolnień chorobowych i na bombelki. Kobieta jest po prostu, pomijając kwestię umiejętności, znacznie bardziej niepewnym pracownikiem niż mężczyzna, bo albo jej w pracy nie ma, albo ma z czymś problem. Dlatego właśnie kobiety najczęściej zarabiają mniej od mężczyzn i mają niższe emerytury. Pomijam już współczesne "madki polki" które odkryły, że ich jedynym powołaniem jest narobienie dzieci a potem siedzenie z nimi non stop i które przez całe swoje życie odprowadziły może dwie składki do ZUS, a potem się dziwią, że nie ma pieniążków. Zarabiasz więcej od swojego księcia? Gratuluję i chylę czoła. Możliwe, że zarabiasz także więcej ode mnie. Jesteś jednak wyjątkiem, który potwierdza regułę. A teraz zanim zarzucisz mi szowinizm i dyskryminację kobiet, rozejrzyj się wokoło, między swoimi znajomymi, rodziną, przyjaciółmi i powiedz z ręką na sercu, że nie mam racji?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pani_Informatyk
-3 / 3

@fefefka Uwielbiam czytać książki, więc na pewno skorzystam. I podcast-ów też posłucham. Zachęciłaś mnie. To co napisałaś o badaniach leku na raka szyjki macicy jest wprost szokujące!

Aczkolwiek, chyba ciężko się dziwić. Męski jest ten świat, a to co kobiece jest tak bardzo niedoceniane, że aż ignorowane. Najbardziej to widać w religii: kobiety, te które na potrzeby wychowywania dzieci są przez naturę wyposażone w dużo większe pokłady empatii i zrozumienia i akceptacji różnorodności (nie oznacza, że 100% kobiet i w 100%!); co jest podstawą dobra i miłosierdzia; są spychane w reglach do bycia własnością mężczyzn i nie mają prawie nic do powiedzenia. Za to stworzeni do wojowania, mordowania, krzywdzenia i rozkazywania (kiedyś to czasem niestety było potrzebne, dlatego też nie da się jednoznacznie tego oceniać. Ale zawsze jest to powiązane z cierpieniem i krzywdzeniem, więc im mniej, tym lepiej) zarządzają całym kościołem, wymyślają jego kształt i przekaż. No jak to może służyć realnemu dobru?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pani_Informatyk
-2 / 2

@rademenes_82 Bo muszą się zajmować dziećmi i domem w większym stopniu, niż mężczyźni. Zawsze jest coś, za coś. Ja jestem za tym, aby kobiety rodziły jeszcze rzadziej, mniej dbały i dom, mniej gotowały itp., za to skupiły się na sobie i swoich zarobkach Zawsze jest coś, za coś. Zawsze. Aby zadbać o swoją emeryturę. I zamknąć usta takim mężczyzną, którzy nie widzą, wysiłku kobiet.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pani_Informatyk
0 / 2

@rademenes_82 no przecież zwolnienia "na bombelka" to najgorsze zło :-D - i znowu, my kobiety naprawdę nie powinnyśmy rodzić dzieci. Przecież jak "bombelek" jest chory to nie trzeba z nim iść do lekarza. Nie trzeba się nim zająć. Masz rację, szybciej zejdzie, nie będzie problemu. Nie potrzeba nam w ogóle dzieci :-)

A tak na serio, to cieszę się, że wchodzi robotyzacja pracy i sztuczna inteligencja. Dopiero to pozwoli na równość. Będzie potrzeba dużo, dużo mniej rąk do pracy, więc i dzieci. Więc kobiety nie będą musiały brać tych okropnych zwolnień na "bombelka". Tylko w takim przypadku nie chciałabym słyszeć ani słowa o kryzysie demograficznym, bo przecież to że rodzimy dzieci jest przyczyną tego, ze gorzej pracujemy i zasługujemy na mniej.

Tak przynajmniej wynika z twojej wypowiedzi.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 kwietnia 2024 o 18:46

S skromny
+1 / 1

@fefefka 'O pomoc należy prosić'
Jak ja to kocham. Mówisz, że masz problem to MOŻE otrzymasz odpowiedź: 'ale co się stało?' a potem zdawkową odpowiedź i to Ty musisz podtrzymywać rozmowę bo panna się znudzi lub uzna Cię za słabiaka nie wartego dalszej rozmowy. Facet według księżniczki to musi być Rambo. Oczywiście o doszukiwaniu się ataku w każdym słowie nie raczyłaś odpowiedzieć, bo psuje narrację. No tak, facet ma prosić o ludzkie odruchy, ale w drugą stronę jak się facet nie domyśli ...

'Nie umie zagadać o podwyżkę, o wolne czy nawet o buty robocze.'
To idź z nim i pomóż mu. Wiesz co to nieśmiałość? A Ty nie umiesz wspierać, zapewne programować też i wiele innych rzeczy. Czy to jest powód do ośmieszania?

'I widzę, że jest piSdą'
Czyli tak jak pisałem, ale mnie za to zminusowałaś. Ty się dziwisz, że facet nie chce z taką zimną s* rozmawiać?

'Więc mężczyźni muszą najpierw szukać wsparcia a nie wypierać to, które otrzymują.'
Czytaj zdawkowe. Wielkie mi wsparcie. Wyśmiewanie faceta.

' Small talk i człowiek czuje się lepiej.'
Rozmowy o dupie maryni nie są interesujące. Może pogadaj o jego zainteresowaniach? Tylko nie wybuchaj śmiechem i nie twierdź, że tylko lamusy się tym interesują, a prawdziwy facet ...

'Przecież w Polsce jak kilka miesięcy temu powiedziałam panu "dzień dobry" na ulicy, to zatrzymał się z pytaniem, czy my się znamy.'
Może powiedz coś więcej niż 'dzień dobry' i coś innego niż 'ma pan może kasę do oddania?', 'ma pan może ognia/peta?', 'co pan tu robi?' lub podśmiechujki z jego osoby.

'Wyjaśniłam kim jestem i że się nie znamy to po prosdtu odszedł'
Bo nie chce Cię ciągnąć za język? Facet się pewnie śpieszył. Wyjaśnij od razu CEL ROZMOWY i dlaczego akurat do niego zagadujesz, a nie do innego.

'I tak - minusujecie tu kobiety na potęgę, a potem są płacze "bo nie mam nikogo i gdzie poznać jakąś dziewczynę".'
pisze to kobieta, która zminusowała mój, a potem płacze, że faceci to źli i niedobrzy oraz gdzie poznać jakiegoś faceta?

@lusia1994
'jeśli chodzi o 1. Nie mam pojęcia co autor miał na myśli :) '
W którym miejscu się zgubiłaś?

'Jeśli chodzi o dane dotyczące wysokości emerytur to pochodzą one z oficjalnych statystyk zamieszczonych na stronie ZUSu, dokładniej dane z lutego br'
zarzuć linkiem

'kogo wybierasz na swoich przyjaciół, partnerkę etc.'
aby kogoś wybrać to wpierw trzeba go spotkać. Obecnie największym środowiskiem jest internet.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar fefefka
-2 / 2

@skromny buahahaha!

@Pani_Informatyk spodoba ci się rozdział poświęcony organizacji ruchu drogowego, oraz jak odśnieżanie najpierw chodników a dopiero potem dróg uratowało budżet dużego miasta w Skandynawii - bo postanowiono ratować kobiety, które chodząc po śniegu i lodzie łamały kończyny, a mężczyźni w samochodach mają przecież masę zabezpieczeń i rzadko dzieje im się krzywda zimą w miastach ;) Progres ekonomiczny jest kobietą.

@mooz Może patrzysz w złe miejsca? Na mojej siłowni są głównie kobiety i to nierzadko po 50-tce. Poza tym są aktywne poprzez spacery oraz nordic walking.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S skromny
-1 / 1

@fefefka Co jest takiego śmiesznego? Może jak to wy kobiety mówicie 'więcej empatii'

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
S skromny
0 / 0

@Pani_Informatyk 'Męski jest ten świat, a to co kobiece jest tak bardzo niedoceniane, że aż ignorowane.'
Podaj przykłady. Śmiem twierdzić, że jest dokładnie odwrotnie. Mamy pokolenie 'silnych i niezależnych' nie potrzebujących mężczyzn, ale zasiłek od kapitana państwo to pierwsze głosować.

'Najbardziej to widać w religii: kobiety, te które na potrzeby wychowywania dzieci są przez naturę wyposażone w dużo większe pokłady empatii i zrozumienia i akceptacji różnorodności'
Jakoś nie widać tego, aby ta empatia w dzisiejszym świecie była skierowana do mężczyzn. Wciąż tylko narzekania i oczekiwania, iż to facet wszystko zrobi, a ona łaskawie przyjdzie na gotowe. A to co było kiedyś nie ma pokrycia we współczesnym świecie.

'są spychane w reglach do bycia własnością mężczyzn i nie mają prawie nic do powiedzenia.'
I dla odmiany robią to teraz z mężczyznami. No świetne podejście.

'Za to stworzeni do wojowania, mordowania, krzywdzenia i rozkazywania'
A co mają do powiedzenia kobiety?
https://dorzeczy.pl/kraj/555015/kucharska-dziedzic-zolnierz-na-wojnie-moze-pogwalcic.html

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
F Fim
-1 / 3

Niedługo bedzie zrównane dla wszystkich od 67, na wzór niemiecki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obiektywny1
+2 / 4

@Fim Podniesie do 67 tylko dla mężczyzn, w styczniu nowy rząd już się wypowiedział, że nie będzie zrównywał kobietom wieku emerytalnego. Nadal będą miały nizszy. Ministra różności Kotula coś tam wspomniała o dyskryminacji, ale ostatecznie nic z tym nie zrobiła i przyjmie stanowisko rządu.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Petyrek
+3 / 3

@Obiektywny1: dopóki zamiast logicznej, opartej na faktach ekonomicznych, dyskusji - mamy populistyczną pyskówkę, to żaden rząd nie odważy się nic zmienić. a tymczasem emerytury będą spadały - woda na młyn populistów, którzy obiecają 15 i 20-te emerytury z pustego budżetu...

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
O Obiektywny1
+1 / 1

@Petyrek Fakt.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar fefefka
0 / 0

@Fim Mieszkam w kraju, gdzie wiek jest równy - 67 lat dla obu płaci. Nie przeszkadza mi to. Szczerze jednak wątpię, czy będę w stanie do emerytury wykonywać pracę, którą mam - choć ją bardzo lubię i mam w tym kierunku wykształcenie. Wizna 60 roku życia wydaje się lepsza, bo wtedy będę mogła jeszcze coś ze swoim życiem zrobić, co też nie jest pewne, bo w rodzinie same noworwory i choroby neurodegeneratywne. Chciałabym żyć w swiecie, gdzie ekonomię stać na emerytury w wieku 50 lat. Wtedy człowiek i pożyje trochę, pozwiedza, popracuje w ogródku, nie mówiąc o samodzielnym sprzątaniu kilkupiętrowego domu czy położeniu nowej tapety. A tak to - w wieku 67 lat czy ja któreś z tego zrobię? Co mi z tego, że będę żyć statystycznie do 80- tki jak teraz kolano mi się nie zgina, układ nerwowy przeciążony,, a katar sienny przeszkadza w pracy - a mam 38 lat :)

@Petyrek "dopóki zamiast logicznej, opartej na faktach ekonomicznych, dyskusji "

nazizm upadł - ludzie to już nie tylko liczby i statystyka. Ludzie to emocje i życie. Sens w tym życiu. Przyjemnośc z niego. Populizm lub nie, ale nadal trzeba jakoś żyć. Być szczęśliwym. Zdrowym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 kwietnia 2024 o 7:51

avatar trusty
-1 / 3

Coś Ci się matematyka nie spina. Wg opisu, różnica wynosi 14 lat, a wg grafiki 13.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
G Goretex
+2 / 4

@trusty a według faktów - 3,5 roku

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
avatar trusty
0 / 0

@Goretex - nie odnosiłem się do faktów, tylko do samego demota.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A Ala_nina
+2 / 10

Dbajcie o siebie, chodźcie do lekarzy, rzućcie alkohol i papierosy. I żyjcie ♡

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T TuTenAmon
-3 / 3

@Ala_nina a dlaczego akurat do lekarzy? Do piekarzy, stolarzy i nauczycieli też można chodzić. Skutek dla zdrowia w każdym przypadku taki sam.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pani_Informatyk
+1 / 1

@TuTenAmon Bo to dzięki lekarzom, regularnym badaniom, ograniczeniu alkoholu i tłustego żarcia oraz aktywności fizycznej wydłużycie swoje życie, czego jak to piszecie bardzo nam, kobietą zazdrościcie. Zadbajcie o siebie, podejmijcie działanie w celu poprawy, zamiast biernie marudzić i robić z siebie bezradne bidoki.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
T TuTenAmon
0 / 0

@Pani_Informatyk masz na myśli te bezmyślne receptomaty, tak? Aby nie być gołosłownym: niedawno w okresie około roku robiłem 3 badania USG u innych lekarzy. U każdego wynik badania był znacząco inny. Wyjaśnij mi proszę jak jeden wynik może ujawnić zmiany wątrobowe, by kolejny pokazał, że z tym organem wszystko w porządku? Cud?

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
P Pani_Informatyk
0 / 0

@TuTenAmon Chociaż, to że niedawno byłeś przeziębiony może na to wpłynąć. Leki, które przez jakiś okres brałeś. Rok, to tak naprawdę bardzo dużo czasu i w wynikach badań bardzo dużo może się zmienić, szczególnie, jeżeli np.: ktoś zaczął się leczyć. To właśnie ten "receptomat" jest od tego, by ci to wyjaśnić.

Zresztą, sama nie przepadam za lekarzami, nienawidzę do nich chodzić, ale i tak uważam, że zasługują na szacunek, bo jeżeli cokolwiek się człowiekowi poważniejszego dzieje, to tylko lekarz pomoże. A, że lekarze też są różni, jedni zdolniejsi, drudzy na przykład mniej zainteresowani pacjentem; to nie oznacza, że można ich wszystkich określać "receptomat". Poznałam wielu, którzy mi pomogli w problemach zdrowotnych.

A tą wypowiedzią tylko potwierdziłeś moją opinię o mężczyznach: naiwnie chcieli by chlać, ćpać, żywi tylko "pizzą" i nie chodzić do lekarzy, a przy tym żyć tyle co osoby, które tego nie robią, albo z rzadka. Nie dość, że naiwne, to jeszcze nieodpowiedzialne. Zero myślenia o konsekwencjach swoich działań!

Odpowiedz Komentuj obrazkiem

Zmodyfikowano 1 raz. Ostatnia modyfikacja: 21 kwietnia 2024 o 21:42

A antyfrajer
0 / 8

To jest nierówność społeczna i nie ma na to mojej zgody. Feministki o minusach bycia kobiet trąbią wszędzie a o oczywistym wielkim plusie jakoś cicho.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem
A aggregate
+2 / 2

Jest taki BUM na "równouprawnienie bla bla bla", "bla bla bla parytet bla bla bla". Na emeryture kobiety idą wcześniej, kobiety chcą zarabiać w sporcie tyle co mężczyźni a same kobiety nie chcą oglądać damskiego sportu(nawet taki tenis ziemny męski bije znacznie damski pod względem oglądalności), limity podnoszonych kg w pracy są różne(o to nikt nie walczy), mężczyźni są powoływani do wojska(w polsce powoływanie do służby jest tylko zawieszone a nie zlikwidowane)....
Jestem za równouprawnieniem, ale sprawiedliwym.

Odpowiedz Komentuj obrazkiem